fbpx

Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar

23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar

E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama planı oluşturmak ve bunu doğru bir şekilde uygulamak gerekiyor.

Ancak marka bilinirliğini artırma konusunda doğru bilinen yanlışlar da bulunuyor. Bu yanlışlar nedeniyle firmalar marka bilinirliklerini artıramadıkları için özellikle dijital pazarlama alanındaki çalışmalara olan güvenleri sarsılıyor. Küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırma için bu doğru bilinen yanlışlardan kaçınmaları gerekiyor.

Sadece pahalı reklamlar etkileşim getirir

Etkileşim sağlamak, marka bilinirliğini artırmadaki en önemli kriterlerden biridir. Çünkü kullanıcılarla olan etkileşiminiz arttıkça onların akıllarında daha fazla kalabilir ve etkileşim sayesinde yeni tüketicilere de ulaşma fırsatı bulursunuz.

Doğru bilinen yanlışlardan biri online reklamlara çok fazla para yatırmadan etkileşimin artırılamayacağıdır. Adwords ve sosyal medya reklamlarına aşırı bütçeler harcamadan da etkileşimlerinizi artırmanız mümkün. Büyük bütçeli reklam kampanyalarıyla adınızı her yerde duyurmanız mümkün ama bu etkileşim sağlayabileceğiniz anlamına gelmemekte.

Tüketicilere bir farklılık sunmanız, hizmet kalitenizi iyileştirmeniz, satış sonrası desteğinizi rakiplerinizden daha iyi sunmanız, ürün kalitenizi artırmanız öncelikli olarak yapmanız gerekenler arasında yer alır. Bunlar olmadan ne kadar çok reklam verirseniz verin bu etkileşimi sağlamanız oldukça zordur.

Her yerde yüksek sesle reklam yapmak

Reklamlara çok fazla para yatırmanın yanı sıra yüksek sesle her yerde reklam yapmanız da marka bilinirliğinizi artırma da size yardımcı olmayacaktır. Bir fayda ve yarar sağlamadığınız sürece sadece reklam yapmanız, aksine marka bilinirliğinize zarar dahi verebilir.

Yakın geçmişte bir firmanın birçok online mecrada devamlı reklam yapması, reklamlarını izlettirmeye zorlaması ve bunu çok uzun süre yapması marka bilinirliğini olumsuz yönde etkiledi. Birçok insan markanın adını öğrendi ama markanın etrafında o kadar olumsuz bir hava oluştuki tüketiciler artık bu reklamlardan bıktılar.

Bu nedenle reklamlarınızın gösterim süresini ve nerelerde gösterileceğini iyi bir şekilde ayarlamanız gerekir. Aksi takdirde marka bilinirliğinize zarar verme ihtimaliniz var.

Tek başına sosyal medya yeterlidir

Bir başka yanlış ise marka bilinirliğini artırmak için sadece sosyal medyanın yeterli olacağıdır. Ancak ne yazık ki tek başına sosyal medya yeterli değildir.

Sosyal medya tüketicilerle etkileşime geçmek ve marka bilinirliğini artırmak için iyi bir kaynak olabilir; fakat sadece bu alana yatırım yapmanız istediğiniz geri dönüşleri size sağlamayacaktır. Aynı zamanda sosyal mecraları nasıl yönettiğinizin de burada önemi vardır. Sadece ürün paylaşımları yapmak, markanızla ilgili içeriklere ağırlık vermek, tüketicilerin ilgisini çekmeyecektir.

Sosyal mecralar, tüketicilerin boş vakitlerini geçirdikleri ve çoğunlukla eğlenmek için kullandıkları yerlerdir ve burada devamlı marka ile reklam yapmanız, onların isteklerini karşılamayacaktır. Bu nedenle onların ilgisini çekecek içerik çalışmalarına da yatırım yapmanız gerekiyor.

İçerik pazarlama çalışmalarına odaklanmak

Sosyal medya gibi sadece içerik pazarlama da yeterli olmayacaktır. Sadece Google üzerinden trafik çekmeye çalışmak ya da siteniz üzerindeki blog içerikleriyle etkileşim sağlamak da tek başına yeterli değildir. Sosyal medya gibi içerik pazarlamada marka bilinirliğinizi artırma konusunda size destek olacak olan bir yöntemdir.

Ne yapmanız gerekiyor?

Marka bilinirliğini artırmak için tek bir kanala başvurmak doğru bir seçenek değildir. E-ticaret firması olarak, öncelikle dijital pazarlamanın bir bütün olduğunu ve bir parçası olmadan, diğer çalışmaların yetersiz olacağını bilmeniz gerekiyor.

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bunu sosyal mecralarla desteklemeniz gerekiyor. İçerik oluşturup SEO’nuzu güçlendirip aynı zamandan Google üzerinden trafik çekmelisiniz. Sosyal mecralardaki etkileşiminizi artırmak için reklam çalışmaları haricinde de sosyal medya içerikleri oluşturup etkileşiminizi artırmalısınız. Böylelikle sosyal yönlendirme trafikleriyle de sitenize trafik çekebilirsiniz. Google reklamlarını kullanarak da arama sonuçlarında önde görülmeyi amaçlamalısınız.

Kısacası dijital pazarlama alanındaki çalışmalarınızı bir bütün haline getirmeniz oldukça önemli. Her çalışma birbirini desteklemektedir ve biri olmadan diğerinin de başarılı olması pek mümkün değildir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
IdeaSoft
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
IdeaSoft
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan