Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm

19 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından dolayı kullanıcıların oluşturdukları içerikler bir hayli önemlidir.

Dünkü yazımızda UGC (User Generated Content) konusuna giriş yapmış ve bu içeriklerin tüketicilere ve markalara ne gibi faydalar sağladığına değinmiştik. Bugünkü yazımızda ise kullanıcıları bu içerikleri oluşturmaya nasıl yönlendireceğiniz üzerinde duracağız. Yazının ilk bölümünü aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm

Sosyal alanınızı belirleyin

Öncelikle planlama yaparak başlamak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Kullanıcılarla etkileşime gireceğiniz sosyal platformları belirlemek bu açıdan doğru olur. Sosyal hesaplarınızdaki hedef kitlenizi inceleyerek ve hangi mecra üzerinde daha fazla etkileşim yaratabileceğinizi araştırarak işe başlayabilirsiniz. Hedef kitle araştırması yapmak, hangi mecralar üzerinde daha fazla etkileşiminizin olduğunu görmek bu açıdan önemlidir.

Etkileşiminizin yoğun olduğu mecralar üzerinde kullanıcıların içerik oluşturmalarını sağlayacak çalışmalar yapmak, daha fazla erişime ve geri dönüşüme de ulaşmanızı sağlayabilir.

Kullanıcıların ne tür içerik üretmek istediklerine karar verin

Kullanıcılardan içerik üretmelerini talep etmeden önce, sizin de bu konuda bir araştırma yapmanız gerekiyor. Bu içerikler ne ile ilgili olmalı? Paylaşımın konusu, kullanılacak ürünler, konsept ve hikaye olarak bir fikir üzerinde odaklanmalısınız. Böylelikle duyurularınızı buna göre yapabilirsiniz. Paylaşılmasını istediğiniz içerik konseptine dair bir ön çalışmanızın olması gerekir.

Kullanıcıların hangi formatta içerik oluşturmaları gerektiğine karar verin

Paylaşım yapılacak sosyal mecranın gerekliliklerine göre farklı formatlarda içerikler üretilebilir. Bir fotoğraf veya video içerik oluşturulabileceği gibi, site üzerinde yapacağınız bir alan üzerinde ürünlerle ilgili yorumlar da paylaşılabilir. Yapmak istediğiniz çalışmaya ve konseptinize göre kullanıcıların hangi formatta içerik üretmeleri gerektiğine de karar vermeniz gerekiyor.

Kurallarınızı belirleyin

Kullanıcılardan içerik oluşturmalarını isterken, belli kurallar ve talepler belirlemeniz de oldukça önemli. Paylaşımlarda görülmesini istemediğiniz, yanlış bir çağırışım yapabilecek içerikleri belirtmeniz ve bunları bir kural çerçevesinde sınırlamak, kullanıcıların hazırlayacakları içerikleri bu çerçeve içerisinde paylaşmalarını sağlar. Bu kurallara uymayan içeriklerden de kaçınmış olursunuz ve bunları öne çıkartmazsınız.

Kullanıcılara bu konsepti söyleyin

Paylaşım için istediğiniz konsepti kullanıcılara da duyurmanız gerekiyor. Bunu bir sosyal medya paylaşımı yapabilir ve takipçilerinizi bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Bu içeriğin erişimini artırmak için sosyal medya reklamlarından yararlanarak, sayfanızı takip etmeyen kişilere de bu içerikleri oluşturabilirsiniz.

Aşağıdaki örnekte Chevrolet’in, kullanıcı içeriği oluşturmak için paylaştığı gönderiyi görebilirsiniz. “Favori yol arkadaşınızla Chevrolet aracınızı paylaşın” konsepti ile kullanıcıları hem bu konuda bilgilendiriyor hem de onları içerik paylaşmaya yönlendiriyor.

chevrolet UGC

Gönderilen çalışmalar arasından en iyileri seçin

Kullanıcıların gönderdikleri tüm içerikler kaliteli ya da sizin standartlarınıza uygun olmayabilir. Bu nedenle de gönderilen içerikler arasında bir seçim yapmanız gerekebilir. En yaratıcı ve en kaliteli içerikleri seçerek gönderileri eleyebilirsiniz.

Paylaşmadan önce izin alın

Kendi hesaplarınızdan paylaşım yapmadan önce, bu içerikleri gönderen kullanıcılarla iletişime geçerek onlardan paylaşım için izin almanız da bir hayli önemlidir. Kullanıcılar gönüllü olarak bu içerikleri üretmiş olsalar da yine de onlardan izin almanız, olası tatsız durumların önüne geçecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan