Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit geçirilmesi ve daha çok sayfa ziyaret edilmesi de doğal olarak sitenin değerini artırır ve Google üzerinde sayfanın daha üst sıralara çıkmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

SEO artık tamamen anahtar kelimeler üzerine yapılmadığı için, ziyaretçilerin bir site üzerindeki aktiviteleri ve site üzerinde ne kadar vakit geçirdikleri de SEO’yu etkilemektedir. Kullanıcılar bir siteden memnun kaldılarsa ve sitede uzun süre gezinerek, birden fazla sayfa ziyareti yaptılarsa, arama motorları bu sitenin içeriğinin değerli ve kullanıcıların aradıkları konuyla ilgili olduğunu anlamalarını sağlar. Bu da sayfa ve site değerini artırır. Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunarak e-ticaret satışlarını artırmak mümkün

Kullanıcı deneyimi tasarımı, farklı şekillerde ve site üzerinde farklı bölümlerde ele alınabilir. Bu rehberimizde de kullanıcı deneyimi tasarımı çalışmalarından yararlanarak, geri dönüşümlerinizi nasıl artırabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümleri artırmak

Ürün sayfaları üzerinde önemli bilgileri öne çıkartın

Kullanıcı deneyimi tasarımı, ürün sayfalarında önemli bir role sahiptir; çünkü ziyaretçileri ürünle ilgili önemli detayları görmeye yönlendirebilirsiniz. Ürün fotoğraflarının yanı sıra ürünle ilgili öne çıkan bilgileri, ürün açıklamalarında öne çıkan bir tasarımla sunmanız, kullanıcıların ürün hakkında daha fazla bilgi almasını sağlar.

Ürün detaylarının yanı sıra ürünün stok bilgisi, ücretsiz kargo bilgileri ya da ödeme ile ilgili detayları da kullanıcı deneyimi tasarımı ile öne çıkartabilirsiniz. Tüketicilerin dikkatini çekmek ve onları sayfanın belli alanlarına yönlendirmek için bu çalışmaları yapmanız geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)

Doğru içerik türlerine yatırım yapın

İçerik pazarlama çalışmaları da kullanıcı deneyimi tasarımı sürecinde öne çıkmaktadır. Kullanıcıları e-ticaret siteniz üzerinde tutabilmek ve onları farklı blog içeriklerine yönlendirmek için doğru içerik türlerine ve konularına yatırım yapmanız gerekir. E-ticaret sitenizdeki içerikler, ziyaretçilerin beklentilerini karşılıyor ve onların ilgisini çekiyorsa, siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirerek, daha fazla sayfa ziyaret edeceklerdir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Bu sebeple de içerik pazarlama çalışmalarınızda, hedef kitlenizin ilgisini çekecek konu başlıkları seçmeli ve onların dikkatini çekecek içerik türlerine yatırım yapmanız, kullanıcı deneyimini geliştirecektir.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

Site içi linklemelerinizi iyi yapın

Kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışırken, ziyaretçilerinizi site üzerindeki farklı sayfalara da yönlendirmeniz önemlidir. Bir blog içeriğinde ya da herhangi bir varış sayfası üzerinde, bu sayfa ile ilgili olabilecek ya da bu sayfanın üzerindeki bilgilere ek bilgi sunabilecek sayfalarınız bulunuyorsa, site içi yönlendirme çalışmalarıyla kullanıcıları bu sayfalara yönlendirmeniz önemli.

Birbiriyle ilgili sayfaları linklediğinizde, ziyaretçiler bu konuyla ilgili bilgi almak ya da bir geri dönüşüm sağlamak için bu linke tıklayacaktır. Site içi linklemeyle beraber, asıl paragraf metin renklerinizle link bağlantı renklerinizi de ayrıştırmalısınız. Link bağlantı metnin renginin, paragraf metin rengiyle aynı olması, linkin anlaşılmasını zorlaştıracaktır. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Dikkat çekici görseller kullanın

Kullanıcı deneyimi tasarımı yaparken, görsel kullanımına da dikkat etmeniz gerekir. Görseller günümüzde tüketicileri en çok ve en hızlı yakalayan tasarım ögelerinden biri. Bu sebeple de site üzerinde kullandığınız görsellerin kalitesini artırmaya özen göstermelisiniz. Dikkat ve ilgi çekici ürün fotoğrafları, ürünün daha fazla talep görmesine yardımcı olacağı gibi blog veya varış sayfaları üzerindeki görseller de kullanıcıların bu içeriklere tıklama ve bu sayfalarda kalma oranlarını artırmalarını sağlar.

Sayfa yüklenme hızlarını artırın

Kullanıcı deneyimi için önemli konu başlıklarından biri de sayfa yüklenme hızlarıdır. Sayfalarınızın yüklenmesi uzun sürüyorsa, kullanıcıların siteyi terk etme oranları daha da artacaktır. Çünkü kullanıcılar yavaş açılan sayfaları beklemek istemezler. Ortalama olarak dünya genelinde kabul görülen sayfa yüklenme hızı 1 ile 3 saniye arasındadır. Bu sürenin üzerinde bir açılma hızı, siteyi terk etme oranlarının yüksek olmasına; dolayısıyla da geri dönüşümlerin azalmasına neden olmaktadır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Web sitenizin hız testlerini yaparak, site üzerinde ne tür geliştirmeler yapılabileceğini görebilirsiniz. Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç isimli rehberimizden bu testlerinizi yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin