Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler

30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler

E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca yönelik hazırlanarak, ziyaretçilerin bu amaçla ilgili bilgilendirilmesi için kullanılabilir.

Varış sayfaları üzerinden tüketicileri e-posta listelerinize abone olmaya yönlendirebilir, belli bir kampanyayı tanıtabilir, bugüne kadar verdiğiniz hizmetler hakkında detaylı bilgileri sunabilir ya da ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Zaman içerisinde, site tasarım trendlerinin değişmesiyle beraber, landing page tasarımlarında da bir takım değişiklikler olmaya başlıyor. Bu yazımızda da değişen trendlere göre landing page hazırlarken ne tür öğelere yer vermeniz gerektiğine ve tasarımsal olarak hangi konulara dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Minimal ve sade bir tasarım kullanmak

Son yıllarda minimal ve sade tasarımlar oldukça sık bir şekilde karşımıza çıkmaya başladı. Tasarımcılar, kullanıcı deneyimini artırıp, tüketiciler doğrudan içerik veya ürünle buluşturmak için gereksiz öğeleri site üzerinden kaldırmaya başladılar.

Birkaç call to action butonu ve sade metinler eşliğinde görselliğin ön plana çıktığı sade tasarımlar varış sayfalarına da yansımaya başladı.

Video kullanmak

İnternet sitesi üzerinde büyük ve ekranı kaplayan görsellerin yanı sıra video kullanımları da artmaya başladı. Ekranı kaplayan videoların yanı sıra, videonun gösterildiği varış sayfası tasarımlarını da görüyoruz.

Bu videolar sayfa açıldığında otomatik olarak da oynatılabileceği gibi, kullanıcıların videoları oynatmasına da izin verilebiliyor. Video içeriklere olan ilginin artması ve videolar ile kullanıcılara daha fazla bilginin daha hızlı bir şekilde sunulabilmesinden dolayı bu öğelere landing page’lerde yer veriliyor.

Uzun varış sayfaları

Sadelik ön planda olsa da görsellik çoğu zaman bu tasarımlarda öne çıkan öğelerden biri oluyor. Eskiden kısa ve metinlerin olduğu landing page’ler daha sık kullanılıyor olsa da artık markalar ve tasarımcılar görsel öğelerin yer aldığı uzun landing page’lere de önem vermeye başladı.

Bu tasarımların amacı görsel ve grafiksel öğeler kullanarak, sayfayı hem zengin göstermek hem de sayfanın amacını (ürün/hizmet tanıtımı vb.) detaylı bir şekilde yansıtmak. Kullanıcılar bu sayfalar üzerinde konu hakkında birçok bilgiyi rahat bir şekilde bulabiliyorlar.

İnteraktif varış sayfaları

Yeni trendlerden biri de interaktif varış sayfaları. Burada kullancının sayfa üzerinde yaptığı eylemlere göre (farklı ikonlara tıklama, mouse hareketleri vb.) sayfa interaktif bir şekilde değişiyor. Tek sayfa tasarımlarda olduğu gibi sayfa bu eylemlere göre aşağıya kayabildiği gibi, sayfa sabit kalıp, ekran bu eylemlere göre değişebiliyor.

Bu interaktif öğeler, farklı bir kullanıcı deneyimi sunduğu gibi siteye de bir hareket getirerek, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla durmalarını sağlıyor.

İllüstrasyon kullanmak

Flat design kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber site tasarımlardan illüstrasyon kullanımları da artmaya başladı. El çizimleri ya da sade ikon kullanarak bu tasarımların yapılması, basit ve sade bir şekilde verilmek istenen mesajı karşı tarafa ulaştırıyor.

Özellikle el çizimleri gibi dijital sanat çalışmalarını kullanmak siteye görsel anlamda bir farklılık katarak, tüketicilerin ilgisini daha çok çekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
Kasım ayının başlarından, hatta Ekim’in sonlarından itibaren televizyonda, internet sitelerinde, sosyal medyada, billboardlarda, otobüs duraklarında yoğun bir reklam kampanyası görülmeye başlar. İnternet kullanıcıları için...
4 Ekim 2021
Markethinkers
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin