Sosyal medyanın hayatımızda ne denli büyük bir yer kapladığından uzun uzun bahsetmeye gerek yok. Bu mecraların daha çok eğlence ve sosyalleşmeye dair ihtiyaçlara hitap ettiği düşünülse de işin aslı tam olarak böyle değil. Artık daha spesifik alanlara özel olarak oluşturulmuş pek çok farklı sosyal medya kanalını da var. LinkedIn de bunlardan biri. İş yaşamına ve kurumsal hayata odaklandığını söyleyebileceğimiz bu platform, şirketlere tıpkı diğer sosyal medya mecraları gibi çok geniş bir pazarlama alanı sağlar. Bu yazımızda LinkedIn pazarlama kavramına etraflıca bir bakış atacağız. Ama doğrudan bu kanala odaklanmadan önce “Sosyal Ağlar Pazarlama ve Reklamda Neden Çok Önemli?” başlıklı içeriğimize göz gezdirmeniz faydalı bir giriş adımı olacaktır.
LinkedIn Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Özet bir ifade ile başlamak gerekirse LinkedIn pazarlama, bu sosyal ağ üzerinden gerçekleştirilen reklam ve tanıtım faaliyetleri olarak tanımlanabilir. Bu mecrada yapılacak çalışmalar, diğer sosyal medya pazarlamaların farklı bir noktada durur. Zira LinkedIn’in kullanıcı kitlesi, kurumsal hayatın içindeki kişileri kapsar. Dolayısıyla buradaki tanıtım faaliyetlerinin son kullanıcıdan ziyade diğer işletmelere ve iş insanlarına yönelik olduğu söylenebilir.
Bu tür çalışmaların başarıya ulaşması için sürecin tamamı, belirli bir plan çerçevesindeyürütülmelidir. Zira şirketinizin LinkedIn profili, kişisel bir sosyal medya hesabından oldukça farklıdır. Profilin keyfî ya da düzensiz şekilde yönetilmesi, markanızın kurumsal dünyaya açılan vitrininin amatör görünmesine neden olabilir. Bunun tam tersi yönde etki yaratacak başarılı LinkedIn pazarlama stratejileri oluştururken mutlaka dikkat edilmesi gereken bazı konular vardır. Şimdi adım adım bu detaylara bakalım.
Bilgilendirici İçerik Paylaşın
LinkedIn’in diğer sosyal medya kanallarının ayrıldığı öncelikli nokta, kullanıcı kitlesidir. Kişiler; LinkedIn’de diğer ağlarda olduğu gibi eğlenmek, keyifli videolar izlemek, çevresinin neler yaptığını ya da düşündüğünü takip etmek için bulunmaz. LinkedIn, kurumsal bir alandır. Dolayısıyla burada paylaşılan içerikler de bu durum göz önünde bulundurularak seçilmeli ve düzenlenmelidir. Bu noktada da dikkat etmeniz gereken ilk konu, bilgilendirici içerikler oluşturmaktır. Paylaşımızın ister şirketinizin ürün ya da hizmetleriyle alakalı ister bunlarla bağlantılı farklı konularla ilgili olsun, mutlaka doğru bilgiler içermelidir. Bu tür paylaşımlar hem markanızın şeffaflığını ve saygınlığını artırır hem de zaman içinde doğru bilgiye ulaşmak için tercih edilecek bir kaynak hâline gelmesini sağlar.
Gönderinizde Hashtagleri Kullanın
Hashtagler, sosyal medyada kullanıcılarının ilgilendikleri konu başlıklarındaki içeriklere ulaşmalarını kolaylaştıran bir araçtır. Bu uygulamayı, LinkedIn pazarlama çalışmalarınızın bir parçası hâline getirerek kitlenizi ciddi anlamda genişletebilirsiniz. Yaptığınız paylaşımlar ve tabii bununla bağlantılı olarak firmanız, faaliyet gösterdiğiniz alanla ilgilenen kişilerin radarına bu sayede çok daha kolay şekilde girer. Hatta hashtag kullanmanın LinkedIn müşteri bulma konusunda işlevsel bir yöntem olduğunu ifade etmek de yanlış olmaz.
Etkileşimi Artırmak için Videoları Kullanın
Bu konuyu öncelikle iş hayatıyla bağdaştırmadan düşünelim. Sosyal medyada vakit geçirirken ne kadar çok video izlediğinizi siz de hızlıca fark edeceksiniz. invideo.io sitesinde yayınlanan istatistikler göre tüm online faaliyetlerin üçte birlikkısmını video izleme oluşturmakta. Hâl böyleyken video içerikler üretmenin e-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri arasında yer aldığını rahatlıkla söyleyebiliriz. LinkedIn’de paylaşacağınız videoların sizin firmanız için özel olarak hazırlanmış olması marka değerinizi artırır. Bunun yanında faaliyet alanınızla ilgili kaliteli videolara sayfanızda yer vermeniz de daha fazla etkileşim almanızı ve ulaştığınız kullanıcı sayısını artırmanızı sağlar.
Profilinizi Optimize Edin
Şirketiniz için bir LinkedIn profili oluşturmak, bu mecrada dikkat çekeceğiniz anlamına gelmez. Bunun için profilinizi, ürün ve hizmetlerinize dair detaylı bilgiler ekleyerek ya da marka kimliğinizi yansıtacak sloganlara yer vererek olabilecek en etkileyici ve bilgilendirici hâle getirmelisiniz. Şunu unutmamalısınız ki LinkedIn profiliniz, şirketinizi kurumsal kişilerle etkileşime girdiği bir alandır. Bu alanı etkili şekilde kullanmak için sık sık gerekli güncellemeleri yapmayı ve ziyaretçilerin markanız hakkında ilk bakışta dahi fikir sahibi olacağı bilgiler eklemeyi ihmal etmemelisiniz.
Bir Sosyal Medya Takvimi Kullanın
Kurumsal bir LinkedIn profili yönetmenin altın kurallarından bir diğeri de paylaşımlarınızı daha önceden belirlediğiniz bir takvim dâhilinde yapmaktadır. Bu sayede hem içeriklerinizin hazırlanması hem de paylaşımı, çok daha düzenli ve programlı şekilde yürütülebilecek bir süreç kimliği kazanır. Haftalık ya da aylık olarak belirleyebileceğiniz paylaşım takvimleri ile müşteri kitlenizle daha sıkı ve güçlü bir iletişim kurabilir; etkileşim miktarlarınızı üst seviyelere çekebilirsiniz.
LinkedIn Reklamları Yayınlayın
LinkedIn reklamları, bu mecrayı etkili bir pazarlama aracı olarak kullanmanıza yardımcı olur. Bu tür tanıtma çalışmaları ile işletmenizi, paylaşımlarınızı, ürün ve hizmetlerinizi daha çok kişiyle buluşturabilirsiniz. Özellikle rekabetin çok yoğun olduğu bir alanda faaliyet gösteriyorsanız reklam yayınlamak, LinkedIn pazarlama çalışmalarının hedefe ulaşması için etkili bir yöntemdir.
LinkedIn Performansınızı İzleyin
LinkedIn pazarlama çalışması, siz paylaşımlarınızı yaptığınız da bitmez. Yaptığınız bu çalışmanın nasıl sonuçlar getirdiğini takip etmek, firmanızın ileriki adımlarını daha isabetli atmanızı sağlar. Tepkiler, yorumlar, paylaşımlar, takipçi büyüme miktarı, tıklanma oranı, video izleme dakikaları gibi bilgileri dikkatle inceleyerek bunları LinkedIn pazarlama çözümlerine dönüştürebilirsiniz.
LinkedIn Pazarlama Neden Önemlidir?
LinkedIn, firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri için son derece uygun bir mecradır. Burada gerçekleştireceğiniz pazarlama faaliyetleri ile markanızın hem kurumsal dünyadaki hem de son tüketici nezdindeki bilinirliğini artırabilirsiniz. Özellikle B2B konseptiyle çalışıyor ve pazarlama çalışmalarını nasıl yapacağınız konusunda emin olamıyorsanız LinkedIn’in önünüzde oldukça geniş bir kapı açacağını söylemek mümkündür. Siz de bu mecrada aktif programlar yürüterek diğer firmalarla iş birlikleri kurabilir ya da doğrudan satış rakamlarınızı yükseltebilirsiniz. Ayrıca LinkedIn, aradığınız özelliklikteki çalışanlara da ulaşmanızı sağlayan bir kanaldır. Dolayısıyla burada yürüteceğiniz pazarlama çalışmaları, ilan verme ve işe alım süreçlerinin başarısını da artıracaktır.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar