Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar

30 Ocak 2018
Sinan Oypan

Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar verebiliyor. Sitenin SEO çalışmalarına zarar verilmesi de organik olarak elde edilecek olan trafiğin azalmasına neden olacaktır.

Her ne kadar e-ticaret sitenizin odağı ziyaretçileriniz ve onların rahat bir şekilde siteyi kullanabilmeleri olsa da web sitenin altyapısının arama motorlarına uyumlu olması gerekir. Arama motorlarının kriterlerinin yerine getirilmemesi, sitenin listelenmesini ve indekslenmesini olumsuz etkileyeceği için e-ticaret sitesine zarar verecektir. Peki, tasarım ve kullanıcı deneyimi çalışmalarında SEO’ya zarar verebilecek unsurlar neler?

Tamamen görsel odaklı olmak

Tasarım çalışmalarında görseller oldukça önemli olsa da arama motorları halen görselleri farklı bir şekilde indeksliyor. Sitenin genelinde sadece görsel odaklı olmak ve yeterince metin kullanmamak, sitenizin SEO’suna ciddi şekilde zarar verecektir. Arama motorları halen metinleri odak alarak, sitenin içeriğini indekslediği için tasarım ve kullanıcı deneyiminde sadece görsellere odaklı kalmak sayfalarınız üzerinde indekslenecek yeterli verinin olmamasına neden olur.

Sürekli başlık kullanmak

Devamlı olarak sayfa üzerinde başlık kullanmak ve normal açıklama metinlerinde de başlık etiketleri (h1, h2, h3 vb.) kullanmak da SEO çalışmalarınıza zarar verecektir. Arama motorları sayfaları indekslerken bu başlıkları dikkate alır. Sadece başlıklar kullanmak, sayfa içeriğinin tümünün aynı değerde olmasına neden olacağı için tercih edilmez. Bu sebeple de metinlerinizde sadece gerekli yerlerde başlık etiketleri kullanmayı tercih etmelisiniz.

Metinlere yer vermemek

Kullanıcılar metinleri okumaktansa görselleri incelemeyi tercih ederler. Görseller verilecek olan mesajın daha kolay anlaşılmasını sağlar; ancak yine kullanıcı gözünden bakmayı bırakıp arama motorlarının bakış açısından konuyu ele almak gerekiyor. Arama motorları metinlere bir hayli önem verdiği için, sayfa tasarımlarında metinlere yer vermemek SEO çalışmalarına zarar verecektir.

Kullanıcıların okuma alışkanlıklarını düşünmenin yanı sıra arama motorlarını da düşünmeniz gerekiyor. Bu sebeple de sayfa tasarımlarınızda metinlere de yer vermeniz gerekir.

“Devamını Gör” gibi kısaltılan metinler kullanmak

Tasarımsal olarak sayfayı çok fazla metinle doldurmamak için kimi zaman metnin sadece bir kısmının göründüğü ve sonrasında “Devamı Gör” şeklinde yer alan tasarımlar kullanmak da SEO çalışmalarını olumsuz etkileyebilir. Özellikle bu metinler orijinal ve başka sayfada yer almayan metinlerse, arama motorları bu kısaltılan metinleri doğru bir şekilde indeksleyemeyebilir.

Minimal navigasyon kullanımı

Site menüsünü ve navigasyon araçlarını minimal kullanmak gözü rahatlatsa ve daha az seçenek sunarak kullanıcı deneyimini geliştirse de arama motorları için bir sorun ortaya çıkartır.

Site navigasyonunu kapsamlı ve detaylı bir şekilde hazırlamanız, site içi linklemelerin ve yönlendirmelerin daha iyi bir şekilde hazırlanmasını sağlar. Bir ağacın dalları gibi bu hiyerarşiyi ve kategorize işlemini yaparak site haritanızda sitenin sayfa otoritelerini belirleyebilirsiniz. Arama motorları da bu hiyerarşiyi ve site içi linklemeleri daha iyi bir şekilde indeksler.

Kategorilerin varış sayfalarının olmaması

Kategori varış sayfaları, navigasyon konusunda sitenin en önemli elementleri arasında yer alır. Özellikle e-ticaret sitelerinde ürün kategori sayfaları, sitenin hiyerarşisini ve sayfaların otoritelerini belirlemek için oldukça önemlidir. Bu varış sayfalarının olmayışı site haritasında sayfa otoritelerinin doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olacağı için SEO çalışmaların da zarar verecektir. Herbir kategorinin varış sayfasının hazırlanması ve site haritasına eklenmesi oldukça önemlidir.

Sonuç olarak, kullanıcı deneyimi ve tasarım genel olarak ziyaretçilerin deneyimini iyileştirmek için önemli olsa da arama motorlarına sitenin doğru bir şekilde indekslenmesi de sitenin organik olarak daha fazla trafik çekmesine yardımcı olur. Bu sebeple de sitenin altyapısı kurgulanırken kullanıcı deneyimine önem verilirken bir yandan da SEO çalışmaları doğru bir şekilde yapılmalıdır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan