E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları

4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları

Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili lojistik firmalar bulmak ve tüm bunları yaparken de maliyetleri mümkün olan en iyi seviyede tutmak, uzun vadede e-ticaret firmaları için önemlidir. Lojistik yönetimi yapakrne de bazı önemli konuların üzerinde durmak önemlidir. Bu rehberimizde de bu önemli noktaların üzerinde duracağız.

E-ticaret firmaları için lojistik yönetimi ipuçları

Farklı kargo firmaları ile anlaşın

Tek bir kargo firmasına bağımlı kalmak, günümüzde yeterli bir çözüm değil. Özellikle tüketicilerin gözünden baktığımızda, kullanıcılar bazı firmalarla çalışmayı tercih etmemekteler ve sadece tek bir kargo firması ile çalışan firmalar, bu tüketicileri kaçırabilirler. Kargo firması seçeneğine bağlı olarak tüketiciler alışverişlerini tamamlayabilmekteler. Bu sebeple de birkaç farklı kargo firması ile anlaşmanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmaları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sepet ve ödeme sayfalarında tüketicilere farklı kargo firmalarının seçeneklerini sunabilir ve onların hangi kargo ile gönderim istediklerini sorarak, bir seçim sunabilirsiniz.

Çeşitli kargo gönderim seçenekleri sunun

Farklı kargo firmalarıyla çalışmanın yanı sıra tüketicilere çeşitli gönderim alternatifleri de sunmanız lojistik yönetimi yaparken önemlidir. Ücretsiz kargo, standard gönderim, hızlı gönderim, aynı gün kargo gibi farklı alternatiflere yönelmeniz de günümüzde önemlidir. Hızlı gönderimlerde esktra maliyet ekleyebileceğiniz gibi, belli bir sepet tutarı üzerinde ücretsiz kargo seçeneği sunabilir ya da standard kargo ücretleri ile tüketicilere alternatifler sunabilirsiinz.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

Farklı seçenekler sunuyor olmanız, tüketicilerin alışveriş kararlarını etkileyecektir. Özellikle ücretsiz kargo seçeneği birçok tüketicinin tercih ettiği bir yöntem olduğu için bunu siteniz için karlı hale getirmek için pazarlama çalışamaları yaparak, sitenizde bu alternatifi de kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Kargo gönderimlerinin takibini yapın

Kargo gönderimlerinizin takibini de yapmanız, müşteri desteği sunarken önemli olacaktır. Lojistik yönetimi yaparken, müşterilerinizin kargolarını da takip etmelisiniz. Bunun için kargo entegrasyonlarından yararlanarak, siparişleri takip etmeye başlayabilir, teslim edilen kargolar hakkında bildirimler alabilirsiniz. Aynı zamanda da gönderilerin kim ne zaman teslim edildiğine dair bilgileri de eş zamanlı olarak entegrasyon sisteminizde görebilirsiniz. Müşteri desteği sunarken kargo verilerinin elinizde olması, sorunların üzerinden daha hızlı gelmenize de olanak tanıyacaktır.

Yoğun dönemler için yedek planınız olsun

Sezonsal olarak yaşanan yoğunlukların yanı sıra kampanya ve fırsat dönemlerinde de normalin üzerinde kargo gönderimleri yapmanız gerekebilir. Lojistik yönetimi sırasında yoğun dönemler için de bir planınızın olması ve bu duruma hazırlıklı olmanız da bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

İadeler için hazırlıklı olun

Kargo gönderimlerinin yanı sıra tüketicilerin iadelerine de hazırlıklı olmanız bir hayli önemli. Tüketiciler herhangi bir nedenle ürün iadesi yapabilir ve sizin de onlara iade koşullarnızı net bir şekilde belirtmeniz gerekir. Bu koşulların arasında tüketicilerin hangi kargo firmalarıyla hangi adrese iadelerini yapmaları gerektiğidir. Bu bilgileri de iade koşulları sayfanız üzerinde net bir şekilde belirlemeniz önemlidir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Lojisik yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Lojistik yönetimi nedir?

Lojistik yönetimi, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için ürünün üretim sürecinden, müşteriye teslim edilmesine kadar ki olan sürecin planlanması ve yönetilmesidir. Farklı gönderi seçenekleri sunmak, farklı lojistik firmaları ile eş zamanlı çalışarak, tüketicilerin memnuniyetini sağlayacak çözümlerin bir araya getirilerek, bir strateji içerisinde toplanmasıdır.

Sık yapılan lojistik hataları nelerdir?

Depo ve stok yönetiminin doğrul yapılmaması, deponun plansız bir şekilde düzenlenmesi ve deponun tek bir kişinin kontrolünde olması ya da depo sisteminin bir plan dahiline oturtulmaması sık yapılan hatalar arasında yer almaktadır. Bunun yanı sıra e-ticaret sitesi ile stok bilgilerinin entegre edilmemesi, yanlış gönderi yapılmasına neden olacak düzensizlikler, ürünlerin depo içerisinde doğru isimlendirilmemesi, kargo maliyetlerinin hesaplanmaması, olası iadelerin hesaba katılmaması, sipariş takiplerinin yapılamaması da e-ticaret firmalarının sık yaptığı hatalar arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: E-Ticarette en sık yapılan lojistik hataları ve çözümleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin