fbpx

Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu

12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu

Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak yapılmasını sağlar. Ürün ya da hizmetin bilinirliğini artırmak, dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilere ulaşmak için kurulan e-ticaret sitesini ziyaret eden kullanıcı sayısını artırmak öncelikli amaçtır. Ancak bu kullanıcılardan kaçının site üzerinden ürün ya da hizmet satın aldığı önemlidir.

Potansiyel müşterileri “müşteriye” dönüştürmek ve kullanıcıları satın almaya yönlendirmek için 5 temel taktik:

Aciliyet Hissi Uyandırmak

E-ticaret sitelerinin hiçbirinde “bu üründen stokta fazlasıyla var” yazısını göremezsiniz. Bunun sebebi, işletmecinin sahip olduğu ürün stokunun yeterli olduğunu paylaşmak istememesindendir. Potansiyel müşteri, site üzerinde beğendiği ürünün stoklarda yeterince fazla olduğu kanısına varırsa bu ürünü almak için aciliyet hissetmeyecek, ürünü satın alma işini erteleyecek ve muhtemelen hiçbir zaman bu ürünü satın almayacaktır.

Müşteride ürünü satın alma hissini uyandırmak için stoktaki ürünün “sınırlı sayıda” olduğunun gösterilmesi gerekir. Bu sayede müşteri ürünü satın almaya yönlendirilir ve aynı zamanda üründen ne kadar satın alındığı konusunda bir fikir vererek ürünün istenen ve beğenilen bir ürün olduğu düşündürülebilir.

Sitede ürün bilgilerinin hemen yanında stokta bulunan ürün sayısını belirtmek (ürüne göre değişiklik göstermekle birlikte 10’un altında bir sayı işe yarar) müşteriyi satın almaya yönlendirir.

Teslim Edileceği Günü Belirtmek

Müşterileri asıl ilgilendiren bir ürünü satın almalarından sonra ürünün ne zaman ellerinde olacağıdır. Henüz teslim almadığı bir ürün müşteriyi memnun etmez. Bu nedenle e-ticaret web sitesi üzerinden satışı gerçekleştirilen bir ürünün satın alındığı takdirde ne zaman müşteriye teslim edileceğinin belirtilmesi gerekir. Örneğin, “Bu gün alırsanız Cumartesi günü elinizde olur” şeklinde bir ibare, müşteriye o ürünü Cumartesi günü alacağı ve bir an önce kullanmaya başlayacağı düşüncesini yerleştirir. “Bugün alırsanız” ifadesi, müşteriyi ürünü o gün almaya yönlendirir. Elbette bu taktiği uygulayabilmek için teslimat şartlarının ve taşımacılıkla ilgili diğer ayrıntıların da gözden geçirilmesi gerekir.

İndirim Oranı

Belirli bir ürün ya da ürün grubu için uygulanacak indirim, potansiyel müşterileri satın almaya yönlendirmek için kullanılan en eski ve en işe yarar taktiktir. Ürünün indirime girmeden önceki asıl fiyatının indirimli fiyatın yanında belirtilmesi, müşterinin ne kadar kar ettiğini görmesi açısından oldukça önemlidir. Son zamanlarda e-ticaret web sitelerinde uygulanan bir diğer taktik de müşterinin indirim sayesinde elde edeceği kar oranını yüzdelik şeklinde belirtmektir. Buna ek olarak indirimin geçerli olduğu “kısıtlı bir zaman aralığı” yaratmak da oldukça işe yarayan bir yöntemdir. Örneğin bir ürünün yanında “Pazartesi gününe kadar satın al, %60 daha az öde” şeklinde bir ifade olması müşteriyi o ürünü Pazartesi gününden bile önce, derhal alması konusunda cesaretlendirir.

Kolay Ödeme İmkânı

İnternet aracılığıyla ürün satın alan müşteriler, geleneksel ödeme yöntemlerinden daha kolay bir ödeme ister. Kredi kartının üzerindeki 16 haneli kart numarasını, güvenlik kodunu girmek yerine tek tıkla ödeme yapabilme imkânı, müşteriyi derhal satın almaya iten bir yöntemdir. Bunun için hedef müşteri kitlesinin en sık kullandığı ödeme yöntemlerinin belirlenerek kolay ödeme yöntemleri oluşturulmalıdır. Eğer sınırlı ürüne sahipseniz tek ürün e-ticaret satış sitesi kurmayı düşünebilirsiniz. Ödeme süreçlerini ve genel süreçleri kısaltmış olursunuz.

İade Şartları

Müşterilerin bir ürünü satın almadan önce düşündükleri en temel şey, ürünün sitede gördükleri gibi gelmemesi ve bu durumda ne gibi bir yol izleyecekleridir. Müşterilerin satın alma kararını kolayca vermeleri için sitede ürünün iadesiyle ilgili şartların ve nasıl bir yol izleneceğinin açıkça belirtilmesi gerekir. Mümkünse ürünün koşulsuz şartsız iade alınması, müşteriyi satın alma kararında olumlu etkiler ve istenmeyen bir durumda iade edebileceğinden emin olduğu ürüne derhal sahip olma isteği oluşturur.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan