Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu servisleri kullanmayı deneyebilirsiniz.
Link kısaltma nedir?
URL ya da link kısaltma, bir web sayfasının linkinin, daha kısa görünmesini sağlayan bir servistir. Bu kısaltma işleminde web site URL’si 10 ile 20 karakter arasına sıkıştırılır.
Daha önce karşılaşmamışlar için bir örnek verelim;/p>
http://ornek.com/urun-kategorisi/televizyon/X-model-4K-TV şeklindeki bir linki;
http://orn.ek/4K-Tv şeklinde kısaltmak mümkün.
Link kısaltma işlemi iki farklı şekilde oluyor. Bir jenerik bir isimle ve sağlayıcı firmanın uzantısıyla linkler kısaltılabildiği gibi markalar kendi URL ve marka isimlerine uygun markalaşmış kısaltmalar da yapılabiliyor. Yukarıdaki örnek markalaşmış bir link kısaltmasına örnektir.
En popüler link kısaltma sağlayıcıları bit.ly ve owl.ly olarak geçmektedir ve başka hizmet sağlayıcıları da bulunmaktadır. Jenerik link kısaltmalarında ise link yapısı şu şekilde olmaktadır:
Yine yukarıdaki örneği ele alırsak, http://bit.ly/4K-TV şeklinde bir kısaltma olur.
E-ticaret firması olarak iki seçeneği de kullanabilirsiniz; ancak tabii ki markanıza özgün bir kısaltma bağlantınızın olmasının size sağlayacağı bazı avantajlar olacaktır ve bunları da yazının devamında ele alacağız.
Link kısaltma servislerinin sağladığı avantajlar
Link kısaltma servislerinin sağladığı bazı avantajlar bulunuyor. Bu avantajlara ek olarak yazının devamında markaya özel link kısaltma kullanmanın da avantajlarını ele alacağız.
Veri takibi yapılabilir
İnternet üzerinde yapılan tüm çalışmalarda ölçümleme ve analiz oldukça önemlidir. Paylaştığınız linkler üzerinden gelen trafiğin analizini yapmak için bu kısaltma servislerini kullanabilirsiniz. Bu kısaltma servislerini kullandığınızda, bu servislerin de bazılarının analitik özelliği bulunduğu için, linklerinize ne kadar tıklandığının takibini yapabilirsiniz.
Linklere ne kadar tıklandığının yanı sıra hangi birden fazla platformda bu linkleri paylaştıysanız, hangi kanallar üzerinden ne kadar tık aldığınızı görebilir ve zaman dilimi seçerek, belli bir dönemde ne kadarlık trafik aldığınızı görebilirsiniz.
Özellikle reklam kampanyaları ve duyuru çalışmaları yaparken, bu hizmetleri kullanmanız, kampanyalarınızdan aldığınız sonuçları ve kullanıcıların bu kampanya paylaşımlarına nasıl tepki verdiğini ve sitenize toplamda ne kadar trafik çektiğinizi ölçümlemenizi kolaylaştırır. Aynı zamanda farklı kanalları ölçümleyerek size en çok geri dönüşüm sağlayan kanalları da görmenizi sağlar.
Paylaşımı kolaylaştırır
Linklerin kısa olması, kullanıcıların bu linkleri paylaşmasını da kolaylaştırır. Yine yukarıdaki örnek üzerinden ele alacak olursak;
http://ornek.com/urun-kategorisi/televizyon/X-model-4K-TV
http://orn.ek/4K-Tv
Aşağıdaki örnek daha kolay bir yapıya sahip olduğu için hem hatırda kalıcığı hem de paylaşılmayı kolaylaştırır.
Offline kampanyalarda da kullanılabilir
Geleneksel basın ya da bilboard gibi offline kanallar üzerinde reklam çalışmaları yaptığınızda, kullanıcıları bir web sitesine yönlendirmeniz zordur. Kullanıcılar direkt aramalar yapabilir ve sitenize bu şekilde gelebilirler. Burada da kampanyanızı hatırladıklarını varsayarsak, ürünü sitenizde bulmaları gerekir. Bu da birçok kullanıcı için zor bir süreçtir.
Organik olarak doğrudan ürünü Google’da aradıklarında, benzer ürünleri satan başka sitelerin sayfalarına gitme şansları da olabilir. Bu nedenle de link kısaltma servisini offline kampanyalarda kullanmak, bu kullanıcıları yakalamanızı sağlar.
Offline kampanyanızda kısaltma linkinizi kullanmanız ve markaya özel bir kısaltma linki kullanmanız kullanıcıların bu linkleri daha kolay hatırlamalarını sağlar.
Link yönetimini kolaylaştırır
Özellikle çok fazla kampanya oluşturuyorsanız, linklerinizin takibini yapmak zor olabilir. Hem bu linkleri yönetmek hem de her link başına ayrı istatistik ölçümü alabilmek için de bu servisleri kullanabilirsiniz.
Linkleriniz bu servisler üzerinde kayıtlı tutulduğu için linklerin aldığı sonuçları listeler halinde görebileceğiniz gibi bu sonuçları dışarı aktararak, raporlarınızı da tutabilirsiniz.
Markaya özel kısaltma linki kullanmak neden önemli?
Markaya özel kısaltılmış link kullanmanızın size sunacağı bir takım avantajlar da bulunuyor. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:
Marka bilinirliğini artırmanızı sağlar
Doğrudan kendi URL’nizin kısaltılmış halini kullandığınızda yaptığınız paylaşımlar sonrasında kullanıcılar marka isminizi göreceklerdir. Büyük firmaların bu linkleri nasıl kullandıklarını aşağıda görebilirsiniz:
- Virgin: virg.in
- BBC: bbc.in
- Youtube: youtu.be
- RedBull: win.gs
Bu tür bir kısaltma kullanmanız doğrudan markanızın hatırda kalıcığını sağlarken, bu linki gören kullanıcılar da paylaşımın kim tarafından yapıldığını da anlayabilirler.
Spam linklerin önüne geçmiş olursunuz
Link kısaltma hizmetlerinin bir dezavantajı, spam içerikleri paylaşan kötü amaçlı şahıs ya da kişiler, kullanıcıların hangi bağlantıya tıkladıklarının görmemeleri için bu hizmetleri kullanır. Bu durumda da genellikle jenerik link uzantılarını (bit.ly, owl.ly vb.) kullanmayı tercih ederler. Markanıza özel bir kısaltılmış link kullanmanız, tüketicilerin bağlantılarınıza güvenle tıklamalarını sağlar.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar