fbpx

E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

2 Aralık 2020
Sinan Oypan

E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk önceliğinizin müşteriler olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Bu süreçte tasarımsal olarak kullanıcılara yenilikler sunmak ve güncel trendleri yakalamak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

Siyah tema

Geçtiğimiz yıllarda birçok web site ve uygulama kullanıcılara siyah tema seçeneğini sunmaya başladılar. Özellikle gece kullanımlarda ya da beyaz ekran kullanımlarında gözün yorulması nedeniyle siyah tema kullanıcılara kolaylık sağlamaktadır. Birçok sosyal ağ da siyah tema kullanımına geçiş yaparak, kullanıcılara farklı bir deneyim sunmaktalar. 2021 kurumsal web tasarım trendleri arasında siyah tema seçeneklerini de sık bir şekilde görüyor olacağız.

Yumuşatılmış gölgeler ve havada duran ögeler

E-ticaret kurumsal web tasarım trendlerinden biri de havada duran ve yumuşatılmış gölgesi olan ürünler ve görseller. Bir ürün ya da nesnenin fotoğrafının havada asılı duruyormuş gibi gösterirken, gölgeleri yumuşak geçişlerle verebilirsiniz. Bu tür görseller slider gibi sitenin öne çıkan bölümlerinde ilgi çekebileceği gibi görsel olarak da göze iyi gelecektir.

Kullanıcı deneyimi

Yazının başında da belirttiğimiz gibi tasarımsal trendler ne kadar değişirse değişsin, önemli olan kullanıcılardır. Bu nedenle de kullanıcı deneyimine herşeyden çok önem vermeniz gerekiyor. Kullanıcı deneyimini geliştirecek tasarımsal çalışmaları yapmanız, navigasyonu kolaylaştırmanız, sayfalardaki karmaşayı kaldırmanız ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat alışveriş yapmalarını sağlar. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Detaylı ürün fotoğrafları

E-ticarette kurumsal web tasarımı yaparken 2021’de ürün fotoğraflarını daha da detaylandırmanız gerekecek. Kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlıklarının artması nedeniyle ürün fotoğrafları da önemini artırıyor. Kullanıcıları ikna edebilmek, ürünü en iyi şekilde tanıtabilmek ve ürüne bir talep yaratabilmek için ürün fotoğraflarınızı da detaylandırmanız, büyük ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflarla beraber farklı açılardan çekilmiş fotoğrafları e-ticaret sitenizde kullanmalısınız.

İlgili rehber: Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

3D ögeler

3 boyutlu ögeler de 2021’de site tasarımlarında sık kullanılacak. Özellikle buton gibi kullanıcıları belli bir eyleme yönlendiren CTA elementlerinde 3D ögeler sıklıkla kullanılmaya başlancak. Uzun süredir flat tasarım unsurları web sitelerinde kullanılıyor olsa da bu uygulama yavaş yavaş daha gerçekçi görünüm sunmak adına 3D elementlere de kaymaya başlayacak.

Kalın fontlar

Kurumsal web tasarım trendlerinden biri kalın fontlar olacak. Özellikle hem masaüstünde hem de mobil cihazlarda kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve tasarımsal olarak farklılık yaratabilmek için kalın görünümlü yazı fontları da sıklıkla kullanılacak. Kalın fontlar son 2 yılda oldukça popülerleşmeye başladı ve 2021’de de web site tasarımlarında karşımıza çıkmaya devam edecekler.

İllustrasyon ve fotoğrafların beraber kullanılması

2019 yılından beri kullanılman tasarımsal çalışmalardan biri olan illustrasyon ve fotoğrafların bir arada kullanılması 2021 yılında da site tasarımlarında yer almaya devam edecek. Sıradan ürün fotoğrafları yerine illustrasyonlarla bu görselleri daha ilgi çekici hale getirerek, kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz.

Boş alanlardan yararlanma

Flat tasarımda öne çıkan unsurlardan biri de sayfa üzerindeki ögeler arasında boş alanlar kullanmaktır. Ögeleri birbirinden biraz uzaklaştırarak, karmaşıklığı azaltmak görsel olarak kullanıcıların içerikleri daha iyi anlamalarını sağlar. 2021 yılında da boş alanların kullanımdan yaygın bir şekilde kullanılarak, kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunulacak.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Minimal navigasyon

E-ticaret kurumsal web tasarım trendleri arasında minimal navigasyon da yine yer alacak. Kullanıcıların site üzerinde gezinmelerini kolaylaştırmak ve onların daha hızlı aksiyon almaları için navigasyonun açık ve net olması gerekir. Bu nedenle de minimal navigasyon yöntemlerinden yararlanmanızda yarar var. Daha detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan