fbpx

Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

1 Eylül 2017
Sinan Oypan

Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da kulaktan kulağa pazarlamanın arkasındaki gücü yaratmaktadır.

Kulaktan kulağa pazarlamanın gücünden yararlanmak, markaların daha fazla kişiye ulaşmalarına ve kullanıcıların onlar adına reklam yapmalarına yardımcı olur. Bu yöntem markalar için oldukça faydalı olsa da uygulaması bir hayli zordur. Müşteri memnuniyetinin olması, marka değerinin yaratılması ve kullanıcıları başka kişilere tavsiye yapmaya yönlendirmek hızlı bir şekilde olacak çalışmalar değildir. Bu nedenle de bu çalışmalar için de stratejiler belirlemek gerekir.

Müşterilerin beklentilerinin üzerine çıkın

E-ticaret siteniz üzerinde sattığınız ürünlerde ve verdiğiniz hizmetlerde müşterilerinizin beklentilerinin üzerine çıkmanız ve onların beklediklerinden daha iyi bir hizmet sunuyor olmanız müşteri memnuniyetini önemli bir şekilde artıracaktır. Özellikle onların beklemedikleri seviyede bir hizmet sağlamanız, onları şaşırtacağı gibi fazlasıyla memnun da edecektir. Bunu onlara sağlayabilirseniz onlar da aldıkları bu hizmeti başkalarıyla paylaşmak isteyeceklerdir.

Müşteri memnuniyeti çok önemli

Kulaktan kulağa pazarlamada müşteri memnuniyetini yeri oldukça fazladır. Tabii ki unutulmaması gereken konulardan biri de mutsuz müşterilerin de sizin hakkınızda yorum yapacak olmalarıdır. Olumsuz durumlar ya da sorunlar nedeniyle müşterileriniz hakkınızda iyi yorumlar yapmayabilirler. Bu nedenle de müşteri memnuniyeti kulaktan kulağa pazarlamada çok kritik bir rol oynar. Verdiğiniz hizmetlerde ve e-ticaret siteniz üzerindeki alışveriş süreci ve satış sonrasındaki süreç boyunca müşterilerinizi memnun etmeniz, uzun vadede hakkınızda iyi yorumların yapılmasını sağlar.

Site üzerinde yorum yapılmasını kolaylaştırın

Kullanıcılar internet üzerindeki kullanıcı yorumlarına da bir hayli önem vermektedirler. Gerçek kullanıcıların ürün, hizmet ve site hakkındaki düşünceleri, onların da satın alma kararlarını etkiler. Bu sebeple de siteniz üzerinde yorumlara izin vermeniz ve bu süreci kolay bir hale getirmeniz kullanıcıların site üzerine daha rahat bir şekilde yorum yapmalarına izin verir.

Müşterilerinizle iyi bir iletişim kurun ve onlarla etkileşime geçin

Bire bir iletişimlerin yanı sıra sosyal mecralar üzerindeki iletişimlerinizde de kullanıcılarla iyi bir etkileşim kurmaya özen gösterin. Sordukları sorulara ya da paylaşımlarınıza yaptıkları yorumlara yanıt vererek samimi bir ortam yaratmanız da kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Başka müşterilerle olan diyaloglarınızı iyi olması, yeni hedef takipçilerinizin de hoşuna gider ve onları da etkileşime girmeye yönlendirir.

Satış sonrası görüşlerini alın

Satış sonrasında müşterilerinizle iletişime geçerek aldıkları hizmetten ne kadar memnun olduklarını sorabilirsiniz. Yaşadıkları herhangi bir problem olup olmadığını öğrenebilir ve onlardan geri bildirimler almaya çalışabilirsiniz. Onların fikirlerine değer vermeniz ve onların geri bildirimleri sonrasında bazı değişiklikler yapmanız da onların fikirlerine değer verdiğinizi gösterdiği için hakkınızda olumlu yorumların yapılmasın yardımcı olur.

Ekibinizi bu konuda bilgilendirin

Müşterileriniz ve sosyal mecralar üzerindeki takipçilerinizle temas halinde olan çalışanlarınızı da bu konuda bilgilendirmeniz bir hayli önemlidir. Çalışanlarınız da bu müşteri memnuniyetini sağlamalı ve devam ettirmelidir. Müşterilerle kötü ilişkilerin kurulması kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarınıza ciddi zararlar verir. Ekibinizi bu konuda eğiterek, müşterilere ve takipçilerinize nasıl yaklaşmaları gerektiği konuda bilgilendirmelisiniz.

Influencer Marketin çalışmalarından yararlanın

Kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarının etkisini artırmak için sosyal mecralardaki Influencer’larla iş birlikleri yapabilir ve PR çalışmaları yaparak markanızı daha geniş kitlelere duyurabilirsiniz. Tanındık kişilerle çalışmanız ve bu kişilerin markanızla ilgili paylaşımlar yapmaları da doğal olarak farklı kullanıcıların markanıza ilgi duymasına ve sonrasında da kendi çevreleriyle markanızı paylaşmalarına etki eder.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan