fbpx

Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları hazırlamak, ürün tanıtımları yaparken, marka bilinirliğini artırmak için de faydalı olur. Google Adwords çalışmaları da bu noktada küçük işletmelere bir hayli yararlı olabilecek araçlardan biri. Google Adwords’u reklam çalışmalarınıza dahil etmek için de birçok farklı sebep bulunuyor.

Çok geniş bir erişim imkanı

Google üzerinde gün içerisinde milyarlarca arama yapılıyor. Bu da bu arama motorunu çok geniş kitlelere ulaşabilmek için bir araç yapıyor. Adwords üzerinde reklam kampanyaları hazırladığınızda çok geniş kitlelere ulaşma fırsatınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret siteleri için Adwords Görüntülü Reklam Ağı Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Birçok farklı hedefleme seçeneğinden yararlanabilirsiniz?

Adwords üzerinde reklamlarınızı birçok farklı şekilde hedefleyebiliyorsunuz. Birçok farklı sektör ve ürün özelinde kullanıcıların ilgi alanlarını, yaptıkları aramaları ve bu aramaların hacimlerini, anahtar kelimeleri seçerek, reklam kampanyalarınızı kendi hedef kitlenize uygun bir hale getirerek, reklamlarınızın sizin seçtiğiniz kitlelere gösterilmesini sağlayabiliyorsunuz. Doğru adımlar atıldığında ve hedeflemeler doğru seçildiğinde reklam kampanyalarının sonuçları oldukça etkili olabiliyor.

Reklam kampanyalarınızın tüm kontrolü sizin elinizde olur

Reklam kampanyalarınızın ne zaman başlayacağı ve biteceği, hangi zaman dilimlerinde ve hangi konumlarda gösterileceği, hangi cihazlarda nasıl görüneceğinin kontrolü tamamen sizin elinizdedir. Kullanıcılara ulaşmak için bu yöntemleri kullanarak, elinizdeki reklam bütçesini çok daha iyi bir şekilde yönetebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

Reklam bütçesi konusunda bir sınırınız yok

Adwords üzerinde reklam kampanyaları çıkmak için yüksek bütçelere ihtiyacınız yok. Düşük bütçelerle dahi reklam kampanyalarınızı bu platform üzerinde yayınlayabilirsiniz.

Reklam modellerinde tıklama ya da görüntülenme başına maliyetler arasında seçimler yaparak, elinizdeki bütçeyi daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz. Tabii ki bazı sektörlerde belli anahtar kelimelerin maliyetlerinin daha yüksek olduğunu da göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Bu tip durumlarda aranma hacmi olan ancak rekabeti daha düşük olan anahtar kelimelere yönelmeniz, düşük bütçelerle de olsa reklam kampanyaları oluşturmanıza yardımcı olur.

Reklamlarınızın sonuçlarını derinlemesine inceleyebilirsiniz

Dijital pazarlama çalışmalarının en büyük artılarından biri de yaptığınız çalışmaların yatırım getirisini ölçümleyebiliyor olmanız. Adwords kampanyalarınız sonrasında bu kampanyaların ne kadar başarılı olduğunu, kaç kişiye eriştiğinizi ve bu reklamların size ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığını detaylı bir şekilde istatistikler bölümünden inceleyebilirsiniz. Böylelikle harcadığınız bütçeleri daha iyi bir şekilde analiz ederken, ilerleyen zamanlardaki reklamlarınız için daha etkili stratejiler belirleyerek, bu çalışmalardan aldığınız verimi de artırabilirsiniz.

SEO çalışmalarına kıyasla daha hızlı sonuç alırsınız

Yaptığınız SEO çalışmalarından bir sonuç almak için belli bir süre geçmesi gerekir. Sayfanın indekslenme sürecinin yanı sıra, alan adı otoritesi, sayfa değeri ve rakip sayfaların içerikleri gibi birçok faktör içeriklerinizin indekslenmesini etkiler. Ancak Adwords çalışmaları yapmaya başladığınızda anında sonuçlar almaya başlayabilirsiniz. Seçtiğiniz anahtar kelimeler ve hedeflemeler doğrultusunda, sizin kampanyanızla eşleşen arama sonuçları sonrasında reklam içerikleriniz arama sorgularında üst sıralarda yer alır. Böylelikle daha hızlı bir şekilde sitenize trafik çekme fırsatınız da olur.

Marka bilinirliğinizi artırırsınız

Tüketicilerin markanızı ve ürünlerinizi tanıması için internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız gerekir. Bunun için birçok farklı yol bulunuyor. Adwords de bu stratejilerden biri. Adwords kampanyalarınız sayesinde arama sorgularında kullanıcılara markanızı ve ürününüz tanıtmaya başlayabilirsiniz. Farklı anahtar kelimeler ve hedeflemeler sonrasında birçok farklı arama sorgusuna hitap edecek reklam kampanyaları hazırlayarak, kullanıcıların markanızla ilgili içerikleri daha fazla görmelerini sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan