E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

2 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk önceliğinizin müşteriler olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Bu süreçte tasarımsal olarak kullanıcılara yenilikler sunmak ve güncel trendleri yakalamak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

Siyah tema

Geçtiğimiz yıllarda birçok web site ve uygulama kullanıcılara siyah tema seçeneğini sunmaya başladılar. Özellikle gece kullanımlarda ya da beyaz ekran kullanımlarında gözün yorulması nedeniyle siyah tema kullanıcılara kolaylık sağlamaktadır. Birçok sosyal ağ da siyah tema kullanımına geçiş yaparak, kullanıcılara farklı bir deneyim sunmaktalar. 2021 kurumsal web tasarım trendleri arasında siyah tema seçeneklerini de sık bir şekilde görüyor olacağız.

Yumuşatılmış gölgeler ve havada duran ögeler

E-ticaret kurumsal web tasarım trendlerinden biri de havada duran ve yumuşatılmış gölgesi olan ürünler ve görseller. Bir ürün ya da nesnenin fotoğrafının havada asılı duruyormuş gibi gösterirken, gölgeleri yumuşak geçişlerle verebilirsiniz. Bu tür görseller slider gibi sitenin öne çıkan bölümlerinde ilgi çekebileceği gibi görsel olarak da göze iyi gelecektir.

Kullanıcı deneyimi

Yazının başında da belirttiğimiz gibi tasarımsal trendler ne kadar değişirse değişsin, önemli olan kullanıcılardır. Bu nedenle de kullanıcı deneyimine herşeyden çok önem vermeniz gerekiyor. Kullanıcı deneyimini geliştirecek tasarımsal çalışmaları yapmanız, navigasyonu kolaylaştırmanız, sayfalardaki karmaşayı kaldırmanız ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat alışveriş yapmalarını sağlar. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Detaylı ürün fotoğrafları

E-ticarette kurumsal web tasarımı yaparken 2021’de ürün fotoğraflarını daha da detaylandırmanız gerekecek. Kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlıklarının artması nedeniyle ürün fotoğrafları da önemini artırıyor. Kullanıcıları ikna edebilmek, ürünü en iyi şekilde tanıtabilmek ve ürüne bir talep yaratabilmek için ürün fotoğraflarınızı da detaylandırmanız, büyük ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflarla beraber farklı açılardan çekilmiş fotoğrafları e-ticaret sitenizde kullanmalısınız.

İlgili rehber: Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

3D ögeler

3 boyutlu ögeler de 2021’de site tasarımlarında sık kullanılacak. Özellikle buton gibi kullanıcıları belli bir eyleme yönlendiren CTA elementlerinde 3D ögeler sıklıkla kullanılmaya başlancak. Uzun süredir flat tasarım unsurları web sitelerinde kullanılıyor olsa da bu uygulama yavaş yavaş daha gerçekçi görünüm sunmak adına 3D elementlere de kaymaya başlayacak.

Kalın fontlar

Kurumsal web tasarım trendlerinden biri kalın fontlar olacak. Özellikle hem masaüstünde hem de mobil cihazlarda kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve tasarımsal olarak farklılık yaratabilmek için kalın görünümlü yazı fontları da sıklıkla kullanılacak. Kalın fontlar son 2 yılda oldukça popülerleşmeye başladı ve 2021’de de web site tasarımlarında karşımıza çıkmaya devam edecekler.

İllustrasyon ve fotoğrafların beraber kullanılması

2019 yılından beri kullanılman tasarımsal çalışmalardan biri olan illustrasyon ve fotoğrafların bir arada kullanılması 2021 yılında da site tasarımlarında yer almaya devam edecek. Sıradan ürün fotoğrafları yerine illustrasyonlarla bu görselleri daha ilgi çekici hale getirerek, kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz.

Boş alanlardan yararlanma

Flat tasarımda öne çıkan unsurlardan biri de sayfa üzerindeki ögeler arasında boş alanlar kullanmaktır. Ögeleri birbirinden biraz uzaklaştırarak, karmaşıklığı azaltmak görsel olarak kullanıcıların içerikleri daha iyi anlamalarını sağlar. 2021 yılında da boş alanların kullanımdan yaygın bir şekilde kullanılarak, kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunulacak.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Minimal navigasyon

E-ticaret kurumsal web tasarım trendleri arasında minimal navigasyon da yine yer alacak. Kullanıcıların site üzerinde gezinmelerini kolaylaştırmak ve onların daha hızlı aksiyon almaları için navigasyonun açık ve net olması gerekir. Bu nedenle de minimal navigasyon yöntemlerinden yararlanmanızda yarar var. Daha detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan