Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 06.09.2017
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm

Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat edilmesi gereken birçok farklı konu bulunuyor. Dünkü rehberimizde bu konulara giriş yapmış ve temel özellikler ile güven konularını ele almıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise SEO çalışmalarını ve bu sayfaları hazırlamadan önce bilinmesi gereken detayları ele alacağız.

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm

SEO çalışmaları

Doğru ve ilgili anahtar kelimeleri seçin. Varış sayfanız üzerinde sayfa içeriği ile ilgili olan anahtar kelimeleri kullanmanız, bu kelimeleri anlamlı ve soruları yanıtlayan cümleler içinde kullanarak Google’ın kriterlerine uygun bir şekilde hazırlamanız, sayfa değerinizi artırırken, organik olarak da trafik almanızı sağlar.

URL ve başlıklarınızı doğru oluşturun. Sayfa başlıklarınızın ve sayfa URL’sinin arama motorlarına uyumlu olması ve anahtar kelimeleri içeriyor olması, sayfa değerini artırmanıza yardımcı olur.

Meta açıklamalarınızı oluşturun. Meta açıklamalarınızda da sayfanın içeriği ile bilgileri paylaşırken, anahtar kelime kullanımlarıyla sayfanızı arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz, organik aramalar üzerinden varış sayfanıza trafik çekmenizi sağlar.

Kaliteli ve orijinal içerik hazırlayın. Anahtar kelime kullanımlarının yanı sıra sayfanızın içeriği de bir hayli önemlidir. Kaliteli ve orijinal bir içerik hazırlamanız, bu metinler içerisinde anahtar kelimelerinizi geçirmeniz ve kullanıcıların sorularına yanıt verebilecek metinler hazırlamanız, sayfanızın değerini arama motorlarında daha fazla artıracaktır.

Sayfayı hazırlamadan önce bilmeniz gerekenler

Amaçlarınızı belirleyin. Herbir varış sayfasının kendine has bir amacı bulunur. Bu sayfaları hazırlamadan önce amaçlarınızı belirlemeniz, bu sayfanın işinizle ilgili hangi detayları öne çıkartacağını ve bu sayfayı hazırlayarak ne gibi geri dönüşler almayı planladığınızı belirlemeniz gerekir.

Hedef kitlenizi belirleyin. Bu sayfa ile ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi de belirlemeniz bir hayli önemlidir. Hedef kitlenize göre sayfanın içeriğini ve tasarımını hazırlamanız gerekir. Sayfa nasıl bir kitleye ulaşacağınızı önceden belirlemeniz gerekir.

Ziyaretçilerin hangi eyleme geçmelerini sağlayacaksınız? Varış sayfaları üzerinden geri dönüşüm sağlamak için ziyaretçilerin belli bir eyleme geçmeleri gerekir. Bu eylemlerin ne olacağını ve ne tür eyleme çağrı ifadeleri kullanacağınızı da önceden planlamanız gerekir.

Sayfa içeriğini, konsepti ve verilecek mesajlar üzerine stratejiler oluşturun. Varış sayfasını hazırlamadan önce sayfanızın içeriğini, konseptini ve mesajlarınızı belirlemeniz gerekir. Önceden bu öğelerin üzerine çalışarak, sayfa içeriğini daha da geliştirebilirsiniz.

Kontrol listeli hazırlayın. Bir kontrol listesi hazırlamak, sayfayı yayına almadan önce yapmanız gerekenlerin hepsini doğru bir şekilde yapıp yapmadığınızı görmenizi sağlar. Kontrol listeniz üzerinde sayfa içerikleri, mesajlarınızı, eyleme çağrı ifadeleriniz, kullanılacak görsel ve videolar gibi detaylar yer alabilir. Tüm detayları hazırlayarak, kontrol listenizi tamamladığınızda sayfanızı yayına almaya hazır olmuş olursunuz.

Kullanılacak görsel ve video çalışmaları hazırlayın. Varış sayfası üzerinde farklı görsel ve video içerikler kullanmanız, sayfa üzerinde geçirilen süreyi artırırken, ziyaretçilerin de konu ile ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlar. Bu sebeple de varış sayfalarında kullanacağınız görsel içeriklerin önceden hazırlanması gerekir.

Bugünkü rehberimizin burada sonuna geliyoruz. Yarınki rehberimizde tasarımla ilgili konulara, varış sayfalarında form kullanımlarına ve tasarımla ilgili detaylara yer veriyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler