fbpx

Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar

30 Ocak 2018
Sinan Oypan

Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar verebiliyor. Sitenin SEO çalışmalarına zarar verilmesi de organik olarak elde edilecek olan trafiğin azalmasına neden olacaktır.

Her ne kadar e-ticaret sitenizin odağı ziyaretçileriniz ve onların rahat bir şekilde siteyi kullanabilmeleri olsa da web sitenin altyapısının arama motorlarına uyumlu olması gerekir. Arama motorlarının kriterlerinin yerine getirilmemesi, sitenin listelenmesini ve indekslenmesini olumsuz etkileyeceği için e-ticaret sitesine zarar verecektir. Peki, tasarım ve kullanıcı deneyimi çalışmalarında SEO’ya zarar verebilecek unsurlar neler?

Tamamen görsel odaklı olmak

Tasarım çalışmalarında görseller oldukça önemli olsa da arama motorları halen görselleri farklı bir şekilde indeksliyor. Sitenin genelinde sadece görsel odaklı olmak ve yeterince metin kullanmamak, sitenizin SEO’suna ciddi şekilde zarar verecektir. Arama motorları halen metinleri odak alarak, sitenin içeriğini indekslediği için tasarım ve kullanıcı deneyiminde sadece görsellere odaklı kalmak sayfalarınız üzerinde indekslenecek yeterli verinin olmamasına neden olur.

Sürekli başlık kullanmak

Devamlı olarak sayfa üzerinde başlık kullanmak ve normal açıklama metinlerinde de başlık etiketleri (h1, h2, h3 vb.) kullanmak da SEO çalışmalarınıza zarar verecektir. Arama motorları sayfaları indekslerken bu başlıkları dikkate alır. Sadece başlıklar kullanmak, sayfa içeriğinin tümünün aynı değerde olmasına neden olacağı için tercih edilmez. Bu sebeple de metinlerinizde sadece gerekli yerlerde başlık etiketleri kullanmayı tercih etmelisiniz.

Metinlere yer vermemek

Kullanıcılar metinleri okumaktansa görselleri incelemeyi tercih ederler. Görseller verilecek olan mesajın daha kolay anlaşılmasını sağlar; ancak yine kullanıcı gözünden bakmayı bırakıp arama motorlarının bakış açısından konuyu ele almak gerekiyor. Arama motorları metinlere bir hayli önem verdiği için, sayfa tasarımlarında metinlere yer vermemek SEO çalışmalarına zarar verecektir.

Kullanıcıların okuma alışkanlıklarını düşünmenin yanı sıra arama motorlarını da düşünmeniz gerekiyor. Bu sebeple de sayfa tasarımlarınızda metinlere de yer vermeniz gerekir.

“Devamını Gör” gibi kısaltılan metinler kullanmak

Tasarımsal olarak sayfayı çok fazla metinle doldurmamak için kimi zaman metnin sadece bir kısmının göründüğü ve sonrasında “Devamı Gör” şeklinde yer alan tasarımlar kullanmak da SEO çalışmalarını olumsuz etkileyebilir. Özellikle bu metinler orijinal ve başka sayfada yer almayan metinlerse, arama motorları bu kısaltılan metinleri doğru bir şekilde indeksleyemeyebilir.

Minimal navigasyon kullanımı

Site menüsünü ve navigasyon araçlarını minimal kullanmak gözü rahatlatsa ve daha az seçenek sunarak kullanıcı deneyimini geliştirse de arama motorları için bir sorun ortaya çıkartır.

Site navigasyonunu kapsamlı ve detaylı bir şekilde hazırlamanız, site içi linklemelerin ve yönlendirmelerin daha iyi bir şekilde hazırlanmasını sağlar. Bir ağacın dalları gibi bu hiyerarşiyi ve kategorize işlemini yaparak site haritanızda sitenin sayfa otoritelerini belirleyebilirsiniz. Arama motorları da bu hiyerarşiyi ve site içi linklemeleri daha iyi bir şekilde indeksler.

Kategorilerin varış sayfalarının olmaması

Kategori varış sayfaları, navigasyon konusunda sitenin en önemli elementleri arasında yer alır. Özellikle e-ticaret sitelerinde ürün kategori sayfaları, sitenin hiyerarşisini ve sayfaların otoritelerini belirlemek için oldukça önemlidir. Bu varış sayfalarının olmayışı site haritasında sayfa otoritelerinin doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olacağı için SEO çalışmaların da zarar verecektir. Herbir kategorinin varış sayfasının hazırlanması ve site haritasına eklenmesi oldukça önemlidir.

Sonuç olarak, kullanıcı deneyimi ve tasarım genel olarak ziyaretçilerin deneyimini iyileştirmek için önemli olsa da arama motorlarına sitenin doğru bir şekilde indekslenmesi de sitenin organik olarak daha fazla trafik çekmesine yardımcı olur. Bu sebeple de sitenin altyapısı kurgulanırken kullanıcı deneyimine önem verilirken bir yandan da SEO çalışmaları doğru bir şekilde yapılmalıdır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan