Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları

15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları

Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim.

E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler üzerine oynamak olabilir. Long tail ifadesi ilk kez 2004 yılında Chris Anderson tarafından ortaya atılan bir kavramdır.

Long tail SEO’da amaç, hızlı sonuçlar almak yerine, uzun vadede sonuç getirecek anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmaktır. İnternet üzerinde içerik oluşturan her siteyi ilgilendiren bir kavram olduğu için de önemli bir SEO çalışmasıdır. E-ticaret firmaları da bu yöntemden yararlanarak, organik trafiklerini artırabilirler.

Long tail SEO’nun avantajları nelerdir?

İnternet sitenizde farklı anahtar kelimeler kullanarak, organik trafik çekme yoluna gidebilirsiniz. Kısa vadede veya kampanyalara yönelik SEO çalışmalarının yanı sıra bir de uzun vadede size trafik sağlayacak anahtar kelimelere de yoğunlaşmalısınız.

Kısa vadeli anahtar kelimeler size belli bir dönem trafik sağlayabilir. Bu geçiş döneminden sonra, yaptığınız SEO çalışmalarından organik trafik alamayabilirsiniz. Ancak long tail anahtar kelimelere odaklanmanız, size devamlı olarak trafik sağlar.

“Long

Long tail anahtar kelimelere yönelik çalışmalar yaptığınızda, bir anda çok yoğun bir trafik sağlamazsınız. Fakat sitenizin alan adı otoritesinin yükselmesi ve sitenizin değerinin artmasıyla beraber hazırladığınız long tail kelimelerin değeri de artmaya başlayacaktır. Böylelikle arama sorgularında, bu long tail kelime öbekleriniz öne çıkabilir ve size organik trafik sağlayabilir.

Farklı anahtar kelimelere yoğunlaşarak, birçok long tail kelime öbeğine yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Böylelikle birçok farklı kelime grubundan uzun vadede trafik sağlayabilirsiniz.

E-ticaret firmaları long tail SEO ’dan nasıl yararlanabilirler?

Long tail anahtar kelime çalışmaları aslında çok kapsamlı bir şekilde yapılabilir. Çünkü birçok e-ticaret firması bu alana yönelmiyor. Bu nedenle bu alan aslında bir altın madeni değerinde diyebiliriz. Çok fazla boşluğun olması ve rekabetin birçok alanda az olması size birçok avantaj sağlayabilir.

Rekabeti düşük olan anahtar kelime gruplarına reklam vermeniz, hem maliyet olarak sizi rahatlatır hem de uzun vadede bu reklam kampanyalarınızı oluşturmanızı sağlar. Reklam haricinde organik olarak da rekabetin az olması, içeriklerinizin daha rahat bir şekilde üst sıralara çıkmasını sağlayacaktır.

Farklı anahtar kelime kombinasyonları oluşturun: Öncelikle long tail için sitenizle ilgili anahtar kelime grupları bulmanız gerekiyor. Bunun için, Google Anahtar Kelime Planlayıcıyı kullanabilirsiniz. Burada en çok aranan ve rekabeti yüksek kelime öbeklerine odaklanmamanız gerekiyor.

Trafiği daha az olan; ancak belli bir arama hacmi olan ve rekabeti düşük kelime öbeklerine odaklanmanız yararlı olacaktır. Bu kelime öbeklerinin yer aldığı farklı içerikler oluşturarak, bunları sitenizde yayınlayabilirsiniz. Bu sayede farklı kelime öbeklerinin yer aldığı içerikler oluşturarak, uzun vadede bu içeriklerden trafik sağlayabilirsiniz.

İçeriklerinizde anahtar kelimelere yer verin: Bulduğunuz anahtar kelimleri oluşturduğunuz içeriklere yerleştirin. Tabii ki bunu yaparken, spam yapmamaya ve bütün içeriğinizi bu anahtar kelimelerle doldurmayın. Aksi takdirde Google’ın kara listesine girebilirisiniz. İçeriklerinizin uzunluğuna göre birkaç kez bu anahtar kelimeleri kullanmanız yeterli olacaktır.

Hem ürün açıklamalarında hem de blog yazılarınızda bu anahtar kelimelere yer verebilirsiniz. Blog yazıları oluşturmak, alışveriş harici yapılan arama sorgularıyla da trafik çekmenizi sağlayabilir. Buradaki içeriklerinizle, ziyaretçileri alışveriş sayfasına yönlendirebilirsiniz.

Ürün sayfaları haricinde içerikler oluşturmanız, bir değer yaratacağı için marka olarak bilinirliğinizi de artırabilir ve size bir saygınlık katabilir.

Bir soruya yanıt veren içerikler oluşturun: İçeriklerinizi oluştururken hem başlıklarınızı hem de metinlerinizi bir sorguya yanıt verecek şekilde oluşturmanız daha faydalı olacaktır. Google son dönemlerde, anahtar kelimelerden çok, bir soruya yanıt veren içeriklere daha fazla değer veriyor. Bu şekilde içeriklerinizin değeri daha fazla artacağı için, üst sıralarda görünürlüğü de artabilir.

Rakip analizi yapın: Anahtar kelime kullanımında rakip analizi de yapmanız gerekiyor. Rakiplerinizin yoğunlaşmadığı anahtar kelime gruplarına yoğunlaşmanız, onların üstüne çıkmanıza yardımcı olacaktır. Aynı şekilde, onların ulaşamadığı hedef kitlelere ulaşarak, daha fazla kişiye ulaşmayı da başarabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları, ürün...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın