Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm

19 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından dolayı kullanıcıların oluşturdukları içerikler bir hayli önemlidir.

Dünkü yazımızda UGC (User Generated Content) konusuna giriş yapmış ve bu içeriklerin tüketicilere ve markalara ne gibi faydalar sağladığına değinmiştik. Bugünkü yazımızda ise kullanıcıları bu içerikleri oluşturmaya nasıl yönlendireceğiniz üzerinde duracağız. Yazının ilk bölümünü aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm

Sosyal alanınızı belirleyin

Öncelikle planlama yaparak başlamak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Kullanıcılarla etkileşime gireceğiniz sosyal platformları belirlemek bu açıdan doğru olur. Sosyal hesaplarınızdaki hedef kitlenizi inceleyerek ve hangi mecra üzerinde daha fazla etkileşim yaratabileceğinizi araştırarak işe başlayabilirsiniz. Hedef kitle araştırması yapmak, hangi mecralar üzerinde daha fazla etkileşiminizin olduğunu görmek bu açıdan önemlidir.

Etkileşiminizin yoğun olduğu mecralar üzerinde kullanıcıların içerik oluşturmalarını sağlayacak çalışmalar yapmak, daha fazla erişime ve geri dönüşüme de ulaşmanızı sağlayabilir.

Kullanıcıların ne tür içerik üretmek istediklerine karar verin

Kullanıcılardan içerik üretmelerini talep etmeden önce, sizin de bu konuda bir araştırma yapmanız gerekiyor. Bu içerikler ne ile ilgili olmalı? Paylaşımın konusu, kullanılacak ürünler, konsept ve hikaye olarak bir fikir üzerinde odaklanmalısınız. Böylelikle duyurularınızı buna göre yapabilirsiniz. Paylaşılmasını istediğiniz içerik konseptine dair bir ön çalışmanızın olması gerekir.

Kullanıcıların hangi formatta içerik oluşturmaları gerektiğine karar verin

Paylaşım yapılacak sosyal mecranın gerekliliklerine göre farklı formatlarda içerikler üretilebilir. Bir fotoğraf veya video içerik oluşturulabileceği gibi, site üzerinde yapacağınız bir alan üzerinde ürünlerle ilgili yorumlar da paylaşılabilir. Yapmak istediğiniz çalışmaya ve konseptinize göre kullanıcıların hangi formatta içerik üretmeleri gerektiğine de karar vermeniz gerekiyor.

Kurallarınızı belirleyin

Kullanıcılardan içerik oluşturmalarını isterken, belli kurallar ve talepler belirlemeniz de oldukça önemli. Paylaşımlarda görülmesini istemediğiniz, yanlış bir çağırışım yapabilecek içerikleri belirtmeniz ve bunları bir kural çerçevesinde sınırlamak, kullanıcıların hazırlayacakları içerikleri bu çerçeve içerisinde paylaşmalarını sağlar. Bu kurallara uymayan içeriklerden de kaçınmış olursunuz ve bunları öne çıkartmazsınız.

Kullanıcılara bu konsepti söyleyin

Paylaşım için istediğiniz konsepti kullanıcılara da duyurmanız gerekiyor. Bunu bir sosyal medya paylaşımı yapabilir ve takipçilerinizi bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Bu içeriğin erişimini artırmak için sosyal medya reklamlarından yararlanarak, sayfanızı takip etmeyen kişilere de bu içerikleri oluşturabilirsiniz.

Aşağıdaki örnekte Chevrolet’in, kullanıcı içeriği oluşturmak için paylaştığı gönderiyi görebilirsiniz. “Favori yol arkadaşınızla Chevrolet aracınızı paylaşın” konsepti ile kullanıcıları hem bu konuda bilgilendiriyor hem de onları içerik paylaşmaya yönlendiriyor.

chevrolet UGC

Gönderilen çalışmalar arasından en iyileri seçin

Kullanıcıların gönderdikleri tüm içerikler kaliteli ya da sizin standartlarınıza uygun olmayabilir. Bu nedenle de gönderilen içerikler arasında bir seçim yapmanız gerekebilir. En yaratıcı ve en kaliteli içerikleri seçerek gönderileri eleyebilirsiniz.

Paylaşmadan önce izin alın

Kendi hesaplarınızdan paylaşım yapmadan önce, bu içerikleri gönderen kullanıcılarla iletişime geçerek onlardan paylaşım için izin almanız da bir hayli önemlidir. Kullanıcılar gönüllü olarak bu içerikleri üretmiş olsalar da yine de onlardan izin almanız, olası tatsız durumların önüne geçecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya