Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları hazırlamak, ürün tanıtımları yaparken, marka bilinirliğini artırmak için de faydalı olur. Google Adwords çalışmaları da bu noktada küçük işletmelere bir hayli yararlı olabilecek araçlardan biri. Google Adwords’u reklam çalışmalarınıza dahil etmek için de birçok farklı sebep bulunuyor.

Çok geniş bir erişim imkanı

Google üzerinde gün içerisinde milyarlarca arama yapılıyor. Bu da bu arama motorunu çok geniş kitlelere ulaşabilmek için bir araç yapıyor. Adwords üzerinde reklam kampanyaları hazırladığınızda çok geniş kitlelere ulaşma fırsatınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret siteleri için Adwords Görüntülü Reklam Ağı Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Birçok farklı hedefleme seçeneğinden yararlanabilirsiniz?

Adwords üzerinde reklamlarınızı birçok farklı şekilde hedefleyebiliyorsunuz. Birçok farklı sektör ve ürün özelinde kullanıcıların ilgi alanlarını, yaptıkları aramaları ve bu aramaların hacimlerini, anahtar kelimeleri seçerek, reklam kampanyalarınızı kendi hedef kitlenize uygun bir hale getirerek, reklamlarınızın sizin seçtiğiniz kitlelere gösterilmesini sağlayabiliyorsunuz. Doğru adımlar atıldığında ve hedeflemeler doğru seçildiğinde reklam kampanyalarının sonuçları oldukça etkili olabiliyor.

Reklam kampanyalarınızın tüm kontrolü sizin elinizde olur

Reklam kampanyalarınızın ne zaman başlayacağı ve biteceği, hangi zaman dilimlerinde ve hangi konumlarda gösterileceği, hangi cihazlarda nasıl görüneceğinin kontrolü tamamen sizin elinizdedir. Kullanıcılara ulaşmak için bu yöntemleri kullanarak, elinizdeki reklam bütçesini çok daha iyi bir şekilde yönetebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

Reklam bütçesi konusunda bir sınırınız yok

Adwords üzerinde reklam kampanyaları çıkmak için yüksek bütçelere ihtiyacınız yok. Düşük bütçelerle dahi reklam kampanyalarınızı bu platform üzerinde yayınlayabilirsiniz.

Reklam modellerinde tıklama ya da görüntülenme başına maliyetler arasında seçimler yaparak, elinizdeki bütçeyi daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz. Tabii ki bazı sektörlerde belli anahtar kelimelerin maliyetlerinin daha yüksek olduğunu da göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Bu tip durumlarda aranma hacmi olan ancak rekabeti daha düşük olan anahtar kelimelere yönelmeniz, düşük bütçelerle de olsa reklam kampanyaları oluşturmanıza yardımcı olur.

Reklamlarınızın sonuçlarını derinlemesine inceleyebilirsiniz

Dijital pazarlama çalışmalarının en büyük artılarından biri de yaptığınız çalışmaların yatırım getirisini ölçümleyebiliyor olmanız. Adwords kampanyalarınız sonrasında bu kampanyaların ne kadar başarılı olduğunu, kaç kişiye eriştiğinizi ve bu reklamların size ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığını detaylı bir şekilde istatistikler bölümünden inceleyebilirsiniz. Böylelikle harcadığınız bütçeleri daha iyi bir şekilde analiz ederken, ilerleyen zamanlardaki reklamlarınız için daha etkili stratejiler belirleyerek, bu çalışmalardan aldığınız verimi de artırabilirsiniz.

SEO çalışmalarına kıyasla daha hızlı sonuç alırsınız

Yaptığınız SEO çalışmalarından bir sonuç almak için belli bir süre geçmesi gerekir. Sayfanın indekslenme sürecinin yanı sıra, alan adı otoritesi, sayfa değeri ve rakip sayfaların içerikleri gibi birçok faktör içeriklerinizin indekslenmesini etkiler. Ancak Adwords çalışmaları yapmaya başladığınızda anında sonuçlar almaya başlayabilirsiniz. Seçtiğiniz anahtar kelimeler ve hedeflemeler doğrultusunda, sizin kampanyanızla eşleşen arama sonuçları sonrasında reklam içerikleriniz arama sorgularında üst sıralarda yer alır. Böylelikle daha hızlı bir şekilde sitenize trafik çekme fırsatınız da olur.

Marka bilinirliğinizi artırırsınız

Tüketicilerin markanızı ve ürünlerinizi tanıması için internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız gerekir. Bunun için birçok farklı yol bulunuyor. Adwords de bu stratejilerden biri. Adwords kampanyalarınız sayesinde arama sorgularında kullanıcılara markanızı ve ürününüz tanıtmaya başlayabilirsiniz. Farklı anahtar kelimeler ve hedeflemeler sonrasında birçok farklı arama sorgusuna hitap edecek reklam kampanyaları hazırlayarak, kullanıcıların markanızla ilgili içerikleri daha fazla görmelerini sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın