Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar

30 Ocak 2018
Sinan Oypan

Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar verebiliyor. Sitenin SEO çalışmalarına zarar verilmesi de organik olarak elde edilecek olan trafiğin azalmasına neden olacaktır.

Her ne kadar e-ticaret sitenizin odağı ziyaretçileriniz ve onların rahat bir şekilde siteyi kullanabilmeleri olsa da web sitenin altyapısının arama motorlarına uyumlu olması gerekir. Arama motorlarının kriterlerinin yerine getirilmemesi, sitenin listelenmesini ve indekslenmesini olumsuz etkileyeceği için e-ticaret sitesine zarar verecektir. Peki, tasarım ve kullanıcı deneyimi çalışmalarında SEO’ya zarar verebilecek unsurlar neler?

Tamamen görsel odaklı olmak

Tasarım çalışmalarında görseller oldukça önemli olsa da arama motorları halen görselleri farklı bir şekilde indeksliyor. Sitenin genelinde sadece görsel odaklı olmak ve yeterince metin kullanmamak, sitenizin SEO’suna ciddi şekilde zarar verecektir. Arama motorları halen metinleri odak alarak, sitenin içeriğini indekslediği için tasarım ve kullanıcı deneyiminde sadece görsellere odaklı kalmak sayfalarınız üzerinde indekslenecek yeterli verinin olmamasına neden olur.

Sürekli başlık kullanmak

Devamlı olarak sayfa üzerinde başlık kullanmak ve normal açıklama metinlerinde de başlık etiketleri (h1, h2, h3 vb.) kullanmak da SEO çalışmalarınıza zarar verecektir. Arama motorları sayfaları indekslerken bu başlıkları dikkate alır. Sadece başlıklar kullanmak, sayfa içeriğinin tümünün aynı değerde olmasına neden olacağı için tercih edilmez. Bu sebeple de metinlerinizde sadece gerekli yerlerde başlık etiketleri kullanmayı tercih etmelisiniz.

Metinlere yer vermemek

Kullanıcılar metinleri okumaktansa görselleri incelemeyi tercih ederler. Görseller verilecek olan mesajın daha kolay anlaşılmasını sağlar; ancak yine kullanıcı gözünden bakmayı bırakıp arama motorlarının bakış açısından konuyu ele almak gerekiyor. Arama motorları metinlere bir hayli önem verdiği için, sayfa tasarımlarında metinlere yer vermemek SEO çalışmalarına zarar verecektir.

Kullanıcıların okuma alışkanlıklarını düşünmenin yanı sıra arama motorlarını da düşünmeniz gerekiyor. Bu sebeple de sayfa tasarımlarınızda metinlere de yer vermeniz gerekir.

“Devamını Gör” gibi kısaltılan metinler kullanmak

Tasarımsal olarak sayfayı çok fazla metinle doldurmamak için kimi zaman metnin sadece bir kısmının göründüğü ve sonrasında “Devamı Gör” şeklinde yer alan tasarımlar kullanmak da SEO çalışmalarını olumsuz etkileyebilir. Özellikle bu metinler orijinal ve başka sayfada yer almayan metinlerse, arama motorları bu kısaltılan metinleri doğru bir şekilde indeksleyemeyebilir.

Minimal navigasyon kullanımı

Site menüsünü ve navigasyon araçlarını minimal kullanmak gözü rahatlatsa ve daha az seçenek sunarak kullanıcı deneyimini geliştirse de arama motorları için bir sorun ortaya çıkartır.

Site navigasyonunu kapsamlı ve detaylı bir şekilde hazırlamanız, site içi linklemelerin ve yönlendirmelerin daha iyi bir şekilde hazırlanmasını sağlar. Bir ağacın dalları gibi bu hiyerarşiyi ve kategorize işlemini yaparak site haritanızda sitenin sayfa otoritelerini belirleyebilirsiniz. Arama motorları da bu hiyerarşiyi ve site içi linklemeleri daha iyi bir şekilde indeksler.

Kategorilerin varış sayfalarının olmaması

Kategori varış sayfaları, navigasyon konusunda sitenin en önemli elementleri arasında yer alır. Özellikle e-ticaret sitelerinde ürün kategori sayfaları, sitenin hiyerarşisini ve sayfaların otoritelerini belirlemek için oldukça önemlidir. Bu varış sayfalarının olmayışı site haritasında sayfa otoritelerinin doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olacağı için SEO çalışmaların da zarar verecektir. Herbir kategorinin varış sayfasının hazırlanması ve site haritasına eklenmesi oldukça önemlidir.

Sonuç olarak, kullanıcı deneyimi ve tasarım genel olarak ziyaretçilerin deneyimini iyileştirmek için önemli olsa da arama motorlarına sitenin doğru bir şekilde indekslenmesi de sitenin organik olarak daha fazla trafik çekmesine yardımcı olur. Bu sebeple de sitenin altyapısı kurgulanırken kullanıcı deneyimine önem verilirken bir yandan da SEO çalışmaları doğru bir şekilde yapılmalıdır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan