fbpx

Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları

24 Ağustos 2017
Sinan Oypan

Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak için dijital pazarlama oldukça doğru bir kanaldır. Tabii ki küçük işletmeler dijital pazarlama çalışmalarına yeterli ilgiyi gösteremeyebiliyorlar. Bunun başlıca sebebi genellikle bütçe olsa da, tecrübesizlik de küçük işletmelerin dijital pazarlama konusunda yeterli çalışmalar yapamamalarına neden olabiliyor.

Ancak dijital ajanslarla çalışmak tecrübe konusunda eksik olan küçük işletmelere bu alanda büyük avantajlar sağlayabiliyor. Doğru ve kendinize uygun bir ajansla çalıştığınızda internet üzerindeki görünürlüğünü artırırken bir yandan da marka bilinirliğinizi önemli ölçüde artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de dijital ajanslarla çalışmanın küçük işletmelere katacağı avantajları ele alacağız.

Onların tecrübelerinden yararlanırsınız

Küçük işletmelerin odak alanı dijital pazarlama olmadığı için bu alandaki tecrübeleri de bir hayli azdır. Bu sebeple de stratejiler belirlerken deneme yanılmalar nedeniyle hem vakit hem de para kaydı yaşayabilirler. Fakat bir dijital ajansla çalıştığınızda onların tecrübelerinden faydalanabilirsiniz. Deneme yanılma süreci olmamasından dolayı daha hızlı sonuçlar alırken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde kullanabilirsiniz.

Elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetebilirsiniz

Test süreçleri hem maliyetleri hem de süreyi artırır. Bu da elinizdeki bütçenin iyi bir şekilde yönetilememesine sebep olur. Profesyonel bir destek almak, markanızın ihtiyacı olan kanallara gerekli bütçeleri, doğru bir strateji ile aktarılmasını sağlayacağı için elinizdeki pazarlama bütçesinin daha iyi bir şekilde değerlendirilmesini sağlar.

Uzmanlardan destek alma şansınız olur

Konunun uzmanlarıyla çalışma fırsatınız olacağı için dijital pazarlama alanındaki ihtiyaçlarınız konusunda destek almanızı sağlar. Kendi planlarınız oluşturmanın yanı sıra ilerleyen zamanlardaki pazarlama çalışmaları için konu hakkında fikir sahibi olmanızı sağlar.

İhtiyaçlarınıza uygun çözümleri sizin için hazırlarlar

Dijital ajanslarla çalıştığınızda, bu firmalar sizin için bir pazarlama planı oluşturur. Yatırım yapmanız gereken kanalları sizin için belirlerler ve sizin için içerik üretimi yaparlar. Yapacağınız toplantılar sonrasında markanızın ihtiyaçlarını belirttikten sonra, bu firmalar markanızın tanıtılması için gerekli olan çalışmaları listeleyerek bir strateji ile bu çalışmaları sizin için hazırlarlar.

Markanızı daha hızlı bir şekilde büyütebilirler

Hazırlayacakları stratejiler ve uzmanlıkları sayesinde daha hızlı bir şekilde çalışmaları yapacakları için, çalışmalar sonrasında daha hızlı sonuçlara ulaşabilirsiniz. Hızlı bir şekilde çalışmaları yapabildiğinizde de markanızı daha hızlı bir şekilde büyütme fırsatınız olur.

Farklı çözümler üretmenize yardımcı olurlar

Ajanslar tecrübelerinden dolayı da işe yaramayan ya da yavaş sonuç getiren stratejileri daha erken fark edebilirler. Bu sebeple de işinizin farklı bir çözüme ihtiyacı olduğunda, size farklı alternatifler sunarak yeni stratejiler ve önerilerle yeni bir çalışma düzeni oluşturabilirler. Böylelikle yine hem zamandan hem de bütçeden tasarruf etmiş olursunuz.

Kendi işinizin üzerine odaklanabilirsiniz

Dijital pazarlama çalışmaları yaparken belli bir mesai harcamanız gerekir. Bu da tabii ki kendi işiniz üzerine odaklanmanızı zorlaştırabilir. Küçük işletmeler personel açısından da limitli olabileceği için bu işlere vakit ayırmak zor olabiliyor. Bir ajansla çalıştığınızda sizin reklam ve pazarlama çalışmalarınızı yapacakları için siz kendi işinize daha iyi bir şekilde odaklanarak, işinizi büyütmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan