Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri

12 Ekim 2020
Sinan Oypan

Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri dönüşümleri alamıyorlar. Kurumsal e-ticaret firmaları doğru bir sosyal medya stratejisi ve içerik planı hazırlamadıklarında sadece ürün paylaşımı yapmakla sınırlı kalıyorlar. Bu da yapılan çalışmalarını düşürmekte. Ancak farklı içerik alternatifleri üzerine yoğunlaşılarak, sosyal ağlardaki geri dönüşümler de artırılabilir. Bu yazımızda da sosyal mecralarda kullanabileceğiniz alternatif içerik fikirlerini paylaşacağız.

Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri

Takipçilerinizden yeni ürün veya hizmetlerinizle ilgili fikir alın

Yeni bir ürünün tasarım veya Ar-Ge sürecine takipçilerinizi de dahil edebilirsiniz. Bu süreçte ürünün farklı tasarım veya özelliklerini öne çıkartacak görsel çalışmalar hazırlayarak, sosyal ağlarda anketler düzenleyebilirsiniz. Bu anketlerin sonuçlarına göre ürünlerinizde geliştirmeler veya değişiklikler yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları

Bu tür gönderiler hem tüketicilerin fikirlerini almanızı hem de etkileşimlerinizi artırmanızı sağlar. Tüketicilerden doğrudan gelen yorumları yeni ürünlerinze eklemeniz de tüketicilerin yorumlarına verdiğiniz önemi göstermesi açısından önemlidir.

İlgili rehber: Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Paylaşımlarınıza başlık önermelerini isteyin

Kurumsal firmalar, sosyal ağlar üzerinde ciddi yapılarından biraz uzaklaşarak daha doğal ve eğlenceli bir dil ile iletişim kurabilirler. Bu süreçte eğlenceli içerik paylaşımları yapabilir ve paylaşımlarınıza bir başlık koymak yerine, takipçilerinizden bu görsel için bir başlık yazmalarını isteyebilirsiniz. Etkileşimlerinizi artırmak ve takipçilerinizin paylaşımlarınıza yorum yapmalarını sağlamak için bu etkili bir yöntemdir.

Şirketinizin başarılarını paylaşın

Kurumsal firmalar, sektörel açıdan farklı başarılar edinebilirler. Alınan ödüller, tamamlanan kilometre taşları, yıllık başarılar gibi farklı önemli gelişmeleri de sosyal medya hesaplarınızda takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Kendi tanıtımınız ve başarılarınızın duyulması için bu çalışmalar etkili olacaktır. Başarılarınızı paylaşmanız, marka imajınıza da olumlu bir şekilde yansıyacağı için bu tür içerik formatlarından yararlanmalısınız.

Şirketinizin geçmişinden ve hikayesinden bahsedin

Pazarlama çalışmalarında tüketicilerin markaya olan ilgisini artıran faktörlerden biri de hikayelerdir. Şirketinizin geçmişini, kuruluş sürecini, kuruluş amacını, vizyonunu ve misyonunu bir hikaye ile birleştirerek anlatmanız hem firmanızı tanıtımanızı sağlar hem de bunu bir hikaye ile paylaştığınız için takipçilerinizin daha fazla ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

Benzer bir yöntemi aynı şekilde ürünleriniz için de yapabilirsiniz. Ürünlerinizi anlatırken bir hikayeden yararlanmanız ve pazarlama çalışmalarınızda hikayecilikten yararlanmanız, satışlarınızı etkileyeceği gibi markanızı rakiplerinizin de önüne taşır.

İlgili rehber: E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?

Kupon kodu paylaşımları yapn

Kurumsal firmalar, internet üzerindeki satışlarını artırmak ve tüketicilere fırsatlar sunmak için kupon kodlarını da sosyal medya hesapları üzerinden paylaşabilirler. Özellikle Instagram Hikayeler üzerinde ya da canlı yayınlar üzerinde bu tür içerikler paylaşıyor olmanız, kullanıcıların sizi daha yakından takip etmelerini sağlayacaktır. Normal gönderiler yerine, kullanıcıların sizinle daha fazla etkileşime gireceği formatlarda bu fırsatları tanımanız, etkileşimlerinizi de artırır.

İlgili rehber: İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Ürün özelliklerini tanıtın

Ürün tanıtımları da sosyal medya paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz içerik formatları arasında yer alıyor. Bu içeriklere olan ilgiyi artırmak için ürünün özelliklerini tanıtan videolar hazırlayabilir ya da ürünün kullanım alanlarını gösteren görsel içerikler ya da videolar hazırlayabilirsiniz. Düz bir arkaplan ile ürünleri paylaşmak yerine ürünün nasıl kullanıldığını ve tüketicilerin hayatlarına nasıl bir etkisi olacağını göstermeniz daha fazla etkileşim ve geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır.

Rehber, liste ve ipucu içerikleri

Kurumsal firmalar, sosyal ağlar üzerinde takipçilerini bilgilendirecek, eğitecek ya da eğlendirecek içeriklere de yönelmeliler. Ürünler, hizmetler, ürün özellikleri, sektör gibi farklı konular üzerinde liste içerikleri hazırlayabilir; rehber içerikleriyle kullanıcıları bilgilendirebilir; ipucu içerikleriyle ürün kullanım deneyimini geliştirecek tavsiyeler verebilirsiniz.

Bu tür içerikler için bir plan çıkartmanız ve içerikleriniz kategorize ederek dallandırmanız da uzun vadeli içerik üretimleri için oldukça önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sık sorulan sorulara yanıtlar hazırlayın

Kurumsal firmalar, müşteri destek bölümlerine gelen ve sık sorulan soruları derleyerek, bu sorularla ilgili sosyal medya gönderileri hazırlayabilirler. Bu içerikler hem SSS sayfanızda kullanılabilir hem de sosyal ağlarda kullanıcıları bilgilendirebilir.

Bu soruları toplayarak, bunlarla ilgili içerikler oluşturduğunuzda müşteri destek bölümünüzün de üzerindeki yükü hafifletmiş olursunuz. Bu sorular geldiğinde tüketicileri hızlı bir şekilde önceden hazırlamış olduğunuz bu içeriklere yönlendirerek, süreci hızlandırarak otomize edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan