fbpx

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm

7 Eylül 2017
Sinan Oypan

Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol oynamaktadır. Bu sebeple de bu sayfaların içeriği, tasarımı ve SEO çalışmalarının oldukça iyi bir şekilde yapılması gerekir.

Geçtiğimiz günlerde Landing Page’lerin nasıl hazırlanabileceğine dair ipuçları verdiğimiz rehber serimizin ilk iki bölümünü paylaştık. Aşağıdaki bağlantılardan önceki yazılarımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü son rehberimizde ise bu sayfalardaki form kullanımlarına ve varış sayfasını yayınladıktan sonra neler yapabileceğinize değineceğiz.

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm

Form kullanımları

Varış sayfalarında kullanılan formları iyi bir şekilde hazırlamak ve tasarımlarını dikkat çekici yapmak, bu sayfalardan alınacak geri dönüşümleri önemli bir şekilde artırır. Tabii ki bu formları hazırlarken de üzerinde durulması gereken konular bulunuyor.

Gereksiz alanları çıkartın. Formlarınızda kullanıcılardan bilgi toplarken sadece gerekli olan bilgileri alın. Kullanıcı bilgisi toplamak adına ihtiyacınız olmayan bilgileri toplamaya çalışmanız kullanıcıları kaçıracaktır.

Uzun formlar geri dönüşümü azaltır. Gereksiz alanları bu formlara eklemek, formların doldurulma süresini de uzatacaktır. Formların uzun olması da kullanıcıları kaçırabilecek bir diğer faktördür. Kullanıcıların hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamanız gerekir, bunun için de formlarınızı mümkün olduğunca kısa tutmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Tasarım görsel olarak forma yönlendirecek şekilde olsun. Asıl amacınız kullanıcıları forma yönlendirmek ve bu form ile geri dönüşüm sağlamayı düşünüyorsanız, sayfa tasarımınızın görsel olarak bu forma yönlendirecek şekilde düzenlenmesi gerekir. Gerek kullanılan görsellerle gerekse de sayfa akışı itibariyle kullanıcılar doğal olarak bu formu görebilmeliler.

Büyük butonlar kullanın. Formlarınız üzerinde büyük butonlar kullanmanız, hem dikkat çekiciliği sağlar hem de kullanıcıları bu alana yönlendirir. Arka planla zıtlık oluşturacak ve çekici renk kullanımlarıyla form üzerindeki butonlarınızı öne çıkartabilirsiniz.

Kolay okunan fontlar kullanın. Formlarınız üzerinde kolay okunan ve anlaşılır fontlar kullanmanız, kullanıcıların daha rahat bir şekilde bu formları doldurmalarını kolaylaştırır.

Formu doldurarak kullanıcıların ne elde edeceklerini belirtin. Sayfayı ziyaret edenleri formu doldurmaya yönlendirmek için, bu formu doldurarak nasıl bir hizmet alacaklarını ya da bu formu doldurmanın onlara ne gibi faydaları olduğunu da belirtmelisiniz.

Varış sayfası yayınlandıktan sonra yapılacaklar

Varış sayfasını hazırladıktan ve yayınladıktan sonra da yapılacak işler bulunuyor. Bu süreci hazırlık, yayınlama ve kampanya bitişi olarak ele alabiliriz. Daha önceki maddelerde hazırlık çalışmaları üzerinde durmuştuk. Şimdi de ilk olara yayınlanma sırasında yapılacak çalışmalara bakalım.

Yayın süresinde yapılacaklar

Sayfanın ve kampanyanın yayında olduğu süreç içerisinde günlük olarak sayfa üzerindeki geri dönüşümleri ölçümleyerek işe başlayabilirsiniz. Eğer uzun soluklu bir kampanya sürecindeyseniz ve bu sayfayı uzun süre yayında tutmayı planlıyorsanız, günlük yerine haftalık raporlar alabilirsiniz.

Ziyaretçilerin sayfa üzerinde geçirdikleri süreyi takip edebilir, formlar üzerinen ne kadarlık bir geri dönüşüm alındığını inceleyebilir ve genel olarak sayfanın performansını takip edebilirsiniz. Bu analizler sonucunda sayfa üzerinde iyi çalışan ya da iyi çalışmayan yerleri görerek, hızlı müdahalelerle sayfalarınızı tekrar düzenleyebilirsiniz.

Kampanya bitiminde yapılacaklar

Kampanya bittikten sonra artık genel analizleri yapmaya başlayabilirsiniz. Sayfanın genel performansını, elde edilen geri dönüşümleri, kaç kişiye ulaştığınızı, organik olarak ne kadar trafik elde ettiğiniz, reklamlarınızın performanslarını ve reklamlar üzerinden elde ettiğiniz geri dönüşleri analiz ederek, varış sayfanızın performansını ortaya çıkartabilirsiniz.

Bu analizleri yapmak ilerileyen zamanlarda yapacağınız çalışmalarda size bir yol haritası çıkartacaktır ve daha iyi stratejiler geliştirmenize yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan