Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı

4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı

Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde tüketiciler sizi bu isimle hatırlayacakları için markanızın isminizin ayrı bir önemi vardır. İsmin kulağa hoş gelmesi, akılda kalıcı olması ve işinizle özdeşleşmesi markalaşmanızı da kolaylaştıracaktır. Peki, bu süreçte hangi adımları atmanız ve nelere dikkat etmeniz gerekmekte?

Marka ismi seçerken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

1. Öncelikle işinizi tam olarak tanımlayın

Öncelikli olarak yapmanız gereken, markanızı ve işinizi tam olarak tanımlamak olacaktır. Marka kimliğinizi oluşturmak için şirketin vizyon ve misyonunu belirlemeniz, hedef kitlenizi anlamanız, müşteri profillerinizi belirlemeniz, bulunduğunuz pazarı göz önünde bulundurmanız önemlidir. Bu süreçte marka ismi seçmeden önce kendinize şu soruları sorabilirsiniz:

  • Tüketicilere nasıl bir mesaj vermek istiyorsunuz?
  • İsim konusundaki öncelikleriniz neler? Akılda kalıcı, orijinal, geleneksel ya da farklı olması mı?
  • Tüketicilerin isminizi gördüklerinde ya da duyduklarında nasıl hissetmelerini istiyorsunuz?
  • Rakiplerinizin isimleri neler? Onların isimlerinde sevdiğiniz ve sevmediğiniz şeyler neler?
  • İsmin uzunluğu sizin için önemli? Çok uzun isimlerin hatıda kalması zor olabilir bu sebeple de bu konuya dikkat etmeniz önemli.

İlgili rehber: E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?

2. Alternatifleri belirleyin

Marka ismi seçmeden önce birden fazla alternatif çıkartmanız önemlidir. Bunun nedeni de bazı isimlerin başka firmalar tarafından kullanılıyor olabilmesidir. Bunun yanı sıra alan adı ya da sosyal medya hesapları da alınmış olabilir.

İlgili rehber: Alan adı otoritesi nedir ve nasıl yükseltilir?

Bir başka yandan da bulduğunuz isimleri çevrenizdeki kişilerle de paylaşmanız ve onların fikirlerini almanız da önemlidir. Gelen geri bildirimler doğrultusunda da isminize karar verebilirsiniz. Bu sebeple de alternatifler belirlemenizde yarar vardır.

3. Kısa alternatifler belirleyin

Marka ismi çok uzun olduğu zaman tüketicilerin bu ismi hatırlaması zorlaşmaktadır. Orijinal ve dikkat çekici isimler bu süreçte istisna olabilir; fakat markalar genellikle tek ya da iki kelimeden oluşan isimleri tercih etmektediler. Tüketiciler böylelikle markanızı daha rahat bir şekilde hatırlayabilirler. İsminizi hatırlamaları da doğal olarak sizi daha rahat bulmalarını ve çevrelerine sizden daha kolay bir şekilde bahsetmelerini sağlar.

4. Akılda kalıcı olmasına özen gösterin

Marka ismi seçerken, akılda kalıcı bir isim seçmeniz de önemlidir. Kullanıcılar marka isminizi bir kere duyduklarında bu isim akıllarında kalabilmeli. Onların akıllarında kalmadığınızda, internette sizi nasıl arayacaklarını bilemezler. Bu da potansiyel kitleleri kaçırmanıza neden olacaktır.

5. Kolay yazılabilmeli

Akılı kalıcı ve kısa olmasının yanı sıra bulduğunuz ismin kolay yazılabilmesi de önemli. Hem normal hem de alan adı yazımı sırasında kullanıcılara kolaylık sağlayacak bir isim olmalı. Yazımı zor olan kelimeleri seçtiğinizde kullanıcılar isminizi aramaya çalışırken farklı sayfalara ya da markalara yönelebilirler. Bu da doğal olarak yine geri dönüşüm kaçırmanıza neden olacak etkenlerden biri.

6. Görsel olarak da göze iyi görünmeli

Marka isminizin göze de iyi görünmesi önemlidir. Özellikle logo tasarımı söz konusu olduğunda akılda kalıcı ve dikkat çekici bir logo hazırlamak için de seçtiğiniz isimlerin önemi vardır. Logo tasarım sürecinde markanızın kimliğinizi yansıtmanız ve seçtiğiniz ismin görsel olarak tüketicilere hitap etmesi, markalaşma sürecinde size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

7. Orijinal olmalı

Marka ismi seçiminde orijinal isimlere yönelmeniz de önemli. Farklı firmaları andıran ya da farklı firmalardan esinlenilmiş isimler markalaşma sürecinde size zorluk çıkartacaktır. İsminizin farklı bir konsept ya da firma ile karışması, kendinizi öne çıkartmanızı engelleyeceği için özellikle orijinal isim seçimleri yapmanız da yarar var.

8. Alan adı ve sosyal medya hesaplarını kontrol edin

Bulduğunuz alternatifler arasında seçim yaparken, bu isimlerin internetteki kullanımlarını da kontrol etmeniz önemli. Alan adı ve sosyal medya hesaplarının alınmamış olması önemli. Tüm platformlarda aynı isimle yer almanız, markalaşma sürecinde işinizi kolaylaştırır. Sizi arayan herkes tek bir isimle size her yerden ulaşabilmeli. Bu sebeple de bu araştırmaları yapmanız önemli.

İlgili rehber: Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Bununla beraber seçtiğiniz isimle ilgili Google’da aramalar da yaparak, bu kelime ya da isimle bağdaşan aramalara bakmanızda da yarar var. Çünkü seçtiğiniz isim, siz farkında olmadan bambaşka bir ürün ya da hizmetle özdeşleşmiş olabilir ya da bu kelimenin kötü bir kullanımı olabilir. Bu da doğal olarak markanıza zarar verecektir. Bu nedenle de marka ismi seçerken bunlara da dikkat etmeniz de yarar vardır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin