fbpx

Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?

20 Kasım 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate” ya da “Siteyi Terk Etme Oranı” ölçümü ile, ziyaretçilerinizin terk etme oranlarını ölçümleyebilirsiniz.

Tabii ki bu oranın yüksek olması firmaların zarar etmelerine ve satış yapamamalarına neden olacaktır. Kullanıcıların bir internet sistesini terk etmelerine neden olan birçok farklı faktör bulunuyor. Ancak bu faktörlerin büyük çoğunluğu düzeltilebilir ve kullanıcılar site üzerinde daha fazla tutulabilir. Bunu yapabilmek için de öncelikle problemlerin ne olduğunu incelemek gerekiyor.

Site açılma hızının yavaş olması

Kullanıcıların bir siteyi terk etmesindeki en büyük faktörlerin başında sitenin yavaş açılması geliyor. İnternet kullanıcıları hızlı bir şekilde istedikleri siteye erişebilmek istiyorlar. Sitenin yavaş açılması da kullanıcıların, ziyarettikleri sayfaları kapatmalarına neden oluyor.

Site üzerindeki görsellerin, metinlerin ve diğer öğelerin yüklenme hızı artıkça, daha fazla kişiyi kaybetme durumunuz bulunuyor. “Site açılma hızını artırma önerileri” isimli rehberimizde site hızını artırmak için neler yapmanız gerektiğini inceleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra “Hız testi araçları” isimli rehberimizde de ücretsiz olarak sitenizin hız testlerini yapabileceğiniz araçları bulabilirsiniz.

Ödeme sürecinin uzun ve karışık olması

E-ticaret sitelerinin özellikle dikkat etmeleri gereken konulardan biri de ödeme sürecidir. Ödeme işlemlerinin çok uzun olması, birden fazla sayfaya yönlendirme yapması ve bu işlemlerin karışık bir halde sunulması da tüketicileri siteden kaçıracaktır. Özellikle sepete ürün ekledikten sonra siteyi terk edenlerin karşılaştıkları sorunlardan biri de budur. Bu sorunun önüne geçebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmeniz için ödeme sürecinizi kısalatmanız ve kolaylaştırmanız oldukça önemlidir.

Sitenin güvenli olmaması

E-ticaret sitelerinin özellikle SSL sertifikaları kullanmaları gerekmektedir. Bankalar ya da diğer sanal POS sağlayıcıları SSL sertifikasını bir zorunluluk olarak tutmaktadır. SSL sertifikaları, sunucu üzerindeki verilerin güvenli bir şekilde aktarılmasını sağlayan şifreleme protokolleridir ve e-ticaret sitenizde bu sertifikanın olması gerekmektedir.

Güvenli alışveriş ve güvenlik önlemlerinizi de tüketicilerle paylaşmalısınız. İnternet üzerinden alışverişlerde tüketiciler güvenlik unsurlarına özellikle dikkat ederler. Güvenli görmedikleri siteler üzerinde de vakit geçirmez ya da alışveriş yapmazlar.

Mobil uyumluluğun olmaması

Kullanıcıların bir kısmı da internet sitelerini mobil cihazlar üzerinden ziyaret ediyor. Mobil cihazları kullanan kullanıcıları da sitenizde tutabilmek için mobil uyumluluğa özellikle önem vermeniz gerekiyor. Mobil uyumluluk bu anlamda oldukça önemli. Yakın gelecekte kullanıcıların daha büyük bir bölümünün mobil cihazlara adapte olacağını düşünürsek, sitenizin mobil cihazlarda düzgün çalışıyor olmasının önemi de yakın gelecek de giderek artacak.

Kalitesiz görsel ve içerikler

İnternet üzerinde satış yaparken, özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de ürün fotoğraflarınızın kalitesi olacaktır. Tüketiciler bir ürün hakkında fikir sahibi olurken, öncelikle ürün fotoğraflarına bakacaklardır. Burada düşük çözünürlüklü ya da ürünü her açıdan gösteren fotoğrafların olmaması da kullancıların başka sitelerden benzer ürünlere bakmasına neden olabilir.

Fotoğrafların yanı sıra ürün açıklamalarınızın da kullanıcıyı bilgilendirecek kalitede olması gerekiyor. Aksi takdirde ürün hakkında bilgi bulamayan kullanıcılar farklı internet sitelerini ziyaret etmeyi düşüneceklerdir.

İletişim bilgilerinin eksik olması

Tüketicilerin internetten alışverişlerde güvenlik unsuruna özellikle dikkat ettiğinden bahsetmiştik. Kullanıcılar site üzerinde ilgili firmanın iletişim bilgilerini göremediklerinde bir güvensizlik hissine kapılacaklardır.

İletişim konusunda açık olmanız ve internet sitenizin üzerinde devamlı olarak görünecek bir şekilde iletişim bilgilerinizi yansıtmanız oldukça önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan