Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 20.08.2021
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da kulaktan kulağa pazarlamanın arkasındaki gücü yaratmaktadır.

Kulaktan kulağa pazarlamanın gücünden yararlanmak, markaların daha fazla kişiye ulaşmalarına ve kullanıcıların onlar adına reklam yapmalarına yardımcı olur. Bu yöntem markalar için oldukça faydalı olsa da uygulaması bir hayli zordur. Müşteri memnuniyetinin olması, marka değerinin yaratılması ve kullanıcıları başka kişilere tavsiye yapmaya yönlendirmek hızlı bir şekilde olacak çalışmalar değildir. Bu nedenle de bu çalışmalar için de stratejiler belirlemek gerekir.

Müşterilerin beklentilerinin üzerine çıkın

E-ticaret siteniz üzerinde sattığınız ürünlerde ve verdiğiniz hizmetlerde müşterilerinizin beklentilerinin üzerine çıkmanız ve onların beklediklerinden daha iyi bir hizmet sunuyor olmanız müşteri memnuniyetini önemli bir şekilde artıracaktır. Özellikle onların beklemedikleri seviyede bir hizmet sağlamanız, onları şaşırtacağı gibi fazlasıyla memnun da edecektir. Bunu onlara sağlayabilirseniz onlar da aldıkları bu hizmeti başkalarıyla paylaşmak isteyeceklerdir.

Müşteri memnuniyeti çok önemli

Kulaktan kulağa pazarlamada müşteri memnuniyetini yeri oldukça fazladır. Tabii ki unutulmaması gereken konulardan biri de mutsuz müşterilerin de sizin hakkınızda yorum yapacak olmalarıdır. Olumsuz durumlar ya da sorunlar nedeniyle müşterileriniz hakkınızda iyi yorumlar yapmayabilirler. Bu nedenle de müşteri memnuniyeti kulaktan kulağa pazarlamada çok kritik bir rol oynar. Verdiğiniz hizmetlerde ve e-ticaret siteniz üzerindeki alışveriş süreci ve satış sonrasındaki süreç boyunca müşterilerinizi memnun etmeniz, uzun vadede hakkınızda iyi yorumların yapılmasını sağlar.

Site üzerinde yorum yapılmasını kolaylaştırın

Kullanıcılar internet üzerindeki kullanıcı yorumlarına da bir hayli önem vermektedirler. Gerçek kullanıcıların ürün, hizmet ve site hakkındaki düşünceleri, onların da satın alma kararlarını etkiler. Bu sebeple de siteniz üzerinde yorumlara izin vermeniz ve bu süreci kolay bir hale getirmeniz kullanıcıların site üzerine daha rahat bir şekilde yorum yapmalarına izin verir.

Müşterilerinizle iyi bir iletişim kurun ve onlarla etkileşime geçin

Bire bir iletişimlerin yanı sıra sosyal mecralar üzerindeki iletişimlerinizde de kullanıcılarla iyi bir etkileşim kurmaya özen gösterin. Sordukları sorulara ya da paylaşımlarınıza yaptıkları yorumlara yanıt vererek samimi bir ortam yaratmanız da kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Başka müşterilerle olan diyaloglarınızı iyi olması, yeni hedef takipçilerinizin de hoşuna gider ve onları da etkileşime girmeye yönlendirir.

Satış sonrası görüşlerini alın

Satış sonrasında müşterilerinizle iletişime geçerek aldıkları hizmetten ne kadar memnun olduklarını sorabilirsiniz. Yaşadıkları herhangi bir problem olup olmadığını öğrenebilir ve onlardan geri bildirimler almaya çalışabilirsiniz. Onların fikirlerine değer vermeniz ve onların geri bildirimleri sonrasında bazı değişiklikler yapmanız da onların fikirlerine değer verdiğinizi gösterdiği için hakkınızda olumlu yorumların yapılmasın yardımcı olur.

Ekibinizi bu konuda bilgilendirin

Müşterileriniz ve sosyal mecralar üzerindeki takipçilerinizle temas halinde olan çalışanlarınızı da bu konuda bilgilendirmeniz bir hayli önemlidir. Çalışanlarınız da bu müşteri memnuniyetini sağlamalı ve devam ettirmelidir. Müşterilerle kötü ilişkilerin kurulması kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarınıza ciddi zararlar verir. Ekibinizi bu konuda eğiterek, müşterilere ve takipçilerinize nasıl yaklaşmaları gerektiği konuda bilgilendirmelisiniz.

Influencer Marketin çalışmalarından yararlanın

Kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarının etkisini artırmak için sosyal mecralardaki Influencer’larla iş birlikleri yapabilir ve PR çalışmaları yaparak markanızı daha geniş kitlelere duyurabilirsiniz. Tanındık kişilerle çalışmanız ve bu kişilerin markanızla ilgili paylaşımlar yapmaları da doğal olarak farklı kullanıcıların markanıza ilgi duymasına ve sonrasında da kendi çevreleriyle markanızı paylaşmalarına etki eder.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler