Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir etkileşim yaratırken, bir yandan da takipçilerin marka adına içerik üretmelerini sağlayarak, tüketicilerin markanın reklamını yapmasını sağlar.
Kullanıcıların markanız için ürettikleri içerikleri farklı mecralarda kullanarak, sosyal kanıt için bu içeriklerden yararlanabiliyorlar. Bu yazı serimizde kullanıcıların ürettikleri içeriklerin hem markalara hem de kullanıcılara olan etkilerini ve kullanıcıların markanız için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabileceğiniz üzerinde duracağız.
Kullanıcıların ürettikleri içerikler neden önemli?
Tüketiciler, markaların içeriklerinin reklam ya da pazarlama amaçlı olacağını düşünürler. Fakat gerçek kullancıların belli bir ürün ya da hizmet ile ilgili konuşmaları, memnuniyetlerini göstermelerini ve bu ürün için içerik üretmeleri reklam ya da pazarlama çalışması olarak düşünülmez. Kullanıcılar kendi fikirlerini ve kendi deneyimlerini paylaşırlar. Bu tür içeriklerin oluşması da sosyal kanıt konusunda markalara önemli bir artı katmış olur. Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. BölümKullanıcıların ürettikleri içeriklerin tüketicilere olan etkisi
Ürüne karşı daha gerçekçi bir yaklaşım: Tüketiciler bir ürünle ilgili görüşlerini ve fikirlerini paylaştıklarında bunu kendi deneyimlerinden yola çıkarak yaparlar. Bu da doğal olarak, ürünle ilgili daha gerçekçi bir yorumun ortaya konmasını sağlar. Markalar ürünle ilgili ne kadar içerik oluştursalar da tüketiciler bu içeriklerin satış odaklı olduğunun farkındadırlar. Ancak bir kullanıcının bu tür bir paylaşımda bulunması, tüketicilerin gözünde daha farklı bir izlenim yaratır. Kişiselleştirilme: Bir kullanıcı bir ürünü aldığında onu kendi zevklerine göre kullanmaya başlar. Başka bir deyişle, kullanıcıların bu ürünü kullanış biçimleri kendilerini yansıtmalarını sağlar. Başka tüketiciler de bu ürünlerin nasıl kişiselleştirilebileceğini bu içerikler sayesinde görebilirler. Kİşiselleştirmenin işin içine girmesi, ürüne olan yaklaşımı değiştirecektir. Ürün fotoğrafları çekiminde markalar belli konseptler kullansalar da her bir tüketicinin bu ürüne olan yaklaşımı farklı olur ve kullanıcıların kendi kullanım şekillerini göstermeleri de ürünün kullanım alanına farklı bir bakış açısı kazandırır. Sosyal kanıt konusundaki avantajlar: Tüketiciler bir ürün ya da bir marka ile ilgili ne kadar çok konuşurlarsa, ne kadar çok yorum yaparlarsa diğer tüketiciler de bu ilgiden bir şekilde etkileneceklerdir. Sosyal kanıtın özünde de bu kavram vardır. Belli kitlelerin bir marka hakkındaki yorumları, diğer tüketicilerin marka ve ürüne olan yaklaşımlarını değiştirebilir. Bu nedenle de kullanıcıların ürettikleri içerik size doğal olarak sosyal kanıt çalışmaları yapmanıza olanak tanır.Kullanıcıların ürettikleri içeriklerin markalara olan etkisi
Etkileşim: Kullanıcıların ürettikleri içerikin markalara olan en büyük etkilerinden biri etkileşimdir. Markalar, kullanıcılarla iletişim içinde kalmış olurlar. Bunun yanı sıra kullanıcıların oluşturdukları içerikler, sosyal mecralarda da daha fazla geri dönüş alır. Farklı kampanyalarla kullanıcıların oluşturdukları içeriklerle etkileşim oranlarını artırmak mümkündür. Güven yaratır: Gerçek tüketicilerin belli bir markanın ürününü tercih ettiklerini ve çevrelerindeki kişilerle bunu paylaştıklarını göstermek, markanıza olan güvenin artmasını sağlar. Tüketiciler bu ürünleri beğeniyorsa ve paylaşıyorlarsa aldıkları hizmetten memnun kalmışlardır ve marka olarak da bunu güven duygusu yaratmak için kullanabilirsiniz. Paylaşımı artırır: Düzenlediğiniz kampanyalar ile kullanıcıların içerik üretirken, sizinle ilgili içerikleri de paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Farklı kullanıcıların içeriklerini kendi hesaplarınızda paylaştığınızda, kullanıcılar da bu durumdan etkilendikleri için sizin onlarla ilgili olan paylaşımlarınızı kendi hesaplarından paylaşmak isterler. Maliyeti düşüktür: Kullanıcılar sizinle ilgili içerik üretirken, siz onlara herhangi bir ücret ödemezsiniz bu nedenle de içerik üretimi konusunda ekstra bir maliyetiniz olmaz. Tüketiciler kendi istekleri doğrultusunda bu içerikleri oluşturmak isterler. Uzun süre kullanılabilir: Kullanıcıların sizinle ilgili olan içeriklerini uzun süre kullanabilirsiniz. İnternet siteniz üzerinde de bunları sergileyebilir, sosyal hesaplarınızdan da farklı zamanlarda farklı kampanyalar için bu tür içerikleri kullanabilirsiniz. Orijinal içerik: Her bir kullanıcının oluşturacağı içerik bir diğerinden farklı olacaktır ve bu da sizinle ilgili orijinal içeriklerin oluşmasını sağlar. Hem mesaj olarak hem de içerik olarak orijinal içeriklerin oluşması markanızla ilgili daha özgün içerikler paylaşmanıza da olanak tanır. Serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Serinin ikinci bölümünde kullanıcıların markanız için içerik üretmelerini nasıl sağlayabileceğiniz üzerinde duracağız.İçindekiler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
E-ticarete başlayın
En Çok Okunan Yazılar
Popüler Videolar
Benzer yazılar