Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?

26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?

Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni kitlelere ulaşma konusunda günümüzde en etkili mecralar arasında yer aldığı gibi organik olarak, herhangi bir ücret ödemeden de kitlelere ulaşılabilmektedir.

Sosyal medya pazarlama çalışmaları ücretsiz yapılabildiği için pazarlama bütçesi az olan firmalar için önemli bir tanıtım kanalıdır. Tabii ki bu ağlar üzerinde reklam çalışmaları yapmak, yaptığınız pazarlama çalışmalarının verimliliğini çok daha fazla artıracak olsa da organik olarak büyümek ve tüketicilere ulaşmak da mümkündür.

Küçük işletmeler, sosyal platformlar üzerinde farklı çalışmalar yapabilirler. Bu rehberimizde de küçük işletmelerin sosyal ağlardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için neler yapabilecekleri üzerinde duracağız.

Küçük işletmeler sosyal medyada neler yapabilirler?

Herşeyden önce bir plan ve amacınız olmalı

Sosyal medyadan yararlanacak olan küçük işletmeler, herhangi bir çalışma yapmadan önce amaçlarını belirleyerek, bu amaçların nasıl gerçekleşeceğini bir plan dahilinde belirlemeliler.

İlk adımınız sosyal ağlardaki amaçlarınızı belirlemek olmalı. Ürün tanıtımı yapmak mı, yeni kitlelere ulaşmak mı, takipçi kazanmak mı, marka bilinirliğini artırmak mı? Bu amaçlardan birini seçebileceğiniz gibi stratejilerinizi oluştururken tüm bu amaçları yerine getirmek için de çalışmalar yapabilirsiniz.

Bu amaçlarınızı belirledikten sonra sosyal medya yönetim planınızı oluşturarak, adım adım sosyal ağlarda neler yapacağınızın üzerinde durarak, bu mecralarda yapacağınız çalışmaları belirlemelisiniz. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

İçerik planlarınızı oluşturun

Küçük işletmeler, sosyal ağlarda ne paylaşmaları gerektiğini de planlamalılar. Bir plan dahilinde içerik paylaşımlarını yaparak, bu mecralardan aldığınız geri dönüşümleri artırma şansınız daha da yüksek olacaktır. Bir içerik planı oluşturduğunuzda, haftanın hangi günleri hangi zaman aralıklarında paylaşımlar yapacağınızı belirleyebilir, farklı konu başlıkları oluşturarak, sosyal medya hesabınız üzerinde içerik çeşitliliği oluşturarak, farklı amaçlarınıza hizmet edecek gönderiler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Bir içerik planı dahilinde hareket etmeniz, hem son dakikada içerik bulma derdinden kurtulmanızı sağlar hem de farklı içerik türleri üzerine yoğunlaşmanızı kolaylaştırır. Sürekli benzer içerikleri paylaşmanız etkileşimlerinizi düşüreceği için bir plan dahilinde farklı içerikler paylaşmanız geri dönüşümlerinize de olumlu yansıyacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi oluştururken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Sizin için doğru olan platformları belirleyin

Küçük işletmeler, tüm sosyal ağlarda yer almaya çalıştıklarında bu mecraların hiçbirinden etkili sonuç alamıyorlar. Bunun nedeni de iş gücü ve zaman yetersizliği nedeniyle bu ağlara gerekli özeni gösteremedikleri için istedikleri etkileşim ve geri dönüşümleri alamıyorlar.

Bunun olmaması için, markanız için doğru olacak ve sizinle ilgili hedef kitleye ulaşmanızı sağlayacak sosyal platformları belirleyerek, bu mecralarda yer almaya çalışmanız, daha verimli sonuçlar almanıza da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulursunuz?

Instagram Hikaye içeriklerine yatırım yapın

Küçük işletmeler, Instagram Hikaye paylaşımlarına da yatırım yapmalı. Son dönemlerde kullanıcıların en sık tercih ettiği içerik türlerinden biri de Hikayeler. Hikayeler üzerinde farklı içerik paylaşımları yapmanız, takipçilerinizin içeriklerinizi daha fazla görmelerini sağlayacaktır. Zaman tüneli üzerinde paylaşımlarınız alt sıralarda kalabilir; ancak Hikaye paylaşımlarınızın takipçilerinizin karşısına çıkma ihtimali daha yüksek olacaktır.

Hikayeler üzerinde yapılabilecek farklı çalışmalar bulunuyor. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla örnek ve bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları

Canlı yayınlar yapın

Küçük işletmeler büyük şirketlere kıyasla bazı konularda daha avantajlılardır. Tüketiciyle doğrudan iletişime geçmek, şirketin iç yüzünü yansıtmak ve kurumsallıktan uzak daha samimi bir tavır sergilemek küçük işletmeler için daha kolaydır.

Bu samimiyeti sağlamak ve takipçilerinizle daha yakın bir ilişki kurmak için canlı yayınları da kullanmayı deneyebilirsiniz. Canlı yayınlar üzerinde soru cevaplama, ürün tanıtımları yapma, üretim süreçlerini gösterme gibi farklı konular üzerinde durarak, takipçilerinizle daha yakın bir ilişki kurabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Reklam bütçenizi iyi yönetin

Küçük işletmeler, markalarını büyütmek için reklamlara da yatırım yapmalılar. Bunun için de reklam bütçesini doğru bir şekilde yönetilmesi ve doğru sosyal ağlarda doğru reklam modellerine yatırım yapılması gerekir. Reklam bütçenizi iyi yönetmeniz ve reklam kampanyası oluştururken, doğru hedeflemeleri yaparak, doğru reklam modellerini tercih etmeniz, reklamlarınızın erişimini ve geri dönüşümünü artırırken, bütçenizin de daha kontrollü bir şekilde yönetilmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Reklamlarınızın yatırım getirisini artırmanız ve doğru reklam stratejilerini belirlemeniz, bütçenizi daha uzun sürede harcamanızı sağlarken, reklamlarınızdan elde ettiğiniz kazancı da artıracaktır. Bunu sağlamak için neler yapabileceğinizi de aşağıdaki rehberimizden okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

Video içeriklere önem verin

Küçük işletmeler video içeriklerle sosyal ağlardan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirler. Günümüzde en çok etkileşim sağlayan içerik formatlarından biri olduğu için videolara yatırım yapmanız ve farklı konseptlerde video içerikler oluşturmanız, etkileşimlerinizi artırırken, tüketicilere de daha ilgi çekici içerikler sunmanızı kolaylaştırır. Aşağıdaki yazımızda sosyal ağlarda kullanabileceğiniz video içerik fikirlerine ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

İlgili rehber: Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Kendi işinin sahibi olmak, hemen herkesin aklından hayatının bir noktasında geçmiş bir fikirdir. Şartları kendinin belirlediği, zevk aldığı alanlarla yöneldiği bir işe sahip olmak herkese çekici gelir. Bu türden fikirler,...
3 Kasım 2021
Markethinkers
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın