Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?

10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?

E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biridir; çünkü bu süreç doğrudan tüketiciyi etkilediği gibi bu yönetim ile şirket giderlerinizin önemli bir bölümnü de kontrol altına alabilirsiniz. Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapmanız gerektiğini de bu rehberimizde ele alıyoruz.

Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?

Talep planlaması

Lojistik hizmetleri üzerine çalışırken, sitenizde satılan ürünlerin hangilerine nasıl bir talep geldiğini planlamanız gerekmektedir. Bu talep planlama süreci, yeni ürün tedariklerinin aralıklarını belirlemenizi sağlarken, stok devir hızını da anlamanıza yardımcı olur. Sık satılan ve talep gören ürünler için sürekli olarak stok bulundurmanız, az satılan ürünler içinse tedarik sürelerinin aralarını uzatmanız, lojistik maliyetlerinizi kontrol altına almanızı sağlarken, e-ticaret sitenizde de düzenli olarak ürünlerin stoklarının olmasını sağlarsınız.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Depo yönetiminizi geliştirin

Depo yönetimi de lojistik hizmetleri geliştirirken üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Deponuzdaki ürün yerleşimi, deponun düzenlenmesi, raf sisteminiz, paketleme alanınız, ürünleri teslim aldığınız ve kargo ile müşteriye gönderdiğiniz alanların kullanım şekilleri, sık satılan ürünlerin depodaki konumları ve kolay erişilebilirliği gibi işlemleri belli bir plan çerçevesinde yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Birden fazla kanal üzerinde satış yapıyorsanız (sanal pazaryerleri vb.) çok kanallı depo sistemine geçmeniz de bu süreçte önemlidir. Farklı kanallar üzerinde farklı ürünlerin satışları daha fazla olabilir. Bu durumda da farklı kanallar için belli bir strateji oluşturmanız gerekecektir. Bunların üzerine çalışmanız, lojistik çalışmalarınızın da verimliliğini artıracaktır.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Web sitedeki görünürlüğe dikkat edin

Tüketiciler internette alışveriş yaparken, satın almak istedikleri ürünlerin stok durumlarını da görmek isterler. Bu nedenle de ürünlerin web site üzerindeki görünürlüğü de önemlidir. Sepet ya da ödeme sayfasına geldiklerinde ürünün stokta olmadığını görmeleri, ciddi mutsuzluk yaratacaktır. Bu nedenle de ürün sayfalarınız üzerinde ürünün stokta bulunup bulunmadığını yazmanız, kullanıcıların alışveriş deneyimlerini de geliştirmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ücretsiz kargo ve diğer kargo seçeneklerinin ayarlanması

Lojistik hizmetleri geliştirmek için kargo gönderim seçeneklerinizi de optimize etmeniz gerekmektedir. Bu hem maliyet açısından önemlidir hem de müşteri memnuniyeti açısından önemlidir. Günümüzde ücretsiz kargo seçeneği sıklıkla tercih edildiği için e-ticaret sitenizde de ücretsiz kargo seçeneğini kullanmanızda yarar var. Ücretsiz gönderimler için koşullar belirlemek ya da maliyetleri hesaplayarak, kargo giderlerinizi kontrol altında tutmanız önemlidir.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Bunun yanı sıra aynı gün gönderim ya da hızlı gönderim gibi kargo gönderim alternatiflerinizin detaylarını hazırlamanız ve bu seçenekleri kullanıcılara nasıl sunacağınızı planlamanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

İade yönetimi

Lojistik hizmetleri üzerine çalışırken iade yönetimini de dikkate almanız gerekiyor. Tüketiciler herhangi bir nedenle ürün iadesinde bulunabilirler bu iadelere de hazırlık olmanız gerekmektedir. İadeler, hem maliyet açısından kontrol altında tutulmalıdır hem de olağan dışı bir iade durumu söz konusu ise ya ürünlerinizde ya da hizmetlerinizde bir sıkıntı olduğu söylenebilir. Bu durumda da iadeye neden olan sebepleri ortaya çıkartmanız ve bunları azaltmak için neler yapmanız gerektiği üzerine de çalışmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

Ürün gönderim sürelerinizi kısaltın

Lojistik hizmetleri geliştirirken, ürün gönderim sürelerinizi de kısaltmanızda yarar vardır. Sipariş depodan çıkış hızını artırmak için depo yönetiminizi yapmanız ve bu süreyi kısaltmanız, ürünün tüketiciye daha hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlayacaktır.

Bununla beraber kargo anlaşmalarınızı yaparken de ürünlerin ortalama teslim süreleri hakkında bilgi almanız ve bu süreçleri kısa tutan firmalarla çalışmanız önemlidir. Kargo teslim süresinin uzaması müşteri memnuniyetini düşüreceği için bu, özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biridir.

Ürün paketlemenize önem verin

Kutu veya paket açılımı deneyimi de tüketiciler önemlidir. Yaptıkları alışveriş sonrası aldıkları ürünü kullanmak için kutuyu açarken sevinçli olurlar ve bu da müşteri memnuniyetine etki eden bir süreçtir. Düzgün paketlemenin yanı sıra kargonun sağlam bir şekilde teslim edilmesini sağlamanız da gerekir. Buna ek olarak özel paket tasarımları ile tüketicilere farklı bir deneyim yaşatmanız aynı zamanda onları ayrıca mutlu eder.

İlgili rehber: E-ticarette ürün paketleme neden önemli?

İlgili rehber: Yaratıcı paketlemenin sunduğu avantajlar

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan