E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları

1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları

Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki navigasyonlarını, sayfa ziyaretlerini ve diğer eylemlerini önemli şekilde etkileyebilir. Bu nedenle de kullanıcı deneyimine özellikle önem verilmesi gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi de inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Kullanıcı deneyimine yatırım yapmamak ya da yanlış çalışmaları yapmak da doğal olarak e-ticaret sitenize zarar verecektir. Bu rehberimizde de e-ticaret site tasarımlarında sıkça yapılan kullanıcı deneyimi hatalarını ele alacağız.

İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)

Sadece masaüstü cihazlara göre tasarımın yapılması

Yapılan hatalardan biri mobil site tasarımını göz ardı ederek, sadece masaüstü cihazlara yönelik bir web site yapılmasıdır. Kullanıcıların büyük bir bölümünün mobil cihazları aktif bir şekilde kullanması ve markaların da sosyal ağlar üzerinden verdikleri reklamlar nedeniyle edinilen mobil site trafiği daha fazla olabilir. Özellikle yoğun bir şekilde sosyal medya reklamı veren siteler, trafiklerinin büyük bir bölümünü mobil cihazlardan alabilirler. Bu durumda da mobile uyumlu bir web site tasarımının olmayışı, geri dönüşümleri kaçırmanıza ve tüketicilerin siteyi terk etmelerine neden olabilir. Web site tasarımınızı yaparken mobil görünüme de önem vermelisiniz.

İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve mobile uyumlu web site tasarımlarımızla mobil trafiğinizi daha verimli bir şekilde yöneterek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Kötü navigasyon

E-ticaret sitenizde geri dönüşüm kaçırmanıza neden olan konulardan biri de kötü hazırlanmış navigasyondur. Kullanıcı deneyimi söz konusu olduğunda site içi navigasyon oldukça önemlidir. Kullanıcıların site üzerinde rahatlıkla gezinebilmelerini sağlamanız, kategori hiyerarşisini belirleyerek, doğru ürünleri doğru yerlerde sergilemeniz ve tüketicilerin bu kategoriler arasında kaybolmamasını sağlamanız, daha fazla geri dönüşüm edinmenizi sağlar.

Site içi aramanın kötü olması

Navigasyonla beraber kullanıcı deneyimi çalışmalarını etkileyen konulardan biri de site içi arama özelliğidir. Site içi arama özelliği, hızlı bir şekilde ürünlere ulaşmak isteyen kullanıcılar için önemlidir. Bu aramalarda doğru ürünlere yönlendirmelerin yapılması, yanlış ya da eksik yazımlarda otomatik düzeltme ve öneriler sunma özelliğinin yapılması ve girilen karakterlere göre ürün önerilerinin gösterilmesi bu özelliğin daha verimli olmasını sağlar.

İlgili rehber: Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?

İlgili rehber: Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Kötü düzenlenmiş ödeme sayfaları

E-ticaret sitenizde geri dönüşümlerinizi en çok etkileyen bölümlerden biri de ödeme sayfalarıdır. Kullanıcı deneyimi çalışmalarında ödeme sayfalarınızı sadeleştirerek, tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayacak sayfa tasarımları yapmanız gerekir. Bu sayfalarda tüketicilerin kafasını karıştırmak ya da ödeme aşamalarını zorlaştırmak, tüketicilerin sepetlerini terk ederek alışverişlerini yarıda bırakmalarına neden olabilir. Ödeme sayfalarınızı hazırlarken, mobil görünüme de özellikle dikkat etmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

İletişim bilgilerinin saklanması ya da paylaşılmaması

Kullanıcı deneyimi çalışmalarında iletişim bilgileri de önemli bir rol oynamaktadır. İnternetten alışveriş yapmadan önce kullanıcılar eğer firma hakkında fazla bilgiye sahip değillerse o firmanın güvenilirliği hakkında araştırma yapmaya başlayacaklardır. Öncelikle de firmanın iletişim bilgilerini bulmak isteyeceklerdir.

E-ticaret siteniz üzerinde iletişim bilgilerinin paylaşılmaması ya da saklanması da tüketicilerin güvenini sarsabilecek durumlardan biridir. Bu da kullanıcı deneyimi açısından oldukça kötü bir imaj bırakır.

Bu sebeple de site üzerinde kullanıcılara birden fazla iletişim kanalı sunarak, sitenin stratejik bölümlerinde bu iletişim kanallarına erişim sağlamalısınız. Örneğin, sitenin üst bölümünde çağrı merkezinizi ya da e-posta adresini paylaşabilir, sayfanın en alt bölümünde de sosyal ağ hesaplarınızı paylaşabilirsiniz. Bunlara ek olarak tüm iletişim kanallarınızın yer aldığı ve iletişim sürecinin nasıl gerçekleştiğinin anlatıldığı bir iletişim sayfası hazırlayarak, sitenin en alt bölümünde (Footer) bu sayfaya yönlendirme linki koyabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin