M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

23 Temmuz 2019
Sinan Oypan

M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken bazı çalışmalar bulunuyor ve masaüstü internet sitelerinde yaptıklarından farklı taktikleri uygulamaları gerekiyor. M-ticarette geri dönüşümleri ve satışlarınızı artırmak için yapabileceğiniz çalışmaları da bu rehberimizde ele alacağız.

M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz

Mobil tasarım uyumluluğunuzu yaptığınızdan emin olun

M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi artırabilmek için mobil cihazları üzerinde web sitenizi ziyaret edenlere en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için mobil uyumluluğu sağlamanız gerekir. Mobil uyumluluk, masaüstü görünümünden farklı olarak, web sitenizin farklı çözünürlükteki akıllı telefonların ekranlarında düzgün görünmesini sağlar.

Mobil ticaretin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler e-ticaret sitelerini akıllı telefonları üzerinden ziyaret etmeye başladılar. Bu sebeple de mobildeki görünüm ve kullanıcı deneyimi geri dönüşümleri ciddi şekilde etkilemeye başladı. M-ticarette başarılı olmak için web sitenizin mobil uyumluluğunu sağlamanız oldukça önemli ve artık bunun bir standart haline geldiğini ve tüketicilerin de mobil uyumluluğu beklediğini de hatırlatalım.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir mobil site tasarımlarımız hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Web sitenizin yüklenme hızını artırın

M-ticaret mobil cihazlar üzerinde gerçekleştiğini ve tüketicilerin de gün içinde hücresel veri ile cihazlarını kullandığını ele alacak olursak, web sitenizin açılma hızını yükseltmeniz geri dönüşümlerinizi etkileyecek faktörlerden biridiri. Sitenin yavaş açıldığında, öncelikle kullanıcılar akıllı telefonları üzerinde uzun süre bu sayfanın yüklenmesini beklemeyecekleri için siteyi terk edebilirler.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Konum bazlı reklamlardan yararlanın

Özellikle fiziki mağazası bulunan e-ticaret firmaları konum bazlı reklamlarla kullanıcıları mobil sitelerine çekebilir. Belli lokasyonlarda tetiklenecek ve kullanıcının karşısına çıkacak bu reklamlarla tüketicileri hem mobil sitenize hem de fiziki mağazanıza yönlendirerek geri dönüşümlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Tasarım ve kullanıcı deneyimine önem verin

M-ticaret yaparken, sadece mobile uyumlu bir sitenizin olması yeterli değil. Site üzerindeki kullanıcı deneyimi ve tasarım ögeleri de ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve ürün satın almalarını sağlar. Kullanıcı deneyimini geliştirmek için site üzerindeki fotoğrafları, butonları, navigasyonu, metin girişlerindeki klavye optimizasyonlarını ve sayfa üzerindeki ögelerin sayısını dikkate almanız gerekecektir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Tasarım konusunda da yazı font seçimi ve fontların büyüklüğü, renkleri, arkaplan renkleri ile ön plandaki ögelerin kontrastlıkları gibi farklı konulara da dikkat etmeniz gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Farklı cihazlar üzerinden alışverişe devam seçeneği sunun

M-ticaret yaygınlaşıyor olsa da kullanıcıların bir bölümü mobil cihazlarda ürün araştırması yaptıktan sonra masaüstü cihazları ile alışverişlerini tamamlayı tercih ediyor. Bu durumda da farklı cihaz arasında geçişler sunarak, sepete eklenen ürünlerin farklı cihazlarda açılan oturumlardan da görülebilmesini sağlamanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Mobil site üzerinden kullanıcı girişi yapılmasını sağlayarak, sonrasında da sepete ürün ekleyen kullanıcıların kendi hesaplarıyla masaüstü cihazlarından alışverişe devam etmelerini sağlamanız, onların işini bir hayli kolaylaştıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan