Blog

Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda.

Long Tail Keywords SEO

Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri için halen oldukça önemli çalışmalar arasında yer alıyor. Web sitenin doğru bir şekilde kurgulanması, altyapısının ve site içeriklerinin arama motorlarına uyumlu olması sitenin arama sorgularında görünmesini artırmaktadır. SEO çalışmalarının birçok adımı ve çeşidi bulunuyor. Bunlardan biri de Long Tail çalışmaları. Türkçe’de “Uzun Kuyruk” olarak geçen bu çalışmalar, daha uzun anahtar kelimelerin bir arada kullanılıp uzun vadede siteye trafik çekmek için yapılıyor.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Long tail keywords çalışmaları çoğunlukla e-ticaret firmalarınca geri planda bırakılabiliyor. Bunun sebebi de dönemsel ya da yüksek aranma hacmine sahip kelime gruplarına odaklanılıyor olması. Dönemsel ya da yüksek hacimli anahtar kelimeler önemli olsa da rekabetten dolayı bu kelimelerde öne çıkmak zor olabiliyor. Ancak Long Tail kelime grupları, daha düşük aranma hacimleriyle uzun vadede siteye trafik çekebiliyor. Bu rehberimizde de Long Tail kullanımıyla site trafiğinizi nasıl artırabileceğiniz üzerinde duracağız.

Long tail keywords (anahtar kelimelerin) mantığı ve çalışma sistemi

Kullanabileceğiniz ipuçlarına geçmeden önce Long Tail kelime gruplarının mantığından ve çalışma sisteminden kısaca bahsedelim. Long Tail kelime grupları, 4 veya daha fazla anahtar kelimenin bir arada kullanılmasıyla oluşur.

Long tail keywords kelime gruplarını aslında bir ifade cümlesi ya da kalıbı olarak da düşünebilirsiniz. Örneğin, “Kepeğe karşı şampuan” kelime grubu bir Long Tail ifadesi değildir. Bu kelime öbeği daha yüksek hacimli arama sonuçlarına sahip bir arama sorgusudur. Ancak “Erkekler için en iyi kepeğe karşı şampuan” ifadesi bir Long Tail kelime grubudur ve aranma hacmi daha düşüktür.

Aranma hacmi daha düşük olsa da, Long Tail ifadenin geri dönüşüm oranı daha yüksektir. Çünkü bu tür detaylı arama sorgusu yapan kullanıcılar, belli bir soruna yönelik çözüm aramaktadırlar. Jenerik bir arama yapmaktansa doğrudan onların ihtiyacını çözecek bir arama sorgusu yapmayı tercih ederler. Bu da onların belli ürünleri satın almaya yatkın olduğunu gösterir.

Bu sebeple de Long Tail kelimelere yatırım yapmak ve buna göre içerikler oluşturmak hem trafiğinizi hem de geri dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

Long tail keywords ile trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Müşterilerin satın alma yolculuğunu anlayın

Müşterilerin satın alma yolculuğunu anlamak, Long Tail anahtar kelimelerinizi kurgularken oldukça önemli. Çünkü adım adım onların nasıl bir yol izlediğini bildiğinizde, onların arama sorgularına yanıt verecek anahtar kelime gruplarını ve yönlendirmelerini yapabilirsiniz.

Bu yolculuğu şöyle özetleyebiliriz:

  • Problemin ortaya çıkışı
  • Problemin çözümü için sonuçlar aramaya başlama
  • Çözüm için daha detaylı aramalar yapma
  • Kullanıcı yorumları ve sosyal kanıt ifadelerini inceleme
  • Karar aşaması ve satın alma

Bu yolculuğu yukarıda verdiğimiz örnek üzerinden anlatacak olursak,

  • Kepek sorunun başlaması
  • Kepek önleyici şampuanların araştırılması
  • Detaylı ve en iyi sonucu veren ürünlerin araştırılmasının yapılması
  • Kullanıcı yorumları ve ürünle ilgili geri bildirimlerin incelenmesi
  • Satın alma süreci

Long tail keywords (anahtar kelimeler) burada 3. adımda öne çıkmaya başlıyor. “Erkekler için en iyi kepeğe karşı şampuan” ifadesi burada detaylı ürün araştırması bölümünde kullanıcıya farklı ve kaliteli çözümler sunmak için ortaya atılıyor. Tüketicilerin satın alma öncesindeki davranışlarını bilmek bu açıdan oldukça önemlidir.

Ürünlerinizi iyi tanıyın

Tüketicilerin bu yolcuğuluğunun arkasındaki mantığı anladıktan sonra Long Tail için kullanabileceğiniz anahtar kelimeleri düşünmeye başlayabilirsiniz.Bu noktada da ürünlerinizi iyi tanımanız ve tüketicilerin bu ürünleri nasıl arattıklarını bilmeniz gerekir. Başka bir örnek üzerinden ilerleyerek ürünlerinizi nasıl öne çıkarabileceğinizi ele alalım.

Örneğin kadın giyim ürünleri üzerinde duralım. “Gece elbisesi” kısa bir anahtar kelime grubudur. “Şık ve uzun gece elbiseleri” ise daha uzun bir anahtar kelime grubudur. İkinci örneği yine Long Tail olarak değerlendirmek tam doğru olmayabilir. Bu sebeple de buna örnek olarak da “Kadınlar için yazlık gece elbiseleri” kelime grubunu ele alabiliriz.

Son örnek hem Long Tail olarak işlev yapacaktır hem de “Yazlık” ifadesinden dolayı dönemsel olarak belli bir trafik sağlayacak bir kelime öbeği oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Bu örnekten yola çıktığımızda, ürünlerinizin sadece isimlerini ya da türlerini ifade eden anahtar kelimeler kullanmak zorunda değilsiniz. Ürünlerinizin kullanım alanlarını iyi bir şekilde analiz ederek, farklı anahtar kelime grupları oluşturarak, bunlar üzerinde farklı çalışmalar yapabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi belirleyin

Ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını belirleyerek, farklı bir bakış açısı kazandıktan sonra bunları en iyi şekilde ifade edecek kelime gruplarını oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu kelime gruplarını belirlerken, Google’ın otomatik doldurma özelliğini, Google Keyword Planner aracını ve Google Trends aracını kullanabilirsiniz.

Bu araçları kullanarak, hem oluşturduğunuz kelime gruplarının aranma hacimlerini inceleyebilir, kullanıcıların ne tür aramalar yaptığını görebilir ve dönemsel olarak da bu kelime gruplarının ne nasıl bir aranma trendine sahip olduğunu görebilirsiniz.

“Long

Bu kelime gruplarının yer aldığı içerikler oluşturun

Blog içerikleri Long Tail SEO çalışmaları için oldukça etkilidir. Oluşturduğunuz anahtar kelime gruplarını içeren blog içerikleri oluşturmak birçok açıdan size avantaj sağlayacaktır. Blog içerikleriniz sayesinde sosyal mecralardan da trafik çekebileceğiniz gibi, arama motorlarında da bu Long Tail kelime gruplarını indekslemiş olacaksınız. Detaylı ürün araması yapan kullanıcılar bu içerikler üzerinden sitenize ulaşabilirler.

Gece elbiseleri örneğinden yola çıkacak olursak, bu elbiselerin yer aldığı kıyafet kombini içerikleri oluşturabilir ve giyim önerilerinde bulunabilirsiniz. Sitenizde yer alan ürünleri, bu içerikler üzerinde listeleyebilir ve herbir ürünün satın alma sayfasına yönlendirme linkleri paylaşabilirsiniz. Böylelikle detaylı ürün araması yapan kullanıcıları da doğrudan alışverişe yönlendirme fırsatı da elde edersiniz.

Ürün inceleme içerikleri yazdırın

Influencer Marketing çalışmaları yapmak da Long tail keywords çalışmaları için etkili bir yöntemdir. Sosyal mecralardaki tanınmış kişi ve hesaplara kendi ürünlerinizi gönderebilir, onlardan bu ürünlerle ilgili blog içerikleri oluşturmalarını isteyebilirsiniz. Buradaki önemli nokta belirlediğiniz Long Tail kelimeler odağında bir takım içeriklerin oluşmasını sağlamak olacaktır.

Influencer Marketing çalışmaları yapmanız aynı zamanda sosyal kanıt olarak da değerlendirilecektir. Kulanıcılar doğrudan firmaların bu yazılarını okumaktansa bir blogger ya da tanınmış kişinin kendi düşüncelerini okumayı tercih eder. Bu noktada da yaptığınız Influencer Marketing çalışmaları sayesinde hem sosyal kanıt elde etmiş olursunuz hem de farklı sitelerden kendi sitenize linkler almış olursunuz. Aynı zamanda da Long Tail anahtar kelime gruplarınız farklı kanallar üzerinden indekslenmiş olur.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!