Maillerin spama düşmesini engellemek

25 Eylül 2016
Sinan Oypan

Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail spam düşmemesi için neler yapılmalı özetle maillerim spama düşüyor düyorsanız bu yazı tam size göre.

Maillerin spama düşmesini engellemek

En sık kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri olan e-postalar, kimi zaman e-ticaret firmalarının canını sıkabiliyor. Gönderilen e-postaların, spam filtrelerine takılması ve spam klasörüne düşmesinden dolayı e-ticaret firmaları bu çalışmalarından bekledikleri geri dönüşümleri alamıyorlar.

Gönderilen e-postaların spam filtrelerine takılmasına neden olan bazı durumlar var. E-posta çalışmalarınıza başlarken ve başladıktan sonra bu durumlara dikkat etmeniz, gönderilerinizin spam klasörüne düşmemesine yardımcı olacaktır.

Hesaplarınızı büyük e-posta servislerine tanıtın

Gmail, Yahoo ve Hotmail gibi büyük e-posta servislerine e-posta hesaplarınızı tanıtmanız gerekiyor. Bu servislerin kara listesine girmeniz durumunda başınız ağrıyabilir. Kara listeye girdikten sonra bu listelerden çıkmanız oldukça zorlu ve uzun bir süreç alabiliyor. Bu servislere e-postalarınızı tanıtmanız durumunda, gönderileriniz spam klasörüne düşmeyecektir.

E-posta listelerinizi daraltın

Çok büyük e-posta listelerinizin olması da spam yaptığınıza dair bir izlenim yaratabilir. E-posta listelerinizi bu nedenle daraltmanız da faydalı olacaktır. Bunu yapmak için farklı kategoriler oluşturarak, elinizdeki e-posta listesini bölebilirsiniz. Erkek ve kadın abonelerinizi ayırabilir, yaşlara, ilgi alanlarına ve yeni veya eski kullanıcılara göre bu kategorilendirmeleri yaparak listelerinizi daraltabilirsiniz.

Tek seferde çok sayıda kişiye gönderim yapmayın

Tek seferde büyük bir kitleye e-posta gönderimi yapmanız da bazı sıkıntılara yol açabilir. Bu durumun önün geçmek için bir önceki maddede belirttiğimiz kategorilendirme işleminden faydalanabilirsiniz.

E-posta listelerinizi böleceğiniz için, tek seferde sadece bir kategoriye gönderim yapabilir ve böylelikle de tek seferde çok sayıda gönderim yapmamış olursunuz.

Aktif olmayan hesapları silin

E-posta listenizde yer alan ancak uzun süredir aktif olmayan ya da e-postalarınızı açmayan kişileri bularak, bu kişileri listelerinizden silin. Bu, sizin e-posta listenizi daraltmanızı sağlayacaktır. Aynı zamanda e-posta servisleri de sizin yanlış girilmiş ya da aktif olmayan hesaplara gönderim yaptığınızı görmesi durumunda sizin spam yaptığınızı düşünebilir. Bu hesapları silerek bu sorunun da önüne geçebilirsiniz.

Spam filtrelerini kullanarak testler yapın

E-postalarınızı göndermeden önce yapmanız gerekenlerden biri de içeriklerinizin spam olup olmadığını kontrol etmek olacaktır. Spam içerik uyarıları almanız durumunda bu e-postalarınızı göndermemeli ve içeriklerinizde değişiklikler yapmalısınız.

“Maillerin

Kullandığınız kelimelere ve yazımlarına dikkat edin

E-postalarınızın içinde kullandığınız kelimelere de özellikle dikkat etmelisiniz. Çok sık bir şekilde “Bedava, Ücretsiz” gibi spam olabilecek kelimeleri kullanmamaya özen göstermelisiniz. Bunun yanı sıra “Caps Lock” açık bir şekilde de tüm metinlerinizi yazmamalısınız. Bu iki unsur spam içerikleri e-postalarda çokça kullanılmaktadır.

Bunların yanı sıra çok fazla noktalama işareti ve çok fazla renkli font kullanmanız da gönderilerinizin spam olarak algılanmasına neden olabilir.

Kullandığınız linklere dikkat edin

E-postalarınızın içindeki yönlendirme linklerinize de dikkat etmenizde fayda var. Bozuk, alakasız veya çok kısa olan linkler spam habercisi olarak algılanabilir. Kendi sitenize yönlendirme yaparken linklerinizin doğru olduğuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

Buna ek olarak, link kısaltma servislerini e-postalar içinde kullanmak da pek faydalı değildir. E-posta servisleri bu link kısaltma servislerinin kullanılmasını pek istememektedirler. Çünkü link kısaltma servisleri dışarıya gerçek linki göstermezler ve bu da içeriğin spam olabileceği algısını yaratabilir. Linklemelerinizi bir kelimenin veya kelime grubunun üzerine yerleştirebilir ya da doğrudan açık bir şekilde verebilirsiniz.

HTML kodlarımızı doğru yapın

HTML formatında e-posta gönderimi yapıyorsanız, HTML kodlarımızı da doğru bir şekilde yapmaya özen göstermelisiniz. Yanlış kodlamalar yapmanız durumunda gönderileriniz spam olarak algılanabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi