Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları

15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları

Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim.

E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler üzerine oynamak olabilir. Long tail ifadesi ilk kez 2004 yılında Chris Anderson tarafından ortaya atılan bir kavramdır.

Long tail SEO’da amaç, hızlı sonuçlar almak yerine, uzun vadede sonuç getirecek anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmaktır. İnternet üzerinde içerik oluşturan her siteyi ilgilendiren bir kavram olduğu için de önemli bir SEO çalışmasıdır. E-ticaret firmaları da bu yöntemden yararlanarak, organik trafiklerini artırabilirler.

Long tail SEO’nun avantajları nelerdir?

İnternet sitenizde farklı anahtar kelimeler kullanarak, organik trafik çekme yoluna gidebilirsiniz. Kısa vadede veya kampanyalara yönelik SEO çalışmalarının yanı sıra bir de uzun vadede size trafik sağlayacak anahtar kelimelere de yoğunlaşmalısınız.

Kısa vadeli anahtar kelimeler size belli bir dönem trafik sağlayabilir. Bu geçiş döneminden sonra, yaptığınız SEO çalışmalarından organik trafik alamayabilirsiniz. Ancak long tail anahtar kelimelere odaklanmanız, size devamlı olarak trafik sağlar.

“Long

Long tail anahtar kelimelere yönelik çalışmalar yaptığınızda, bir anda çok yoğun bir trafik sağlamazsınız. Fakat sitenizin alan adı otoritesinin yükselmesi ve sitenizin değerinin artmasıyla beraber hazırladığınız long tail kelimelerin değeri de artmaya başlayacaktır. Böylelikle arama sorgularında, bu long tail kelime öbekleriniz öne çıkabilir ve size organik trafik sağlayabilir.

Farklı anahtar kelimelere yoğunlaşarak, birçok long tail kelime öbeğine yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Böylelikle birçok farklı kelime grubundan uzun vadede trafik sağlayabilirsiniz.

E-ticaret firmaları long tail SEO ’dan nasıl yararlanabilirler?

Long tail anahtar kelime çalışmaları aslında çok kapsamlı bir şekilde yapılabilir. Çünkü birçok e-ticaret firması bu alana yönelmiyor. Bu nedenle bu alan aslında bir altın madeni değerinde diyebiliriz. Çok fazla boşluğun olması ve rekabetin birçok alanda az olması size birçok avantaj sağlayabilir.

Rekabeti düşük olan anahtar kelime gruplarına reklam vermeniz, hem maliyet olarak sizi rahatlatır hem de uzun vadede bu reklam kampanyalarınızı oluşturmanızı sağlar. Reklam haricinde organik olarak da rekabetin az olması, içeriklerinizin daha rahat bir şekilde üst sıralara çıkmasını sağlayacaktır.

Farklı anahtar kelime kombinasyonları oluşturun: Öncelikle long tail için sitenizle ilgili anahtar kelime grupları bulmanız gerekiyor. Bunun için, Google Anahtar Kelime Planlayıcıyı kullanabilirsiniz. Burada en çok aranan ve rekabeti yüksek kelime öbeklerine odaklanmamanız gerekiyor.

Trafiği daha az olan; ancak belli bir arama hacmi olan ve rekabeti düşük kelime öbeklerine odaklanmanız yararlı olacaktır. Bu kelime öbeklerinin yer aldığı farklı içerikler oluşturarak, bunları sitenizde yayınlayabilirsiniz. Bu sayede farklı kelime öbeklerinin yer aldığı içerikler oluşturarak, uzun vadede bu içeriklerden trafik sağlayabilirsiniz.

İçeriklerinizde anahtar kelimelere yer verin: Bulduğunuz anahtar kelimleri oluşturduğunuz içeriklere yerleştirin. Tabii ki bunu yaparken, spam yapmamaya ve bütün içeriğinizi bu anahtar kelimelerle doldurmayın. Aksi takdirde Google’ın kara listesine girebilirisiniz. İçeriklerinizin uzunluğuna göre birkaç kez bu anahtar kelimeleri kullanmanız yeterli olacaktır.

Hem ürün açıklamalarında hem de blog yazılarınızda bu anahtar kelimelere yer verebilirsiniz. Blog yazıları oluşturmak, alışveriş harici yapılan arama sorgularıyla da trafik çekmenizi sağlayabilir. Buradaki içeriklerinizle, ziyaretçileri alışveriş sayfasına yönlendirebilirsiniz.

Ürün sayfaları haricinde içerikler oluşturmanız, bir değer yaratacağı için marka olarak bilinirliğinizi de artırabilir ve size bir saygınlık katabilir.

Bir soruya yanıt veren içerikler oluşturun: İçeriklerinizi oluştururken hem başlıklarınızı hem de metinlerinizi bir sorguya yanıt verecek şekilde oluşturmanız daha faydalı olacaktır. Google son dönemlerde, anahtar kelimelerden çok, bir soruya yanıt veren içeriklere daha fazla değer veriyor. Bu şekilde içeriklerinizin değeri daha fazla artacağı için, üst sıralarda görünürlüğü de artabilir.

Rakip analizi yapın: Anahtar kelime kullanımında rakip analizi de yapmanız gerekiyor. Rakiplerinizin yoğunlaşmadığı anahtar kelime gruplarına yoğunlaşmanız, onların üstüne çıkmanıza yardımcı olacaktır. Aynı şekilde, onların ulaşamadığı hedef kitlelere ulaşarak, daha fazla kişiye ulaşmayı da başarabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan