Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar

23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar

E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama planı oluşturmak ve bunu doğru bir şekilde uygulamak gerekiyor.

Ancak marka bilinirliğini artırma konusunda doğru bilinen yanlışlar da bulunuyor. Bu yanlışlar nedeniyle firmalar marka bilinirliklerini artıramadıkları için özellikle dijital pazarlama alanındaki çalışmalara olan güvenleri sarsılıyor. Küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırma için bu doğru bilinen yanlışlardan kaçınmaları gerekiyor.

Sadece pahalı reklamlar etkileşim getirir

Etkileşim sağlamak, marka bilinirliğini artırmadaki en önemli kriterlerden biridir. Çünkü kullanıcılarla olan etkileşiminiz arttıkça onların akıllarında daha fazla kalabilir ve etkileşim sayesinde yeni tüketicilere de ulaşma fırsatı bulursunuz.

Doğru bilinen yanlışlardan biri online reklamlara çok fazla para yatırmadan etkileşimin artırılamayacağıdır. Adwords ve sosyal medya reklamlarına aşırı bütçeler harcamadan da etkileşimlerinizi artırmanız mümkün. Büyük bütçeli reklam kampanyalarıyla adınızı her yerde duyurmanız mümkün ama bu etkileşim sağlayabileceğiniz anlamına gelmemekte.

Tüketicilere bir farklılık sunmanız, hizmet kalitenizi iyileştirmeniz, satış sonrası desteğinizi rakiplerinizden daha iyi sunmanız, ürün kalitenizi artırmanız öncelikli olarak yapmanız gerekenler arasında yer alır. Bunlar olmadan ne kadar çok reklam verirseniz verin bu etkileşimi sağlamanız oldukça zordur.

Her yerde yüksek sesle reklam yapmak

Reklamlara çok fazla para yatırmanın yanı sıra yüksek sesle her yerde reklam yapmanız da marka bilinirliğinizi artırma da size yardımcı olmayacaktır. Bir fayda ve yarar sağlamadığınız sürece sadece reklam yapmanız, aksine marka bilinirliğinize zarar dahi verebilir.

Yakın geçmişte bir firmanın birçok online mecrada devamlı reklam yapması, reklamlarını izlettirmeye zorlaması ve bunu çok uzun süre yapması marka bilinirliğini olumsuz yönde etkiledi. Birçok insan markanın adını öğrendi ama markanın etrafında o kadar olumsuz bir hava oluştuki tüketiciler artık bu reklamlardan bıktılar.

Bu nedenle reklamlarınızın gösterim süresini ve nerelerde gösterileceğini iyi bir şekilde ayarlamanız gerekir. Aksi takdirde marka bilinirliğinize zarar verme ihtimaliniz var.

Tek başına sosyal medya yeterlidir

Bir başka yanlış ise marka bilinirliğini artırmak için sadece sosyal medyanın yeterli olacağıdır. Ancak ne yazık ki tek başına sosyal medya yeterli değildir.

Sosyal medya tüketicilerle etkileşime geçmek ve marka bilinirliğini artırmak için iyi bir kaynak olabilir; fakat sadece bu alana yatırım yapmanız istediğiniz geri dönüşleri size sağlamayacaktır. Aynı zamanda sosyal mecraları nasıl yönettiğinizin de burada önemi vardır. Sadece ürün paylaşımları yapmak, markanızla ilgili içeriklere ağırlık vermek, tüketicilerin ilgisini çekmeyecektir.

Sosyal mecralar, tüketicilerin boş vakitlerini geçirdikleri ve çoğunlukla eğlenmek için kullandıkları yerlerdir ve burada devamlı marka ile reklam yapmanız, onların isteklerini karşılamayacaktır. Bu nedenle onların ilgisini çekecek içerik çalışmalarına da yatırım yapmanız gerekiyor.

İçerik pazarlama çalışmalarına odaklanmak

Sosyal medya gibi sadece içerik pazarlama da yeterli olmayacaktır. Sadece Google üzerinden trafik çekmeye çalışmak ya da siteniz üzerindeki blog içerikleriyle etkileşim sağlamak da tek başına yeterli değildir. Sosyal medya gibi içerik pazarlamada marka bilinirliğinizi artırma konusunda size destek olacak olan bir yöntemdir.

Ne yapmanız gerekiyor?

Marka bilinirliğini artırmak için tek bir kanala başvurmak doğru bir seçenek değildir. E-ticaret firması olarak, öncelikle dijital pazarlamanın bir bütün olduğunu ve bir parçası olmadan, diğer çalışmaların yetersiz olacağını bilmeniz gerekiyor.

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bunu sosyal mecralarla desteklemeniz gerekiyor. İçerik oluşturup SEO’nuzu güçlendirip aynı zamandan Google üzerinden trafik çekmelisiniz. Sosyal mecralardaki etkileşiminizi artırmak için reklam çalışmaları haricinde de sosyal medya içerikleri oluşturup etkileşiminizi artırmalısınız. Böylelikle sosyal yönlendirme trafikleriyle de sitenize trafik çekebilirsiniz. Google reklamlarını kullanarak da arama sonuçlarında önde görülmeyi amaçlamalısınız.

Kısacası dijital pazarlama alanındaki çalışmalarınızı bir bütün haline getirmeniz oldukça önemli. Her çalışma birbirini desteklemektedir ve biri olmadan diğerinin de başarılı olması pek mümkün değildir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin