Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri

12 Ekim 2020
Ferad Osman Sali
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri

Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri dönüşümleri alamıyorlar. Kurumsal e-ticaret firmaları doğru bir sosyal medya stratejisi ve içerik planı hazırlamadıklarında sadece ürün paylaşımı yapmakla sınırlı kalıyorlar. Bu da yapılan çalışmalarını düşürmekte. Ancak farklı içerik alternatifleri üzerine yoğunlaşılarak, sosyal ağlardaki geri dönüşümler de artırılabilir. Bu yazımızda da sosyal mecralarda kullanabileceğiniz alternatif içerik fikirlerini paylaşacağız.

Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri

Takipçilerinizden yeni ürün veya hizmetlerinizle ilgili fikir alın

Yeni bir ürünün tasarım veya Ar-Ge sürecine takipçilerinizi de dahil edebilirsiniz. Bu süreçte ürünün farklı tasarım veya özelliklerini öne çıkartacak görsel çalışmalar hazırlayarak, sosyal ağlarda anketler düzenleyebilirsiniz. Bu anketlerin sonuçlarına göre ürünlerinizde geliştirmeler veya değişiklikler yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları

Bu tür gönderiler hem tüketicilerin fikirlerini almanızı hem de etkileşimlerinizi artırmanızı sağlar. Tüketicilerden doğrudan gelen yorumları yeni ürünlerinze eklemeniz de tüketicilerin yorumlarına verdiğiniz önemi göstermesi açısından önemlidir.

İlgili rehber: Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Paylaşımlarınıza başlık önermelerini isteyin

Kurumsal firmalar, sosyal ağlar üzerinde ciddi yapılarından biraz uzaklaşarak daha doğal ve eğlenceli bir dil ile iletişim kurabilirler. Bu süreçte eğlenceli içerik paylaşımları yapabilir ve paylaşımlarınıza bir başlık koymak yerine, takipçilerinizden bu görsel için bir başlık yazmalarını isteyebilirsiniz. Etkileşimlerinizi artırmak ve takipçilerinizin paylaşımlarınıza yorum yapmalarını sağlamak için bu etkili bir yöntemdir.

Şirketinizin başarılarını paylaşın

Kurumsal firmalar, sektörel açıdan farklı başarılar edinebilirler. Alınan ödüller, tamamlanan kilometre taşları, yıllık başarılar gibi farklı önemli gelişmeleri de sosyal medya hesaplarınızda takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Kendi tanıtımınız ve başarılarınızın duyulması için bu çalışmalar etkili olacaktır. Başarılarınızı paylaşmanız, marka imajınıza da olumlu bir şekilde yansıyacağı için bu tür içerik formatlarından yararlanmalısınız.

Şirketinizin geçmişinden ve hikayesinden bahsedin

Pazarlama çalışmalarında tüketicilerin markaya olan ilgisini artıran faktörlerden biri de hikayelerdir. Şirketinizin geçmişini, kuruluş sürecini, kuruluş amacını, vizyonunu ve misyonunu bir hikaye ile birleştirerek anlatmanız hem firmanızı tanıtımanızı sağlar hem de bunu bir hikaye ile paylaştığınız için takipçilerinizin daha fazla ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

Benzer bir yöntemi aynı şekilde ürünleriniz için de yapabilirsiniz. Ürünlerinizi anlatırken bir hikayeden yararlanmanız ve pazarlama çalışmalarınızda hikayecilikten yararlanmanız, satışlarınızı etkileyeceği gibi markanızı rakiplerinizin de önüne taşır.

İlgili rehber: E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?

Kupon kodu paylaşımları yapn

Kurumsal firmalar, internet üzerindeki satışlarını artırmak ve tüketicilere fırsatlar sunmak için kupon kodlarını da sosyal medya hesapları üzerinden paylaşabilirler. Özellikle Instagram Hikayeler üzerinde ya da canlı yayınlar üzerinde bu tür içerikler paylaşıyor olmanız, kullanıcıların sizi daha yakından takip etmelerini sağlayacaktır. Normal gönderiler yerine, kullanıcıların sizinle daha fazla etkileşime gireceği formatlarda bu fırsatları tanımanız, etkileşimlerinizi de artırır.

İlgili rehber: İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Ürün özelliklerini tanıtın

Ürün tanıtımları da sosyal medya paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz içerik formatları arasında yer alıyor. Bu içeriklere olan ilgiyi artırmak için ürünün özelliklerini tanıtan videolar hazırlayabilir ya da ürünün kullanım alanlarını gösteren görsel içerikler ya da videolar hazırlayabilirsiniz. Düz bir arkaplan ile ürünleri paylaşmak yerine ürünün nasıl kullanıldığını ve tüketicilerin hayatlarına nasıl bir etkisi olacağını göstermeniz daha fazla etkileşim ve geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır.

Rehber, liste ve ipucu içerikleri

Kurumsal firmalar, sosyal ağlar üzerinde takipçilerini bilgilendirecek, eğitecek ya da eğlendirecek içeriklere de yönelmeliler. Ürünler, hizmetler, ürün özellikleri, sektör gibi farklı konular üzerinde liste içerikleri hazırlayabilir; rehber içerikleriyle kullanıcıları bilgilendirebilir; ipucu içerikleriyle ürün kullanım deneyimini geliştirecek tavsiyeler verebilirsiniz.

Bu tür içerikler için bir plan çıkartmanız ve içerikleriniz kategorize ederek dallandırmanız da uzun vadeli içerik üretimleri için oldukça önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sık sorulan sorulara yanıtlar hazırlayın

Kurumsal firmalar, müşteri destek bölümlerine gelen ve sık sorulan soruları derleyerek, bu sorularla ilgili sosyal medya gönderileri hazırlayabilirler. Bu içerikler hem SSS sayfanızda kullanılabilir hem de sosyal ağlarda kullanıcıları bilgilendirebilir.

Bu soruları toplayarak, bunlarla ilgili içerikler oluşturduğunuzda müşteri destek bölümünüzün de üzerindeki yükü hafifletmiş olursunuz. Bu sorular geldiğinde tüketicileri hızlı bir şekilde önceden hazırlamış olduğunuz bu içeriklere yönlendirerek, süreci hızlandırarak otomize edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama yöntemi bulunmaktadır. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Ferad Osman Sali
E-Ticarette İşletme Yönetimi Nasıl Yapılır?
E-Ticarette İşletme Yönetimi Nasıl Yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
7 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Savaş Çetinkaya
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirdi. Aynı zamanda birçok sektörde ekonomi sekteye uğradı. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklandı. Ayrıca ticari...
4 Nisan 2020
IdeaSoft
İngiltere Vergi Oranları ve Vergi Hesaplama
İngiltere Vergi Oranları ve Vergi Hesaplama
İngiltere’de iş kurmak birçok girişimdi tarafından düşünülmekte. Bunun yanı sıra pek çok firma da işini buraya taşımayı planlamakta. İngiltere vergi, bu durumda...
22 Ocak 2023
Ferad Osman Sali