Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları

15 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim.

E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler üzerine oynamak olabilir. Long tail ifadesi ilk kez 2004 yılında Chris Anderson tarafından ortaya atılan bir kavramdır.

Long tail SEO’da amaç, hızlı sonuçlar almak yerine, uzun vadede sonuç getirecek anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmaktır. İnternet üzerinde içerik oluşturan her siteyi ilgilendiren bir kavram olduğu için de önemli bir SEO çalışmasıdır. E-ticaret firmaları da bu yöntemden yararlanarak, organik trafiklerini artırabilirler.

Long tail SEO’nun avantajları nelerdir?

İnternet sitenizde farklı anahtar kelimeler kullanarak, organik trafik çekme yoluna gidebilirsiniz. Kısa vadede veya kampanyalara yönelik SEO çalışmalarının yanı sıra bir de uzun vadede size trafik sağlayacak anahtar kelimelere de yoğunlaşmalısınız.

Kısa vadeli anahtar kelimeler size belli bir dönem trafik sağlayabilir. Bu geçiş döneminden sonra, yaptığınız SEO çalışmalarından organik trafik alamayabilirsiniz. Ancak long tail anahtar kelimelere odaklanmanız, size devamlı olarak trafik sağlar.

“Long

Long tail anahtar kelimelere yönelik çalışmalar yaptığınızda, bir anda çok yoğun bir trafik sağlamazsınız. Fakat sitenizin alan adı otoritesinin yükselmesi ve sitenizin değerinin artmasıyla beraber hazırladığınız long tail kelimelerin değeri de artmaya başlayacaktır. Böylelikle arama sorgularında, bu long tail kelime öbekleriniz öne çıkabilir ve size organik trafik sağlayabilir.

Farklı anahtar kelimelere yoğunlaşarak, birçok long tail kelime öbeğine yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Böylelikle birçok farklı kelime grubundan uzun vadede trafik sağlayabilirsiniz.

E-ticaret firmaları long tail SEO ’dan nasıl yararlanabilirler?

Long tail anahtar kelime çalışmaları aslında çok kapsamlı bir şekilde yapılabilir. Çünkü birçok e-ticaret firması bu alana yönelmiyor. Bu nedenle bu alan aslında bir altın madeni değerinde diyebiliriz. Çok fazla boşluğun olması ve rekabetin birçok alanda az olması size birçok avantaj sağlayabilir.

Rekabeti düşük olan anahtar kelime gruplarına reklam vermeniz, hem maliyet olarak sizi rahatlatır hem de uzun vadede bu reklam kampanyalarınızı oluşturmanızı sağlar. Reklam haricinde organik olarak da rekabetin az olması, içeriklerinizin daha rahat bir şekilde üst sıralara çıkmasını sağlayacaktır.

Farklı anahtar kelime kombinasyonları oluşturun: Öncelikle long tail için sitenizle ilgili anahtar kelime grupları bulmanız gerekiyor. Bunun için, Google Anahtar Kelime Planlayıcıyı kullanabilirsiniz. Burada en çok aranan ve rekabeti yüksek kelime öbeklerine odaklanmamanız gerekiyor.

Trafiği daha az olan; ancak belli bir arama hacmi olan ve rekabeti düşük kelime öbeklerine odaklanmanız yararlı olacaktır. Bu kelime öbeklerinin yer aldığı farklı içerikler oluşturarak, bunları sitenizde yayınlayabilirsiniz. Bu sayede farklı kelime öbeklerinin yer aldığı içerikler oluşturarak, uzun vadede bu içeriklerden trafik sağlayabilirsiniz.

İçeriklerinizde anahtar kelimelere yer verin: Bulduğunuz anahtar kelimleri oluşturduğunuz içeriklere yerleştirin. Tabii ki bunu yaparken, spam yapmamaya ve bütün içeriğinizi bu anahtar kelimelerle doldurmayın. Aksi takdirde Google’ın kara listesine girebilirisiniz. İçeriklerinizin uzunluğuna göre birkaç kez bu anahtar kelimeleri kullanmanız yeterli olacaktır.

Hem ürün açıklamalarında hem de blog yazılarınızda bu anahtar kelimelere yer verebilirsiniz. Blog yazıları oluşturmak, alışveriş harici yapılan arama sorgularıyla da trafik çekmenizi sağlayabilir. Buradaki içeriklerinizle, ziyaretçileri alışveriş sayfasına yönlendirebilirsiniz.

Ürün sayfaları haricinde içerikler oluşturmanız, bir değer yaratacağı için marka olarak bilinirliğinizi de artırabilir ve size bir saygınlık katabilir.

Bir soruya yanıt veren içerikler oluşturun: İçeriklerinizi oluştururken hem başlıklarınızı hem de metinlerinizi bir sorguya yanıt verecek şekilde oluşturmanız daha faydalı olacaktır. Google son dönemlerde, anahtar kelimelerden çok, bir soruya yanıt veren içeriklere daha fazla değer veriyor. Bu şekilde içeriklerinizin değeri daha fazla artacağı için, üst sıralarda görünürlüğü de artabilir.

Rakip analizi yapın: Anahtar kelime kullanımında rakip analizi de yapmanız gerekiyor. Rakiplerinizin yoğunlaşmadığı anahtar kelime gruplarına yoğunlaşmanız, onların üstüne çıkmanıza yardımcı olacaktır. Aynı şekilde, onların ulaşamadığı hedef kitlelere ulaşarak, daha fazla kişiye ulaşmayı da başarabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan