Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları

9 Eylül 2019
Sinan Oypan

Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de birçok firma bu çalışmaları kendi firmaları içerisinde yapmaya çalışıyor ya da yapmaktan kaçınıyor. Bu da organik olarak alınabilecek trafiklerin ve potansiyel geri dönüşümlerin kaçmasına neden oluyor.

Küçük işletmeler kendi e-ticaret siteleri üzerinde profesyonel SEO çalışmalarını haftalık olarak uygulayabilirler. Temel ve basit uygulamalar üzerinde durmak ve düzenli olarak bu çalışmaları yapmak, uzun vadede size sonuçlar getirmeye başlayacaktır.

Küçük işletmeler için haftalık profesyonel SEO çalışmaları

Haftada iki blog içeriği oluşturun

İçerik pazarlama SEO çalışmaları için önemli bir yere sahiptir. Web sitenizi düzenli olarak güncellemenizi sağlarken, bu içerikler aynı zamanda SEO değeri taşıdığı için arama sorgularına yanıt vererek, sitenize organik trafik çekmenizi sağlar.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Birçok firma her gün düzenli olarak bir tane blog içeriği girmenin gerektiğini düşünüyor. Bu yanlış bir düşünce değildir; ancak içerik pazarlama çalışmaları da bir mesai ve tecrübe gerektirmektedir. Diğer işlerle uğraşırken, blog yazmaya vakit ayırmak bir hayli zor olabilir. Ya da her gün yazacak bir konu bulmak bir yerden sonra zorlaşabilir.

Bu durumda da hem hazırlanan içeriğin kalitesini artırmak ve hem de uzun vadede bu sürekliliği korumak için kendinize haftada 2 blog yazısı yazma hedefi koymayı deneyebilirsiniz. Başta bu küçük bir sayı gibi görünse de bir yılın sonunda blog arşivinizde 100’den fazla yazı olacaktır. Zaman içerisinde bu arşivinizin gelişmesini görebilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Hızlı bir şekilde içerik üreterek, birkaç ay sonra yazı yazmaya ara verdiğinizde sürekliliği bozmuş olduğunuz gibi sadece kısa bir dönem için bu çalışmaları yaptığınız için de uzun vadeli başarıyı elde edemezsiniz. Bu nedenle de planlarınızı haftada 2 blog yazısı ike sınırlandırın. Eğer iş gücünüz ve vaktiniz yetiyorsa; aynı zamanda da yazacak yeni konular bulabiliyorsanız, zaman içerisinde bu sayıyı artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

Konuk yazarlık yapın

Profesyonel SEO çalışmaları yapmak istiyorsanız, o zaman arada sırada kendi sitenizin dışına da bakmanız gerekiyor. Sitenize link almak ve sayfa değerini artırarak, farklı kanallar üzerinde siteniz veya ürünlerinizle ilgili tanıtım yapmak istiyorsanız konuk yazarlık yapmayı da denemelisiniz.

Sektörünüzle ilgili olabilecek dijital yayınlarda sektörel deneyimlerinizi ve görüşlerinizi paylaşacağınız blog yazıları hazırlayarak, konuk yazar olarak bu platformlara dahil olabilirsiniz. Konuk yazarlık yapmak SEO haricinde de başka kazanımlar sunmaktadır:

  • Sitenize back link almanızı sağlar
  • Marka ve ürün bilinirliğinizi artırabilirsiniz
  • Sektördeki liderlerle iletişime geçerek, kendinizi tanıtabilirsiniz
  • Kişisel markanızı güçlendirirsiniz
  • Bu kanallar üzerinden e-ticaret sitenize trafik çekersiniz
  • Sosyal platformlar üzerinde etkileşim yaratabilirsiniz

Konuk yazarlık yaparken de ilgi çekici bir konu üzerinde durmanız gerekecektir. Dijital yayınlarla iletişime geçerek, onların ilgilendikleri konular olup olmadığını sorabilirsiniz. Konuk yazarlıkta çok abartıya kaçmamak da gerekiyor. Bu sebeple de haftada bir yazı ile başlayabilirsiniz. Bu tempoda gittiğinizde dahi bir yıl içerisinde 50 farklı konuk yazı oluşturmuş olursunuz.

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Farklı kaynaklardan web sitenize link almak ve trafik çekmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de influencer pazarlamadır. Profesyonel SEO çalışmalarınızı bu yönde ilerlettiğinizde, başka yayıncı ve kullanıcılar belli bir ücret karşılığında markanızla ilgil içerik üretimi yapacaktır.

Bu içerikleri video ya da blog yazıları şeklinde hazırlatmanız, SEO konusunda size daha faydalı olacaktır. Instagram üzerinden bir gönderi paylaşımı yerine video çekimi yaptırmak ve Youtube gibi video platformları üzerinde bunları yayınlatmak SEO açısından daha etkilidir.

Bunun yanı sıra blog yazıları için de influencer yayıncılardan yararlandığınızda, arama sorgularından sitenize trafik çekmenizi sağlayacak ve yönlendirme trafiğinizi artıracak yeni kanallar yaratmış olursunuz. Markanızla ilgili internet üzerindeki içerik sayısını artırmaya başladığınızda da marka ve ürün bilinirliğinizi de doğal olarak artırmaya başlarsınız.

Haftada 1-2 saatinizi Google Analytics üzerinde harcayın

Google Analytics, profesyonel SEO çalışmalarınız için en önemli aracınız olacaktır. Siteniz üzerindeki faaliyetleri takip etmek için bu aracı haftada en az 1-2 saat kullanmanız gerekiyor.

İlgili rehber: Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular

Google Analytics üzerinde, blog yazılarınızın ne kadar trafik aldığını görebilir, hangi anahtar kelimeler ve hangi kanallar üzerinden trafik aldığınızı, bu trafiğine ne kadarının organik ne kadarının yönlendirme olduğunu da görebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunlara ek olarak ürün sayfalarınızla ilgili araştırmalarınızı yaparak, bu sayfalardan hangilerinin trafik alıp hangilerinin almadığını görebilir ve bu doğrultuda da yeni anahtar kelime ve hedeflemeler yaparak, bu içerikleri yeniden elden geçirebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

Haftada 1-2 saatinizi mevcut içeriklerinizi düzenlemeye ayırın

Profesyonel SEO çalışmalarında üzerinde durmanız gerekenlerden biri de sitenizdeki mevcut içeriklerdir. SEO çalışmaları bir kez yapılıp sonrasında da bırakılan işler değildir. Düzenli olarak takip edilerek, yeri geldiğinde güncellenerek yeniden yapılan işlerdir.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

Google Analytics üzerinde yaptığınız araştırma ve analizlerden sonra sayfalarınızın gelen performanslarını öğrenebilirsiniz. Bu noktada da hangi sayfaların geliştirmeye ihtiyacı olduğunu bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Sayfa başlığını değiştirmek, meta açıklamalarına el atmak, ürün açıklama ve fotoğraf alt etiketlerini düzenlemek, yeni açıklama metinleriyle yeni anahtar kelimelere yönelmek gibi birçok çalışmayı mevcut içerikleriniz üzerinde yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan