fbpx

Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler

30 Haziran 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca yönelik hazırlanarak, ziyaretçilerin bu amaçla ilgili bilgilendirilmesi için kullanılabilir.

Varış sayfaları üzerinden tüketicileri e-posta listelerinize abone olmaya yönlendirebilir, belli bir kampanyayı tanıtabilir, bugüne kadar verdiğiniz hizmetler hakkında detaylı bilgileri sunabilir ya da ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Zaman içerisinde, site tasarım trendlerinin değişmesiyle beraber, landing page tasarımlarında da bir takım değişiklikler olmaya başlıyor. Bu yazımızda da değişen trendlere göre landing page hazırlarken ne tür öğelere yer vermeniz gerektiğine ve tasarımsal olarak hangi konulara dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Minimal ve sade bir tasarım kullanmak

Son yıllarda minimal ve sade tasarımlar oldukça sık bir şekilde karşımıza çıkmaya başladı. Tasarımcılar, kullanıcı deneyimini artırıp, tüketiciler doğrudan içerik veya ürünle buluşturmak için gereksiz öğeleri site üzerinden kaldırmaya başladılar.

Birkaç call to action butonu ve sade metinler eşliğinde görselliğin ön plana çıktığı sade tasarımlar varış sayfalarına da yansımaya başladı.

Video kullanmak

İnternet sitesi üzerinde büyük ve ekranı kaplayan görsellerin yanı sıra video kullanımları da artmaya başladı. Ekranı kaplayan videoların yanı sıra, videonun gösterildiği varış sayfası tasarımlarını da görüyoruz.

Bu videolar sayfa açıldığında otomatik olarak da oynatılabileceği gibi, kullanıcıların videoları oynatmasına da izin verilebiliyor. Video içeriklere olan ilginin artması ve videolar ile kullanıcılara daha fazla bilginin daha hızlı bir şekilde sunulabilmesinden dolayı bu öğelere landing page’lerde yer veriliyor.

Uzun varış sayfaları

Sadelik ön planda olsa da görsellik çoğu zaman bu tasarımlarda öne çıkan öğelerden biri oluyor. Eskiden kısa ve metinlerin olduğu landing page’ler daha sık kullanılıyor olsa da artık markalar ve tasarımcılar görsel öğelerin yer aldığı uzun landing page’lere de önem vermeye başladı.

Bu tasarımların amacı görsel ve grafiksel öğeler kullanarak, sayfayı hem zengin göstermek hem de sayfanın amacını (ürün/hizmet tanıtımı vb.) detaylı bir şekilde yansıtmak. Kullanıcılar bu sayfalar üzerinde konu hakkında birçok bilgiyi rahat bir şekilde bulabiliyorlar.

İnteraktif varış sayfaları

Yeni trendlerden biri de interaktif varış sayfaları. Burada kullancının sayfa üzerinde yaptığı eylemlere göre (farklı ikonlara tıklama, mouse hareketleri vb.) sayfa interaktif bir şekilde değişiyor. Tek sayfa tasarımlarda olduğu gibi sayfa bu eylemlere göre aşağıya kayabildiği gibi, sayfa sabit kalıp, ekran bu eylemlere göre değişebiliyor.

Bu interaktif öğeler, farklı bir kullanıcı deneyimi sunduğu gibi siteye de bir hareket getirerek, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla durmalarını sağlıyor.

İllüstrasyon kullanmak

Flat design kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber site tasarımlardan illüstrasyon kullanımları da artmaya başladı. El çizimleri ya da sade ikon kullanarak bu tasarımların yapılması, basit ve sade bir şekilde verilmek istenen mesajı karşı tarafa ulaştırıyor.

Özellikle el çizimleri gibi dijital sanat çalışmalarını kullanmak siteye görsel anlamda bir farklılık katarak, tüketicilerin ilgisini daha çok çekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan