Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı

4 Eylül 2020
Sinan Oypan

Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde tüketiciler sizi bu isimle hatırlayacakları için markanızın isminizin ayrı bir önemi vardır. İsmin kulağa hoş gelmesi, akılda kalıcı olması ve işinizle özdeşleşmesi markalaşmanızı da kolaylaştıracaktır. Peki, bu süreçte hangi adımları atmanız ve nelere dikkat etmeniz gerekmekte?

Marka ismi seçerken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

1. Öncelikle işinizi tam olarak tanımlayın

Öncelikli olarak yapmanız gereken, markanızı ve işinizi tam olarak tanımlamak olacaktır. Marka kimliğinizi oluşturmak için şirketin vizyon ve misyonunu belirlemeniz, hedef kitlenizi anlamanız, müşteri profillerinizi belirlemeniz, bulunduğunuz pazarı göz önünde bulundurmanız önemlidir. Bu süreçte marka ismi seçmeden önce kendinize şu soruları sorabilirsiniz:

  • Tüketicilere nasıl bir mesaj vermek istiyorsunuz?
  • İsim konusundaki öncelikleriniz neler? Akılda kalıcı, orijinal, geleneksel ya da farklı olması mı?
  • Tüketicilerin isminizi gördüklerinde ya da duyduklarında nasıl hissetmelerini istiyorsunuz?
  • Rakiplerinizin isimleri neler? Onların isimlerinde sevdiğiniz ve sevmediğiniz şeyler neler?
  • İsmin uzunluğu sizin için önemli? Çok uzun isimlerin hatıda kalması zor olabilir bu sebeple de bu konuya dikkat etmeniz önemli.

İlgili rehber: E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?

2. Alternatifleri belirleyin

Marka ismi seçmeden önce birden fazla alternatif çıkartmanız önemlidir. Bunun nedeni de bazı isimlerin başka firmalar tarafından kullanılıyor olabilmesidir. Bunun yanı sıra alan adı ya da sosyal medya hesapları da alınmış olabilir.

İlgili rehber: Alan adı otoritesi nedir ve nasıl yükseltilir?

Bir başka yandan da bulduğunuz isimleri çevrenizdeki kişilerle de paylaşmanız ve onların fikirlerini almanız da önemlidir. Gelen geri bildirimler doğrultusunda da isminize karar verebilirsiniz. Bu sebeple de alternatifler belirlemenizde yarar vardır.

3. Kısa alternatifler belirleyin

Marka ismi çok uzun olduğu zaman tüketicilerin bu ismi hatırlaması zorlaşmaktadır. Orijinal ve dikkat çekici isimler bu süreçte istisna olabilir; fakat markalar genellikle tek ya da iki kelimeden oluşan isimleri tercih etmektediler. Tüketiciler böylelikle markanızı daha rahat bir şekilde hatırlayabilirler. İsminizi hatırlamaları da doğal olarak sizi daha rahat bulmalarını ve çevrelerine sizden daha kolay bir şekilde bahsetmelerini sağlar.

4. Akılda kalıcı olmasına özen gösterin

Marka ismi seçerken, akılda kalıcı bir isim seçmeniz de önemlidir. Kullanıcılar marka isminizi bir kere duyduklarında bu isim akıllarında kalabilmeli. Onların akıllarında kalmadığınızda, internette sizi nasıl arayacaklarını bilemezler. Bu da potansiyel kitleleri kaçırmanıza neden olacaktır.

5. Kolay yazılabilmeli

Akılı kalıcı ve kısa olmasının yanı sıra bulduğunuz ismin kolay yazılabilmesi de önemli. Hem normal hem de alan adı yazımı sırasında kullanıcılara kolaylık sağlayacak bir isim olmalı. Yazımı zor olan kelimeleri seçtiğinizde kullanıcılar isminizi aramaya çalışırken farklı sayfalara ya da markalara yönelebilirler. Bu da doğal olarak yine geri dönüşüm kaçırmanıza neden olacak etkenlerden biri.

6. Görsel olarak da göze iyi görünmeli

Marka isminizin göze de iyi görünmesi önemlidir. Özellikle logo tasarımı söz konusu olduğunda akılda kalıcı ve dikkat çekici bir logo hazırlamak için de seçtiğiniz isimlerin önemi vardır. Logo tasarım sürecinde markanızın kimliğinizi yansıtmanız ve seçtiğiniz ismin görsel olarak tüketicilere hitap etmesi, markalaşma sürecinde size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

7. Orijinal olmalı

Marka ismi seçiminde orijinal isimlere yönelmeniz de önemli. Farklı firmaları andıran ya da farklı firmalardan esinlenilmiş isimler markalaşma sürecinde size zorluk çıkartacaktır. İsminizin farklı bir konsept ya da firma ile karışması, kendinizi öne çıkartmanızı engelleyeceği için özellikle orijinal isim seçimleri yapmanız da yarar var.

8. Alan adı ve sosyal medya hesaplarını kontrol edin

Bulduğunuz alternatifler arasında seçim yaparken, bu isimlerin internetteki kullanımlarını da kontrol etmeniz önemli. Alan adı ve sosyal medya hesaplarının alınmamış olması önemli. Tüm platformlarda aynı isimle yer almanız, markalaşma sürecinde işinizi kolaylaştırır. Sizi arayan herkes tek bir isimle size her yerden ulaşabilmeli. Bu sebeple de bu araştırmaları yapmanız önemli.

İlgili rehber: Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Bununla beraber seçtiğiniz isimle ilgili Google’da aramalar da yaparak, bu kelime ya da isimle bağdaşan aramalara bakmanızda da yarar var. Çünkü seçtiğiniz isim, siz farkında olmadan bambaşka bir ürün ya da hizmetle özdeşleşmiş olabilir ya da bu kelimenin kötü bir kullanımı olabilir. Bu da doğal olarak markanıza zarar verecektir. Bu nedenle de marka ismi seçerken bunlara da dikkat etmeniz de yarar vardır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri
Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da...
7 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan