E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca yönelik hazırlanarak, ziyaretçilerin bu amaçla ilgili bilgilendirilmesi için kullanılabilir.
Varış sayfaları üzerinden tüketicileri e-posta listelerinize abone olmaya yönlendirebilir, belli bir kampanyayı tanıtabilir, bugüne kadar verdiğiniz hizmetler hakkında detaylı bilgileri sunabilir ya da ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.
Zaman içerisinde, site tasarım trendlerinin değişmesiyle beraber, landing page tasarımlarında da bir takım değişiklikler olmaya başlıyor. Bu yazımızda da değişen trendlere göre landing page hazırlarken ne tür öğelere yer vermeniz gerektiğine ve tasarımsal olarak hangi konulara dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.
Minimal ve sade bir tasarım kullanmak
Son yıllarda minimal ve sade tasarımlar oldukça sık bir şekilde karşımıza çıkmaya başladı. Tasarımcılar, kullanıcı deneyimini artırıp, tüketiciler doğrudan içerik veya ürünle buluşturmak için gereksiz öğeleri site üzerinden kaldırmaya başladılar.
Birkaç call to action butonu ve sade metinler eşliğinde görselliğin ön plana çıktığı sade tasarımlar varış sayfalarına da yansımaya başladı.

Video kullanmak
İnternet sitesi üzerinde büyük ve ekranı kaplayan görsellerin yanı sıra video kullanımları da artmaya başladı. Ekranı kaplayan videoların yanı sıra, videonun gösterildiği varış sayfası tasarımlarını da görüyoruz.
Bu videolar sayfa açıldığında otomatik olarak da oynatılabileceği gibi, kullanıcıların videoları oynatmasına da izin verilebiliyor. Video içeriklere olan ilginin artması ve videolar ile kullanıcılara daha fazla bilginin daha hızlı bir şekilde sunulabilmesinden dolayı bu öğelere landing page’lerde yer veriliyor.


Uzun varış sayfaları
Sadelik ön planda olsa da görsellik çoğu zaman bu tasarımlarda öne çıkan öğelerden biri oluyor. Eskiden kısa ve metinlerin olduğu landing page’ler daha sık kullanılıyor olsa da artık markalar ve tasarımcılar görsel öğelerin yer aldığı uzun landing page’lere de önem vermeye başladı.
Bu tasarımların amacı görsel ve grafiksel öğeler kullanarak, sayfayı hem zengin göstermek hem de sayfanın amacını (ürün/hizmet tanıtımı vb.) detaylı bir şekilde yansıtmak. Kullanıcılar bu sayfalar üzerinde konu hakkında birçok bilgiyi rahat bir şekilde bulabiliyorlar.

İnteraktif varış sayfaları
Yeni trendlerden biri de interaktif varış sayfaları. Burada kullancının sayfa üzerinde yaptığı eylemlere göre (farklı ikonlara tıklama, mouse hareketleri vb.) sayfa interaktif bir şekilde değişiyor. Tek sayfa tasarımlarda olduğu gibi sayfa bu eylemlere göre aşağıya kayabildiği gibi, sayfa sabit kalıp, ekran bu eylemlere göre değişebiliyor.
Bu interaktif öğeler, farklı bir kullanıcı deneyimi sunduğu gibi siteye de bir hareket getirerek, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla durmalarını sağlıyor.

İllüstrasyon kullanmak
Flat design kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber site tasarımlardan illüstrasyon kullanımları da artmaya başladı. El çizimleri ya da sade ikon kullanarak bu tasarımların yapılması, basit ve sade bir şekilde verilmek istenen mesajı karşı tarafa ulaştırıyor.
Özellikle el çizimleri gibi dijital sanat çalışmalarını kullanmak siteye görsel anlamda bir farklılık katarak, tüketicilerin ilgisini daha çok çekiyor.

İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar