M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

23 Temmuz 2019
Sinan Oypan

M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken bazı çalışmalar bulunuyor ve masaüstü internet sitelerinde yaptıklarından farklı taktikleri uygulamaları gerekiyor. M-ticarette geri dönüşümleri ve satışlarınızı artırmak için yapabileceğiniz çalışmaları da bu rehberimizde ele alacağız.

M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz

Mobil tasarım uyumluluğunuzu yaptığınızdan emin olun

M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi artırabilmek için mobil cihazları üzerinde web sitenizi ziyaret edenlere en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için mobil uyumluluğu sağlamanız gerekir. Mobil uyumluluk, masaüstü görünümünden farklı olarak, web sitenizin farklı çözünürlükteki akıllı telefonların ekranlarında düzgün görünmesini sağlar.

Mobil ticaretin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler e-ticaret sitelerini akıllı telefonları üzerinden ziyaret etmeye başladılar. Bu sebeple de mobildeki görünüm ve kullanıcı deneyimi geri dönüşümleri ciddi şekilde etkilemeye başladı. M-ticarette başarılı olmak için web sitenizin mobil uyumluluğunu sağlamanız oldukça önemli ve artık bunun bir standart haline geldiğini ve tüketicilerin de mobil uyumluluğu beklediğini de hatırlatalım.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir mobil site tasarımlarımız hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Web sitenizin yüklenme hızını artırın

M-ticaret mobil cihazlar üzerinde gerçekleştiğini ve tüketicilerin de gün içinde hücresel veri ile cihazlarını kullandığını ele alacak olursak, web sitenizin açılma hızını yükseltmeniz geri dönüşümlerinizi etkileyecek faktörlerden biridiri. Sitenin yavaş açıldığında, öncelikle kullanıcılar akıllı telefonları üzerinde uzun süre bu sayfanın yüklenmesini beklemeyecekleri için siteyi terk edebilirler.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Konum bazlı reklamlardan yararlanın

Özellikle fiziki mağazası bulunan e-ticaret firmaları konum bazlı reklamlarla kullanıcıları mobil sitelerine çekebilir. Belli lokasyonlarda tetiklenecek ve kullanıcının karşısına çıkacak bu reklamlarla tüketicileri hem mobil sitenize hem de fiziki mağazanıza yönlendirerek geri dönüşümlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Tasarım ve kullanıcı deneyimine önem verin

M-ticaret yaparken, sadece mobile uyumlu bir sitenizin olması yeterli değil. Site üzerindeki kullanıcı deneyimi ve tasarım ögeleri de ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve ürün satın almalarını sağlar. Kullanıcı deneyimini geliştirmek için site üzerindeki fotoğrafları, butonları, navigasyonu, metin girişlerindeki klavye optimizasyonlarını ve sayfa üzerindeki ögelerin sayısını dikkate almanız gerekecektir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Tasarım konusunda da yazı font seçimi ve fontların büyüklüğü, renkleri, arkaplan renkleri ile ön plandaki ögelerin kontrastlıkları gibi farklı konulara da dikkat etmeniz gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Farklı cihazlar üzerinden alışverişe devam seçeneği sunun

M-ticaret yaygınlaşıyor olsa da kullanıcıların bir bölümü mobil cihazlarda ürün araştırması yaptıktan sonra masaüstü cihazları ile alışverişlerini tamamlayı tercih ediyor. Bu durumda da farklı cihaz arasında geçişler sunarak, sepete eklenen ürünlerin farklı cihazlarda açılan oturumlardan da görülebilmesini sağlamanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Mobil site üzerinden kullanıcı girişi yapılmasını sağlayarak, sonrasında da sepete ürün ekleyen kullanıcıların kendi hesaplarıyla masaüstü cihazlarından alışverişe devam etmelerini sağlamanız, onların işini bir hayli kolaylaştıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan