Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?

10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?

E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biridir; çünkü bu süreç doğrudan tüketiciyi etkilediği gibi bu yönetim ile şirket giderlerinizin önemli bir bölümnü de kontrol altına alabilirsiniz. Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapmanız gerektiğini de bu rehberimizde ele alıyoruz.

Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?

Talep planlaması

Lojistik hizmetleri üzerine çalışırken, sitenizde satılan ürünlerin hangilerine nasıl bir talep geldiğini planlamanız gerekmektedir. Bu talep planlama süreci, yeni ürün tedariklerinin aralıklarını belirlemenizi sağlarken, stok devir hızını da anlamanıza yardımcı olur. Sık satılan ve talep gören ürünler için sürekli olarak stok bulundurmanız, az satılan ürünler içinse tedarik sürelerinin aralarını uzatmanız, lojistik maliyetlerinizi kontrol altına almanızı sağlarken, e-ticaret sitenizde de düzenli olarak ürünlerin stoklarının olmasını sağlarsınız.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Depo yönetiminizi geliştirin

Depo yönetimi de lojistik hizmetleri geliştirirken üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Deponuzdaki ürün yerleşimi, deponun düzenlenmesi, raf sisteminiz, paketleme alanınız, ürünleri teslim aldığınız ve kargo ile müşteriye gönderdiğiniz alanların kullanım şekilleri, sık satılan ürünlerin depodaki konumları ve kolay erişilebilirliği gibi işlemleri belli bir plan çerçevesinde yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Birden fazla kanal üzerinde satış yapıyorsanız (sanal pazaryerleri vb.) çok kanallı depo sistemine geçmeniz de bu süreçte önemlidir. Farklı kanallar üzerinde farklı ürünlerin satışları daha fazla olabilir. Bu durumda da farklı kanallar için belli bir strateji oluşturmanız gerekecektir. Bunların üzerine çalışmanız, lojistik çalışmalarınızın da verimliliğini artıracaktır.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Web sitedeki görünürlüğe dikkat edin

Tüketiciler internette alışveriş yaparken, satın almak istedikleri ürünlerin stok durumlarını da görmek isterler. Bu nedenle de ürünlerin web site üzerindeki görünürlüğü de önemlidir. Sepet ya da ödeme sayfasına geldiklerinde ürünün stokta olmadığını görmeleri, ciddi mutsuzluk yaratacaktır. Bu nedenle de ürün sayfalarınız üzerinde ürünün stokta bulunup bulunmadığını yazmanız, kullanıcıların alışveriş deneyimlerini de geliştirmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ücretsiz kargo ve diğer kargo seçeneklerinin ayarlanması

Lojistik hizmetleri geliştirmek için kargo gönderim seçeneklerinizi de optimize etmeniz gerekmektedir. Bu hem maliyet açısından önemlidir hem de müşteri memnuniyeti açısından önemlidir. Günümüzde ücretsiz kargo seçeneği sıklıkla tercih edildiği için e-ticaret sitenizde de ücretsiz kargo seçeneğini kullanmanızda yarar var. Ücretsiz gönderimler için koşullar belirlemek ya da maliyetleri hesaplayarak, kargo giderlerinizi kontrol altında tutmanız önemlidir.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Bunun yanı sıra aynı gün gönderim ya da hızlı gönderim gibi kargo gönderim alternatiflerinizin detaylarını hazırlamanız ve bu seçenekleri kullanıcılara nasıl sunacağınızı planlamanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

İade yönetimi

Lojistik hizmetleri üzerine çalışırken iade yönetimini de dikkate almanız gerekiyor. Tüketiciler herhangi bir nedenle ürün iadesinde bulunabilirler bu iadelere de hazırlık olmanız gerekmektedir. İadeler, hem maliyet açısından kontrol altında tutulmalıdır hem de olağan dışı bir iade durumu söz konusu ise ya ürünlerinizde ya da hizmetlerinizde bir sıkıntı olduğu söylenebilir. Bu durumda da iadeye neden olan sebepleri ortaya çıkartmanız ve bunları azaltmak için neler yapmanız gerektiği üzerine de çalışmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

Ürün gönderim sürelerinizi kısaltın

Lojistik hizmetleri geliştirirken, ürün gönderim sürelerinizi de kısaltmanızda yarar vardır. Sipariş depodan çıkış hızını artırmak için depo yönetiminizi yapmanız ve bu süreyi kısaltmanız, ürünün tüketiciye daha hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlayacaktır.

Bununla beraber kargo anlaşmalarınızı yaparken de ürünlerin ortalama teslim süreleri hakkında bilgi almanız ve bu süreçleri kısa tutan firmalarla çalışmanız önemlidir. Kargo teslim süresinin uzaması müşteri memnuniyetini düşüreceği için bu, özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biridir.

Ürün paketlemenize önem verin

Kutu veya paket açılımı deneyimi de tüketiciler önemlidir. Yaptıkları alışveriş sonrası aldıkları ürünü kullanmak için kutuyu açarken sevinçli olurlar ve bu da müşteri memnuniyetine etki eden bir süreçtir. Düzgün paketlemenin yanı sıra kargonun sağlam bir şekilde teslim edilmesini sağlamanız da gerekir. Buna ek olarak özel paket tasarımları ile tüketicilere farklı bir deneyim yaşatmanız aynı zamanda onları ayrıca mutlu eder.

İlgili rehber: E-ticarette ürün paketleme neden önemli?

İlgili rehber: Yaratıcı paketlemenin sunduğu avantajlar

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin