Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

4 Mart 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu servisleri kullanmayı deneyebilirsiniz.

Link kısaltma nedir?

URL ya da link kısaltma, bir web sayfasının linkinin, daha kısa görünmesini sağlayan bir servistir. Bu kısaltma işleminde web site URL’si 10 ile 20 karakter arasına sıkıştırılır.

Daha önce karşılaşmamışlar için bir örnek verelim;/p>

http://ornek.com/urun-kategorisi/televizyon/X-model-4K-TV şeklindeki bir linki;

http://orn.ek/4K-Tv şeklinde kısaltmak mümkün.

Link kısaltma işlemi iki farklı şekilde oluyor. Bir jenerik bir isimle ve sağlayıcı firmanın uzantısıyla linkler kısaltılabildiği gibi markalar kendi URL ve marka isimlerine uygun markalaşmış kısaltmalar da yapılabiliyor. Yukarıdaki örnek markalaşmış bir link kısaltmasına örnektir.

En popüler link kısaltma sağlayıcıları bit.ly ve owl.ly olarak geçmektedir ve başka hizmet sağlayıcıları da bulunmaktadır. Jenerik link kısaltmalarında ise link yapısı şu şekilde olmaktadır:

Yine yukarıdaki örneği ele alırsak, http://bit.ly/4K-TV şeklinde bir kısaltma olur.

E-ticaret firması olarak iki seçeneği de kullanabilirsiniz; ancak tabii ki markanıza özgün bir kısaltma bağlantınızın olmasının size sağlayacağı bazı avantajlar olacaktır ve bunları da yazının devamında ele alacağız.

Link kısaltma servislerinin sağladığı avantajlar

Link kısaltma servislerinin sağladığı bazı avantajlar bulunuyor. Bu avantajlara ek olarak yazının devamında markaya özel link kısaltma kullanmanın da avantajlarını ele alacağız.

Veri takibi yapılabilir

İnternet üzerinde yapılan tüm çalışmalarda ölçümleme ve analiz oldukça önemlidir. Paylaştığınız linkler üzerinden gelen trafiğin analizini yapmak için bu kısaltma servislerini kullanabilirsiniz. Bu kısaltma servislerini kullandığınızda, bu servislerin de bazılarının analitik özelliği bulunduğu için, linklerinize ne kadar tıklandığının takibini yapabilirsiniz.

Linklere ne kadar tıklandığının yanı sıra hangi birden fazla platformda bu linkleri paylaştıysanız, hangi kanallar üzerinden ne kadar tık aldığınızı görebilir ve zaman dilimi seçerek, belli bir dönemde ne kadarlık trafik aldığınızı görebilirsiniz.

Özellikle reklam kampanyaları ve duyuru çalışmaları yaparken, bu hizmetleri kullanmanız, kampanyalarınızdan aldığınız sonuçları ve kullanıcıların bu kampanya paylaşımlarına nasıl tepki verdiğini ve sitenize toplamda ne kadar trafik çektiğinizi ölçümlemenizi kolaylaştırır. Aynı zamanda farklı kanalları ölçümleyerek size en çok geri dönüşüm sağlayan kanalları da görmenizi sağlar.

Paylaşımı kolaylaştırır

Linklerin kısa olması, kullanıcıların bu linkleri paylaşmasını da kolaylaştırır. Yine yukarıdaki örnek üzerinden ele alacak olursak;

http://ornek.com/urun-kategorisi/televizyon/X-model-4K-TV

http://orn.ek/4K-Tv

Aşağıdaki örnek daha kolay bir yapıya sahip olduğu için hem hatırda kalıcığı hem de paylaşılmayı kolaylaştırır.

Offline kampanyalarda da kullanılabilir

Geleneksel basın ya da bilboard gibi offline kanallar üzerinde reklam çalışmaları yaptığınızda, kullanıcıları bir web sitesine yönlendirmeniz zordur. Kullanıcılar direkt aramalar yapabilir ve sitenize bu şekilde gelebilirler. Burada da kampanyanızı hatırladıklarını varsayarsak, ürünü sitenizde bulmaları gerekir. Bu da birçok kullanıcı için zor bir süreçtir.

Organik olarak doğrudan ürünü Google’da aradıklarında, benzer ürünleri satan başka sitelerin sayfalarına gitme şansları da olabilir. Bu nedenle de link kısaltma servisini offline kampanyalarda kullanmak, bu kullanıcıları yakalamanızı sağlar.

Offline kampanyanızda kısaltma linkinizi kullanmanız ve markaya özel bir kısaltma linki kullanmanız kullanıcıların bu linkleri daha kolay hatırlamalarını sağlar.

Link yönetimini kolaylaştırır

Özellikle çok fazla kampanya oluşturuyorsanız, linklerinizin takibini yapmak zor olabilir. Hem bu linkleri yönetmek hem de her link başına ayrı istatistik ölçümü alabilmek için de bu servisleri kullanabilirsiniz.

Linkleriniz bu servisler üzerinde kayıtlı tutulduğu için linklerin aldığı sonuçları listeler halinde görebileceğiniz gibi bu sonuçları dışarı aktararak, raporlarınızı da tutabilirsiniz.

Markaya özel kısaltma linki kullanmak neden önemli?

Markaya özel kısaltılmış link kullanmanızın size sunacağı bir takım avantajlar da bulunuyor. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

Marka bilinirliğini artırmanızı sağlar

Doğrudan kendi URL’nizin kısaltılmış halini kullandığınızda yaptığınız paylaşımlar sonrasında kullanıcılar marka isminizi göreceklerdir. Büyük firmaların bu linkleri nasıl kullandıklarını aşağıda görebilirsiniz:

  • Virgin: virg.in
  • BBC: bbc.in
  • Youtube: youtu.be
  • RedBull: win.gs

Bu tür bir kısaltma kullanmanız doğrudan markanızın hatırda kalıcığını sağlarken, bu linki gören kullanıcılar da paylaşımın kim tarafından yapıldığını da anlayabilirler.

Spam linklerin önüne geçmiş olursunuz

Link kısaltma hizmetlerinin bir dezavantajı, spam içerikleri paylaşan kötü amaçlı şahıs ya da kişiler, kullanıcıların hangi bağlantıya tıkladıklarının görmemeleri için bu hizmetleri kullanır. Bu durumda da genellikle jenerik link uzantılarını (bit.ly, owl.ly vb.) kullanmayı tercih ederler. Markanıza özel bir kısaltılmış link kullanmanız, tüketicilerin bağlantılarınıza güvenle tıklamalarını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin