Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm

19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm

Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından dolayı kullanıcıların oluşturdukları içerikler bir hayli önemlidir.

Dünkü yazımızda UGC (User Generated Content) konusuna giriş yapmış ve bu içeriklerin tüketicilere ve markalara ne gibi faydalar sağladığına değinmiştik. Bugünkü yazımızda ise kullanıcıları bu içerikleri oluşturmaya nasıl yönlendireceğiniz üzerinde duracağız. Yazının ilk bölümünü aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm

Sosyal alanınızı belirleyin

Öncelikle planlama yaparak başlamak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Kullanıcılarla etkileşime gireceğiniz sosyal platformları belirlemek bu açıdan doğru olur. Sosyal hesaplarınızdaki hedef kitlenizi inceleyerek ve hangi mecra üzerinde daha fazla etkileşim yaratabileceğinizi araştırarak işe başlayabilirsiniz. Hedef kitle araştırması yapmak, hangi mecralar üzerinde daha fazla etkileşiminizin olduğunu görmek bu açıdan önemlidir.

Etkileşiminizin yoğun olduğu mecralar üzerinde kullanıcıların içerik oluşturmalarını sağlayacak çalışmalar yapmak, daha fazla erişime ve geri dönüşüme de ulaşmanızı sağlayabilir.

Kullanıcıların ne tür içerik üretmek istediklerine karar verin

Kullanıcılardan içerik üretmelerini talep etmeden önce, sizin de bu konuda bir araştırma yapmanız gerekiyor. Bu içerikler ne ile ilgili olmalı? Paylaşımın konusu, kullanılacak ürünler, konsept ve hikaye olarak bir fikir üzerinde odaklanmalısınız. Böylelikle duyurularınızı buna göre yapabilirsiniz. Paylaşılmasını istediğiniz içerik konseptine dair bir ön çalışmanızın olması gerekir.

Kullanıcıların hangi formatta içerik oluşturmaları gerektiğine karar verin

Paylaşım yapılacak sosyal mecranın gerekliliklerine göre farklı formatlarda içerikler üretilebilir. Bir fotoğraf veya video içerik oluşturulabileceği gibi, site üzerinde yapacağınız bir alan üzerinde ürünlerle ilgili yorumlar da paylaşılabilir. Yapmak istediğiniz çalışmaya ve konseptinize göre kullanıcıların hangi formatta içerik üretmeleri gerektiğine de karar vermeniz gerekiyor.

Kurallarınızı belirleyin

Kullanıcılardan içerik oluşturmalarını isterken, belli kurallar ve talepler belirlemeniz de oldukça önemli. Paylaşımlarda görülmesini istemediğiniz, yanlış bir çağırışım yapabilecek içerikleri belirtmeniz ve bunları bir kural çerçevesinde sınırlamak, kullanıcıların hazırlayacakları içerikleri bu çerçeve içerisinde paylaşmalarını sağlar. Bu kurallara uymayan içeriklerden de kaçınmış olursunuz ve bunları öne çıkartmazsınız.

Kullanıcılara bu konsepti söyleyin

Paylaşım için istediğiniz konsepti kullanıcılara da duyurmanız gerekiyor. Bunu bir sosyal medya paylaşımı yapabilir ve takipçilerinizi bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Bu içeriğin erişimini artırmak için sosyal medya reklamlarından yararlanarak, sayfanızı takip etmeyen kişilere de bu içerikleri oluşturabilirsiniz.

Aşağıdaki örnekte Chevrolet’in, kullanıcı içeriği oluşturmak için paylaştığı gönderiyi görebilirsiniz. “Favori yol arkadaşınızla Chevrolet aracınızı paylaşın” konsepti ile kullanıcıları hem bu konuda bilgilendiriyor hem de onları içerik paylaşmaya yönlendiriyor.

chevrolet UGC

Gönderilen çalışmalar arasından en iyileri seçin

Kullanıcıların gönderdikleri tüm içerikler kaliteli ya da sizin standartlarınıza uygun olmayabilir. Bu nedenle de gönderilen içerikler arasında bir seçim yapmanız gerekebilir. En yaratıcı ve en kaliteli içerikleri seçerek gönderileri eleyebilirsiniz.

Paylaşmadan önce izin alın

Kendi hesaplarınızdan paylaşım yapmadan önce, bu içerikleri gönderen kullanıcılarla iletişime geçerek onlardan paylaşım için izin almanız da bir hayli önemlidir. Kullanıcılar gönüllü olarak bu içerikleri üretmiş olsalar da yine de onlardan izin almanız, olası tatsız durumların önüne geçecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin