fbpx

Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?

7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?

Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte. Geri dönüşüm sağlayan yöntemlerden bazıları ise genellikle markaların kendilerinin değil; onlar adına başkalarının tanıtım yaptığı çalışmalar olarak öne çıkıyor. Tüketiciler, firmaların doğrudan yaptıkları reklamlara genellikle güvenmedikleri gibi artık gün içerisinde yüzlerce reklam gördükleri için bu tür içeriklere de mesafeli davranabiliyor.

Bu nedenle de Influencer pazarlama ya da marka elçisi ile çalışmak, klasikleşen ve sıradanlaşan tanıtım çalışmalarının önüne geçebilmekte. Tabii ki bu çalışmaların da doğru bir şekilde yapılması gerektiğini hatırlatmamız gerekiyor.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Influencer pazarlama ve marka elçisi, birbirine benzese de aslında farklı temellere dayanmaktadır. Marka eçilerinin yaptığı çalışmalar daha uzun vadeli çalışmalar olduğu gibi, bu kişiler marka ile bir bağa sahiptir. Influencer ile sadece tek kampanya ile de çalışabilirsiniz ve yapılan çalışma marka ile kişi arasında bağ olması gerekliliği sağlamaz. Bu nedenle de Influencer hesaplar, sadece bu kampanya süresinde sizinle ilgili içerik paylaşırlar. Marka elçisi ise markaya sadık olduğu için uzun vadede marka ile iş birliği içerisinde olur.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?,

Marka elçisi nedir?

Marka elçisi, bir markanın ürünlerini kendi de kullanmayı tercih eden ve marka ile iş birliği içerisinde çalışarak, markanın ürünlerini kullanmaktan duyduğu memnuniyeti kendi kitlesiyle paylaşan ve markanın tanıtımını bulunduğu sektörde yapan kişilere denmektedir.

Bazı marka elçileri, sosyal ağlar üzerinde güçlü bir etkiye sahip olduğu için seçilirken, bazıları ise markaya tutkuyla bağlı olan ve nispeten daha az kitleye sahip olsa da niş bir sektörde marka tanıtımı yapabileceği için seçilir.

Elçilerle firma arasında maddi bir iş anlaşması olsa da elçiler büyük çoğunlukla markaya olan tutkuları nedeniyle de bu firmalarla çalışmak isterler. Bu kişiler ürünler hakkında teknik bilgiye sahip oldukları için tüketicilere destek sağlayabildikleri gibi tüketicilerle marka arasında güvenilir bir köprü de kurma görevini üstlenirler.

Marka elçisi, kendi kitlesini iyi tanıdığı için markanın ürünleri ile ilgili hedef kitlenin ihtiyaç duyduğu içerikleri oluşturabilir ve bu sayede de marka tanıtımında etkili işlevler görebilir. Satış, teknik destek, pazarlama ve fiyatlandırma gibi konularda markalara geri bildirimler de sunarak, tüketicilerin ürünle ilgili ne gibi düşünceleri olduğunu da belirtebilirler.

İlgili rehber: Müşterilerinizin markanızın tanıtımını yapmalarını nasıl sağlarsınız?

Marka elçisi pazarlamada neden önemlidir?

Marka imajınızı güçlendirir ve korur

Marka elçisi, markaya tutkun olan kişiler oldukları için markanızı farklı platformlarda savunurlar. Marka ile ilgili yapılan olumsuz yorumlarda ya da basında çıkabilecek olumsuz haberlerde markanın yanında olmayı tercih ederler. Kendi yaşadıkları olumlu deneyimleri ve tecrübeleri de kendi kitleleriyle paylaşarak markanın imajını tüketicilerin gözünde iyileştirme yönünde çalışmalar yaparlar.

Markanızın insani yönünü ortaya koyarlar

Markalar, kurumsallaşma çalışmaları yaparken tüketicilerin gözünde insani değerlerini kaybederek bir şirket yapısına bürünürler. Bu da doğal iletişim yollarının kapanmasına ve ciddiyet içeren bir iletişim sürecinin başlamasına neden olabilir Marka elçisi ise bu süreçte markanın insani değerlerini ortaya koyabilir. Tüketiciler, bir yüzü olmayan bir şirketten ürün almak yerine, güvendikleri ve takip ettikleri bir kişi aracılığı ile ürünü satın almayı tercih ederler. Bu noktada da elçileriniz, markanızın yüzü olabilir.

Markanızın tanıtımını yaparlar

Marka elçileri, ürünlerinizi kendileri de kullandıkları için kendi pazarlama kanalları üzerinde daha doğal içerikler üretebilirler. Günlük kullanımlarında bu ürünlerden nasıl yararlandıklarını gösterebilecekleri gibi ürünün teknik özelliklerini de ortaya koyacak özel içerikler üretebilirler. Bu içerikler sayesinde de native reklam çalışmaları yaparak, markanızı tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar

Kulaktan kulağa pazarlamada etkilidirler

Marka elçisi aynı zamanda kulaktan kulağa pazarlama konusunda da markalara yardımcı olur. Bu kişiler, ürünlerinizi kendi kitlelerine tavsiye ettiklerinde, kendi kitleleri de bu ürün ve görüşlerden memnun kalmaları durumunda çevrelerindeki kişilere de bu üründen bahsedeceklerdir. Aynı zamanda bu native içerikler üretildiğinde, takipçiler kendi arkadaşlarıyla da bu içerikleri daha rahat paylaşırlar. Bir marka içeriğindense, bir kişinin içeriğini paylaşmak, kullanıcılara rahatlık verir. Çünkü markanın içeriğini doğrudan paylaşmak istemeyebilirler. Bu tür içerik üretimleri ve paylaşımları da kulaktan kulağa pazarlamada işinize yarar.

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Daha kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunar

Günümüzde e-ticarette öne çıkabilmenin şartlarından biri de tüketicilere kişiselleştirilmiş ürün deneyimleri sunabilmektir. Elçiler de bu süreçte kendi kitlelerine daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarlar. Kendi deneyimlerini paylaşarak, ürünle ilgili detaylı ve farklı bilgiler sunabilirler. Bunun yanı sıra ürünün farklı kullanım alanlarını ve ürünün hangi sorunlarını çözdüğünü de kendi paylaşımlarında gösterirler.

Yeni marka elçileri yaratabilirler

Marka elçisi, kendi kitlesi tarafından sevilen ve takip edilen bir kişi olduğu için, bu kişinin görüş ve düşüncelerine değer verilir. Bu kişilerin belli ürünleri kullanıyor olmaları ve bu ürünlere tutkuyla bağlı olmaları da kendi takipçilerini de etkileyecektir. Takipçileri de ona güvendikleri ve onun gibi olmak istedikleri için bu markaları kullanmak isteyebilirler. Onlara bu duyguyu aşıladığınızda da yeni marka elçileri kazanabilirsiniz. Markanızın taraftarlarının artması da uzun vadede sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan