Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm

18 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir etkileşim yaratırken, bir yandan da takipçilerin marka adına içerik üretmelerini sağlayarak, tüketicilerin markanın reklamını yapmasını sağlar.

Kullanıcıların markanız için ürettikleri içerikleri farklı mecralarda kullanarak, sosyal kanıt için bu içeriklerden yararlanabiliyorlar. Bu yazı serimizde kullanıcıların ürettikleri içeriklerin hem markalara hem de kullanıcılara olan etkilerini ve kullanıcıların markanız için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kullanıcıların ürettikleri içerikler neden önemli?

Tüketiciler, markaların içeriklerinin reklam ya da pazarlama amaçlı olacağını düşünürler. Fakat gerçek kullancıların belli bir ürün ya da hizmet ile ilgili konuşmaları, memnuniyetlerini göstermelerini ve bu ürün için içerik üretmeleri reklam ya da pazarlama çalışması olarak düşünülmez. Kullanıcılar kendi fikirlerini ve kendi deneyimlerini paylaşırlar. Bu tür içeriklerin oluşması da sosyal kanıt konusunda markalara önemli bir artı katmış olur.

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerin tüketicilere olan etkisi

Ürüne karşı daha gerçekçi bir yaklaşım: Tüketiciler bir ürünle ilgili görüşlerini ve fikirlerini paylaştıklarında bunu kendi deneyimlerinden yola çıkarak yaparlar. Bu da doğal olarak, ürünle ilgili daha gerçekçi bir yorumun ortaya konmasını sağlar. Markalar ürünle ilgili ne kadar içerik oluştursalar da tüketiciler bu içeriklerin satış odaklı olduğunun farkındadırlar. Ancak bir kullanıcının bu tür bir paylaşımda bulunması, tüketicilerin gözünde daha farklı bir izlenim yaratır.

Kişiselleştirilme: Bir kullanıcı bir ürünü aldığında onu kendi zevklerine göre kullanmaya başlar. Başka bir deyişle, kullanıcıların bu ürünü kullanış biçimleri kendilerini yansıtmalarını sağlar. Başka tüketiciler de bu ürünlerin nasıl kişiselleştirilebileceğini bu içerikler sayesinde görebilirler. Kİşiselleştirmenin işin içine girmesi, ürüne olan yaklaşımı değiştirecektir. Ürün fotoğrafları çekiminde markalar belli konseptler kullansalar da her bir tüketicinin bu ürüne olan yaklaşımı farklı olur ve kullanıcıların kendi kullanım şekillerini göstermeleri de ürünün kullanım alanına farklı bir bakış açısı kazandırır.

Sosyal kanıt konusundaki avantajlar: Tüketiciler bir ürün ya da bir marka ile ilgili ne kadar çok konuşurlarsa, ne kadar çok yorum yaparlarsa diğer tüketiciler de bu ilgiden bir şekilde etkileneceklerdir. Sosyal kanıtın özünde de bu kavram vardır. Belli kitlelerin bir marka hakkındaki yorumları, diğer tüketicilerin marka ve ürüne olan yaklaşımlarını değiştirebilir. Bu nedenle de kullanıcıların ürettikleri içerik size doğal olarak sosyal kanıt çalışmaları yapmanıza olanak tanır.

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerin markalara olan etkisi

Etkileşim: Kullanıcıların ürettikleri içerikin markalara olan en büyük etkilerinden biri etkileşimdir. Markalar, kullanıcılarla iletişim içinde kalmış olurlar. Bunun yanı sıra kullanıcıların oluşturdukları içerikler, sosyal mecralarda da daha fazla geri dönüş alır. Farklı kampanyalarla kullanıcıların oluşturdukları içeriklerle etkileşim oranlarını artırmak mümkündür.

Güven yaratır: Gerçek tüketicilerin belli bir markanın ürününü tercih ettiklerini ve çevrelerindeki kişilerle bunu paylaştıklarını göstermek, markanıza olan güvenin artmasını sağlar. Tüketiciler bu ürünleri beğeniyorsa ve paylaşıyorlarsa aldıkları hizmetten memnun kalmışlardır ve marka olarak da bunu güven duygusu yaratmak için kullanabilirsiniz.

Paylaşımı artırır: Düzenlediğiniz kampanyalar ile kullanıcıların içerik üretirken, sizinle ilgili içerikleri de paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Farklı kullanıcıların içeriklerini kendi hesaplarınızda paylaştığınızda, kullanıcılar da bu durumdan etkilendikleri için sizin onlarla ilgili olan paylaşımlarınızı kendi hesaplarından paylaşmak isterler.

Maliyeti düşüktür: Kullanıcılar sizinle ilgili içerik üretirken, siz onlara herhangi bir ücret ödemezsiniz bu nedenle de içerik üretimi konusunda ekstra bir maliyetiniz olmaz. Tüketiciler kendi istekleri doğrultusunda bu içerikleri oluşturmak isterler.

Uzun süre kullanılabilir: Kullanıcıların sizinle ilgili olan içeriklerini uzun süre kullanabilirsiniz. İnternet siteniz üzerinde de bunları sergileyebilir, sosyal hesaplarınızdan da farklı zamanlarda farklı kampanyalar için bu tür içerikleri kullanabilirsiniz.

Orijinal içerik: Her bir kullanıcının oluşturacağı içerik bir diğerinden farklı olacaktır ve bu da sizinle ilgili orijinal içeriklerin oluşmasını sağlar. Hem mesaj olarak hem de içerik olarak orijinal içeriklerin oluşması markanızla ilgili daha özgün içerikler paylaşmanıza da olanak tanır.

Serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Serinin ikinci bölümünde kullanıcıların markanız için içerik üretmelerini nasıl sağlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan