Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

14 Kasım 2017
Sinan Oypan

Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın da bu logo ile özdeşleşmesine yardımcı olur. İyi bir logo tasarımı yapmak kolay bir iş değil ve grafik tasarım konularında bilgi sahibi olmak gerekiyor; ancak gelişen teknoloji ve yazılımsal çözümler logo tasarımlarında da düşük bütçeyle bu işlemleri yapmak isteyen firmalara bazı kapılar açıyor.

Grafik tasarım konusunda tecrübeniz bulunmasa da bu yazılımsal çözümler sayesinde markanız için bir logo oluşturabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de logo tasarımı yaparken kullanabileceğiniz 7 aracı sizlerle paylaşıyoruz. Burada bahsettiğimiz araçların bazıları ücretsiz olarak kullanılabilirken, bazılarının ise ücretli paketleri bulunuyor. Başlıklara tıklayarak ilgili aracın sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

DesignEvo

DesignEvo, ücretsiz olarak logo tasarımı yapabileceğiniz araçlardan biri. Geniş bir vektörel ikon kütüphanesine sahip olan bu araç ile dakikalar içerisinde kendi logonuzu tasarlayabilirsiniz. Farklı yazı fontları ve renkleri seçerek, logonuzu markanıza uyumlu hale getirebilirsiniz.

Logojoy

Logojoy, yapay zeka kullanarak girmiş olduğunuz bilgiler doğrultusunda birçok farklı ve özgün logo fikrini sizin için üreten bir araç. Logo stilini, renkleri ve ikonlarınızı seçerek logo fikirlerinin oluşturulmasını sağlıyorsunuz. Beğendiklerinizi seçtikten sonra sayfayı aşağıya kaydırdığınızda, Logojoy sizin beğenileriniz doğrultusunda yeni önerileri de size sunuyor. Logo başına ücret ise 20 dolar olarak belirtilmiş.

LogoMaker

LogoMaker üzerinde farklı logolar yaratıp, bunlar üzerinde değişiklikler yapabiliyor ve çalışmalarınızı kaydedebiliyorsunuz. 10 binden fazla görsel ikonun yer aldığı araç üzerinde aynı logonun 6 farklı varyasyonunu yaparak bu logolar arasında karşılaştırma yapabiliyorsunuz. Beğendiğiniz logo ile ilgili tüm dosyaları bilgisayarınıza indirebilmek için satın alma işlemini gerçekleştirmeniz gerekiyor.

Logo Maker by Ucraft

Bu araç üzerinde dakikalar içerisinde sıfırdan bir logo yapabiliyorsunuz. İkonlarınızı ve metinlerinizi belirledikten sonra dilediğiniz stilde bir logoyu bu araç üzerinde oluşturabilirsiniz. Logo Maker by Ucraft’a üye olduktan sonra yaptığınız logoları kendi bilgisayarınıza kaydetmek için indirme işlemini yapabiliyorsunuz.

Logo Maker by GraphicsSprings

GraphicsSprings üzerinde farklı sektörlere göre kategorize edilmiş vektörel ikon kütüphanelerine ulaşabilirsiniz. Seçimlerinizi yaparak ikonlarınız ve metinleriniz üzerinde düzenlemelere yaptıktan sonra logonuzu kaydedebilirsiniz. Bu araç üzerinde yaptığınız logo tasarımlarını bilgisayarınıza indirmek için 19,95 dolarlık bir ücret ödemeniz gerekiyor.

İlham Kaynakları

Logo tasarımı yapmadan önce başka örnekleri incelemek ve ilham almak, yapacağınız logo tasarımını daha etkili ve dikkat çekici bir hale getirmek için oldukça önemlidir. Aşağıda logo tasarımları konusunda ilham alabileceğiniz araçları da sizlerle paylaşıyoruz.

Logo of the Day

Ödüllü logoları günlük olarak paylaşan Logo of the Day üzerindeki logo çalışmalarını inceleyerek, kendi tasarımlarınız için fikirler alabilirsiniz. Buradaki logo tasarımlarının profesyonel artistler tarafından hazırlanmış ve bir jüri değerlendirmesinden geçmiş olduğunu da belirtelim.

LogoLounge

LogoLounge, yaklaşım 270 bin logonun sergilendiği ve tasarımcılara ilham verdiği bir internet sitesi. Buradaki logo tasarımlarını inceleyebilir, beğendiğiniz logo tasarımlarını kendi koleksiyonlarınıza kaydedebilir ve kendi tasarımlarınız için fikirler bulabilirsiniz.

Önümüzdeki günlerde bu araçlardan birini kullanarak kendi logonuzu nasıl yapabileceğinizi adım adım anlatıyor olacağız.

Eğer kendi işinizi kurmak ve internet üzerinden satış yapmayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek, kendi işinize uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan