Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?

20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?

E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate” ya da “Siteyi Terk Etme Oranı” ölçümü ile, ziyaretçilerinizin terk etme oranlarını ölçümleyebilirsiniz.

Tabii ki bu oranın yüksek olması firmaların zarar etmelerine ve satış yapamamalarına neden olacaktır. Kullanıcıların bir internet sistesini terk etmelerine neden olan birçok farklı faktör bulunuyor. Ancak bu faktörlerin büyük çoğunluğu düzeltilebilir ve kullanıcılar site üzerinde daha fazla tutulabilir. Bunu yapabilmek için de öncelikle problemlerin ne olduğunu incelemek gerekiyor.

Site açılma hızının yavaş olması

Kullanıcıların bir siteyi terk etmesindeki en büyük faktörlerin başında sitenin yavaş açılması geliyor. İnternet kullanıcıları hızlı bir şekilde istedikleri siteye erişebilmek istiyorlar. Sitenin yavaş açılması da kullanıcıların, ziyarettikleri sayfaları kapatmalarına neden oluyor.

Site üzerindeki görsellerin, metinlerin ve diğer öğelerin yüklenme hızı artıkça, daha fazla kişiyi kaybetme durumunuz bulunuyor. “Site açılma hızını artırma önerileri” isimli rehberimizde site hızını artırmak için neler yapmanız gerektiğini inceleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra “Hız testi araçları” isimli rehberimizde de ücretsiz olarak sitenizin hız testlerini yapabileceğiniz araçları bulabilirsiniz.

Ödeme sürecinin uzun ve karışık olması

E-ticaret sitelerinin özellikle dikkat etmeleri gereken konulardan biri de ödeme sürecidir. Ödeme işlemlerinin çok uzun olması, birden fazla sayfaya yönlendirme yapması ve bu işlemlerin karışık bir halde sunulması da tüketicileri siteden kaçıracaktır. Özellikle sepete ürün ekledikten sonra siteyi terk edenlerin karşılaştıkları sorunlardan biri de budur. Bu sorunun önüne geçebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmeniz için ödeme sürecinizi kısalatmanız ve kolaylaştırmanız oldukça önemlidir.

Sitenin güvenli olmaması

E-ticaret sitelerinin özellikle SSL sertifikaları kullanmaları gerekmektedir. Bankalar ya da diğer sanal POS sağlayıcıları SSL sertifikasını bir zorunluluk olarak tutmaktadır. SSL sertifikaları, sunucu üzerindeki verilerin güvenli bir şekilde aktarılmasını sağlayan şifreleme protokolleridir ve e-ticaret sitenizde bu sertifikanın olması gerekmektedir.

Güvenli alışveriş ve güvenlik önlemlerinizi de tüketicilerle paylaşmalısınız. İnternet üzerinden alışverişlerde tüketiciler güvenlik unsurlarına özellikle dikkat ederler. Güvenli görmedikleri siteler üzerinde de vakit geçirmez ya da alışveriş yapmazlar.

Mobil uyumluluğun olmaması

Kullanıcıların bir kısmı da internet sitelerini mobil cihazlar üzerinden ziyaret ediyor. Mobil cihazları kullanan kullanıcıları da sitenizde tutabilmek için mobil uyumluluğa özellikle önem vermeniz gerekiyor. Mobil uyumluluk bu anlamda oldukça önemli. Yakın gelecekte kullanıcıların daha büyük bir bölümünün mobil cihazlara adapte olacağını düşünürsek, sitenizin mobil cihazlarda düzgün çalışıyor olmasının önemi de yakın gelecek de giderek artacak.

Kalitesiz görsel ve içerikler

İnternet üzerinde satış yaparken, özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de ürün fotoğraflarınızın kalitesi olacaktır. Tüketiciler bir ürün hakkında fikir sahibi olurken, öncelikle ürün fotoğraflarına bakacaklardır. Burada düşük çözünürlüklü ya da ürünü her açıdan gösteren fotoğrafların olmaması da kullancıların başka sitelerden benzer ürünlere bakmasına neden olabilir.

Fotoğrafların yanı sıra ürün açıklamalarınızın da kullanıcıyı bilgilendirecek kalitede olması gerekiyor. Aksi takdirde ürün hakkında bilgi bulamayan kullanıcılar farklı internet sitelerini ziyaret etmeyi düşüneceklerdir.

İletişim bilgilerinin eksik olması

Tüketicilerin internetten alışverişlerde güvenlik unsuruna özellikle dikkat ettiğinden bahsetmiştik. Kullanıcılar site üzerinde ilgili firmanın iletişim bilgilerini göremediklerinde bir güvensizlik hissine kapılacaklardır.

İletişim konusunda açık olmanız ve internet sitenizin üzerinde devamlı olarak görünecek bir şekilde iletişim bilgilerinizi yansıtmanız oldukça önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına yönelse...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Google Merchant Center Nedir?  E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
E-ticaret sitelerinin en büyük iş ortaklarından biri hiç şüphesiz Google’dır. Google, yaptığı çalışmalar ve geliştirdiği uygulamalar ile e-ticaret sitelerine çeşitli avantajlar sunuyor. Google Merchant Center da bunlardan...
2 Mart 2022
Markethinkers
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın