Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu

12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya

Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak yapılmasını sağlar. Ürün ya da hizmetin bilinirliğini artırmak, dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilere ulaşmak için kurulan e-ticaret sitesini ziyaret eden kullanıcı sayısını artırmak öncelikli amaçtır. Ancak bu kullanıcılardan kaçının site üzerinden ürün ya da hizmet satın aldığı önemlidir.

Potansiyel müşterileri “müşteriye” dönüştürmek ve kullanıcıları satın almaya yönlendirmek için 5 temel taktik:

Aciliyet Hissi Uyandırmak

E-ticaret sitelerinin hiçbirinde “bu üründen stokta fazlasıyla var” yazısını göremezsiniz. Bunun sebebi, işletmecinin sahip olduğu ürün stokunun yeterli olduğunu paylaşmak istememesindendir. Potansiyel müşteri, site üzerinde beğendiği ürünün stoklarda yeterince fazla olduğu kanısına varırsa bu ürünü almak için aciliyet hissetmeyecek, ürünü satın alma işini erteleyecek ve muhtemelen hiçbir zaman bu ürünü satın almayacaktır.

Müşteride ürünü satın alma hissini uyandırmak için stoktaki ürünün “sınırlı sayıda” olduğunun gösterilmesi gerekir. Bu sayede müşteri ürünü satın almaya yönlendirilir ve aynı zamanda üründen ne kadar satın alındığı konusunda bir fikir vererek ürünün istenen ve beğenilen bir ürün olduğu düşündürülebilir.

Sitede ürün bilgilerinin hemen yanında stokta bulunan ürün sayısını belirtmek (ürüne göre değişiklik göstermekle birlikte 10’un altında bir sayı işe yarar) müşteriyi satın almaya yönlendirir.

Teslim Edileceği Günü Belirtmek

Müşterileri asıl ilgilendiren bir ürünü satın almalarından sonra ürünün ne zaman ellerinde olacağıdır. Henüz teslim almadığı bir ürün müşteriyi memnun etmez. Bu nedenle e-ticaret web sitesi üzerinden satışı gerçekleştirilen bir ürünün satın alındığı takdirde ne zaman müşteriye teslim edileceğinin belirtilmesi gerekir. Örneğin, “Bu gün alırsanız Cumartesi günü elinizde olur” şeklinde bir ibare, müşteriye o ürünü Cumartesi günü alacağı ve bir an önce kullanmaya başlayacağı düşüncesini yerleştirir. “Bugün alırsanız” ifadesi, müşteriyi ürünü o gün almaya yönlendirir. Elbette bu taktiği uygulayabilmek için teslimat şartlarının ve taşımacılıkla ilgili diğer ayrıntıların da gözden geçirilmesi gerekir.

İndirim Oranı

Belirli bir ürün ya da ürün grubu için uygulanacak indirim, potansiyel müşterileri satın almaya yönlendirmek için kullanılan en eski ve en işe yarar taktiktir. Ürünün indirime girmeden önceki asıl fiyatının indirimli fiyatın yanında belirtilmesi, müşterinin ne kadar kar ettiğini görmesi açısından oldukça önemlidir. Son zamanlarda e-ticaret web sitelerinde uygulanan bir diğer taktik de müşterinin indirim sayesinde elde edeceği kar oranını yüzdelik şeklinde belirtmektir. Buna ek olarak indirimin geçerli olduğu “kısıtlı bir zaman aralığı” yaratmak da oldukça işe yarayan bir yöntemdir. Örneğin bir ürünün yanında “Pazartesi gününe kadar satın al, %60 daha az öde” şeklinde bir ifade olması müşteriyi o ürünü Pazartesi gününden bile önce, derhal alması konusunda cesaretlendirir.

Kolay Ödeme İmkânı

İnternet aracılığıyla ürün satın alan müşteriler, geleneksel ödeme yöntemlerinden daha kolay bir ödeme ister. Kredi kartının üzerindeki 16 haneli kart numarasını, güvenlik kodunu girmek yerine tek tıkla ödeme yapabilme imkânı, müşteriyi derhal satın almaya iten bir yöntemdir. Bunun için hedef müşteri kitlesinin en sık kullandığı ödeme yöntemlerinin belirlenerek kolay ödeme yöntemleri oluşturulmalıdır. Eğer sınırlı ürüne sahipseniz tek ürün e-ticaret satış sitesi kurmayı düşünebilirsiniz. Ödeme süreçlerini ve genel süreçleri kısaltmış olursunuz.

İade Şartları

Müşterilerin bir ürünü satın almadan önce düşündükleri en temel şey, ürünün sitede gördükleri gibi gelmemesi ve bu durumda ne gibi bir yol izleyecekleridir. Müşterilerin satın alma kararını kolayca vermeleri için sitede ürünün iadesiyle ilgili şartların ve nasıl bir yol izleneceğinin açıkça belirtilmesi gerekir. Mümkünse ürünün koşulsuz şartsız iade alınması, müşteriyi satın alma kararında olumlu etkiler ve istenmeyen bir durumda iade edebileceğinden emin olduğu ürüne derhal sahip olma isteği oluşturur.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan