Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar

23 Eylül 2016
Sinan Oypan

E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama planı oluşturmak ve bunu doğru bir şekilde uygulamak gerekiyor.

Ancak marka bilinirliğini artırma konusunda doğru bilinen yanlışlar da bulunuyor. Bu yanlışlar nedeniyle firmalar marka bilinirliklerini artıramadıkları için özellikle dijital pazarlama alanındaki çalışmalara olan güvenleri sarsılıyor. Küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırma için bu doğru bilinen yanlışlardan kaçınmaları gerekiyor.

Sadece pahalı reklamlar etkileşim getirir

Etkileşim sağlamak, marka bilinirliğini artırmadaki en önemli kriterlerden biridir. Çünkü kullanıcılarla olan etkileşiminiz arttıkça onların akıllarında daha fazla kalabilir ve etkileşim sayesinde yeni tüketicilere de ulaşma fırsatı bulursunuz.

Doğru bilinen yanlışlardan biri online reklamlara çok fazla para yatırmadan etkileşimin artırılamayacağıdır. Adwords ve sosyal medya reklamlarına aşırı bütçeler harcamadan da etkileşimlerinizi artırmanız mümkün. Büyük bütçeli reklam kampanyalarıyla adınızı her yerde duyurmanız mümkün ama bu etkileşim sağlayabileceğiniz anlamına gelmemekte.

Tüketicilere bir farklılık sunmanız, hizmet kalitenizi iyileştirmeniz, satış sonrası desteğinizi rakiplerinizden daha iyi sunmanız, ürün kalitenizi artırmanız öncelikli olarak yapmanız gerekenler arasında yer alır. Bunlar olmadan ne kadar çok reklam verirseniz verin bu etkileşimi sağlamanız oldukça zordur.

Her yerde yüksek sesle reklam yapmak

Reklamlara çok fazla para yatırmanın yanı sıra yüksek sesle her yerde reklam yapmanız da marka bilinirliğinizi artırma da size yardımcı olmayacaktır. Bir fayda ve yarar sağlamadığınız sürece sadece reklam yapmanız, aksine marka bilinirliğinize zarar dahi verebilir.

Yakın geçmişte bir firmanın birçok online mecrada devamlı reklam yapması, reklamlarını izlettirmeye zorlaması ve bunu çok uzun süre yapması marka bilinirliğini olumsuz yönde etkiledi. Birçok insan markanın adını öğrendi ama markanın etrafında o kadar olumsuz bir hava oluştuki tüketiciler artık bu reklamlardan bıktılar.

Bu nedenle reklamlarınızın gösterim süresini ve nerelerde gösterileceğini iyi bir şekilde ayarlamanız gerekir. Aksi takdirde marka bilinirliğinize zarar verme ihtimaliniz var.

Tek başına sosyal medya yeterlidir

Bir başka yanlış ise marka bilinirliğini artırmak için sadece sosyal medyanın yeterli olacağıdır. Ancak ne yazık ki tek başına sosyal medya yeterli değildir.

Sosyal medya tüketicilerle etkileşime geçmek ve marka bilinirliğini artırmak için iyi bir kaynak olabilir; fakat sadece bu alana yatırım yapmanız istediğiniz geri dönüşleri size sağlamayacaktır. Aynı zamanda sosyal mecraları nasıl yönettiğinizin de burada önemi vardır. Sadece ürün paylaşımları yapmak, markanızla ilgili içeriklere ağırlık vermek, tüketicilerin ilgisini çekmeyecektir.

Sosyal mecralar, tüketicilerin boş vakitlerini geçirdikleri ve çoğunlukla eğlenmek için kullandıkları yerlerdir ve burada devamlı marka ile reklam yapmanız, onların isteklerini karşılamayacaktır. Bu nedenle onların ilgisini çekecek içerik çalışmalarına da yatırım yapmanız gerekiyor.

İçerik pazarlama çalışmalarına odaklanmak

Sosyal medya gibi sadece içerik pazarlama da yeterli olmayacaktır. Sadece Google üzerinden trafik çekmeye çalışmak ya da siteniz üzerindeki blog içerikleriyle etkileşim sağlamak da tek başına yeterli değildir. Sosyal medya gibi içerik pazarlamada marka bilinirliğinizi artırma konusunda size destek olacak olan bir yöntemdir.

Ne yapmanız gerekiyor?

Marka bilinirliğini artırmak için tek bir kanala başvurmak doğru bir seçenek değildir. E-ticaret firması olarak, öncelikle dijital pazarlamanın bir bütün olduğunu ve bir parçası olmadan, diğer çalışmaların yetersiz olacağını bilmeniz gerekiyor.

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bunu sosyal mecralarla desteklemeniz gerekiyor. İçerik oluşturup SEO’nuzu güçlendirip aynı zamandan Google üzerinden trafik çekmelisiniz. Sosyal mecralardaki etkileşiminizi artırmak için reklam çalışmaları haricinde de sosyal medya içerikleri oluşturup etkileşiminizi artırmalısınız. Böylelikle sosyal yönlendirme trafikleriyle de sitenize trafik çekebilirsiniz. Google reklamlarını kullanarak da arama sonuçlarında önde görülmeyi amaçlamalısınız.

Kısacası dijital pazarlama alanındaki çalışmalarınızı bir bütün haline getirmeniz oldukça önemli. Her çalışma birbirini desteklemektedir ve biri olmadan diğerinin de başarılı olması pek mümkün değildir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan