Etkili Bir Landing Page Tasarımı Oluşturmak & 10+ Örnek 

Yazar: Meriç Baha Özbek   -   Güncellenme Tarihi: 30.12.2024
Etkili Bir Landing Page Tasarımı Oluşturmak & 10+ Örnek 

Landing page, ziyaretçilerin dikkatini çekmek ve belirli bir eylemi gerçekleştirmelerini sağlamak için tasarlanmış, bağımsız bir web sayfasıdır. Potansiyel müşterilerin ilgisini çekmek için özel şekilde tasarlanması gereken açılış sayfasında net bir mesaj ve güçlü bir call to action (CTA) yer almalıdır. Bunun yanı sıra görsel olarak da dikkat çekmeli ve kullanıcı dostu olmalıdır. 

Etkili bir landing page için renkler, metinler, yorumlar ve çağrılar büyük öneme sahiptir. Bunun yanı sıra sayfanın hızlı sürede yüklenmesi, mobil uyumlu olması ve içeriklerin uyumlu bir şekilde düzenlenmesi de profesyonel tasarımın temel ögeleridir. 

Açılış Sayfası Tasarımı için Dikkat Etmeniz Gerekenler 

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Açılış sayfası, web sitenin ilk izlenimini oluşturan özel bir alandır. Bu nedenle tasarımında görsel çekiciliğine, navigasyon özelliklerine ve anlaşılır içeriklerin bulunmasına dikkat edilmelidir. Ayrıca bağlantıya tıklandıktan sonra sayfanın hızlı bir şekilde yüklenmesi de önemli unsurlar arasında yer alır. Profesyonel landing page tasarımında dikkat etmeniz gereken diğer hususlar aşağıdaki gibidir: 

Görsel Sadelik 

Açılış sayfasında görsel sadelik, kullanıcı deneyimini olumlu yönde etkileyen bir unsurdur. Sade ve minimalist tasarımlı landing page, odaklanmayı artırdığı için kullanıcıların çağrılara ve mesajlara dikkat vermesini sağlar. Bunun yanı sıra düzenli bir görsellik sunduğu için kullanıcıların gereksinim duydukları bilgilere ulaşmasına olanak tanır. 

Görsel sadelik, kullanıcıların mesajınıza odaklanmasını sağlar ve dikkat dağınıklığını azaltır.

Kaliteli Medya Kullanımı 

Landing page tasarımını etkileyen kaliteli medya, yüksek çözünürlüklü görsel ve video kullanımıyla mümkündür. Ziyaretçilerin dikkatini çeken unsur aynı zamanda duygusal bağ kurmak için de gereklidir. Bunun nedeni ise kullanıcıların ilgi çekici görsel ve videolara daha hızlı tepki vermeleridir.  

Yüksek kaliteli görsel ve videolar, kullanıcıların duygusal bağ kurmasına ve dönüşüm oranlarının artmasına katkı sağlar.

Renklerin Önemi 

Renk unsuru, yönlendirici ve dikkat çekici tasarımlarla ziyaretçilerle iletişim kurmayı kolaylaştırır. Bunun için yaş, cinsiyet ve demografik etkenlere bağlı olarak hedeflenen kitleye uygun renk paletleri seçilmelidir. Örneğin; genç kitleye hitap eden bir sitede açılış sayfası, canlı renklerde olabilirken yetişkin kullanıcılar için daha nötr ve sade tonlarla tasarlanabilir. 

Mobil Uyumluluk 

Etkili bir açılış sayfası, kullanıcıların her cihazdan erişimini mümkün kılacak şekilde tasarlanmalıdır. Bu noktada web sitesi, akıllı telefondan erişim sağlayan ziyaretçiler için mobil uyumlu özelliklere sahip olmalıdır. Sayfanın her ekran boyutuna uygun şekilde tasarlanması, kullanıcıların içerikleri okumalarını, görsel ve video gibi medyatik unsurları incelemelerini kolaylaştırır. 

Mobil uyumlu bir landing page tasarımı, her cihazdan erişim sağlayarak geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmanızı sağlar.

Dönüşüm Oranı Yüksek Açılış Sayfaları için Bilmeniz Gerekenler

Landing Page

Açılış sayfaları tasarlarken en önemli hedef, kullanıcıların hızlı aksiyon almalarını sağlamak olmalıdır. Buna bağlı olarak satın alma, abone olma ve form doldurma gibi işlemleri kolaylaştırmanız gerekir. Ayrıca özgün ve dikkat çekici başlıklara ağırlık vermeniz de önemlidir. Dönüşüm oranı yüksek açılış sayfaları için bilmeniz gereken diğer önemli unsurlar şunlardır: 

Dikkat Çekici Başlıklar 

Sayfanın ana değerini belirleyen unsurlardan biri dikkat çekici başlıklardır. Kullanıcı gereksinimlerini karşılamak için çağrı ve mesajlarınızı net bir şekilde iletmelisiniz. Örneğin; dekorasyon tasarımları yapan bir sitede kullanılan “Yenilik ve Konfor Bir Arada” başlığı kullanıcıların ilgilerini çeker. 

Alt Başlıklar 

Açılış sayfasında oluşturduğunuz ana başlığın altına açıklayıcı alt başlıklar eklemelisiniz. Kullanıcıların merakını gideren ve daha fazla ilgisini çeken bu unsur, kitlelerin sayfada daha uzun süre kalmasını sağlar. Alt başlıklarda daha fazla ve öz bilgiler vermeniz de etkileşim oranını artırmak için iyi bir stratejidir. 

Etkili Görseller 

Sitenin ürün veya hizmetini yansıtan kaliteli medyatik içerikler, ziyaretçilere profesyonel bir izlenim verir. Görsel ve metinlerle birleşen tasarımlar mesajı daha anlaşılır kılar. Bu noktada uyumlu renk ve yüksek çözünürlüklü görsellerle kullanıcıları harekete geçirebilirsiniz. Aynı zamanda videolar sayesinde görsel ve metinlerin etkisini güçlendirebilirsiniz.  

Sosyal Kanıt 

Açılış sayfasında dönüşüm oranlarını artırmanız için sosyal kanıt unsurları kullanabilirsiniz. Bunun için müşteri yorumları, başarı hikayeleri ve güven rozetlerine yer vermelisiniz. Söz konusu unsurlar kullanıcılarda güven duygusu uyandırarak satın alma oranlarını artırmaya katkıda bulunur. 

CTA’lar 

Dönüşüm oranlarını yükseltmek için siteye aksiyon unsurlarını entegre etmelisiniz. Kısa ve net çağrılar ekleyerek kullanıcıların hızlı bir şekilde harekete geçmelerini sağlamanız mümkündür. Örneğin; “Şimdi Başla”, “Hemen Kaydol” veya “Bize Ulaşın” gibi butonlar ziyaretçilerin etkileşim oranlarını artırır.  

CTA (Call to Action) unsurları, ziyaretçilerin hızlı bir şekilde aksiyon almasını teşvik eder.

Hızlı Yükleme Süresi 

Açılış sayfalarının hızlı yüklenmesi, ziyaretçilerin site deneyimini olumlu yönde etkileyen önemli bir unsurdur. Diğer avantajları ise şu şekildedir: 

  • Siteden çıkma oranını düşürür ve kullanıcı deneyimini iyileştirir. 
  • Hem mobil hem de masaüstü cihazlarda sayfaların hızlı yüklenmesi ziyaretçi kitlesini genişletir. 
  • Dönüşüm oranlarını yükseltir ve yüksek gelir elde etme potansiyeli sağlar.  

Kullanıcıların sitede bekleme süresinin azaltılması, web sayfasında daha fazla vakit geçirmelerine de imkan tanır.

Hızlı yükleme süreleri, kullanıcı deneyimini iyileştirir ve sayfadan çıkma oranlarını düşürür.

En İyi 10 Açılış Sayfası Tasarımı Örneği 

Landing Page

Etkili açılış sayfaları tasarlamak için önde gelen web sitelerinden esinlenmek mümkündür. Bu noktada Netflix, Spotify, Uber ve Canva gibi siteler ön plana çıkar. Aşağıdaki başlıklarda en iyi 10 açılış sayfası tasarımı örneğini görebilirsiniz. 

Kendi İşinizi Kurun!

E-ticaret'e hemen bugün başlayın! IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Netflix 

Kullanıcılara deneme süresi ve daimi üyelik için özel teklifler sunan Netflix, CTA unsurlarıyla zenginleştirilen bir tasarıma sahiptir. Ayrıca minimal ve sade tasarımıyla abone olmaya teşvik eder. Dikkat çekici başlıklarıyla potansiyel izleyicilere film veya dizi seçmeleri için öneriler de sunar.  

Spotify 

Spotify’ın açılış sayfasında net ve kullanıcı odaklı mesajlar dikkat çeker. Platformun, kısa aksiyon ifadeleriyle hem aboneliğe hem de müzik dinlemeye teşvik eden bir tasarımı vardır. Ayrıca responsive (mobil uyumlu) özelliği akıllı telefon veya tablet gibi cihazlardan uygulamanın indirilmesine imkan tanır.  

Uber 

Minimalist ve sade tasarımıyla ön plana çıkan Uber, kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılama noktasında başarılı bir platformdur. Konum ve varış noktası gibi özelleştirilmiş seçenekler sunmakla birlikte tüm bilgilere kolaylıkla erişme imkanı tanır.  

Canva 

Kullanıcı dostu ve görsel odaklı bir landing page benimseyen Canva, çeşitli şablon ve şemalarıyla ziyaretçilerin tasarım yapmaları için zengin seçenekler sunar. Sürükle ve bırak özelliğiyle kullanıcıların site üzerinde kolaylıkla işlem yapmasını mümkün kılar. 

Squarespace

Squarespace, estetik tasarımının yanı sıra ziyaretçileri harekete geçirmeye yönelik net mesajlarıyla da dikkat çeker. Ana sayfa üzerinde dikkat dağıtan unsurlara yer verilmemesi ve ziyaretçilerin gerçekleştirmek istediği tüm eylemlere dair butonların yer alması kullanıcı deneyimini iyileştirir. 

Airbnb  

Airbnb, kullanıcıların beklentilerine hitap eden ev seçeneklerini kolaylıkla bulmalarına imkan tanıyan bir tasarıma sahiptir. Gelişmiş filtreleme özellikleri kullanıcı deneyimini iyileştirirken yüksek kaliteli görseller, sitede daha fazla zaman geçirilmesine katkıda bulunur. 

Notion 

Notion, siyah beyaz minimalist tasarımı ve ziyaretçilerin işlemlerini kolaylaştırmaya yönelik sayfa düzeniyle kullanıcı dostu sitelerin başında gelir. Düzenli menüsü, hızlı yüklenme süresi ve mobil uyumlu olması da ziyaretçi deneyimini iyileştiren etkenler arasındadır. 

Zapier

Zapier, turuncu ve beyaz tonlarını dengeli bir şekilde vurgulayarak ziyaretçileri öncelikle üye olmaya ve giriş yapmaya teşvik eder. Düzenli bir akış içerisinde sitede neler yapılabileceğini ön plana çıkaran site, referanslarına da ana sayfasında yer vererek kullanıcılarda güven duygusu oluşturur.  

Dropbox  

Minimalist ve sade tasarıma sahip olan Dropbox, basit vurgularla mesajını etkili bir şekilde iletmeyi başarır. Aynı zamanda arka fonda sunulan şablon tasarımıyla kullanıcılarda proje yaratma isteği de uyandırır.  

Amazon  

Sade bir landing page sunan Amazon; navigasyon, ürün arama, filtreleme, sepete ekleme gibi özelliklerini ön plana çıkarır. Kullanıcı deneyimi iyileştiren özelliklerinin yanı sıra harekete geçirici stratejilere de ağırlık verir. Günün fırsatları, internet favorileri ve taksit gibi kampanyalarını vurgulaması, ziyaretçileri satın almaya teşvik eden özellikleri arasındadır. 

Sıkça Sorulan Sorular (SSS)

Landing page nedir ve neden önemlidir?

Landing page, ziyaretçileri belirli bir hedefe yönlendiren ve dönüşüm oranlarını artırmayı amaçlayan bir web sayfasıdır.

Mobil uyumlu açılış sayfası neden önemlidir?

Mobil uyumlu tasarımlar, her cihazdan erişim sağlayarak kullanıcı deneyimini iyileştirir ve daha fazla kullanıcıya ulaşır.

CTA (Call to Action) nedir ve neden önemlidir?

CTA, kullanıcıları harekete geçmeye teşvik eden ifadelerdir ve dönüşüm oranlarını artırmada kritik rol oynar.

Açılış sayfasında görsel sadelik neden önemlidir?

Görsel sadelik, ziyaretçilerin dikkatini toplar ve sayfanın ana mesajına odaklanmalarını sağlar.

Sosyal kanıtlar neden dönüşüm oranlarını artırır?

Müşteri yorumları ve başarı hikayeleri, kullanıcıların markaya güven duymasını ve hızlı aksiyon almasını sağlar.

Landing page tasarımında renklerin önemi nedir?

Renkler, kullanıcıların dikkatini çeker ve mesajınızı görsel olarak daha güçlü hale getirir.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Meriç Baha Özbek
Meriç Baha Özbek

E-ticaret Danışmanı

Meriç Baha Özbek, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. 2 yıldır SEO ve dijital pazarlama, e-ticaret alanlarında çalışmaktadır. Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar