Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm

6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm

Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat edilmesi gereken birçok farklı konu bulunuyor. Dünkü rehberimizde bu konulara giriş yapmış ve temel özellikler ile güven konularını ele almıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise SEO çalışmalarını ve bu sayfaları hazırlamadan önce bilinmesi gereken detayları ele alacağız.

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm

SEO çalışmaları

Doğru ve ilgili anahtar kelimeleri seçin. Varış sayfanız üzerinde sayfa içeriği ile ilgili olan anahtar kelimeleri kullanmanız, bu kelimeleri anlamlı ve soruları yanıtlayan cümleler içinde kullanarak Google’ın kriterlerine uygun bir şekilde hazırlamanız, sayfa değerinizi artırırken, organik olarak da trafik almanızı sağlar.

URL ve başlıklarınızı doğru oluşturun. Sayfa başlıklarınızın ve sayfa URL’sinin arama motorlarına uyumlu olması ve anahtar kelimeleri içeriyor olması, sayfa değerini artırmanıza yardımcı olur.

Meta açıklamalarınızı oluşturun. Meta açıklamalarınızda da sayfanın içeriği ile bilgileri paylaşırken, anahtar kelime kullanımlarıyla sayfanızı arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz, organik aramalar üzerinden varış sayfanıza trafik çekmenizi sağlar.

Kaliteli ve orijinal içerik hazırlayın. Anahtar kelime kullanımlarının yanı sıra sayfanızın içeriği de bir hayli önemlidir. Kaliteli ve orijinal bir içerik hazırlamanız, bu metinler içerisinde anahtar kelimelerinizi geçirmeniz ve kullanıcıların sorularına yanıt verebilecek metinler hazırlamanız, sayfanızın değerini arama motorlarında daha fazla artıracaktır.

Sayfayı hazırlamadan önce bilmeniz gerekenler

Amaçlarınızı belirleyin. Herbir varış sayfasının kendine has bir amacı bulunur. Bu sayfaları hazırlamadan önce amaçlarınızı belirlemeniz, bu sayfanın işinizle ilgili hangi detayları öne çıkartacağını ve bu sayfayı hazırlayarak ne gibi geri dönüşler almayı planladığınızı belirlemeniz gerekir.

Hedef kitlenizi belirleyin. Bu sayfa ile ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi de belirlemeniz bir hayli önemlidir. Hedef kitlenize göre sayfanın içeriğini ve tasarımını hazırlamanız gerekir. Sayfa nasıl bir kitleye ulaşacağınızı önceden belirlemeniz gerekir.

Ziyaretçilerin hangi eyleme geçmelerini sağlayacaksınız? Varış sayfaları üzerinden geri dönüşüm sağlamak için ziyaretçilerin belli bir eyleme geçmeleri gerekir. Bu eylemlerin ne olacağını ve ne tür eyleme çağrı ifadeleri kullanacağınızı da önceden planlamanız gerekir.

Sayfa içeriğini, konsepti ve verilecek mesajlar üzerine stratejiler oluşturun. Varış sayfasını hazırlamadan önce sayfanızın içeriğini, konseptini ve mesajlarınızı belirlemeniz gerekir. Önceden bu öğelerin üzerine çalışarak, sayfa içeriğini daha da geliştirebilirsiniz.

Kontrol listeli hazırlayın. Bir kontrol listesi hazırlamak, sayfayı yayına almadan önce yapmanız gerekenlerin hepsini doğru bir şekilde yapıp yapmadığınızı görmenizi sağlar. Kontrol listeniz üzerinde sayfa içerikleri, mesajlarınızı, eyleme çağrı ifadeleriniz, kullanılacak görsel ve videolar gibi detaylar yer alabilir. Tüm detayları hazırlayarak, kontrol listenizi tamamladığınızda sayfanızı yayına almaya hazır olmuş olursunuz.

Kullanılacak görsel ve video çalışmaları hazırlayın. Varış sayfası üzerinde farklı görsel ve video içerikler kullanmanız, sayfa üzerinde geçirilen süreyi artırırken, ziyaretçilerin de konu ile ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlar. Bu sebeple de varış sayfalarında kullanacağınız görsel içeriklerin önceden hazırlanması gerekir.

Bugünkü rehberimizin burada sonuna geliyoruz. Yarınki rehberimizde tasarımla ilgili konulara, varış sayfalarında form kullanımlarına ve tasarımla ilgili detaylara yer veriyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan