Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar

30 Ocak 2018
Ferad Osman Sali
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar

Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar verebiliyor. Sitenin SEO çalışmalarına zarar verilmesi de organik olarak elde edilecek olan trafiğin azalmasına neden olacaktır.

Her ne kadar e-ticaret sitenizin odağı ziyaretçileriniz ve onların rahat bir şekilde siteyi kullanabilmeleri olsa da web sitenin altyapısının arama motorlarına uyumlu olması gerekir. Arama motorlarının kriterlerinin yerine getirilmemesi, sitenin listelenmesini ve indekslenmesini olumsuz etkileyeceği için e-ticaret sitesine zarar verecektir. Peki, tasarım ve kullanıcı deneyimi çalışmalarında SEO’ya zarar verebilecek unsurlar neler?

Tamamen görsel odaklı olmak

Tasarım çalışmalarında görseller oldukça önemli olsa da arama motorları halen görselleri farklı bir şekilde indeksliyor. Sitenin genelinde sadece görsel odaklı olmak ve yeterince metin kullanmamak, sitenizin SEO’suna ciddi şekilde zarar verecektir. Arama motorları halen metinleri odak alarak, sitenin içeriğini indekslediği için tasarım ve kullanıcı deneyiminde sadece görsellere odaklı kalmak sayfalarınız üzerinde indekslenecek yeterli verinin olmamasına neden olur.

Sürekli başlık kullanmak

Devamlı olarak sayfa üzerinde başlık kullanmak ve normal açıklama metinlerinde de başlık etiketleri (h1, h2, h3 vb.) kullanmak da SEO çalışmalarınıza zarar verecektir. Arama motorları sayfaları indekslerken bu başlıkları dikkate alır. Sadece başlıklar kullanmak, sayfa içeriğinin tümünün aynı değerde olmasına neden olacağı için tercih edilmez. Bu sebeple de metinlerinizde sadece gerekli yerlerde başlık etiketleri kullanmayı tercih etmelisiniz.

Metinlere yer vermemek

Kullanıcılar metinleri okumaktansa görselleri incelemeyi tercih ederler. Görseller verilecek olan mesajın daha kolay anlaşılmasını sağlar; ancak yine kullanıcı gözünden bakmayı bırakıp arama motorlarının bakış açısından konuyu ele almak gerekiyor. Arama motorları metinlere bir hayli önem verdiği için, sayfa tasarımlarında metinlere yer vermemek SEO çalışmalarına zarar verecektir.

Kullanıcıların okuma alışkanlıklarını düşünmenin yanı sıra arama motorlarını da düşünmeniz gerekiyor. Bu sebeple de sayfa tasarımlarınızda metinlere de yer vermeniz gerekir.

“Devamını Gör” gibi kısaltılan metinler kullanmak

Tasarımsal olarak sayfayı çok fazla metinle doldurmamak için kimi zaman metnin sadece bir kısmının göründüğü ve sonrasında “Devamı Gör” şeklinde yer alan tasarımlar kullanmak da SEO çalışmalarını olumsuz etkileyebilir. Özellikle bu metinler orijinal ve başka sayfada yer almayan metinlerse, arama motorları bu kısaltılan metinleri doğru bir şekilde indeksleyemeyebilir.

Minimal navigasyon kullanımı

Site menüsünü ve navigasyon araçlarını minimal kullanmak gözü rahatlatsa ve daha az seçenek sunarak kullanıcı deneyimini geliştirse de arama motorları için bir sorun ortaya çıkartır.

Site navigasyonunu kapsamlı ve detaylı bir şekilde hazırlamanız, site içi linklemelerin ve yönlendirmelerin daha iyi bir şekilde hazırlanmasını sağlar. Bir ağacın dalları gibi bu hiyerarşiyi ve kategorize işlemini yaparak site haritanızda sitenin sayfa otoritelerini belirleyebilirsiniz. Arama motorları da bu hiyerarşiyi ve site içi linklemeleri daha iyi bir şekilde indeksler.

Kategorilerin varış sayfalarının olmaması

Kategori varış sayfaları, navigasyon konusunda sitenin en önemli elementleri arasında yer alır. Özellikle e-ticaret sitelerinde ürün kategori sayfaları, sitenin hiyerarşisini ve sayfaların otoritelerini belirlemek için oldukça önemlidir. Bu varış sayfalarının olmayışı site haritasında sayfa otoritelerinin doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olacağı için SEO çalışmaların da zarar verecektir. Herbir kategorinin varış sayfasının hazırlanması ve site haritasına eklenmesi oldukça önemlidir.

Sonuç olarak, kullanıcı deneyimi ve tasarım genel olarak ziyaretçilerin deneyimini iyileştirmek için önemli olsa da arama motorlarına sitenin doğru bir şekilde indekslenmesi de sitenin organik olarak daha fazla trafik çekmesine yardımcı olur. Bu sebeple de sitenin altyapısı kurgulanırken kullanıcı deneyimine önem verilirken bir yandan da SEO çalışmaları doğru bir şekilde yapılmalıdır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
IdeaSoft
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Ferad Osman Sali
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
Dijital reklamlar, başta e ticaret firmaları olmak üzere pek çok marka ve web sitesinin en önemli pazarlama araçlarından biridir. Reklam çeşidinin çok olması, daha fazla kişiye ulaşması ve hedef kitleye göre özelleştirilebilmesi,...
1 Eylül 2021
Savaş Çetinkaya
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Ferad Osman Sali
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin kasasına...
27 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali