fbpx

Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit geçirilmesi ve daha çok sayfa ziyaret edilmesi de doğal olarak sitenin değerini artırır ve Google üzerinde sayfanın daha üst sıralara çıkmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

SEO artık tamamen anahtar kelimeler üzerine yapılmadığı için, ziyaretçilerin bir site üzerindeki aktiviteleri ve site üzerinde ne kadar vakit geçirdikleri de SEO’yu etkilemektedir. Kullanıcılar bir siteden memnun kaldılarsa ve sitede uzun süre gezinerek, birden fazla sayfa ziyareti yaptılarsa, arama motorları bu sitenin içeriğinin değerli ve kullanıcıların aradıkları konuyla ilgili olduğunu anlamalarını sağlar. Bu da sayfa ve site değerini artırır. Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunarak e-ticaret satışlarını artırmak mümkün

Kullanıcı deneyimi tasarımı, farklı şekillerde ve site üzerinde farklı bölümlerde ele alınabilir. Bu rehberimizde de kullanıcı deneyimi tasarımı çalışmalarından yararlanarak, geri dönüşümlerinizi nasıl artırabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümleri artırmak

Ürün sayfaları üzerinde önemli bilgileri öne çıkartın

Kullanıcı deneyimi tasarımı, ürün sayfalarında önemli bir role sahiptir; çünkü ziyaretçileri ürünle ilgili önemli detayları görmeye yönlendirebilirsiniz. Ürün fotoğraflarının yanı sıra ürünle ilgili öne çıkan bilgileri, ürün açıklamalarında öne çıkan bir tasarımla sunmanız, kullanıcıların ürün hakkında daha fazla bilgi almasını sağlar.

Ürün detaylarının yanı sıra ürünün stok bilgisi, ücretsiz kargo bilgileri ya da ödeme ile ilgili detayları da kullanıcı deneyimi tasarımı ile öne çıkartabilirsiniz. Tüketicilerin dikkatini çekmek ve onları sayfanın belli alanlarına yönlendirmek için bu çalışmaları yapmanız geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)

Doğru içerik türlerine yatırım yapın

İçerik pazarlama çalışmaları da kullanıcı deneyimi tasarımı sürecinde öne çıkmaktadır. Kullanıcıları e-ticaret siteniz üzerinde tutabilmek ve onları farklı blog içeriklerine yönlendirmek için doğru içerik türlerine ve konularına yatırım yapmanız gerekir. E-ticaret sitenizdeki içerikler, ziyaretçilerin beklentilerini karşılıyor ve onların ilgisini çekiyorsa, siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirerek, daha fazla sayfa ziyaret edeceklerdir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Bu sebeple de içerik pazarlama çalışmalarınızda, hedef kitlenizin ilgisini çekecek konu başlıkları seçmeli ve onların dikkatini çekecek içerik türlerine yatırım yapmanız, kullanıcı deneyimini geliştirecektir.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

Site içi linklemelerinizi iyi yapın

Kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışırken, ziyaretçilerinizi site üzerindeki farklı sayfalara da yönlendirmeniz önemlidir. Bir blog içeriğinde ya da herhangi bir varış sayfası üzerinde, bu sayfa ile ilgili olabilecek ya da bu sayfanın üzerindeki bilgilere ek bilgi sunabilecek sayfalarınız bulunuyorsa, site içi yönlendirme çalışmalarıyla kullanıcıları bu sayfalara yönlendirmeniz önemli.

Birbiriyle ilgili sayfaları linklediğinizde, ziyaretçiler bu konuyla ilgili bilgi almak ya da bir geri dönüşüm sağlamak için bu linke tıklayacaktır. Site içi linklemeyle beraber, asıl paragraf metin renklerinizle link bağlantı renklerinizi de ayrıştırmalısınız. Link bağlantı metnin renginin, paragraf metin rengiyle aynı olması, linkin anlaşılmasını zorlaştıracaktır. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Dikkat çekici görseller kullanın

Kullanıcı deneyimi tasarımı yaparken, görsel kullanımına da dikkat etmeniz gerekir. Görseller günümüzde tüketicileri en çok ve en hızlı yakalayan tasarım ögelerinden biri. Bu sebeple de site üzerinde kullandığınız görsellerin kalitesini artırmaya özen göstermelisiniz. Dikkat ve ilgi çekici ürün fotoğrafları, ürünün daha fazla talep görmesine yardımcı olacağı gibi blog veya varış sayfaları üzerindeki görseller de kullanıcıların bu içeriklere tıklama ve bu sayfalarda kalma oranlarını artırmalarını sağlar.

Sayfa yüklenme hızlarını artırın

Kullanıcı deneyimi için önemli konu başlıklarından biri de sayfa yüklenme hızlarıdır. Sayfalarınızın yüklenmesi uzun sürüyorsa, kullanıcıların siteyi terk etme oranları daha da artacaktır. Çünkü kullanıcılar yavaş açılan sayfaları beklemek istemezler. Ortalama olarak dünya genelinde kabul görülen sayfa yüklenme hızı 1 ile 3 saniye arasındadır. Bu sürenin üzerinde bir açılma hızı, siteyi terk etme oranlarının yüksek olmasına; dolayısıyla da geri dönüşümlerin azalmasına neden olmaktadır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Web sitenizin hız testlerini yaparak, site üzerinde ne tür geliştirmeler yapılabileceğini görebilirsiniz. Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç isimli rehberimizden bu testlerinizi yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan