Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler

25 Aralık 2020
Sinan Oypan

Kurumsal kimlik, marka olma sürecinde de e-ticaret firmaları için önemli olduğu gibi tüketicilerle olan iletişim sürecinde de değer taşır. Her firmanın bir kurumsal kimliğinin olması gerekir. Özellikle uzun vadede sadık müşterilere hizmet verebilmek için bir marka olmanız; bunun için de bir kurumsal kimliğinizin olması gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021

Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler

Hedef kitleniz üzerinde araştırma yapın

Kurumsal kimlik çalışmalarında hedef kitlenin önemi oldukça büyüktür. Çünkü oluşturacağınız kimliğin hedef kitlenize hitap etmesi gerekir. Kullandığınız görsel çalışmaları, reklam kampanya ve pazarlama iletişiminiz, kullandığınız iletişim dili, yer aldığınız mecralar gibi birçok etken hedef kitleye göre şekillenmektedir. Bu sebeple de hedef kitle analizi yaparak, öncelikle ulaşmak istediğinzi hedef kitle hakkında fikir sahibi olarak, kimlik çalışmalarınız için bir ön hazırlık yapmalısınız.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Logo ve sloganlarınızı belirleyin

Kurumsal kimlik sürecinde logo ve sloganlarınızı da belirlemeniz gerekli. Logonuz, hem markanızın ruhunu ve vizyonunu yansıtmalı hem de hedef kitlenize hitap ediyor olmalı. Bu süreçte logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenleri aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

Logoyla beraber işinizi, hizmetlerinizi ve yine vizyonunuzu yansıtacak bir slogan bulmanız da önemli. Kısa, akılda kalıcı, sizi farklı kılan orijinal bir slogan üretmeniz bu noktada oldukça önemli.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?

Kurumsal kimliğiniz kişiliğinizi yansıtmalı

Her şirketin bir kişiliği vardır. Bu kişilik de hedefleriniz, sattığınız ürünler, tüketicilere verdiğiniz hizmetler, vizyonunuz gibi konular özelinde gelişir. Kurumsal bir yapı olabileceğiniz gibi daha eğlenceli ve genç kitleye hitap eden bir kimliğiniz de olabilir. Bu noktada yine yazının başında da belirttiğimiz gibi hedef kitleniz üzerinde kapsamlı araştırmalar yaparak, bu hedef kitleye uyumlu olabilecek bir kişilik oluşturmalısınız.

İletişim dilinizi belirleyin

Kurumsal kimlik oluşturma sürecinde tüketicilerle iletişim kurarken nasıl bir dil kullanacağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Bu dil, hem pazarlama ve reklam çalışmalarında hem de müşteri destek süreçlerinde gerekli olacaktır. Daha dostane ve sıcak bir dil kullanabileceğiniz gibi kurumsal ve belli kalıpları olan bir dil de kullanabilirsiniz.

Yine ulaşmak istediğiniz hedef kitle bu noktada kullanacağınız dili etkileyecektir. Hedef kitlenizin yaş aralığı ve ilgi alanları doğrultusunda onlarla daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlayacak bir iletişim dili oluşturarak, belli prosedürler ve şablonlar hazırlayarak bu süreci yönetebilirsiniz.

Marka değerinizi artırın

Kurumsal kimlik çalışmalarının etkili olabilmesi ve tüketicilerin gözünde bir marka olma sürecine girmek için marka değerinizi de artırmanız önemli. Bunun için müşteri destek kalitenizi artırarak, sadık müşteriler edinmeniz, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız, pazarlama ve reklam çalışmalarıyla satışlarınızı ve gelirlerinizi artırmanız gerekir. Marka değerini nasıl artırabileceğiniz konusunda daha fazla detaya ihtiyacınız varsa aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Marka değeri nedir, nasıl artırılır?

Sürekliliği sağlayın

Kurumsal kimliğinizin oluşabilmesi için yukarıda belirttiğimiz çalışmaların sürekliliğini ve bütünlüğünü de sağlamanız önemlidir. Bu süreçte yer aldığınız tüm platformlarda aynı mesajları vermeniz, aynı görsel, logo ve sloganları kullanmanız, iletişim dilinizin belli bir stadartta olması gereklidir. Kurumsallığınızı sağlamak adına yaptığınız tüm çalışmalarda bir bütünlük olması bu sebeple önemlidir.

İlgili rehber: Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?

Kaçınmanız gerekenler

Kurumsal kimlik oluştururken kaçınmanız gereken de bir takım konular bulunuyor. Bu konular kendi kimliğinizi oluşturmanızı zorlayacağı gibi tüketicilerin bakış açısında da kafa karışıklıklarına neden olabilir.

Öncelikli olarak başka firmaları kopyalamamanız gerekir. Onların stratejilerinden esinlenerek kendi stratejilerinizi oluşturabilirsiniz; ancak onlarla bire bir aynı şeyleri yapmak, onların slogan ya da logolarını kopyalamanız, iş modellerini bire bir uygulamanız tüketicilerde kafa karışıklığı yaratacağı gibi kendi kimliğinizi bulmanızın da önüne geçer.

Buna ek olarak tüketicilere karışık mesajlar da vermemeniz gerekiyor. Tüm platformlarda onlara aynı mesajı vermeniz ve markanızla ilgili tek bir algı yaratmanız önemlidir. Aksi takdirde tam bir kurumsallık yaratamayacağınız gibi tüketicilerin sizi tanımaları da zorlaşır. Onların akıllarında kalacak bir yapı oluşturmanız bu açıdan oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan