fbpx

Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?

10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?

E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biridir; çünkü bu süreç doğrudan tüketiciyi etkilediği gibi bu yönetim ile şirket giderlerinizin önemli bir bölümnü de kontrol altına alabilirsiniz. Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapmanız gerektiğini de bu rehberimizde ele alıyoruz.

Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?

Talep planlaması

Lojistik hizmetleri üzerine çalışırken, sitenizde satılan ürünlerin hangilerine nasıl bir talep geldiğini planlamanız gerekmektedir. Bu talep planlama süreci, yeni ürün tedariklerinin aralıklarını belirlemenizi sağlarken, stok devir hızını da anlamanıza yardımcı olur. Sık satılan ve talep gören ürünler için sürekli olarak stok bulundurmanız, az satılan ürünler içinse tedarik sürelerinin aralarını uzatmanız, lojistik maliyetlerinizi kontrol altına almanızı sağlarken, e-ticaret sitenizde de düzenli olarak ürünlerin stoklarının olmasını sağlarsınız.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Depo yönetiminizi geliştirin

Depo yönetimi de lojistik hizmetleri geliştirirken üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Deponuzdaki ürün yerleşimi, deponun düzenlenmesi, raf sisteminiz, paketleme alanınız, ürünleri teslim aldığınız ve kargo ile müşteriye gönderdiğiniz alanların kullanım şekilleri, sık satılan ürünlerin depodaki konumları ve kolay erişilebilirliği gibi işlemleri belli bir plan çerçevesinde yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Birden fazla kanal üzerinde satış yapıyorsanız (sanal pazaryerleri vb.) çok kanallı depo sistemine geçmeniz de bu süreçte önemlidir. Farklı kanallar üzerinde farklı ürünlerin satışları daha fazla olabilir. Bu durumda da farklı kanallar için belli bir strateji oluşturmanız gerekecektir. Bunların üzerine çalışmanız, lojistik çalışmalarınızın da verimliliğini artıracaktır.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Web sitedeki görünürlüğe dikkat edin

Tüketiciler internette alışveriş yaparken, satın almak istedikleri ürünlerin stok durumlarını da görmek isterler. Bu nedenle de ürünlerin web site üzerindeki görünürlüğü de önemlidir. Sepet ya da ödeme sayfasına geldiklerinde ürünün stokta olmadığını görmeleri, ciddi mutsuzluk yaratacaktır. Bu nedenle de ürün sayfalarınız üzerinde ürünün stokta bulunup bulunmadığını yazmanız, kullanıcıların alışveriş deneyimlerini de geliştirmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ücretsiz kargo ve diğer kargo seçeneklerinin ayarlanması

Lojistik hizmetleri geliştirmek için kargo gönderim seçeneklerinizi de optimize etmeniz gerekmektedir. Bu hem maliyet açısından önemlidir hem de müşteri memnuniyeti açısından önemlidir. Günümüzde ücretsiz kargo seçeneği sıklıkla tercih edildiği için e-ticaret sitenizde de ücretsiz kargo seçeneğini kullanmanızda yarar var. Ücretsiz gönderimler için koşullar belirlemek ya da maliyetleri hesaplayarak, kargo giderlerinizi kontrol altında tutmanız önemlidir.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Bunun yanı sıra aynı gün gönderim ya da hızlı gönderim gibi kargo gönderim alternatiflerinizin detaylarını hazırlamanız ve bu seçenekleri kullanıcılara nasıl sunacağınızı planlamanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

İade yönetimi

Lojistik hizmetleri üzerine çalışırken iade yönetimini de dikkate almanız gerekiyor. Tüketiciler herhangi bir nedenle ürün iadesinde bulunabilirler bu iadelere de hazırlık olmanız gerekmektedir. İadeler, hem maliyet açısından kontrol altında tutulmalıdır hem de olağan dışı bir iade durumu söz konusu ise ya ürünlerinizde ya da hizmetlerinizde bir sıkıntı olduğu söylenebilir. Bu durumda da iadeye neden olan sebepleri ortaya çıkartmanız ve bunları azaltmak için neler yapmanız gerektiği üzerine de çalışmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

Ürün gönderim sürelerinizi kısaltın

Lojistik hizmetleri geliştirirken, ürün gönderim sürelerinizi de kısaltmanızda yarar vardır. Sipariş depodan çıkış hızını artırmak için depo yönetiminizi yapmanız ve bu süreyi kısaltmanız, ürünün tüketiciye daha hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlayacaktır.

Bununla beraber kargo anlaşmalarınızı yaparken de ürünlerin ortalama teslim süreleri hakkında bilgi almanız ve bu süreçleri kısa tutan firmalarla çalışmanız önemlidir. Kargo teslim süresinin uzaması müşteri memnuniyetini düşüreceği için bu, özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biridir.

Ürün paketlemenize önem verin

Kutu veya paket açılımı deneyimi de tüketiciler önemlidir. Yaptıkları alışveriş sonrası aldıkları ürünü kullanmak için kutuyu açarken sevinçli olurlar ve bu da müşteri memnuniyetine etki eden bir süreçtir. Düzgün paketlemenin yanı sıra kargonun sağlam bir şekilde teslim edilmesini sağlamanız da gerekir. Buna ek olarak özel paket tasarımları ile tüketicilere farklı bir deneyim yaşatmanız aynı zamanda onları ayrıca mutlu eder.

İlgili rehber: E-ticarette ürün paketleme neden önemli?

İlgili rehber: Yaratıcı paketlemenin sunduğu avantajlar

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan