Maillerin spama düşmesini engellemek

25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek

Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail spam düşmemesi için neler yapılmalı özetle maillerim spama düşüyor düyorsanız bu yazı tam size göre.

Maillerin spama düşmesini engellemek

En sık kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri olan e-postalar, kimi zaman e-ticaret firmalarının canını sıkabiliyor. Gönderilen e-postaların, spam filtrelerine takılması ve spam klasörüne düşmesinden dolayı e-ticaret firmaları bu çalışmalarından bekledikleri geri dönüşümleri alamıyorlar.

Gönderilen e-postaların spam filtrelerine takılmasına neden olan bazı durumlar var. E-posta çalışmalarınıza başlarken ve başladıktan sonra bu durumlara dikkat etmeniz, gönderilerinizin spam klasörüne düşmemesine yardımcı olacaktır.

Hesaplarınızı büyük e-posta servislerine tanıtın

Gmail, Yahoo ve Hotmail gibi büyük e-posta servislerine e-posta hesaplarınızı tanıtmanız gerekiyor. Bu servislerin kara listesine girmeniz durumunda başınız ağrıyabilir. Kara listeye girdikten sonra bu listelerden çıkmanız oldukça zorlu ve uzun bir süreç alabiliyor. Bu servislere e-postalarınızı tanıtmanız durumunda, gönderileriniz spam klasörüne düşmeyecektir.

E-posta listelerinizi daraltın

Çok büyük e-posta listelerinizin olması da spam yaptığınıza dair bir izlenim yaratabilir. E-posta listelerinizi bu nedenle daraltmanız da faydalı olacaktır. Bunu yapmak için farklı kategoriler oluşturarak, elinizdeki e-posta listesini bölebilirsiniz. Erkek ve kadın abonelerinizi ayırabilir, yaşlara, ilgi alanlarına ve yeni veya eski kullanıcılara göre bu kategorilendirmeleri yaparak listelerinizi daraltabilirsiniz.

Tek seferde çok sayıda kişiye gönderim yapmayın

Tek seferde büyük bir kitleye e-posta gönderimi yapmanız da bazı sıkıntılara yol açabilir. Bu durumun önün geçmek için bir önceki maddede belirttiğimiz kategorilendirme işleminden faydalanabilirsiniz.

E-posta listelerinizi böleceğiniz için, tek seferde sadece bir kategoriye gönderim yapabilir ve böylelikle de tek seferde çok sayıda gönderim yapmamış olursunuz.

Aktif olmayan hesapları silin

E-posta listenizde yer alan ancak uzun süredir aktif olmayan ya da e-postalarınızı açmayan kişileri bularak, bu kişileri listelerinizden silin. Bu, sizin e-posta listenizi daraltmanızı sağlayacaktır. Aynı zamanda e-posta servisleri de sizin yanlış girilmiş ya da aktif olmayan hesaplara gönderim yaptığınızı görmesi durumunda sizin spam yaptığınızı düşünebilir. Bu hesapları silerek bu sorunun da önüne geçebilirsiniz.

Spam filtrelerini kullanarak testler yapın

E-postalarınızı göndermeden önce yapmanız gerekenlerden biri de içeriklerinizin spam olup olmadığını kontrol etmek olacaktır. Spam içerik uyarıları almanız durumunda bu e-postalarınızı göndermemeli ve içeriklerinizde değişiklikler yapmalısınız.

“Maillerin

Kullandığınız kelimelere ve yazımlarına dikkat edin

E-postalarınızın içinde kullandığınız kelimelere de özellikle dikkat etmelisiniz. Çok sık bir şekilde “Bedava, Ücretsiz” gibi spam olabilecek kelimeleri kullanmamaya özen göstermelisiniz. Bunun yanı sıra “Caps Lock” açık bir şekilde de tüm metinlerinizi yazmamalısınız. Bu iki unsur spam içerikleri e-postalarda çokça kullanılmaktadır.

Bunların yanı sıra çok fazla noktalama işareti ve çok fazla renkli font kullanmanız da gönderilerinizin spam olarak algılanmasına neden olabilir.

Kullandığınız linklere dikkat edin

E-postalarınızın içindeki yönlendirme linklerinize de dikkat etmenizde fayda var. Bozuk, alakasız veya çok kısa olan linkler spam habercisi olarak algılanabilir. Kendi sitenize yönlendirme yaparken linklerinizin doğru olduğuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

Buna ek olarak, link kısaltma servislerini e-postalar içinde kullanmak da pek faydalı değildir. E-posta servisleri bu link kısaltma servislerinin kullanılmasını pek istememektedirler. Çünkü link kısaltma servisleri dışarıya gerçek linki göstermezler ve bu da içeriğin spam olabileceği algısını yaratabilir. Linklemelerinizi bir kelimenin veya kelime grubunun üzerine yerleştirebilir ya da doğrudan açık bir şekilde verebilirsiniz.

HTML kodlarımızı doğru yapın

HTML formatında e-posta gönderimi yapıyorsanız, HTML kodlarımızı da doğru bir şekilde yapmaya özen göstermelisiniz. Yanlış kodlamalar yapmanız durumunda gönderileriniz spam olarak algılanabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı dijital...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
IdeaSoft
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın