fbpx

Maillerin spama düşmesini engellemek

25 Eylül 2016
Sinan Oypan

Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail spam düşmemesi için neler yapılmalı özetle maillerim spama düşüyor düyorsanız bu yazı tam size göre.

Maillerin spama düşmesini engellemek

En sık kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri olan e-postalar, kimi zaman e-ticaret firmalarının canını sıkabiliyor. Gönderilen e-postaların, spam filtrelerine takılması ve spam klasörüne düşmesinden dolayı e-ticaret firmaları bu çalışmalarından bekledikleri geri dönüşümleri alamıyorlar.

Gönderilen e-postaların spam filtrelerine takılmasına neden olan bazı durumlar var. E-posta çalışmalarınıza başlarken ve başladıktan sonra bu durumlara dikkat etmeniz, gönderilerinizin spam klasörüne düşmemesine yardımcı olacaktır.

Hesaplarınızı büyük e-posta servislerine tanıtın

Gmail, Yahoo ve Hotmail gibi büyük e-posta servislerine e-posta hesaplarınızı tanıtmanız gerekiyor. Bu servislerin kara listesine girmeniz durumunda başınız ağrıyabilir. Kara listeye girdikten sonra bu listelerden çıkmanız oldukça zorlu ve uzun bir süreç alabiliyor. Bu servislere e-postalarınızı tanıtmanız durumunda, gönderileriniz spam klasörüne düşmeyecektir.

E-posta listelerinizi daraltın

Çok büyük e-posta listelerinizin olması da spam yaptığınıza dair bir izlenim yaratabilir. E-posta listelerinizi bu nedenle daraltmanız da faydalı olacaktır. Bunu yapmak için farklı kategoriler oluşturarak, elinizdeki e-posta listesini bölebilirsiniz. Erkek ve kadın abonelerinizi ayırabilir, yaşlara, ilgi alanlarına ve yeni veya eski kullanıcılara göre bu kategorilendirmeleri yaparak listelerinizi daraltabilirsiniz.

Tek seferde çok sayıda kişiye gönderim yapmayın

Tek seferde büyük bir kitleye e-posta gönderimi yapmanız da bazı sıkıntılara yol açabilir. Bu durumun önün geçmek için bir önceki maddede belirttiğimiz kategorilendirme işleminden faydalanabilirsiniz.

E-posta listelerinizi böleceğiniz için, tek seferde sadece bir kategoriye gönderim yapabilir ve böylelikle de tek seferde çok sayıda gönderim yapmamış olursunuz.

Aktif olmayan hesapları silin

E-posta listenizde yer alan ancak uzun süredir aktif olmayan ya da e-postalarınızı açmayan kişileri bularak, bu kişileri listelerinizden silin. Bu, sizin e-posta listenizi daraltmanızı sağlayacaktır. Aynı zamanda e-posta servisleri de sizin yanlış girilmiş ya da aktif olmayan hesaplara gönderim yaptığınızı görmesi durumunda sizin spam yaptığınızı düşünebilir. Bu hesapları silerek bu sorunun da önüne geçebilirsiniz.

Spam filtrelerini kullanarak testler yapın

E-postalarınızı göndermeden önce yapmanız gerekenlerden biri de içeriklerinizin spam olup olmadığını kontrol etmek olacaktır. Spam içerik uyarıları almanız durumunda bu e-postalarınızı göndermemeli ve içeriklerinizde değişiklikler yapmalısınız.

“Maillerin

Kullandığınız kelimelere ve yazımlarına dikkat edin

E-postalarınızın içinde kullandığınız kelimelere de özellikle dikkat etmelisiniz. Çok sık bir şekilde “Bedava, Ücretsiz” gibi spam olabilecek kelimeleri kullanmamaya özen göstermelisiniz. Bunun yanı sıra “Caps Lock” açık bir şekilde de tüm metinlerinizi yazmamalısınız. Bu iki unsur spam içerikleri e-postalarda çokça kullanılmaktadır.

Bunların yanı sıra çok fazla noktalama işareti ve çok fazla renkli font kullanmanız da gönderilerinizin spam olarak algılanmasına neden olabilir.

Kullandığınız linklere dikkat edin

E-postalarınızın içindeki yönlendirme linklerinize de dikkat etmenizde fayda var. Bozuk, alakasız veya çok kısa olan linkler spam habercisi olarak algılanabilir. Kendi sitenize yönlendirme yaparken linklerinizin doğru olduğuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

Buna ek olarak, link kısaltma servislerini e-postalar içinde kullanmak da pek faydalı değildir. E-posta servisleri bu link kısaltma servislerinin kullanılmasını pek istememektedirler. Çünkü link kısaltma servisleri dışarıya gerçek linki göstermezler ve bu da içeriğin spam olabileceği algısını yaratabilir. Linklemelerinizi bir kelimenin veya kelime grubunun üzerine yerleştirebilir ya da doğrudan açık bir şekilde verebilirsiniz.

HTML kodlarımızı doğru yapın

HTML formatında e-posta gönderimi yapıyorsanız, HTML kodlarımızı da doğru bir şekilde yapmaya özen göstermelisiniz. Yanlış kodlamalar yapmanız durumunda gönderileriniz spam olarak algılanabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan