Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm

7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm

Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol oynamaktadır. Bu sebeple de bu sayfaların içeriği, tasarımı ve SEO çalışmalarının oldukça iyi bir şekilde yapılması gerekir.

Geçtiğimiz günlerde Landing Page’lerin nasıl hazırlanabileceğine dair ipuçları verdiğimiz rehber serimizin ilk iki bölümünü paylaştık. Aşağıdaki bağlantılardan önceki yazılarımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü son rehberimizde ise bu sayfalardaki form kullanımlarına ve varış sayfasını yayınladıktan sonra neler yapabileceğinize değineceğiz.

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm

Form kullanımları

Varış sayfalarında kullanılan formları iyi bir şekilde hazırlamak ve tasarımlarını dikkat çekici yapmak, bu sayfalardan alınacak geri dönüşümleri önemli bir şekilde artırır. Tabii ki bu formları hazırlarken de üzerinde durulması gereken konular bulunuyor.

Gereksiz alanları çıkartın. Formlarınızda kullanıcılardan bilgi toplarken sadece gerekli olan bilgileri alın. Kullanıcı bilgisi toplamak adına ihtiyacınız olmayan bilgileri toplamaya çalışmanız kullanıcıları kaçıracaktır.

Uzun formlar geri dönüşümü azaltır. Gereksiz alanları bu formlara eklemek, formların doldurulma süresini de uzatacaktır. Formların uzun olması da kullanıcıları kaçırabilecek bir diğer faktördür. Kullanıcıların hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamanız gerekir, bunun için de formlarınızı mümkün olduğunca kısa tutmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Tasarım görsel olarak forma yönlendirecek şekilde olsun. Asıl amacınız kullanıcıları forma yönlendirmek ve bu form ile geri dönüşüm sağlamayı düşünüyorsanız, sayfa tasarımınızın görsel olarak bu forma yönlendirecek şekilde düzenlenmesi gerekir. Gerek kullanılan görsellerle gerekse de sayfa akışı itibariyle kullanıcılar doğal olarak bu formu görebilmeliler.

Büyük butonlar kullanın. Formlarınız üzerinde büyük butonlar kullanmanız, hem dikkat çekiciliği sağlar hem de kullanıcıları bu alana yönlendirir. Arka planla zıtlık oluşturacak ve çekici renk kullanımlarıyla form üzerindeki butonlarınızı öne çıkartabilirsiniz.

Kolay okunan fontlar kullanın. Formlarınız üzerinde kolay okunan ve anlaşılır fontlar kullanmanız, kullanıcıların daha rahat bir şekilde bu formları doldurmalarını kolaylaştırır.

Formu doldurarak kullanıcıların ne elde edeceklerini belirtin. Sayfayı ziyaret edenleri formu doldurmaya yönlendirmek için, bu formu doldurarak nasıl bir hizmet alacaklarını ya da bu formu doldurmanın onlara ne gibi faydaları olduğunu da belirtmelisiniz.

Varış sayfası yayınlandıktan sonra yapılacaklar

Varış sayfasını hazırladıktan ve yayınladıktan sonra da yapılacak işler bulunuyor. Bu süreci hazırlık, yayınlama ve kampanya bitişi olarak ele alabiliriz. Daha önceki maddelerde hazırlık çalışmaları üzerinde durmuştuk. Şimdi de ilk olara yayınlanma sırasında yapılacak çalışmalara bakalım.

Yayın süresinde yapılacaklar

Sayfanın ve kampanyanın yayında olduğu süreç içerisinde günlük olarak sayfa üzerindeki geri dönüşümleri ölçümleyerek işe başlayabilirsiniz. Eğer uzun soluklu bir kampanya sürecindeyseniz ve bu sayfayı uzun süre yayında tutmayı planlıyorsanız, günlük yerine haftalık raporlar alabilirsiniz.

Ziyaretçilerin sayfa üzerinde geçirdikleri süreyi takip edebilir, formlar üzerinen ne kadarlık bir geri dönüşüm alındığını inceleyebilir ve genel olarak sayfanın performansını takip edebilirsiniz. Bu analizler sonucunda sayfa üzerinde iyi çalışan ya da iyi çalışmayan yerleri görerek, hızlı müdahalelerle sayfalarınızı tekrar düzenleyebilirsiniz.

Kampanya bitiminde yapılacaklar

Kampanya bittikten sonra artık genel analizleri yapmaya başlayabilirsiniz. Sayfanın genel performansını, elde edilen geri dönüşümleri, kaç kişiye ulaştığınızı, organik olarak ne kadar trafik elde ettiğiniz, reklamlarınızın performanslarını ve reklamlar üzerinden elde ettiğiniz geri dönüşleri analiz ederek, varış sayfanızın performansını ortaya çıkartabilirsiniz.

Bu analizleri yapmak ilerileyen zamanlarda yapacağınız çalışmalarda size bir yol haritası çıkartacaktır ve daha iyi stratejiler geliştirmenize yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
E-ticarette satış rakamlarını arttırmanın en etkili yöntemlerinden biri dönemsel olarak düzenlenen kampanyalardır. En bilineni Black Friday, diğer adı ile Efsane Cuma olduğunu söyleyebileceğimiz kampanyalar, sunulan fırsatlarla...
17 Aralık 2021
Markethinkers
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Online Satış Sitesi Kurmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Online Satış Sitesi Kurmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Alışveriş sitesi kurmak, son yılların en çok tercih edilen girişimlerinden biridir. Bunun sebebi, temelde basit bir iş gibi görünmesidir. Geleneksel ticarete göre pek çok yönden avantajlı ve kolaydır fakat dikkat edilmesi gereken...
3 Mart 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın