Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler

30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler

E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca yönelik hazırlanarak, ziyaretçilerin bu amaçla ilgili bilgilendirilmesi için kullanılabilir.

Varış sayfaları üzerinden tüketicileri e-posta listelerinize abone olmaya yönlendirebilir, belli bir kampanyayı tanıtabilir, bugüne kadar verdiğiniz hizmetler hakkında detaylı bilgileri sunabilir ya da ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Zaman içerisinde, site tasarım trendlerinin değişmesiyle beraber, landing page tasarımlarında da bir takım değişiklikler olmaya başlıyor. Bu yazımızda da değişen trendlere göre landing page hazırlarken ne tür öğelere yer vermeniz gerektiğine ve tasarımsal olarak hangi konulara dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Minimal ve sade bir tasarım kullanmak

Son yıllarda minimal ve sade tasarımlar oldukça sık bir şekilde karşımıza çıkmaya başladı. Tasarımcılar, kullanıcı deneyimini artırıp, tüketiciler doğrudan içerik veya ürünle buluşturmak için gereksiz öğeleri site üzerinden kaldırmaya başladılar.

Birkaç call to action butonu ve sade metinler eşliğinde görselliğin ön plana çıktığı sade tasarımlar varış sayfalarına da yansımaya başladı.

Video kullanmak

İnternet sitesi üzerinde büyük ve ekranı kaplayan görsellerin yanı sıra video kullanımları da artmaya başladı. Ekranı kaplayan videoların yanı sıra, videonun gösterildiği varış sayfası tasarımlarını da görüyoruz.

Bu videolar sayfa açıldığında otomatik olarak da oynatılabileceği gibi, kullanıcıların videoları oynatmasına da izin verilebiliyor. Video içeriklere olan ilginin artması ve videolar ile kullanıcılara daha fazla bilginin daha hızlı bir şekilde sunulabilmesinden dolayı bu öğelere landing page’lerde yer veriliyor.

Uzun varış sayfaları

Sadelik ön planda olsa da görsellik çoğu zaman bu tasarımlarda öne çıkan öğelerden biri oluyor. Eskiden kısa ve metinlerin olduğu landing page’ler daha sık kullanılıyor olsa da artık markalar ve tasarımcılar görsel öğelerin yer aldığı uzun landing page’lere de önem vermeye başladı.

Bu tasarımların amacı görsel ve grafiksel öğeler kullanarak, sayfayı hem zengin göstermek hem de sayfanın amacını (ürün/hizmet tanıtımı vb.) detaylı bir şekilde yansıtmak. Kullanıcılar bu sayfalar üzerinde konu hakkında birçok bilgiyi rahat bir şekilde bulabiliyorlar.

İnteraktif varış sayfaları

Yeni trendlerden biri de interaktif varış sayfaları. Burada kullancının sayfa üzerinde yaptığı eylemlere göre (farklı ikonlara tıklama, mouse hareketleri vb.) sayfa interaktif bir şekilde değişiyor. Tek sayfa tasarımlarda olduğu gibi sayfa bu eylemlere göre aşağıya kayabildiği gibi, sayfa sabit kalıp, ekran bu eylemlere göre değişebiliyor.

Bu interaktif öğeler, farklı bir kullanıcı deneyimi sunduğu gibi siteye de bir hareket getirerek, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla durmalarını sağlıyor.

İllüstrasyon kullanmak

Flat design kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber site tasarımlardan illüstrasyon kullanımları da artmaya başladı. El çizimleri ya da sade ikon kullanarak bu tasarımların yapılması, basit ve sade bir şekilde verilmek istenen mesajı karşı tarafa ulaştırıyor.

Özellikle el çizimleri gibi dijital sanat çalışmalarını kullanmak siteye görsel anlamda bir farklılık katarak, tüketicilerin ilgisini daha çok çekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan