fbpx

E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları

1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları

Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki navigasyonlarını, sayfa ziyaretlerini ve diğer eylemlerini önemli şekilde etkileyebilir. Bu nedenle de kullanıcı deneyimine özellikle önem verilmesi gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi de inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Kullanıcı deneyimine yatırım yapmamak ya da yanlış çalışmaları yapmak da doğal olarak e-ticaret sitenize zarar verecektir. Bu rehberimizde de e-ticaret site tasarımlarında sıkça yapılan kullanıcı deneyimi hatalarını ele alacağız.

İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)

Sadece masaüstü cihazlara göre tasarımın yapılması

Yapılan hatalardan biri mobil site tasarımını göz ardı ederek, sadece masaüstü cihazlara yönelik bir web site yapılmasıdır. Kullanıcıların büyük bir bölümünün mobil cihazları aktif bir şekilde kullanması ve markaların da sosyal ağlar üzerinden verdikleri reklamlar nedeniyle edinilen mobil site trafiği daha fazla olabilir. Özellikle yoğun bir şekilde sosyal medya reklamı veren siteler, trafiklerinin büyük bir bölümünü mobil cihazlardan alabilirler. Bu durumda da mobile uyumlu bir web site tasarımının olmayışı, geri dönüşümleri kaçırmanıza ve tüketicilerin siteyi terk etmelerine neden olabilir. Web site tasarımınızı yaparken mobil görünüme de önem vermelisiniz.

İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve mobile uyumlu web site tasarımlarımızla mobil trafiğinizi daha verimli bir şekilde yöneterek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Kötü navigasyon

E-ticaret sitenizde geri dönüşüm kaçırmanıza neden olan konulardan biri de kötü hazırlanmış navigasyondur. Kullanıcı deneyimi söz konusu olduğunda site içi navigasyon oldukça önemlidir. Kullanıcıların site üzerinde rahatlıkla gezinebilmelerini sağlamanız, kategori hiyerarşisini belirleyerek, doğru ürünleri doğru yerlerde sergilemeniz ve tüketicilerin bu kategoriler arasında kaybolmamasını sağlamanız, daha fazla geri dönüşüm edinmenizi sağlar.

Site içi aramanın kötü olması

Navigasyonla beraber kullanıcı deneyimi çalışmalarını etkileyen konulardan biri de site içi arama özelliğidir. Site içi arama özelliği, hızlı bir şekilde ürünlere ulaşmak isteyen kullanıcılar için önemlidir. Bu aramalarda doğru ürünlere yönlendirmelerin yapılması, yanlış ya da eksik yazımlarda otomatik düzeltme ve öneriler sunma özelliğinin yapılması ve girilen karakterlere göre ürün önerilerinin gösterilmesi bu özelliğin daha verimli olmasını sağlar.

İlgili rehber: Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?

İlgili rehber: Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Kötü düzenlenmiş ödeme sayfaları

E-ticaret sitenizde geri dönüşümlerinizi en çok etkileyen bölümlerden biri de ödeme sayfalarıdır. Kullanıcı deneyimi çalışmalarında ödeme sayfalarınızı sadeleştirerek, tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayacak sayfa tasarımları yapmanız gerekir. Bu sayfalarda tüketicilerin kafasını karıştırmak ya da ödeme aşamalarını zorlaştırmak, tüketicilerin sepetlerini terk ederek alışverişlerini yarıda bırakmalarına neden olabilir. Ödeme sayfalarınızı hazırlarken, mobil görünüme de özellikle dikkat etmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

İletişim bilgilerinin saklanması ya da paylaşılmaması

Kullanıcı deneyimi çalışmalarında iletişim bilgileri de önemli bir rol oynamaktadır. İnternetten alışveriş yapmadan önce kullanıcılar eğer firma hakkında fazla bilgiye sahip değillerse o firmanın güvenilirliği hakkında araştırma yapmaya başlayacaklardır. Öncelikle de firmanın iletişim bilgilerini bulmak isteyeceklerdir.

E-ticaret siteniz üzerinde iletişim bilgilerinin paylaşılmaması ya da saklanması da tüketicilerin güvenini sarsabilecek durumlardan biridir. Bu da kullanıcı deneyimi açısından oldukça kötü bir imaj bırakır.

Bu sebeple de site üzerinde kullanıcılara birden fazla iletişim kanalı sunarak, sitenin stratejik bölümlerinde bu iletişim kanallarına erişim sağlamalısınız. Örneğin, sitenin üst bölümünde çağrı merkezinizi ya da e-posta adresini paylaşabilir, sayfanın en alt bölümünde de sosyal ağ hesaplarınızı paylaşabilirsiniz. Bunlara ek olarak tüm iletişim kanallarınızın yer aldığı ve iletişim sürecinin nasıl gerçekleştiğinin anlatıldığı bir iletişim sayfası hazırlayarak, sitenin en alt bölümünde (Footer) bu sayfaya yönlendirme linki koyabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan