Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

4 Mart 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu servisleri kullanmayı deneyebilirsiniz.

Link kısaltma nedir?

URL ya da link kısaltma, bir web sayfasının linkinin, daha kısa görünmesini sağlayan bir servistir. Bu kısaltma işleminde web site URL’si 10 ile 20 karakter arasına sıkıştırılır.

Daha önce karşılaşmamışlar için bir örnek verelim;/p>

http://ornek.com/urun-kategorisi/televizyon/X-model-4K-TV şeklindeki bir linki;

http://orn.ek/4K-Tv şeklinde kısaltmak mümkün.

Link kısaltma işlemi iki farklı şekilde oluyor. Bir jenerik bir isimle ve sağlayıcı firmanın uzantısıyla linkler kısaltılabildiği gibi markalar kendi URL ve marka isimlerine uygun markalaşmış kısaltmalar da yapılabiliyor. Yukarıdaki örnek markalaşmış bir link kısaltmasına örnektir.

En popüler link kısaltma sağlayıcıları bit.ly ve owl.ly olarak geçmektedir ve başka hizmet sağlayıcıları da bulunmaktadır. Jenerik link kısaltmalarında ise link yapısı şu şekilde olmaktadır:

Yine yukarıdaki örneği ele alırsak, http://bit.ly/4K-TV şeklinde bir kısaltma olur.

E-ticaret firması olarak iki seçeneği de kullanabilirsiniz; ancak tabii ki markanıza özgün bir kısaltma bağlantınızın olmasının size sağlayacağı bazı avantajlar olacaktır ve bunları da yazının devamında ele alacağız.

Link kısaltma servislerinin sağladığı avantajlar

Link kısaltma servislerinin sağladığı bazı avantajlar bulunuyor. Bu avantajlara ek olarak yazının devamında markaya özel link kısaltma kullanmanın da avantajlarını ele alacağız.

Veri takibi yapılabilir

İnternet üzerinde yapılan tüm çalışmalarda ölçümleme ve analiz oldukça önemlidir. Paylaştığınız linkler üzerinden gelen trafiğin analizini yapmak için bu kısaltma servislerini kullanabilirsiniz. Bu kısaltma servislerini kullandığınızda, bu servislerin de bazılarının analitik özelliği bulunduğu için, linklerinize ne kadar tıklandığının takibini yapabilirsiniz.

Linklere ne kadar tıklandığının yanı sıra hangi birden fazla platformda bu linkleri paylaştıysanız, hangi kanallar üzerinden ne kadar tık aldığınızı görebilir ve zaman dilimi seçerek, belli bir dönemde ne kadarlık trafik aldığınızı görebilirsiniz.

Özellikle reklam kampanyaları ve duyuru çalışmaları yaparken, bu hizmetleri kullanmanız, kampanyalarınızdan aldığınız sonuçları ve kullanıcıların bu kampanya paylaşımlarına nasıl tepki verdiğini ve sitenize toplamda ne kadar trafik çektiğinizi ölçümlemenizi kolaylaştırır. Aynı zamanda farklı kanalları ölçümleyerek size en çok geri dönüşüm sağlayan kanalları da görmenizi sağlar.

Paylaşımı kolaylaştırır

Linklerin kısa olması, kullanıcıların bu linkleri paylaşmasını da kolaylaştırır. Yine yukarıdaki örnek üzerinden ele alacak olursak;

http://ornek.com/urun-kategorisi/televizyon/X-model-4K-TV

http://orn.ek/4K-Tv

Aşağıdaki örnek daha kolay bir yapıya sahip olduğu için hem hatırda kalıcığı hem de paylaşılmayı kolaylaştırır.

Offline kampanyalarda da kullanılabilir

Geleneksel basın ya da bilboard gibi offline kanallar üzerinde reklam çalışmaları yaptığınızda, kullanıcıları bir web sitesine yönlendirmeniz zordur. Kullanıcılar direkt aramalar yapabilir ve sitenize bu şekilde gelebilirler. Burada da kampanyanızı hatırladıklarını varsayarsak, ürünü sitenizde bulmaları gerekir. Bu da birçok kullanıcı için zor bir süreçtir.

Organik olarak doğrudan ürünü Google’da aradıklarında, benzer ürünleri satan başka sitelerin sayfalarına gitme şansları da olabilir. Bu nedenle de link kısaltma servisini offline kampanyalarda kullanmak, bu kullanıcıları yakalamanızı sağlar.

Offline kampanyanızda kısaltma linkinizi kullanmanız ve markaya özel bir kısaltma linki kullanmanız kullanıcıların bu linkleri daha kolay hatırlamalarını sağlar.

Link yönetimini kolaylaştırır

Özellikle çok fazla kampanya oluşturuyorsanız, linklerinizin takibini yapmak zor olabilir. Hem bu linkleri yönetmek hem de her link başına ayrı istatistik ölçümü alabilmek için de bu servisleri kullanabilirsiniz.

Linkleriniz bu servisler üzerinde kayıtlı tutulduğu için linklerin aldığı sonuçları listeler halinde görebileceğiniz gibi bu sonuçları dışarı aktararak, raporlarınızı da tutabilirsiniz.

Markaya özel kısaltma linki kullanmak neden önemli?

Markaya özel kısaltılmış link kullanmanızın size sunacağı bir takım avantajlar da bulunuyor. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

Marka bilinirliğini artırmanızı sağlar

Doğrudan kendi URL’nizin kısaltılmış halini kullandığınızda yaptığınız paylaşımlar sonrasında kullanıcılar marka isminizi göreceklerdir. Büyük firmaların bu linkleri nasıl kullandıklarını aşağıda görebilirsiniz:

  • Virgin: virg.in
  • BBC: bbc.in
  • Youtube: youtu.be
  • RedBull: win.gs

Bu tür bir kısaltma kullanmanız doğrudan markanızın hatırda kalıcığını sağlarken, bu linki gören kullanıcılar da paylaşımın kim tarafından yapıldığını da anlayabilirler.

Spam linklerin önüne geçmiş olursunuz

Link kısaltma hizmetlerinin bir dezavantajı, spam içerikleri paylaşan kötü amaçlı şahıs ya da kişiler, kullanıcıların hangi bağlantıya tıkladıklarının görmemeleri için bu hizmetleri kullanır. Bu durumda da genellikle jenerik link uzantılarını (bit.ly, owl.ly vb.) kullanmayı tercih ederler. Markanıza özel bir kısaltılmış link kullanmanız, tüketicilerin bağlantılarınıza güvenle tıklamalarını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın