M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken bazı çalışmalar bulunuyor ve masaüstü internet sitelerinde yaptıklarından farklı taktikleri uygulamaları gerekiyor. M-ticarette geri dönüşümleri ve satışlarınızı artırmak için yapabileceğiniz çalışmaları da bu rehberimizde ele alacağız.

M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz

Mobil tasarım uyumluluğunuzu yaptığınızdan emin olun

M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi artırabilmek için mobil cihazları üzerinde web sitenizi ziyaret edenlere en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için mobil uyumluluğu sağlamanız gerekir. Mobil uyumluluk, masaüstü görünümünden farklı olarak, web sitenizin farklı çözünürlükteki akıllı telefonların ekranlarında düzgün görünmesini sağlar.

Mobil ticaretin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler e-ticaret sitelerini akıllı telefonları üzerinden ziyaret etmeye başladılar. Bu sebeple de mobildeki görünüm ve kullanıcı deneyimi geri dönüşümleri ciddi şekilde etkilemeye başladı. M-ticarette başarılı olmak için web sitenizin mobil uyumluluğunu sağlamanız oldukça önemli ve artık bunun bir standart haline geldiğini ve tüketicilerin de mobil uyumluluğu beklediğini de hatırlatalım.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir mobil site tasarımlarımız hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Web sitenizin yüklenme hızını artırın

M-ticaret mobil cihazlar üzerinde gerçekleştiğini ve tüketicilerin de gün içinde hücresel veri ile cihazlarını kullandığını ele alacak olursak, web sitenizin açılma hızını yükseltmeniz geri dönüşümlerinizi etkileyecek faktörlerden biridiri. Sitenin yavaş açıldığında, öncelikle kullanıcılar akıllı telefonları üzerinde uzun süre bu sayfanın yüklenmesini beklemeyecekleri için siteyi terk edebilirler.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Konum bazlı reklamlardan yararlanın

Özellikle fiziki mağazası bulunan e-ticaret firmaları konum bazlı reklamlarla kullanıcıları mobil sitelerine çekebilir. Belli lokasyonlarda tetiklenecek ve kullanıcının karşısına çıkacak bu reklamlarla tüketicileri hem mobil sitenize hem de fiziki mağazanıza yönlendirerek geri dönüşümlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Tasarım ve kullanıcı deneyimine önem verin

M-ticaret yaparken, sadece mobile uyumlu bir sitenizin olması yeterli değil. Site üzerindeki kullanıcı deneyimi ve tasarım ögeleri de ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve ürün satın almalarını sağlar. Kullanıcı deneyimini geliştirmek için site üzerindeki fotoğrafları, butonları, navigasyonu, metin girişlerindeki klavye optimizasyonlarını ve sayfa üzerindeki ögelerin sayısını dikkate almanız gerekecektir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Tasarım konusunda da yazı font seçimi ve fontların büyüklüğü, renkleri, arkaplan renkleri ile ön plandaki ögelerin kontrastlıkları gibi farklı konulara da dikkat etmeniz gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Farklı cihazlar üzerinden alışverişe devam seçeneği sunun

M-ticaret yaygınlaşıyor olsa da kullanıcıların bir bölümü mobil cihazlarda ürün araştırması yaptıktan sonra masaüstü cihazları ile alışverişlerini tamamlayı tercih ediyor. Bu durumda da farklı cihaz arasında geçişler sunarak, sepete eklenen ürünlerin farklı cihazlarda açılan oturumlardan da görülebilmesini sağlamanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Mobil site üzerinden kullanıcı girişi yapılmasını sağlayarak, sonrasında da sepete ürün ekleyen kullanıcıların kendi hesaplarıyla masaüstü cihazlarından alışverişe devam etmelerini sağlamanız, onların işini bir hayli kolaylaştıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2020, yaşanan pandemi sebebiyle hayatlarımızın köklü biçimde değiştiği bir yıl oldu. Bu durumun alışveriş alışkanlıklarımıza da yeni bir boyut kazandırdığı söylenebilir. KOBİ E-ticaret Zirvesi 2021’de sunduğumuz rapor da...
9 Mayıs 2022
Markethinkers
Almanya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Almanya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Avrupa pazarına açılmak Türk firmaları için her zaman cazip ve kârlı bir fikirdir. Bu bölgeye ihracat yaparak döviz kur farkını avantaja çevirmek ve kazanç elde etmek mümkündür. AB ile yapılan anlaşmalar Türk firmalarına Avrupa...
23 Nisan 2022
Markethinkers
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
E-ticaret sitenize giriş yapan kullanıcı, tarayıcı aracılığıyla web sitesi sunucusuna bir istek gönderir. Bu isteğin cevabı de sitenin ilgili sayfası olarak kullanıcının tarayıcı ekranına gönderilir. Kullanıcı ve sunucu...
22 Ocak 2022
Markethinkers
PPC Nedir ve E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
PPC Nedir ve E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizcede Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın