Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları

9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları

Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de birçok firma bu çalışmaları kendi firmaları içerisinde yapmaya çalışıyor ya da yapmaktan kaçınıyor. Bu da organik olarak alınabilecek trafiklerin ve potansiyel geri dönüşümlerin kaçmasına neden oluyor.

Küçük işletmeler kendi e-ticaret siteleri üzerinde profesyonel SEO çalışmalarını haftalık olarak uygulayabilirler. Temel ve basit uygulamalar üzerinde durmak ve düzenli olarak bu çalışmaları yapmak, uzun vadede size sonuçlar getirmeye başlayacaktır.

Küçük işletmeler için haftalık profesyonel SEO çalışmaları

Haftada iki blog içeriği oluşturun

İçerik pazarlama SEO çalışmaları için önemli bir yere sahiptir. Web sitenizi düzenli olarak güncellemenizi sağlarken, bu içerikler aynı zamanda SEO değeri taşıdığı için arama sorgularına yanıt vererek, sitenize organik trafik çekmenizi sağlar.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Birçok firma her gün düzenli olarak bir tane blog içeriği girmenin gerektiğini düşünüyor. Bu yanlış bir düşünce değildir; ancak içerik pazarlama çalışmaları da bir mesai ve tecrübe gerektirmektedir. Diğer işlerle uğraşırken, blog yazmaya vakit ayırmak bir hayli zor olabilir. Ya da her gün yazacak bir konu bulmak bir yerden sonra zorlaşabilir.

Bu durumda da hem hazırlanan içeriğin kalitesini artırmak ve hem de uzun vadede bu sürekliliği korumak için kendinize haftada 2 blog yazısı yazma hedefi koymayı deneyebilirsiniz. Başta bu küçük bir sayı gibi görünse de bir yılın sonunda blog arşivinizde 100’den fazla yazı olacaktır. Zaman içerisinde bu arşivinizin gelişmesini görebilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Hızlı bir şekilde içerik üreterek, birkaç ay sonra yazı yazmaya ara verdiğinizde sürekliliği bozmuş olduğunuz gibi sadece kısa bir dönem için bu çalışmaları yaptığınız için de uzun vadeli başarıyı elde edemezsiniz. Bu nedenle de planlarınızı haftada 2 blog yazısı ike sınırlandırın. Eğer iş gücünüz ve vaktiniz yetiyorsa; aynı zamanda da yazacak yeni konular bulabiliyorsanız, zaman içerisinde bu sayıyı artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

Konuk yazarlık yapın

Profesyonel SEO çalışmaları yapmak istiyorsanız, o zaman arada sırada kendi sitenizin dışına da bakmanız gerekiyor. Sitenize link almak ve sayfa değerini artırarak, farklı kanallar üzerinde siteniz veya ürünlerinizle ilgili tanıtım yapmak istiyorsanız konuk yazarlık yapmayı da denemelisiniz.

Sektörünüzle ilgili olabilecek dijital yayınlarda sektörel deneyimlerinizi ve görüşlerinizi paylaşacağınız blog yazıları hazırlayarak, konuk yazar olarak bu platformlara dahil olabilirsiniz. Konuk yazarlık yapmak SEO haricinde de başka kazanımlar sunmaktadır:

  • Sitenize back link almanızı sağlar
  • Marka ve ürün bilinirliğinizi artırabilirsiniz
  • Sektördeki liderlerle iletişime geçerek, kendinizi tanıtabilirsiniz
  • Kişisel markanızı güçlendirirsiniz
  • Bu kanallar üzerinden e-ticaret sitenize trafik çekersiniz
  • Sosyal platformlar üzerinde etkileşim yaratabilirsiniz

Konuk yazarlık yaparken de ilgi çekici bir konu üzerinde durmanız gerekecektir. Dijital yayınlarla iletişime geçerek, onların ilgilendikleri konular olup olmadığını sorabilirsiniz. Konuk yazarlıkta çok abartıya kaçmamak da gerekiyor. Bu sebeple de haftada bir yazı ile başlayabilirsiniz. Bu tempoda gittiğinizde dahi bir yıl içerisinde 50 farklı konuk yazı oluşturmuş olursunuz.

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Farklı kaynaklardan web sitenize link almak ve trafik çekmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de influencer pazarlamadır. Profesyonel SEO çalışmalarınızı bu yönde ilerlettiğinizde, başka yayıncı ve kullanıcılar belli bir ücret karşılığında markanızla ilgil içerik üretimi yapacaktır.

Bu içerikleri video ya da blog yazıları şeklinde hazırlatmanız, SEO konusunda size daha faydalı olacaktır. Instagram üzerinden bir gönderi paylaşımı yerine video çekimi yaptırmak ve Youtube gibi video platformları üzerinde bunları yayınlatmak SEO açısından daha etkilidir.

Bunun yanı sıra blog yazıları için de influencer yayıncılardan yararlandığınızda, arama sorgularından sitenize trafik çekmenizi sağlayacak ve yönlendirme trafiğinizi artıracak yeni kanallar yaratmış olursunuz. Markanızla ilgili internet üzerindeki içerik sayısını artırmaya başladığınızda da marka ve ürün bilinirliğinizi de doğal olarak artırmaya başlarsınız.

Haftada 1-2 saatinizi Google Analytics üzerinde harcayın

Google Analytics, profesyonel SEO çalışmalarınız için en önemli aracınız olacaktır. Siteniz üzerindeki faaliyetleri takip etmek için bu aracı haftada en az 1-2 saat kullanmanız gerekiyor.

İlgili rehber: Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular

Google Analytics üzerinde, blog yazılarınızın ne kadar trafik aldığını görebilir, hangi anahtar kelimeler ve hangi kanallar üzerinden trafik aldığınızı, bu trafiğine ne kadarının organik ne kadarının yönlendirme olduğunu da görebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunlara ek olarak ürün sayfalarınızla ilgili araştırmalarınızı yaparak, bu sayfalardan hangilerinin trafik alıp hangilerinin almadığını görebilir ve bu doğrultuda da yeni anahtar kelime ve hedeflemeler yaparak, bu içerikleri yeniden elden geçirebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

Haftada 1-2 saatinizi mevcut içeriklerinizi düzenlemeye ayırın

Profesyonel SEO çalışmalarında üzerinde durmanız gerekenlerden biri de sitenizdeki mevcut içeriklerdir. SEO çalışmaları bir kez yapılıp sonrasında da bırakılan işler değildir. Düzenli olarak takip edilerek, yeri geldiğinde güncellenerek yeniden yapılan işlerdir.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

Google Analytics üzerinde yaptığınız araştırma ve analizlerden sonra sayfalarınızın gelen performanslarını öğrenebilirsiniz. Bu noktada da hangi sayfaların geliştirmeye ihtiyacı olduğunu bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Sayfa başlığını değiştirmek, meta açıklamalarına el atmak, ürün açıklama ve fotoğraf alt etiketlerini düzenlemek, yeni açıklama metinleriyle yeni anahtar kelimelere yönelmek gibi birçok çalışmayı mevcut içerikleriniz üzerinde yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Bir şirket, çalıştığı alanda başarılı olmak için gerekli tüm hazırlıkları, kendi bünyesinde en iyi seviyede yapsa da olumlu sonuçlara ulaşmayı garanti altına alamaz. Çünkü her bir şirket kendi iç faaliyetlerini, aslında...
21 Ocak 2022
Markethinkers
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
IdeaSoft
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın