Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm

6 Eylül 2017
Sinan Oypan

Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat edilmesi gereken birçok farklı konu bulunuyor. Dünkü rehberimizde bu konulara giriş yapmış ve temel özellikler ile güven konularını ele almıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise SEO çalışmalarını ve bu sayfaları hazırlamadan önce bilinmesi gereken detayları ele alacağız.

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm

SEO çalışmaları

Doğru ve ilgili anahtar kelimeleri seçin. Varış sayfanız üzerinde sayfa içeriği ile ilgili olan anahtar kelimeleri kullanmanız, bu kelimeleri anlamlı ve soruları yanıtlayan cümleler içinde kullanarak Google’ın kriterlerine uygun bir şekilde hazırlamanız, sayfa değerinizi artırırken, organik olarak da trafik almanızı sağlar.

URL ve başlıklarınızı doğru oluşturun. Sayfa başlıklarınızın ve sayfa URL’sinin arama motorlarına uyumlu olması ve anahtar kelimeleri içeriyor olması, sayfa değerini artırmanıza yardımcı olur.

Meta açıklamalarınızı oluşturun. Meta açıklamalarınızda da sayfanın içeriği ile bilgileri paylaşırken, anahtar kelime kullanımlarıyla sayfanızı arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz, organik aramalar üzerinden varış sayfanıza trafik çekmenizi sağlar.

Kaliteli ve orijinal içerik hazırlayın. Anahtar kelime kullanımlarının yanı sıra sayfanızın içeriği de bir hayli önemlidir. Kaliteli ve orijinal bir içerik hazırlamanız, bu metinler içerisinde anahtar kelimelerinizi geçirmeniz ve kullanıcıların sorularına yanıt verebilecek metinler hazırlamanız, sayfanızın değerini arama motorlarında daha fazla artıracaktır.

Sayfayı hazırlamadan önce bilmeniz gerekenler

Amaçlarınızı belirleyin. Herbir varış sayfasının kendine has bir amacı bulunur. Bu sayfaları hazırlamadan önce amaçlarınızı belirlemeniz, bu sayfanın işinizle ilgili hangi detayları öne çıkartacağını ve bu sayfayı hazırlayarak ne gibi geri dönüşler almayı planladığınızı belirlemeniz gerekir.

Hedef kitlenizi belirleyin. Bu sayfa ile ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi de belirlemeniz bir hayli önemlidir. Hedef kitlenize göre sayfanın içeriğini ve tasarımını hazırlamanız gerekir. Sayfa nasıl bir kitleye ulaşacağınızı önceden belirlemeniz gerekir.

Ziyaretçilerin hangi eyleme geçmelerini sağlayacaksınız? Varış sayfaları üzerinden geri dönüşüm sağlamak için ziyaretçilerin belli bir eyleme geçmeleri gerekir. Bu eylemlerin ne olacağını ve ne tür eyleme çağrı ifadeleri kullanacağınızı da önceden planlamanız gerekir.

Sayfa içeriğini, konsepti ve verilecek mesajlar üzerine stratejiler oluşturun. Varış sayfasını hazırlamadan önce sayfanızın içeriğini, konseptini ve mesajlarınızı belirlemeniz gerekir. Önceden bu öğelerin üzerine çalışarak, sayfa içeriğini daha da geliştirebilirsiniz.

Kontrol listeli hazırlayın. Bir kontrol listesi hazırlamak, sayfayı yayına almadan önce yapmanız gerekenlerin hepsini doğru bir şekilde yapıp yapmadığınızı görmenizi sağlar. Kontrol listeniz üzerinde sayfa içerikleri, mesajlarınızı, eyleme çağrı ifadeleriniz, kullanılacak görsel ve videolar gibi detaylar yer alabilir. Tüm detayları hazırlayarak, kontrol listenizi tamamladığınızda sayfanızı yayına almaya hazır olmuş olursunuz.

Kullanılacak görsel ve video çalışmaları hazırlayın. Varış sayfası üzerinde farklı görsel ve video içerikler kullanmanız, sayfa üzerinde geçirilen süreyi artırırken, ziyaretçilerin de konu ile ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlar. Bu sebeple de varış sayfalarında kullanacağınız görsel içeriklerin önceden hazırlanması gerekir.

Bugünkü rehberimizin burada sonuna geliyoruz. Yarınki rehberimizde tasarımla ilgili konulara, varış sayfalarında form kullanımlarına ve tasarımla ilgili detaylara yer veriyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan