
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit geçirilmesi ve daha çok sayfa ziyaret edilmesi de doğal olarak sitenin değerini artırır ve Google üzerinde sayfanın daha üst sıralara çıkmasına yardımcı olur.
İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
SEO artık tamamen anahtar kelimeler üzerine yapılmadığı için, ziyaretçilerin bir site üzerindeki aktiviteleri ve site üzerinde ne kadar vakit geçirdikleri de SEO’yu etkilemektedir. Kullanıcılar bir siteden memnun kaldılarsa ve sitede uzun süre gezinerek, birden fazla sayfa ziyareti yaptılarsa, arama motorları bu sitenin içeriğinin değerli ve kullanıcıların aradıkları konuyla ilgili olduğunu anlamalarını sağlar. Bu da sayfa ve site değerini artırır. “Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?” isimli rehberimizden bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.
İlgili rehber: Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunarak e-ticaret satışlarını artırmak mümkün
Kullanıcı deneyimi tasarımı, farklı şekillerde ve site üzerinde farklı bölümlerde ele alınabilir. Bu rehberimizde de kullanıcı deneyimi tasarımı çalışmalarından yararlanarak, geri dönüşümlerinizi nasıl artırabileceğiniz üzerinde duracağız.
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümleri artırmak
Ürün sayfaları üzerinde önemli bilgileri öne çıkartın
Kullanıcı deneyimi tasarımı, ürün sayfalarında önemli bir role sahiptir; çünkü ziyaretçileri ürünle ilgili önemli detayları görmeye yönlendirebilirsiniz. Ürün fotoğraflarının yanı sıra ürünle ilgili öne çıkan bilgileri, ürün açıklamalarında öne çıkan bir tasarımla sunmanız, kullanıcıların ürün hakkında daha fazla bilgi almasını sağlar.
Ürün detaylarının yanı sıra ürünün stok bilgisi, ücretsiz kargo bilgileri ya da ödeme ile ilgili detayları da kullanıcı deneyimi tasarımı ile öne çıkartabilirsiniz. Tüketicilerin dikkatini çekmek ve onları sayfanın belli alanlarına yönlendirmek için bu çalışmaları yapmanız geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.
İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Doğru içerik türlerine yatırım yapın
İçerik pazarlama çalışmaları da kullanıcı deneyimi tasarımı sürecinde öne çıkmaktadır. Kullanıcıları e-ticaret siteniz üzerinde tutabilmek ve onları farklı blog içeriklerine yönlendirmek için doğru içerik türlerine ve konularına yatırım yapmanız gerekir. E-ticaret sitenizdeki içerikler, ziyaretçilerin beklentilerini karşılıyor ve onların ilgisini çekiyorsa, siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirerek, daha fazla sayfa ziyaret edeceklerdir.
İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
Bu sebeple de içerik pazarlama çalışmalarınızda, hedef kitlenizin ilgisini çekecek konu başlıkları seçmeli ve onların dikkatini çekecek içerik türlerine yatırım yapmanız, kullanıcı deneyimini geliştirecektir.
İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Site içi linklemelerinizi iyi yapın
Kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışırken, ziyaretçilerinizi site üzerindeki farklı sayfalara da yönlendirmeniz önemlidir. Bir blog içeriğinde ya da herhangi bir varış sayfası üzerinde, bu sayfa ile ilgili olabilecek ya da bu sayfanın üzerindeki bilgilere ek bilgi sunabilecek sayfalarınız bulunuyorsa, site içi yönlendirme çalışmalarıyla kullanıcıları bu sayfalara yönlendirmeniz önemli.
Birbiriyle ilgili sayfaları linklediğinizde, ziyaretçiler bu konuyla ilgili bilgi almak ya da bir geri dönüşüm sağlamak için bu linke tıklayacaktır. Site içi linklemeyle beraber, asıl paragraf metin renklerinizle link bağlantı renklerinizi de ayrıştırmalısınız. Link bağlantı metnin renginin, paragraf metin rengiyle aynı olması, linkin anlaşılmasını zorlaştıracaktır. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler.
İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Dikkat çekici görseller kullanın
Kullanıcı deneyimi tasarımı yaparken, görsel kullanımına da dikkat etmeniz gerekir. Görseller günümüzde tüketicileri en çok ve en hızlı yakalayan tasarım ögelerinden biri. Bu sebeple de site üzerinde kullandığınız görsellerin kalitesini artırmaya özen göstermelisiniz. Dikkat ve ilgi çekici ürün fotoğrafları, ürünün daha fazla talep görmesine yardımcı olacağı gibi blog veya varış sayfaları üzerindeki görseller de kullanıcıların bu içeriklere tıklama ve bu sayfalarda kalma oranlarını artırmalarını sağlar.
Sayfa yüklenme hızlarını artırın
Kullanıcı deneyimi için önemli konu başlıklarından biri de sayfa yüklenme hızlarıdır. Sayfalarınızın yüklenmesi uzun sürüyorsa, kullanıcıların siteyi terk etme oranları daha da artacaktır. Çünkü kullanıcılar yavaş açılan sayfaları beklemek istemezler. Ortalama olarak dünya genelinde kabul görülen sayfa yüklenme hızı 1 ile 3 saniye arasındadır. Bu sürenin üzerinde bir açılma hızı, siteyi terk etme oranlarının yüksek olmasına; dolayısıyla da geri dönüşümlerin azalmasına neden olmaktadır.
İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web sitenizin hız testlerini yaparak, site üzerinde ne tür geliştirmeler yapılabileceğini görebilirsiniz. “Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç” isimli rehberimizden bu testlerinizi yapabilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler