E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

14 Şubat 2019
Sinan Oypan

Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili bir takım bilgiler sunar. Gerçek kullanıcıların ürün ya da firma ile ilgili yorumları, siteyi ziyaret eden başka kullanıcıların fikrini değiştirmesine ya da bir ürünü daha iyi anlamalarına yardımcı olabilir.

Kullanıcı yorumlarının bir e-ticaret sitesine katabileceği farklı etkiler bulunur. Bu rehberimizde de kullanıcı yorumlarının önemini ele alacağız.

Kullanıcı yorumları neden önemli?

Kullanıcı yorumları sitenize olan güveni artırır

E-ticaret sitenizdeki güven unsurunu artırmak için kullanıcı yorumlarını kullanabilirsiniz. Tüketiciler online alışveriş yaparken, özellikle başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumlarına bakmayı tercih ederler. Çünkü gerçek kullanıcı yorumları, ürün, marka ya da aldıkları hizmet hakkında daha doğru ve gerçekçi bilgiler sunacaktır.

Olumlu ya da olumsuz yorumların sitenizde olması, markanıza olan güvenin artmasını sağlar. Özellikle hem olumlu hem de olumsuz yorumların olması, kullanıcı yorumlarının inandırıcılığını da artıracaktır. Sadece olumlu yorumların olması, olası bir manipülasyonu akla getirebilir. Bu da güvenilirliğinize zarar verebilir. Bu sebeple de olumsuz yorumları da iyi bir şekilde yöneterek sitenizde sergilemelisiniz.

Satın alma kararlarında etkilidir

Kullanıcı yorumlarının en etkili olduğu konulardan biri de tüketicilerin satın alma kararlarında etkili olmalarıdır. Pazarlama ve reklam çalışmaları tüketicileri sitenize çekebilir; ancak bu çalışmalar gerçekten onların satın alma kararlarını etkilemeyebilir. Kullanıcı yorumları bu noktada devreye girerek, tüketicilerin ürünlere olan bakışını değiştirmenizde önemli bir rol oynar.

Başka tüketicilerin ürüne dair görüşleri, ürünün kullanımı ya da satın alma süreciyle ilgili yorumları, onların da satın alma kararlarını etkilediği için önemlidir. Özellikle ürün sayfalarında ürünle ilgili yorumları sergilemeniz, bu süreçte satışlarınızı artırma da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

SEO’ya katkısı vardır

Kullanıcı yorumlarının arka planda süregelen yararlarından biri de web sitenizin SEO’suna yaptığı katkılardır. Bir ürün sayfasına kullanıcı yorumu bırakıldığında hem bu sayfadaki içerikler güncellenmiş olur ve indekslenmeyi olumlu etkiler hem de sayfanın değerini artırır.

Ürün sayfalarındaki yorumların artması aynı zamanda Google’a bu sayfanın içeriğinin kaliteli ve seçilen anahtar kelimelerle ilgili olduğunu da göstereceği için, arama sorgularında bu sayfayı üst sıralarda gösterme olasılığı da artar.

Geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur

Bir üründe ne kadar çok yorum varsa ve kullanıcılar bu ürün hakkında konuşuyorsa, bu ürünlerin satışından elde edeceğiniz geri dönüşümler de artacaktır. Bu noktada sadece olumlu kullanıcı yorumları olmak edinmek zorunda değilsiniz. Olumsuz yorumlar da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur; çünkü bir ürün yüzde yüz mükemmel olamaz ve bazı müşterilerin üründen ya da aldıkları hizmetten mutsuz olduğu durumlar vardır. Bu noktada da olumsuz yorumların siteniz üzerinde olması daha güven verici bir yaklaşımdır ve tüketicilerin ürünle ilgili daha iyi bilgi almalarını sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

Ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi geliştirmek için geribildirim sağlar

Kullanıcı yorumlarının size katacaklarından biri de ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili tüketicilerin neler düşündüğünü görmenizi sağlamasıdır. Kullanıcıların satın aldıkları ürün ya da hizmet hakkında neler düşündüklerini öğrenerek, e-ticaret siteniz üzerinde verdiğiniz hizmetleri geliştirebilirsiniz. Aynı zamanda ürünleriniz hakkındaki geribildirimler sayesinde ürünlerinizi nasıl geliştirebileceğinizi öğrenebilir; hangi ürünlere daha fazla talep olduğunu görebilir veya tüketicilerin ürünlerden ne gibi beklentileri olduğunu ya da bu beklentileri karşılayıp karşılamadığını öğrenebilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarını e-ticaret sitenizde ürün sayfalarında gösterebileceğiniz gibi ana sayfa üzerinde de bazı rastgele kullanıcı yorumlarından bazılarını da sergileyebilirsiniz. Bu yaklaşım sosyal kanıt değerinde olacağı için ana sayfa üzerinde de ziyaretçilerinize bu bilgileri gösterebilirsiniz.

Sosyal kanıt çalışmaları için kullanıcı yorumları haricinde yapabileceğiniz çalışmalar da bulunuyor. Bu çalışmaları "E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler isimli rehberimizden okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan