fbpx

Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler

25 Aralık 2020
Sinan Oypan

Kurumsal kimlik, marka olma sürecinde de e-ticaret firmaları için önemli olduğu gibi tüketicilerle olan iletişim sürecinde de değer taşır. Her firmanın bir kurumsal kimliğinin olması gerekir. Özellikle uzun vadede sadık müşterilere hizmet verebilmek için bir marka olmanız; bunun için de bir kurumsal kimliğinizin olması gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler

Hedef kitleniz üzerinde araştırma yapın

Kurumsal kimlik çalışmalarında hedef kitlenin önemi oldukça büyüktür. Çünkü oluşturacağınız kimliğin hedef kitlenize hitap etmesi gerekir. Kullandığınız görsel çalışmaları, reklam kampanya ve pazarlama iletişiminiz, kullandığınız iletişim dili, yer aldığınız mecralar gibi birçok etken hedef kitleye göre şekillenmektedir. Bu sebeple de hedef kitle analizi yaparak, öncelikle ulaşmak istediğinzi hedef kitle hakkında fikir sahibi olarak, kimlik çalışmalarınız için bir ön hazırlık yapmalısınız.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Logo ve sloganlarınızı belirleyin

Kurumsal kimlik sürecinde logo ve sloganlarınızı da belirlemeniz gerekli. Logonuz, hem markanızın ruhunu ve vizyonunu yansıtmalı hem de hedef kitlenize hitap ediyor olmalı. Bu süreçte logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenleri aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

Logoyla beraber işinizi, hizmetlerinizi ve yine vizyonunuzu yansıtacak bir slogan bulmanız da önemli. Kısa, akılda kalıcı, sizi farklı kılan orijinal bir slogan üretmeniz bu noktada oldukça önemli.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?

Kurumsal kimliğiniz kişiliğinizi yansıtmalı

Her şirketin bir kişiliği vardır. Bu kişilik de hedefleriniz, sattığınız ürünler, tüketicilere verdiğiniz hizmetler, vizyonunuz gibi konular özelinde gelişir. Kurumsal bir yapı olabileceğiniz gibi daha eğlenceli ve genç kitleye hitap eden bir kimliğiniz de olabilir. Bu noktada yine yazının başında da belirttiğimiz gibi hedef kitleniz üzerinde kapsamlı araştırmalar yaparak, bu hedef kitleye uyumlu olabilecek bir kişilik oluşturmalısınız.

İletişim dilinizi belirleyin

Kurumsal kimlik oluşturma sürecinde tüketicilerle iletişim kurarken nasıl bir dil kullanacağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Bu dil, hem pazarlama ve reklam çalışmalarında hem de müşteri destek süreçlerinde gerekli olacaktır. Daha dostane ve sıcak bir dil kullanabileceğiniz gibi kurumsal ve belli kalıpları olan bir dil de kullanabilirsiniz.

Yine ulaşmak istediğiniz hedef kitle bu noktada kullanacağınız dili etkileyecektir. Hedef kitlenizin yaş aralığı ve ilgi alanları doğrultusunda onlarla daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlayacak bir iletişim dili oluşturarak, belli prosedürler ve şablonlar hazırlayarak bu süreci yönetebilirsiniz.

Marka değerinizi artırın

Kurumsal kimlik çalışmalarının etkili olabilmesi ve tüketicilerin gözünde bir marka olma sürecine girmek için marka değerinizi de artırmanız önemli. Bunun için müşteri destek kalitenizi artırarak, sadık müşteriler edinmeniz, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız, pazarlama ve reklam çalışmalarıyla satışlarınızı ve gelirlerinizi artırmanız gerekir. Marka değerini nasıl artırabileceğiniz konusunda daha fazla detaya ihtiyacınız varsa aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Marka değeri nedir, nasıl artırılır?

Sürekliliği sağlayın

Kurumsal kimliğinizin oluşabilmesi için yukarıda belirttiğimiz çalışmaların sürekliliğini ve bütünlüğünü de sağlamanız önemlidir. Bu süreçte yer aldığınız tüm platformlarda aynı mesajları vermeniz, aynı görsel, logo ve sloganları kullanmanız, iletişim dilinizin belli bir stadartta olması gereklidir. Kurumsallığınızı sağlamak adına yaptığınız tüm çalışmalarda bir bütünlük olması bu sebeple önemlidir.

İlgili rehber: Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?

Kaçınmanız gerekenler

Kurumsal kimlik oluştururken kaçınmanız gereken de bir takım konular bulunuyor. Bu konular kendi kimliğinizi oluşturmanızı zorlayacağı gibi tüketicilerin bakış açısında da kafa karışıklıklarına neden olabilir.

Öncelikli olarak başka firmaları kopyalamamanız gerekir. Onların stratejilerinden esinlenerek kendi stratejilerinizi oluşturabilirsiniz; ancak onlarla bire bir aynı şeyleri yapmak, onların slogan ya da logolarını kopyalamanız, iş modellerini bire bir uygulamanız tüketicilerde kafa karışıklığı yaratacağı gibi kendi kimliğinizi bulmanızın da önüne geçer.

Buna ek olarak tüketicilere karışık mesajlar da vermemeniz gerekiyor. Tüm platformlarda onlara aynı mesajı vermeniz ve markanızla ilgili tek bir algı yaratmanız önemlidir. Aksi takdirde tam bir kurumsallık yaratamayacağınız gibi tüketicilerin sizi tanımaları da zorlaşır. Onların akıllarında kalacak bir yapı oluşturmanız bu açıdan oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan