fbpx

Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı da tek bir görsel ile vermeyi sağlar. Logo tasarımı yaparken de bu sebeple de bazı unsurlara özellikle dikkat etmek gerekir.

Logo tasarımı için profesyonel bir grafik tasarımcı ile çalışmak tabii ki daha doğru yaklaşımdır. Renk kullanımları, simgeler ve işaretler konusunda bu kişilerin bilgi ve tecrübelerinden yararlanılması gerekir. Ancak yeterli bütçeniz bulunmuyorsa kendi logo tasarımınızı da yapabilirsiniz. Bu durumda da aşağıda ele alacağımız ipuçlarından yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde de logo tasarımı yaparken kullanabileceğiniz araçları bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Markayı iyi tanıtın

Kendi şirketiniz için logo yaparken, şirketinizin değerlerini, amacınız ve vizyonunu iyi belirlemeniz gerekir. Hedef kitleniz ve ürünlerinize göre de tasarımınızın şekli değişir. Bu sebeple de markayı iyi tanımanız ve vizyonunuzu iyi anlamanız gerekir.

Logo tasarımı, marka kimliğini ortaya koyduğu için kullandığınız renklerin, yazı fontunun çok önemi vardır. Bunları da ilerleyen bölümlerde daha detaylı olarak ele alacağız. Bu ögeleri doğru kullanabilmek için de markayı iyi tanımak gerekmektedir.

Özgün olun

Logo, markalaşma sürecinde önemli bir görev üstlendiği için, farklı firmaların logolarına benzeyen ya da birebir alınmış tasarımlar, marka için de bir olumsuzluk yaratacaktır. Özgünlüğün olmaması, markanın kimliğinin ve yaptığı işin de özgün olmadığını gösterecektir.

İlham almak ve tasarımların nasıl yapıldığı hakkında fikir sahibi olmak için başka firmaların tasarımlarını inceleyebilir ve onlardan esinlenebilirsiniz. Ancak kendi logonuzu yaparken özgün bir tasarıma yönelerek, kendi fikirlerinizi tasarımınıza uygulamanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Renklere önem verin

Logonuzda kullandığınız renkler, marka imajınızla ilgili birçok şeyi yansıttığı için önemlidir. Herbir renk, ayrı bir mesajı ve duyguyu yansıtır. Bu sebeple de renklerin psikolojisini ve neleri temsil ettiğini de bilmenizde fayda vardır. Renklerin neleri ifade ettiği ayrı ve uzun bir konu olduğu için bu bilgileri farklı bir yazımızda ele almıştık. Bu konu hakkında bilgi almak için aşağıdaki linkten bu yazımıza ulaşarak, renklerin neleri ifade ettiği hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Vermek istediğiniz mesaja ve duyguya yönelik renkleri logo tasarımınızda kullanmanız, kullanıcıların algısını doğrudan etkileyeceği için önemli. Web siteniz girmeden, sadece logonuzu gören kullanıcılar dahi renklere bakarak, içsel olarak bazı hissiyatlara kapılırlar. Bu sebeple de renk kullanımı önemlidir.

Yazı fontlarına dikkat edin

Aynı renklerde olduğu gibi logo tasarımı yaparken, yazı font ve karakterleri de farklı bir his ve duyguyu tetikler. Her font her firma için uygun olmadığı gibi yanlış fontların kullanımı, marka imajını da olumsuz etkileyebilir. Bu sebeple de kullandığınız fontlara dikkat etmeniz de yarar var.

Fontları temel olarak iki ana türe ayırabiliriz. Tırnaklı olarak geçen ve harflerin kenarlarında çıkıntılar olan fontlar ve tırnaksız olarak geçen daha sade olan fontlar. Bunların yanı sıra el yazısı şeklinde olan fontlar da bulunmaktadır.

Tırnaklı olan fontlar genellikle daha kurumsal veya modaya yönelik işler yapan firmalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Daha ciddi bir duruşu olan ve otorite göstergesi için bu tür tırnaklı fontlar kullanılabilmekte.

Tırnaksız olan sade fontlar ise biraz daha enerjik, genç kitleye hitap eden, yenilikçiliği savunan ve modern yaklaşımları olan firmalar tarafından kullanımakta. Özellikle son 7-8 yıldır yeniden tasarım trendi haline gelen Flat Tasarım kullanımlarında tırnaksız ve daha özgür hatlara sahip ancak sadeliğini koruyan fontların daha fazla kullanıldığı da görülmekte.

Marka kimliğiniz ve imajınız doğrultusunda fontlarınızı bu şekilde seçmeniz, kimliğiniz ve vizyonunuzla uyumlu bir font seçmeniz, marka imajınızı da daha iyi yansıtmanıza yardımcı olacaktır.

Logo türünüzü net bir şekilde belirleyin

Flat Tasarım’ın yaygınlaşmasıyla, geçmişte karmaşık olan ve birçok ögeyi barındıran logolar yerlerini daha sade ve sadece metinden ya da küçük simgelerden oluşan logolara bıraktı.

Logo tasarımı yaparken, sadece metinlerden oluşan bir tasarıma yönelebileceğiniz gibi sembolleri içeren ve işinizi tasfir eden tasarımlara da yönelebilirsiniz. Önemli olan marka kimliğinizi yansıtan, güncel trendleri yakalarken de yıllarca markanızı temsiz edebilecek bir logoya yönelmek. Böylelikle hem uzun soluklu bir logonuz olur hem de markanızın kimliğini iyi bir şekilde yansıtabilirsiniz.

Beyaz alanlardan yararlanın

Beyaz alanlar aynı zamanda logo tasarımı yaparken boş alanlar olarak da geçer. Birbiri içine girmiş karmaşık logolar, algıyı zorlaştıracağı için günümüzde çok tercih edilmemektedir. Bunun yerine boş alanları kullanan ve algılanması kolay olan logo tasarımları daha fazla kullanılmaktadır.

Bazı firmaların da yaptığı gibi boş alanlar kimi zaman bazı simgeleri de içerebilir. Böylelikle beyaz alan ve tasarım iç içe kullanılarak, markanın mesajı da verilmiş oluyor.

Bunun en yaratıcı ve güzel örneklerinden biri de FedEx’in logosu diyebiliriz. Aşağıda da örneğini görebileceğiniz gibi isimdeki “E” ve “X” harfelerinin arasında bir ok işareti bulunmakta. Bu hem simgeleri hem de boş alanları iyi değerlenmenin bir örneği olarak gösterilebilir.

Basit tutun

Logo tasarımı yaparken, logoya herbir detayı eklemeye çalışmamalısınız. Çok karmaşık logolar günümüzde tercih edilmemektedir. Kullanıcıların, logonuzla vermek istediğiniz mesajı rahat bir şekilde algılayabilmeleri için sade ve basit anlaşılır logo tasarımlarına yönelmenizde fayda var.

Siyah ve beyaz renklere uyumlu olsun

Logo renklerinizi seçerken ve logo tasarımı yaparken, logonun siyah ve beyaz formatlarda da kullanılabileceğini unutmamanız gerekiyor. Resmi evraklar, site üzerindeki tasarımlar, diğer görsel ögeler, banner ve reklamlar gibi birçok farklı alanda arkaplandan öne çıkabilmesi için siyah ya da beyaz renkli logo tasarımları kullanmanız gerekebilir.

Logonuzu hazırlarken, asıl logonun yanı sıra siyah ve beyaz alternatiflerini de yapmanız ve elinizin altında bulundurmanız bu sebeple de bir hayli önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan