Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

25 Haziran 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit geçirilmesi ve daha çok sayfa ziyaret edilmesi de doğal olarak sitenin değerini artırır ve Google üzerinde sayfanın daha üst sıralara çıkmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

SEO artık tamamen anahtar kelimeler üzerine yapılmadığı için, ziyaretçilerin bir site üzerindeki aktiviteleri ve site üzerinde ne kadar vakit geçirdikleri de SEO’yu etkilemektedir. Kullanıcılar bir siteden memnun kaldılarsa ve sitede uzun süre gezinerek, birden fazla sayfa ziyareti yaptılarsa, arama motorları bu sitenin içeriğinin değerli ve kullanıcıların aradıkları konuyla ilgili olduğunu anlamalarını sağlar. Bu da sayfa ve site değerini artırır. Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunarak e-ticaret satışlarını artırmak mümkün

Kullanıcı deneyimi tasarımı, farklı şekillerde ve site üzerinde farklı bölümlerde ele alınabilir. Bu rehberimizde de kullanıcı deneyimi tasarımı çalışmalarından yararlanarak, geri dönüşümlerinizi nasıl artırabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümleri artırmak

Ürün sayfaları üzerinde önemli bilgileri öne çıkartın

Kullanıcı deneyimi tasarımı, ürün sayfalarında önemli bir role sahiptir; çünkü ziyaretçileri ürünle ilgili önemli detayları görmeye yönlendirebilirsiniz. Ürün fotoğraflarının yanı sıra ürünle ilgili öne çıkan bilgileri, ürün açıklamalarında öne çıkan bir tasarımla sunmanız, kullanıcıların ürün hakkında daha fazla bilgi almasını sağlar.

Ürün detaylarının yanı sıra ürünün stok bilgisi, ücretsiz kargo bilgileri ya da ödeme ile ilgili detayları da kullanıcı deneyimi tasarımı ile öne çıkartabilirsiniz. Tüketicilerin dikkatini çekmek ve onları sayfanın belli alanlarına yönlendirmek için bu çalışmaları yapmanız geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)

Doğru içerik türlerine yatırım yapın

İçerik pazarlama çalışmaları da kullanıcı deneyimi tasarımı sürecinde öne çıkmaktadır. Kullanıcıları e-ticaret siteniz üzerinde tutabilmek ve onları farklı blog içeriklerine yönlendirmek için doğru içerik türlerine ve konularına yatırım yapmanız gerekir. E-ticaret sitenizdeki içerikler, ziyaretçilerin beklentilerini karşılıyor ve onların ilgisini çekiyorsa, siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirerek, daha fazla sayfa ziyaret edeceklerdir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Bu sebeple de içerik pazarlama çalışmalarınızda, hedef kitlenizin ilgisini çekecek konu başlıkları seçmeli ve onların dikkatini çekecek içerik türlerine yatırım yapmanız, kullanıcı deneyimini geliştirecektir.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

Site içi linklemelerinizi iyi yapın

Kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışırken, ziyaretçilerinizi site üzerindeki farklı sayfalara da yönlendirmeniz önemlidir. Bir blog içeriğinde ya da herhangi bir varış sayfası üzerinde, bu sayfa ile ilgili olabilecek ya da bu sayfanın üzerindeki bilgilere ek bilgi sunabilecek sayfalarınız bulunuyorsa, site içi yönlendirme çalışmalarıyla kullanıcıları bu sayfalara yönlendirmeniz önemli.

Birbiriyle ilgili sayfaları linklediğinizde, ziyaretçiler bu konuyla ilgili bilgi almak ya da bir geri dönüşüm sağlamak için bu linke tıklayacaktır. Site içi linklemeyle beraber, asıl paragraf metin renklerinizle link bağlantı renklerinizi de ayrıştırmalısınız. Link bağlantı metnin renginin, paragraf metin rengiyle aynı olması, linkin anlaşılmasını zorlaştıracaktır. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Dikkat çekici görseller kullanın

Kullanıcı deneyimi tasarımı yaparken, görsel kullanımına da dikkat etmeniz gerekir. Görseller günümüzde tüketicileri en çok ve en hızlı yakalayan tasarım ögelerinden biri. Bu sebeple de site üzerinde kullandığınız görsellerin kalitesini artırmaya özen göstermelisiniz. Dikkat ve ilgi çekici ürün fotoğrafları, ürünün daha fazla talep görmesine yardımcı olacağı gibi blog veya varış sayfaları üzerindeki görseller de kullanıcıların bu içeriklere tıklama ve bu sayfalarda kalma oranlarını artırmalarını sağlar.

Sayfa yüklenme hızlarını artırın

Kullanıcı deneyimi için önemli konu başlıklarından biri de sayfa yüklenme hızlarıdır. Sayfalarınızın yüklenmesi uzun sürüyorsa, kullanıcıların siteyi terk etme oranları daha da artacaktır. Çünkü kullanıcılar yavaş açılan sayfaları beklemek istemezler. Ortalama olarak dünya genelinde kabul görülen sayfa yüklenme hızı 1 ile 3 saniye arasındadır. Bu sürenin üzerinde bir açılma hızı, siteyi terk etme oranlarının yüksek olmasına; dolayısıyla da geri dönüşümlerin azalmasına neden olmaktadır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Web sitenizin hız testlerini yaparak, site üzerinde ne tür geliştirmeler yapılabileceğini görebilirsiniz. Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç isimli rehberimizden bu testlerinizi yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan