E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

14 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili bir takım bilgiler sunar. Gerçek kullanıcıların ürün ya da firma ile ilgili yorumları, siteyi ziyaret eden başka kullanıcıların fikrini değiştirmesine ya da bir ürünü daha iyi anlamalarına yardımcı olabilir.

Kullanıcı yorumlarının bir e-ticaret sitesine katabileceği farklı etkiler bulunur. Bu rehberimizde de kullanıcı yorumlarının önemini ele alacağız.

Kullanıcı yorumları neden önemli?

Kullanıcı yorumları sitenize olan güveni artırır

E-ticaret sitenizdeki güven unsurunu artırmak için kullanıcı yorumlarını kullanabilirsiniz. Tüketiciler online alışveriş yaparken, özellikle başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumlarına bakmayı tercih ederler. Çünkü gerçek kullanıcı yorumları, ürün, marka ya da aldıkları hizmet hakkında daha doğru ve gerçekçi bilgiler sunacaktır.

Olumlu ya da olumsuz yorumların sitenizde olması, markanıza olan güvenin artmasını sağlar. Özellikle hem olumlu hem de olumsuz yorumların olması, kullanıcı yorumlarının inandırıcılığını da artıracaktır. Sadece olumlu yorumların olması, olası bir manipülasyonu akla getirebilir. Bu da güvenilirliğinize zarar verebilir. Bu sebeple de olumsuz yorumları da iyi bir şekilde yöneterek sitenizde sergilemelisiniz.

Satın alma kararlarında etkilidir

Kullanıcı yorumlarının en etkili olduğu konulardan biri de tüketicilerin satın alma kararlarında etkili olmalarıdır. Pazarlama ve reklam çalışmaları tüketicileri sitenize çekebilir; ancak bu çalışmalar gerçekten onların satın alma kararlarını etkilemeyebilir. Kullanıcı yorumları bu noktada devreye girerek, tüketicilerin ürünlere olan bakışını değiştirmenizde önemli bir rol oynar.

Başka tüketicilerin ürüne dair görüşleri, ürünün kullanımı ya da satın alma süreciyle ilgili yorumları, onların da satın alma kararlarını etkilediği için önemlidir. Özellikle ürün sayfalarında ürünle ilgili yorumları sergilemeniz, bu süreçte satışlarınızı artırma da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

SEO’ya katkısı vardır

Kullanıcı yorumlarının arka planda süregelen yararlarından biri de web sitenizin SEO’suna yaptığı katkılardır. Bir ürün sayfasına kullanıcı yorumu bırakıldığında hem bu sayfadaki içerikler güncellenmiş olur ve indekslenmeyi olumlu etkiler hem de sayfanın değerini artırır.

Ürün sayfalarındaki yorumların artması aynı zamanda Google’a bu sayfanın içeriğinin kaliteli ve seçilen anahtar kelimelerle ilgili olduğunu da göstereceği için, arama sorgularında bu sayfayı üst sıralarda gösterme olasılığı da artar.

Geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur

Bir üründe ne kadar çok yorum varsa ve kullanıcılar bu ürün hakkında konuşuyorsa, bu ürünlerin satışından elde edeceğiniz geri dönüşümler de artacaktır. Bu noktada sadece olumlu kullanıcı yorumları olmak edinmek zorunda değilsiniz. Olumsuz yorumlar da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur; çünkü bir ürün yüzde yüz mükemmel olamaz ve bazı müşterilerin üründen ya da aldıkları hizmetten mutsuz olduğu durumlar vardır. Bu noktada da olumsuz yorumların siteniz üzerinde olması daha güven verici bir yaklaşımdır ve tüketicilerin ürünle ilgili daha iyi bilgi almalarını sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

Ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi geliştirmek için geribildirim sağlar

Kullanıcı yorumlarının size katacaklarından biri de ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili tüketicilerin neler düşündüğünü görmenizi sağlamasıdır. Kullanıcıların satın aldıkları ürün ya da hizmet hakkında neler düşündüklerini öğrenerek, e-ticaret siteniz üzerinde verdiğiniz hizmetleri geliştirebilirsiniz. Aynı zamanda ürünleriniz hakkındaki geribildirimler sayesinde ürünlerinizi nasıl geliştirebileceğinizi öğrenebilir; hangi ürünlere daha fazla talep olduğunu görebilir veya tüketicilerin ürünlerden ne gibi beklentileri olduğunu ya da bu beklentileri karşılayıp karşılamadığını öğrenebilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarını e-ticaret sitenizde ürün sayfalarında gösterebileceğiniz gibi ana sayfa üzerinde de bazı rastgele kullanıcı yorumlarından bazılarını da sergileyebilirsiniz. Bu yaklaşım sosyal kanıt değerinde olacağı için ana sayfa üzerinde de ziyaretçilerinize bu bilgileri gösterebilirsiniz.

Sosyal kanıt çalışmaları için kullanıcı yorumları haricinde yapabileceğiniz çalışmalar da bulunuyor. Bu çalışmaları "E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler isimli rehberimizden okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticarette Lojistik İle İlgili İpuçları
E-Ticarette Lojistik İle İlgili İpuçları
E-ticaret, pek çok noktada geleneksel ticaretten ayrılır. İki iş modeli arasındaki en önemli farklardan biri, mekâna olan bağlılıktan ileri gelir. Yani geleneksel ticaret; mağaza ya da market gibi fiziksel alanlarda yapılırken...
15 Mart 2022
Markethinkers
Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın