Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar

30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar

Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar verebiliyor. Sitenin SEO çalışmalarına zarar verilmesi de organik olarak elde edilecek olan trafiğin azalmasına neden olacaktır.

Her ne kadar e-ticaret sitenizin odağı ziyaretçileriniz ve onların rahat bir şekilde siteyi kullanabilmeleri olsa da web sitenin altyapısının arama motorlarına uyumlu olması gerekir. Arama motorlarının kriterlerinin yerine getirilmemesi, sitenin listelenmesini ve indekslenmesini olumsuz etkileyeceği için e-ticaret sitesine zarar verecektir. Peki, tasarım ve kullanıcı deneyimi çalışmalarında SEO’ya zarar verebilecek unsurlar neler?

Tamamen görsel odaklı olmak

Tasarım çalışmalarında görseller oldukça önemli olsa da arama motorları halen görselleri farklı bir şekilde indeksliyor. Sitenin genelinde sadece görsel odaklı olmak ve yeterince metin kullanmamak, sitenizin SEO’suna ciddi şekilde zarar verecektir. Arama motorları halen metinleri odak alarak, sitenin içeriğini indekslediği için tasarım ve kullanıcı deneyiminde sadece görsellere odaklı kalmak sayfalarınız üzerinde indekslenecek yeterli verinin olmamasına neden olur.

Sürekli başlık kullanmak

Devamlı olarak sayfa üzerinde başlık kullanmak ve normal açıklama metinlerinde de başlık etiketleri (h1, h2, h3 vb.) kullanmak da SEO çalışmalarınıza zarar verecektir. Arama motorları sayfaları indekslerken bu başlıkları dikkate alır. Sadece başlıklar kullanmak, sayfa içeriğinin tümünün aynı değerde olmasına neden olacağı için tercih edilmez. Bu sebeple de metinlerinizde sadece gerekli yerlerde başlık etiketleri kullanmayı tercih etmelisiniz.

Metinlere yer vermemek

Kullanıcılar metinleri okumaktansa görselleri incelemeyi tercih ederler. Görseller verilecek olan mesajın daha kolay anlaşılmasını sağlar; ancak yine kullanıcı gözünden bakmayı bırakıp arama motorlarının bakış açısından konuyu ele almak gerekiyor. Arama motorları metinlere bir hayli önem verdiği için, sayfa tasarımlarında metinlere yer vermemek SEO çalışmalarına zarar verecektir.

Kullanıcıların okuma alışkanlıklarını düşünmenin yanı sıra arama motorlarını da düşünmeniz gerekiyor. Bu sebeple de sayfa tasarımlarınızda metinlere de yer vermeniz gerekir.

“Devamını Gör” gibi kısaltılan metinler kullanmak

Tasarımsal olarak sayfayı çok fazla metinle doldurmamak için kimi zaman metnin sadece bir kısmının göründüğü ve sonrasında “Devamı Gör” şeklinde yer alan tasarımlar kullanmak da SEO çalışmalarını olumsuz etkileyebilir. Özellikle bu metinler orijinal ve başka sayfada yer almayan metinlerse, arama motorları bu kısaltılan metinleri doğru bir şekilde indeksleyemeyebilir.

Minimal navigasyon kullanımı

Site menüsünü ve navigasyon araçlarını minimal kullanmak gözü rahatlatsa ve daha az seçenek sunarak kullanıcı deneyimini geliştirse de arama motorları için bir sorun ortaya çıkartır.

Site navigasyonunu kapsamlı ve detaylı bir şekilde hazırlamanız, site içi linklemelerin ve yönlendirmelerin daha iyi bir şekilde hazırlanmasını sağlar. Bir ağacın dalları gibi bu hiyerarşiyi ve kategorize işlemini yaparak site haritanızda sitenin sayfa otoritelerini belirleyebilirsiniz. Arama motorları da bu hiyerarşiyi ve site içi linklemeleri daha iyi bir şekilde indeksler.

Kategorilerin varış sayfalarının olmaması

Kategori varış sayfaları, navigasyon konusunda sitenin en önemli elementleri arasında yer alır. Özellikle e-ticaret sitelerinde ürün kategori sayfaları, sitenin hiyerarşisini ve sayfaların otoritelerini belirlemek için oldukça önemlidir. Bu varış sayfalarının olmayışı site haritasında sayfa otoritelerinin doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olacağı için SEO çalışmaların da zarar verecektir. Herbir kategorinin varış sayfasının hazırlanması ve site haritasına eklenmesi oldukça önemlidir.

Sonuç olarak, kullanıcı deneyimi ve tasarım genel olarak ziyaretçilerin deneyimini iyileştirmek için önemli olsa da arama motorlarına sitenin doğru bir şekilde indekslenmesi de sitenin organik olarak daha fazla trafik çekmesine yardımcı olur. Bu sebeple de sitenin altyapısı kurgulanırken kullanıcı deneyimine önem verilirken bir yandan da SEO çalışmaları doğru bir şekilde yapılmalıdır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret eden...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın