Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar

23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar

E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama planı oluşturmak ve bunu doğru bir şekilde uygulamak gerekiyor.

Ancak marka bilinirliğini artırma konusunda doğru bilinen yanlışlar da bulunuyor. Bu yanlışlar nedeniyle firmalar marka bilinirliklerini artıramadıkları için özellikle dijital pazarlama alanındaki çalışmalara olan güvenleri sarsılıyor. Küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırma için bu doğru bilinen yanlışlardan kaçınmaları gerekiyor.

Sadece pahalı reklamlar etkileşim getirir

Etkileşim sağlamak, marka bilinirliğini artırmadaki en önemli kriterlerden biridir. Çünkü kullanıcılarla olan etkileşiminiz arttıkça onların akıllarında daha fazla kalabilir ve etkileşim sayesinde yeni tüketicilere de ulaşma fırsatı bulursunuz.

Doğru bilinen yanlışlardan biri online reklamlara çok fazla para yatırmadan etkileşimin artırılamayacağıdır. Adwords ve sosyal medya reklamlarına aşırı bütçeler harcamadan da etkileşimlerinizi artırmanız mümkün. Büyük bütçeli reklam kampanyalarıyla adınızı her yerde duyurmanız mümkün ama bu etkileşim sağlayabileceğiniz anlamına gelmemekte.

Tüketicilere bir farklılık sunmanız, hizmet kalitenizi iyileştirmeniz, satış sonrası desteğinizi rakiplerinizden daha iyi sunmanız, ürün kalitenizi artırmanız öncelikli olarak yapmanız gerekenler arasında yer alır. Bunlar olmadan ne kadar çok reklam verirseniz verin bu etkileşimi sağlamanız oldukça zordur.

Her yerde yüksek sesle reklam yapmak

Reklamlara çok fazla para yatırmanın yanı sıra yüksek sesle her yerde reklam yapmanız da marka bilinirliğinizi artırma da size yardımcı olmayacaktır. Bir fayda ve yarar sağlamadığınız sürece sadece reklam yapmanız, aksine marka bilinirliğinize zarar dahi verebilir.

Yakın geçmişte bir firmanın birçok online mecrada devamlı reklam yapması, reklamlarını izlettirmeye zorlaması ve bunu çok uzun süre yapması marka bilinirliğini olumsuz yönde etkiledi. Birçok insan markanın adını öğrendi ama markanın etrafında o kadar olumsuz bir hava oluştuki tüketiciler artık bu reklamlardan bıktılar.

Bu nedenle reklamlarınızın gösterim süresini ve nerelerde gösterileceğini iyi bir şekilde ayarlamanız gerekir. Aksi takdirde marka bilinirliğinize zarar verme ihtimaliniz var.

Tek başına sosyal medya yeterlidir

Bir başka yanlış ise marka bilinirliğini artırmak için sadece sosyal medyanın yeterli olacağıdır. Ancak ne yazık ki tek başına sosyal medya yeterli değildir.

Sosyal medya tüketicilerle etkileşime geçmek ve marka bilinirliğini artırmak için iyi bir kaynak olabilir; fakat sadece bu alana yatırım yapmanız istediğiniz geri dönüşleri size sağlamayacaktır. Aynı zamanda sosyal mecraları nasıl yönettiğinizin de burada önemi vardır. Sadece ürün paylaşımları yapmak, markanızla ilgili içeriklere ağırlık vermek, tüketicilerin ilgisini çekmeyecektir.

Sosyal mecralar, tüketicilerin boş vakitlerini geçirdikleri ve çoğunlukla eğlenmek için kullandıkları yerlerdir ve burada devamlı marka ile reklam yapmanız, onların isteklerini karşılamayacaktır. Bu nedenle onların ilgisini çekecek içerik çalışmalarına da yatırım yapmanız gerekiyor.

İçerik pazarlama çalışmalarına odaklanmak

Sosyal medya gibi sadece içerik pazarlama da yeterli olmayacaktır. Sadece Google üzerinden trafik çekmeye çalışmak ya da siteniz üzerindeki blog içerikleriyle etkileşim sağlamak da tek başına yeterli değildir. Sosyal medya gibi içerik pazarlamada marka bilinirliğinizi artırma konusunda size destek olacak olan bir yöntemdir.

Ne yapmanız gerekiyor?

Marka bilinirliğini artırmak için tek bir kanala başvurmak doğru bir seçenek değildir. E-ticaret firması olarak, öncelikle dijital pazarlamanın bir bütün olduğunu ve bir parçası olmadan, diğer çalışmaların yetersiz olacağını bilmeniz gerekiyor.

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bunu sosyal mecralarla desteklemeniz gerekiyor. İçerik oluşturup SEO’nuzu güçlendirip aynı zamandan Google üzerinden trafik çekmelisiniz. Sosyal mecralardaki etkileşiminizi artırmak için reklam çalışmaları haricinde de sosyal medya içerikleri oluşturup etkileşiminizi artırmalısınız. Böylelikle sosyal yönlendirme trafikleriyle de sitenize trafik çekebilirsiniz. Google reklamlarını kullanarak da arama sonuçlarında önde görülmeyi amaçlamalısınız.

Kısacası dijital pazarlama alanındaki çalışmalarınızı bir bütün haline getirmeniz oldukça önemli. Her çalışma birbirini desteklemektedir ve biri olmadan diğerinin de başarılı olması pek mümkün değildir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Seneler önce yazılan kitapların, çekilen filmlerin öngördüğü dijital çağda yaşıyoruz. Bilfiil bu dönüşümün içinde yaşadığımız için farkına varmasak da en basit faaliyetleri bile artık dijital mecralar üzerinden...
10 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
HTML Nedir?
HTML Nedir?
Sanal ortamın prensipleri ve işleyişi, hâlâ pek çok kullanıcı tarafından bir muammadan ibarettir. Fakat geliştirici ya da en azından e-ticaret sitesi sahibi iseniz, birtakım kodların sihrine şahit olmuş olabilirsiniz. Kullanılan...
10 Ağustos 2021
Markethinkers
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın