Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm

18 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir etkileşim yaratırken, bir yandan da takipçilerin marka adına içerik üretmelerini sağlayarak, tüketicilerin markanın reklamını yapmasını sağlar.

Kullanıcıların markanız için ürettikleri içerikleri farklı mecralarda kullanarak, sosyal kanıt için bu içeriklerden yararlanabiliyorlar. Bu yazı serimizde kullanıcıların ürettikleri içeriklerin hem markalara hem de kullanıcılara olan etkilerini ve kullanıcıların markanız için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kullanıcıların ürettikleri içerikler neden önemli?

Tüketiciler, markaların içeriklerinin reklam ya da pazarlama amaçlı olacağını düşünürler. Fakat gerçek kullancıların belli bir ürün ya da hizmet ile ilgili konuşmaları, memnuniyetlerini göstermelerini ve bu ürün için içerik üretmeleri reklam ya da pazarlama çalışması olarak düşünülmez. Kullanıcılar kendi fikirlerini ve kendi deneyimlerini paylaşırlar. Bu tür içeriklerin oluşması da sosyal kanıt konusunda markalara önemli bir artı katmış olur.

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerin tüketicilere olan etkisi

Ürüne karşı daha gerçekçi bir yaklaşım: Tüketiciler bir ürünle ilgili görüşlerini ve fikirlerini paylaştıklarında bunu kendi deneyimlerinden yola çıkarak yaparlar. Bu da doğal olarak, ürünle ilgili daha gerçekçi bir yorumun ortaya konmasını sağlar. Markalar ürünle ilgili ne kadar içerik oluştursalar da tüketiciler bu içeriklerin satış odaklı olduğunun farkındadırlar. Ancak bir kullanıcının bu tür bir paylaşımda bulunması, tüketicilerin gözünde daha farklı bir izlenim yaratır.

Kişiselleştirilme: Bir kullanıcı bir ürünü aldığında onu kendi zevklerine göre kullanmaya başlar. Başka bir deyişle, kullanıcıların bu ürünü kullanış biçimleri kendilerini yansıtmalarını sağlar. Başka tüketiciler de bu ürünlerin nasıl kişiselleştirilebileceğini bu içerikler sayesinde görebilirler. Kİşiselleştirmenin işin içine girmesi, ürüne olan yaklaşımı değiştirecektir. Ürün fotoğrafları çekiminde markalar belli konseptler kullansalar da her bir tüketicinin bu ürüne olan yaklaşımı farklı olur ve kullanıcıların kendi kullanım şekillerini göstermeleri de ürünün kullanım alanına farklı bir bakış açısı kazandırır.

Sosyal kanıt konusundaki avantajlar: Tüketiciler bir ürün ya da bir marka ile ilgili ne kadar çok konuşurlarsa, ne kadar çok yorum yaparlarsa diğer tüketiciler de bu ilgiden bir şekilde etkileneceklerdir. Sosyal kanıtın özünde de bu kavram vardır. Belli kitlelerin bir marka hakkındaki yorumları, diğer tüketicilerin marka ve ürüne olan yaklaşımlarını değiştirebilir. Bu nedenle de kullanıcıların ürettikleri içerik size doğal olarak sosyal kanıt çalışmaları yapmanıza olanak tanır.

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerin markalara olan etkisi

Etkileşim: Kullanıcıların ürettikleri içerikin markalara olan en büyük etkilerinden biri etkileşimdir. Markalar, kullanıcılarla iletişim içinde kalmış olurlar. Bunun yanı sıra kullanıcıların oluşturdukları içerikler, sosyal mecralarda da daha fazla geri dönüş alır. Farklı kampanyalarla kullanıcıların oluşturdukları içeriklerle etkileşim oranlarını artırmak mümkündür.

Güven yaratır: Gerçek tüketicilerin belli bir markanın ürününü tercih ettiklerini ve çevrelerindeki kişilerle bunu paylaştıklarını göstermek, markanıza olan güvenin artmasını sağlar. Tüketiciler bu ürünleri beğeniyorsa ve paylaşıyorlarsa aldıkları hizmetten memnun kalmışlardır ve marka olarak da bunu güven duygusu yaratmak için kullanabilirsiniz.

Paylaşımı artırır: Düzenlediğiniz kampanyalar ile kullanıcıların içerik üretirken, sizinle ilgili içerikleri de paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Farklı kullanıcıların içeriklerini kendi hesaplarınızda paylaştığınızda, kullanıcılar da bu durumdan etkilendikleri için sizin onlarla ilgili olan paylaşımlarınızı kendi hesaplarından paylaşmak isterler.

Maliyeti düşüktür: Kullanıcılar sizinle ilgili içerik üretirken, siz onlara herhangi bir ücret ödemezsiniz bu nedenle de içerik üretimi konusunda ekstra bir maliyetiniz olmaz. Tüketiciler kendi istekleri doğrultusunda bu içerikleri oluşturmak isterler.

Uzun süre kullanılabilir: Kullanıcıların sizinle ilgili olan içeriklerini uzun süre kullanabilirsiniz. İnternet siteniz üzerinde de bunları sergileyebilir, sosyal hesaplarınızdan da farklı zamanlarda farklı kampanyalar için bu tür içerikleri kullanabilirsiniz.

Orijinal içerik: Her bir kullanıcının oluşturacağı içerik bir diğerinden farklı olacaktır ve bu da sizinle ilgili orijinal içeriklerin oluşmasını sağlar. Hem mesaj olarak hem de içerik olarak orijinal içeriklerin oluşması markanızla ilgili daha özgün içerikler paylaşmanıza da olanak tanır.

Serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Serinin ikinci bölümünde kullanıcıların markanız için içerik üretmelerini nasıl sağlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan