Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?

20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?

E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate” ya da “Siteyi Terk Etme Oranı” ölçümü ile, ziyaretçilerinizin terk etme oranlarını ölçümleyebilirsiniz.

Tabii ki bu oranın yüksek olması firmaların zarar etmelerine ve satış yapamamalarına neden olacaktır. Kullanıcıların bir internet sistesini terk etmelerine neden olan birçok farklı faktör bulunuyor. Ancak bu faktörlerin büyük çoğunluğu düzeltilebilir ve kullanıcılar site üzerinde daha fazla tutulabilir. Bunu yapabilmek için de öncelikle problemlerin ne olduğunu incelemek gerekiyor.

Site açılma hızının yavaş olması

Kullanıcıların bir siteyi terk etmesindeki en büyük faktörlerin başında sitenin yavaş açılması geliyor. İnternet kullanıcıları hızlı bir şekilde istedikleri siteye erişebilmek istiyorlar. Sitenin yavaş açılması da kullanıcıların, ziyarettikleri sayfaları kapatmalarına neden oluyor.

Site üzerindeki görsellerin, metinlerin ve diğer öğelerin yüklenme hızı artıkça, daha fazla kişiyi kaybetme durumunuz bulunuyor. “Site açılma hızını artırma önerileri” isimli rehberimizde site hızını artırmak için neler yapmanız gerektiğini inceleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra “Hız testi araçları” isimli rehberimizde de ücretsiz olarak sitenizin hız testlerini yapabileceğiniz araçları bulabilirsiniz.

Ödeme sürecinin uzun ve karışık olması

E-ticaret sitelerinin özellikle dikkat etmeleri gereken konulardan biri de ödeme sürecidir. Ödeme işlemlerinin çok uzun olması, birden fazla sayfaya yönlendirme yapması ve bu işlemlerin karışık bir halde sunulması da tüketicileri siteden kaçıracaktır. Özellikle sepete ürün ekledikten sonra siteyi terk edenlerin karşılaştıkları sorunlardan biri de budur. Bu sorunun önüne geçebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmeniz için ödeme sürecinizi kısalatmanız ve kolaylaştırmanız oldukça önemlidir.

Sitenin güvenli olmaması

E-ticaret sitelerinin özellikle SSL sertifikaları kullanmaları gerekmektedir. Bankalar ya da diğer sanal POS sağlayıcıları SSL sertifikasını bir zorunluluk olarak tutmaktadır. SSL sertifikaları, sunucu üzerindeki verilerin güvenli bir şekilde aktarılmasını sağlayan şifreleme protokolleridir ve e-ticaret sitenizde bu sertifikanın olması gerekmektedir.

Güvenli alışveriş ve güvenlik önlemlerinizi de tüketicilerle paylaşmalısınız. İnternet üzerinden alışverişlerde tüketiciler güvenlik unsurlarına özellikle dikkat ederler. Güvenli görmedikleri siteler üzerinde de vakit geçirmez ya da alışveriş yapmazlar.

Mobil uyumluluğun olmaması

Kullanıcıların bir kısmı da internet sitelerini mobil cihazlar üzerinden ziyaret ediyor. Mobil cihazları kullanan kullanıcıları da sitenizde tutabilmek için mobil uyumluluğa özellikle önem vermeniz gerekiyor. Mobil uyumluluk bu anlamda oldukça önemli. Yakın gelecekte kullanıcıların daha büyük bir bölümünün mobil cihazlara adapte olacağını düşünürsek, sitenizin mobil cihazlarda düzgün çalışıyor olmasının önemi de yakın gelecek de giderek artacak.

Kalitesiz görsel ve içerikler

İnternet üzerinde satış yaparken, özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de ürün fotoğraflarınızın kalitesi olacaktır. Tüketiciler bir ürün hakkında fikir sahibi olurken, öncelikle ürün fotoğraflarına bakacaklardır. Burada düşük çözünürlüklü ya da ürünü her açıdan gösteren fotoğrafların olmaması da kullancıların başka sitelerden benzer ürünlere bakmasına neden olabilir.

Fotoğrafların yanı sıra ürün açıklamalarınızın da kullanıcıyı bilgilendirecek kalitede olması gerekiyor. Aksi takdirde ürün hakkında bilgi bulamayan kullanıcılar farklı internet sitelerini ziyaret etmeyi düşüneceklerdir.

İletişim bilgilerinin eksik olması

Tüketicilerin internetten alışverişlerde güvenlik unsuruna özellikle dikkat ettiğinden bahsetmiştik. Kullanıcılar site üzerinde ilgili firmanın iletişim bilgilerini göremediklerinde bir güvensizlik hissine kapılacaklardır.

İletişim konusunda açık olmanız ve internet sitenizin üzerinde devamlı olarak görünecek bir şekilde iletişim bilgilerinizi yansıtmanız oldukça önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin