E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

2 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk önceliğinizin müşteriler olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Bu süreçte tasarımsal olarak kullanıcılara yenilikler sunmak ve güncel trendleri yakalamak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

Siyah tema

Geçtiğimiz yıllarda birçok web site ve uygulama kullanıcılara siyah tema seçeneğini sunmaya başladılar. Özellikle gece kullanımlarda ya da beyaz ekran kullanımlarında gözün yorulması nedeniyle siyah tema kullanıcılara kolaylık sağlamaktadır. Birçok sosyal ağ da siyah tema kullanımına geçiş yaparak, kullanıcılara farklı bir deneyim sunmaktalar. 2021 kurumsal web tasarım trendleri arasında siyah tema seçeneklerini de sık bir şekilde görüyor olacağız.

Yumuşatılmış gölgeler ve havada duran ögeler

E-ticaret kurumsal web tasarım trendlerinden biri de havada duran ve yumuşatılmış gölgesi olan ürünler ve görseller. Bir ürün ya da nesnenin fotoğrafının havada asılı duruyormuş gibi gösterirken, gölgeleri yumuşak geçişlerle verebilirsiniz. Bu tür görseller slider gibi sitenin öne çıkan bölümlerinde ilgi çekebileceği gibi görsel olarak da göze iyi gelecektir.

Kullanıcı deneyimi

Yazının başında da belirttiğimiz gibi tasarımsal trendler ne kadar değişirse değişsin, önemli olan kullanıcılardır. Bu nedenle de kullanıcı deneyimine herşeyden çok önem vermeniz gerekiyor. Kullanıcı deneyimini geliştirecek tasarımsal çalışmaları yapmanız, navigasyonu kolaylaştırmanız, sayfalardaki karmaşayı kaldırmanız ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat alışveriş yapmalarını sağlar. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Detaylı ürün fotoğrafları

E-ticarette kurumsal web tasarımı yaparken 2021’de ürün fotoğraflarını daha da detaylandırmanız gerekecek. Kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlıklarının artması nedeniyle ürün fotoğrafları da önemini artırıyor. Kullanıcıları ikna edebilmek, ürünü en iyi şekilde tanıtabilmek ve ürüne bir talep yaratabilmek için ürün fotoğraflarınızı da detaylandırmanız, büyük ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflarla beraber farklı açılardan çekilmiş fotoğrafları e-ticaret sitenizde kullanmalısınız.

İlgili rehber: Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

3D ögeler

3 boyutlu ögeler de 2021’de site tasarımlarında sık kullanılacak. Özellikle buton gibi kullanıcıları belli bir eyleme yönlendiren CTA elementlerinde 3D ögeler sıklıkla kullanılmaya başlancak. Uzun süredir flat tasarım unsurları web sitelerinde kullanılıyor olsa da bu uygulama yavaş yavaş daha gerçekçi görünüm sunmak adına 3D elementlere de kaymaya başlayacak.

Kalın fontlar

Kurumsal web tasarım trendlerinden biri kalın fontlar olacak. Özellikle hem masaüstünde hem de mobil cihazlarda kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve tasarımsal olarak farklılık yaratabilmek için kalın görünümlü yazı fontları da sıklıkla kullanılacak. Kalın fontlar son 2 yılda oldukça popülerleşmeye başladı ve 2021’de de web site tasarımlarında karşımıza çıkmaya devam edecekler.

İllustrasyon ve fotoğrafların beraber kullanılması

2019 yılından beri kullanılman tasarımsal çalışmalardan biri olan illustrasyon ve fotoğrafların bir arada kullanılması 2021 yılında da site tasarımlarında yer almaya devam edecek. Sıradan ürün fotoğrafları yerine illustrasyonlarla bu görselleri daha ilgi çekici hale getirerek, kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz.

Boş alanlardan yararlanma

Flat tasarımda öne çıkan unsurlardan biri de sayfa üzerindeki ögeler arasında boş alanlar kullanmaktır. Ögeleri birbirinden biraz uzaklaştırarak, karmaşıklığı azaltmak görsel olarak kullanıcıların içerikleri daha iyi anlamalarını sağlar. 2021 yılında da boş alanların kullanımdan yaygın bir şekilde kullanılarak, kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunulacak.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Minimal navigasyon

E-ticaret kurumsal web tasarım trendleri arasında minimal navigasyon da yine yer alacak. Kullanıcıların site üzerinde gezinmelerini kolaylaştırmak ve onların daha hızlı aksiyon almaları için navigasyonun açık ve net olması gerekir. Bu nedenle de minimal navigasyon yöntemlerinden yararlanmanızda yarar var. Daha detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
E-ticarette satış rakamlarını arttırmanın en etkili yöntemlerinden biri dönemsel olarak düzenlenen kampanyalardır. En bilineni Black Friday, diğer adı ile Efsane Cuma olduğunu söyleyebileceğimiz kampanyalar, sunulan fırsatlarla...
17 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin