Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da kulaktan kulağa pazarlamanın arkasındaki gücü yaratmaktadır.

Kulaktan kulağa pazarlamanın gücünden yararlanmak, markaların daha fazla kişiye ulaşmalarına ve kullanıcıların onlar adına reklam yapmalarına yardımcı olur. Bu yöntem markalar için oldukça faydalı olsa da uygulaması bir hayli zordur. Müşteri memnuniyetinin olması, marka değerinin yaratılması ve kullanıcıları başka kişilere tavsiye yapmaya yönlendirmek hızlı bir şekilde olacak çalışmalar değildir. Bu nedenle de bu çalışmalar için de stratejiler belirlemek gerekir.

Müşterilerin beklentilerinin üzerine çıkın

E-ticaret siteniz üzerinde sattığınız ürünlerde ve verdiğiniz hizmetlerde müşterilerinizin beklentilerinin üzerine çıkmanız ve onların beklediklerinden daha iyi bir hizmet sunuyor olmanız müşteri memnuniyetini önemli bir şekilde artıracaktır. Özellikle onların beklemedikleri seviyede bir hizmet sağlamanız, onları şaşırtacağı gibi fazlasıyla memnun da edecektir. Bunu onlara sağlayabilirseniz onlar da aldıkları bu hizmeti başkalarıyla paylaşmak isteyeceklerdir.

Müşteri memnuniyeti çok önemli

Kulaktan kulağa pazarlamada müşteri memnuniyetini yeri oldukça fazladır. Tabii ki unutulmaması gereken konulardan biri de mutsuz müşterilerin de sizin hakkınızda yorum yapacak olmalarıdır. Olumsuz durumlar ya da sorunlar nedeniyle müşterileriniz hakkınızda iyi yorumlar yapmayabilirler. Bu nedenle de müşteri memnuniyeti kulaktan kulağa pazarlamada çok kritik bir rol oynar. Verdiğiniz hizmetlerde ve e-ticaret siteniz üzerindeki alışveriş süreci ve satış sonrasındaki süreç boyunca müşterilerinizi memnun etmeniz, uzun vadede hakkınızda iyi yorumların yapılmasını sağlar.

Site üzerinde yorum yapılmasını kolaylaştırın

Kullanıcılar internet üzerindeki kullanıcı yorumlarına da bir hayli önem vermektedirler. Gerçek kullanıcıların ürün, hizmet ve site hakkındaki düşünceleri, onların da satın alma kararlarını etkiler. Bu sebeple de siteniz üzerinde yorumlara izin vermeniz ve bu süreci kolay bir hale getirmeniz kullanıcıların site üzerine daha rahat bir şekilde yorum yapmalarına izin verir.

Müşterilerinizle iyi bir iletişim kurun ve onlarla etkileşime geçin

Bire bir iletişimlerin yanı sıra sosyal mecralar üzerindeki iletişimlerinizde de kullanıcılarla iyi bir etkileşim kurmaya özen gösterin. Sordukları sorulara ya da paylaşımlarınıza yaptıkları yorumlara yanıt vererek samimi bir ortam yaratmanız da kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Başka müşterilerle olan diyaloglarınızı iyi olması, yeni hedef takipçilerinizin de hoşuna gider ve onları da etkileşime girmeye yönlendirir.

Satış sonrası görüşlerini alın

Satış sonrasında müşterilerinizle iletişime geçerek aldıkları hizmetten ne kadar memnun olduklarını sorabilirsiniz. Yaşadıkları herhangi bir problem olup olmadığını öğrenebilir ve onlardan geri bildirimler almaya çalışabilirsiniz. Onların fikirlerine değer vermeniz ve onların geri bildirimleri sonrasında bazı değişiklikler yapmanız da onların fikirlerine değer verdiğinizi gösterdiği için hakkınızda olumlu yorumların yapılmasın yardımcı olur.

Ekibinizi bu konuda bilgilendirin

Müşterileriniz ve sosyal mecralar üzerindeki takipçilerinizle temas halinde olan çalışanlarınızı da bu konuda bilgilendirmeniz bir hayli önemlidir. Çalışanlarınız da bu müşteri memnuniyetini sağlamalı ve devam ettirmelidir. Müşterilerle kötü ilişkilerin kurulması kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarınıza ciddi zararlar verir. Ekibinizi bu konuda eğiterek, müşterilere ve takipçilerinize nasıl yaklaşmaları gerektiği konuda bilgilendirmelisiniz.

Influencer Marketin çalışmalarından yararlanın

Kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarının etkisini artırmak için sosyal mecralardaki Influencer’larla iş birlikleri yapabilir ve PR çalışmaları yaparak markanızı daha geniş kitlelere duyurabilirsiniz. Tanındık kişilerle çalışmanız ve bu kişilerin markanızla ilgili paylaşımlar yapmaları da doğal olarak farklı kullanıcıların markanıza ilgi duymasına ve sonrasında da kendi çevreleriyle markanızı paylaşmalarına etki eder.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan