E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

2 Aralık 2020
Sinan Oypan

E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk önceliğinizin müşteriler olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Bu süreçte tasarımsal olarak kullanıcılara yenilikler sunmak ve güncel trendleri yakalamak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

Siyah tema

Geçtiğimiz yıllarda birçok web site ve uygulama kullanıcılara siyah tema seçeneğini sunmaya başladılar. Özellikle gece kullanımlarda ya da beyaz ekran kullanımlarında gözün yorulması nedeniyle siyah tema kullanıcılara kolaylık sağlamaktadır. Birçok sosyal ağ da siyah tema kullanımına geçiş yaparak, kullanıcılara farklı bir deneyim sunmaktalar. 2021 kurumsal web tasarım trendleri arasında siyah tema seçeneklerini de sık bir şekilde görüyor olacağız.

Yumuşatılmış gölgeler ve havada duran ögeler

E-ticaret kurumsal web tasarım trendlerinden biri de havada duran ve yumuşatılmış gölgesi olan ürünler ve görseller. Bir ürün ya da nesnenin fotoğrafının havada asılı duruyormuş gibi gösterirken, gölgeleri yumuşak geçişlerle verebilirsiniz. Bu tür görseller slider gibi sitenin öne çıkan bölümlerinde ilgi çekebileceği gibi görsel olarak da göze iyi gelecektir.

Kullanıcı deneyimi

Yazının başında da belirttiğimiz gibi tasarımsal trendler ne kadar değişirse değişsin, önemli olan kullanıcılardır. Bu nedenle de kullanıcı deneyimine herşeyden çok önem vermeniz gerekiyor. Kullanıcı deneyimini geliştirecek tasarımsal çalışmaları yapmanız, navigasyonu kolaylaştırmanız, sayfalardaki karmaşayı kaldırmanız ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat alışveriş yapmalarını sağlar. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Detaylı ürün fotoğrafları

E-ticarette kurumsal web tasarımı yaparken 2021’de ürün fotoğraflarını daha da detaylandırmanız gerekecek. Kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlıklarının artması nedeniyle ürün fotoğrafları da önemini artırıyor. Kullanıcıları ikna edebilmek, ürünü en iyi şekilde tanıtabilmek ve ürüne bir talep yaratabilmek için ürün fotoğraflarınızı da detaylandırmanız, büyük ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflarla beraber farklı açılardan çekilmiş fotoğrafları e-ticaret sitenizde kullanmalısınız.

İlgili rehber: Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

3D ögeler

3 boyutlu ögeler de 2021’de site tasarımlarında sık kullanılacak. Özellikle buton gibi kullanıcıları belli bir eyleme yönlendiren CTA elementlerinde 3D ögeler sıklıkla kullanılmaya başlancak. Uzun süredir flat tasarım unsurları web sitelerinde kullanılıyor olsa da bu uygulama yavaş yavaş daha gerçekçi görünüm sunmak adına 3D elementlere de kaymaya başlayacak.

Kalın fontlar

Kurumsal web tasarım trendlerinden biri kalın fontlar olacak. Özellikle hem masaüstünde hem de mobil cihazlarda kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve tasarımsal olarak farklılık yaratabilmek için kalın görünümlü yazı fontları da sıklıkla kullanılacak. Kalın fontlar son 2 yılda oldukça popülerleşmeye başladı ve 2021’de de web site tasarımlarında karşımıza çıkmaya devam edecekler.

İllustrasyon ve fotoğrafların beraber kullanılması

2019 yılından beri kullanılman tasarımsal çalışmalardan biri olan illustrasyon ve fotoğrafların bir arada kullanılması 2021 yılında da site tasarımlarında yer almaya devam edecek. Sıradan ürün fotoğrafları yerine illustrasyonlarla bu görselleri daha ilgi çekici hale getirerek, kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz.

Boş alanlardan yararlanma

Flat tasarımda öne çıkan unsurlardan biri de sayfa üzerindeki ögeler arasında boş alanlar kullanmaktır. Ögeleri birbirinden biraz uzaklaştırarak, karmaşıklığı azaltmak görsel olarak kullanıcıların içerikleri daha iyi anlamalarını sağlar. 2021 yılında da boş alanların kullanımdan yaygın bir şekilde kullanılarak, kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunulacak.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Minimal navigasyon

E-ticaret kurumsal web tasarım trendleri arasında minimal navigasyon da yine yer alacak. Kullanıcıların site üzerinde gezinmelerini kolaylaştırmak ve onların daha hızlı aksiyon almaları için navigasyonun açık ve net olması gerekir. Bu nedenle de minimal navigasyon yöntemlerinden yararlanmanızda yarar var. Daha detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan