Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?

26 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni kitlelere ulaşma konusunda günümüzde en etkili mecralar arasında yer aldığı gibi organik olarak, herhangi bir ücret ödemeden de kitlelere ulaşılabilmektedir.

Sosyal medya pazarlama çalışmaları ücretsiz yapılabildiği için pazarlama bütçesi az olan firmalar için önemli bir tanıtım kanalıdır. Tabii ki bu ağlar üzerinde reklam çalışmaları yapmak, yaptığınız pazarlama çalışmalarının verimliliğini çok daha fazla artıracak olsa da organik olarak büyümek ve tüketicilere ulaşmak da mümkündür.

Küçük işletmeler, sosyal platformlar üzerinde farklı çalışmalar yapabilirler. Bu rehberimizde de küçük işletmelerin sosyal ağlardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için neler yapabilecekleri üzerinde duracağız.

Küçük işletmeler sosyal medyada neler yapabilirler?

Herşeyden önce bir plan ve amacınız olmalı

Sosyal medyadan yararlanacak olan küçük işletmeler, herhangi bir çalışma yapmadan önce amaçlarını belirleyerek, bu amaçların nasıl gerçekleşeceğini bir plan dahilinde belirlemeliler.

İlk adımınız sosyal ağlardaki amaçlarınızı belirlemek olmalı. Ürün tanıtımı yapmak mı, yeni kitlelere ulaşmak mı, takipçi kazanmak mı, marka bilinirliğini artırmak mı? Bu amaçlardan birini seçebileceğiniz gibi stratejilerinizi oluştururken tüm bu amaçları yerine getirmek için de çalışmalar yapabilirsiniz.

Bu amaçlarınızı belirledikten sonra sosyal medya yönetim planınızı oluşturarak, adım adım sosyal ağlarda neler yapacağınızın üzerinde durarak, bu mecralarda yapacağınız çalışmaları belirlemelisiniz. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

İçerik planlarınızı oluşturun

Küçük işletmeler, sosyal ağlarda ne paylaşmaları gerektiğini de planlamalılar. Bir plan dahilinde içerik paylaşımlarını yaparak, bu mecralardan aldığınız geri dönüşümleri artırma şansınız daha da yüksek olacaktır. Bir içerik planı oluşturduğunuzda, haftanın hangi günleri hangi zaman aralıklarında paylaşımlar yapacağınızı belirleyebilir, farklı konu başlıkları oluşturarak, sosyal medya hesabınız üzerinde içerik çeşitliliği oluşturarak, farklı amaçlarınıza hizmet edecek gönderiler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Bir içerik planı dahilinde hareket etmeniz, hem son dakikada içerik bulma derdinden kurtulmanızı sağlar hem de farklı içerik türleri üzerine yoğunlaşmanızı kolaylaştırır. Sürekli benzer içerikleri paylaşmanız etkileşimlerinizi düşüreceği için bir plan dahilinde farklı içerikler paylaşmanız geri dönüşümlerinize de olumlu yansıyacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi oluştururken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Sizin için doğru olan platformları belirleyin

Küçük işletmeler, tüm sosyal ağlarda yer almaya çalıştıklarında bu mecraların hiçbirinden etkili sonuç alamıyorlar. Bunun nedeni de iş gücü ve zaman yetersizliği nedeniyle bu ağlara gerekli özeni gösteremedikleri için istedikleri etkileşim ve geri dönüşümleri alamıyorlar.

Bunun olmaması için, markanız için doğru olacak ve sizinle ilgili hedef kitleye ulaşmanızı sağlayacak sosyal platformları belirleyerek, bu mecralarda yer almaya çalışmanız, daha verimli sonuçlar almanıza da yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulursunuz?

Instagram Hikaye içeriklerine yatırım yapın

Küçük işletmeler, Instagram Hikaye paylaşımlarına da yatırım yapmalı. Son dönemlerde kullanıcıların en sık tercih ettiği içerik türlerinden biri de Hikayeler. Hikayeler üzerinde farklı içerik paylaşımları yapmanız, takipçilerinizin içeriklerinizi daha fazla görmelerini sağlayacaktır. Zaman tüneli üzerinde paylaşımlarınız alt sıralarda kalabilir; ancak Hikaye paylaşımlarınızın takipçilerinizin karşısına çıkma ihtimali daha yüksek olacaktır.

Hikayeler üzerinde yapılabilecek farklı çalışmalar bulunuyor. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla örnek ve bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları

Canlı yayınlar yapın

Küçük işletmeler büyük şirketlere kıyasla bazı konularda daha avantajlılardır. Tüketiciyle doğrudan iletişime geçmek, şirketin iç yüzünü yansıtmak ve kurumsallıktan uzak daha samimi bir tavır sergilemek küçük işletmeler için daha kolaydır.

Bu samimiyeti sağlamak ve takipçilerinizle daha yakın bir ilişki kurmak için canlı yayınları da kullanmayı deneyebilirsiniz. Canlı yayınlar üzerinde soru cevaplama, ürün tanıtımları yapma, üretim süreçlerini gösterme gibi farklı konular üzerinde durarak, takipçilerinizle daha yakın bir ilişki kurabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Reklam bütçenizi iyi yönetin

Küçük işletmeler, markalarını büyütmek için reklamlara da yatırım yapmalılar. Bunun için de reklam bütçesini doğru bir şekilde yönetilmesi ve doğru sosyal ağlarda doğru reklam modellerine yatırım yapılması gerekir. Reklam bütçenizi iyi yönetmeniz ve reklam kampanyası oluştururken, doğru hedeflemeleri yaparak, doğru reklam modellerini tercih etmeniz, reklamlarınızın erişimini ve geri dönüşümünü artırırken, bütçenizin de daha kontrollü bir şekilde yönetilmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Reklamlarınızın yatırım getirisini artırmanız ve doğru reklam stratejilerini belirlemeniz, bütçenizi daha uzun sürede harcamanızı sağlarken, reklamlarınızdan elde ettiğiniz kazancı da artıracaktır. Bunu sağlamak için neler yapabileceğinizi de aşağıdaki rehberimizden okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

Video içeriklere önem verin

Küçük işletmeler video içeriklerle sosyal ağlardan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirler. Günümüzde en çok etkileşim sağlayan içerik formatlarından biri olduğu için videolara yatırım yapmanız ve farklı konseptlerde video içerikler oluşturmanız, etkileşimlerinizi artırırken, tüketicilere de daha ilgi çekici içerikler sunmanızı kolaylaştırır. Aşağıdaki yazımızda sosyal ağlarda kullanabileceğiniz video içerik fikirlerine ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

İlgili rehber: Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara