fbpx

Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

4 Mart 2019
Sinan Oypan

Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu servisleri kullanmayı deneyebilirsiniz.

Link kısaltma nedir?

URL ya da link kısaltma, bir web sayfasının linkinin, daha kısa görünmesini sağlayan bir servistir. Bu kısaltma işleminde web site URL’si 10 ile 20 karakter arasına sıkıştırılır.

Daha önce karşılaşmamışlar için bir örnek verelim;/p>

http://ornek.com/urun-kategorisi/televizyon/X-model-4K-TV şeklindeki bir linki;

http://orn.ek/4K-Tv şeklinde kısaltmak mümkün.

Link kısaltma işlemi iki farklı şekilde oluyor. Bir jenerik bir isimle ve sağlayıcı firmanın uzantısıyla linkler kısaltılabildiği gibi markalar kendi URL ve marka isimlerine uygun markalaşmış kısaltmalar da yapılabiliyor. Yukarıdaki örnek markalaşmış bir link kısaltmasına örnektir.

En popüler link kısaltma sağlayıcıları bit.ly ve owl.ly olarak geçmektedir ve başka hizmet sağlayıcıları da bulunmaktadır. Jenerik link kısaltmalarında ise link yapısı şu şekilde olmaktadır:

Yine yukarıdaki örneği ele alırsak, http://bit.ly/4K-TV şeklinde bir kısaltma olur.

E-ticaret firması olarak iki seçeneği de kullanabilirsiniz; ancak tabii ki markanıza özgün bir kısaltma bağlantınızın olmasının size sağlayacağı bazı avantajlar olacaktır ve bunları da yazının devamında ele alacağız.

Link kısaltma servislerinin sağladığı avantajlar

Link kısaltma servislerinin sağladığı bazı avantajlar bulunuyor. Bu avantajlara ek olarak yazının devamında markaya özel link kısaltma kullanmanın da avantajlarını ele alacağız.

Veri takibi yapılabilir

İnternet üzerinde yapılan tüm çalışmalarda ölçümleme ve analiz oldukça önemlidir. Paylaştığınız linkler üzerinden gelen trafiğin analizini yapmak için bu kısaltma servislerini kullanabilirsiniz. Bu kısaltma servislerini kullandığınızda, bu servislerin de bazılarının analitik özelliği bulunduğu için, linklerinize ne kadar tıklandığının takibini yapabilirsiniz.

Linklere ne kadar tıklandığının yanı sıra hangi birden fazla platformda bu linkleri paylaştıysanız, hangi kanallar üzerinden ne kadar tık aldığınızı görebilir ve zaman dilimi seçerek, belli bir dönemde ne kadarlık trafik aldığınızı görebilirsiniz.

Özellikle reklam kampanyaları ve duyuru çalışmaları yaparken, bu hizmetleri kullanmanız, kampanyalarınızdan aldığınız sonuçları ve kullanıcıların bu kampanya paylaşımlarına nasıl tepki verdiğini ve sitenize toplamda ne kadar trafik çektiğinizi ölçümlemenizi kolaylaştırır. Aynı zamanda farklı kanalları ölçümleyerek size en çok geri dönüşüm sağlayan kanalları da görmenizi sağlar.

Paylaşımı kolaylaştırır

Linklerin kısa olması, kullanıcıların bu linkleri paylaşmasını da kolaylaştırır. Yine yukarıdaki örnek üzerinden ele alacak olursak;

http://ornek.com/urun-kategorisi/televizyon/X-model-4K-TV

http://orn.ek/4K-Tv

Aşağıdaki örnek daha kolay bir yapıya sahip olduğu için hem hatırda kalıcığı hem de paylaşılmayı kolaylaştırır.

Offline kampanyalarda da kullanılabilir

Geleneksel basın ya da bilboard gibi offline kanallar üzerinde reklam çalışmaları yaptığınızda, kullanıcıları bir web sitesine yönlendirmeniz zordur. Kullanıcılar direkt aramalar yapabilir ve sitenize bu şekilde gelebilirler. Burada da kampanyanızı hatırladıklarını varsayarsak, ürünü sitenizde bulmaları gerekir. Bu da birçok kullanıcı için zor bir süreçtir.

Organik olarak doğrudan ürünü Google’da aradıklarında, benzer ürünleri satan başka sitelerin sayfalarına gitme şansları da olabilir. Bu nedenle de link kısaltma servisini offline kampanyalarda kullanmak, bu kullanıcıları yakalamanızı sağlar.

Offline kampanyanızda kısaltma linkinizi kullanmanız ve markaya özel bir kısaltma linki kullanmanız kullanıcıların bu linkleri daha kolay hatırlamalarını sağlar.

Link yönetimini kolaylaştırır

Özellikle çok fazla kampanya oluşturuyorsanız, linklerinizin takibini yapmak zor olabilir. Hem bu linkleri yönetmek hem de her link başına ayrı istatistik ölçümü alabilmek için de bu servisleri kullanabilirsiniz.

Linkleriniz bu servisler üzerinde kayıtlı tutulduğu için linklerin aldığı sonuçları listeler halinde görebileceğiniz gibi bu sonuçları dışarı aktararak, raporlarınızı da tutabilirsiniz.

Markaya özel kısaltma linki kullanmak neden önemli?

Markaya özel kısaltılmış link kullanmanızın size sunacağı bir takım avantajlar da bulunuyor. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

Marka bilinirliğini artırmanızı sağlar

Doğrudan kendi URL’nizin kısaltılmış halini kullandığınızda yaptığınız paylaşımlar sonrasında kullanıcılar marka isminizi göreceklerdir. Büyük firmaların bu linkleri nasıl kullandıklarını aşağıda görebilirsiniz:

  • Virgin: virg.in
  • BBC: bbc.in
  • Youtube: youtu.be
  • RedBull: win.gs

Bu tür bir kısaltma kullanmanız doğrudan markanızın hatırda kalıcığını sağlarken, bu linki gören kullanıcılar da paylaşımın kim tarafından yapıldığını da anlayabilirler.

Spam linklerin önüne geçmiş olursunuz

Link kısaltma hizmetlerinin bir dezavantajı, spam içerikleri paylaşan kötü amaçlı şahıs ya da kişiler, kullanıcıların hangi bağlantıya tıkladıklarının görmemeleri için bu hizmetleri kullanır. Bu durumda da genellikle jenerik link uzantılarını (bit.ly, owl.ly vb.) kullanmayı tercih ederler. Markanıza özel bir kısaltılmış link kullanmanız, tüketicilerin bağlantılarınıza güvenle tıklamalarını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan