Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri

12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri

Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri dönüşümleri alamıyorlar. Kurumsal e-ticaret firmaları doğru bir sosyal medya stratejisi ve içerik planı hazırlamadıklarında sadece ürün paylaşımı yapmakla sınırlı kalıyorlar. Bu da yapılan çalışmalarını düşürmekte. Ancak farklı içerik alternatifleri üzerine yoğunlaşılarak, sosyal ağlardaki geri dönüşümler de artırılabilir. Bu yazımızda da sosyal mecralarda kullanabileceğiniz alternatif içerik fikirlerini paylaşacağız.

Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri

Takipçilerinizden yeni ürün veya hizmetlerinizle ilgili fikir alın

Yeni bir ürünün tasarım veya Ar-Ge sürecine takipçilerinizi de dahil edebilirsiniz. Bu süreçte ürünün farklı tasarım veya özelliklerini öne çıkartacak görsel çalışmalar hazırlayarak, sosyal ağlarda anketler düzenleyebilirsiniz. Bu anketlerin sonuçlarına göre ürünlerinizde geliştirmeler veya değişiklikler yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları

Bu tür gönderiler hem tüketicilerin fikirlerini almanızı hem de etkileşimlerinizi artırmanızı sağlar. Tüketicilerden doğrudan gelen yorumları yeni ürünlerinze eklemeniz de tüketicilerin yorumlarına verdiğiniz önemi göstermesi açısından önemlidir.

İlgili rehber: Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Paylaşımlarınıza başlık önermelerini isteyin

Kurumsal firmalar, sosyal ağlar üzerinde ciddi yapılarından biraz uzaklaşarak daha doğal ve eğlenceli bir dil ile iletişim kurabilirler. Bu süreçte eğlenceli içerik paylaşımları yapabilir ve paylaşımlarınıza bir başlık koymak yerine, takipçilerinizden bu görsel için bir başlık yazmalarını isteyebilirsiniz. Etkileşimlerinizi artırmak ve takipçilerinizin paylaşımlarınıza yorum yapmalarını sağlamak için bu etkili bir yöntemdir.

Şirketinizin başarılarını paylaşın

Kurumsal firmalar, sektörel açıdan farklı başarılar edinebilirler. Alınan ödüller, tamamlanan kilometre taşları, yıllık başarılar gibi farklı önemli gelişmeleri de sosyal medya hesaplarınızda takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Kendi tanıtımınız ve başarılarınızın duyulması için bu çalışmalar etkili olacaktır. Başarılarınızı paylaşmanız, marka imajınıza da olumlu bir şekilde yansıyacağı için bu tür içerik formatlarından yararlanmalısınız.

Şirketinizin geçmişinden ve hikayesinden bahsedin

Pazarlama çalışmalarında tüketicilerin markaya olan ilgisini artıran faktörlerden biri de hikayelerdir. Şirketinizin geçmişini, kuruluş sürecini, kuruluş amacını, vizyonunu ve misyonunu bir hikaye ile birleştirerek anlatmanız hem firmanızı tanıtımanızı sağlar hem de bunu bir hikaye ile paylaştığınız için takipçilerinizin daha fazla ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

Benzer bir yöntemi aynı şekilde ürünleriniz için de yapabilirsiniz. Ürünlerinizi anlatırken bir hikayeden yararlanmanız ve pazarlama çalışmalarınızda hikayecilikten yararlanmanız, satışlarınızı etkileyeceği gibi markanızı rakiplerinizin de önüne taşır.

İlgili rehber: E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?

Kupon kodu paylaşımları yapn

Kurumsal firmalar, internet üzerindeki satışlarını artırmak ve tüketicilere fırsatlar sunmak için kupon kodlarını da sosyal medya hesapları üzerinden paylaşabilirler. Özellikle Instagram Hikayeler üzerinde ya da canlı yayınlar üzerinde bu tür içerikler paylaşıyor olmanız, kullanıcıların sizi daha yakından takip etmelerini sağlayacaktır. Normal gönderiler yerine, kullanıcıların sizinle daha fazla etkileşime gireceği formatlarda bu fırsatları tanımanız, etkileşimlerinizi de artırır.

İlgili rehber: İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Ürün özelliklerini tanıtın

Ürün tanıtımları da sosyal medya paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz içerik formatları arasında yer alıyor. Bu içeriklere olan ilgiyi artırmak için ürünün özelliklerini tanıtan videolar hazırlayabilir ya da ürünün kullanım alanlarını gösteren görsel içerikler ya da videolar hazırlayabilirsiniz. Düz bir arkaplan ile ürünleri paylaşmak yerine ürünün nasıl kullanıldığını ve tüketicilerin hayatlarına nasıl bir etkisi olacağını göstermeniz daha fazla etkileşim ve geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır.

Rehber, liste ve ipucu içerikleri

Kurumsal firmalar, sosyal ağlar üzerinde takipçilerini bilgilendirecek, eğitecek ya da eğlendirecek içeriklere de yönelmeliler. Ürünler, hizmetler, ürün özellikleri, sektör gibi farklı konular üzerinde liste içerikleri hazırlayabilir; rehber içerikleriyle kullanıcıları bilgilendirebilir; ipucu içerikleriyle ürün kullanım deneyimini geliştirecek tavsiyeler verebilirsiniz.

Bu tür içerikler için bir plan çıkartmanız ve içerikleriniz kategorize ederek dallandırmanız da uzun vadeli içerik üretimleri için oldukça önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sık sorulan sorulara yanıtlar hazırlayın

Kurumsal firmalar, müşteri destek bölümlerine gelen ve sık sorulan soruları derleyerek, bu sorularla ilgili sosyal medya gönderileri hazırlayabilirler. Bu içerikler hem SSS sayfanızda kullanılabilir hem de sosyal ağlarda kullanıcıları bilgilendirebilir.

Bu soruları toplayarak, bunlarla ilgili içerikler oluşturduğunuzda müşteri destek bölümünüzün de üzerindeki yükü hafifletmiş olursunuz. Bu sorular geldiğinde tüketicileri hızlı bir şekilde önceden hazırlamış olduğunuz bu içeriklere yönlendirerek, süreci hızlandırarak otomize edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
IdeaSoft
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
IdeaSoft
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Çiçek Sepeti Mağaza Açma Rehberi
Çiçek Sepeti Mağaza Açma Rehberi
Yeni bir e-ticaret sitesi kurma, mevcut e-ticaret sitesinin ağını genişletme ya da küçük sermaye ile pazar yerlerinde satışa başlama gibi fikirleriniz varsa, Çiçek Sepeti mağaza hizmetinden faydalanabilirsiniz. Türkiye’nin popüler...
13 Ocak 2022
Markethinkers
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin