Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

30 Mayıs 2020
Sinan Oypan

Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı da tek bir görsel ile vermeyi sağlar. Logo tasarımı yaparken de bu sebeple de bazı unsurlara özellikle dikkat etmek gerekir.

Logo tasarımı için profesyonel bir grafik tasarımcı ile çalışmak tabii ki daha doğru yaklaşımdır. Renk kullanımları, simgeler ve işaretler konusunda bu kişilerin bilgi ve tecrübelerinden yararlanılması gerekir. Ancak yeterli bütçeniz bulunmuyorsa kendi logo tasarımınızı da yapabilirsiniz. Bu durumda da aşağıda ele alacağımız ipuçlarından yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde de logo tasarımı yaparken kullanabileceğiniz araçları bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Markayı iyi tanıtın

Kendi şirketiniz için logo yaparken, şirketinizin değerlerini, amacınız ve vizyonunu iyi belirlemeniz gerekir. Hedef kitleniz ve ürünlerinize göre de tasarımınızın şekli değişir. Bu sebeple de markayı iyi tanımanız ve vizyonunuzu iyi anlamanız gerekir.

Logo tasarımı, marka kimliğini ortaya koyduğu için kullandığınız renklerin, yazı fontunun çok önemi vardır. Bunları da ilerleyen bölümlerde daha detaylı olarak ele alacağız. Bu ögeleri doğru kullanabilmek için de markayı iyi tanımak gerekmektedir.

Özgün olun

Logo, markalaşma sürecinde önemli bir görev üstlendiği için, farklı firmaların logolarına benzeyen ya da birebir alınmış tasarımlar, marka için de bir olumsuzluk yaratacaktır. Özgünlüğün olmaması, markanın kimliğinin ve yaptığı işin de özgün olmadığını gösterecektir.

İlham almak ve tasarımların nasıl yapıldığı hakkında fikir sahibi olmak için başka firmaların tasarımlarını inceleyebilir ve onlardan esinlenebilirsiniz. Ancak kendi logonuzu yaparken özgün bir tasarıma yönelerek, kendi fikirlerinizi tasarımınıza uygulamanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Renklere önem verin

Logonuzda kullandığınız renkler, marka imajınızla ilgili birçok şeyi yansıttığı için önemlidir. Herbir renk, ayrı bir mesajı ve duyguyu yansıtır. Bu sebeple de renklerin psikolojisini ve neleri temsil ettiğini de bilmenizde fayda vardır. Renklerin neleri ifade ettiği ayrı ve uzun bir konu olduğu için bu bilgileri farklı bir yazımızda ele almıştık. Bu konu hakkında bilgi almak için aşağıdaki linkten bu yazımıza ulaşarak, renklerin neleri ifade ettiği hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Vermek istediğiniz mesaja ve duyguya yönelik renkleri logo tasarımınızda kullanmanız, kullanıcıların algısını doğrudan etkileyeceği için önemli. Web siteniz girmeden, sadece logonuzu gören kullanıcılar dahi renklere bakarak, içsel olarak bazı hissiyatlara kapılırlar. Bu sebeple de renk kullanımı önemlidir.

Yazı fontlarına dikkat edin

Aynı renklerde olduğu gibi logo tasarımı yaparken, yazı font ve karakterleri de farklı bir his ve duyguyu tetikler. Her font her firma için uygun olmadığı gibi yanlış fontların kullanımı, marka imajını da olumsuz etkileyebilir. Bu sebeple de kullandığınız fontlara dikkat etmeniz de yarar var.

Fontları temel olarak iki ana türe ayırabiliriz. Tırnaklı olarak geçen ve harflerin kenarlarında çıkıntılar olan fontlar ve tırnaksız olarak geçen daha sade olan fontlar. Bunların yanı sıra el yazısı şeklinde olan fontlar da bulunmaktadır.

Tırnaklı olan fontlar genellikle daha kurumsal veya modaya yönelik işler yapan firmalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Daha ciddi bir duruşu olan ve otorite göstergesi için bu tür tırnaklı fontlar kullanılabilmekte.

Tırnaksız olan sade fontlar ise biraz daha enerjik, genç kitleye hitap eden, yenilikçiliği savunan ve modern yaklaşımları olan firmalar tarafından kullanımakta. Özellikle son 7-8 yıldır yeniden tasarım trendi haline gelen Flat Tasarım kullanımlarında tırnaksız ve daha özgür hatlara sahip ancak sadeliğini koruyan fontların daha fazla kullanıldığı da görülmekte.

Marka kimliğiniz ve imajınız doğrultusunda fontlarınızı bu şekilde seçmeniz, kimliğiniz ve vizyonunuzla uyumlu bir font seçmeniz, marka imajınızı da daha iyi yansıtmanıza yardımcı olacaktır.

Logo türünüzü net bir şekilde belirleyin

Flat Tasarım’ın yaygınlaşmasıyla, geçmişte karmaşık olan ve birçok ögeyi barındıran logolar yerlerini daha sade ve sadece metinden ya da küçük simgelerden oluşan logolara bıraktı.

Logo tasarımı yaparken, sadece metinlerden oluşan bir tasarıma yönelebileceğiniz gibi sembolleri içeren ve işinizi tasfir eden tasarımlara da yönelebilirsiniz. Önemli olan marka kimliğinizi yansıtan, güncel trendleri yakalarken de yıllarca markanızı temsiz edebilecek bir logoya yönelmek. Böylelikle hem uzun soluklu bir logonuz olur hem de markanızın kimliğini iyi bir şekilde yansıtabilirsiniz.

Beyaz alanlardan yararlanın

Beyaz alanlar aynı zamanda logo tasarımı yaparken boş alanlar olarak da geçer. Birbiri içine girmiş karmaşık logolar, algıyı zorlaştıracağı için günümüzde çok tercih edilmemektedir. Bunun yerine boş alanları kullanan ve algılanması kolay olan logo tasarımları daha fazla kullanılmaktadır.

Bazı firmaların da yaptığı gibi boş alanlar kimi zaman bazı simgeleri de içerebilir. Böylelikle beyaz alan ve tasarım iç içe kullanılarak, markanın mesajı da verilmiş oluyor.

Bunun en yaratıcı ve güzel örneklerinden biri de FedEx’in logosu diyebiliriz. Aşağıda da örneğini görebileceğiniz gibi isimdeki “E” ve “X” harfelerinin arasında bir ok işareti bulunmakta. Bu hem simgeleri hem de boş alanları iyi değerlenmenin bir örneği olarak gösterilebilir.

Basit tutun

Logo tasarımı yaparken, logoya herbir detayı eklemeye çalışmamalısınız. Çok karmaşık logolar günümüzde tercih edilmemektedir. Kullanıcıların, logonuzla vermek istediğiniz mesajı rahat bir şekilde algılayabilmeleri için sade ve basit anlaşılır logo tasarımlarına yönelmenizde fayda var.

Siyah ve beyaz renklere uyumlu olsun

Logo renklerinizi seçerken ve logo tasarımı yaparken, logonun siyah ve beyaz formatlarda da kullanılabileceğini unutmamanız gerekiyor. Resmi evraklar, site üzerindeki tasarımlar, diğer görsel ögeler, banner ve reklamlar gibi birçok farklı alanda arkaplandan öne çıkabilmesi için siyah ya da beyaz renkli logo tasarımları kullanmanız gerekebilir.

Logonuzu hazırlarken, asıl logonun yanı sıra siyah ve beyaz alternatiflerini de yapmanız ve elinizin altında bulundurmanız bu sebeple de bir hayli önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan