Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

1 Eylül 2017
Sinan Oypan

Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da kulaktan kulağa pazarlamanın arkasındaki gücü yaratmaktadır.

Kulaktan kulağa pazarlamanın gücünden yararlanmak, markaların daha fazla kişiye ulaşmalarına ve kullanıcıların onlar adına reklam yapmalarına yardımcı olur. Bu yöntem markalar için oldukça faydalı olsa da uygulaması bir hayli zordur. Müşteri memnuniyetinin olması, marka değerinin yaratılması ve kullanıcıları başka kişilere tavsiye yapmaya yönlendirmek hızlı bir şekilde olacak çalışmalar değildir. Bu nedenle de bu çalışmalar için de stratejiler belirlemek gerekir.

Müşterilerin beklentilerinin üzerine çıkın

E-ticaret siteniz üzerinde sattığınız ürünlerde ve verdiğiniz hizmetlerde müşterilerinizin beklentilerinin üzerine çıkmanız ve onların beklediklerinden daha iyi bir hizmet sunuyor olmanız müşteri memnuniyetini önemli bir şekilde artıracaktır. Özellikle onların beklemedikleri seviyede bir hizmet sağlamanız, onları şaşırtacağı gibi fazlasıyla memnun da edecektir. Bunu onlara sağlayabilirseniz onlar da aldıkları bu hizmeti başkalarıyla paylaşmak isteyeceklerdir.

Müşteri memnuniyeti çok önemli

Kulaktan kulağa pazarlamada müşteri memnuniyetini yeri oldukça fazladır. Tabii ki unutulmaması gereken konulardan biri de mutsuz müşterilerin de sizin hakkınızda yorum yapacak olmalarıdır. Olumsuz durumlar ya da sorunlar nedeniyle müşterileriniz hakkınızda iyi yorumlar yapmayabilirler. Bu nedenle de müşteri memnuniyeti kulaktan kulağa pazarlamada çok kritik bir rol oynar. Verdiğiniz hizmetlerde ve e-ticaret siteniz üzerindeki alışveriş süreci ve satış sonrasındaki süreç boyunca müşterilerinizi memnun etmeniz, uzun vadede hakkınızda iyi yorumların yapılmasını sağlar.

Site üzerinde yorum yapılmasını kolaylaştırın

Kullanıcılar internet üzerindeki kullanıcı yorumlarına da bir hayli önem vermektedirler. Gerçek kullanıcıların ürün, hizmet ve site hakkındaki düşünceleri, onların da satın alma kararlarını etkiler. Bu sebeple de siteniz üzerinde yorumlara izin vermeniz ve bu süreci kolay bir hale getirmeniz kullanıcıların site üzerine daha rahat bir şekilde yorum yapmalarına izin verir.

Müşterilerinizle iyi bir iletişim kurun ve onlarla etkileşime geçin

Bire bir iletişimlerin yanı sıra sosyal mecralar üzerindeki iletişimlerinizde de kullanıcılarla iyi bir etkileşim kurmaya özen gösterin. Sordukları sorulara ya da paylaşımlarınıza yaptıkları yorumlara yanıt vererek samimi bir ortam yaratmanız da kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Başka müşterilerle olan diyaloglarınızı iyi olması, yeni hedef takipçilerinizin de hoşuna gider ve onları da etkileşime girmeye yönlendirir.

Satış sonrası görüşlerini alın

Satış sonrasında müşterilerinizle iletişime geçerek aldıkları hizmetten ne kadar memnun olduklarını sorabilirsiniz. Yaşadıkları herhangi bir problem olup olmadığını öğrenebilir ve onlardan geri bildirimler almaya çalışabilirsiniz. Onların fikirlerine değer vermeniz ve onların geri bildirimleri sonrasında bazı değişiklikler yapmanız da onların fikirlerine değer verdiğinizi gösterdiği için hakkınızda olumlu yorumların yapılmasın yardımcı olur.

Ekibinizi bu konuda bilgilendirin

Müşterileriniz ve sosyal mecralar üzerindeki takipçilerinizle temas halinde olan çalışanlarınızı da bu konuda bilgilendirmeniz bir hayli önemlidir. Çalışanlarınız da bu müşteri memnuniyetini sağlamalı ve devam ettirmelidir. Müşterilerle kötü ilişkilerin kurulması kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarınıza ciddi zararlar verir. Ekibinizi bu konuda eğiterek, müşterilere ve takipçilerinize nasıl yaklaşmaları gerektiği konuda bilgilendirmelisiniz.

Influencer Marketin çalışmalarından yararlanın

Kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarının etkisini artırmak için sosyal mecralardaki Influencer’larla iş birlikleri yapabilir ve PR çalışmaları yaparak markanızı daha geniş kitlelere duyurabilirsiniz. Tanındık kişilerle çalışmanız ve bu kişilerin markanızla ilgili paylaşımlar yapmaları da doğal olarak farklı kullanıcıların markanıza ilgi duymasına ve sonrasında da kendi çevreleriyle markanızı paylaşmalarına etki eder.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan