Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu

12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu

Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak yapılmasını sağlar. Ürün ya da hizmetin bilinirliğini artırmak, dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilere ulaşmak için kurulan e-ticaret sitesini ziyaret eden kullanıcı sayısını artırmak öncelikli amaçtır. Ancak bu kullanıcılardan kaçının site üzerinden ürün ya da hizmet satın aldığı önemlidir.

Potansiyel müşterileri “müşteriye” dönüştürmek ve kullanıcıları satın almaya yönlendirmek için 5 temel taktik:

Aciliyet Hissi Uyandırmak

E-ticaret sitelerinin hiçbirinde “bu üründen stokta fazlasıyla var” yazısını göremezsiniz. Bunun sebebi, işletmecinin sahip olduğu ürün stokunun yeterli olduğunu paylaşmak istememesindendir. Potansiyel müşteri, site üzerinde beğendiği ürünün stoklarda yeterince fazla olduğu kanısına varırsa bu ürünü almak için aciliyet hissetmeyecek, ürünü satın alma işini erteleyecek ve muhtemelen hiçbir zaman bu ürünü satın almayacaktır.

Müşteride ürünü satın alma hissini uyandırmak için stoktaki ürünün “sınırlı sayıda” olduğunun gösterilmesi gerekir. Bu sayede müşteri ürünü satın almaya yönlendirilir ve aynı zamanda üründen ne kadar satın alındığı konusunda bir fikir vererek ürünün istenen ve beğenilen bir ürün olduğu düşündürülebilir.

Sitede ürün bilgilerinin hemen yanında stokta bulunan ürün sayısını belirtmek (ürüne göre değişiklik göstermekle birlikte 10’un altında bir sayı işe yarar) müşteriyi satın almaya yönlendirir.

Teslim Edileceği Günü Belirtmek

Müşterileri asıl ilgilendiren bir ürünü satın almalarından sonra ürünün ne zaman ellerinde olacağıdır. Henüz teslim almadığı bir ürün müşteriyi memnun etmez. Bu nedenle e-ticaret web sitesi üzerinden satışı gerçekleştirilen bir ürünün satın alındığı takdirde ne zaman müşteriye teslim edileceğinin belirtilmesi gerekir. Örneğin, “Bu gün alırsanız Cumartesi günü elinizde olur” şeklinde bir ibare, müşteriye o ürünü Cumartesi günü alacağı ve bir an önce kullanmaya başlayacağı düşüncesini yerleştirir. “Bugün alırsanız” ifadesi, müşteriyi ürünü o gün almaya yönlendirir. Elbette bu taktiği uygulayabilmek için teslimat şartlarının ve taşımacılıkla ilgili diğer ayrıntıların da gözden geçirilmesi gerekir.

İndirim Oranı

Belirli bir ürün ya da ürün grubu için uygulanacak indirim, potansiyel müşterileri satın almaya yönlendirmek için kullanılan en eski ve en işe yarar taktiktir. Ürünün indirime girmeden önceki asıl fiyatının indirimli fiyatın yanında belirtilmesi, müşterinin ne kadar kar ettiğini görmesi açısından oldukça önemlidir. Son zamanlarda e-ticaret web sitelerinde uygulanan bir diğer taktik de müşterinin indirim sayesinde elde edeceği kar oranını yüzdelik şeklinde belirtmektir. Buna ek olarak indirimin geçerli olduğu “kısıtlı bir zaman aralığı” yaratmak da oldukça işe yarayan bir yöntemdir. Örneğin bir ürünün yanında “Pazartesi gününe kadar satın al, %60 daha az öde” şeklinde bir ifade olması müşteriyi o ürünü Pazartesi gününden bile önce, derhal alması konusunda cesaretlendirir.

Kolay Ödeme İmkânı

İnternet aracılığıyla ürün satın alan müşteriler, geleneksel ödeme yöntemlerinden daha kolay bir ödeme ister. Kredi kartının üzerindeki 16 haneli kart numarasını, güvenlik kodunu girmek yerine tek tıkla ödeme yapabilme imkânı, müşteriyi derhal satın almaya iten bir yöntemdir. Bunun için hedef müşteri kitlesinin en sık kullandığı ödeme yöntemlerinin belirlenerek kolay ödeme yöntemleri oluşturulmalıdır. Eğer sınırlı ürüne sahipseniz tek ürün e-ticaret satış sitesi kurmayı düşünebilirsiniz. Ödeme süreçlerini ve genel süreçleri kısaltmış olursunuz.

İade Şartları

Müşterilerin bir ürünü satın almadan önce düşündükleri en temel şey, ürünün sitede gördükleri gibi gelmemesi ve bu durumda ne gibi bir yol izleyecekleridir. Müşterilerin satın alma kararını kolayca vermeleri için sitede ürünün iadesiyle ilgili şartların ve nasıl bir yol izleneceğinin açıkça belirtilmesi gerekir. Mümkünse ürünün koşulsuz şartsız iade alınması, müşteriyi satın alma kararında olumlu etkiler ve istenmeyen bir durumda iade edebileceğinden emin olduğu ürüne derhal sahip olma isteği oluşturur.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin