E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları

4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları

Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili lojistik firmalar bulmak ve tüm bunları yaparken de maliyetleri mümkün olan en iyi seviyede tutmak, uzun vadede e-ticaret firmaları için önemlidir. Lojistik yönetimi yapakrne de bazı önemli konuların üzerinde durmak önemlidir. Bu rehberimizde de bu önemli noktaların üzerinde duracağız.

E-ticaret firmaları için lojistik yönetimi ipuçları

Farklı kargo firmaları ile anlaşın

Tek bir kargo firmasına bağımlı kalmak, günümüzde yeterli bir çözüm değil. Özellikle tüketicilerin gözünden baktığımızda, kullanıcılar bazı firmalarla çalışmayı tercih etmemekteler ve sadece tek bir kargo firması ile çalışan firmalar, bu tüketicileri kaçırabilirler. Kargo firması seçeneğine bağlı olarak tüketiciler alışverişlerini tamamlayabilmekteler. Bu sebeple de birkaç farklı kargo firması ile anlaşmanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmaları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sepet ve ödeme sayfalarında tüketicilere farklı kargo firmalarının seçeneklerini sunabilir ve onların hangi kargo ile gönderim istediklerini sorarak, bir seçim sunabilirsiniz.

Çeşitli kargo gönderim seçenekleri sunun

Farklı kargo firmalarıyla çalışmanın yanı sıra tüketicilere çeşitli gönderim alternatifleri de sunmanız lojistik yönetimi yaparken önemlidir. Ücretsiz kargo, standard gönderim, hızlı gönderim, aynı gün kargo gibi farklı alternatiflere yönelmeniz de günümüzde önemlidir. Hızlı gönderimlerde esktra maliyet ekleyebileceğiniz gibi, belli bir sepet tutarı üzerinde ücretsiz kargo seçeneği sunabilir ya da standard kargo ücretleri ile tüketicilere alternatifler sunabilirsiinz.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

Farklı seçenekler sunuyor olmanız, tüketicilerin alışveriş kararlarını etkileyecektir. Özellikle ücretsiz kargo seçeneği birçok tüketicinin tercih ettiği bir yöntem olduğu için bunu siteniz için karlı hale getirmek için pazarlama çalışamaları yaparak, sitenizde bu alternatifi de kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Kargo gönderimlerinin takibini yapın

Kargo gönderimlerinizin takibini de yapmanız, müşteri desteği sunarken önemli olacaktır. Lojistik yönetimi yaparken, müşterilerinizin kargolarını da takip etmelisiniz. Bunun için kargo entegrasyonlarından yararlanarak, siparişleri takip etmeye başlayabilir, teslim edilen kargolar hakkında bildirimler alabilirsiniz. Aynı zamanda da gönderilerin kim ne zaman teslim edildiğine dair bilgileri de eş zamanlı olarak entegrasyon sisteminizde görebilirsiniz. Müşteri desteği sunarken kargo verilerinin elinizde olması, sorunların üzerinden daha hızlı gelmenize de olanak tanıyacaktır.

Yoğun dönemler için yedek planınız olsun

Sezonsal olarak yaşanan yoğunlukların yanı sıra kampanya ve fırsat dönemlerinde de normalin üzerinde kargo gönderimleri yapmanız gerekebilir. Lojistik yönetimi sırasında yoğun dönemler için de bir planınızın olması ve bu duruma hazırlıklı olmanız da bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

İadeler için hazırlıklı olun

Kargo gönderimlerinin yanı sıra tüketicilerin iadelerine de hazırlıklı olmanız bir hayli önemli. Tüketiciler herhangi bir nedenle ürün iadesi yapabilir ve sizin de onlara iade koşullarnızı net bir şekilde belirtmeniz gerekir. Bu koşulların arasında tüketicilerin hangi kargo firmalarıyla hangi adrese iadelerini yapmaları gerektiğidir. Bu bilgileri de iade koşulları sayfanız üzerinde net bir şekilde belirlemeniz önemlidir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Lojisik yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Lojistik yönetimi nedir?

Lojistik yönetimi, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için ürünün üretim sürecinden, müşteriye teslim edilmesine kadar ki olan sürecin planlanması ve yönetilmesidir. Farklı gönderi seçenekleri sunmak, farklı lojistik firmaları ile eş zamanlı çalışarak, tüketicilerin memnuniyetini sağlayacak çözümlerin bir araya getirilerek, bir strateji içerisinde toplanmasıdır.

Sık yapılan lojistik hataları nelerdir?

Depo ve stok yönetiminin doğrul yapılmaması, deponun plansız bir şekilde düzenlenmesi ve deponun tek bir kişinin kontrolünde olması ya da depo sisteminin bir plan dahiline oturtulmaması sık yapılan hatalar arasında yer almaktadır. Bunun yanı sıra e-ticaret sitesi ile stok bilgilerinin entegre edilmemesi, yanlış gönderi yapılmasına neden olacak düzensizlikler, ürünlerin depo içerisinde doğru isimlendirilmemesi, kargo maliyetlerinin hesaplanmaması, olası iadelerin hesaba katılmaması, sipariş takiplerinin yapılamaması da e-ticaret firmalarının sık yaptığı hatalar arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: E-Ticarette en sık yapılan lojistik hataları ve çözümleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya