Maillerin spama düşmesini engellemek

25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek

Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail spam düşmemesi için neler yapılmalı özetle maillerim spama düşüyor düyorsanız bu yazı tam size göre.

Maillerin spama düşmesini engellemek

En sık kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri olan e-postalar, kimi zaman e-ticaret firmalarının canını sıkabiliyor. Gönderilen e-postaların, spam filtrelerine takılması ve spam klasörüne düşmesinden dolayı e-ticaret firmaları bu çalışmalarından bekledikleri geri dönüşümleri alamıyorlar.

Gönderilen e-postaların spam filtrelerine takılmasına neden olan bazı durumlar var. E-posta çalışmalarınıza başlarken ve başladıktan sonra bu durumlara dikkat etmeniz, gönderilerinizin spam klasörüne düşmemesine yardımcı olacaktır.

Hesaplarınızı büyük e-posta servislerine tanıtın

Gmail, Yahoo ve Hotmail gibi büyük e-posta servislerine e-posta hesaplarınızı tanıtmanız gerekiyor. Bu servislerin kara listesine girmeniz durumunda başınız ağrıyabilir. Kara listeye girdikten sonra bu listelerden çıkmanız oldukça zorlu ve uzun bir süreç alabiliyor. Bu servislere e-postalarınızı tanıtmanız durumunda, gönderileriniz spam klasörüne düşmeyecektir.

E-posta listelerinizi daraltın

Çok büyük e-posta listelerinizin olması da spam yaptığınıza dair bir izlenim yaratabilir. E-posta listelerinizi bu nedenle daraltmanız da faydalı olacaktır. Bunu yapmak için farklı kategoriler oluşturarak, elinizdeki e-posta listesini bölebilirsiniz. Erkek ve kadın abonelerinizi ayırabilir, yaşlara, ilgi alanlarına ve yeni veya eski kullanıcılara göre bu kategorilendirmeleri yaparak listelerinizi daraltabilirsiniz.

Tek seferde çok sayıda kişiye gönderim yapmayın

Tek seferde büyük bir kitleye e-posta gönderimi yapmanız da bazı sıkıntılara yol açabilir. Bu durumun önün geçmek için bir önceki maddede belirttiğimiz kategorilendirme işleminden faydalanabilirsiniz.

E-posta listelerinizi böleceğiniz için, tek seferde sadece bir kategoriye gönderim yapabilir ve böylelikle de tek seferde çok sayıda gönderim yapmamış olursunuz.

Aktif olmayan hesapları silin

E-posta listenizde yer alan ancak uzun süredir aktif olmayan ya da e-postalarınızı açmayan kişileri bularak, bu kişileri listelerinizden silin. Bu, sizin e-posta listenizi daraltmanızı sağlayacaktır. Aynı zamanda e-posta servisleri de sizin yanlış girilmiş ya da aktif olmayan hesaplara gönderim yaptığınızı görmesi durumunda sizin spam yaptığınızı düşünebilir. Bu hesapları silerek bu sorunun da önüne geçebilirsiniz.

Spam filtrelerini kullanarak testler yapın

E-postalarınızı göndermeden önce yapmanız gerekenlerden biri de içeriklerinizin spam olup olmadığını kontrol etmek olacaktır. Spam içerik uyarıları almanız durumunda bu e-postalarınızı göndermemeli ve içeriklerinizde değişiklikler yapmalısınız.

“Maillerin

Kullandığınız kelimelere ve yazımlarına dikkat edin

E-postalarınızın içinde kullandığınız kelimelere de özellikle dikkat etmelisiniz. Çok sık bir şekilde “Bedava, Ücretsiz” gibi spam olabilecek kelimeleri kullanmamaya özen göstermelisiniz. Bunun yanı sıra “Caps Lock” açık bir şekilde de tüm metinlerinizi yazmamalısınız. Bu iki unsur spam içerikleri e-postalarda çokça kullanılmaktadır.

Bunların yanı sıra çok fazla noktalama işareti ve çok fazla renkli font kullanmanız da gönderilerinizin spam olarak algılanmasına neden olabilir.

Kullandığınız linklere dikkat edin

E-postalarınızın içindeki yönlendirme linklerinize de dikkat etmenizde fayda var. Bozuk, alakasız veya çok kısa olan linkler spam habercisi olarak algılanabilir. Kendi sitenize yönlendirme yaparken linklerinizin doğru olduğuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

Buna ek olarak, link kısaltma servislerini e-postalar içinde kullanmak da pek faydalı değildir. E-posta servisleri bu link kısaltma servislerinin kullanılmasını pek istememektedirler. Çünkü link kısaltma servisleri dışarıya gerçek linki göstermezler ve bu da içeriğin spam olabileceği algısını yaratabilir. Linklemelerinizi bir kelimenin veya kelime grubunun üzerine yerleştirebilir ya da doğrudan açık bir şekilde verebilirsiniz.

HTML kodlarımızı doğru yapın

HTML formatında e-posta gönderimi yapıyorsanız, HTML kodlarımızı da doğru bir şekilde yapmaya özen göstermelisiniz. Yanlış kodlamalar yapmanız durumunda gönderileriniz spam olarak algılanabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin