Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu

12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya

Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak yapılmasını sağlar. Ürün ya da hizmetin bilinirliğini artırmak, dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilere ulaşmak için kurulan e-ticaret sitesini ziyaret eden kullanıcı sayısını artırmak öncelikli amaçtır. Ancak bu kullanıcılardan kaçının site üzerinden ürün ya da hizmet satın aldığı önemlidir.

Potansiyel müşterileri “müşteriye” dönüştürmek ve kullanıcıları satın almaya yönlendirmek için 5 temel taktik:

Aciliyet Hissi Uyandırmak

E-ticaret sitelerinin hiçbirinde “bu üründen stokta fazlasıyla var” yazısını göremezsiniz. Bunun sebebi, işletmecinin sahip olduğu ürün stokunun yeterli olduğunu paylaşmak istememesindendir. Potansiyel müşteri, site üzerinde beğendiği ürünün stoklarda yeterince fazla olduğu kanısına varırsa bu ürünü almak için aciliyet hissetmeyecek, ürünü satın alma işini erteleyecek ve muhtemelen hiçbir zaman bu ürünü satın almayacaktır.

Müşteride ürünü satın alma hissini uyandırmak için stoktaki ürünün “sınırlı sayıda” olduğunun gösterilmesi gerekir. Bu sayede müşteri ürünü satın almaya yönlendirilir ve aynı zamanda üründen ne kadar satın alındığı konusunda bir fikir vererek ürünün istenen ve beğenilen bir ürün olduğu düşündürülebilir.

Sitede ürün bilgilerinin hemen yanında stokta bulunan ürün sayısını belirtmek (ürüne göre değişiklik göstermekle birlikte 10’un altında bir sayı işe yarar) müşteriyi satın almaya yönlendirir.

Teslim Edileceği Günü Belirtmek

Müşterileri asıl ilgilendiren bir ürünü satın almalarından sonra ürünün ne zaman ellerinde olacağıdır. Henüz teslim almadığı bir ürün müşteriyi memnun etmez. Bu nedenle e-ticaret web sitesi üzerinden satışı gerçekleştirilen bir ürünün satın alındığı takdirde ne zaman müşteriye teslim edileceğinin belirtilmesi gerekir. Örneğin, “Bu gün alırsanız Cumartesi günü elinizde olur” şeklinde bir ibare, müşteriye o ürünü Cumartesi günü alacağı ve bir an önce kullanmaya başlayacağı düşüncesini yerleştirir. “Bugün alırsanız” ifadesi, müşteriyi ürünü o gün almaya yönlendirir. Elbette bu taktiği uygulayabilmek için teslimat şartlarının ve taşımacılıkla ilgili diğer ayrıntıların da gözden geçirilmesi gerekir.

İndirim Oranı

Belirli bir ürün ya da ürün grubu için uygulanacak indirim, potansiyel müşterileri satın almaya yönlendirmek için kullanılan en eski ve en işe yarar taktiktir. Ürünün indirime girmeden önceki asıl fiyatının indirimli fiyatın yanında belirtilmesi, müşterinin ne kadar kar ettiğini görmesi açısından oldukça önemlidir. Son zamanlarda e-ticaret web sitelerinde uygulanan bir diğer taktik de müşterinin indirim sayesinde elde edeceği kar oranını yüzdelik şeklinde belirtmektir. Buna ek olarak indirimin geçerli olduğu “kısıtlı bir zaman aralığı” yaratmak da oldukça işe yarayan bir yöntemdir. Örneğin bir ürünün yanında “Pazartesi gününe kadar satın al, %60 daha az öde” şeklinde bir ifade olması müşteriyi o ürünü Pazartesi gününden bile önce, derhal alması konusunda cesaretlendirir.

Kolay Ödeme İmkânı

İnternet aracılığıyla ürün satın alan müşteriler, geleneksel ödeme yöntemlerinden daha kolay bir ödeme ister. Kredi kartının üzerindeki 16 haneli kart numarasını, güvenlik kodunu girmek yerine tek tıkla ödeme yapabilme imkânı, müşteriyi derhal satın almaya iten bir yöntemdir. Bunun için hedef müşteri kitlesinin en sık kullandığı ödeme yöntemlerinin belirlenerek kolay ödeme yöntemleri oluşturulmalıdır. Eğer sınırlı ürüne sahipseniz tek ürün e-ticaret satış sitesi kurmayı düşünebilirsiniz. Ödeme süreçlerini ve genel süreçleri kısaltmış olursunuz.

İade Şartları

Müşterilerin bir ürünü satın almadan önce düşündükleri en temel şey, ürünün sitede gördükleri gibi gelmemesi ve bu durumda ne gibi bir yol izleyecekleridir. Müşterilerin satın alma kararını kolayca vermeleri için sitede ürünün iadesiyle ilgili şartların ve nasıl bir yol izleneceğinin açıkça belirtilmesi gerekir. Mümkünse ürünün koşulsuz şartsız iade alınması, müşteriyi satın alma kararında olumlu etkiler ve istenmeyen bir durumda iade edebileceğinden emin olduğu ürüne derhal sahip olma isteği oluşturur.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan