Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

9 Nisan 2022
Savaş Çetinkaya
Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

Sosyal medyanın hayatımızda ne denli büyük bir yer kapladığından uzun uzun bahsetmeye gerek yok. Bu mecraların daha çok eğlence ve sosyalleşmeye dair ihtiyaçlara hitap ettiği düşünülse de işin aslı tam olarak böyle değil. Artık daha spesifik alanlara özel olarak oluşturulmuş pek çok farklı sosyal medya kanalını da var. LinkedIn de bunlardan biri. İş yaşamına ve kurumsal hayata odaklandığını söyleyebileceğimiz bu platform, şirketlere tıpkı diğer sosyal medya mecraları gibi çok geniş bir pazarlama alanı sağlar. Bu yazımızda LinkedIn pazarlama kavramına etraflıca bir bakış atacağız. Ama doğrudan bu kanala odaklanmadan önce “Sosyal Ağlar Pazarlama ve Reklamda Neden Çok Önemli?” başlıklı içeriğimize göz gezdirmeniz faydalı bir giriş adımı olacaktır.

LinkedIn Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?

Özet bir ifade ile başlamak gerekirse LinkedIn pazarlama, bu sosyal ağ üzerinden gerçekleştirilen reklam ve tanıtım faaliyetleri olarak tanımlanabilir. Bu mecrada yapılacak çalışmalar, diğer sosyal medya pazarlamaların farklı bir noktada durur. Zira LinkedIn’in kullanıcı kitlesi, kurumsal hayatın içindeki kişileri kapsar. Dolayısıyla buradaki tanıtım faaliyetlerinin son kullanıcıdan ziyade diğer işletmelere ve iş insanlarına yönelik olduğu söylenebilir. 

Bu tür çalışmaların başarıya ulaşması için sürecin tamamı, belirli bir plan çerçevesindeyürütülmelidir. Zira şirketinizin LinkedIn profili, kişisel bir sosyal medya hesabından oldukça farklıdır. Profilin keyfî ya da düzensiz şekilde yönetilmesi, markanızın kurumsal dünyaya açılan vitrininin amatör görünmesine neden olabilir. Bunun tam tersi yönde etki yaratacak başarılı LinkedIn pazarlama stratejileri oluştururken mutlaka dikkat edilmesi gereken bazı konular vardır. Şimdi adım adım bu detaylara bakalım.

Bilgilendirici İçerik Paylaşın

LinkedIn’in diğer sosyal medya kanallarının ayrıldığı öncelikli nokta, kullanıcı kitlesidir. Kişiler; LinkedIn’de diğer ağlarda olduğu gibi eğlenmek, keyifli videolar izlemek, çevresinin neler yaptığını ya da düşündüğünü takip etmek için bulunmaz. LinkedIn, kurumsal bir alandır. Dolayısıyla burada paylaşılan içerikler de bu durum göz önünde bulundurularak seçilmeli ve düzenlenmelidir. Bu noktada da dikkat etmeniz gereken ilk konu, bilgilendirici içerikler oluşturmaktır. Paylaşımızın ister şirketinizin ürün ya da hizmetleriyle alakalı ister bunlarla bağlantılı farklı konularla ilgili olsun, mutlaka doğru bilgiler içermelidir. Bu tür paylaşımlar hem markanızın şeffaflığını ve saygınlığını artırır hem de zaman içinde doğru bilgiye ulaşmak için tercih edilecek bir kaynak hâline gelmesini sağlar.

Gönderinizde Hashtagleri Kullanın

Hashtagler, sosyal medyada kullanıcılarının ilgilendikleri konu başlıklarındaki içeriklere ulaşmalarını kolaylaştıran bir araçtır. Bu uygulamayı, LinkedIn pazarlama çalışmalarınızın bir parçası hâline getirerek kitlenizi ciddi anlamda genişletebilirsiniz. Yaptığınız paylaşımlar ve tabii bununla bağlantılı olarak firmanız, faaliyet gösterdiğiniz alanla ilgilenen kişilerin radarına bu sayede çok daha kolay şekilde girer. Hatta hashtag kullanmanın LinkedIn müşteri bulma konusunda işlevsel bir yöntem olduğunu ifade etmek de yanlış olmaz.

Etkileşimi Artırmak için Videoları Kullanın

Bu konuyu öncelikle iş hayatıyla bağdaştırmadan düşünelim. Sosyal medyada vakit geçirirken ne kadar çok video izlediğinizi siz de hızlıca fark edeceksiniz. invideo.io sitesinde yayınlanan istatistikler göre tüm online faaliyetlerin üçte birlik kısmını video izleme oluşturmakta. Hâl böyleyken video içerikler üretmenin e-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri arasında yer aldığını rahatlıkla söyleyebiliriz. LinkedIn’de paylaşacağınız videoların sizin firmanız için özel olarak hazırlanmış olması marka değerinizi artırır. Bunun yanında faaliyet alanınızla ilgili kaliteli videolara sayfanızda yer vermeniz de daha fazla etkileşim almanızı ve ulaştığınız kullanıcı sayısını artırmanızı sağlar.

Profilinizi Optimize Edin

Şirketiniz için bir LinkedIn profili oluşturmak, bu mecrada dikkat çekeceğiniz anlamına gelmez. Bunun için profilinizi, ürün ve hizmetlerinize dair detaylı bilgiler ekleyerek ya da marka kimliğinizi yansıtacak sloganlara yer vererek olabilecek en etkileyici ve bilgilendirici hâle getirmelisiniz. Şunu unutmamalısınız ki LinkedIn profiliniz, şirketinizi kurumsal kişilerle etkileşime girdiği bir alandır. Bu alanı etkili şekilde kullanmak için sık sık gerekli güncellemeleri yapmayı ve ziyaretçilerin markanız hakkında ilk bakışta dahi fikir sahibi olacağı bilgiler eklemeyi ihmal etmemelisiniz.

Bir Sosyal Medya Takvimi Kullanın

Kurumsal bir LinkedIn profili yönetmenin altın kurallarından bir diğeri de paylaşımlarınızı daha önceden belirlediğiniz bir takvim dâhilinde yapmaktadır. Bu sayede hem içeriklerinizin hazırlanması hem de paylaşımı, çok daha düzenli ve programlı şekilde yürütülebilecek bir süreç kimliği kazanır. Haftalık ya da aylık olarak belirleyebileceğiniz paylaşım takvimleri ile müşteri kitlenizle daha sıkı ve güçlü bir iletişim kurabilir; etkileşim miktarlarınızı üst seviyelere çekebilirsiniz. 

LinkedIn Reklamları Yayınlayın

LinkedIn reklamları, bu mecrayı etkili bir pazarlama aracı olarak kullanmanıza yardımcı olur. Bu tür tanıtma çalışmaları ile işletmenizi, paylaşımlarınızı, ürün ve hizmetlerinizi daha çok kişiyle buluşturabilirsiniz. Özellikle rekabetin çok yoğun olduğu bir alanda faaliyet gösteriyorsanız reklam yayınlamak, LinkedIn pazarlama çalışmalarının hedefe ulaşması için etkili bir yöntemdir.  

LinkedIn Performansınızı İzleyin

LinkedIn pazarlama çalışması, siz paylaşımlarınızı yaptığınız da bitmez. Yaptığınız bu çalışmanın nasıl sonuçlar getirdiğini takip etmek, firmanızın ileriki adımlarını daha isabetli atmanızı sağlar. Tepkiler, yorumlar, paylaşımlar, takipçi büyüme miktarı, tıklanma oranı, video izleme dakikaları gibi bilgileri dikkatle inceleyerek bunları LinkedIn pazarlama çözümlerine dönüştürebilirsiniz.

LinkedIn Pazarlama Neden Önemlidir?

LinkedIn, firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri için son derece uygun bir mecradır. Burada gerçekleştireceğiniz pazarlama faaliyetleri ile markanızın hem kurumsal dünyadaki hem de son tüketici nezdindeki bilinirliğini artırabilirsiniz. Özellikle B2B konseptiyle çalışıyor ve pazarlama çalışmalarını nasıl yapacağınız konusunda emin olamıyorsanız LinkedIn’in önünüzde oldukça geniş bir kapı açacağını söylemek mümkündür. Siz de bu mecrada aktif programlar yürüterek diğer firmalarla iş birlikleri kurabilir ya da doğrudan satış rakamlarınızı yükseltebilirsiniz. Ayrıca LinkedIn, aradığınız özelliklikteki çalışanlara da ulaşmanızı sağlayan bir kanaldır. Dolayısıyla burada yürüteceğiniz pazarlama çalışmaları, ilan verme ve işe alım süreçlerinin başarısını da artıracaktır.

Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve optimizasyonlarınızı doğru bir şekilde yapmanız gerekir.

Linkedin özellikle B2B firmaları için iyi bir reklam platformu olarak öne çıkıyor. Şirket yöneticileri ve çalışanlarına ulaşmak için uygun bir mecra olmasından dolayı buradaki reklamlarınızı optimize ederek, kriterlerinizi bu doğrultuda belirlemeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de sık yapılan Linkedin reklam hatalarını ele alacağız. Bu hataları öğrenmeniz, kendi reklam kampanyalarınızı hazırlarken daha dikkatli olmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: B2B firmaları için Linkedin pazarlama ipuçları

Sık yapılan Linkedin reklam hataları

Reklamların amacının belli olmaması

Linkedin reklam hatalarından biri reklam kampanyası hazırlarken, reklamın amacını tam olarak belirlememek oluyor. Belli bir amaca hizmet etmeyen reklam kampanyalarının geri dönüşümleri ve yatırım getirileri düşük oluyor. Bu da hem zamandan hem de paradan zarar edilmesi demek oluyor.

Sadece Linkedin üzerinde değil, tüm platformlarda bir reklam çıkmadan önce amacınızı ve hedeflerinizi belirlemeniz gerekiyor. Her bir reklam kampanyasının farklı bir amacı olduğu gibi bu reklamlardan alınacak olan geri dönüşümlerde farklı olacaktır.

Linledin reklam kampanyası hazırlamadan önce bu reklam ile ulaşmak istediğiniz amaçlarınızı net bir şekilde belirlemeli ve bu amaçlara uygun metinler, görseller ve eyleme çağrı ifadeleri hazırlamalısınız.

Yanlış hedeflemelerin yapılması

Linkedin reklam hatalarından biri de yanlış hedeflemelerin yapılmasıdır. Yanlış hedeflemeler, reklamlarınızın sizinle ilgili olmayan kitlelere gösterilmesine neden olacağı için geri dönüşümlerinizi düşüreceği gibi para kaybetmenize de neden olacaktır. Yanlış hedeflemeler yüzünden, reklam bütçeniz yanlış yönetilmiş olacağı için elinizdeki bütçeden hem geri dönüş alamazsınız hem de bu bütçeyi hızlı tüketirsiniz.

Reklam kampanyalarınızı yayınlamadan önce sizin için ideal hedef kitleyi seçmeniz önemlidir. Bu kitleyi seçtiğinizde reklamlarınız doğrudan markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek kişilere ulaşacağı için bu reklamlardan daha fazla geri dönüş alabilirsiniz.

Doğru reklam modelinin seçilmemesi

Linkedin reklam kampanyası oluştururken doğru reklam modelini de seçmeniz önemlidir. Doğru modeli seçmemeniz reklamınızın yine geri dönüşümlerini düşüreceği gibi yatırım getirinizi de düşürecektir. Linkedin’in reklam modellerini iyi inceleyerek, bu reklam modellerinin amaçlarını ve size neler getireceğini kavramanız gerekiyor. Bu modelleri inceleyerek, ne işe yaradıklarını anladığınızda da buna göre kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Çok geniş hedef kitle seçimi

Linkedin dekireklam kampanyalarında hedef kitle seçiminin yanı sıra çok geniş bir hedef kitle seçimi yapmak da yanlış bir yaklaşım olacaktır. Reklam kitlesi büyüdüğünde, bütçeniz değişmediğinde ve küçük kaldığında bu reklamlardan alacağınız verim düşecektir. Daha dar bir kitleye hedefleme yaparak reklamlarınızı göstermeniz, reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümü de artıracaktır. Bu sebeple de çok geniş kitleleri seçmeden, daha dar alanlarda hedeflemeler yapmanız, alacağınız sonuçları da olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Yeterli test yapmamak

Linkedinde reklam kampanyası hazırlarken, farklı testler yaparak, seçtiğiniz hedef kitleleri, reklam metin ve görsellerini ve reklam modellerini test etmeniz gerekir. A/B testleri yaparak, reklamlarınızın nasıl performans gösterdiğini, ne tür çalışmalardan ne gibi sonuçlar aldığınızı görmeniz gerekiyor. Bu testleri yapmadığınızda da yeni stratejiler geliştirmeniz zorlaşıyor; çünkü hangi yöntemlerin işe yaradığını hangilerinin yaramadığını görememiş oluyorsunuz. Bu sebeple de reklamlarınızı arada test ederek, sizin için ideal sonuçları yaratan varyasyonları bulmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Linkedin reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Linkedin reklam nasıl verilir?

Linkedin reklamı vermek için bir şirket ya da kişisel hesabınızın olması gerekiyor. Sonrasında da Linkedin’in reklam yöneticisi aracı üzerinden reklam kampanyalarınızı oluşturabiliyorsunuz.

Linkedin reklam modelleri nelerdir?

Linkedin’in 3 ana reklam modeli bulunuyor. Bunlar “Sponsorlu İçerikler”, “Metin reklamları” ve “E-posta reklamları” şeklinde ayrılıyor. Sponsorlu içerikler, kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde çıkan reklamlar. Metin reklamları ise sadece masaüstü görünümlerde, ekranın sağ tarafında çıkan reklamlardır. E-posta reklamları ise doğrudan kullanıcıların Linkedin’deki posta kutularına gönderilen reklamlardır.

Linkedin reklam hedeflemeleri neden önemli?

Linkedin reklam kampanyalarında bütçe yönetimini iyi bir şekilde yapabilmek ve kampanyanızın doğru kişilere gösterilmesini sağlamak için hedeflemelerinizi doğru bir şekilde yapmanız gerekmektedir. Aksi takdirde yatırım getiriniz düşeceği gibi reklamlarınızdan beklediğiniz performansı da alamazsınız.

Linkedin reklamları kimler İçin etkili?

Yazının başında da belirttiğimiz gibi Linkedin reklamları özellikle B2B firmaları için etkilidir. Özellikle şirket yönetici ve çalışanlarına ulaşmak isteyen firmalar Linkedin üzerinde reklam vererek, kendilerine daha yakın hedef kitlelere ulaşabilirler. Tabii ki bu mecrada B2C firmaları da reklamlar verebilmektedir; ancak erişim ve hedef kitle konusunda B2C firmaları burayı çok fazla tercih etmemektedirler.

Linkedin reklam bütçesi ne kadar olmalı?

Linkedin reklamlarının bütçesini yine siz belirlemektesiniz. Bu bütçenin ne kadar olacağı kullanıcının kararındadır. Kullandığınız bütçe tabii ki erişiminizi ve geri dönüşümlerinizi doğruda etkilemektedir. Düşük bütçelerle reklam verdiğinizde bu geri dönüşümlerin az olması olasıdır. Elinizdeki bütçeyi iyi değerlendirmek için reklamlarınızı en iyi şekilde optimize etmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Savaş
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-Ticarette Başarının Altın Kuralları
E-Ticarette Başarının Altın Kuralları
İnternet teknolojisinin gelişmesi markalara birçok olanaklar sağlar. Bu teknoloji sayesinde e-ticaret yaparak müşteri kitlesine kolay bir biçimde erişmek ve ürün satışı yapmak mümkündür. Bu avantajlar aynı zamanda rekabeti...
25 Haziran 2022
Savaş Çetinkaya
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Ferad Osman Sali
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
E-ticaret dünyasındaki tüm ihtiyaçlarınızı karşılamak için sunduğumuz hizmetlere IdeaSoft App Store’u da ekledik. Sunduğumuz bu e-ticaret uygulama mağazası sayesinde sitenizi yeni bir seviyeye taşıyabilir, müşterilerinize daha...
16 Ağustos 2021
Savaş Çetinkaya
KOSGEB 2023 Kadın Girişimci Desteği ile İş Fikrinizi Destekleyin
KOSGEB 2023 Kadın Girişimci Desteği ile İş Fikrinizi Destekleyin
KOSGEB bilindiği üzere işini büyütmek yahut dış pazara açılmak isteyen işletmelere, yeni bir iş kuracak olan genç girişimci adaylarına destekler sunmaktadır. Kadın girişimcilere destek de en çok düşünülen konulardan bir tanesi...
3 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali
Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Ünvanı Alan Oluşum Çeşitleri Nelerdir?
Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Ünvanı Alan Oluşum Çeşitleri Nelerdir?
E-ticaret maceranızda sıkça “tüzel kişi” terimi ile karşılaşabilirsiniz. Çünkü sizin de tüzel kişi olma ihtimaliniz vardır. Sadece ticarette değil, her alanda hukuksal yapı, bireyler yani kişiler üzerine kurulur. Ticaret...
20 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Ferad Osman Sali