Landing Page SEO Ayarları

10 Temmuz 2018
Sinan Oypan

Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda.

E-ticaret siteniz üzerinde farklı varış sayfaları ile kullanıcıları bilgilendirebilir veya reklamlarınızı bu sayfalara yönlendirebilirsiniz. Tabii ki bu varış sayfalarınızın arama motorlarındaki görünürlüğü de bir hayli önemlidir. Bu sebele de SEO çalışmalarınızı doğru bir şekilde yapmanız varış sayfalarınızın organik olarak da trafik elde etmesini sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Landing Page SEO Ayarları

Landing Page SEO çalışmalarını yaparken birkaç farklı açıdan konuya yaklaşmak gerekiyor.

  • Anahtar kelime optimizasyonu
  • Görsel optimizasyonu
  • Teknik optimizasyonlar

Bu rehberimizde de bu farklı konu başlıkları altında neler yapmanız gerektiğini ele alacağız.

Anahtar kelime optimizasyonu

Başlık etiketi: Landing Page başlık etiketi önemli elementlerden biridir. Arama motorlarının sayfayı doğru bir şekilde indeksleyebilmesi için başlık etiketinin ve içeriğinin doğru kurgulanması gerekir.

Bu başlığın içerisinde anahtar kelimelerinizi kullanmalı ve başlığınızı çok uzun tutmamalısınız. Her bir sayfada sadece bir tane “h1” etiketli başlık olacağı için, bu etiketlerin kullanımında dikkatli olmanız bir hayli önemlidir.

Meta açıklaması: Sayfanın özet bilgisinin arama motorlarında göründüğü alan meta açıklaması olarak bilinmektedir. Anahtar kelimelerinizi bu bölümde kullanmanız gerekmektedir. Google otomatik olarak sayfanın en başındaki içerikleri bu bölüm için indekslese de, bu bölümü siz de düzenleyebilirsiniz ki burada bu yöntemi tercih etmek daha önemlidir. Kendi özet metninizi oluşturmanız sayfanın daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayacaktır. Meta açıklaması konusunda kopya içerikler oluşturmaktan kaçınmanız da gerekir. Bu sebeple de tüm sayfalar da farklı meta açıklamaları oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

İçerik: Sayfa içeriği de bir hayli önemlidir. Google özellikle uzun, detaylı anlatımlı ve orijinal içeriklere daha fazla değer vermektedir. İçeriklerinizde anahtar kelime kullanımlarına da yer vermeniz gerekiyor. Anahtar kelimelerinizi içeriğin ilk 100 ile 150 kelimesi arasında geçirmeye özen gösterin ve ilgili diğer kelime gruplarını da bu bölümlerde kullanın. Ancak spam yapmadan anlamlı cümlelerle bu kelime gruplarını kullanmanız oldukça önemli.

Site içi arama: Sitenizde 20’den fazla sayfa varsa site içi arama özelliği kullanmanız yararlı olacaktır. Bu site içi arama özelliğinde kullanıcıların yaptıkları aramaları takip ederek, yeni anahtar kelime fikirleri geliştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra arama sonuçlarında görüntülenmeyen sonuçlar olursa bunları düzeltebilecek önlemler alabilirsiniz.

Görsel optimizasyon

Multimedya öğeleri: Landing Page'inizde multimedya öğelerine de yer vermeniz gerekir. Fotoğraflar, grafikler, infografikler, videolar, tablolar gibi farklı görsel öğeleri bu sayfalarda kullandığınızda hem sayfa içeriğini zenginleştirmiş olursunuz hem de kullanıcıların sayfa üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarsınız.

Görsel öğelere alt açıklama metinleri oluşturabilir, videoların içeriğini özet metinlerle anlatabilir ve böylelikle varış sayfanız için ekstra bilgiler oluşturabilirsiniz.

Sayfanın üst bölümündeki içerikler: Landing Page deki en önemli alan web sitenin ilk yüklendiğinde göründüğü alandır. Başka bir deyişle kullanıcıların sayfayı aşağıya kaydırmadan gördükleri ilk alandır. Bu bölümü etkili bir şekilde kullanmanız ve mümkün olduğunca çok bilgiyi bu alanda vermeniz gerekir.

Eyleme çağrı metin ve butonlarınız, sayfa ile doğrudan ilgili olan görselleri ve metinleri bu bölümde kullanabilirsiniz. Aşağıdaki tabloda sayfanın ilk bölümünün kullanımını nasıl yapabileceğiniz dair birkaç örnek ve yapmamanız gereken bir örnek bulunuyor.

Sosyal paylaşım butonları: Sosyal paylaşım butonları da ziyaretçilerin bu içerikleri paylaşabilmeleri için önemlidir. Bu linklerin sosyal ağlar da paylaşılması, varış sayfalarınızla ilgili farklı yönlendirme linklerinin oluşmasını sağlayacağı gibi sosyal platformlar üzerinden de bu sayfaya trafik sağlamıza yardımcı olacaktır.

Teknik optimizasyonlar

Sayfa yüklenme hızı: Landing Page kullanıcı deneyimini, sayfada geçirilen süreyi artırmak ve sayfayı terk etme oranını düşürmek için sayfalarınızın hızlı bir şekilde yüklenmeleri gerekir. Sayfa yüklenme süresinin uzaması kullanıcıların siteyi terk etmesine neden olacağı gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkileyecektir. Sayfalarınızın performansını artırmak için sayfa yüklenme hızlarını artırmanız önemlidir.

İlgili rehber: Web site hız testi araçları

Mobil uyumluluk: Teknik optimizasyondaki önemli konulardan biri de mobile uyumluluktur. E-ticaret sitelerinin trafiklerinin bir bölümü kimi sitelerde ise büyük bir bölümü mobil cihazlardan gelmektedir. Bu durumda da mobil kullanıcı deneyimini artırmak için sayfalarınızın tasarımlarının mobil cihazlara uyumlu olması gerekmektedir. Mobil uyumlu olmayan sayfalar hem kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkiler hem de kullanıcıların siteyi terk etme oranını yükseltir. Bunun yanı sıra Google arama sonuçlarında mobil uyumlu sitelere de daha fazla öncelik verdiği için, bu uyumluluğun olmaması arama sonuçlarında alt sıralara düşmenize neden olabilir.

Mobile uyumlu tasarımlar hakkında bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz. Kendi e-ticaret sitenizi kurmayı düşünüyorsanız da e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan