fbpx

Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı

4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı

Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde tüketiciler sizi bu isimle hatırlayacakları için markanızın isminizin ayrı bir önemi vardır. İsmin kulağa hoş gelmesi, akılda kalıcı olması ve işinizle özdeşleşmesi markalaşmanızı da kolaylaştıracaktır. Peki, bu süreçte hangi adımları atmanız ve nelere dikkat etmeniz gerekmekte?

Marka ismi seçerken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

1. Öncelikle işinizi tam olarak tanımlayın

Öncelikli olarak yapmanız gereken, markanızı ve işinizi tam olarak tanımlamak olacaktır. Marka kimliğinizi oluşturmak için şirketin vizyon ve misyonunu belirlemeniz, hedef kitlenizi anlamanız, müşteri profillerinizi belirlemeniz, bulunduğunuz pazarı göz önünde bulundurmanız önemlidir. Bu süreçte marka ismi seçmeden önce kendinize şu soruları sorabilirsiniz:

  • Tüketicilere nasıl bir mesaj vermek istiyorsunuz?
  • İsim konusundaki öncelikleriniz neler? Akılda kalıcı, orijinal, geleneksel ya da farklı olması mı?
  • Tüketicilerin isminizi gördüklerinde ya da duyduklarında nasıl hissetmelerini istiyorsunuz?
  • Rakiplerinizin isimleri neler? Onların isimlerinde sevdiğiniz ve sevmediğiniz şeyler neler?
  • İsmin uzunluğu sizin için önemli? Çok uzun isimlerin hatıda kalması zor olabilir bu sebeple de bu konuya dikkat etmeniz önemli.

İlgili rehber: E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?

2. Alternatifleri belirleyin

Marka ismi seçmeden önce birden fazla alternatif çıkartmanız önemlidir. Bunun nedeni de bazı isimlerin başka firmalar tarafından kullanılıyor olabilmesidir. Bunun yanı sıra alan adı ya da sosyal medya hesapları da alınmış olabilir.

İlgili rehber: Alan adı otoritesi nedir ve nasıl yükseltilir?

Bir başka yandan da bulduğunuz isimleri çevrenizdeki kişilerle de paylaşmanız ve onların fikirlerini almanız da önemlidir. Gelen geri bildirimler doğrultusunda da isminize karar verebilirsiniz. Bu sebeple de alternatifler belirlemenizde yarar vardır.

3. Kısa alternatifler belirleyin

Marka ismi çok uzun olduğu zaman tüketicilerin bu ismi hatırlaması zorlaşmaktadır. Orijinal ve dikkat çekici isimler bu süreçte istisna olabilir; fakat markalar genellikle tek ya da iki kelimeden oluşan isimleri tercih etmektediler. Tüketiciler böylelikle markanızı daha rahat bir şekilde hatırlayabilirler. İsminizi hatırlamaları da doğal olarak sizi daha rahat bulmalarını ve çevrelerine sizden daha kolay bir şekilde bahsetmelerini sağlar.

4. Akılda kalıcı olmasına özen gösterin

Marka ismi seçerken, akılda kalıcı bir isim seçmeniz de önemlidir. Kullanıcılar marka isminizi bir kere duyduklarında bu isim akıllarında kalabilmeli. Onların akıllarında kalmadığınızda, internette sizi nasıl arayacaklarını bilemezler. Bu da potansiyel kitleleri kaçırmanıza neden olacaktır.

5. Kolay yazılabilmeli

Akılı kalıcı ve kısa olmasının yanı sıra bulduğunuz ismin kolay yazılabilmesi de önemli. Hem normal hem de alan adı yazımı sırasında kullanıcılara kolaylık sağlayacak bir isim olmalı. Yazımı zor olan kelimeleri seçtiğinizde kullanıcılar isminizi aramaya çalışırken farklı sayfalara ya da markalara yönelebilirler. Bu da doğal olarak yine geri dönüşüm kaçırmanıza neden olacak etkenlerden biri.

6. Görsel olarak da göze iyi görünmeli

Marka isminizin göze de iyi görünmesi önemlidir. Özellikle logo tasarımı söz konusu olduğunda akılda kalıcı ve dikkat çekici bir logo hazırlamak için de seçtiğiniz isimlerin önemi vardır. Logo tasarım sürecinde markanızın kimliğinizi yansıtmanız ve seçtiğiniz ismin görsel olarak tüketicilere hitap etmesi, markalaşma sürecinde size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

7. Orijinal olmalı

Marka ismi seçiminde orijinal isimlere yönelmeniz de önemli. Farklı firmaları andıran ya da farklı firmalardan esinlenilmiş isimler markalaşma sürecinde size zorluk çıkartacaktır. İsminizin farklı bir konsept ya da firma ile karışması, kendinizi öne çıkartmanızı engelleyeceği için özellikle orijinal isim seçimleri yapmanız da yarar var.

8. Alan adı ve sosyal medya hesaplarını kontrol edin

Bulduğunuz alternatifler arasında seçim yaparken, bu isimlerin internetteki kullanımlarını da kontrol etmeniz önemli. Alan adı ve sosyal medya hesaplarının alınmamış olması önemli. Tüm platformlarda aynı isimle yer almanız, markalaşma sürecinde işinizi kolaylaştırır. Sizi arayan herkes tek bir isimle size her yerden ulaşabilmeli. Bu sebeple de bu araştırmaları yapmanız önemli.

İlgili rehber: Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Bununla beraber seçtiğiniz isimle ilgili Google’da aramalar da yaparak, bu kelime ya da isimle bağdaşan aramalara bakmanızda da yarar var. Çünkü seçtiğiniz isim, siz farkında olmadan bambaşka bir ürün ya da hizmetle özdeşleşmiş olabilir ya da bu kelimenin kötü bir kullanımı olabilir. Bu da doğal olarak markanıza zarar verecektir. Bu nedenle de marka ismi seçerken bunlara da dikkat etmeniz de yarar vardır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan