Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler

30 Haziran 2016
Ferad Osman Sali
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler

E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca yönelik hazırlanarak, ziyaretçilerin bu amaçla ilgili bilgilendirilmesi için kullanılabilir.

Varış sayfaları üzerinden tüketicileri e-posta listelerinize abone olmaya yönlendirebilir, belli bir kampanyayı tanıtabilir, bugüne kadar verdiğiniz hizmetler hakkında detaylı bilgileri sunabilir ya da ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Zaman içerisinde, site tasarım trendlerinin değişmesiyle beraber, landing page tasarımlarında da bir takım değişiklikler olmaya başlıyor. Bu yazımızda da değişen trendlere göre landing page hazırlarken ne tür öğelere yer vermeniz gerektiğine ve tasarımsal olarak hangi konulara dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Minimal ve sade bir tasarım kullanmak

Son yıllarda minimal ve sade tasarımlar oldukça sık bir şekilde karşımıza çıkmaya başladı. Tasarımcılar, kullanıcı deneyimini artırıp, tüketiciler doğrudan içerik veya ürünle buluşturmak için gereksiz öğeleri site üzerinden kaldırmaya başladılar.

Birkaç call to action butonu ve sade metinler eşliğinde görselliğin ön plana çıktığı sade tasarımlar varış sayfalarına da yansımaya başladı.

Video kullanmak

İnternet sitesi üzerinde büyük ve ekranı kaplayan görsellerin yanı sıra video kullanımları da artmaya başladı. Ekranı kaplayan videoların yanı sıra, videonun gösterildiği varış sayfası tasarımlarını da görüyoruz.

Bu videolar sayfa açıldığında otomatik olarak da oynatılabileceği gibi, kullanıcıların videoları oynatmasına da izin verilebiliyor. Video içeriklere olan ilginin artması ve videolar ile kullanıcılara daha fazla bilginin daha hızlı bir şekilde sunulabilmesinden dolayı bu öğelere landing page’lerde yer veriliyor.

Uzun varış sayfaları

Sadelik ön planda olsa da görsellik çoğu zaman bu tasarımlarda öne çıkan öğelerden biri oluyor. Eskiden kısa ve metinlerin olduğu landing page’ler daha sık kullanılıyor olsa da artık markalar ve tasarımcılar görsel öğelerin yer aldığı uzun landing page’lere de önem vermeye başladı.

Bu tasarımların amacı görsel ve grafiksel öğeler kullanarak, sayfayı hem zengin göstermek hem de sayfanın amacını (ürün/hizmet tanıtımı vb.) detaylı bir şekilde yansıtmak. Kullanıcılar bu sayfalar üzerinde konu hakkında birçok bilgiyi rahat bir şekilde bulabiliyorlar.

İnteraktif varış sayfaları

Yeni trendlerden biri de interaktif varış sayfaları. Burada kullancının sayfa üzerinde yaptığı eylemlere göre (farklı ikonlara tıklama, mouse hareketleri vb.) sayfa interaktif bir şekilde değişiyor. Tek sayfa tasarımlarda olduğu gibi sayfa bu eylemlere göre aşağıya kayabildiği gibi, sayfa sabit kalıp, ekran bu eylemlere göre değişebiliyor.

Bu interaktif öğeler, farklı bir kullanıcı deneyimi sunduğu gibi siteye de bir hareket getirerek, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla durmalarını sağlıyor.

İllüstrasyon kullanmak

Flat design kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber site tasarımlardan illüstrasyon kullanımları da artmaya başladı. El çizimleri ya da sade ikon kullanarak bu tasarımların yapılması, basit ve sade bir şekilde verilmek istenen mesajı karşı tarafa ulaştırıyor.

Özellikle el çizimleri gibi dijital sanat çalışmalarını kullanmak siteye görsel anlamda bir farklılık katarak, tüketicilerin ilgisini daha çok çekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Savaş Çetinkaya
Türkiye E-ticaret Sektörü 2021 Yılını Nasıl Geçirdi?
Türkiye E-ticaret Sektörü 2021 Yılını Nasıl Geçirdi?
E-ticareti geleneksel ticaretten ayıran önemli detaylardan biri, sürekli değişen dinamiklere sahip olmasıdır. Geleneksel ticarette bir sistem oturtup onun üzerinden yıllarca hizmet verebilirsiniz. Ama e-ticarette bu mümkün değildir....
16 Nisan 2022
Savaş Çetinkaya
Landing  Page Nedir, Nasıl Hazırlanmalıdır?
Landing Page Nedir, Nasıl Hazırlanmalıdır?
Dijital reklam çalışmalarında başarılı olmak için müşterinin ilgisini çekmek ve bu şekilde dönüşüm elde etmek gerekir. Landing page kullanarak bu amaca ulaşmak mümkündür. Dijital reklam çalışmalarında sık kullanılan bir...
3 Haziran 2022
Ferad Osman Sali
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Ferad Osman Sali
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Ferad Osman Sali
Yeni KDV Oranları Neler, E-Ticaret Sitesi Sahipleri Nasıl Etkilenecek?
Yeni KDV Oranları Neler, E-Ticaret Sitesi Sahipleri Nasıl Etkilenecek?
Yeni KDV oranı düzenlemesi, e-ticaret sitesi sahiplerini ve tüketicileri önemli ölçüde etkileyecek. 3605 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu'nun 28'inci maddesi gereğince verilen karar, 10 Temmuz 2023 tarihinde yürürlüğe girecek. Bu...
9 Temmuz 2023
Ferad Osman Sali