fbpx

Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri

12 Ekim 2020
Sinan Oypan

Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri dönüşümleri alamıyorlar. Kurumsal e-ticaret firmaları doğru bir sosyal medya stratejisi ve içerik planı hazırlamadıklarında sadece ürün paylaşımı yapmakla sınırlı kalıyorlar. Bu da yapılan çalışmalarını düşürmekte. Ancak farklı içerik alternatifleri üzerine yoğunlaşılarak, sosyal ağlardaki geri dönüşümler de artırılabilir. Bu yazımızda da sosyal mecralarda kullanabileceğiniz alternatif içerik fikirlerini paylaşacağız.

Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri

Takipçilerinizden yeni ürün veya hizmetlerinizle ilgili fikir alın

Yeni bir ürünün tasarım veya Ar-Ge sürecine takipçilerinizi de dahil edebilirsiniz. Bu süreçte ürünün farklı tasarım veya özelliklerini öne çıkartacak görsel çalışmalar hazırlayarak, sosyal ağlarda anketler düzenleyebilirsiniz. Bu anketlerin sonuçlarına göre ürünlerinizde geliştirmeler veya değişiklikler yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları

Bu tür gönderiler hem tüketicilerin fikirlerini almanızı hem de etkileşimlerinizi artırmanızı sağlar. Tüketicilerden doğrudan gelen yorumları yeni ürünlerinze eklemeniz de tüketicilerin yorumlarına verdiğiniz önemi göstermesi açısından önemlidir.

İlgili rehber: Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Paylaşımlarınıza başlık önermelerini isteyin

Kurumsal firmalar, sosyal ağlar üzerinde ciddi yapılarından biraz uzaklaşarak daha doğal ve eğlenceli bir dil ile iletişim kurabilirler. Bu süreçte eğlenceli içerik paylaşımları yapabilir ve paylaşımlarınıza bir başlık koymak yerine, takipçilerinizden bu görsel için bir başlık yazmalarını isteyebilirsiniz. Etkileşimlerinizi artırmak ve takipçilerinizin paylaşımlarınıza yorum yapmalarını sağlamak için bu etkili bir yöntemdir.

Şirketinizin başarılarını paylaşın

Kurumsal firmalar, sektörel açıdan farklı başarılar edinebilirler. Alınan ödüller, tamamlanan kilometre taşları, yıllık başarılar gibi farklı önemli gelişmeleri de sosyal medya hesaplarınızda takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Kendi tanıtımınız ve başarılarınızın duyulması için bu çalışmalar etkili olacaktır. Başarılarınızı paylaşmanız, marka imajınıza da olumlu bir şekilde yansıyacağı için bu tür içerik formatlarından yararlanmalısınız.

Şirketinizin geçmişinden ve hikayesinden bahsedin

Pazarlama çalışmalarında tüketicilerin markaya olan ilgisini artıran faktörlerden biri de hikayelerdir. Şirketinizin geçmişini, kuruluş sürecini, kuruluş amacını, vizyonunu ve misyonunu bir hikaye ile birleştirerek anlatmanız hem firmanızı tanıtımanızı sağlar hem de bunu bir hikaye ile paylaştığınız için takipçilerinizin daha fazla ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

Benzer bir yöntemi aynı şekilde ürünleriniz için de yapabilirsiniz. Ürünlerinizi anlatırken bir hikayeden yararlanmanız ve pazarlama çalışmalarınızda hikayecilikten yararlanmanız, satışlarınızı etkileyeceği gibi markanızı rakiplerinizin de önüne taşır.

İlgili rehber: E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?

Kupon kodu paylaşımları yapn

Kurumsal firmalar, internet üzerindeki satışlarını artırmak ve tüketicilere fırsatlar sunmak için kupon kodlarını da sosyal medya hesapları üzerinden paylaşabilirler. Özellikle Instagram Hikayeler üzerinde ya da canlı yayınlar üzerinde bu tür içerikler paylaşıyor olmanız, kullanıcıların sizi daha yakından takip etmelerini sağlayacaktır. Normal gönderiler yerine, kullanıcıların sizinle daha fazla etkileşime gireceği formatlarda bu fırsatları tanımanız, etkileşimlerinizi de artırır.

İlgili rehber: İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Ürün özelliklerini tanıtın

Ürün tanıtımları da sosyal medya paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz içerik formatları arasında yer alıyor. Bu içeriklere olan ilgiyi artırmak için ürünün özelliklerini tanıtan videolar hazırlayabilir ya da ürünün kullanım alanlarını gösteren görsel içerikler ya da videolar hazırlayabilirsiniz. Düz bir arkaplan ile ürünleri paylaşmak yerine ürünün nasıl kullanıldığını ve tüketicilerin hayatlarına nasıl bir etkisi olacağını göstermeniz daha fazla etkileşim ve geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır.

Rehber, liste ve ipucu içerikleri

Kurumsal firmalar, sosyal ağlar üzerinde takipçilerini bilgilendirecek, eğitecek ya da eğlendirecek içeriklere de yönelmeliler. Ürünler, hizmetler, ürün özellikleri, sektör gibi farklı konular üzerinde liste içerikleri hazırlayabilir; rehber içerikleriyle kullanıcıları bilgilendirebilir; ipucu içerikleriyle ürün kullanım deneyimini geliştirecek tavsiyeler verebilirsiniz.

Bu tür içerikler için bir plan çıkartmanız ve içerikleriniz kategorize ederek dallandırmanız da uzun vadeli içerik üretimleri için oldukça önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sık sorulan sorulara yanıtlar hazırlayın

Kurumsal firmalar, müşteri destek bölümlerine gelen ve sık sorulan soruları derleyerek, bu sorularla ilgili sosyal medya gönderileri hazırlayabilirler. Bu içerikler hem SSS sayfanızda kullanılabilir hem de sosyal ağlarda kullanıcıları bilgilendirebilir.

Bu soruları toplayarak, bunlarla ilgili içerikler oluşturduğunuzda müşteri destek bölümünüzün de üzerindeki yükü hafifletmiş olursunuz. Bu sorular geldiğinde tüketicileri hızlı bir şekilde önceden hazırlamış olduğunuz bu içeriklere yönlendirerek, süreci hızlandırarak otomize edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan