Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

9 Nisan 2022
Markethinkers
Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

Sosyal medyanın hayatımızda ne denli büyük bir yer kapladığından uzun uzun bahsetmeye gerek yok. Bu mecraların daha çok eğlence ve sosyalleşmeye dair ihtiyaçlara hitap ettiği düşünülse de işin aslı tam olarak böyle değil. Artık daha spesifik alanlara özel olarak oluşturulmuş pek çok farklı sosyal medya kanalını da var. LinkedIn de bunlardan biri. İş yaşamına ve kurumsal hayata odaklandığını söyleyebileceğimiz bu platform, şirketlere tıpkı diğer sosyal medya mecraları gibi çok geniş bir pazarlama alanı sağlar. Bu yazımızda LinkedIn pazarlama kavramına etraflıca bir bakış atacağız. Ama doğrudan bu kanala odaklanmadan önce “Sosyal Ağlar Pazarlama ve Reklamda Neden Çok Önemli?” başlıklı içeriğimize göz gezdirmeniz faydalı bir giriş adımı olacaktır.

LinkedIn Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?

Özet bir ifade ile başlamak gerekirse LinkedIn pazarlama, bu sosyal ağ üzerinden gerçekleştirilen reklam ve tanıtım faaliyetleri olarak tanımlanabilir. Bu mecrada yapılacak çalışmalar, diğer sosyal medya pazarlamaların farklı bir noktada durur. Zira LinkedIn’in kullanıcı kitlesi, kurumsal hayatın içindeki kişileri kapsar. Dolayısıyla buradaki tanıtım faaliyetlerinin son kullanıcıdan ziyade diğer işletmelere ve iş insanlarına yönelik olduğu söylenebilir. 

Bu tür çalışmaların başarıya ulaşması için sürecin tamamı, belirli bir plan çerçevesindeyürütülmelidir. Zira şirketinizin LinkedIn profili, kişisel bir sosyal medya hesabından oldukça farklıdır. Profilin keyfî ya da düzensiz şekilde yönetilmesi, markanızın kurumsal dünyaya açılan vitrininin amatör görünmesine neden olabilir. Bunun tam tersi yönde etki yaratacak başarılı LinkedIn pazarlama stratejileri oluştururken mutlaka dikkat edilmesi gereken bazı konular vardır. Şimdi adım adım bu detaylara bakalım.

Bilgilendirici İçerik Paylaşın

LinkedIn’in diğer sosyal medya kanallarının ayrıldığı öncelikli nokta, kullanıcı kitlesidir. Kişiler; LinkedIn’de diğer ağlarda olduğu gibi eğlenmek, keyifli videolar izlemek, çevresinin neler yaptığını ya da düşündüğünü takip etmek için bulunmaz. LinkedIn, kurumsal bir alandır. Dolayısıyla burada paylaşılan içerikler de bu durum göz önünde bulundurularak seçilmeli ve düzenlenmelidir. Bu noktada da dikkat etmeniz gereken ilk konu, bilgilendirici içerikler oluşturmaktır. Paylaşımızın ister şirketinizin ürün ya da hizmetleriyle alakalı ister bunlarla bağlantılı farklı konularla ilgili olsun, mutlaka doğru bilgiler içermelidir. Bu tür paylaşımlar hem markanızın şeffaflığını ve saygınlığını artırır hem de zaman içinde doğru bilgiye ulaşmak için tercih edilecek bir kaynak hâline gelmesini sağlar.

Gönderinizde Hashtagleri Kullanın

Hashtagler, sosyal medyada kullanıcılarının ilgilendikleri konu başlıklarındaki içeriklere ulaşmalarını kolaylaştıran bir araçtır. Bu uygulamayı, LinkedIn pazarlama çalışmalarınızın bir parçası hâline getirerek kitlenizi ciddi anlamda genişletebilirsiniz. Yaptığınız paylaşımlar ve tabii bununla bağlantılı olarak firmanız, faaliyet gösterdiğiniz alanla ilgilenen kişilerin radarına bu sayede çok daha kolay şekilde girer. Hatta hashtag kullanmanın LinkedIn müşteri bulma konusunda işlevsel bir yöntem olduğunu ifade etmek de yanlış olmaz.

Etkileşimi Artırmak için Videoları Kullanın

Bu konuyu öncelikle iş hayatıyla bağdaştırmadan düşünelim. Sosyal medyada vakit geçirirken ne kadar çok video izlediğinizi siz de hızlıca fark edeceksiniz. invideo.io sitesinde yayınlanan istatistikler göre tüm online faaliyetlerin üçte birlikkısmını video izleme oluşturmakta. Hâl böyleyken video içerikler üretmenin e-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri arasında yer aldığını rahatlıkla söyleyebiliriz. LinkedIn’de paylaşacağınız videoların sizin firmanız için özel olarak hazırlanmış olması marka değerinizi artırır. Bunun yanında faaliyet alanınızla ilgili kaliteli videolara sayfanızda yer vermeniz de daha fazla etkileşim almanızı ve ulaştığınız kullanıcı sayısını artırmanızı sağlar.

Profilinizi Optimize Edin

Şirketiniz için bir LinkedIn profili oluşturmak, bu mecrada dikkat çekeceğiniz anlamına gelmez. Bunun için profilinizi, ürün ve hizmetlerinize dair detaylı bilgiler ekleyerek ya da marka kimliğinizi yansıtacak sloganlara yer vererek olabilecek en etkileyici ve bilgilendirici hâle getirmelisiniz. Şunu unutmamalısınız ki LinkedIn profiliniz, şirketinizi kurumsal kişilerle etkileşime girdiği bir alandır. Bu alanı etkili şekilde kullanmak için sık sık gerekli güncellemeleri yapmayı ve ziyaretçilerin markanız hakkında ilk bakışta dahi fikir sahibi olacağı bilgiler eklemeyi ihmal etmemelisiniz.

Bir Sosyal Medya Takvimi Kullanın

Kurumsal bir LinkedIn profili yönetmenin altın kurallarından bir diğeri de paylaşımlarınızı daha önceden belirlediğiniz bir takvim dâhilinde yapmaktadır. Bu sayede hem içeriklerinizin hazırlanması hem de paylaşımı, çok daha düzenli ve programlı şekilde yürütülebilecek bir süreç kimliği kazanır. Haftalık ya da aylık olarak belirleyebileceğiniz paylaşım takvimleri ile müşteri kitlenizle daha sıkı ve güçlü bir iletişim kurabilir; etkileşim miktarlarınızı üst seviyelere çekebilirsiniz. 

LinkedIn Reklamları Yayınlayın

LinkedIn reklamları, bu mecrayı etkili bir pazarlama aracı olarak kullanmanıza yardımcı olur. Bu tür tanıtma çalışmaları ile işletmenizi, paylaşımlarınızı, ürün ve hizmetlerinizi daha çok kişiyle buluşturabilirsiniz. Özellikle rekabetin çok yoğun olduğu bir alanda faaliyet gösteriyorsanız reklam yayınlamak, LinkedIn pazarlama çalışmalarının hedefe ulaşması için etkili bir yöntemdir.  

LinkedIn Performansınızı İzleyin

LinkedIn pazarlama çalışması, siz paylaşımlarınızı yaptığınız da bitmez. Yaptığınız bu çalışmanın nasıl sonuçlar getirdiğini takip etmek, firmanızın ileriki adımlarını daha isabetli atmanızı sağlar. Tepkiler, yorumlar, paylaşımlar, takipçi büyüme miktarı, tıklanma oranı, video izleme dakikaları gibi bilgileri dikkatle inceleyerek bunları LinkedIn pazarlama çözümlerine dönüştürebilirsiniz.

LinkedIn Pazarlama Neden Önemlidir?

LinkedIn, firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri için son derece uygun bir mecradır. Burada gerçekleştireceğiniz pazarlama faaliyetleri ile markanızın hem kurumsal dünyadaki hem de son tüketici nezdindeki bilinirliğini artırabilirsiniz. Özellikle B2B konseptiyle çalışıyor ve pazarlama çalışmalarını nasıl yapacağınız konusunda emin olamıyorsanız LinkedIn’in önünüzde oldukça geniş bir kapı açacağını söylemek mümkündür. Siz de bu mecrada aktif programlar yürüterek diğer firmalarla iş birlikleri kurabilir ya da doğrudan satış rakamlarınızı yükseltebilirsiniz. Ayrıca LinkedIn, aradığınız özelliklikteki çalışanlara da ulaşmanızı sağlayan bir kanaldır. Dolayısıyla burada yürüteceğiniz pazarlama çalışmaları, ilan verme ve işe alım süreçlerinin başarısını da artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-Ticarette Ne Satabilirsiniz?
E-Ticarette Ne Satabilirsiniz?
Aktif olarak hizmet veren fiziksel bir işletmeniz ya da mağazanız varsa, e-ticarette satılacak ürünleri ve e-ticarete atıldığınızda satışa hangi ürünlerden başlayacağınızı bilirsiniz. Geleneksel ticarette zaten satıyor...
13 Aralık 2021
Markethinkers
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın