Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?

10 Temmuz 2020
Sinan Oypan

E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biridir; çünkü bu süreç doğrudan tüketiciyi etkilediği gibi bu yönetim ile şirket giderlerinizin önemli bir bölümnü de kontrol altına alabilirsiniz. Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapmanız gerektiğini de bu rehberimizde ele alıyoruz.

Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?

Talep planlaması

Lojistik hizmetleri üzerine çalışırken, sitenizde satılan ürünlerin hangilerine nasıl bir talep geldiğini planlamanız gerekmektedir. Bu talep planlama süreci, yeni ürün tedariklerinin aralıklarını belirlemenizi sağlarken, stok devir hızını da anlamanıza yardımcı olur. Sık satılan ve talep gören ürünler için sürekli olarak stok bulundurmanız, az satılan ürünler içinse tedarik sürelerinin aralarını uzatmanız, lojistik maliyetlerinizi kontrol altına almanızı sağlarken, e-ticaret sitenizde de düzenli olarak ürünlerin stoklarının olmasını sağlarsınız.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Depo yönetiminizi geliştirin

Depo yönetimi de lojistik hizmetleri geliştirirken üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Deponuzdaki ürün yerleşimi, deponun düzenlenmesi, raf sisteminiz, paketleme alanınız, ürünleri teslim aldığınız ve kargo ile müşteriye gönderdiğiniz alanların kullanım şekilleri, sık satılan ürünlerin depodaki konumları ve kolay erişilebilirliği gibi işlemleri belli bir plan çerçevesinde yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Birden fazla kanal üzerinde satış yapıyorsanız (sanal pazaryerleri vb.) çok kanallı depo sistemine geçmeniz de bu süreçte önemlidir. Farklı kanallar üzerinde farklı ürünlerin satışları daha fazla olabilir. Bu durumda da farklı kanallar için belli bir strateji oluşturmanız gerekecektir. Bunların üzerine çalışmanız, lojistik çalışmalarınızın da verimliliğini artıracaktır.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Web sitedeki görünürlüğe dikkat edin

Tüketiciler internette alışveriş yaparken, satın almak istedikleri ürünlerin stok durumlarını da görmek isterler. Bu nedenle de ürünlerin web site üzerindeki görünürlüğü de önemlidir. Sepet ya da ödeme sayfasına geldiklerinde ürünün stokta olmadığını görmeleri, ciddi mutsuzluk yaratacaktır. Bu nedenle de ürün sayfalarınız üzerinde ürünün stokta bulunup bulunmadığını yazmanız, kullanıcıların alışveriş deneyimlerini de geliştirmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ücretsiz kargo ve diğer kargo seçeneklerinin ayarlanması

Lojistik hizmetleri geliştirmek için kargo gönderim seçeneklerinizi de optimize etmeniz gerekmektedir. Bu hem maliyet açısından önemlidir hem de müşteri memnuniyeti açısından önemlidir. Günümüzde ücretsiz kargo seçeneği sıklıkla tercih edildiği için e-ticaret sitenizde de ücretsiz kargo seçeneğini kullanmanızda yarar var. Ücretsiz gönderimler için koşullar belirlemek ya da maliyetleri hesaplayarak, kargo giderlerinizi kontrol altında tutmanız önemlidir.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Bunun yanı sıra aynı gün gönderim ya da hızlı gönderim gibi kargo gönderim alternatiflerinizin detaylarını hazırlamanız ve bu seçenekleri kullanıcılara nasıl sunacağınızı planlamanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

İade yönetimi

Lojistik hizmetleri üzerine çalışırken iade yönetimini de dikkate almanız gerekiyor. Tüketiciler herhangi bir nedenle ürün iadesinde bulunabilirler bu iadelere de hazırlık olmanız gerekmektedir. İadeler, hem maliyet açısından kontrol altında tutulmalıdır hem de olağan dışı bir iade durumu söz konusu ise ya ürünlerinizde ya da hizmetlerinizde bir sıkıntı olduğu söylenebilir. Bu durumda da iadeye neden olan sebepleri ortaya çıkartmanız ve bunları azaltmak için neler yapmanız gerektiği üzerine de çalışmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

Ürün gönderim sürelerinizi kısaltın

Lojistik hizmetleri geliştirirken, ürün gönderim sürelerinizi de kısaltmanızda yarar vardır. Sipariş depodan çıkış hızını artırmak için depo yönetiminizi yapmanız ve bu süreyi kısaltmanız, ürünün tüketiciye daha hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlayacaktır.

Bununla beraber kargo anlaşmalarınızı yaparken de ürünlerin ortalama teslim süreleri hakkında bilgi almanız ve bu süreçleri kısa tutan firmalarla çalışmanız önemlidir. Kargo teslim süresinin uzaması müşteri memnuniyetini düşüreceği için bu, özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biridir.

Ürün paketlemenize önem verin

Kutu veya paket açılımı deneyimi de tüketiciler önemlidir. Yaptıkları alışveriş sonrası aldıkları ürünü kullanmak için kutuyu açarken sevinçli olurlar ve bu da müşteri memnuniyetine etki eden bir süreçtir. Düzgün paketlemenin yanı sıra kargonun sağlam bir şekilde teslim edilmesini sağlamanız da gerekir. Buna ek olarak özel paket tasarımları ile tüketicilere farklı bir deneyim yaşatmanız aynı zamanda onları ayrıca mutlu eder.

İlgili rehber: E-ticarette ürün paketleme neden önemli?

İlgili rehber: Yaratıcı paketlemenin sunduğu avantajlar

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan