
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından dolayı kullanıcıların oluşturdukları içerikler bir hayli önemlidir.
Dünkü yazımızda UGC (User Generated Content) konusuna giriş yapmış ve bu içeriklerin tüketicilere ve markalara ne gibi faydalar sağladığına değinmiştik. Bugünkü yazımızda ise kullanıcıları bu içerikleri oluşturmaya nasıl yönlendireceğiniz üzerinde duracağız. Yazının ilk bölümünü aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal alanınızı belirleyin
Öncelikle planlama yaparak başlamak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Kullanıcılarla etkileşime gireceğiniz sosyal platformları belirlemek bu açıdan doğru olur. Sosyal hesaplarınızdaki hedef kitlenizi inceleyerek ve hangi mecra üzerinde daha fazla etkileşim yaratabileceğinizi araştırarak işe başlayabilirsiniz. Hedef kitle araştırması yapmak, hangi mecralar üzerinde daha fazla etkileşiminizin olduğunu görmek bu açıdan önemlidir.
Etkileşiminizin yoğun olduğu mecralar üzerinde kullanıcıların içerik oluşturmalarını sağlayacak çalışmalar yapmak, daha fazla erişime ve geri dönüşüme de ulaşmanızı sağlayabilir.
Kullanıcıların ne tür içerik üretmek istediklerine karar verin
Kullanıcılardan içerik üretmelerini talep etmeden önce, sizin de bu konuda bir araştırma yapmanız gerekiyor. Bu içerikler ne ile ilgili olmalı? Paylaşımın konusu, kullanılacak ürünler, konsept ve hikaye olarak bir fikir üzerinde odaklanmalısınız. Böylelikle duyurularınızı buna göre yapabilirsiniz. Paylaşılmasını istediğiniz içerik konseptine dair bir ön çalışmanızın olması gerekir.
Kullanıcıların hangi formatta içerik oluşturmaları gerektiğine karar verin
Paylaşım yapılacak sosyal mecranın gerekliliklerine göre farklı formatlarda içerikler üretilebilir. Bir fotoğraf veya video içerik oluşturulabileceği gibi, site üzerinde yapacağınız bir alan üzerinde ürünlerle ilgili yorumlar da paylaşılabilir. Yapmak istediğiniz çalışmaya ve konseptinize göre kullanıcıların hangi formatta içerik üretmeleri gerektiğine de karar vermeniz gerekiyor.
Kurallarınızı belirleyin
Kullanıcılardan içerik oluşturmalarını isterken, belli kurallar ve talepler belirlemeniz de oldukça önemli. Paylaşımlarda görülmesini istemediğiniz, yanlış bir çağırışım yapabilecek içerikleri belirtmeniz ve bunları bir kural çerçevesinde sınırlamak, kullanıcıların hazırlayacakları içerikleri bu çerçeve içerisinde paylaşmalarını sağlar. Bu kurallara uymayan içeriklerden de kaçınmış olursunuz ve bunları öne çıkartmazsınız.
Kullanıcılara bu konsepti söyleyin
Paylaşım için istediğiniz konsepti kullanıcılara da duyurmanız gerekiyor. Bunu bir sosyal medya paylaşımı yapabilir ve takipçilerinizi bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Bu içeriğin erişimini artırmak için sosyal medya reklamlarından yararlanarak, sayfanızı takip etmeyen kişilere de bu içerikleri oluşturabilirsiniz.
Aşağıdaki örnekte Chevrolet’in, kullanıcı içeriği oluşturmak için paylaştığı gönderiyi görebilirsiniz. “Favori yol arkadaşınızla Chevrolet aracınızı paylaşın” konsepti ile kullanıcıları hem bu konuda bilgilendiriyor hem de onları içerik paylaşmaya yönlendiriyor.

Gönderilen çalışmalar arasından en iyileri seçin
Kullanıcıların gönderdikleri tüm içerikler kaliteli ya da sizin standartlarınıza uygun olmayabilir. Bu nedenle de gönderilen içerikler arasında bir seçim yapmanız gerekebilir. En yaratıcı ve en kaliteli içerikleri seçerek gönderileri eleyebilirsiniz.
Paylaşmadan önce izin alın
Kendi hesaplarınızdan paylaşım yapmadan önce, bu içerikleri gönderen kullanıcılarla iletişime geçerek onlardan paylaşım için izin almanız da bir hayli önemlidir. Kullanıcılar gönüllü olarak bu içerikleri üretmiş olsalar da yine de onlardan izin almanız, olası tatsız durumların önüne geçecektir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler