E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

14 Şubat 2019
Sinan Oypan

Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili bir takım bilgiler sunar. Gerçek kullanıcıların ürün ya da firma ile ilgili yorumları, siteyi ziyaret eden başka kullanıcıların fikrini değiştirmesine ya da bir ürünü daha iyi anlamalarına yardımcı olabilir.

Kullanıcı yorumlarının bir e-ticaret sitesine katabileceği farklı etkiler bulunur. Bu rehberimizde de kullanıcı yorumlarının önemini ele alacağız.

Kullanıcı yorumları neden önemli?

Kullanıcı yorumları sitenize olan güveni artırır

E-ticaret sitenizdeki güven unsurunu artırmak için kullanıcı yorumlarını kullanabilirsiniz. Tüketiciler online alışveriş yaparken, özellikle başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumlarına bakmayı tercih ederler. Çünkü gerçek kullanıcı yorumları, ürün, marka ya da aldıkları hizmet hakkında daha doğru ve gerçekçi bilgiler sunacaktır.

Olumlu ya da olumsuz yorumların sitenizde olması, markanıza olan güvenin artmasını sağlar. Özellikle hem olumlu hem de olumsuz yorumların olması, kullanıcı yorumlarının inandırıcılığını da artıracaktır. Sadece olumlu yorumların olması, olası bir manipülasyonu akla getirebilir. Bu da güvenilirliğinize zarar verebilir. Bu sebeple de olumsuz yorumları da iyi bir şekilde yöneterek sitenizde sergilemelisiniz.

Satın alma kararlarında etkilidir

Kullanıcı yorumlarının en etkili olduğu konulardan biri de tüketicilerin satın alma kararlarında etkili olmalarıdır. Pazarlama ve reklam çalışmaları tüketicileri sitenize çekebilir; ancak bu çalışmalar gerçekten onların satın alma kararlarını etkilemeyebilir. Kullanıcı yorumları bu noktada devreye girerek, tüketicilerin ürünlere olan bakışını değiştirmenizde önemli bir rol oynar.

Başka tüketicilerin ürüne dair görüşleri, ürünün kullanımı ya da satın alma süreciyle ilgili yorumları, onların da satın alma kararlarını etkilediği için önemlidir. Özellikle ürün sayfalarında ürünle ilgili yorumları sergilemeniz, bu süreçte satışlarınızı artırma da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

SEO’ya katkısı vardır

Kullanıcı yorumlarının arka planda süregelen yararlarından biri de web sitenizin SEO’suna yaptığı katkılardır. Bir ürün sayfasına kullanıcı yorumu bırakıldığında hem bu sayfadaki içerikler güncellenmiş olur ve indekslenmeyi olumlu etkiler hem de sayfanın değerini artırır.

Ürün sayfalarındaki yorumların artması aynı zamanda Google’a bu sayfanın içeriğinin kaliteli ve seçilen anahtar kelimelerle ilgili olduğunu da göstereceği için, arama sorgularında bu sayfayı üst sıralarda gösterme olasılığı da artar.

Geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur

Bir üründe ne kadar çok yorum varsa ve kullanıcılar bu ürün hakkında konuşuyorsa, bu ürünlerin satışından elde edeceğiniz geri dönüşümler de artacaktır. Bu noktada sadece olumlu kullanıcı yorumları olmak edinmek zorunda değilsiniz. Olumsuz yorumlar da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur; çünkü bir ürün yüzde yüz mükemmel olamaz ve bazı müşterilerin üründen ya da aldıkları hizmetten mutsuz olduğu durumlar vardır. Bu noktada da olumsuz yorumların siteniz üzerinde olması daha güven verici bir yaklaşımdır ve tüketicilerin ürünle ilgili daha iyi bilgi almalarını sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

Ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi geliştirmek için geribildirim sağlar

Kullanıcı yorumlarının size katacaklarından biri de ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili tüketicilerin neler düşündüğünü görmenizi sağlamasıdır. Kullanıcıların satın aldıkları ürün ya da hizmet hakkında neler düşündüklerini öğrenerek, e-ticaret siteniz üzerinde verdiğiniz hizmetleri geliştirebilirsiniz. Aynı zamanda ürünleriniz hakkındaki geribildirimler sayesinde ürünlerinizi nasıl geliştirebileceğinizi öğrenebilir; hangi ürünlere daha fazla talep olduğunu görebilir veya tüketicilerin ürünlerden ne gibi beklentileri olduğunu ya da bu beklentileri karşılayıp karşılamadığını öğrenebilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarını e-ticaret sitenizde ürün sayfalarında gösterebileceğiniz gibi ana sayfa üzerinde de bazı rastgele kullanıcı yorumlarından bazılarını da sergileyebilirsiniz. Bu yaklaşım sosyal kanıt değerinde olacağı için ana sayfa üzerinde de ziyaretçilerinize bu bilgileri gösterebilirsiniz.

Sosyal kanıt çalışmaları için kullanıcı yorumları haricinde yapabileceğiniz çalışmalar da bulunuyor. Bu çalışmaları "E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler isimli rehberimizden okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan