Landing Page SEO Ayarları

10 Temmuz 2018
Sinan Oypan

Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda.

E-ticaret siteniz üzerinde farklı varış sayfaları ile kullanıcıları bilgilendirebilir veya reklamlarınızı bu sayfalara yönlendirebilirsiniz. Tabii ki bu varış sayfalarınızın arama motorlarındaki görünürlüğü de bir hayli önemlidir. Bu sebele de SEO çalışmalarınızı doğru bir şekilde yapmanız varış sayfalarınızın organik olarak da trafik elde etmesini sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Landing Page SEO Ayarları

Landing Page SEO çalışmalarını yaparken birkaç farklı açıdan konuya yaklaşmak gerekiyor.

  • Anahtar kelime optimizasyonu
  • Görsel optimizasyonu
  • Teknik optimizasyonlar

Bu rehberimizde de bu farklı konu başlıkları altında neler yapmanız gerektiğini ele alacağız.

Anahtar kelime optimizasyonu

Başlık etiketi: Landing Page başlık etiketi önemli elementlerden biridir. Arama motorlarının sayfayı doğru bir şekilde indeksleyebilmesi için başlık etiketinin ve içeriğinin doğru kurgulanması gerekir.

Bu başlığın içerisinde anahtar kelimelerinizi kullanmalı ve başlığınızı çok uzun tutmamalısınız. Her bir sayfada sadece bir tane “h1” etiketli başlık olacağı için, bu etiketlerin kullanımında dikkatli olmanız bir hayli önemlidir.

Meta açıklaması: Sayfanın özet bilgisinin arama motorlarında göründüğü alan meta açıklaması olarak bilinmektedir. Anahtar kelimelerinizi bu bölümde kullanmanız gerekmektedir. Google otomatik olarak sayfanın en başındaki içerikleri bu bölüm için indekslese de, bu bölümü siz de düzenleyebilirsiniz ki burada bu yöntemi tercih etmek daha önemlidir. Kendi özet metninizi oluşturmanız sayfanın daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayacaktır. Meta açıklaması konusunda kopya içerikler oluşturmaktan kaçınmanız da gerekir. Bu sebeple de tüm sayfalar da farklı meta açıklamaları oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

İçerik: Sayfa içeriği de bir hayli önemlidir. Google özellikle uzun, detaylı anlatımlı ve orijinal içeriklere daha fazla değer vermektedir. İçeriklerinizde anahtar kelime kullanımlarına da yer vermeniz gerekiyor. Anahtar kelimelerinizi içeriğin ilk 100 ile 150 kelimesi arasında geçirmeye özen gösterin ve ilgili diğer kelime gruplarını da bu bölümlerde kullanın. Ancak spam yapmadan anlamlı cümlelerle bu kelime gruplarını kullanmanız oldukça önemli.

Site içi arama: Sitenizde 20’den fazla sayfa varsa site içi arama özelliği kullanmanız yararlı olacaktır. Bu site içi arama özelliğinde kullanıcıların yaptıkları aramaları takip ederek, yeni anahtar kelime fikirleri geliştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra arama sonuçlarında görüntülenmeyen sonuçlar olursa bunları düzeltebilecek önlemler alabilirsiniz.

Görsel optimizasyon

Multimedya öğeleri: Landing Page'inizde multimedya öğelerine de yer vermeniz gerekir. Fotoğraflar, grafikler, infografikler, videolar, tablolar gibi farklı görsel öğeleri bu sayfalarda kullandığınızda hem sayfa içeriğini zenginleştirmiş olursunuz hem de kullanıcıların sayfa üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarsınız.

Görsel öğelere alt açıklama metinleri oluşturabilir, videoların içeriğini özet metinlerle anlatabilir ve böylelikle varış sayfanız için ekstra bilgiler oluşturabilirsiniz.

Sayfanın üst bölümündeki içerikler: Landing Page deki en önemli alan web sitenin ilk yüklendiğinde göründüğü alandır. Başka bir deyişle kullanıcıların sayfayı aşağıya kaydırmadan gördükleri ilk alandır. Bu bölümü etkili bir şekilde kullanmanız ve mümkün olduğunca çok bilgiyi bu alanda vermeniz gerekir.

Eyleme çağrı metin ve butonlarınız, sayfa ile doğrudan ilgili olan görselleri ve metinleri bu bölümde kullanabilirsiniz. Aşağıdaki tabloda sayfanın ilk bölümünün kullanımını nasıl yapabileceğiniz dair birkaç örnek ve yapmamanız gereken bir örnek bulunuyor.

Sosyal paylaşım butonları: Sosyal paylaşım butonları da ziyaretçilerin bu içerikleri paylaşabilmeleri için önemlidir. Bu linklerin sosyal ağlar da paylaşılması, varış sayfalarınızla ilgili farklı yönlendirme linklerinin oluşmasını sağlayacağı gibi sosyal platformlar üzerinden de bu sayfaya trafik sağlamıza yardımcı olacaktır.

Teknik optimizasyonlar

Sayfa yüklenme hızı: Landing Page kullanıcı deneyimini, sayfada geçirilen süreyi artırmak ve sayfayı terk etme oranını düşürmek için sayfalarınızın hızlı bir şekilde yüklenmeleri gerekir. Sayfa yüklenme süresinin uzaması kullanıcıların siteyi terk etmesine neden olacağı gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkileyecektir. Sayfalarınızın performansını artırmak için sayfa yüklenme hızlarını artırmanız önemlidir.

İlgili rehber: Web site hız testi araçları

Mobil uyumluluk: Teknik optimizasyondaki önemli konulardan biri de mobile uyumluluktur. E-ticaret sitelerinin trafiklerinin bir bölümü kimi sitelerde ise büyük bir bölümü mobil cihazlardan gelmektedir. Bu durumda da mobil kullanıcı deneyimini artırmak için sayfalarınızın tasarımlarının mobil cihazlara uyumlu olması gerekmektedir. Mobil uyumlu olmayan sayfalar hem kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkiler hem de kullanıcıların siteyi terk etme oranını yükseltir. Bunun yanı sıra Google arama sonuçlarında mobil uyumlu sitelere de daha fazla öncelik verdiği için, bu uyumluluğun olmaması arama sonuçlarında alt sıralara düşmenize neden olabilir.

Mobile uyumlu tasarımlar hakkında bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz. Kendi e-ticaret sitenizi kurmayı düşünüyorsanız da e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2019’da öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan