Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı

4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı

Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde tüketiciler sizi bu isimle hatırlayacakları için markanızın isminizin ayrı bir önemi vardır. İsmin kulağa hoş gelmesi, akılda kalıcı olması ve işinizle özdeşleşmesi markalaşmanızı da kolaylaştıracaktır. Peki, bu süreçte hangi adımları atmanız ve nelere dikkat etmeniz gerekmekte?

Marka ismi seçerken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

1. Öncelikle işinizi tam olarak tanımlayın

Öncelikli olarak yapmanız gereken, markanızı ve işinizi tam olarak tanımlamak olacaktır. Marka kimliğinizi oluşturmak için şirketin vizyon ve misyonunu belirlemeniz, hedef kitlenizi anlamanız, müşteri profillerinizi belirlemeniz, bulunduğunuz pazarı göz önünde bulundurmanız önemlidir. Bu süreçte marka ismi seçmeden önce kendinize şu soruları sorabilirsiniz:

  • Tüketicilere nasıl bir mesaj vermek istiyorsunuz?
  • İsim konusundaki öncelikleriniz neler? Akılda kalıcı, orijinal, geleneksel ya da farklı olması mı?
  • Tüketicilerin isminizi gördüklerinde ya da duyduklarında nasıl hissetmelerini istiyorsunuz?
  • Rakiplerinizin isimleri neler? Onların isimlerinde sevdiğiniz ve sevmediğiniz şeyler neler?
  • İsmin uzunluğu sizin için önemli? Çok uzun isimlerin hatıda kalması zor olabilir bu sebeple de bu konuya dikkat etmeniz önemli.

İlgili rehber: E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?

2. Alternatifleri belirleyin

Marka ismi seçmeden önce birden fazla alternatif çıkartmanız önemlidir. Bunun nedeni de bazı isimlerin başka firmalar tarafından kullanılıyor olabilmesidir. Bunun yanı sıra alan adı ya da sosyal medya hesapları da alınmış olabilir.

İlgili rehber: Alan adı otoritesi nedir ve nasıl yükseltilir?

Bir başka yandan da bulduğunuz isimleri çevrenizdeki kişilerle de paylaşmanız ve onların fikirlerini almanız da önemlidir. Gelen geri bildirimler doğrultusunda da isminize karar verebilirsiniz. Bu sebeple de alternatifler belirlemenizde yarar vardır.

3. Kısa alternatifler belirleyin

Marka ismi çok uzun olduğu zaman tüketicilerin bu ismi hatırlaması zorlaşmaktadır. Orijinal ve dikkat çekici isimler bu süreçte istisna olabilir; fakat markalar genellikle tek ya da iki kelimeden oluşan isimleri tercih etmektediler. Tüketiciler böylelikle markanızı daha rahat bir şekilde hatırlayabilirler. İsminizi hatırlamaları da doğal olarak sizi daha rahat bulmalarını ve çevrelerine sizden daha kolay bir şekilde bahsetmelerini sağlar.

4. Akılda kalıcı olmasına özen gösterin

Marka ismi seçerken, akılda kalıcı bir isim seçmeniz de önemlidir. Kullanıcılar marka isminizi bir kere duyduklarında bu isim akıllarında kalabilmeli. Onların akıllarında kalmadığınızda, internette sizi nasıl arayacaklarını bilemezler. Bu da potansiyel kitleleri kaçırmanıza neden olacaktır.

5. Kolay yazılabilmeli

Akılı kalıcı ve kısa olmasının yanı sıra bulduğunuz ismin kolay yazılabilmesi de önemli. Hem normal hem de alan adı yazımı sırasında kullanıcılara kolaylık sağlayacak bir isim olmalı. Yazımı zor olan kelimeleri seçtiğinizde kullanıcılar isminizi aramaya çalışırken farklı sayfalara ya da markalara yönelebilirler. Bu da doğal olarak yine geri dönüşüm kaçırmanıza neden olacak etkenlerden biri.

6. Görsel olarak da göze iyi görünmeli

Marka isminizin göze de iyi görünmesi önemlidir. Özellikle logo tasarımı söz konusu olduğunda akılda kalıcı ve dikkat çekici bir logo hazırlamak için de seçtiğiniz isimlerin önemi vardır. Logo tasarım sürecinde markanızın kimliğinizi yansıtmanız ve seçtiğiniz ismin görsel olarak tüketicilere hitap etmesi, markalaşma sürecinde size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

7. Orijinal olmalı

Marka ismi seçiminde orijinal isimlere yönelmeniz de önemli. Farklı firmaları andıran ya da farklı firmalardan esinlenilmiş isimler markalaşma sürecinde size zorluk çıkartacaktır. İsminizin farklı bir konsept ya da firma ile karışması, kendinizi öne çıkartmanızı engelleyeceği için özellikle orijinal isim seçimleri yapmanız da yarar var.

8. Alan adı ve sosyal medya hesaplarını kontrol edin

Bulduğunuz alternatifler arasında seçim yaparken, bu isimlerin internetteki kullanımlarını da kontrol etmeniz önemli. Alan adı ve sosyal medya hesaplarının alınmamış olması önemli. Tüm platformlarda aynı isimle yer almanız, markalaşma sürecinde işinizi kolaylaştırır. Sizi arayan herkes tek bir isimle size her yerden ulaşabilmeli. Bu sebeple de bu araştırmaları yapmanız önemli.

İlgili rehber: Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Bununla beraber seçtiğiniz isimle ilgili Google’da aramalar da yaparak, bu kelime ya da isimle bağdaşan aramalara bakmanızda da yarar var. Çünkü seçtiğiniz isim, siz farkında olmadan bambaşka bir ürün ya da hizmetle özdeşleşmiş olabilir ya da bu kelimenin kötü bir kullanımı olabilir. Bu da doğal olarak markanıza zarar verecektir. Bu nedenle de marka ismi seçerken bunlara da dikkat etmeniz de yarar vardır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan