fbpx

M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken bazı çalışmalar bulunuyor ve masaüstü internet sitelerinde yaptıklarından farklı taktikleri uygulamaları gerekiyor. M-ticarette geri dönüşümleri ve satışlarınızı artırmak için yapabileceğiniz çalışmaları da bu rehberimizde ele alacağız.

M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz

Mobil tasarım uyumluluğunuzu yaptığınızdan emin olun

M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi artırabilmek için mobil cihazları üzerinde web sitenizi ziyaret edenlere en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için mobil uyumluluğu sağlamanız gerekir. Mobil uyumluluk, masaüstü görünümünden farklı olarak, web sitenizin farklı çözünürlükteki akıllı telefonların ekranlarında düzgün görünmesini sağlar.

Mobil ticaretin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler e-ticaret sitelerini akıllı telefonları üzerinden ziyaret etmeye başladılar. Bu sebeple de mobildeki görünüm ve kullanıcı deneyimi geri dönüşümleri ciddi şekilde etkilemeye başladı. M-ticarette başarılı olmak için web sitenizin mobil uyumluluğunu sağlamanız oldukça önemli ve artık bunun bir standart haline geldiğini ve tüketicilerin de mobil uyumluluğu beklediğini de hatırlatalım.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir mobil site tasarımlarımız hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Web sitenizin yüklenme hızını artırın

M-ticaret mobil cihazlar üzerinde gerçekleştiğini ve tüketicilerin de gün içinde hücresel veri ile cihazlarını kullandığını ele alacak olursak, web sitenizin açılma hızını yükseltmeniz geri dönüşümlerinizi etkileyecek faktörlerden biridiri. Sitenin yavaş açıldığında, öncelikle kullanıcılar akıllı telefonları üzerinde uzun süre bu sayfanın yüklenmesini beklemeyecekleri için siteyi terk edebilirler.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Konum bazlı reklamlardan yararlanın

Özellikle fiziki mağazası bulunan e-ticaret firmaları konum bazlı reklamlarla kullanıcıları mobil sitelerine çekebilir. Belli lokasyonlarda tetiklenecek ve kullanıcının karşısına çıkacak bu reklamlarla tüketicileri hem mobil sitenize hem de fiziki mağazanıza yönlendirerek geri dönüşümlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Tasarım ve kullanıcı deneyimine önem verin

M-ticaret yaparken, sadece mobile uyumlu bir sitenizin olması yeterli değil. Site üzerindeki kullanıcı deneyimi ve tasarım ögeleri de ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve ürün satın almalarını sağlar. Kullanıcı deneyimini geliştirmek için site üzerindeki fotoğrafları, butonları, navigasyonu, metin girişlerindeki klavye optimizasyonlarını ve sayfa üzerindeki ögelerin sayısını dikkate almanız gerekecektir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Tasarım konusunda da yazı font seçimi ve fontların büyüklüğü, renkleri, arkaplan renkleri ile ön plandaki ögelerin kontrastlıkları gibi farklı konulara da dikkat etmeniz gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Farklı cihazlar üzerinden alışverişe devam seçeneği sunun

M-ticaret yaygınlaşıyor olsa da kullanıcıların bir bölümü mobil cihazlarda ürün araştırması yaptıktan sonra masaüstü cihazları ile alışverişlerini tamamlayı tercih ediyor. Bu durumda da farklı cihaz arasında geçişler sunarak, sepete eklenen ürünlerin farklı cihazlarda açılan oturumlardan da görülebilmesini sağlamanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Mobil site üzerinden kullanıcı girişi yapılmasını sağlayarak, sonrasında da sepete ürün ekleyen kullanıcıların kendi hesaplarıyla masaüstü cihazlarından alışverişe devam etmelerini sağlamanız, onların işini bir hayli kolaylaştıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan