fbpx

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm

19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm

Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından dolayı kullanıcıların oluşturdukları içerikler bir hayli önemlidir.

Dünkü yazımızda UGC (User Generated Content) konusuna giriş yapmış ve bu içeriklerin tüketicilere ve markalara ne gibi faydalar sağladığına değinmiştik. Bugünkü yazımızda ise kullanıcıları bu içerikleri oluşturmaya nasıl yönlendireceğiniz üzerinde duracağız. Yazının ilk bölümünü aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm

Sosyal alanınızı belirleyin

Öncelikle planlama yaparak başlamak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Kullanıcılarla etkileşime gireceğiniz sosyal platformları belirlemek bu açıdan doğru olur. Sosyal hesaplarınızdaki hedef kitlenizi inceleyerek ve hangi mecra üzerinde daha fazla etkileşim yaratabileceğinizi araştırarak işe başlayabilirsiniz. Hedef kitle araştırması yapmak, hangi mecralar üzerinde daha fazla etkileşiminizin olduğunu görmek bu açıdan önemlidir.

Etkileşiminizin yoğun olduğu mecralar üzerinde kullanıcıların içerik oluşturmalarını sağlayacak çalışmalar yapmak, daha fazla erişime ve geri dönüşüme de ulaşmanızı sağlayabilir.

Kullanıcıların ne tür içerik üretmek istediklerine karar verin

Kullanıcılardan içerik üretmelerini talep etmeden önce, sizin de bu konuda bir araştırma yapmanız gerekiyor. Bu içerikler ne ile ilgili olmalı? Paylaşımın konusu, kullanılacak ürünler, konsept ve hikaye olarak bir fikir üzerinde odaklanmalısınız. Böylelikle duyurularınızı buna göre yapabilirsiniz. Paylaşılmasını istediğiniz içerik konseptine dair bir ön çalışmanızın olması gerekir.

Kullanıcıların hangi formatta içerik oluşturmaları gerektiğine karar verin

Paylaşım yapılacak sosyal mecranın gerekliliklerine göre farklı formatlarda içerikler üretilebilir. Bir fotoğraf veya video içerik oluşturulabileceği gibi, site üzerinde yapacağınız bir alan üzerinde ürünlerle ilgili yorumlar da paylaşılabilir. Yapmak istediğiniz çalışmaya ve konseptinize göre kullanıcıların hangi formatta içerik üretmeleri gerektiğine de karar vermeniz gerekiyor.

Kurallarınızı belirleyin

Kullanıcılardan içerik oluşturmalarını isterken, belli kurallar ve talepler belirlemeniz de oldukça önemli. Paylaşımlarda görülmesini istemediğiniz, yanlış bir çağırışım yapabilecek içerikleri belirtmeniz ve bunları bir kural çerçevesinde sınırlamak, kullanıcıların hazırlayacakları içerikleri bu çerçeve içerisinde paylaşmalarını sağlar. Bu kurallara uymayan içeriklerden de kaçınmış olursunuz ve bunları öne çıkartmazsınız.

Kullanıcılara bu konsepti söyleyin

Paylaşım için istediğiniz konsepti kullanıcılara da duyurmanız gerekiyor. Bunu bir sosyal medya paylaşımı yapabilir ve takipçilerinizi bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Bu içeriğin erişimini artırmak için sosyal medya reklamlarından yararlanarak, sayfanızı takip etmeyen kişilere de bu içerikleri oluşturabilirsiniz.

Aşağıdaki örnekte Chevrolet’in, kullanıcı içeriği oluşturmak için paylaştığı gönderiyi görebilirsiniz. “Favori yol arkadaşınızla Chevrolet aracınızı paylaşın” konsepti ile kullanıcıları hem bu konuda bilgilendiriyor hem de onları içerik paylaşmaya yönlendiriyor.

chevrolet UGC

Gönderilen çalışmalar arasından en iyileri seçin

Kullanıcıların gönderdikleri tüm içerikler kaliteli ya da sizin standartlarınıza uygun olmayabilir. Bu nedenle de gönderilen içerikler arasında bir seçim yapmanız gerekebilir. En yaratıcı ve en kaliteli içerikleri seçerek gönderileri eleyebilirsiniz.

Paylaşmadan önce izin alın

Kendi hesaplarınızdan paylaşım yapmadan önce, bu içerikleri gönderen kullanıcılarla iletişime geçerek onlardan paylaşım için izin almanız da bir hayli önemlidir. Kullanıcılar gönüllü olarak bu içerikleri üretmiş olsalar da yine de onlardan izin almanız, olası tatsız durumların önüne geçecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan