E-Ticarette Kullanıcı Yorumları Neden Önemlidir?

12 Haziran 2022
Ferad Osman Sali
E-Ticarette Kullanıcı Yorumları Neden Önemlidir?

E-ticarette başarılı olmak için müşterinin nabzını tutmak gerekir. Ürün ve hizmetlerinizi satın alan kişilerin düşünceleri markanız açısından büyük önem taşır. Puanlama ve yorum opsiyonları, müşterilerin geri dönüş yapmasını kolaylaştırır. İnternet kullanıcıları, satın alma deneyimleri hakkında geri dönüş yaparken yorum opsiyonunu kullanmayı tercih eder.

Kullanıcı yorumlarını düzenli takip etmek markanıza büyük katkı sağlar. Müşterileriniz tarafından yapılan geri dönüşleri inceleyerek, hedef kitleniz nezdinde nasıl bir konumda olduğunuzu görebilirsiniz. Bu yorumlar aynı zamanda hizmetlerinizi iyileştirmenize de yardımcı olur. Sizin için hazırladığımız bu yazıyı okuyarak ürünleriniz hakkında yazılan yorumlardan faydalanmak için gereken bilgileri edinebilirsiniz.

E-Ticarette Kullanıcı Yorumları Nedir ve Ne İşe Yararlar?

Kullanıcıların satın aldıkları ürün ve hizmetler hakkında yaptıkları geri dönüşler kullanıcı yorumları olarak adlandırılır. E-ticaret sistemlerinde, satın alım yaptıktan sonra aktifleşen bir opsiyon vardır. Kullanıcılar, bu opsiyondan yararlanarak ürünler hakkındaki düşüncelerini yazabilirler. Bu konu hakkında detaylı bilgi edinmek içintüketici yorumları başlıklı içeriğimizi okuyabilirsiniz.

E-ticaret yorumları kullanıcı deneyiminin paylaşılmasını sağlar. Herhangi bir ürün ile ilgilenen kişiler bu yorumlar sayesinde, firmanın verdiği bilgiler dışında deneyimleri de öğrenebilirler. Birincil deneyimler de satın alma kararında büyük bir etkendir. Dolayısıyla, yorumların ürünü satın alma potansiyeline sahip olan kullanıcılar ve marka için eşit derecede önemli olduğunu söyleyebiliriz.

E-Ticarette Kullanıcı Yorumları Neden Önemlidir?

E-ticaret, kullanıcılara ilgilendikleri ürün veya hizmet hakkında detaylı bir araştırma yapma olanağı sağlar. Farklı markaları, ürünleri dakikalar içinde incelemek ve bunları tercih eden kişilerin deneyimlerini öğrenmek mümkündür. Bu sayede ürünün olumlu ve olumsuz tarafları hakkında araştırma yapılabilir. Bu araştırma da satın alma kararlarını büyük ölçüde etkiler.

Yorumlar, ürün tanıtımında, site içeriğinde ve broşüründe yer almayan detayları içerir. Kullanıcıların bir ürünü seçerken teknik bilgilerden fazlasına ihtiyacı olabilir. Deneyimler, bu konuda kapsamlı bir bilgi sağladığı için önemlidir.

Marka Güvenilirliği

Marka güvenilirliği e-ticarette dikkat edilmesi gerekenler arasında önemli bir yerdedir. Hedef kitlenizin muadilleriniz yerine sizin markanızı tercih etmesi için bir güven inşa etmeniz gerekir. Kullanıcı yorumları bu güvenin tesis edilmesine yardımcı olur.

Yorumlar, her şeyden önce tüketici davranışlarını gösterir. Bir ürünün sık yorumlanmış olması onun tercih edildiğinin belirtisidir. Bu geri dönüşler aynı zamanda satış sonrası müşteri memnuniyeti konusunda detaylı veri sağlar. Markanızla ilgilenme potansiyeline sahip olan kullanıcılar yorumları okuyarak hakkınızda kapsamlı bir fikir edinebilirler.

Satın Alma Kararlarında Etkili Olması

E-ticaret, kısa sürede farklı alternatiflere ulaşma olanağı sağlar. Bu açıdan, tüketicilerin satın alma kararı vermeleri için yalnızca reklam ve tanıtım çalışmaları yeterli olmayabilir. Deneyim, tüketici alışkanlıkları üzerinde büyük bir belirleyicidir. Ürün ve hizmetlerin deneyimleyen kişilerin aktarımları bu açıdan satın alma kararlarında etkileyicidir.

Kullanıcı yorumları marka anlatısının gerçekliğini gösterir. Ürün veya hizmet vadedildiği gibi satışa sunulduysa bu yorumlarla belirtilir. Ürünlerin olumlu ve olumsuz özelliklerinden bahseden yorumlar, potansiyel müşterilerin satın alma konusunda belli bir karar vermelerine yardımcı olur.

Siteye Olan Güvenin Artması

Yorumların sitenizde yer alması müşterilerinize tarafsız değerlendirme olanağı sunduğunuzu gösterir. Bu durum, markanıza ve sitenize olan güveni arttırır. Hizmetlerinizin olumlu ve olumsuz yönlerinden bahseden yorumlar manipülasyon görünümünü azaltır. Bu sayede, markanızla ilgilenen kullanıcılar iyi bir hizmet alacaklarını düşünebilirler. Geri dönüşlerin markanıza sağladığı faydalar hakkında detaylı bilgi edinmek içinmüşteri yorumlarının önemibaşlıklı içeriğimizi okuyabilirsiniz.

Seo’ya Katkı Sağlaması

Sitenizin aldığı trafik arama motoru sıralamasındaki görünürlüğünüzü arttırır. Ürünlerinizin yorumlanması ise web sitenizin daha çok tıklanmasını sağlar. Hizmet verdiğiniz alanda arama yapan kullanıcılar, ürün sayfanızda yer alan yorumları görünce doğal olarak sitenize yönelir. Kullanıcı yorumları bu açıdan SEO konusunda büyük bir fayda sağlar.

Kullanıcı yorumları aynı zamanda özgün içerik anlamına gelir. Farklı trafik kaynaklarından gelen yorumlar ürün sayfanızın dizinde görünürlüğünü arttırır ve iyi bir sıralamaya sahip olmasını sağlar.

Geribildirim Sayesinde Ürün ve Hizmet Gelişimini Sağlaması

E-ticarette kullanıcı yorumları, detaylı bir kamuoyu araştırması kadar kapsamlı veriler sağlayabilir. Ürün ve hizmetlerinizin geliştirilebilir yönlerini bu yorumlar sayesinde öğrenebilirsiniz. Örneğin, yazılım ürünlerinin satışını yapıyorsanız, programlarınızın verdiği hataları veya uyum sorunlarını yorumlarla öğrenebilirsiniz. Bu yorumlar, hataların sonraki sürümlerde düzeltilmesi için detaylı veri sağlar. Elde ettiğiniz verilermüşteri memnuniyeti sağlamaaçısından faydalı olur.

Kullanıcı yorumları, ürün kalitesinin yanı sıra siteden alınan hizmet hakkında da bilgi verir. Satış operasyonlarınızda yaşanan sorunları, aksaklıkları yorumlarla öğrenebilirsiniz. Bu sayede lojistik, stok ve ödeme gibi konulardaki eksikliklerinizi düzelterek daha kaliteli bir hizmet verebilirsiniz.

E-Ticaret Siteleri Olumlu Kullanıcı Yorumlarını Arttırmak İçin Neler Yapmalıdır?

Ürün ve hizmetlerinizden memnun kalan kullanıcıları yorum yapmaya teşvik ederek markanıza olan güvenin artmasını sağlayabilirsiniz. Bunun için öncelikle yorum bırakmanın kolay olması gerekir. Ürün sayfanızda yer alan formda aşağıdaki bölümler olmalıdır:

  • İsim-Soyisim
  • İletişim bilgileri (E-mail ve telefon)
  • Yorum kısmı
  • Görsel ekleme
  • Puanlama

Müşterilerinizi olumlu yorum yapmaya teşvik etmek için belirli zamanlarda e-posta gönderebilirsiniz. Ayrıca yorum yapan kullanıcılara özel bazı opsiyonları devreye sokmak (puan, çekiliş hakkı gibi) da bu konuda faydalı olabilir.

Yorumların ürün sayfalarında görünür olması da müşterilerinizi geri dönüş yapmaya teşvik eder. Bu kısmı ürün detaylarının direkt altına yerleştirerek görünür kılabilirsiniz. Yorumları ve soruları yanıtlamanız da müşterinin geri dönüş yapmak için motive olmasını sağlar.

E-Ticaret Sitemizdeki Olumsuz Kullanıcı Yorumlarına Yaklaşımımız Nasıl Olmalıdır?

Olumsuz yorumları fırsata dönüştürmek mümkündür. Ürün tedarik süreçlerinde birtakım aksaklıkların yaşanması normaldir. Bu durumda yapılması gereken müşterinin memnuniyetini kazanmaktır. Yorumlarda bahsedilen olumsuzluklara zamanında müdahale ederek bu konuda aksiyon alabilirsiniz.

Öncelikle olumsuz bir yorum geldiğinde kısa sürede yanıtlamanız gerekir. Müşteriye yaşadığı durumdan dolayı üzgün olduğunuzu ve bu aksaklığın en kısa sürede telafi edileceğini söyleyebilirsiniz. Sonrasında, sorunun kaynağına ulaşarak çözüm sağlayabilirsiniz. Örneğin, gönderdiğiniz bir ürün taşıma sırasında zarar görmüşse, lojistikle ilgili bir sorun var demektir. Bu durum kargo firmasından veya ürünlerin yanlış paketlenmesinden kaynaklanmış olabilir. Olumsuz yorumlar bu sorunları çözmek için iyi bir fırsat yaratır.

Markanız sorun çözebildiği ölçüde başarılı olur. Olumsuz yorumlar bu sorunları fark etmenin en kolay yoludur. Bu geri dönüşleri düzenli takip ederek ürün, hizmet ve operasyonlarınızdaki aksaklıkları düzeltmek için fırsat bulabilirsiniz.

E-Ticaret Sitemize Yapılacak Sahte Kullanıcı Yorumlarına Yaklaşımımız Nasıl Olmalı?

Sitenize veya sosyal medya gönderilerinize gelen yorumların bir kısmı sahte olabilir. Markanızı kasıtlı olarak kötülemek için bot yorum gönderilmesi mümkündür. Diğer yandan, bu tip sahte geri dönüşlerin büyük kısmı reklam veya spam amacıyla yapılır. Söz konusu yorumları zamanında engellemediğiniz takdirde markanıza duyulan güven büyük ölçüde zedelenir.

Sahte yorumlar aynı zamanda site trafiğinizin düşmesine sebep olur. Bu geri dönüşler sitenizin arama motoru dizininden çıkarılmasına dâhi yol açabilir. Sahte yorum tespit ettiğinizde, bunları anında silmeniz ve trafik kaynaklarını engellemeniz gerekir.


Sonuç olarak, yorumların düzenli kontrol edilmesi ve gereken aksiyonların alınması e-ticarette reklam çalışmaları kadar önemlidir. Bu konuda etkin bir strateji izleyerek, markanızın müşterileriniz nezdinde görünür ve güvenilir olmasını sağlayabilirsiniz. Ürünlerinizin tercih edilirliğini arttırmak için isesipariş detaylarıyla müşteri memnuniyeti arttırma başlıklı içeriğimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Ferad Osman Sali
E-Ticaret İş fikirleri - Yeni Başlayanlar İçin İş Fikirleri
E-Ticaret İş fikirleri - Yeni Başlayanlar İçin İş Fikirleri
Kendi alanında başarılı olan markalara veya e-ticaret sitelerine baktığımızda hepsinin temelinde iyi bir fikir veya özel olarak seçilmiş bir alanda uzmanlaştığını ve başarılı olduğunu görebiliriz. Doğru sorulara cevap veren...
21 Haziran 2022
Savaş Çetinkaya
E-Ticaret Sitelerinde A/B Testleri Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde A/B Testleri Nasıl Yapılır?
E-ticaret sitelerinde A/B testlerinin gerçekleştirilmesi, kullanıcı deneyimini optimize etmek ve dönüşüm oranlarını artırmak için kritik bir stratejidir. Bu süreç, bir web sitesinin iki farklı versiyonunun (A ve B) aynı anda...
9 Eylül 2023
Ferad Osman Sali
Bir İşletmenin İnternette Yer Almasının Önemli Avantajları
Bir İşletmenin İnternette Yer Almasının Önemli Avantajları
Günümüzde işletmeler için dijital dünyada var olmak, rekabet avantajı sağlamak ve müşterilere daha etkili bir şekilde ulaşmak adına hayati bir öneme sahiptir. İnternetin iş dünyasındaki evrimi, fiziksel mağazaların...
3 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
Limited Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
Limited Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
E-ticaret faaliyetlerinin bir şirket bünyesinde yapılması yasal bir yükümlülüktür. Limited şirket kurmak internet üzerinden satış yapmak isteyenler için avantajlı bir seçenektir. Ticari faaliyetlerini vergi ve maliyet avantajlarıyla...
9 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya