Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da kulaktan kulağa pazarlamanın arkasındaki gücü yaratmaktadır.

Kulaktan kulağa pazarlamanın gücünden yararlanmak, markaların daha fazla kişiye ulaşmalarına ve kullanıcıların onlar adına reklam yapmalarına yardımcı olur. Bu yöntem markalar için oldukça faydalı olsa da uygulaması bir hayli zordur. Müşteri memnuniyetinin olması, marka değerinin yaratılması ve kullanıcıları başka kişilere tavsiye yapmaya yönlendirmek hızlı bir şekilde olacak çalışmalar değildir. Bu nedenle de bu çalışmalar için de stratejiler belirlemek gerekir.

Müşterilerin beklentilerinin üzerine çıkın

E-ticaret siteniz üzerinde sattığınız ürünlerde ve verdiğiniz hizmetlerde müşterilerinizin beklentilerinin üzerine çıkmanız ve onların beklediklerinden daha iyi bir hizmet sunuyor olmanız müşteri memnuniyetini önemli bir şekilde artıracaktır. Özellikle onların beklemedikleri seviyede bir hizmet sağlamanız, onları şaşırtacağı gibi fazlasıyla memnun da edecektir. Bunu onlara sağlayabilirseniz onlar da aldıkları bu hizmeti başkalarıyla paylaşmak isteyeceklerdir.

Müşteri memnuniyeti çok önemli

Kulaktan kulağa pazarlamada müşteri memnuniyetini yeri oldukça fazladır. Tabii ki unutulmaması gereken konulardan biri de mutsuz müşterilerin de sizin hakkınızda yorum yapacak olmalarıdır. Olumsuz durumlar ya da sorunlar nedeniyle müşterileriniz hakkınızda iyi yorumlar yapmayabilirler. Bu nedenle de müşteri memnuniyeti kulaktan kulağa pazarlamada çok kritik bir rol oynar. Verdiğiniz hizmetlerde ve e-ticaret siteniz üzerindeki alışveriş süreci ve satış sonrasındaki süreç boyunca müşterilerinizi memnun etmeniz, uzun vadede hakkınızda iyi yorumların yapılmasını sağlar.

Site üzerinde yorum yapılmasını kolaylaştırın

Kullanıcılar internet üzerindeki kullanıcı yorumlarına da bir hayli önem vermektedirler. Gerçek kullanıcıların ürün, hizmet ve site hakkındaki düşünceleri, onların da satın alma kararlarını etkiler. Bu sebeple de siteniz üzerinde yorumlara izin vermeniz ve bu süreci kolay bir hale getirmeniz kullanıcıların site üzerine daha rahat bir şekilde yorum yapmalarına izin verir.

Müşterilerinizle iyi bir iletişim kurun ve onlarla etkileşime geçin

Bire bir iletişimlerin yanı sıra sosyal mecralar üzerindeki iletişimlerinizde de kullanıcılarla iyi bir etkileşim kurmaya özen gösterin. Sordukları sorulara ya da paylaşımlarınıza yaptıkları yorumlara yanıt vererek samimi bir ortam yaratmanız da kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Başka müşterilerle olan diyaloglarınızı iyi olması, yeni hedef takipçilerinizin de hoşuna gider ve onları da etkileşime girmeye yönlendirir.

Satış sonrası görüşlerini alın

Satış sonrasında müşterilerinizle iletişime geçerek aldıkları hizmetten ne kadar memnun olduklarını sorabilirsiniz. Yaşadıkları herhangi bir problem olup olmadığını öğrenebilir ve onlardan geri bildirimler almaya çalışabilirsiniz. Onların fikirlerine değer vermeniz ve onların geri bildirimleri sonrasında bazı değişiklikler yapmanız da onların fikirlerine değer verdiğinizi gösterdiği için hakkınızda olumlu yorumların yapılmasın yardımcı olur.

Ekibinizi bu konuda bilgilendirin

Müşterileriniz ve sosyal mecralar üzerindeki takipçilerinizle temas halinde olan çalışanlarınızı da bu konuda bilgilendirmeniz bir hayli önemlidir. Çalışanlarınız da bu müşteri memnuniyetini sağlamalı ve devam ettirmelidir. Müşterilerle kötü ilişkilerin kurulması kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarınıza ciddi zararlar verir. Ekibinizi bu konuda eğiterek, müşterilere ve takipçilerinize nasıl yaklaşmaları gerektiği konuda bilgilendirmelisiniz.

Influencer Marketin çalışmalarından yararlanın

Kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarının etkisini artırmak için sosyal mecralardaki Influencer’larla iş birlikleri yapabilir ve PR çalışmaları yaparak markanızı daha geniş kitlelere duyurabilirsiniz. Tanındık kişilerle çalışmanız ve bu kişilerin markanızla ilgili paylaşımlar yapmaları da doğal olarak farklı kullanıcıların markanıza ilgi duymasına ve sonrasında da kendi çevreleriyle markanızı paylaşmalarına etki eder.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin