Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?

7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?

Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte. Geri dönüşüm sağlayan yöntemlerden bazıları ise genellikle markaların kendilerinin değil; onlar adına başkalarının tanıtım yaptığı çalışmalar olarak öne çıkıyor. Tüketiciler, firmaların doğrudan yaptıkları reklamlara genellikle güvenmedikleri gibi artık gün içerisinde yüzlerce reklam gördükleri için bu tür içeriklere de mesafeli davranabiliyor.

Bu nedenle de Influencer pazarlama ya da marka elçisi ile çalışmak, klasikleşen ve sıradanlaşan tanıtım çalışmalarının önüne geçebilmekte. Tabii ki bu çalışmaların da doğru bir şekilde yapılması gerektiğini hatırlatmamız gerekiyor.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Influencer pazarlama ve marka elçisi, birbirine benzese de aslında farklı temellere dayanmaktadır. Marka eçilerinin yaptığı çalışmalar daha uzun vadeli çalışmalar olduğu gibi, bu kişiler marka ile bir bağa sahiptir. Influencer ile sadece tek kampanya ile de çalışabilirsiniz ve yapılan çalışma marka ile kişi arasında bağ olması gerekliliği sağlamaz. Bu nedenle de Influencer hesaplar, sadece bu kampanya süresinde sizinle ilgili içerik paylaşırlar. Marka elçisi ise markaya sadık olduğu için uzun vadede marka ile iş birliği içerisinde olur.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?,

Marka elçisi nedir?

Marka elçisi, bir markanın ürünlerini kendi de kullanmayı tercih eden ve marka ile iş birliği içerisinde çalışarak, markanın ürünlerini kullanmaktan duyduğu memnuniyeti kendi kitlesiyle paylaşan ve markanın tanıtımını bulunduğu sektörde yapan kişilere denmektedir.

Bazı marka elçileri, sosyal ağlar üzerinde güçlü bir etkiye sahip olduğu için seçilirken, bazıları ise markaya tutkuyla bağlı olan ve nispeten daha az kitleye sahip olsa da niş bir sektörde marka tanıtımı yapabileceği için seçilir.

Elçilerle firma arasında maddi bir iş anlaşması olsa da elçiler büyük çoğunlukla markaya olan tutkuları nedeniyle de bu firmalarla çalışmak isterler. Bu kişiler ürünler hakkında teknik bilgiye sahip oldukları için tüketicilere destek sağlayabildikleri gibi tüketicilerle marka arasında güvenilir bir köprü de kurma görevini üstlenirler.

Marka elçisi, kendi kitlesini iyi tanıdığı için markanın ürünleri ile ilgili hedef kitlenin ihtiyaç duyduğu içerikleri oluşturabilir ve bu sayede de marka tanıtımında etkili işlevler görebilir. Satış, teknik destek, pazarlama ve fiyatlandırma gibi konularda markalara geri bildirimler de sunarak, tüketicilerin ürünle ilgili ne gibi düşünceleri olduğunu da belirtebilirler.

İlgili rehber: Müşterilerinizin markanızın tanıtımını yapmalarını nasıl sağlarsınız?

Marka elçisi pazarlamada neden önemlidir?

Marka imajınızı güçlendirir ve korur

Marka elçisi, markaya tutkun olan kişiler oldukları için markanızı farklı platformlarda savunurlar. Marka ile ilgili yapılan olumsuz yorumlarda ya da basında çıkabilecek olumsuz haberlerde markanın yanında olmayı tercih ederler. Kendi yaşadıkları olumlu deneyimleri ve tecrübeleri de kendi kitleleriyle paylaşarak markanın imajını tüketicilerin gözünde iyileştirme yönünde çalışmalar yaparlar.

Markanızın insani yönünü ortaya koyarlar

Markalar, kurumsallaşma çalışmaları yaparken tüketicilerin gözünde insani değerlerini kaybederek bir şirket yapısına bürünürler. Bu da doğal iletişim yollarının kapanmasına ve ciddiyet içeren bir iletişim sürecinin başlamasına neden olabilir Marka elçisi ise bu süreçte markanın insani değerlerini ortaya koyabilir. Tüketiciler, bir yüzü olmayan bir şirketten ürün almak yerine, güvendikleri ve takip ettikleri bir kişi aracılığı ile ürünü satın almayı tercih ederler. Bu noktada da elçileriniz, markanızın yüzü olabilir.

Markanızın tanıtımını yaparlar

Marka elçileri, ürünlerinizi kendileri de kullandıkları için kendi pazarlama kanalları üzerinde daha doğal içerikler üretebilirler. Günlük kullanımlarında bu ürünlerden nasıl yararlandıklarını gösterebilecekleri gibi ürünün teknik özelliklerini de ortaya koyacak özel içerikler üretebilirler. Bu içerikler sayesinde de native reklam çalışmaları yaparak, markanızı tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar

Kulaktan kulağa pazarlamada etkilidirler

Marka elçisi aynı zamanda kulaktan kulağa pazarlama konusunda da markalara yardımcı olur. Bu kişiler, ürünlerinizi kendi kitlelerine tavsiye ettiklerinde, kendi kitleleri de bu ürün ve görüşlerden memnun kalmaları durumunda çevrelerindeki kişilere de bu üründen bahsedeceklerdir. Aynı zamanda bu native içerikler üretildiğinde, takipçiler kendi arkadaşlarıyla da bu içerikleri daha rahat paylaşırlar. Bir marka içeriğindense, bir kişinin içeriğini paylaşmak, kullanıcılara rahatlık verir. Çünkü markanın içeriğini doğrudan paylaşmak istemeyebilirler. Bu tür içerik üretimleri ve paylaşımları da kulaktan kulağa pazarlamada işinize yarar.

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Daha kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunar

Günümüzde e-ticarette öne çıkabilmenin şartlarından biri de tüketicilere kişiselleştirilmiş ürün deneyimleri sunabilmektir. Elçiler de bu süreçte kendi kitlelerine daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarlar. Kendi deneyimlerini paylaşarak, ürünle ilgili detaylı ve farklı bilgiler sunabilirler. Bunun yanı sıra ürünün farklı kullanım alanlarını ve ürünün hangi sorunlarını çözdüğünü de kendi paylaşımlarında gösterirler.

Yeni marka elçileri yaratabilirler

Marka elçisi, kendi kitlesi tarafından sevilen ve takip edilen bir kişi olduğu için, bu kişinin görüş ve düşüncelerine değer verilir. Bu kişilerin belli ürünleri kullanıyor olmaları ve bu ürünlere tutkuyla bağlı olmaları da kendi takipçilerini de etkileyecektir. Takipçileri de ona güvendikleri ve onun gibi olmak istedikleri için bu markaları kullanmak isteyebilirler. Onlara bu duyguyu aşıladığınızda da yeni marka elçileri kazanabilirsiniz. Markanızın taraftarlarının artması da uzun vadede sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin