fbpx

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm

6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm

Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat edilmesi gereken birçok farklı konu bulunuyor. Dünkü rehberimizde bu konulara giriş yapmış ve temel özellikler ile güven konularını ele almıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise SEO çalışmalarını ve bu sayfaları hazırlamadan önce bilinmesi gereken detayları ele alacağız.

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm

SEO çalışmaları

Doğru ve ilgili anahtar kelimeleri seçin. Varış sayfanız üzerinde sayfa içeriği ile ilgili olan anahtar kelimeleri kullanmanız, bu kelimeleri anlamlı ve soruları yanıtlayan cümleler içinde kullanarak Google’ın kriterlerine uygun bir şekilde hazırlamanız, sayfa değerinizi artırırken, organik olarak da trafik almanızı sağlar.

URL ve başlıklarınızı doğru oluşturun. Sayfa başlıklarınızın ve sayfa URL’sinin arama motorlarına uyumlu olması ve anahtar kelimeleri içeriyor olması, sayfa değerini artırmanıza yardımcı olur.

Meta açıklamalarınızı oluşturun. Meta açıklamalarınızda da sayfanın içeriği ile bilgileri paylaşırken, anahtar kelime kullanımlarıyla sayfanızı arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz, organik aramalar üzerinden varış sayfanıza trafik çekmenizi sağlar.

Kaliteli ve orijinal içerik hazırlayın. Anahtar kelime kullanımlarının yanı sıra sayfanızın içeriği de bir hayli önemlidir. Kaliteli ve orijinal bir içerik hazırlamanız, bu metinler içerisinde anahtar kelimelerinizi geçirmeniz ve kullanıcıların sorularına yanıt verebilecek metinler hazırlamanız, sayfanızın değerini arama motorlarında daha fazla artıracaktır.

Sayfayı hazırlamadan önce bilmeniz gerekenler

Amaçlarınızı belirleyin. Herbir varış sayfasının kendine has bir amacı bulunur. Bu sayfaları hazırlamadan önce amaçlarınızı belirlemeniz, bu sayfanın işinizle ilgili hangi detayları öne çıkartacağını ve bu sayfayı hazırlayarak ne gibi geri dönüşler almayı planladığınızı belirlemeniz gerekir.

Hedef kitlenizi belirleyin. Bu sayfa ile ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi de belirlemeniz bir hayli önemlidir. Hedef kitlenize göre sayfanın içeriğini ve tasarımını hazırlamanız gerekir. Sayfa nasıl bir kitleye ulaşacağınızı önceden belirlemeniz gerekir.

Ziyaretçilerin hangi eyleme geçmelerini sağlayacaksınız? Varış sayfaları üzerinden geri dönüşüm sağlamak için ziyaretçilerin belli bir eyleme geçmeleri gerekir. Bu eylemlerin ne olacağını ve ne tür eyleme çağrı ifadeleri kullanacağınızı da önceden planlamanız gerekir.

Sayfa içeriğini, konsepti ve verilecek mesajlar üzerine stratejiler oluşturun. Varış sayfasını hazırlamadan önce sayfanızın içeriğini, konseptini ve mesajlarınızı belirlemeniz gerekir. Önceden bu öğelerin üzerine çalışarak, sayfa içeriğini daha da geliştirebilirsiniz.

Kontrol listeli hazırlayın. Bir kontrol listesi hazırlamak, sayfayı yayına almadan önce yapmanız gerekenlerin hepsini doğru bir şekilde yapıp yapmadığınızı görmenizi sağlar. Kontrol listeniz üzerinde sayfa içerikleri, mesajlarınızı, eyleme çağrı ifadeleriniz, kullanılacak görsel ve videolar gibi detaylar yer alabilir. Tüm detayları hazırlayarak, kontrol listenizi tamamladığınızda sayfanızı yayına almaya hazır olmuş olursunuz.

Kullanılacak görsel ve video çalışmaları hazırlayın. Varış sayfası üzerinde farklı görsel ve video içerikler kullanmanız, sayfa üzerinde geçirilen süreyi artırırken, ziyaretçilerin de konu ile ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlar. Bu sebeple de varış sayfalarında kullanacağınız görsel içeriklerin önceden hazırlanması gerekir.

Bugünkü rehberimizin burada sonuna geliyoruz. Yarınki rehberimizde tasarımla ilgili konulara, varış sayfalarında form kullanımlarına ve tasarımla ilgili detaylara yer veriyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan