Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı da tek bir görsel ile vermeyi sağlar. Logo tasarımı yaparken de bu sebeple de bazı unsurlara özellikle dikkat etmek gerekir.

Logo tasarımı için profesyonel bir grafik tasarımcı ile çalışmak tabii ki daha doğru yaklaşımdır. Renk kullanımları, simgeler ve işaretler konusunda bu kişilerin bilgi ve tecrübelerinden yararlanılması gerekir. Ancak yeterli bütçeniz bulunmuyorsa kendi logo tasarımınızı da yapabilirsiniz. Bu durumda da aşağıda ele alacağımız ipuçlarından yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde de logo tasarımı yaparken kullanabileceğiniz araçları bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Markayı iyi tanıtın

Kendi şirketiniz için logo yaparken, şirketinizin değerlerini, amacınız ve vizyonunu iyi belirlemeniz gerekir. Hedef kitleniz ve ürünlerinize göre de tasarımınızın şekli değişir. Bu sebeple de markayı iyi tanımanız ve vizyonunuzu iyi anlamanız gerekir.

Logo tasarımı, marka kimliğini ortaya koyduğu için kullandığınız renklerin, yazı fontunun çok önemi vardır. Bunları da ilerleyen bölümlerde daha detaylı olarak ele alacağız. Bu ögeleri doğru kullanabilmek için de markayı iyi tanımak gerekmektedir.

Özgün olun

Logo, markalaşma sürecinde önemli bir görev üstlendiği için, farklı firmaların logolarına benzeyen ya da birebir alınmış tasarımlar, marka için de bir olumsuzluk yaratacaktır. Özgünlüğün olmaması, markanın kimliğinin ve yaptığı işin de özgün olmadığını gösterecektir.

İlham almak ve tasarımların nasıl yapıldığı hakkında fikir sahibi olmak için başka firmaların tasarımlarını inceleyebilir ve onlardan esinlenebilirsiniz. Ancak kendi logonuzu yaparken özgün bir tasarıma yönelerek, kendi fikirlerinizi tasarımınıza uygulamanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Renklere önem verin

Logonuzda kullandığınız renkler, marka imajınızla ilgili birçok şeyi yansıttığı için önemlidir. Herbir renk, ayrı bir mesajı ve duyguyu yansıtır. Bu sebeple de renklerin psikolojisini ve neleri temsil ettiğini de bilmenizde fayda vardır. Renklerin neleri ifade ettiği ayrı ve uzun bir konu olduğu için bu bilgileri farklı bir yazımızda ele almıştık. Bu konu hakkında bilgi almak için aşağıdaki linkten bu yazımıza ulaşarak, renklerin neleri ifade ettiği hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Vermek istediğiniz mesaja ve duyguya yönelik renkleri logo tasarımınızda kullanmanız, kullanıcıların algısını doğrudan etkileyeceği için önemli. Web siteniz girmeden, sadece logonuzu gören kullanıcılar dahi renklere bakarak, içsel olarak bazı hissiyatlara kapılırlar. Bu sebeple de renk kullanımı önemlidir.

Yazı fontlarına dikkat edin

Aynı renklerde olduğu gibi logo tasarımı yaparken, yazı font ve karakterleri de farklı bir his ve duyguyu tetikler. Her font her firma için uygun olmadığı gibi yanlış fontların kullanımı, marka imajını da olumsuz etkileyebilir. Bu sebeple de kullandığınız fontlara dikkat etmeniz de yarar var.

Fontları temel olarak iki ana türe ayırabiliriz. Tırnaklı olarak geçen ve harflerin kenarlarında çıkıntılar olan fontlar ve tırnaksız olarak geçen daha sade olan fontlar. Bunların yanı sıra el yazısı şeklinde olan fontlar da bulunmaktadır.

Tırnaklı olan fontlar genellikle daha kurumsal veya modaya yönelik işler yapan firmalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Daha ciddi bir duruşu olan ve otorite göstergesi için bu tür tırnaklı fontlar kullanılabilmekte.

Tırnaksız olan sade fontlar ise biraz daha enerjik, genç kitleye hitap eden, yenilikçiliği savunan ve modern yaklaşımları olan firmalar tarafından kullanımakta. Özellikle son 7-8 yıldır yeniden tasarım trendi haline gelen Flat Tasarım kullanımlarında tırnaksız ve daha özgür hatlara sahip ancak sadeliğini koruyan fontların daha fazla kullanıldığı da görülmekte.

Marka kimliğiniz ve imajınız doğrultusunda fontlarınızı bu şekilde seçmeniz, kimliğiniz ve vizyonunuzla uyumlu bir font seçmeniz, marka imajınızı da daha iyi yansıtmanıza yardımcı olacaktır.

Logo türünüzü net bir şekilde belirleyin

Flat Tasarım’ın yaygınlaşmasıyla, geçmişte karmaşık olan ve birçok ögeyi barındıran logolar yerlerini daha sade ve sadece metinden ya da küçük simgelerden oluşan logolara bıraktı.

Logo tasarımı yaparken, sadece metinlerden oluşan bir tasarıma yönelebileceğiniz gibi sembolleri içeren ve işinizi tasfir eden tasarımlara da yönelebilirsiniz. Önemli olan marka kimliğinizi yansıtan, güncel trendleri yakalarken de yıllarca markanızı temsiz edebilecek bir logoya yönelmek. Böylelikle hem uzun soluklu bir logonuz olur hem de markanızın kimliğini iyi bir şekilde yansıtabilirsiniz.

Beyaz alanlardan yararlanın

Beyaz alanlar aynı zamanda logo tasarımı yaparken boş alanlar olarak da geçer. Birbiri içine girmiş karmaşık logolar, algıyı zorlaştıracağı için günümüzde çok tercih edilmemektedir. Bunun yerine boş alanları kullanan ve algılanması kolay olan logo tasarımları daha fazla kullanılmaktadır.

Bazı firmaların da yaptığı gibi boş alanlar kimi zaman bazı simgeleri de içerebilir. Böylelikle beyaz alan ve tasarım iç içe kullanılarak, markanın mesajı da verilmiş oluyor.

Bunun en yaratıcı ve güzel örneklerinden biri de FedEx’in logosu diyebiliriz. Aşağıda da örneğini görebileceğiniz gibi isimdeki “E” ve “X” harfelerinin arasında bir ok işareti bulunmakta. Bu hem simgeleri hem de boş alanları iyi değerlenmenin bir örneği olarak gösterilebilir.

Basit tutun

Logo tasarımı yaparken, logoya herbir detayı eklemeye çalışmamalısınız. Çok karmaşık logolar günümüzde tercih edilmemektedir. Kullanıcıların, logonuzla vermek istediğiniz mesajı rahat bir şekilde algılayabilmeleri için sade ve basit anlaşılır logo tasarımlarına yönelmenizde fayda var.

Siyah ve beyaz renklere uyumlu olsun

Logo renklerinizi seçerken ve logo tasarımı yaparken, logonun siyah ve beyaz formatlarda da kullanılabileceğini unutmamanız gerekiyor. Resmi evraklar, site üzerindeki tasarımlar, diğer görsel ögeler, banner ve reklamlar gibi birçok farklı alanda arkaplandan öne çıkabilmesi için siyah ya da beyaz renkli logo tasarımları kullanmanız gerekebilir.

Logonuzu hazırlarken, asıl logonun yanı sıra siyah ve beyaz alternatiflerini de yapmanız ve elinizin altında bulundurmanız bu sebeple de bir hayli önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Whatsapp İşletme Hesabı Nedir? Faydaları Nelerdir?
Whatsapp İşletme Hesabı Nedir? Faydaları Nelerdir?
İlk kez 2009 yılında kullanıma açılan WhatsApp, günümüzde dünyanın en çok tercih edilen mesajlaşma uygulaması. oberlo.com tarafından sağlanan istatistiklere göre 2021 yılı itibarı ile tüm dünyada 2 milyardan fazla kişi bu...
15 Ocak 2022
Markethinkers
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin