Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm

18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm

Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir etkileşim yaratırken, bir yandan da takipçilerin marka adına içerik üretmelerini sağlayarak, tüketicilerin markanın reklamını yapmasını sağlar.

Kullanıcıların markanız için ürettikleri içerikleri farklı mecralarda kullanarak, sosyal kanıt için bu içeriklerden yararlanabiliyorlar. Bu yazı serimizde kullanıcıların ürettikleri içeriklerin hem markalara hem de kullanıcılara olan etkilerini ve kullanıcıların markanız için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kullanıcıların ürettikleri içerikler neden önemli?

Tüketiciler, markaların içeriklerinin reklam ya da pazarlama amaçlı olacağını düşünürler. Fakat gerçek kullancıların belli bir ürün ya da hizmet ile ilgili konuşmaları, memnuniyetlerini göstermelerini ve bu ürün için içerik üretmeleri reklam ya da pazarlama çalışması olarak düşünülmez. Kullanıcılar kendi fikirlerini ve kendi deneyimlerini paylaşırlar. Bu tür içeriklerin oluşması da sosyal kanıt konusunda markalara önemli bir artı katmış olur.

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerin tüketicilere olan etkisi

Ürüne karşı daha gerçekçi bir yaklaşım: Tüketiciler bir ürünle ilgili görüşlerini ve fikirlerini paylaştıklarında bunu kendi deneyimlerinden yola çıkarak yaparlar. Bu da doğal olarak, ürünle ilgili daha gerçekçi bir yorumun ortaya konmasını sağlar. Markalar ürünle ilgili ne kadar içerik oluştursalar da tüketiciler bu içeriklerin satış odaklı olduğunun farkındadırlar. Ancak bir kullanıcının bu tür bir paylaşımda bulunması, tüketicilerin gözünde daha farklı bir izlenim yaratır.

Kişiselleştirilme: Bir kullanıcı bir ürünü aldığında onu kendi zevklerine göre kullanmaya başlar. Başka bir deyişle, kullanıcıların bu ürünü kullanış biçimleri kendilerini yansıtmalarını sağlar. Başka tüketiciler de bu ürünlerin nasıl kişiselleştirilebileceğini bu içerikler sayesinde görebilirler. Kİşiselleştirmenin işin içine girmesi, ürüne olan yaklaşımı değiştirecektir. Ürün fotoğrafları çekiminde markalar belli konseptler kullansalar da her bir tüketicinin bu ürüne olan yaklaşımı farklı olur ve kullanıcıların kendi kullanım şekillerini göstermeleri de ürünün kullanım alanına farklı bir bakış açısı kazandırır.

Sosyal kanıt konusundaki avantajlar: Tüketiciler bir ürün ya da bir marka ile ilgili ne kadar çok konuşurlarsa, ne kadar çok yorum yaparlarsa diğer tüketiciler de bu ilgiden bir şekilde etkileneceklerdir. Sosyal kanıtın özünde de bu kavram vardır. Belli kitlelerin bir marka hakkındaki yorumları, diğer tüketicilerin marka ve ürüne olan yaklaşımlarını değiştirebilir. Bu nedenle de kullanıcıların ürettikleri içerik size doğal olarak sosyal kanıt çalışmaları yapmanıza olanak tanır.

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerin markalara olan etkisi

Etkileşim: Kullanıcıların ürettikleri içerikin markalara olan en büyük etkilerinden biri etkileşimdir. Markalar, kullanıcılarla iletişim içinde kalmış olurlar. Bunun yanı sıra kullanıcıların oluşturdukları içerikler, sosyal mecralarda da daha fazla geri dönüş alır. Farklı kampanyalarla kullanıcıların oluşturdukları içeriklerle etkileşim oranlarını artırmak mümkündür.

Güven yaratır: Gerçek tüketicilerin belli bir markanın ürününü tercih ettiklerini ve çevrelerindeki kişilerle bunu paylaştıklarını göstermek, markanıza olan güvenin artmasını sağlar. Tüketiciler bu ürünleri beğeniyorsa ve paylaşıyorlarsa aldıkları hizmetten memnun kalmışlardır ve marka olarak da bunu güven duygusu yaratmak için kullanabilirsiniz.

Paylaşımı artırır: Düzenlediğiniz kampanyalar ile kullanıcıların içerik üretirken, sizinle ilgili içerikleri de paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Farklı kullanıcıların içeriklerini kendi hesaplarınızda paylaştığınızda, kullanıcılar da bu durumdan etkilendikleri için sizin onlarla ilgili olan paylaşımlarınızı kendi hesaplarından paylaşmak isterler.

Maliyeti düşüktür: Kullanıcılar sizinle ilgili içerik üretirken, siz onlara herhangi bir ücret ödemezsiniz bu nedenle de içerik üretimi konusunda ekstra bir maliyetiniz olmaz. Tüketiciler kendi istekleri doğrultusunda bu içerikleri oluşturmak isterler.

Uzun süre kullanılabilir: Kullanıcıların sizinle ilgili olan içeriklerini uzun süre kullanabilirsiniz. İnternet siteniz üzerinde de bunları sergileyebilir, sosyal hesaplarınızdan da farklı zamanlarda farklı kampanyalar için bu tür içerikleri kullanabilirsiniz.

Orijinal içerik: Her bir kullanıcının oluşturacağı içerik bir diğerinden farklı olacaktır ve bu da sizinle ilgili orijinal içeriklerin oluşmasını sağlar. Hem mesaj olarak hem de içerik olarak orijinal içeriklerin oluşması markanızla ilgili daha özgün içerikler paylaşmanıza da olanak tanır.

Serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Serinin ikinci bölümünde kullanıcıların markanız için içerik üretmelerini nasıl sağlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin