Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

6 Mart 2018
Sinan Oypan

Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda.

Long Tail Keywords SEO

Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri için halen oldukça önemli çalışmalar arasında yer alıyor. Web sitenin doğru bir şekilde kurgulanması, altyapısının ve site içeriklerinin arama motorlarına uyumlu olması sitenin arama sorgularında görünmesini artırmaktadır. SEO çalışmalarının birçok adımı ve çeşidi bulunuyor. Bunlardan biri de Long Tail çalışmaları. Türkçe’de “Uzun Kuyruk” olarak geçen bu çalışmalar, daha uzun anahtar kelimelerin bir arada kullanılıp uzun vadede siteye trafik çekmek için yapılıyor.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Long tail keywords çalışmaları çoğunlukla e-ticaret firmalarınca geri planda bırakılabiliyor. Bunun sebebi de dönemsel ya da yüksek aranma hacmine sahip kelime gruplarına odaklanılıyor olması. Dönemsel ya da yüksek hacimli anahtar kelimeler önemli olsa da rekabetten dolayı bu kelimelerde öne çıkmak zor olabiliyor. Ancak Long Tail kelime grupları, daha düşük aranma hacimleriyle uzun vadede siteye trafik çekebiliyor. Bu rehberimizde de Long Tail kullanımıyla site trafiğinizi nasıl artırabileceğiniz üzerinde duracağız.

Long tail keywords (anahtar kelimelerin) mantığı ve çalışma sistemi

Kullanabileceğiniz ipuçlarına geçmeden önce Long Tail kelime gruplarının mantığından ve çalışma sisteminden kısaca bahsedelim. Long Tail kelime grupları, 4 veya daha fazla anahtar kelimenin bir arada kullanılmasıyla oluşur.

Long tail keywords kelime gruplarını aslında bir ifade cümlesi ya da kalıbı olarak da düşünebilirsiniz. Örneğin, “Kepeğe karşı şampuan” kelime grubu bir Long Tail ifadesi değildir. Bu kelime öbeği daha yüksek hacimli arama sonuçlarına sahip bir arama sorgusudur. Ancak “Erkekler için en iyi kepeğe karşı şampuan” ifadesi bir Long Tail kelime grubudur ve aranma hacmi daha düşüktür.

Aranma hacmi daha düşük olsa da, Long Tail ifadenin geri dönüşüm oranı daha yüksektir. Çünkü bu tür detaylı arama sorgusu yapan kullanıcılar, belli bir soruna yönelik çözüm aramaktadırlar. Jenerik bir arama yapmaktansa doğrudan onların ihtiyacını çözecek bir arama sorgusu yapmayı tercih ederler. Bu da onların belli ürünleri satın almaya yatkın olduğunu gösterir.

Bu sebeple de Long Tail kelimelere yatırım yapmak ve buna göre içerikler oluşturmak hem trafiğinizi hem de geri dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Long tail keywords ile trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Müşterilerin satın alma yolculuğunu anlayın

Müşterilerin satın alma yolculuğunu anlamak, Long Tail anahtar kelimelerinizi kurgularken oldukça önemli. Çünkü adım adım onların nasıl bir yol izlediğini bildiğinizde, onların arama sorgularına yanıt verecek anahtar kelime gruplarını ve yönlendirmelerini yapabilirsiniz.

Bu yolculuğu şöyle özetleyebiliriz:

  • Problemin ortaya çıkışı
  • Problemin çözümü için sonuçlar aramaya başlama
  • Çözüm için daha detaylı aramalar yapma
  • Kullanıcı yorumları ve sosyal kanıt ifadelerini inceleme
  • Karar aşaması ve satın alma

Bu yolculuğu yukarıda verdiğimiz örnek üzerinden anlatacak olursak,

  • Kepek sorunun başlaması
  • Kepek önleyici şampuanların araştırılması
  • Detaylı ve en iyi sonucu veren ürünlerin araştırılmasının yapılması
  • Kullanıcı yorumları ve ürünle ilgili geri bildirimlerin incelenmesi
  • Satın alma süreci

Long tail keywords (anahtar kelimeler) burada 3. adımda öne çıkmaya başlıyor. “Erkekler için en iyi kepeğe karşı şampuan” ifadesi burada detaylı ürün araştırması bölümünde kullanıcıya farklı ve kaliteli çözümler sunmak için ortaya atılıyor. Tüketicilerin satın alma öncesindeki davranışlarını bilmek bu açıdan oldukça önemlidir.

Ürünlerinizi iyi tanıyın

Tüketicilerin bu yolcuğuluğunun arkasındaki mantığı anladıktan sonra Long Tail için kullanabileceğiniz anahtar kelimeleri düşünmeye başlayabilirsiniz.Bu noktada da ürünlerinizi iyi tanımanız ve tüketicilerin bu ürünleri nasıl arattıklarını bilmeniz gerekir. Başka bir örnek üzerinden ilerleyerek ürünlerinizi nasıl öne çıkarabileceğinizi ele alalım.

Örneğin kadın giyim ürünleri üzerinde duralım. “Gece elbisesi” kısa bir anahtar kelime grubudur. “Şık ve uzun gece elbiseleri” ise daha uzun bir anahtar kelime grubudur. İkinci örneği yine Long Tail olarak değerlendirmek tam doğru olmayabilir. Bu sebeple de buna örnek olarak da “Kadınlar için yazlık gece elbiseleri” kelime grubunu ele alabiliriz.

Son örnek hem Long Tail olarak işlev yapacaktır hem de “Yazlık” ifadesinden dolayı dönemsel olarak belli bir trafik sağlayacak bir kelime öbeği oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Bu örnekten yola çıktığımızda, ürünlerinizin sadece isimlerini ya da türlerini ifade eden anahtar kelimeler kullanmak zorunda değilsiniz. Ürünlerinizin kullanım alanlarını iyi bir şekilde analiz ederek, farklı anahtar kelime grupları oluşturarak, bunlar üzerinde farklı çalışmalar yapabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi belirleyin

Ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını belirleyerek, farklı bir bakış açısı kazandıktan sonra bunları en iyi şekilde ifade edecek kelime gruplarını oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu kelime gruplarını belirlerken, Google’ın otomatik doldurma özelliğini, Google Keyword Planner aracını ve Google Trends aracını kullanabilirsiniz.

Bu araçları kullanarak, hem oluşturduğunuz kelime gruplarının aranma hacimlerini inceleyebilir, kullanıcıların ne tür aramalar yaptığını görebilir ve dönemsel olarak da bu kelime gruplarının ne nasıl bir aranma trendine sahip olduğunu görebilirsiniz.

“Long

Bu kelime gruplarının yer aldığı içerikler oluşturun

Blog içerikleri Long Tail SEO çalışmaları için oldukça etkilidir. Oluşturduğunuz anahtar kelime gruplarını içeren blog içerikleri oluşturmak birçok açıdan size avantaj sağlayacaktır. Blog içerikleriniz sayesinde sosyal mecralardan da trafik çekebileceğiniz gibi, arama motorlarında da bu Long Tail kelime gruplarını indekslemiş olacaksınız. Detaylı ürün araması yapan kullanıcılar bu içerikler üzerinden sitenize ulaşabilirler.

Gece elbiseleri örneğinden yola çıkacak olursak, bu elbiselerin yer aldığı kıyafet kombini içerikleri oluşturabilir ve giyim önerilerinde bulunabilirsiniz. Sitenizde yer alan ürünleri, bu içerikler üzerinde listeleyebilir ve herbir ürünün satın alma sayfasına yönlendirme linkleri paylaşabilirsiniz. Böylelikle detaylı ürün araması yapan kullanıcıları da doğrudan alışverişe yönlendirme fırsatı da elde edersiniz.

Ürün inceleme içerikleri yazdırın

Influencer Marketing çalışmaları yapmak da Long tail keywords çalışmaları için etkili bir yöntemdir. Sosyal mecralardaki tanınmış kişi ve hesaplara kendi ürünlerinizi gönderebilir, onlardan bu ürünlerle ilgili blog içerikleri oluşturmalarını isteyebilirsiniz. Buradaki önemli nokta belirlediğiniz Long Tail kelimeler odağında bir takım içeriklerin oluşmasını sağlamak olacaktır.

Influencer Marketing çalışmaları yapmanız aynı zamanda sosyal kanıt olarak da değerlendirilecektir. Kulanıcılar doğrudan firmaların bu yazılarını okumaktansa bir blogger ya da tanınmış kişinin kendi düşüncelerini okumayı tercih eder. Bu noktada da yaptığınız Influencer Marketing çalışmaları sayesinde hem sosyal kanıt elde etmiş olursunuz hem de farklı sitelerden kendi sitenize linkler almış olursunuz. Aynı zamanda da Long Tail anahtar kelime gruplarınız farklı kanallar üzerinden indekslenmiş olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan