Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları

15 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim.

E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler üzerine oynamak olabilir. Long tail ifadesi ilk kez 2004 yılında Chris Anderson tarafından ortaya atılan bir kavramdır.

Long tail SEO’da amaç, hızlı sonuçlar almak yerine, uzun vadede sonuç getirecek anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmaktır. İnternet üzerinde içerik oluşturan her siteyi ilgilendiren bir kavram olduğu için de önemli bir SEO çalışmasıdır. E-ticaret firmaları da bu yöntemden yararlanarak, organik trafiklerini artırabilirler.

Long tail SEO’nun avantajları nelerdir?

İnternet sitenizde farklı anahtar kelimeler kullanarak, organik trafik çekme yoluna gidebilirsiniz. Kısa vadede veya kampanyalara yönelik SEO çalışmalarının yanı sıra bir de uzun vadede size trafik sağlayacak anahtar kelimelere de yoğunlaşmalısınız.

Kısa vadeli anahtar kelimeler size belli bir dönem trafik sağlayabilir. Bu geçiş döneminden sonra, yaptığınız SEO çalışmalarından organik trafik alamayabilirsiniz. Ancak long tail anahtar kelimelere odaklanmanız, size devamlı olarak trafik sağlar.

“Long

Long tail anahtar kelimelere yönelik çalışmalar yaptığınızda, bir anda çok yoğun bir trafik sağlamazsınız. Fakat sitenizin alan adı otoritesinin yükselmesi ve sitenizin değerinin artmasıyla beraber hazırladığınız long tail kelimelerin değeri de artmaya başlayacaktır. Böylelikle arama sorgularında, bu long tail kelime öbekleriniz öne çıkabilir ve size organik trafik sağlayabilir.

Farklı anahtar kelimelere yoğunlaşarak, birçok long tail kelime öbeğine yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Böylelikle birçok farklı kelime grubundan uzun vadede trafik sağlayabilirsiniz.

E-ticaret firmaları long tail SEO ’dan nasıl yararlanabilirler?

Long tail anahtar kelime çalışmaları aslında çok kapsamlı bir şekilde yapılabilir. Çünkü birçok e-ticaret firması bu alana yönelmiyor. Bu nedenle bu alan aslında bir altın madeni değerinde diyebiliriz. Çok fazla boşluğun olması ve rekabetin birçok alanda az olması size birçok avantaj sağlayabilir.

Rekabeti düşük olan anahtar kelime gruplarına reklam vermeniz, hem maliyet olarak sizi rahatlatır hem de uzun vadede bu reklam kampanyalarınızı oluşturmanızı sağlar. Reklam haricinde organik olarak da rekabetin az olması, içeriklerinizin daha rahat bir şekilde üst sıralara çıkmasını sağlayacaktır.

Farklı anahtar kelime kombinasyonları oluşturun: Öncelikle long tail için sitenizle ilgili anahtar kelime grupları bulmanız gerekiyor. Bunun için, Google Anahtar Kelime Planlayıcıyı kullanabilirsiniz. Burada en çok aranan ve rekabeti yüksek kelime öbeklerine odaklanmamanız gerekiyor.

Trafiği daha az olan; ancak belli bir arama hacmi olan ve rekabeti düşük kelime öbeklerine odaklanmanız yararlı olacaktır. Bu kelime öbeklerinin yer aldığı farklı içerikler oluşturarak, bunları sitenizde yayınlayabilirsiniz. Bu sayede farklı kelime öbeklerinin yer aldığı içerikler oluşturarak, uzun vadede bu içeriklerden trafik sağlayabilirsiniz.

İçeriklerinizde anahtar kelimelere yer verin: Bulduğunuz anahtar kelimleri oluşturduğunuz içeriklere yerleştirin. Tabii ki bunu yaparken, spam yapmamaya ve bütün içeriğinizi bu anahtar kelimelerle doldurmayın. Aksi takdirde Google’ın kara listesine girebilirisiniz. İçeriklerinizin uzunluğuna göre birkaç kez bu anahtar kelimeleri kullanmanız yeterli olacaktır.

Hem ürün açıklamalarında hem de blog yazılarınızda bu anahtar kelimelere yer verebilirsiniz. Blog yazıları oluşturmak, alışveriş harici yapılan arama sorgularıyla da trafik çekmenizi sağlayabilir. Buradaki içeriklerinizle, ziyaretçileri alışveriş sayfasına yönlendirebilirsiniz.

Ürün sayfaları haricinde içerikler oluşturmanız, bir değer yaratacağı için marka olarak bilinirliğinizi de artırabilir ve size bir saygınlık katabilir.

Bir soruya yanıt veren içerikler oluşturun: İçeriklerinizi oluştururken hem başlıklarınızı hem de metinlerinizi bir sorguya yanıt verecek şekilde oluşturmanız daha faydalı olacaktır. Google son dönemlerde, anahtar kelimelerden çok, bir soruya yanıt veren içeriklere daha fazla değer veriyor. Bu şekilde içeriklerinizin değeri daha fazla artacağı için, üst sıralarda görünürlüğü de artabilir.

Rakip analizi yapın: Anahtar kelime kullanımında rakip analizi de yapmanız gerekiyor. Rakiplerinizin yoğunlaşmadığı anahtar kelime gruplarına yoğunlaşmanız, onların üstüne çıkmanıza yardımcı olacaktır. Aynı şekilde, onların ulaşamadığı hedef kitlelere ulaşarak, daha fazla kişiye ulaşmayı da başarabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan