fbpx

Landing Page SEO Ayarları

10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları

Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda.

E-ticaret siteniz üzerinde farklı varış sayfaları ile kullanıcıları bilgilendirebilir veya reklamlarınızı bu sayfalara yönlendirebilirsiniz. Tabii ki bu varış sayfalarınızın arama motorlarındaki görünürlüğü de bir hayli önemlidir. Bu sebele de SEO çalışmalarınızı doğru bir şekilde yapmanız varış sayfalarınızın organik olarak da trafik elde etmesini sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Landing Page SEO Ayarları

Landing Page SEO çalışmalarını yaparken birkaç farklı açıdan konuya yaklaşmak gerekiyor.

  • Anahtar kelime optimizasyonu
  • Görsel optimizasyonu
  • Teknik optimizasyonlar

Bu rehberimizde de bu farklı konu başlıkları altında neler yapmanız gerektiğini ele alacağız.

Anahtar kelime optimizasyonu

Başlık etiketi: Landing Page başlık etiketi önemli elementlerden biridir. Arama motorlarının sayfayı doğru bir şekilde indeksleyebilmesi için başlık etiketinin ve içeriğinin doğru kurgulanması gerekir.

Bu başlığın içerisinde anahtar kelimelerinizi kullanmalı ve başlığınızı çok uzun tutmamalısınız. Her bir sayfada sadece bir tane “h1” etiketli başlık olacağı için, bu etiketlerin kullanımında dikkatli olmanız bir hayli önemlidir.

Meta açıklaması: Sayfanın özet bilgisinin arama motorlarında göründüğü alan meta açıklaması olarak bilinmektedir. Anahtar kelimelerinizi bu bölümde kullanmanız gerekmektedir. Google otomatik olarak sayfanın en başındaki içerikleri bu bölüm için indekslese de, bu bölümü siz de düzenleyebilirsiniz ki burada bu yöntemi tercih etmek daha önemlidir. Kendi özet metninizi oluşturmanız sayfanın daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayacaktır. Meta açıklaması konusunda kopya içerikler oluşturmaktan kaçınmanız da gerekir. Bu sebeple de tüm sayfalar da farklı meta açıklamaları oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

İçerik: Sayfa içeriği de bir hayli önemlidir. Google özellikle uzun, detaylı anlatımlı ve orijinal içeriklere daha fazla değer vermektedir. İçeriklerinizde anahtar kelime kullanımlarına da yer vermeniz gerekiyor. Anahtar kelimelerinizi içeriğin ilk 100 ile 150 kelimesi arasında geçirmeye özen gösterin ve ilgili diğer kelime gruplarını da bu bölümlerde kullanın. Ancak spam yapmadan anlamlı cümlelerle bu kelime gruplarını kullanmanız oldukça önemli.

Site içi arama: Sitenizde 20’den fazla sayfa varsa site içi arama özelliği kullanmanız yararlı olacaktır. Bu site içi arama özelliğinde kullanıcıların yaptıkları aramaları takip ederek, yeni anahtar kelime fikirleri geliştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra arama sonuçlarında görüntülenmeyen sonuçlar olursa bunları düzeltebilecek önlemler alabilirsiniz.

Görsel optimizasyon

Multimedya öğeleri: Landing Page'inizde multimedya öğelerine de yer vermeniz gerekir. Fotoğraflar, grafikler, infografikler, videolar, tablolar gibi farklı görsel öğeleri bu sayfalarda kullandığınızda hem sayfa içeriğini zenginleştirmiş olursunuz hem de kullanıcıların sayfa üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarsınız.

Görsel öğelere alt açıklama metinleri oluşturabilir, videoların içeriğini özet metinlerle anlatabilir ve böylelikle varış sayfanız için ekstra bilgiler oluşturabilirsiniz.

Sayfanın üst bölümündeki içerikler: Landing Page deki en önemli alan web sitenin ilk yüklendiğinde göründüğü alandır. Başka bir deyişle kullanıcıların sayfayı aşağıya kaydırmadan gördükleri ilk alandır. Bu bölümü etkili bir şekilde kullanmanız ve mümkün olduğunca çok bilgiyi bu alanda vermeniz gerekir.

Eyleme çağrı metin ve butonlarınız, sayfa ile doğrudan ilgili olan görselleri ve metinleri bu bölümde kullanabilirsiniz. Aşağıdaki tabloda sayfanın ilk bölümünün kullanımını nasıl yapabileceğiniz dair birkaç örnek ve yapmamanız gereken bir örnek bulunuyor.

Sosyal paylaşım butonları: Sosyal paylaşım butonları da ziyaretçilerin bu içerikleri paylaşabilmeleri için önemlidir. Bu linklerin sosyal ağlar da paylaşılması, varış sayfalarınızla ilgili farklı yönlendirme linklerinin oluşmasını sağlayacağı gibi sosyal platformlar üzerinden de bu sayfaya trafik sağlamıza yardımcı olacaktır.

Teknik optimizasyonlar

Sayfa yüklenme hızı: Landing Page kullanıcı deneyimini, sayfada geçirilen süreyi artırmak ve sayfayı terk etme oranını düşürmek için sayfalarınızın hızlı bir şekilde yüklenmeleri gerekir. Sayfa yüklenme süresinin uzaması kullanıcıların siteyi terk etmesine neden olacağı gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkileyecektir. Sayfalarınızın performansını artırmak için sayfa yüklenme hızlarını artırmanız önemlidir.

İlgili rehber: Web site hız testi araçları

Mobil uyumluluk: Teknik optimizasyondaki önemli konulardan biri de mobile uyumluluktur. E-ticaret sitelerinin trafiklerinin bir bölümü kimi sitelerde ise büyük bir bölümü mobil cihazlardan gelmektedir. Bu durumda da mobil kullanıcı deneyimini artırmak için sayfalarınızın tasarımlarının mobil cihazlara uyumlu olması gerekmektedir. Mobil uyumlu olmayan sayfalar hem kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkiler hem de kullanıcıların siteyi terk etme oranını yükseltir. Bunun yanı sıra Google arama sonuçlarında mobil uyumlu sitelere de daha fazla öncelik verdiği için, bu uyumluluğun olmaması arama sonuçlarında alt sıralara düşmenize neden olabilir.

Mobile uyumlu tasarımlar hakkında bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz. Kendi e-ticaret sitenizi kurmayı düşünüyorsanız da e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan