E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları

4 Mayıs 2020
Sinan Oypan

Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili lojistik firmalar bulmak ve tüm bunları yaparken de maliyetleri mümkün olan en iyi seviyede tutmak, uzun vadede e-ticaret firmaları için önemlidir. Lojistik yönetimi yapakrne de bazı önemli konuların üzerinde durmak önemlidir. Bu rehberimizde de bu önemli noktaların üzerinde duracağız.

E-ticaret firmaları için lojistik yönetimi ipuçları

Farklı kargo firmaları ile anlaşın

Tek bir kargo firmasına bağımlı kalmak, günümüzde yeterli bir çözüm değil. Özellikle tüketicilerin gözünden baktığımızda, kullanıcılar bazı firmalarla çalışmayı tercih etmemekteler ve sadece tek bir kargo firması ile çalışan firmalar, bu tüketicileri kaçırabilirler. Kargo firması seçeneğine bağlı olarak tüketiciler alışverişlerini tamamlayabilmekteler. Bu sebeple de birkaç farklı kargo firması ile anlaşmanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmaları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sepet ve ödeme sayfalarında tüketicilere farklı kargo firmalarının seçeneklerini sunabilir ve onların hangi kargo ile gönderim istediklerini sorarak, bir seçim sunabilirsiniz.

Çeşitli kargo gönderim seçenekleri sunun

Farklı kargo firmalarıyla çalışmanın yanı sıra tüketicilere çeşitli gönderim alternatifleri de sunmanız lojistik yönetimi yaparken önemlidir. Ücretsiz kargo, standard gönderim, hızlı gönderim, aynı gün kargo gibi farklı alternatiflere yönelmeniz de günümüzde önemlidir. Hızlı gönderimlerde esktra maliyet ekleyebileceğiniz gibi, belli bir sepet tutarı üzerinde ücretsiz kargo seçeneği sunabilir ya da standard kargo ücretleri ile tüketicilere alternatifler sunabilirsiinz.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

Farklı seçenekler sunuyor olmanız, tüketicilerin alışveriş kararlarını etkileyecektir. Özellikle ücretsiz kargo seçeneği birçok tüketicinin tercih ettiği bir yöntem olduğu için bunu siteniz için karlı hale getirmek için pazarlama çalışamaları yaparak, sitenizde bu alternatifi de kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Kargo gönderimlerinin takibini yapın

Kargo gönderimlerinizin takibini de yapmanız, müşteri desteği sunarken önemli olacaktır. Lojistik yönetimi yaparken, müşterilerinizin kargolarını da takip etmelisiniz. Bunun için kargo entegrasyonlarından yararlanarak, siparişleri takip etmeye başlayabilir, teslim edilen kargolar hakkında bildirimler alabilirsiniz. Aynı zamanda da gönderilerin kim ne zaman teslim edildiğine dair bilgileri de eş zamanlı olarak entegrasyon sisteminizde görebilirsiniz. Müşteri desteği sunarken kargo verilerinin elinizde olması, sorunların üzerinden daha hızlı gelmenize de olanak tanıyacaktır.

Yoğun dönemler için yedek planınız olsun

Sezonsal olarak yaşanan yoğunlukların yanı sıra kampanya ve fırsat dönemlerinde de normalin üzerinde kargo gönderimleri yapmanız gerekebilir. Lojistik yönetimi sırasında yoğun dönemler için de bir planınızın olması ve bu duruma hazırlıklı olmanız da bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

İadeler için hazırlıklı olun

Kargo gönderimlerinin yanı sıra tüketicilerin iadelerine de hazırlıklı olmanız bir hayli önemli. Tüketiciler herhangi bir nedenle ürün iadesi yapabilir ve sizin de onlara iade koşullarnızı net bir şekilde belirtmeniz gerekir. Bu koşulların arasında tüketicilerin hangi kargo firmalarıyla hangi adrese iadelerini yapmaları gerektiğidir. Bu bilgileri de iade koşulları sayfanız üzerinde net bir şekilde belirlemeniz önemlidir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Lojisik yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Lojistik yönetimi nedir?

Lojistik yönetimi, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için ürünün üretim sürecinden, müşteriye teslim edilmesine kadar ki olan sürecin planlanması ve yönetilmesidir. Farklı gönderi seçenekleri sunmak, farklı lojistik firmaları ile eş zamanlı çalışarak, tüketicilerin memnuniyetini sağlayacak çözümlerin bir araya getirilerek, bir strateji içerisinde toplanmasıdır.

Sık yapılan lojistik hataları nelerdir?

Depo ve stok yönetiminin doğrul yapılmaması, deponun plansız bir şekilde düzenlenmesi ve deponun tek bir kişinin kontrolünde olması ya da depo sisteminin bir plan dahiline oturtulmaması sık yapılan hatalar arasında yer almaktadır. Bunun yanı sıra e-ticaret sitesi ile stok bilgilerinin entegre edilmemesi, yanlış gönderi yapılmasına neden olacak düzensizlikler, ürünlerin depo içerisinde doğru isimlendirilmemesi, kargo maliyetlerinin hesaplanmaması, olası iadelerin hesaba katılmaması, sipariş takiplerinin yapılamaması da e-ticaret firmalarının sık yaptığı hatalar arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: E-Ticarette en sık yapılan lojistik hataları ve çözümleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan