Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 07.09.2017
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm

Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol oynamaktadır. Bu sebeple de bu sayfaların içeriği, tasarımı ve SEO çalışmalarının oldukça iyi bir şekilde yapılması gerekir.

Geçtiğimiz günlerde Landing Page’lerin nasıl hazırlanabileceğine dair ipuçları verdiğimiz rehber serimizin ilk iki bölümünü paylaştık. Aşağıdaki bağlantılardan önceki yazılarımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü son rehberimizde ise bu sayfalardaki form kullanımlarına ve varış sayfasını yayınladıktan sonra neler yapabileceğinize değineceğiz.

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm

Form kullanımları

Varış sayfalarında kullanılan formları iyi bir şekilde hazırlamak ve tasarımlarını dikkat çekici yapmak, bu sayfalardan alınacak geri dönüşümleri önemli bir şekilde artırır. Tabii ki bu formları hazırlarken de üzerinde durulması gereken konular bulunuyor.

Gereksiz alanları çıkartın. Formlarınızda kullanıcılardan bilgi toplarken sadece gerekli olan bilgileri alın. Kullanıcı bilgisi toplamak adına ihtiyacınız olmayan bilgileri toplamaya çalışmanız kullanıcıları kaçıracaktır.

Uzun formlar geri dönüşümü azaltır. Gereksiz alanları bu formlara eklemek, formların doldurulma süresini de uzatacaktır. Formların uzun olması da kullanıcıları kaçırabilecek bir diğer faktördür. Kullanıcıların hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamanız gerekir, bunun için de formlarınızı mümkün olduğunca kısa tutmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Tasarım görsel olarak forma yönlendirecek şekilde olsun. Asıl amacınız kullanıcıları forma yönlendirmek ve bu form ile geri dönüşüm sağlamayı düşünüyorsanız, sayfa tasarımınızın görsel olarak bu forma yönlendirecek şekilde düzenlenmesi gerekir. Gerek kullanılan görsellerle gerekse de sayfa akışı itibariyle kullanıcılar doğal olarak bu formu görebilmeliler.

Büyük butonlar kullanın. Formlarınız üzerinde büyük butonlar kullanmanız, hem dikkat çekiciliği sağlar hem de kullanıcıları bu alana yönlendirir. Arka planla zıtlık oluşturacak ve çekici renk kullanımlarıyla form üzerindeki butonlarınızı öne çıkartabilirsiniz.

Kolay okunan fontlar kullanın. Formlarınız üzerinde kolay okunan ve anlaşılır fontlar kullanmanız, kullanıcıların daha rahat bir şekilde bu formları doldurmalarını kolaylaştırır.

Formu doldurarak kullanıcıların ne elde edeceklerini belirtin. Sayfayı ziyaret edenleri formu doldurmaya yönlendirmek için, bu formu doldurarak nasıl bir hizmet alacaklarını ya da bu formu doldurmanın onlara ne gibi faydaları olduğunu da belirtmelisiniz.

Varış sayfası yayınlandıktan sonra yapılacaklar

Varış sayfasını hazırladıktan ve yayınladıktan sonra da yapılacak işler bulunuyor. Bu süreci hazırlık, yayınlama ve kampanya bitişi olarak ele alabiliriz. Daha önceki maddelerde hazırlık çalışmaları üzerinde durmuştuk. Şimdi de ilk olara yayınlanma sırasında yapılacak çalışmalara bakalım.

Yayın süresinde yapılacaklar

Sayfanın ve kampanyanın yayında olduğu süreç içerisinde günlük olarak sayfa üzerindeki geri dönüşümleri ölçümleyerek işe başlayabilirsiniz. Eğer uzun soluklu bir kampanya sürecindeyseniz ve bu sayfayı uzun süre yayında tutmayı planlıyorsanız, günlük yerine haftalık raporlar alabilirsiniz.

Ziyaretçilerin sayfa üzerinde geçirdikleri süreyi takip edebilir, formlar üzerinen ne kadarlık bir geri dönüşüm alındığını inceleyebilir ve genel olarak sayfanın performansını takip edebilirsiniz. Bu analizler sonucunda sayfa üzerinde iyi çalışan ya da iyi çalışmayan yerleri görerek, hızlı müdahalelerle sayfalarınızı tekrar düzenleyebilirsiniz.

Kampanya bitiminde yapılacaklar

Kampanya bittikten sonra artık genel analizleri yapmaya başlayabilirsiniz. Sayfanın genel performansını, elde edilen geri dönüşümleri, kaç kişiye ulaştığınızı, organik olarak ne kadar trafik elde ettiğiniz, reklamlarınızın performanslarını ve reklamlar üzerinden elde ettiğiniz geri dönüşleri analiz ederek, varış sayfanızın performansını ortaya çıkartabilirsiniz.

Bu analizleri yapmak ilerileyen zamanlarda yapacağınız çalışmalarda size bir yol haritası çıkartacaktır ve daha iyi stratejiler geliştirmenize yardımcı olacaktır.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler