Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm

7 Eylül 2017
Sinan Oypan

Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol oynamaktadır. Bu sebeple de bu sayfaların içeriği, tasarımı ve SEO çalışmalarının oldukça iyi bir şekilde yapılması gerekir.

Geçtiğimiz günlerde Landing Page’lerin nasıl hazırlanabileceğine dair ipuçları verdiğimiz rehber serimizin ilk iki bölümünü paylaştık. Aşağıdaki bağlantılardan önceki yazılarımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü son rehberimizde ise bu sayfalardaki form kullanımlarına ve varış sayfasını yayınladıktan sonra neler yapabileceğinize değineceğiz.

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm

Form kullanımları

Varış sayfalarında kullanılan formları iyi bir şekilde hazırlamak ve tasarımlarını dikkat çekici yapmak, bu sayfalardan alınacak geri dönüşümleri önemli bir şekilde artırır. Tabii ki bu formları hazırlarken de üzerinde durulması gereken konular bulunuyor.

Gereksiz alanları çıkartın. Formlarınızda kullanıcılardan bilgi toplarken sadece gerekli olan bilgileri alın. Kullanıcı bilgisi toplamak adına ihtiyacınız olmayan bilgileri toplamaya çalışmanız kullanıcıları kaçıracaktır.

Uzun formlar geri dönüşümü azaltır. Gereksiz alanları bu formlara eklemek, formların doldurulma süresini de uzatacaktır. Formların uzun olması da kullanıcıları kaçırabilecek bir diğer faktördür. Kullanıcıların hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamanız gerekir, bunun için de formlarınızı mümkün olduğunca kısa tutmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Tasarım görsel olarak forma yönlendirecek şekilde olsun. Asıl amacınız kullanıcıları forma yönlendirmek ve bu form ile geri dönüşüm sağlamayı düşünüyorsanız, sayfa tasarımınızın görsel olarak bu forma yönlendirecek şekilde düzenlenmesi gerekir. Gerek kullanılan görsellerle gerekse de sayfa akışı itibariyle kullanıcılar doğal olarak bu formu görebilmeliler.

Büyük butonlar kullanın. Formlarınız üzerinde büyük butonlar kullanmanız, hem dikkat çekiciliği sağlar hem de kullanıcıları bu alana yönlendirir. Arka planla zıtlık oluşturacak ve çekici renk kullanımlarıyla form üzerindeki butonlarınızı öne çıkartabilirsiniz.

Kolay okunan fontlar kullanın. Formlarınız üzerinde kolay okunan ve anlaşılır fontlar kullanmanız, kullanıcıların daha rahat bir şekilde bu formları doldurmalarını kolaylaştırır.

Formu doldurarak kullanıcıların ne elde edeceklerini belirtin. Sayfayı ziyaret edenleri formu doldurmaya yönlendirmek için, bu formu doldurarak nasıl bir hizmet alacaklarını ya da bu formu doldurmanın onlara ne gibi faydaları olduğunu da belirtmelisiniz.

Varış sayfası yayınlandıktan sonra yapılacaklar

Varış sayfasını hazırladıktan ve yayınladıktan sonra da yapılacak işler bulunuyor. Bu süreci hazırlık, yayınlama ve kampanya bitişi olarak ele alabiliriz. Daha önceki maddelerde hazırlık çalışmaları üzerinde durmuştuk. Şimdi de ilk olara yayınlanma sırasında yapılacak çalışmalara bakalım.

Yayın süresinde yapılacaklar

Sayfanın ve kampanyanın yayında olduğu süreç içerisinde günlük olarak sayfa üzerindeki geri dönüşümleri ölçümleyerek işe başlayabilirsiniz. Eğer uzun soluklu bir kampanya sürecindeyseniz ve bu sayfayı uzun süre yayında tutmayı planlıyorsanız, günlük yerine haftalık raporlar alabilirsiniz.

Ziyaretçilerin sayfa üzerinde geçirdikleri süreyi takip edebilir, formlar üzerinen ne kadarlık bir geri dönüşüm alındığını inceleyebilir ve genel olarak sayfanın performansını takip edebilirsiniz. Bu analizler sonucunda sayfa üzerinde iyi çalışan ya da iyi çalışmayan yerleri görerek, hızlı müdahalelerle sayfalarınızı tekrar düzenleyebilirsiniz.

Kampanya bitiminde yapılacaklar

Kampanya bittikten sonra artık genel analizleri yapmaya başlayabilirsiniz. Sayfanın genel performansını, elde edilen geri dönüşümleri, kaç kişiye ulaştığınızı, organik olarak ne kadar trafik elde ettiğiniz, reklamlarınızın performanslarını ve reklamlar üzerinden elde ettiğiniz geri dönüşleri analiz ederek, varış sayfanızın performansını ortaya çıkartabilirsiniz.

Bu analizleri yapmak ilerileyen zamanlarda yapacağınız çalışmalarda size bir yol haritası çıkartacaktır ve daha iyi stratejiler geliştirmenize yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan