Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

30 Mayıs 2020
Sinan Oypan

Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı da tek bir görsel ile vermeyi sağlar. Logo tasarımı yaparken de bu sebeple de bazı unsurlara özellikle dikkat etmek gerekir.

Logo tasarımı için profesyonel bir grafik tasarımcı ile çalışmak tabii ki daha doğru yaklaşımdır. Renk kullanımları, simgeler ve işaretler konusunda bu kişilerin bilgi ve tecrübelerinden yararlanılması gerekir. Ancak yeterli bütçeniz bulunmuyorsa kendi logo tasarımınızı da yapabilirsiniz. Bu durumda da aşağıda ele alacağımız ipuçlarından yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde de logo tasarımı yaparken kullanabileceğiniz araçları bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Markayı iyi tanıtın

Kendi şirketiniz için logo yaparken, şirketinizin değerlerini, amacınız ve vizyonunu iyi belirlemeniz gerekir. Hedef kitleniz ve ürünlerinize göre de tasarımınızın şekli değişir. Bu sebeple de markayı iyi tanımanız ve vizyonunuzu iyi anlamanız gerekir.

Logo tasarımı, marka kimliğini ortaya koyduğu için kullandığınız renklerin, yazı fontunun çok önemi vardır. Bunları da ilerleyen bölümlerde daha detaylı olarak ele alacağız. Bu ögeleri doğru kullanabilmek için de markayı iyi tanımak gerekmektedir.

Özgün olun

Logo, markalaşma sürecinde önemli bir görev üstlendiği için, farklı firmaların logolarına benzeyen ya da birebir alınmış tasarımlar, marka için de bir olumsuzluk yaratacaktır. Özgünlüğün olmaması, markanın kimliğinin ve yaptığı işin de özgün olmadığını gösterecektir.

İlham almak ve tasarımların nasıl yapıldığı hakkında fikir sahibi olmak için başka firmaların tasarımlarını inceleyebilir ve onlardan esinlenebilirsiniz. Ancak kendi logonuzu yaparken özgün bir tasarıma yönelerek, kendi fikirlerinizi tasarımınıza uygulamanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Renklere önem verin

Logonuzda kullandığınız renkler, marka imajınızla ilgili birçok şeyi yansıttığı için önemlidir. Herbir renk, ayrı bir mesajı ve duyguyu yansıtır. Bu sebeple de renklerin psikolojisini ve neleri temsil ettiğini de bilmenizde fayda vardır. Renklerin neleri ifade ettiği ayrı ve uzun bir konu olduğu için bu bilgileri farklı bir yazımızda ele almıştık. Bu konu hakkında bilgi almak için aşağıdaki linkten bu yazımıza ulaşarak, renklerin neleri ifade ettiği hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Vermek istediğiniz mesaja ve duyguya yönelik renkleri logo tasarımınızda kullanmanız, kullanıcıların algısını doğrudan etkileyeceği için önemli. Web siteniz girmeden, sadece logonuzu gören kullanıcılar dahi renklere bakarak, içsel olarak bazı hissiyatlara kapılırlar. Bu sebeple de renk kullanımı önemlidir.

Yazı fontlarına dikkat edin

Aynı renklerde olduğu gibi logo tasarımı yaparken, yazı font ve karakterleri de farklı bir his ve duyguyu tetikler. Her font her firma için uygun olmadığı gibi yanlış fontların kullanımı, marka imajını da olumsuz etkileyebilir. Bu sebeple de kullandığınız fontlara dikkat etmeniz de yarar var.

Fontları temel olarak iki ana türe ayırabiliriz. Tırnaklı olarak geçen ve harflerin kenarlarında çıkıntılar olan fontlar ve tırnaksız olarak geçen daha sade olan fontlar. Bunların yanı sıra el yazısı şeklinde olan fontlar da bulunmaktadır.

Tırnaklı olan fontlar genellikle daha kurumsal veya modaya yönelik işler yapan firmalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Daha ciddi bir duruşu olan ve otorite göstergesi için bu tür tırnaklı fontlar kullanılabilmekte.

Tırnaksız olan sade fontlar ise biraz daha enerjik, genç kitleye hitap eden, yenilikçiliği savunan ve modern yaklaşımları olan firmalar tarafından kullanımakta. Özellikle son 7-8 yıldır yeniden tasarım trendi haline gelen Flat Tasarım kullanımlarında tırnaksız ve daha özgür hatlara sahip ancak sadeliğini koruyan fontların daha fazla kullanıldığı da görülmekte.

Marka kimliğiniz ve imajınız doğrultusunda fontlarınızı bu şekilde seçmeniz, kimliğiniz ve vizyonunuzla uyumlu bir font seçmeniz, marka imajınızı da daha iyi yansıtmanıza yardımcı olacaktır.

Logo türünüzü net bir şekilde belirleyin

Flat Tasarım’ın yaygınlaşmasıyla, geçmişte karmaşık olan ve birçok ögeyi barındıran logolar yerlerini daha sade ve sadece metinden ya da küçük simgelerden oluşan logolara bıraktı.

Logo tasarımı yaparken, sadece metinlerden oluşan bir tasarıma yönelebileceğiniz gibi sembolleri içeren ve işinizi tasfir eden tasarımlara da yönelebilirsiniz. Önemli olan marka kimliğinizi yansıtan, güncel trendleri yakalarken de yıllarca markanızı temsiz edebilecek bir logoya yönelmek. Böylelikle hem uzun soluklu bir logonuz olur hem de markanızın kimliğini iyi bir şekilde yansıtabilirsiniz.

Beyaz alanlardan yararlanın

Beyaz alanlar aynı zamanda logo tasarımı yaparken boş alanlar olarak da geçer. Birbiri içine girmiş karmaşık logolar, algıyı zorlaştıracağı için günümüzde çok tercih edilmemektedir. Bunun yerine boş alanları kullanan ve algılanması kolay olan logo tasarımları daha fazla kullanılmaktadır.

Bazı firmaların da yaptığı gibi boş alanlar kimi zaman bazı simgeleri de içerebilir. Böylelikle beyaz alan ve tasarım iç içe kullanılarak, markanın mesajı da verilmiş oluyor.

Bunun en yaratıcı ve güzel örneklerinden biri de FedEx’in logosu diyebiliriz. Aşağıda da örneğini görebileceğiniz gibi isimdeki “E” ve “X” harfelerinin arasında bir ok işareti bulunmakta. Bu hem simgeleri hem de boş alanları iyi değerlenmenin bir örneği olarak gösterilebilir.

Basit tutun

Logo tasarımı yaparken, logoya herbir detayı eklemeye çalışmamalısınız. Çok karmaşık logolar günümüzde tercih edilmemektedir. Kullanıcıların, logonuzla vermek istediğiniz mesajı rahat bir şekilde algılayabilmeleri için sade ve basit anlaşılır logo tasarımlarına yönelmenizde fayda var.

Siyah ve beyaz renklere uyumlu olsun

Logo renklerinizi seçerken ve logo tasarımı yaparken, logonun siyah ve beyaz formatlarda da kullanılabileceğini unutmamanız gerekiyor. Resmi evraklar, site üzerindeki tasarımlar, diğer görsel ögeler, banner ve reklamlar gibi birçok farklı alanda arkaplandan öne çıkabilmesi için siyah ya da beyaz renkli logo tasarımları kullanmanız gerekebilir.

Logonuzu hazırlarken, asıl logonun yanı sıra siyah ve beyaz alternatiflerini de yapmanız ve elinizin altında bulundurmanız bu sebeple de bir hayli önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan