Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları hazırlamak, ürün tanıtımları yaparken, marka bilinirliğini artırmak için de faydalı olur. Google Adwords çalışmaları da bu noktada küçük işletmelere bir hayli yararlı olabilecek araçlardan biri. Google Adwords’u reklam çalışmalarınıza dahil etmek için de birçok farklı sebep bulunuyor.

Çok geniş bir erişim imkanı

Google üzerinde gün içerisinde milyarlarca arama yapılıyor. Bu da bu arama motorunu çok geniş kitlelere ulaşabilmek için bir araç yapıyor. Adwords üzerinde reklam kampanyaları hazırladığınızda çok geniş kitlelere ulaşma fırsatınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret siteleri için Adwords Görüntülü Reklam Ağı Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Birçok farklı hedefleme seçeneğinden yararlanabilirsiniz?

Adwords üzerinde reklamlarınızı birçok farklı şekilde hedefleyebiliyorsunuz. Birçok farklı sektör ve ürün özelinde kullanıcıların ilgi alanlarını, yaptıkları aramaları ve bu aramaların hacimlerini, anahtar kelimeleri seçerek, reklam kampanyalarınızı kendi hedef kitlenize uygun bir hale getirerek, reklamlarınızın sizin seçtiğiniz kitlelere gösterilmesini sağlayabiliyorsunuz. Doğru adımlar atıldığında ve hedeflemeler doğru seçildiğinde reklam kampanyalarının sonuçları oldukça etkili olabiliyor.

Reklam kampanyalarınızın tüm kontrolü sizin elinizde olur

Reklam kampanyalarınızın ne zaman başlayacağı ve biteceği, hangi zaman dilimlerinde ve hangi konumlarda gösterileceği, hangi cihazlarda nasıl görüneceğinin kontrolü tamamen sizin elinizdedir. Kullanıcılara ulaşmak için bu yöntemleri kullanarak, elinizdeki reklam bütçesini çok daha iyi bir şekilde yönetebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

Reklam bütçesi konusunda bir sınırınız yok

Adwords üzerinde reklam kampanyaları çıkmak için yüksek bütçelere ihtiyacınız yok. Düşük bütçelerle dahi reklam kampanyalarınızı bu platform üzerinde yayınlayabilirsiniz.

Reklam modellerinde tıklama ya da görüntülenme başına maliyetler arasında seçimler yaparak, elinizdeki bütçeyi daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz. Tabii ki bazı sektörlerde belli anahtar kelimelerin maliyetlerinin daha yüksek olduğunu da göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Bu tip durumlarda aranma hacmi olan ancak rekabeti daha düşük olan anahtar kelimelere yönelmeniz, düşük bütçelerle de olsa reklam kampanyaları oluşturmanıza yardımcı olur.

Reklamlarınızın sonuçlarını derinlemesine inceleyebilirsiniz

Dijital pazarlama çalışmalarının en büyük artılarından biri de yaptığınız çalışmaların yatırım getirisini ölçümleyebiliyor olmanız. Adwords kampanyalarınız sonrasında bu kampanyaların ne kadar başarılı olduğunu, kaç kişiye eriştiğinizi ve bu reklamların size ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığını detaylı bir şekilde istatistikler bölümünden inceleyebilirsiniz. Böylelikle harcadığınız bütçeleri daha iyi bir şekilde analiz ederken, ilerleyen zamanlardaki reklamlarınız için daha etkili stratejiler belirleyerek, bu çalışmalardan aldığınız verimi de artırabilirsiniz.

SEO çalışmalarına kıyasla daha hızlı sonuç alırsınız

Yaptığınız SEO çalışmalarından bir sonuç almak için belli bir süre geçmesi gerekir. Sayfanın indekslenme sürecinin yanı sıra, alan adı otoritesi, sayfa değeri ve rakip sayfaların içerikleri gibi birçok faktör içeriklerinizin indekslenmesini etkiler. Ancak Adwords çalışmaları yapmaya başladığınızda anında sonuçlar almaya başlayabilirsiniz. Seçtiğiniz anahtar kelimeler ve hedeflemeler doğrultusunda, sizin kampanyanızla eşleşen arama sonuçları sonrasında reklam içerikleriniz arama sorgularında üst sıralarda yer alır. Böylelikle daha hızlı bir şekilde sitenize trafik çekme fırsatınız da olur.

Marka bilinirliğinizi artırırsınız

Tüketicilerin markanızı ve ürünlerinizi tanıması için internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız gerekir. Bunun için birçok farklı yol bulunuyor. Adwords de bu stratejilerden biri. Adwords kampanyalarınız sayesinde arama sorgularında kullanıcılara markanızı ve ürününüz tanıtmaya başlayabilirsiniz. Farklı anahtar kelimeler ve hedeflemeler sonrasında birçok farklı arama sorgusuna hitap edecek reklam kampanyaları hazırlayarak, kullanıcıların markanızla ilgili içerikleri daha fazla görmelerini sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan