E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları

1 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki navigasyonlarını, sayfa ziyaretlerini ve diğer eylemlerini önemli şekilde etkileyebilir. Bu nedenle de kullanıcı deneyimine özellikle önem verilmesi gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi de inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Kullanıcı deneyimine yatırım yapmamak ya da yanlış çalışmaları yapmak da doğal olarak e-ticaret sitenize zarar verecektir. Bu rehberimizde de e-ticaret site tasarımlarında sıkça yapılan kullanıcı deneyimi hatalarını ele alacağız.

İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)

Sadece masaüstü cihazlara göre tasarımın yapılması

Yapılan hatalardan biri mobil site tasarımını göz ardı ederek, sadece masaüstü cihazlara yönelik bir web site yapılmasıdır. Kullanıcıların büyük bir bölümünün mobil cihazları aktif bir şekilde kullanması ve markaların da sosyal ağlar üzerinden verdikleri reklamlar nedeniyle edinilen mobil site trafiği daha fazla olabilir. Özellikle yoğun bir şekilde sosyal medya reklamı veren siteler, trafiklerinin büyük bir bölümünü mobil cihazlardan alabilirler. Bu durumda da mobile uyumlu bir web site tasarımının olmayışı, geri dönüşümleri kaçırmanıza ve tüketicilerin siteyi terk etmelerine neden olabilir. Web site tasarımınızı yaparken mobil görünüme de önem vermelisiniz.

İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve mobile uyumlu web site tasarımlarımızla mobil trafiğinizi daha verimli bir şekilde yöneterek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Kötü navigasyon

E-ticaret sitenizde geri dönüşüm kaçırmanıza neden olan konulardan biri de kötü hazırlanmış navigasyondur. Kullanıcı deneyimi söz konusu olduğunda site içi navigasyon oldukça önemlidir. Kullanıcıların site üzerinde rahatlıkla gezinebilmelerini sağlamanız, kategori hiyerarşisini belirleyerek, doğru ürünleri doğru yerlerde sergilemeniz ve tüketicilerin bu kategoriler arasında kaybolmamasını sağlamanız, daha fazla geri dönüşüm edinmenizi sağlar.

Site içi aramanın kötü olması

Navigasyonla beraber kullanıcı deneyimi çalışmalarını etkileyen konulardan biri de site içi arama özelliğidir. Site içi arama özelliği, hızlı bir şekilde ürünlere ulaşmak isteyen kullanıcılar için önemlidir. Bu aramalarda doğru ürünlere yönlendirmelerin yapılması, yanlış ya da eksik yazımlarda otomatik düzeltme ve öneriler sunma özelliğinin yapılması ve girilen karakterlere göre ürün önerilerinin gösterilmesi bu özelliğin daha verimli olmasını sağlar.

İlgili rehber: Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?

İlgili rehber: Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Kötü düzenlenmiş ödeme sayfaları

E-ticaret sitenizde geri dönüşümlerinizi en çok etkileyen bölümlerden biri de ödeme sayfalarıdır. Kullanıcı deneyimi çalışmalarında ödeme sayfalarınızı sadeleştirerek, tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayacak sayfa tasarımları yapmanız gerekir. Bu sayfalarda tüketicilerin kafasını karıştırmak ya da ödeme aşamalarını zorlaştırmak, tüketicilerin sepetlerini terk ederek alışverişlerini yarıda bırakmalarına neden olabilir. Ödeme sayfalarınızı hazırlarken, mobil görünüme de özellikle dikkat etmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

İletişim bilgilerinin saklanması ya da paylaşılmaması

Kullanıcı deneyimi çalışmalarında iletişim bilgileri de önemli bir rol oynamaktadır. İnternetten alışveriş yapmadan önce kullanıcılar eğer firma hakkında fazla bilgiye sahip değillerse o firmanın güvenilirliği hakkında araştırma yapmaya başlayacaklardır. Öncelikle de firmanın iletişim bilgilerini bulmak isteyeceklerdir.

E-ticaret siteniz üzerinde iletişim bilgilerinin paylaşılmaması ya da saklanması da tüketicilerin güvenini sarsabilecek durumlardan biridir. Bu da kullanıcı deneyimi açısından oldukça kötü bir imaj bırakır.

Bu sebeple de site üzerinde kullanıcılara birden fazla iletişim kanalı sunarak, sitenin stratejik bölümlerinde bu iletişim kanallarına erişim sağlamalısınız. Örneğin, sitenin üst bölümünde çağrı merkezinizi ya da e-posta adresini paylaşabilir, sayfanın en alt bölümünde de sosyal ağ hesaplarınızı paylaşabilirsiniz. Bunlara ek olarak tüm iletişim kanallarınızın yer aldığı ve iletişim sürecinin nasıl gerçekleştiğinin anlatıldığı bir iletişim sayfası hazırlayarak, sitenin en alt bölümünde (Footer) bu sayfaya yönlendirme linki koyabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan