E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

14 Şubat 2019
Sinan Oypan

Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili bir takım bilgiler sunar. Gerçek kullanıcıların ürün ya da firma ile ilgili yorumları, siteyi ziyaret eden başka kullanıcıların fikrini değiştirmesine ya da bir ürünü daha iyi anlamalarına yardımcı olabilir.

Kullanıcı yorumlarının bir e-ticaret sitesine katabileceği farklı etkiler bulunur. Bu rehberimizde de kullanıcı yorumlarının önemini ele alacağız.

Kullanıcı yorumları neden önemli?

Kullanıcı yorumları sitenize olan güveni artırır

E-ticaret sitenizdeki güven unsurunu artırmak için kullanıcı yorumlarını kullanabilirsiniz. Tüketiciler online alışveriş yaparken, özellikle başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumlarına bakmayı tercih ederler. Çünkü gerçek kullanıcı yorumları, ürün, marka ya da aldıkları hizmet hakkında daha doğru ve gerçekçi bilgiler sunacaktır.

Olumlu ya da olumsuz yorumların sitenizde olması, markanıza olan güvenin artmasını sağlar. Özellikle hem olumlu hem de olumsuz yorumların olması, kullanıcı yorumlarının inandırıcılığını da artıracaktır. Sadece olumlu yorumların olması, olası bir manipülasyonu akla getirebilir. Bu da güvenilirliğinize zarar verebilir. Bu sebeple de olumsuz yorumları da iyi bir şekilde yöneterek sitenizde sergilemelisiniz.

Satın alma kararlarında etkilidir

Kullanıcı yorumlarının en etkili olduğu konulardan biri de tüketicilerin satın alma kararlarında etkili olmalarıdır. Pazarlama ve reklam çalışmaları tüketicileri sitenize çekebilir; ancak bu çalışmalar gerçekten onların satın alma kararlarını etkilemeyebilir. Kullanıcı yorumları bu noktada devreye girerek, tüketicilerin ürünlere olan bakışını değiştirmenizde önemli bir rol oynar.

Başka tüketicilerin ürüne dair görüşleri, ürünün kullanımı ya da satın alma süreciyle ilgili yorumları, onların da satın alma kararlarını etkilediği için önemlidir. Özellikle ürün sayfalarında ürünle ilgili yorumları sergilemeniz, bu süreçte satışlarınızı artırma da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

SEO’ya katkısı vardır

Kullanıcı yorumlarının arka planda süregelen yararlarından biri de web sitenizin SEO’suna yaptığı katkılardır. Bir ürün sayfasına kullanıcı yorumu bırakıldığında hem bu sayfadaki içerikler güncellenmiş olur ve indekslenmeyi olumlu etkiler hem de sayfanın değerini artırır.

Ürün sayfalarındaki yorumların artması aynı zamanda Google’a bu sayfanın içeriğinin kaliteli ve seçilen anahtar kelimelerle ilgili olduğunu da göstereceği için, arama sorgularında bu sayfayı üst sıralarda gösterme olasılığı da artar.

Geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur

Bir üründe ne kadar çok yorum varsa ve kullanıcılar bu ürün hakkında konuşuyorsa, bu ürünlerin satışından elde edeceğiniz geri dönüşümler de artacaktır. Bu noktada sadece olumlu kullanıcı yorumları olmak edinmek zorunda değilsiniz. Olumsuz yorumlar da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur; çünkü bir ürün yüzde yüz mükemmel olamaz ve bazı müşterilerin üründen ya da aldıkları hizmetten mutsuz olduğu durumlar vardır. Bu noktada da olumsuz yorumların siteniz üzerinde olması daha güven verici bir yaklaşımdır ve tüketicilerin ürünle ilgili daha iyi bilgi almalarını sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

Ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi geliştirmek için geribildirim sağlar

Kullanıcı yorumlarının size katacaklarından biri de ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili tüketicilerin neler düşündüğünü görmenizi sağlamasıdır. Kullanıcıların satın aldıkları ürün ya da hizmet hakkında neler düşündüklerini öğrenerek, e-ticaret siteniz üzerinde verdiğiniz hizmetleri geliştirebilirsiniz. Aynı zamanda ürünleriniz hakkındaki geribildirimler sayesinde ürünlerinizi nasıl geliştirebileceğinizi öğrenebilir; hangi ürünlere daha fazla talep olduğunu görebilir veya tüketicilerin ürünlerden ne gibi beklentileri olduğunu ya da bu beklentileri karşılayıp karşılamadığını öğrenebilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarını e-ticaret sitenizde ürün sayfalarında gösterebileceğiniz gibi ana sayfa üzerinde de bazı rastgele kullanıcı yorumlarından bazılarını da sergileyebilirsiniz. Bu yaklaşım sosyal kanıt değerinde olacağı için ana sayfa üzerinde de ziyaretçilerinize bu bilgileri gösterebilirsiniz.

Sosyal kanıt çalışmaları için kullanıcı yorumları haricinde yapabileceğiniz çalışmalar da bulunuyor. Bu çalışmaları "E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler isimli rehberimizden okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan