Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm

6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm

Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat edilmesi gereken birçok farklı konu bulunuyor. Dünkü rehberimizde bu konulara giriş yapmış ve temel özellikler ile güven konularını ele almıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise SEO çalışmalarını ve bu sayfaları hazırlamadan önce bilinmesi gereken detayları ele alacağız.

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm

SEO çalışmaları

Doğru ve ilgili anahtar kelimeleri seçin. Varış sayfanız üzerinde sayfa içeriği ile ilgili olan anahtar kelimeleri kullanmanız, bu kelimeleri anlamlı ve soruları yanıtlayan cümleler içinde kullanarak Google’ın kriterlerine uygun bir şekilde hazırlamanız, sayfa değerinizi artırırken, organik olarak da trafik almanızı sağlar.

URL ve başlıklarınızı doğru oluşturun. Sayfa başlıklarınızın ve sayfa URL’sinin arama motorlarına uyumlu olması ve anahtar kelimeleri içeriyor olması, sayfa değerini artırmanıza yardımcı olur.

Meta açıklamalarınızı oluşturun. Meta açıklamalarınızda da sayfanın içeriği ile bilgileri paylaşırken, anahtar kelime kullanımlarıyla sayfanızı arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz, organik aramalar üzerinden varış sayfanıza trafik çekmenizi sağlar.

Kaliteli ve orijinal içerik hazırlayın. Anahtar kelime kullanımlarının yanı sıra sayfanızın içeriği de bir hayli önemlidir. Kaliteli ve orijinal bir içerik hazırlamanız, bu metinler içerisinde anahtar kelimelerinizi geçirmeniz ve kullanıcıların sorularına yanıt verebilecek metinler hazırlamanız, sayfanızın değerini arama motorlarında daha fazla artıracaktır.

Sayfayı hazırlamadan önce bilmeniz gerekenler

Amaçlarınızı belirleyin. Herbir varış sayfasının kendine has bir amacı bulunur. Bu sayfaları hazırlamadan önce amaçlarınızı belirlemeniz, bu sayfanın işinizle ilgili hangi detayları öne çıkartacağını ve bu sayfayı hazırlayarak ne gibi geri dönüşler almayı planladığınızı belirlemeniz gerekir.

Hedef kitlenizi belirleyin. Bu sayfa ile ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi de belirlemeniz bir hayli önemlidir. Hedef kitlenize göre sayfanın içeriğini ve tasarımını hazırlamanız gerekir. Sayfa nasıl bir kitleye ulaşacağınızı önceden belirlemeniz gerekir.

Ziyaretçilerin hangi eyleme geçmelerini sağlayacaksınız? Varış sayfaları üzerinden geri dönüşüm sağlamak için ziyaretçilerin belli bir eyleme geçmeleri gerekir. Bu eylemlerin ne olacağını ve ne tür eyleme çağrı ifadeleri kullanacağınızı da önceden planlamanız gerekir.

Sayfa içeriğini, konsepti ve verilecek mesajlar üzerine stratejiler oluşturun. Varış sayfasını hazırlamadan önce sayfanızın içeriğini, konseptini ve mesajlarınızı belirlemeniz gerekir. Önceden bu öğelerin üzerine çalışarak, sayfa içeriğini daha da geliştirebilirsiniz.

Kontrol listeli hazırlayın. Bir kontrol listesi hazırlamak, sayfayı yayına almadan önce yapmanız gerekenlerin hepsini doğru bir şekilde yapıp yapmadığınızı görmenizi sağlar. Kontrol listeniz üzerinde sayfa içerikleri, mesajlarınızı, eyleme çağrı ifadeleriniz, kullanılacak görsel ve videolar gibi detaylar yer alabilir. Tüm detayları hazırlayarak, kontrol listenizi tamamladığınızda sayfanızı yayına almaya hazır olmuş olursunuz.

Kullanılacak görsel ve video çalışmaları hazırlayın. Varış sayfası üzerinde farklı görsel ve video içerikler kullanmanız, sayfa üzerinde geçirilen süreyi artırırken, ziyaretçilerin de konu ile ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlar. Bu sebeple de varış sayfalarında kullanacağınız görsel içeriklerin önceden hazırlanması gerekir.

Bugünkü rehberimizin burada sonuna geliyoruz. Yarınki rehberimizde tasarımla ilgili konulara, varış sayfalarında form kullanımlarına ve tasarımla ilgili detaylara yer veriyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin