Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri

12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri

Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri dönüşümleri alamıyorlar. Kurumsal e-ticaret firmaları doğru bir sosyal medya stratejisi ve içerik planı hazırlamadıklarında sadece ürün paylaşımı yapmakla sınırlı kalıyorlar. Bu da yapılan çalışmalarını düşürmekte. Ancak farklı içerik alternatifleri üzerine yoğunlaşılarak, sosyal ağlardaki geri dönüşümler de artırılabilir. Bu yazımızda da sosyal mecralarda kullanabileceğiniz alternatif içerik fikirlerini paylaşacağız.

Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri

Takipçilerinizden yeni ürün veya hizmetlerinizle ilgili fikir alın

Yeni bir ürünün tasarım veya Ar-Ge sürecine takipçilerinizi de dahil edebilirsiniz. Bu süreçte ürünün farklı tasarım veya özelliklerini öne çıkartacak görsel çalışmalar hazırlayarak, sosyal ağlarda anketler düzenleyebilirsiniz. Bu anketlerin sonuçlarına göre ürünlerinizde geliştirmeler veya değişiklikler yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları

Bu tür gönderiler hem tüketicilerin fikirlerini almanızı hem de etkileşimlerinizi artırmanızı sağlar. Tüketicilerden doğrudan gelen yorumları yeni ürünlerinze eklemeniz de tüketicilerin yorumlarına verdiğiniz önemi göstermesi açısından önemlidir.

İlgili rehber: Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Paylaşımlarınıza başlık önermelerini isteyin

Kurumsal firmalar, sosyal ağlar üzerinde ciddi yapılarından biraz uzaklaşarak daha doğal ve eğlenceli bir dil ile iletişim kurabilirler. Bu süreçte eğlenceli içerik paylaşımları yapabilir ve paylaşımlarınıza bir başlık koymak yerine, takipçilerinizden bu görsel için bir başlık yazmalarını isteyebilirsiniz. Etkileşimlerinizi artırmak ve takipçilerinizin paylaşımlarınıza yorum yapmalarını sağlamak için bu etkili bir yöntemdir.

Şirketinizin başarılarını paylaşın

Kurumsal firmalar, sektörel açıdan farklı başarılar edinebilirler. Alınan ödüller, tamamlanan kilometre taşları, yıllık başarılar gibi farklı önemli gelişmeleri de sosyal medya hesaplarınızda takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Kendi tanıtımınız ve başarılarınızın duyulması için bu çalışmalar etkili olacaktır. Başarılarınızı paylaşmanız, marka imajınıza da olumlu bir şekilde yansıyacağı için bu tür içerik formatlarından yararlanmalısınız.

Şirketinizin geçmişinden ve hikayesinden bahsedin

Pazarlama çalışmalarında tüketicilerin markaya olan ilgisini artıran faktörlerden biri de hikayelerdir. Şirketinizin geçmişini, kuruluş sürecini, kuruluş amacını, vizyonunu ve misyonunu bir hikaye ile birleştirerek anlatmanız hem firmanızı tanıtımanızı sağlar hem de bunu bir hikaye ile paylaştığınız için takipçilerinizin daha fazla ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

Benzer bir yöntemi aynı şekilde ürünleriniz için de yapabilirsiniz. Ürünlerinizi anlatırken bir hikayeden yararlanmanız ve pazarlama çalışmalarınızda hikayecilikten yararlanmanız, satışlarınızı etkileyeceği gibi markanızı rakiplerinizin de önüne taşır.

İlgili rehber: E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?

Kupon kodu paylaşımları yapn

Kurumsal firmalar, internet üzerindeki satışlarını artırmak ve tüketicilere fırsatlar sunmak için kupon kodlarını da sosyal medya hesapları üzerinden paylaşabilirler. Özellikle Instagram Hikayeler üzerinde ya da canlı yayınlar üzerinde bu tür içerikler paylaşıyor olmanız, kullanıcıların sizi daha yakından takip etmelerini sağlayacaktır. Normal gönderiler yerine, kullanıcıların sizinle daha fazla etkileşime gireceği formatlarda bu fırsatları tanımanız, etkileşimlerinizi de artırır.

İlgili rehber: İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Ürün özelliklerini tanıtın

Ürün tanıtımları da sosyal medya paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz içerik formatları arasında yer alıyor. Bu içeriklere olan ilgiyi artırmak için ürünün özelliklerini tanıtan videolar hazırlayabilir ya da ürünün kullanım alanlarını gösteren görsel içerikler ya da videolar hazırlayabilirsiniz. Düz bir arkaplan ile ürünleri paylaşmak yerine ürünün nasıl kullanıldığını ve tüketicilerin hayatlarına nasıl bir etkisi olacağını göstermeniz daha fazla etkileşim ve geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır.

Rehber, liste ve ipucu içerikleri

Kurumsal firmalar, sosyal ağlar üzerinde takipçilerini bilgilendirecek, eğitecek ya da eğlendirecek içeriklere de yönelmeliler. Ürünler, hizmetler, ürün özellikleri, sektör gibi farklı konular üzerinde liste içerikleri hazırlayabilir; rehber içerikleriyle kullanıcıları bilgilendirebilir; ipucu içerikleriyle ürün kullanım deneyimini geliştirecek tavsiyeler verebilirsiniz.

Bu tür içerikler için bir plan çıkartmanız ve içerikleriniz kategorize ederek dallandırmanız da uzun vadeli içerik üretimleri için oldukça önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sık sorulan sorulara yanıtlar hazırlayın

Kurumsal firmalar, müşteri destek bölümlerine gelen ve sık sorulan soruları derleyerek, bu sorularla ilgili sosyal medya gönderileri hazırlayabilirler. Bu içerikler hem SSS sayfanızda kullanılabilir hem de sosyal ağlarda kullanıcıları bilgilendirebilir.

Bu soruları toplayarak, bunlarla ilgili içerikler oluşturduğunuzda müşteri destek bölümünüzün de üzerindeki yükü hafifletmiş olursunuz. Bu sorular geldiğinde tüketicileri hızlı bir şekilde önceden hazırlamış olduğunuz bu içeriklere yönlendirerek, süreci hızlandırarak otomize edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan