Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?

7 Ekim 2020
Sinan Oypan

Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte. Geri dönüşüm sağlayan yöntemlerden bazıları ise genellikle markaların kendilerinin değil; onlar adına başkalarının tanıtım yaptığı çalışmalar olarak öne çıkıyor. Tüketiciler, firmaların doğrudan yaptıkları reklamlara genellikle güvenmedikleri gibi artık gün içerisinde yüzlerce reklam gördükleri için bu tür içeriklere de mesafeli davranabiliyor.

Bu nedenle de Influencer pazarlama ya da marka elçisi ile çalışmak, klasikleşen ve sıradanlaşan tanıtım çalışmalarının önüne geçebilmekte. Tabii ki bu çalışmaların da doğru bir şekilde yapılması gerektiğini hatırlatmamız gerekiyor.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Influencer pazarlama ve marka elçisi, birbirine benzese de aslında farklı temellere dayanmaktadır. Marka eçilerinin yaptığı çalışmalar daha uzun vadeli çalışmalar olduğu gibi, bu kişiler marka ile bir bağa sahiptir. Influencer ile sadece tek kampanya ile de çalışabilirsiniz ve yapılan çalışma marka ile kişi arasında bağ olması gerekliliği sağlamaz. Bu nedenle de Influencer hesaplar, sadece bu kampanya süresinde sizinle ilgili içerik paylaşırlar. Marka elçisi ise markaya sadık olduğu için uzun vadede marka ile iş birliği içerisinde olur.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?,

Marka elçisi nedir?

Marka elçisi, bir markanın ürünlerini kendi de kullanmayı tercih eden ve marka ile iş birliği içerisinde çalışarak, markanın ürünlerini kullanmaktan duyduğu memnuniyeti kendi kitlesiyle paylaşan ve markanın tanıtımını bulunduğu sektörde yapan kişilere denmektedir.

Bazı marka elçileri, sosyal ağlar üzerinde güçlü bir etkiye sahip olduğu için seçilirken, bazıları ise markaya tutkuyla bağlı olan ve nispeten daha az kitleye sahip olsa da niş bir sektörde marka tanıtımı yapabileceği için seçilir.

Elçilerle firma arasında maddi bir iş anlaşması olsa da elçiler büyük çoğunlukla markaya olan tutkuları nedeniyle de bu firmalarla çalışmak isterler. Bu kişiler ürünler hakkında teknik bilgiye sahip oldukları için tüketicilere destek sağlayabildikleri gibi tüketicilerle marka arasında güvenilir bir köprü de kurma görevini üstlenirler.

Marka elçisi, kendi kitlesini iyi tanıdığı için markanın ürünleri ile ilgili hedef kitlenin ihtiyaç duyduğu içerikleri oluşturabilir ve bu sayede de marka tanıtımında etkili işlevler görebilir. Satış, teknik destek, pazarlama ve fiyatlandırma gibi konularda markalara geri bildirimler de sunarak, tüketicilerin ürünle ilgili ne gibi düşünceleri olduğunu da belirtebilirler.

İlgili rehber: Müşterilerinizin markanızın tanıtımını yapmalarını nasıl sağlarsınız?

Marka elçisi pazarlamada neden önemlidir?

Marka imajınızı güçlendirir ve korur

Marka elçisi, markaya tutkun olan kişiler oldukları için markanızı farklı platformlarda savunurlar. Marka ile ilgili yapılan olumsuz yorumlarda ya da basında çıkabilecek olumsuz haberlerde markanın yanında olmayı tercih ederler. Kendi yaşadıkları olumlu deneyimleri ve tecrübeleri de kendi kitleleriyle paylaşarak markanın imajını tüketicilerin gözünde iyileştirme yönünde çalışmalar yaparlar.

Markanızın insani yönünü ortaya koyarlar

Markalar, kurumsallaşma çalışmaları yaparken tüketicilerin gözünde insani değerlerini kaybederek bir şirket yapısına bürünürler. Bu da doğal iletişim yollarının kapanmasına ve ciddiyet içeren bir iletişim sürecinin başlamasına neden olabilir Marka elçisi ise bu süreçte markanın insani değerlerini ortaya koyabilir. Tüketiciler, bir yüzü olmayan bir şirketten ürün almak yerine, güvendikleri ve takip ettikleri bir kişi aracılığı ile ürünü satın almayı tercih ederler. Bu noktada da elçileriniz, markanızın yüzü olabilir.

Markanızın tanıtımını yaparlar

Marka elçileri, ürünlerinizi kendileri de kullandıkları için kendi pazarlama kanalları üzerinde daha doğal içerikler üretebilirler. Günlük kullanımlarında bu ürünlerden nasıl yararlandıklarını gösterebilecekleri gibi ürünün teknik özelliklerini de ortaya koyacak özel içerikler üretebilirler. Bu içerikler sayesinde de native reklam çalışmaları yaparak, markanızı tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar

Kulaktan kulağa pazarlamada etkilidirler

Marka elçisi aynı zamanda kulaktan kulağa pazarlama konusunda da markalara yardımcı olur. Bu kişiler, ürünlerinizi kendi kitlelerine tavsiye ettiklerinde, kendi kitleleri de bu ürün ve görüşlerden memnun kalmaları durumunda çevrelerindeki kişilere de bu üründen bahsedeceklerdir. Aynı zamanda bu native içerikler üretildiğinde, takipçiler kendi arkadaşlarıyla da bu içerikleri daha rahat paylaşırlar. Bir marka içeriğindense, bir kişinin içeriğini paylaşmak, kullanıcılara rahatlık verir. Çünkü markanın içeriğini doğrudan paylaşmak istemeyebilirler. Bu tür içerik üretimleri ve paylaşımları da kulaktan kulağa pazarlamada işinize yarar.

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Daha kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunar

Günümüzde e-ticarette öne çıkabilmenin şartlarından biri de tüketicilere kişiselleştirilmiş ürün deneyimleri sunabilmektir. Elçiler de bu süreçte kendi kitlelerine daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarlar. Kendi deneyimlerini paylaşarak, ürünle ilgili detaylı ve farklı bilgiler sunabilirler. Bunun yanı sıra ürünün farklı kullanım alanlarını ve ürünün hangi sorunlarını çözdüğünü de kendi paylaşımlarında gösterirler.

Yeni marka elçileri yaratabilirler

Marka elçisi, kendi kitlesi tarafından sevilen ve takip edilen bir kişi olduğu için, bu kişinin görüş ve düşüncelerine değer verilir. Bu kişilerin belli ürünleri kullanıyor olmaları ve bu ürünlere tutkuyla bağlı olmaları da kendi takipçilerini de etkileyecektir. Takipçileri de ona güvendikleri ve onun gibi olmak istedikleri için bu markaları kullanmak isteyebilirler. Onlara bu duyguyu aşıladığınızda da yeni marka elçileri kazanabilirsiniz. Markanızın taraftarlarının artması da uzun vadede sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan