M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken bazı çalışmalar bulunuyor ve masaüstü internet sitelerinde yaptıklarından farklı taktikleri uygulamaları gerekiyor. M-ticarette geri dönüşümleri ve satışlarınızı artırmak için yapabileceğiniz çalışmaları da bu rehberimizde ele alacağız.

M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz

Mobil tasarım uyumluluğunuzu yaptığınızdan emin olun

M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi artırabilmek için mobil cihazları üzerinde web sitenizi ziyaret edenlere en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için mobil uyumluluğu sağlamanız gerekir. Mobil uyumluluk, masaüstü görünümünden farklı olarak, web sitenizin farklı çözünürlükteki akıllı telefonların ekranlarında düzgün görünmesini sağlar.

Mobil ticaretin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler e-ticaret sitelerini akıllı telefonları üzerinden ziyaret etmeye başladılar. Bu sebeple de mobildeki görünüm ve kullanıcı deneyimi geri dönüşümleri ciddi şekilde etkilemeye başladı. M-ticarette başarılı olmak için web sitenizin mobil uyumluluğunu sağlamanız oldukça önemli ve artık bunun bir standart haline geldiğini ve tüketicilerin de mobil uyumluluğu beklediğini de hatırlatalım.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir mobil site tasarımlarımız hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Web sitenizin yüklenme hızını artırın

M-ticaret mobil cihazlar üzerinde gerçekleştiğini ve tüketicilerin de gün içinde hücresel veri ile cihazlarını kullandığını ele alacak olursak, web sitenizin açılma hızını yükseltmeniz geri dönüşümlerinizi etkileyecek faktörlerden biridiri. Sitenin yavaş açıldığında, öncelikle kullanıcılar akıllı telefonları üzerinde uzun süre bu sayfanın yüklenmesini beklemeyecekleri için siteyi terk edebilirler.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Konum bazlı reklamlardan yararlanın

Özellikle fiziki mağazası bulunan e-ticaret firmaları konum bazlı reklamlarla kullanıcıları mobil sitelerine çekebilir. Belli lokasyonlarda tetiklenecek ve kullanıcının karşısına çıkacak bu reklamlarla tüketicileri hem mobil sitenize hem de fiziki mağazanıza yönlendirerek geri dönüşümlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Tasarım ve kullanıcı deneyimine önem verin

M-ticaret yaparken, sadece mobile uyumlu bir sitenizin olması yeterli değil. Site üzerindeki kullanıcı deneyimi ve tasarım ögeleri de ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve ürün satın almalarını sağlar. Kullanıcı deneyimini geliştirmek için site üzerindeki fotoğrafları, butonları, navigasyonu, metin girişlerindeki klavye optimizasyonlarını ve sayfa üzerindeki ögelerin sayısını dikkate almanız gerekecektir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Tasarım konusunda da yazı font seçimi ve fontların büyüklüğü, renkleri, arkaplan renkleri ile ön plandaki ögelerin kontrastlıkları gibi farklı konulara da dikkat etmeniz gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Farklı cihazlar üzerinden alışverişe devam seçeneği sunun

M-ticaret yaygınlaşıyor olsa da kullanıcıların bir bölümü mobil cihazlarda ürün araştırması yaptıktan sonra masaüstü cihazları ile alışverişlerini tamamlayı tercih ediyor. Bu durumda da farklı cihaz arasında geçişler sunarak, sepete eklenen ürünlerin farklı cihazlarda açılan oturumlardan da görülebilmesini sağlamanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Mobil site üzerinden kullanıcı girişi yapılmasını sağlayarak, sonrasında da sepete ürün ekleyen kullanıcıların kendi hesaplarıyla masaüstü cihazlarından alışverişe devam etmelerini sağlamanız, onların işini bir hayli kolaylaştıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan