Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?

7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?

Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte. Geri dönüşüm sağlayan yöntemlerden bazıları ise genellikle markaların kendilerinin değil; onlar adına başkalarının tanıtım yaptığı çalışmalar olarak öne çıkıyor. Tüketiciler, firmaların doğrudan yaptıkları reklamlara genellikle güvenmedikleri gibi artık gün içerisinde yüzlerce reklam gördükleri için bu tür içeriklere de mesafeli davranabiliyor.

Bu nedenle de Influencer pazarlama ya da marka elçisi ile çalışmak, klasikleşen ve sıradanlaşan tanıtım çalışmalarının önüne geçebilmekte. Tabii ki bu çalışmaların da doğru bir şekilde yapılması gerektiğini hatırlatmamız gerekiyor.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Influencer pazarlama ve marka elçisi, birbirine benzese de aslında farklı temellere dayanmaktadır. Marka eçilerinin yaptığı çalışmalar daha uzun vadeli çalışmalar olduğu gibi, bu kişiler marka ile bir bağa sahiptir. Influencer ile sadece tek kampanya ile de çalışabilirsiniz ve yapılan çalışma marka ile kişi arasında bağ olması gerekliliği sağlamaz. Bu nedenle de Influencer hesaplar, sadece bu kampanya süresinde sizinle ilgili içerik paylaşırlar. Marka elçisi ise markaya sadık olduğu için uzun vadede marka ile iş birliği içerisinde olur.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?,

Marka elçisi nedir?

Marka elçisi, bir markanın ürünlerini kendi de kullanmayı tercih eden ve marka ile iş birliği içerisinde çalışarak, markanın ürünlerini kullanmaktan duyduğu memnuniyeti kendi kitlesiyle paylaşan ve markanın tanıtımını bulunduğu sektörde yapan kişilere denmektedir.

Bazı marka elçileri, sosyal ağlar üzerinde güçlü bir etkiye sahip olduğu için seçilirken, bazıları ise markaya tutkuyla bağlı olan ve nispeten daha az kitleye sahip olsa da niş bir sektörde marka tanıtımı yapabileceği için seçilir.

Elçilerle firma arasında maddi bir iş anlaşması olsa da elçiler büyük çoğunlukla markaya olan tutkuları nedeniyle de bu firmalarla çalışmak isterler. Bu kişiler ürünler hakkında teknik bilgiye sahip oldukları için tüketicilere destek sağlayabildikleri gibi tüketicilerle marka arasında güvenilir bir köprü de kurma görevini üstlenirler.

Marka elçisi, kendi kitlesini iyi tanıdığı için markanın ürünleri ile ilgili hedef kitlenin ihtiyaç duyduğu içerikleri oluşturabilir ve bu sayede de marka tanıtımında etkili işlevler görebilir. Satış, teknik destek, pazarlama ve fiyatlandırma gibi konularda markalara geri bildirimler de sunarak, tüketicilerin ürünle ilgili ne gibi düşünceleri olduğunu da belirtebilirler.

İlgili rehber: Müşterilerinizin markanızın tanıtımını yapmalarını nasıl sağlarsınız?

Marka elçisi pazarlamada neden önemlidir?

Marka imajınızı güçlendirir ve korur

Marka elçisi, markaya tutkun olan kişiler oldukları için markanızı farklı platformlarda savunurlar. Marka ile ilgili yapılan olumsuz yorumlarda ya da basında çıkabilecek olumsuz haberlerde markanın yanında olmayı tercih ederler. Kendi yaşadıkları olumlu deneyimleri ve tecrübeleri de kendi kitleleriyle paylaşarak markanın imajını tüketicilerin gözünde iyileştirme yönünde çalışmalar yaparlar.

Markanızın insani yönünü ortaya koyarlar

Markalar, kurumsallaşma çalışmaları yaparken tüketicilerin gözünde insani değerlerini kaybederek bir şirket yapısına bürünürler. Bu da doğal iletişim yollarının kapanmasına ve ciddiyet içeren bir iletişim sürecinin başlamasına neden olabilir Marka elçisi ise bu süreçte markanın insani değerlerini ortaya koyabilir. Tüketiciler, bir yüzü olmayan bir şirketten ürün almak yerine, güvendikleri ve takip ettikleri bir kişi aracılığı ile ürünü satın almayı tercih ederler. Bu noktada da elçileriniz, markanızın yüzü olabilir.

Markanızın tanıtımını yaparlar

Marka elçileri, ürünlerinizi kendileri de kullandıkları için kendi pazarlama kanalları üzerinde daha doğal içerikler üretebilirler. Günlük kullanımlarında bu ürünlerden nasıl yararlandıklarını gösterebilecekleri gibi ürünün teknik özelliklerini de ortaya koyacak özel içerikler üretebilirler. Bu içerikler sayesinde de native reklam çalışmaları yaparak, markanızı tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar

Kulaktan kulağa pazarlamada etkilidirler

Marka elçisi aynı zamanda kulaktan kulağa pazarlama konusunda da markalara yardımcı olur. Bu kişiler, ürünlerinizi kendi kitlelerine tavsiye ettiklerinde, kendi kitleleri de bu ürün ve görüşlerden memnun kalmaları durumunda çevrelerindeki kişilere de bu üründen bahsedeceklerdir. Aynı zamanda bu native içerikler üretildiğinde, takipçiler kendi arkadaşlarıyla da bu içerikleri daha rahat paylaşırlar. Bir marka içeriğindense, bir kişinin içeriğini paylaşmak, kullanıcılara rahatlık verir. Çünkü markanın içeriğini doğrudan paylaşmak istemeyebilirler. Bu tür içerik üretimleri ve paylaşımları da kulaktan kulağa pazarlamada işinize yarar.

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Daha kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunar

Günümüzde e-ticarette öne çıkabilmenin şartlarından biri de tüketicilere kişiselleştirilmiş ürün deneyimleri sunabilmektir. Elçiler de bu süreçte kendi kitlelerine daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarlar. Kendi deneyimlerini paylaşarak, ürünle ilgili detaylı ve farklı bilgiler sunabilirler. Bunun yanı sıra ürünün farklı kullanım alanlarını ve ürünün hangi sorunlarını çözdüğünü de kendi paylaşımlarında gösterirler.

Yeni marka elçileri yaratabilirler

Marka elçisi, kendi kitlesi tarafından sevilen ve takip edilen bir kişi olduğu için, bu kişinin görüş ve düşüncelerine değer verilir. Bu kişilerin belli ürünleri kullanıyor olmaları ve bu ürünlere tutkuyla bağlı olmaları da kendi takipçilerini de etkileyecektir. Takipçileri de ona güvendikleri ve onun gibi olmak istedikleri için bu markaları kullanmak isteyebilirler. Onlara bu duyguyu aşıladığınızda da yeni marka elçileri kazanabilirsiniz. Markanızın taraftarlarının artması da uzun vadede sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan