fbpx

E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları

4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları

Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili lojistik firmalar bulmak ve tüm bunları yaparken de maliyetleri mümkün olan en iyi seviyede tutmak, uzun vadede e-ticaret firmaları için önemlidir. Lojistik yönetimi yapakrne de bazı önemli konuların üzerinde durmak önemlidir. Bu rehberimizde de bu önemli noktaların üzerinde duracağız.

E-ticaret firmaları için lojistik yönetimi ipuçları

Farklı kargo firmaları ile anlaşın

Tek bir kargo firmasına bağımlı kalmak, günümüzde yeterli bir çözüm değil. Özellikle tüketicilerin gözünden baktığımızda, kullanıcılar bazı firmalarla çalışmayı tercih etmemekteler ve sadece tek bir kargo firması ile çalışan firmalar, bu tüketicileri kaçırabilirler. Kargo firması seçeneğine bağlı olarak tüketiciler alışverişlerini tamamlayabilmekteler. Bu sebeple de birkaç farklı kargo firması ile anlaşmanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmaları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sepet ve ödeme sayfalarında tüketicilere farklı kargo firmalarının seçeneklerini sunabilir ve onların hangi kargo ile gönderim istediklerini sorarak, bir seçim sunabilirsiniz.

Çeşitli kargo gönderim seçenekleri sunun

Farklı kargo firmalarıyla çalışmanın yanı sıra tüketicilere çeşitli gönderim alternatifleri de sunmanız lojistik yönetimi yaparken önemlidir. Ücretsiz kargo, standard gönderim, hızlı gönderim, aynı gün kargo gibi farklı alternatiflere yönelmeniz de günümüzde önemlidir. Hızlı gönderimlerde esktra maliyet ekleyebileceğiniz gibi, belli bir sepet tutarı üzerinde ücretsiz kargo seçeneği sunabilir ya da standard kargo ücretleri ile tüketicilere alternatifler sunabilirsiinz.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

Farklı seçenekler sunuyor olmanız, tüketicilerin alışveriş kararlarını etkileyecektir. Özellikle ücretsiz kargo seçeneği birçok tüketicinin tercih ettiği bir yöntem olduğu için bunu siteniz için karlı hale getirmek için pazarlama çalışamaları yaparak, sitenizde bu alternatifi de kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Kargo gönderimlerinin takibini yapın

Kargo gönderimlerinizin takibini de yapmanız, müşteri desteği sunarken önemli olacaktır. Lojistik yönetimi yaparken, müşterilerinizin kargolarını da takip etmelisiniz. Bunun için kargo entegrasyonlarından yararlanarak, siparişleri takip etmeye başlayabilir, teslim edilen kargolar hakkında bildirimler alabilirsiniz. Aynı zamanda da gönderilerin kim ne zaman teslim edildiğine dair bilgileri de eş zamanlı olarak entegrasyon sisteminizde görebilirsiniz. Müşteri desteği sunarken kargo verilerinin elinizde olması, sorunların üzerinden daha hızlı gelmenize de olanak tanıyacaktır.

Yoğun dönemler için yedek planınız olsun

Sezonsal olarak yaşanan yoğunlukların yanı sıra kampanya ve fırsat dönemlerinde de normalin üzerinde kargo gönderimleri yapmanız gerekebilir. Lojistik yönetimi sırasında yoğun dönemler için de bir planınızın olması ve bu duruma hazırlıklı olmanız da bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

İadeler için hazırlıklı olun

Kargo gönderimlerinin yanı sıra tüketicilerin iadelerine de hazırlıklı olmanız bir hayli önemli. Tüketiciler herhangi bir nedenle ürün iadesi yapabilir ve sizin de onlara iade koşullarnızı net bir şekilde belirtmeniz gerekir. Bu koşulların arasında tüketicilerin hangi kargo firmalarıyla hangi adrese iadelerini yapmaları gerektiğidir. Bu bilgileri de iade koşulları sayfanız üzerinde net bir şekilde belirlemeniz önemlidir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Lojisik yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Lojistik yönetimi nedir?

Lojistik yönetimi, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için ürünün üretim sürecinden, müşteriye teslim edilmesine kadar ki olan sürecin planlanması ve yönetilmesidir. Farklı gönderi seçenekleri sunmak, farklı lojistik firmaları ile eş zamanlı çalışarak, tüketicilerin memnuniyetini sağlayacak çözümlerin bir araya getirilerek, bir strateji içerisinde toplanmasıdır.

Sık yapılan lojistik hataları nelerdir?

Depo ve stok yönetiminin doğrul yapılmaması, deponun plansız bir şekilde düzenlenmesi ve deponun tek bir kişinin kontrolünde olması ya da depo sisteminin bir plan dahiline oturtulmaması sık yapılan hatalar arasında yer almaktadır. Bunun yanı sıra e-ticaret sitesi ile stok bilgilerinin entegre edilmemesi, yanlış gönderi yapılmasına neden olacak düzensizlikler, ürünlerin depo içerisinde doğru isimlendirilmemesi, kargo maliyetlerinin hesaplanmaması, olası iadelerin hesaba katılmaması, sipariş takiplerinin yapılamaması da e-ticaret firmalarının sık yaptığı hatalar arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: E-Ticarette en sık yapılan lojistik hataları ve çözümleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan