fbpx

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm

18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm

Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir etkileşim yaratırken, bir yandan da takipçilerin marka adına içerik üretmelerini sağlayarak, tüketicilerin markanın reklamını yapmasını sağlar.

Kullanıcıların markanız için ürettikleri içerikleri farklı mecralarda kullanarak, sosyal kanıt için bu içeriklerden yararlanabiliyorlar. Bu yazı serimizde kullanıcıların ürettikleri içeriklerin hem markalara hem de kullanıcılara olan etkilerini ve kullanıcıların markanız için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kullanıcıların ürettikleri içerikler neden önemli?

Tüketiciler, markaların içeriklerinin reklam ya da pazarlama amaçlı olacağını düşünürler. Fakat gerçek kullancıların belli bir ürün ya da hizmet ile ilgili konuşmaları, memnuniyetlerini göstermelerini ve bu ürün için içerik üretmeleri reklam ya da pazarlama çalışması olarak düşünülmez. Kullanıcılar kendi fikirlerini ve kendi deneyimlerini paylaşırlar. Bu tür içeriklerin oluşması da sosyal kanıt konusunda markalara önemli bir artı katmış olur.

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerin tüketicilere olan etkisi

Ürüne karşı daha gerçekçi bir yaklaşım: Tüketiciler bir ürünle ilgili görüşlerini ve fikirlerini paylaştıklarında bunu kendi deneyimlerinden yola çıkarak yaparlar. Bu da doğal olarak, ürünle ilgili daha gerçekçi bir yorumun ortaya konmasını sağlar. Markalar ürünle ilgili ne kadar içerik oluştursalar da tüketiciler bu içeriklerin satış odaklı olduğunun farkındadırlar. Ancak bir kullanıcının bu tür bir paylaşımda bulunması, tüketicilerin gözünde daha farklı bir izlenim yaratır.

Kişiselleştirilme: Bir kullanıcı bir ürünü aldığında onu kendi zevklerine göre kullanmaya başlar. Başka bir deyişle, kullanıcıların bu ürünü kullanış biçimleri kendilerini yansıtmalarını sağlar. Başka tüketiciler de bu ürünlerin nasıl kişiselleştirilebileceğini bu içerikler sayesinde görebilirler. Kİşiselleştirmenin işin içine girmesi, ürüne olan yaklaşımı değiştirecektir. Ürün fotoğrafları çekiminde markalar belli konseptler kullansalar da her bir tüketicinin bu ürüne olan yaklaşımı farklı olur ve kullanıcıların kendi kullanım şekillerini göstermeleri de ürünün kullanım alanına farklı bir bakış açısı kazandırır.

Sosyal kanıt konusundaki avantajlar: Tüketiciler bir ürün ya da bir marka ile ilgili ne kadar çok konuşurlarsa, ne kadar çok yorum yaparlarsa diğer tüketiciler de bu ilgiden bir şekilde etkileneceklerdir. Sosyal kanıtın özünde de bu kavram vardır. Belli kitlelerin bir marka hakkındaki yorumları, diğer tüketicilerin marka ve ürüne olan yaklaşımlarını değiştirebilir. Bu nedenle de kullanıcıların ürettikleri içerik size doğal olarak sosyal kanıt çalışmaları yapmanıza olanak tanır.

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerin markalara olan etkisi

Etkileşim: Kullanıcıların ürettikleri içerikin markalara olan en büyük etkilerinden biri etkileşimdir. Markalar, kullanıcılarla iletişim içinde kalmış olurlar. Bunun yanı sıra kullanıcıların oluşturdukları içerikler, sosyal mecralarda da daha fazla geri dönüş alır. Farklı kampanyalarla kullanıcıların oluşturdukları içeriklerle etkileşim oranlarını artırmak mümkündür.

Güven yaratır: Gerçek tüketicilerin belli bir markanın ürününü tercih ettiklerini ve çevrelerindeki kişilerle bunu paylaştıklarını göstermek, markanıza olan güvenin artmasını sağlar. Tüketiciler bu ürünleri beğeniyorsa ve paylaşıyorlarsa aldıkları hizmetten memnun kalmışlardır ve marka olarak da bunu güven duygusu yaratmak için kullanabilirsiniz.

Paylaşımı artırır: Düzenlediğiniz kampanyalar ile kullanıcıların içerik üretirken, sizinle ilgili içerikleri de paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Farklı kullanıcıların içeriklerini kendi hesaplarınızda paylaştığınızda, kullanıcılar da bu durumdan etkilendikleri için sizin onlarla ilgili olan paylaşımlarınızı kendi hesaplarından paylaşmak isterler.

Maliyeti düşüktür: Kullanıcılar sizinle ilgili içerik üretirken, siz onlara herhangi bir ücret ödemezsiniz bu nedenle de içerik üretimi konusunda ekstra bir maliyetiniz olmaz. Tüketiciler kendi istekleri doğrultusunda bu içerikleri oluşturmak isterler.

Uzun süre kullanılabilir: Kullanıcıların sizinle ilgili olan içeriklerini uzun süre kullanabilirsiniz. İnternet siteniz üzerinde de bunları sergileyebilir, sosyal hesaplarınızdan da farklı zamanlarda farklı kampanyalar için bu tür içerikleri kullanabilirsiniz.

Orijinal içerik: Her bir kullanıcının oluşturacağı içerik bir diğerinden farklı olacaktır ve bu da sizinle ilgili orijinal içeriklerin oluşmasını sağlar. Hem mesaj olarak hem de içerik olarak orijinal içeriklerin oluşması markanızla ilgili daha özgün içerikler paylaşmanıza da olanak tanır.

Serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Serinin ikinci bölümünde kullanıcıların markanız için içerik üretmelerini nasıl sağlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan