E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları

4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları

Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili lojistik firmalar bulmak ve tüm bunları yaparken de maliyetleri mümkün olan en iyi seviyede tutmak, uzun vadede e-ticaret firmaları için önemlidir. Lojistik yönetimi yapakrne de bazı önemli konuların üzerinde durmak önemlidir. Bu rehberimizde de bu önemli noktaların üzerinde duracağız.

E-ticaret firmaları için lojistik yönetimi ipuçları

Farklı kargo firmaları ile anlaşın

Tek bir kargo firmasına bağımlı kalmak, günümüzde yeterli bir çözüm değil. Özellikle tüketicilerin gözünden baktığımızda, kullanıcılar bazı firmalarla çalışmayı tercih etmemekteler ve sadece tek bir kargo firması ile çalışan firmalar, bu tüketicileri kaçırabilirler. Kargo firması seçeneğine bağlı olarak tüketiciler alışverişlerini tamamlayabilmekteler. Bu sebeple de birkaç farklı kargo firması ile anlaşmanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmaları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sepet ve ödeme sayfalarında tüketicilere farklı kargo firmalarının seçeneklerini sunabilir ve onların hangi kargo ile gönderim istediklerini sorarak, bir seçim sunabilirsiniz.

Çeşitli kargo gönderim seçenekleri sunun

Farklı kargo firmalarıyla çalışmanın yanı sıra tüketicilere çeşitli gönderim alternatifleri de sunmanız lojistik yönetimi yaparken önemlidir. Ücretsiz kargo, standard gönderim, hızlı gönderim, aynı gün kargo gibi farklı alternatiflere yönelmeniz de günümüzde önemlidir. Hızlı gönderimlerde esktra maliyet ekleyebileceğiniz gibi, belli bir sepet tutarı üzerinde ücretsiz kargo seçeneği sunabilir ya da standard kargo ücretleri ile tüketicilere alternatifler sunabilirsiinz.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

Farklı seçenekler sunuyor olmanız, tüketicilerin alışveriş kararlarını etkileyecektir. Özellikle ücretsiz kargo seçeneği birçok tüketicinin tercih ettiği bir yöntem olduğu için bunu siteniz için karlı hale getirmek için pazarlama çalışamaları yaparak, sitenizde bu alternatifi de kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Kargo gönderimlerinin takibini yapın

Kargo gönderimlerinizin takibini de yapmanız, müşteri desteği sunarken önemli olacaktır. Lojistik yönetimi yaparken, müşterilerinizin kargolarını da takip etmelisiniz. Bunun için kargo entegrasyonlarından yararlanarak, siparişleri takip etmeye başlayabilir, teslim edilen kargolar hakkında bildirimler alabilirsiniz. Aynı zamanda da gönderilerin kim ne zaman teslim edildiğine dair bilgileri de eş zamanlı olarak entegrasyon sisteminizde görebilirsiniz. Müşteri desteği sunarken kargo verilerinin elinizde olması, sorunların üzerinden daha hızlı gelmenize de olanak tanıyacaktır.

Yoğun dönemler için yedek planınız olsun

Sezonsal olarak yaşanan yoğunlukların yanı sıra kampanya ve fırsat dönemlerinde de normalin üzerinde kargo gönderimleri yapmanız gerekebilir. Lojistik yönetimi sırasında yoğun dönemler için de bir planınızın olması ve bu duruma hazırlıklı olmanız da bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

İadeler için hazırlıklı olun

Kargo gönderimlerinin yanı sıra tüketicilerin iadelerine de hazırlıklı olmanız bir hayli önemli. Tüketiciler herhangi bir nedenle ürün iadesi yapabilir ve sizin de onlara iade koşullarnızı net bir şekilde belirtmeniz gerekir. Bu koşulların arasında tüketicilerin hangi kargo firmalarıyla hangi adrese iadelerini yapmaları gerektiğidir. Bu bilgileri de iade koşulları sayfanız üzerinde net bir şekilde belirlemeniz önemlidir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Lojisik yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Lojistik yönetimi nedir?

Lojistik yönetimi, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için ürünün üretim sürecinden, müşteriye teslim edilmesine kadar ki olan sürecin planlanması ve yönetilmesidir. Farklı gönderi seçenekleri sunmak, farklı lojistik firmaları ile eş zamanlı çalışarak, tüketicilerin memnuniyetini sağlayacak çözümlerin bir araya getirilerek, bir strateji içerisinde toplanmasıdır.

Sık yapılan lojistik hataları nelerdir?

Depo ve stok yönetiminin doğrul yapılmaması, deponun plansız bir şekilde düzenlenmesi ve deponun tek bir kişinin kontrolünde olması ya da depo sisteminin bir plan dahiline oturtulmaması sık yapılan hatalar arasında yer almaktadır. Bunun yanı sıra e-ticaret sitesi ile stok bilgilerinin entegre edilmemesi, yanlış gönderi yapılmasına neden olacak düzensizlikler, ürünlerin depo içerisinde doğru isimlendirilmemesi, kargo maliyetlerinin hesaplanmaması, olası iadelerin hesaba katılmaması, sipariş takiplerinin yapılamaması da e-ticaret firmalarının sık yaptığı hatalar arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: E-Ticarette en sık yapılan lojistik hataları ve çözümleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Hizmet İhracatı Nedir? Hizmet İhracatı Faturası Nasıl Kesilir?
Hizmet İhracatı Nedir? Hizmet İhracatı Faturası Nasıl Kesilir?
İhracat konsepti, akla öncelikle ürünlerin birtakım lojistik süreçlerin ardından son kullanıcıya ya da diğer bir şirkete ulaştırılmasına dayanan ticari faaliyetleri getirir. Fakat yurt dışına mal dışında, hizmet satışı da...
17 Mayıs 2022
Markethinkers
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
Kasım ayının başlarından, hatta Ekim’in sonlarından itibaren televizyonda, internet sitelerinde, sosyal medyada, billboardlarda, otobüs duraklarında yoğun bir reklam kampanyası görülmeye başlar. İnternet kullanıcıları için...
4 Ekim 2021
Markethinkers
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Fiziki Mağazalar İçin İnternetten Satış Yapmanın Avantajları Neler?
Fiziki Mağazalar İçin İnternetten Satış Yapmanın Avantajları Neler?
#baslik { font-size: 30px; font-weight: 400; color: #233844; } .headline h1, .headline h2, .headline h3, .headline p { display: inline; } Fiziki Mağazalar için...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın