Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu

12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu

Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak yapılmasını sağlar. Ürün ya da hizmetin bilinirliğini artırmak, dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilere ulaşmak için kurulan e-ticaret sitesini ziyaret eden kullanıcı sayısını artırmak öncelikli amaçtır. Ancak bu kullanıcılardan kaçının site üzerinden ürün ya da hizmet satın aldığı önemlidir.

Potansiyel müşterileri “müşteriye” dönüştürmek ve kullanıcıları satın almaya yönlendirmek için 5 temel taktik:

Aciliyet Hissi Uyandırmak

E-ticaret sitelerinin hiçbirinde “bu üründen stokta fazlasıyla var” yazısını göremezsiniz. Bunun sebebi, işletmecinin sahip olduğu ürün stokunun yeterli olduğunu paylaşmak istememesindendir. Potansiyel müşteri, site üzerinde beğendiği ürünün stoklarda yeterince fazla olduğu kanısına varırsa bu ürünü almak için aciliyet hissetmeyecek, ürünü satın alma işini erteleyecek ve muhtemelen hiçbir zaman bu ürünü satın almayacaktır.

Müşteride ürünü satın alma hissini uyandırmak için stoktaki ürünün “sınırlı sayıda” olduğunun gösterilmesi gerekir. Bu sayede müşteri ürünü satın almaya yönlendirilir ve aynı zamanda üründen ne kadar satın alındığı konusunda bir fikir vererek ürünün istenen ve beğenilen bir ürün olduğu düşündürülebilir.

Sitede ürün bilgilerinin hemen yanında stokta bulunan ürün sayısını belirtmek (ürüne göre değişiklik göstermekle birlikte 10’un altında bir sayı işe yarar) müşteriyi satın almaya yönlendirir.

Teslim Edileceği Günü Belirtmek

Müşterileri asıl ilgilendiren bir ürünü satın almalarından sonra ürünün ne zaman ellerinde olacağıdır. Henüz teslim almadığı bir ürün müşteriyi memnun etmez. Bu nedenle e-ticaret web sitesi üzerinden satışı gerçekleştirilen bir ürünün satın alındığı takdirde ne zaman müşteriye teslim edileceğinin belirtilmesi gerekir. Örneğin, “Bu gün alırsanız Cumartesi günü elinizde olur” şeklinde bir ibare, müşteriye o ürünü Cumartesi günü alacağı ve bir an önce kullanmaya başlayacağı düşüncesini yerleştirir. “Bugün alırsanız” ifadesi, müşteriyi ürünü o gün almaya yönlendirir. Elbette bu taktiği uygulayabilmek için teslimat şartlarının ve taşımacılıkla ilgili diğer ayrıntıların da gözden geçirilmesi gerekir.

İndirim Oranı

Belirli bir ürün ya da ürün grubu için uygulanacak indirim, potansiyel müşterileri satın almaya yönlendirmek için kullanılan en eski ve en işe yarar taktiktir. Ürünün indirime girmeden önceki asıl fiyatının indirimli fiyatın yanında belirtilmesi, müşterinin ne kadar kar ettiğini görmesi açısından oldukça önemlidir. Son zamanlarda e-ticaret web sitelerinde uygulanan bir diğer taktik de müşterinin indirim sayesinde elde edeceği kar oranını yüzdelik şeklinde belirtmektir. Buna ek olarak indirimin geçerli olduğu “kısıtlı bir zaman aralığı” yaratmak da oldukça işe yarayan bir yöntemdir. Örneğin bir ürünün yanında “Pazartesi gününe kadar satın al, %60 daha az öde” şeklinde bir ifade olması müşteriyi o ürünü Pazartesi gününden bile önce, derhal alması konusunda cesaretlendirir.

Kolay Ödeme İmkânı

İnternet aracılığıyla ürün satın alan müşteriler, geleneksel ödeme yöntemlerinden daha kolay bir ödeme ister. Kredi kartının üzerindeki 16 haneli kart numarasını, güvenlik kodunu girmek yerine tek tıkla ödeme yapabilme imkânı, müşteriyi derhal satın almaya iten bir yöntemdir. Bunun için hedef müşteri kitlesinin en sık kullandığı ödeme yöntemlerinin belirlenerek kolay ödeme yöntemleri oluşturulmalıdır. Eğer sınırlı ürüne sahipseniz tek ürün e-ticaret satış sitesi kurmayı düşünebilirsiniz. Ödeme süreçlerini ve genel süreçleri kısaltmış olursunuz.

İade Şartları

Müşterilerin bir ürünü satın almadan önce düşündükleri en temel şey, ürünün sitede gördükleri gibi gelmemesi ve bu durumda ne gibi bir yol izleyecekleridir. Müşterilerin satın alma kararını kolayca vermeleri için sitede ürünün iadesiyle ilgili şartların ve nasıl bir yol izleneceğinin açıkça belirtilmesi gerekir. Mümkünse ürünün koşulsuz şartsız iade alınması, müşteriyi satın alma kararında olumlu etkiler ve istenmeyen bir durumda iade edebileceğinden emin olduğu ürüne derhal sahip olma isteği oluşturur.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
Kasım ayının başlarından, hatta Ekim’in sonlarından itibaren televizyonda, internet sitelerinde, sosyal medyada, billboardlarda, otobüs duraklarında yoğun bir reklam kampanyası görülmeye başlar. İnternet kullanıcıları için...
4 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin