fbpx

Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları

15 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim.

E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler üzerine oynamak olabilir. Long tail ifadesi ilk kez 2004 yılında Chris Anderson tarafından ortaya atılan bir kavramdır.

Long tail SEO’da amaç, hızlı sonuçlar almak yerine, uzun vadede sonuç getirecek anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmaktır. İnternet üzerinde içerik oluşturan her siteyi ilgilendiren bir kavram olduğu için de önemli bir SEO çalışmasıdır. E-ticaret firmaları da bu yöntemden yararlanarak, organik trafiklerini artırabilirler.

Long tail SEO’nun avantajları nelerdir?

İnternet sitenizde farklı anahtar kelimeler kullanarak, organik trafik çekme yoluna gidebilirsiniz. Kısa vadede veya kampanyalara yönelik SEO çalışmalarının yanı sıra bir de uzun vadede size trafik sağlayacak anahtar kelimelere de yoğunlaşmalısınız.

Kısa vadeli anahtar kelimeler size belli bir dönem trafik sağlayabilir. Bu geçiş döneminden sonra, yaptığınız SEO çalışmalarından organik trafik alamayabilirsiniz. Ancak long tail anahtar kelimelere odaklanmanız, size devamlı olarak trafik sağlar.

“Long

Long tail anahtar kelimelere yönelik çalışmalar yaptığınızda, bir anda çok yoğun bir trafik sağlamazsınız. Fakat sitenizin alan adı otoritesinin yükselmesi ve sitenizin değerinin artmasıyla beraber hazırladığınız long tail kelimelerin değeri de artmaya başlayacaktır. Böylelikle arama sorgularında, bu long tail kelime öbekleriniz öne çıkabilir ve size organik trafik sağlayabilir.

Farklı anahtar kelimelere yoğunlaşarak, birçok long tail kelime öbeğine yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Böylelikle birçok farklı kelime grubundan uzun vadede trafik sağlayabilirsiniz.

E-ticaret firmaları long tail SEO ’dan nasıl yararlanabilirler?

Long tail anahtar kelime çalışmaları aslında çok kapsamlı bir şekilde yapılabilir. Çünkü birçok e-ticaret firması bu alana yönelmiyor. Bu nedenle bu alan aslında bir altın madeni değerinde diyebiliriz. Çok fazla boşluğun olması ve rekabetin birçok alanda az olması size birçok avantaj sağlayabilir.

Rekabeti düşük olan anahtar kelime gruplarına reklam vermeniz, hem maliyet olarak sizi rahatlatır hem de uzun vadede bu reklam kampanyalarınızı oluşturmanızı sağlar. Reklam haricinde organik olarak da rekabetin az olması, içeriklerinizin daha rahat bir şekilde üst sıralara çıkmasını sağlayacaktır.

Farklı anahtar kelime kombinasyonları oluşturun: Öncelikle long tail için sitenizle ilgili anahtar kelime grupları bulmanız gerekiyor. Bunun için, Google Anahtar Kelime Planlayıcıyı kullanabilirsiniz. Burada en çok aranan ve rekabeti yüksek kelime öbeklerine odaklanmamanız gerekiyor.

Trafiği daha az olan; ancak belli bir arama hacmi olan ve rekabeti düşük kelime öbeklerine odaklanmanız yararlı olacaktır. Bu kelime öbeklerinin yer aldığı farklı içerikler oluşturarak, bunları sitenizde yayınlayabilirsiniz. Bu sayede farklı kelime öbeklerinin yer aldığı içerikler oluşturarak, uzun vadede bu içeriklerden trafik sağlayabilirsiniz.

İçeriklerinizde anahtar kelimelere yer verin: Bulduğunuz anahtar kelimleri oluşturduğunuz içeriklere yerleştirin. Tabii ki bunu yaparken, spam yapmamaya ve bütün içeriğinizi bu anahtar kelimelerle doldurmayın. Aksi takdirde Google’ın kara listesine girebilirisiniz. İçeriklerinizin uzunluğuna göre birkaç kez bu anahtar kelimeleri kullanmanız yeterli olacaktır.

Hem ürün açıklamalarında hem de blog yazılarınızda bu anahtar kelimelere yer verebilirsiniz. Blog yazıları oluşturmak, alışveriş harici yapılan arama sorgularıyla da trafik çekmenizi sağlayabilir. Buradaki içeriklerinizle, ziyaretçileri alışveriş sayfasına yönlendirebilirsiniz.

Ürün sayfaları haricinde içerikler oluşturmanız, bir değer yaratacağı için marka olarak bilinirliğinizi de artırabilir ve size bir saygınlık katabilir.

Bir soruya yanıt veren içerikler oluşturun: İçeriklerinizi oluştururken hem başlıklarınızı hem de metinlerinizi bir sorguya yanıt verecek şekilde oluşturmanız daha faydalı olacaktır. Google son dönemlerde, anahtar kelimelerden çok, bir soruya yanıt veren içeriklere daha fazla değer veriyor. Bu şekilde içeriklerinizin değeri daha fazla artacağı için, üst sıralarda görünürlüğü de artabilir.

Rakip analizi yapın: Anahtar kelime kullanımında rakip analizi de yapmanız gerekiyor. Rakiplerinizin yoğunlaşmadığı anahtar kelime gruplarına yoğunlaşmanız, onların üstüne çıkmanıza yardımcı olacaktır. Aynı şekilde, onların ulaşamadığı hedef kitlelere ulaşarak, daha fazla kişiye ulaşmayı da başarabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan