fbpx

Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

6 Mart 2018
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda.

Long Tail Keywords SEO

Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri için halen oldukça önemli çalışmalar arasında yer alıyor. Web sitenin doğru bir şekilde kurgulanması, altyapısının ve site içeriklerinin arama motorlarına uyumlu olması sitenin arama sorgularında görünmesini artırmaktadır. SEO çalışmalarının birçok adımı ve çeşidi bulunuyor. Bunlardan biri de Long Tail çalışmaları. Türkçe’de “Uzun Kuyruk” olarak geçen bu çalışmalar, daha uzun anahtar kelimelerin bir arada kullanılıp uzun vadede siteye trafik çekmek için yapılıyor.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Long tail keywords çalışmaları çoğunlukla e-ticaret firmalarınca geri planda bırakılabiliyor. Bunun sebebi de dönemsel ya da yüksek aranma hacmine sahip kelime gruplarına odaklanılıyor olması. Dönemsel ya da yüksek hacimli anahtar kelimeler önemli olsa da rekabetten dolayı bu kelimelerde öne çıkmak zor olabiliyor. Ancak Long Tail kelime grupları, daha düşük aranma hacimleriyle uzun vadede siteye trafik çekebiliyor. Bu rehberimizde de Long Tail kullanımıyla site trafiğinizi nasıl artırabileceğiniz üzerinde duracağız.

Long tail keywords (anahtar kelimelerin) mantığı ve çalışma sistemi

Kullanabileceğiniz ipuçlarına geçmeden önce Long Tail kelime gruplarının mantığından ve çalışma sisteminden kısaca bahsedelim. Long Tail kelime grupları, 4 veya daha fazla anahtar kelimenin bir arada kullanılmasıyla oluşur.

Long tail keywords kelime gruplarını aslında bir ifade cümlesi ya da kalıbı olarak da düşünebilirsiniz. Örneğin, “Kepeğe karşı şampuan” kelime grubu bir Long Tail ifadesi değildir. Bu kelime öbeği daha yüksek hacimli arama sonuçlarına sahip bir arama sorgusudur. Ancak “Erkekler için en iyi kepeğe karşı şampuan” ifadesi bir Long Tail kelime grubudur ve aranma hacmi daha düşüktür.

Aranma hacmi daha düşük olsa da, Long Tail ifadenin geri dönüşüm oranı daha yüksektir. Çünkü bu tür detaylı arama sorgusu yapan kullanıcılar, belli bir soruna yönelik çözüm aramaktadırlar. Jenerik bir arama yapmaktansa doğrudan onların ihtiyacını çözecek bir arama sorgusu yapmayı tercih ederler. Bu da onların belli ürünleri satın almaya yatkın olduğunu gösterir.

Bu sebeple de Long Tail kelimelere yatırım yapmak ve buna göre içerikler oluşturmak hem trafiğinizi hem de geri dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Long tail keywords ile trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Müşterilerin satın alma yolculuğunu anlayın

Müşterilerin satın alma yolculuğunu anlamak, Long Tail anahtar kelimelerinizi kurgularken oldukça önemli. Çünkü adım adım onların nasıl bir yol izlediğini bildiğinizde, onların arama sorgularına yanıt verecek anahtar kelime gruplarını ve yönlendirmelerini yapabilirsiniz.

Bu yolculuğu şöyle özetleyebiliriz:

  • Problemin ortaya çıkışı
  • Problemin çözümü için sonuçlar aramaya başlama
  • Çözüm için daha detaylı aramalar yapma
  • Kullanıcı yorumları ve sosyal kanıt ifadelerini inceleme
  • Karar aşaması ve satın alma

Bu yolculuğu yukarıda verdiğimiz örnek üzerinden anlatacak olursak,

  • Kepek sorunun başlaması
  • Kepek önleyici şampuanların araştırılması
  • Detaylı ve en iyi sonucu veren ürünlerin araştırılmasının yapılması
  • Kullanıcı yorumları ve ürünle ilgili geri bildirimlerin incelenmesi
  • Satın alma süreci

Long tail keywords (anahtar kelimeler) burada 3. adımda öne çıkmaya başlıyor. “Erkekler için en iyi kepeğe karşı şampuan” ifadesi burada detaylı ürün araştırması bölümünde kullanıcıya farklı ve kaliteli çözümler sunmak için ortaya atılıyor. Tüketicilerin satın alma öncesindeki davranışlarını bilmek bu açıdan oldukça önemlidir.

Ürünlerinizi iyi tanıyın

Tüketicilerin bu yolcuğuluğunun arkasındaki mantığı anladıktan sonra Long Tail için kullanabileceğiniz anahtar kelimeleri düşünmeye başlayabilirsiniz.Bu noktada da ürünlerinizi iyi tanımanız ve tüketicilerin bu ürünleri nasıl arattıklarını bilmeniz gerekir. Başka bir örnek üzerinden ilerleyerek ürünlerinizi nasıl öne çıkarabileceğinizi ele alalım.

Örneğin kadın giyim ürünleri üzerinde duralım. “Gece elbisesi” kısa bir anahtar kelime grubudur. “Şık ve uzun gece elbiseleri” ise daha uzun bir anahtar kelime grubudur. İkinci örneği yine Long Tail olarak değerlendirmek tam doğru olmayabilir. Bu sebeple de buna örnek olarak da “Kadınlar için yazlık gece elbiseleri” kelime grubunu ele alabiliriz.

Son örnek hem Long Tail olarak işlev yapacaktır hem de “Yazlık” ifadesinden dolayı dönemsel olarak belli bir trafik sağlayacak bir kelime öbeği oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Bu örnekten yola çıktığımızda, ürünlerinizin sadece isimlerini ya da türlerini ifade eden anahtar kelimeler kullanmak zorunda değilsiniz. Ürünlerinizin kullanım alanlarını iyi bir şekilde analiz ederek, farklı anahtar kelime grupları oluşturarak, bunlar üzerinde farklı çalışmalar yapabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi belirleyin

Ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını belirleyerek, farklı bir bakış açısı kazandıktan sonra bunları en iyi şekilde ifade edecek kelime gruplarını oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu kelime gruplarını belirlerken, Google’ın otomatik doldurma özelliğini, Google Keyword Planner aracını ve Google Trends aracını kullanabilirsiniz.

Bu araçları kullanarak, hem oluşturduğunuz kelime gruplarının aranma hacimlerini inceleyebilir, kullanıcıların ne tür aramalar yaptığını görebilir ve dönemsel olarak da bu kelime gruplarının ne nasıl bir aranma trendine sahip olduğunu görebilirsiniz.

“Long

Bu kelime gruplarının yer aldığı içerikler oluşturun

Blog içerikleri Long Tail SEO çalışmaları için oldukça etkilidir. Oluşturduğunuz anahtar kelime gruplarını içeren blog içerikleri oluşturmak birçok açıdan size avantaj sağlayacaktır. Blog içerikleriniz sayesinde sosyal mecralardan da trafik çekebileceğiniz gibi, arama motorlarında da bu Long Tail kelime gruplarını indekslemiş olacaksınız. Detaylı ürün araması yapan kullanıcılar bu içerikler üzerinden sitenize ulaşabilirler.

Gece elbiseleri örneğinden yola çıkacak olursak, bu elbiselerin yer aldığı kıyafet kombini içerikleri oluşturabilir ve giyim önerilerinde bulunabilirsiniz. Sitenizde yer alan ürünleri, bu içerikler üzerinde listeleyebilir ve herbir ürünün satın alma sayfasına yönlendirme linkleri paylaşabilirsiniz. Böylelikle detaylı ürün araması yapan kullanıcıları da doğrudan alışverişe yönlendirme fırsatı da elde edersiniz.

Ürün inceleme içerikleri yazdırın

Influencer Marketing çalışmaları yapmak da Long tail keywords çalışmaları için etkili bir yöntemdir. Sosyal mecralardaki tanınmış kişi ve hesaplara kendi ürünlerinizi gönderebilir, onlardan bu ürünlerle ilgili blog içerikleri oluşturmalarını isteyebilirsiniz. Buradaki önemli nokta belirlediğiniz Long Tail kelimeler odağında bir takım içeriklerin oluşmasını sağlamak olacaktır.

Influencer Marketing çalışmaları yapmanız aynı zamanda sosyal kanıt olarak da değerlendirilecektir. Kulanıcılar doğrudan firmaların bu yazılarını okumaktansa bir blogger ya da tanınmış kişinin kendi düşüncelerini okumayı tercih eder. Bu noktada da yaptığınız Influencer Marketing çalışmaları sayesinde hem sosyal kanıt elde etmiş olursunuz hem de farklı sitelerden kendi sitenize linkler almış olursunuz. Aynı zamanda da Long Tail anahtar kelime gruplarınız farklı kanallar üzerinden indekslenmiş olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan