E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

2 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk önceliğinizin müşteriler olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Bu süreçte tasarımsal olarak kullanıcılara yenilikler sunmak ve güncel trendleri yakalamak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

Siyah tema

Geçtiğimiz yıllarda birçok web site ve uygulama kullanıcılara siyah tema seçeneğini sunmaya başladılar. Özellikle gece kullanımlarda ya da beyaz ekran kullanımlarında gözün yorulması nedeniyle siyah tema kullanıcılara kolaylık sağlamaktadır. Birçok sosyal ağ da siyah tema kullanımına geçiş yaparak, kullanıcılara farklı bir deneyim sunmaktalar. 2021 kurumsal web tasarım trendleri arasında siyah tema seçeneklerini de sık bir şekilde görüyor olacağız.

Yumuşatılmış gölgeler ve havada duran ögeler

E-ticaret kurumsal web tasarım trendlerinden biri de havada duran ve yumuşatılmış gölgesi olan ürünler ve görseller. Bir ürün ya da nesnenin fotoğrafının havada asılı duruyormuş gibi gösterirken, gölgeleri yumuşak geçişlerle verebilirsiniz. Bu tür görseller slider gibi sitenin öne çıkan bölümlerinde ilgi çekebileceği gibi görsel olarak da göze iyi gelecektir.

Kullanıcı deneyimi

Yazının başında da belirttiğimiz gibi tasarımsal trendler ne kadar değişirse değişsin, önemli olan kullanıcılardır. Bu nedenle de kullanıcı deneyimine herşeyden çok önem vermeniz gerekiyor. Kullanıcı deneyimini geliştirecek tasarımsal çalışmaları yapmanız, navigasyonu kolaylaştırmanız, sayfalardaki karmaşayı kaldırmanız ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat alışveriş yapmalarını sağlar. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Detaylı ürün fotoğrafları

E-ticarette kurumsal web tasarımı yaparken 2021’de ürün fotoğraflarını daha da detaylandırmanız gerekecek. Kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlıklarının artması nedeniyle ürün fotoğrafları da önemini artırıyor. Kullanıcıları ikna edebilmek, ürünü en iyi şekilde tanıtabilmek ve ürüne bir talep yaratabilmek için ürün fotoğraflarınızı da detaylandırmanız, büyük ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflarla beraber farklı açılardan çekilmiş fotoğrafları e-ticaret sitenizde kullanmalısınız.

İlgili rehber: Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

3D ögeler

3 boyutlu ögeler de 2021’de site tasarımlarında sık kullanılacak. Özellikle buton gibi kullanıcıları belli bir eyleme yönlendiren CTA elementlerinde 3D ögeler sıklıkla kullanılmaya başlancak. Uzun süredir flat tasarım unsurları web sitelerinde kullanılıyor olsa da bu uygulama yavaş yavaş daha gerçekçi görünüm sunmak adına 3D elementlere de kaymaya başlayacak.

Kalın fontlar

Kurumsal web tasarım trendlerinden biri kalın fontlar olacak. Özellikle hem masaüstünde hem de mobil cihazlarda kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve tasarımsal olarak farklılık yaratabilmek için kalın görünümlü yazı fontları da sıklıkla kullanılacak. Kalın fontlar son 2 yılda oldukça popülerleşmeye başladı ve 2021’de de web site tasarımlarında karşımıza çıkmaya devam edecekler.

İllustrasyon ve fotoğrafların beraber kullanılması

2019 yılından beri kullanılman tasarımsal çalışmalardan biri olan illustrasyon ve fotoğrafların bir arada kullanılması 2021 yılında da site tasarımlarında yer almaya devam edecek. Sıradan ürün fotoğrafları yerine illustrasyonlarla bu görselleri daha ilgi çekici hale getirerek, kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz.

Boş alanlardan yararlanma

Flat tasarımda öne çıkan unsurlardan biri de sayfa üzerindeki ögeler arasında boş alanlar kullanmaktır. Ögeleri birbirinden biraz uzaklaştırarak, karmaşıklığı azaltmak görsel olarak kullanıcıların içerikleri daha iyi anlamalarını sağlar. 2021 yılında da boş alanların kullanımdan yaygın bir şekilde kullanılarak, kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunulacak.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Minimal navigasyon

E-ticaret kurumsal web tasarım trendleri arasında minimal navigasyon da yine yer alacak. Kullanıcıların site üzerinde gezinmelerini kolaylaştırmak ve onların daha hızlı aksiyon almaları için navigasyonun açık ve net olması gerekir. Bu nedenle de minimal navigasyon yöntemlerinden yararlanmanızda yarar var. Daha detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan