Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

6 Mart 2018
Sinan Oypan

Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda.

Long Tail Keywords SEO

Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri için halen oldukça önemli çalışmalar arasında yer alıyor. Web sitenin doğru bir şekilde kurgulanması, altyapısının ve site içeriklerinin arama motorlarına uyumlu olması sitenin arama sorgularında görünmesini artırmaktadır. SEO çalışmalarının birçok adımı ve çeşidi bulunuyor. Bunlardan biri de Long Tail çalışmaları. Türkçe’de “Uzun Kuyruk” olarak geçen bu çalışmalar, daha uzun anahtar kelimelerin bir arada kullanılıp uzun vadede siteye trafik çekmek için yapılıyor.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Long tail keywords çalışmaları çoğunlukla e-ticaret firmalarınca geri planda bırakılabiliyor. Bunun sebebi de dönemsel ya da yüksek aranma hacmine sahip kelime gruplarına odaklanılıyor olması. Dönemsel ya da yüksek hacimli anahtar kelimeler önemli olsa da rekabetten dolayı bu kelimelerde öne çıkmak zor olabiliyor. Ancak Long Tail kelime grupları, daha düşük aranma hacimleriyle uzun vadede siteye trafik çekebiliyor. Bu rehberimizde de Long Tail kullanımıyla site trafiğinizi nasıl artırabileceğiniz üzerinde duracağız.

Long tail keywords (anahtar kelimelerin) mantığı ve çalışma sistemi

Kullanabileceğiniz ipuçlarına geçmeden önce Long Tail kelime gruplarının mantığından ve çalışma sisteminden kısaca bahsedelim. Long Tail kelime grupları, 4 veya daha fazla anahtar kelimenin bir arada kullanılmasıyla oluşur.

Long tail keywords kelime gruplarını aslında bir ifade cümlesi ya da kalıbı olarak da düşünebilirsiniz. Örneğin, “Kepeğe karşı şampuan” kelime grubu bir Long Tail ifadesi değildir. Bu kelime öbeği daha yüksek hacimli arama sonuçlarına sahip bir arama sorgusudur. Ancak “Erkekler için en iyi kepeğe karşı şampuan” ifadesi bir Long Tail kelime grubudur ve aranma hacmi daha düşüktür.

Aranma hacmi daha düşük olsa da, Long Tail ifadenin geri dönüşüm oranı daha yüksektir. Çünkü bu tür detaylı arama sorgusu yapan kullanıcılar, belli bir soruna yönelik çözüm aramaktadırlar. Jenerik bir arama yapmaktansa doğrudan onların ihtiyacını çözecek bir arama sorgusu yapmayı tercih ederler. Bu da onların belli ürünleri satın almaya yatkın olduğunu gösterir.

Bu sebeple de Long Tail kelimelere yatırım yapmak ve buna göre içerikler oluşturmak hem trafiğinizi hem de geri dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Long tail keywords ile trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Müşterilerin satın alma yolculuğunu anlayın

Müşterilerin satın alma yolculuğunu anlamak, Long Tail anahtar kelimelerinizi kurgularken oldukça önemli. Çünkü adım adım onların nasıl bir yol izlediğini bildiğinizde, onların arama sorgularına yanıt verecek anahtar kelime gruplarını ve yönlendirmelerini yapabilirsiniz.

Bu yolculuğu şöyle özetleyebiliriz:

  • Problemin ortaya çıkışı
  • Problemin çözümü için sonuçlar aramaya başlama
  • Çözüm için daha detaylı aramalar yapma
  • Kullanıcı yorumları ve sosyal kanıt ifadelerini inceleme
  • Karar aşaması ve satın alma

Bu yolculuğu yukarıda verdiğimiz örnek üzerinden anlatacak olursak,

  • Kepek sorunun başlaması
  • Kepek önleyici şampuanların araştırılması
  • Detaylı ve en iyi sonucu veren ürünlerin araştırılmasının yapılması
  • Kullanıcı yorumları ve ürünle ilgili geri bildirimlerin incelenmesi
  • Satın alma süreci

Long tail keywords (anahtar kelimeler) burada 3. adımda öne çıkmaya başlıyor. “Erkekler için en iyi kepeğe karşı şampuan” ifadesi burada detaylı ürün araştırması bölümünde kullanıcıya farklı ve kaliteli çözümler sunmak için ortaya atılıyor. Tüketicilerin satın alma öncesindeki davranışlarını bilmek bu açıdan oldukça önemlidir.

Ürünlerinizi iyi tanıyın

Tüketicilerin bu yolcuğuluğunun arkasındaki mantığı anladıktan sonra Long Tail için kullanabileceğiniz anahtar kelimeleri düşünmeye başlayabilirsiniz.Bu noktada da ürünlerinizi iyi tanımanız ve tüketicilerin bu ürünleri nasıl arattıklarını bilmeniz gerekir. Başka bir örnek üzerinden ilerleyerek ürünlerinizi nasıl öne çıkarabileceğinizi ele alalım.

Örneğin kadın giyim ürünleri üzerinde duralım. “Gece elbisesi” kısa bir anahtar kelime grubudur. “Şık ve uzun gece elbiseleri” ise daha uzun bir anahtar kelime grubudur. İkinci örneği yine Long Tail olarak değerlendirmek tam doğru olmayabilir. Bu sebeple de buna örnek olarak da “Kadınlar için yazlık gece elbiseleri” kelime grubunu ele alabiliriz.

Son örnek hem Long Tail olarak işlev yapacaktır hem de “Yazlık” ifadesinden dolayı dönemsel olarak belli bir trafik sağlayacak bir kelime öbeği oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Bu örnekten yola çıktığımızda, ürünlerinizin sadece isimlerini ya da türlerini ifade eden anahtar kelimeler kullanmak zorunda değilsiniz. Ürünlerinizin kullanım alanlarını iyi bir şekilde analiz ederek, farklı anahtar kelime grupları oluşturarak, bunlar üzerinde farklı çalışmalar yapabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi belirleyin

Ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını belirleyerek, farklı bir bakış açısı kazandıktan sonra bunları en iyi şekilde ifade edecek kelime gruplarını oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu kelime gruplarını belirlerken, Google’ın otomatik doldurma özelliğini, Google Keyword Planner aracını ve Google Trends aracını kullanabilirsiniz.

Bu araçları kullanarak, hem oluşturduğunuz kelime gruplarının aranma hacimlerini inceleyebilir, kullanıcıların ne tür aramalar yaptığını görebilir ve dönemsel olarak da bu kelime gruplarının ne nasıl bir aranma trendine sahip olduğunu görebilirsiniz.

“Long

Bu kelime gruplarının yer aldığı içerikler oluşturun

Blog içerikleri Long Tail SEO çalışmaları için oldukça etkilidir. Oluşturduğunuz anahtar kelime gruplarını içeren blog içerikleri oluşturmak birçok açıdan size avantaj sağlayacaktır. Blog içerikleriniz sayesinde sosyal mecralardan da trafik çekebileceğiniz gibi, arama motorlarında da bu Long Tail kelime gruplarını indekslemiş olacaksınız. Detaylı ürün araması yapan kullanıcılar bu içerikler üzerinden sitenize ulaşabilirler.

Gece elbiseleri örneğinden yola çıkacak olursak, bu elbiselerin yer aldığı kıyafet kombini içerikleri oluşturabilir ve giyim önerilerinde bulunabilirsiniz. Sitenizde yer alan ürünleri, bu içerikler üzerinde listeleyebilir ve herbir ürünün satın alma sayfasına yönlendirme linkleri paylaşabilirsiniz. Böylelikle detaylı ürün araması yapan kullanıcıları da doğrudan alışverişe yönlendirme fırsatı da elde edersiniz.

Ürün inceleme içerikleri yazdırın

Influencer Marketing çalışmaları yapmak da Long tail keywords çalışmaları için etkili bir yöntemdir. Sosyal mecralardaki tanınmış kişi ve hesaplara kendi ürünlerinizi gönderebilir, onlardan bu ürünlerle ilgili blog içerikleri oluşturmalarını isteyebilirsiniz. Buradaki önemli nokta belirlediğiniz Long Tail kelimeler odağında bir takım içeriklerin oluşmasını sağlamak olacaktır.

Influencer Marketing çalışmaları yapmanız aynı zamanda sosyal kanıt olarak da değerlendirilecektir. Kulanıcılar doğrudan firmaların bu yazılarını okumaktansa bir blogger ya da tanınmış kişinin kendi düşüncelerini okumayı tercih eder. Bu noktada da yaptığınız Influencer Marketing çalışmaları sayesinde hem sosyal kanıt elde etmiş olursunuz hem de farklı sitelerden kendi sitenize linkler almış olursunuz. Aynı zamanda da Long Tail anahtar kelime gruplarınız farklı kanallar üzerinden indekslenmiş olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

n11 Mağaza Açma Rehberi 2020
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan