Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler

25 Aralık 2020
Sinan Oypan
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler

Kurumsal kimlik, marka olma sürecinde de e-ticaret firmaları için önemli olduğu gibi tüketicilerle olan iletişim sürecinde de değer taşır. Her firmanın bir kurumsal kimliğinin olması gerekir. Özellikle uzun vadede sadık müşterilere hizmet verebilmek için bir marka olmanız; bunun için de bir kurumsal kimliğinizin olması gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler

Hedef kitleniz üzerinde araştırma yapın

Kurumsal kimlik çalışmalarında hedef kitlenin önemi oldukça büyüktür. Çünkü oluşturacağınız kimliğin hedef kitlenize hitap etmesi gerekir. Kullandığınız görsel çalışmaları, reklam kampanya ve pazarlama iletişiminiz, kullandığınız iletişim dili, yer aldığınız mecralar gibi birçok etken hedef kitleye göre şekillenmektedir. Bu sebeple de hedef kitle analizi yaparak, öncelikle ulaşmak istediğinzi hedef kitle hakkında fikir sahibi olarak, kimlik çalışmalarınız için bir ön hazırlık yapmalısınız.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Logo ve sloganlarınızı belirleyin

Kurumsal kimlik sürecinde logo ve sloganlarınızı da belirlemeniz gerekli. Logonuz, hem markanızın ruhunu ve vizyonunu yansıtmalı hem de hedef kitlenize hitap ediyor olmalı. Bu süreçte logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenleri aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

Logoyla beraber işinizi, hizmetlerinizi ve yine vizyonunuzu yansıtacak bir slogan bulmanız da önemli. Kısa, akılda kalıcı, sizi farklı kılan orijinal bir slogan üretmeniz bu noktada oldukça önemli.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?

Kurumsal kimliğiniz kişiliğinizi yansıtmalı

Her şirketin bir kişiliği vardır. Bu kişilik de hedefleriniz, sattığınız ürünler, tüketicilere verdiğiniz hizmetler, vizyonunuz gibi konular özelinde gelişir. Kurumsal bir yapı olabileceğiniz gibi daha eğlenceli ve genç kitleye hitap eden bir kimliğiniz de olabilir. Bu noktada yine yazının başında da belirttiğimiz gibi hedef kitleniz üzerinde kapsamlı araştırmalar yaparak, bu hedef kitleye uyumlu olabilecek bir kişilik oluşturmalısınız.

İletişim dilinizi belirleyin

Kurumsal kimlik oluşturma sürecinde tüketicilerle iletişim kurarken nasıl bir dil kullanacağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Bu dil, hem pazarlama ve reklam çalışmalarında hem de müşteri destek süreçlerinde gerekli olacaktır. Daha dostane ve sıcak bir dil kullanabileceğiniz gibi kurumsal ve belli kalıpları olan bir dil de kullanabilirsiniz.

Yine ulaşmak istediğiniz hedef kitle bu noktada kullanacağınız dili etkileyecektir. Hedef kitlenizin yaş aralığı ve ilgi alanları doğrultusunda onlarla daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlayacak bir iletişim dili oluşturarak, belli prosedürler ve şablonlar hazırlayarak bu süreci yönetebilirsiniz.

Marka değerinizi artırın

Kurumsal kimlik çalışmalarının etkili olabilmesi ve tüketicilerin gözünde bir marka olma sürecine girmek için marka değerinizi de artırmanız önemli. Bunun için müşteri destek kalitenizi artırarak, sadık müşteriler edinmeniz, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız, pazarlama ve reklam çalışmalarıyla satışlarınızı ve gelirlerinizi artırmanız gerekir. Marka değerini nasıl artırabileceğiniz konusunda daha fazla detaya ihtiyacınız varsa aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Marka değeri nedir, nasıl artırılır?

Sürekliliği sağlayın

Kurumsal kimliğinizin oluşabilmesi için yukarıda belirttiğimiz çalışmaların sürekliliğini ve bütünlüğünü de sağlamanız önemlidir. Bu süreçte yer aldığınız tüm platformlarda aynı mesajları vermeniz, aynı görsel, logo ve sloganları kullanmanız, iletişim dilinizin belli bir stadartta olması gereklidir. Kurumsallığınızı sağlamak adına yaptığınız tüm çalışmalarda bir bütünlük olması bu sebeple önemlidir.

İlgili rehber: Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?

Kaçınmanız gerekenler

Kurumsal kimlik oluştururken kaçınmanız gereken de bir takım konular bulunuyor. Bu konular kendi kimliğinizi oluşturmanızı zorlayacağı gibi tüketicilerin bakış açısında da kafa karışıklıklarına neden olabilir.

Öncelikli olarak başka firmaları kopyalamamanız gerekir. Onların stratejilerinden esinlenerek kendi stratejilerinizi oluşturabilirsiniz; ancak onlarla bire bir aynı şeyleri yapmak, onların slogan ya da logolarını kopyalamanız, iş modellerini bire bir uygulamanız tüketicilerde kafa karışıklığı yaratacağı gibi kendi kimliğinizi bulmanızın da önüne geçer.

Buna ek olarak tüketicilere karışık mesajlar da vermemeniz gerekiyor. Tüm platformlarda onlara aynı mesajı vermeniz ve markanızla ilgili tek bir algı yaratmanız önemlidir. Aksi takdirde tam bir kurumsallık yaratamayacağınız gibi tüketicilerin sizi tanımaları da zorlaşır. Onların akıllarında kalacak bir yapı oluşturmanız bu açıdan oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan