Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?

10 Temmuz 2020
Sinan Oypan

E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biridir; çünkü bu süreç doğrudan tüketiciyi etkilediği gibi bu yönetim ile şirket giderlerinizin önemli bir bölümnü de kontrol altına alabilirsiniz. Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapmanız gerektiğini de bu rehberimizde ele alıyoruz.

Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?

Talep planlaması

Lojistik hizmetleri üzerine çalışırken, sitenizde satılan ürünlerin hangilerine nasıl bir talep geldiğini planlamanız gerekmektedir. Bu talep planlama süreci, yeni ürün tedariklerinin aralıklarını belirlemenizi sağlarken, stok devir hızını da anlamanıza yardımcı olur. Sık satılan ve talep gören ürünler için sürekli olarak stok bulundurmanız, az satılan ürünler içinse tedarik sürelerinin aralarını uzatmanız, lojistik maliyetlerinizi kontrol altına almanızı sağlarken, e-ticaret sitenizde de düzenli olarak ürünlerin stoklarının olmasını sağlarsınız.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Depo yönetiminizi geliştirin

Depo yönetimi de lojistik hizmetleri geliştirirken üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Deponuzdaki ürün yerleşimi, deponun düzenlenmesi, raf sisteminiz, paketleme alanınız, ürünleri teslim aldığınız ve kargo ile müşteriye gönderdiğiniz alanların kullanım şekilleri, sık satılan ürünlerin depodaki konumları ve kolay erişilebilirliği gibi işlemleri belli bir plan çerçevesinde yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Birden fazla kanal üzerinde satış yapıyorsanız (sanal pazaryerleri vb.) çok kanallı depo sistemine geçmeniz de bu süreçte önemlidir. Farklı kanallar üzerinde farklı ürünlerin satışları daha fazla olabilir. Bu durumda da farklı kanallar için belli bir strateji oluşturmanız gerekecektir. Bunların üzerine çalışmanız, lojistik çalışmalarınızın da verimliliğini artıracaktır.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Web sitedeki görünürlüğe dikkat edin

Tüketiciler internette alışveriş yaparken, satın almak istedikleri ürünlerin stok durumlarını da görmek isterler. Bu nedenle de ürünlerin web site üzerindeki görünürlüğü de önemlidir. Sepet ya da ödeme sayfasına geldiklerinde ürünün stokta olmadığını görmeleri, ciddi mutsuzluk yaratacaktır. Bu nedenle de ürün sayfalarınız üzerinde ürünün stokta bulunup bulunmadığını yazmanız, kullanıcıların alışveriş deneyimlerini de geliştirmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ücretsiz kargo ve diğer kargo seçeneklerinin ayarlanması

Lojistik hizmetleri geliştirmek için kargo gönderim seçeneklerinizi de optimize etmeniz gerekmektedir. Bu hem maliyet açısından önemlidir hem de müşteri memnuniyeti açısından önemlidir. Günümüzde ücretsiz kargo seçeneği sıklıkla tercih edildiği için e-ticaret sitenizde de ücretsiz kargo seçeneğini kullanmanızda yarar var. Ücretsiz gönderimler için koşullar belirlemek ya da maliyetleri hesaplayarak, kargo giderlerinizi kontrol altında tutmanız önemlidir.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Bunun yanı sıra aynı gün gönderim ya da hızlı gönderim gibi kargo gönderim alternatiflerinizin detaylarını hazırlamanız ve bu seçenekleri kullanıcılara nasıl sunacağınızı planlamanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

İade yönetimi

Lojistik hizmetleri üzerine çalışırken iade yönetimini de dikkate almanız gerekiyor. Tüketiciler herhangi bir nedenle ürün iadesinde bulunabilirler bu iadelere de hazırlık olmanız gerekmektedir. İadeler, hem maliyet açısından kontrol altında tutulmalıdır hem de olağan dışı bir iade durumu söz konusu ise ya ürünlerinizde ya da hizmetlerinizde bir sıkıntı olduğu söylenebilir. Bu durumda da iadeye neden olan sebepleri ortaya çıkartmanız ve bunları azaltmak için neler yapmanız gerektiği üzerine de çalışmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

Ürün gönderim sürelerinizi kısaltın

Lojistik hizmetleri geliştirirken, ürün gönderim sürelerinizi de kısaltmanızda yarar vardır. Sipariş depodan çıkış hızını artırmak için depo yönetiminizi yapmanız ve bu süreyi kısaltmanız, ürünün tüketiciye daha hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlayacaktır.

Bununla beraber kargo anlaşmalarınızı yaparken de ürünlerin ortalama teslim süreleri hakkında bilgi almanız ve bu süreçleri kısa tutan firmalarla çalışmanız önemlidir. Kargo teslim süresinin uzaması müşteri memnuniyetini düşüreceği için bu, özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biridir.

Ürün paketlemenize önem verin

Kutu veya paket açılımı deneyimi de tüketiciler önemlidir. Yaptıkları alışveriş sonrası aldıkları ürünü kullanmak için kutuyu açarken sevinçli olurlar ve bu da müşteri memnuniyetine etki eden bir süreçtir. Düzgün paketlemenin yanı sıra kargonun sağlam bir şekilde teslim edilmesini sağlamanız da gerekir. Buna ek olarak özel paket tasarımları ile tüketicilere farklı bir deneyim yaşatmanız aynı zamanda onları ayrıca mutlu eder.

İlgili rehber: E-ticarette ürün paketleme neden önemli?

İlgili rehber: Yaratıcı paketlemenin sunduğu avantajlar

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan