fbpx

Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları

9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları

Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de birçok firma bu çalışmaları kendi firmaları içerisinde yapmaya çalışıyor ya da yapmaktan kaçınıyor. Bu da organik olarak alınabilecek trafiklerin ve potansiyel geri dönüşümlerin kaçmasına neden oluyor.

Küçük işletmeler kendi e-ticaret siteleri üzerinde profesyonel SEO çalışmalarını haftalık olarak uygulayabilirler. Temel ve basit uygulamalar üzerinde durmak ve düzenli olarak bu çalışmaları yapmak, uzun vadede size sonuçlar getirmeye başlayacaktır.

Küçük işletmeler için haftalık profesyonel SEO çalışmaları

Haftada iki blog içeriği oluşturun

İçerik pazarlama SEO çalışmaları için önemli bir yere sahiptir. Web sitenizi düzenli olarak güncellemenizi sağlarken, bu içerikler aynı zamanda SEO değeri taşıdığı için arama sorgularına yanıt vererek, sitenize organik trafik çekmenizi sağlar.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Birçok firma her gün düzenli olarak bir tane blog içeriği girmenin gerektiğini düşünüyor. Bu yanlış bir düşünce değildir; ancak içerik pazarlama çalışmaları da bir mesai ve tecrübe gerektirmektedir. Diğer işlerle uğraşırken, blog yazmaya vakit ayırmak bir hayli zor olabilir. Ya da her gün yazacak bir konu bulmak bir yerden sonra zorlaşabilir.

Bu durumda da hem hazırlanan içeriğin kalitesini artırmak ve hem de uzun vadede bu sürekliliği korumak için kendinize haftada 2 blog yazısı yazma hedefi koymayı deneyebilirsiniz. Başta bu küçük bir sayı gibi görünse de bir yılın sonunda blog arşivinizde 100’den fazla yazı olacaktır. Zaman içerisinde bu arşivinizin gelişmesini görebilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Hızlı bir şekilde içerik üreterek, birkaç ay sonra yazı yazmaya ara verdiğinizde sürekliliği bozmuş olduğunuz gibi sadece kısa bir dönem için bu çalışmaları yaptığınız için de uzun vadeli başarıyı elde edemezsiniz. Bu nedenle de planlarınızı haftada 2 blog yazısı ike sınırlandırın. Eğer iş gücünüz ve vaktiniz yetiyorsa; aynı zamanda da yazacak yeni konular bulabiliyorsanız, zaman içerisinde bu sayıyı artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

Konuk yazarlık yapın

Profesyonel SEO çalışmaları yapmak istiyorsanız, o zaman arada sırada kendi sitenizin dışına da bakmanız gerekiyor. Sitenize link almak ve sayfa değerini artırarak, farklı kanallar üzerinde siteniz veya ürünlerinizle ilgili tanıtım yapmak istiyorsanız konuk yazarlık yapmayı da denemelisiniz.

Sektörünüzle ilgili olabilecek dijital yayınlarda sektörel deneyimlerinizi ve görüşlerinizi paylaşacağınız blog yazıları hazırlayarak, konuk yazar olarak bu platformlara dahil olabilirsiniz. Konuk yazarlık yapmak SEO haricinde de başka kazanımlar sunmaktadır:

  • Sitenize back link almanızı sağlar
  • Marka ve ürün bilinirliğinizi artırabilirsiniz
  • Sektördeki liderlerle iletişime geçerek, kendinizi tanıtabilirsiniz
  • Kişisel markanızı güçlendirirsiniz
  • Bu kanallar üzerinden e-ticaret sitenize trafik çekersiniz
  • Sosyal platformlar üzerinde etkileşim yaratabilirsiniz

Konuk yazarlık yaparken de ilgi çekici bir konu üzerinde durmanız gerekecektir. Dijital yayınlarla iletişime geçerek, onların ilgilendikleri konular olup olmadığını sorabilirsiniz. Konuk yazarlıkta çok abartıya kaçmamak da gerekiyor. Bu sebeple de haftada bir yazı ile başlayabilirsiniz. Bu tempoda gittiğinizde dahi bir yıl içerisinde 50 farklı konuk yazı oluşturmuş olursunuz.

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Farklı kaynaklardan web sitenize link almak ve trafik çekmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de influencer pazarlamadır. Profesyonel SEO çalışmalarınızı bu yönde ilerlettiğinizde, başka yayıncı ve kullanıcılar belli bir ücret karşılığında markanızla ilgil içerik üretimi yapacaktır.

Bu içerikleri video ya da blog yazıları şeklinde hazırlatmanız, SEO konusunda size daha faydalı olacaktır. Instagram üzerinden bir gönderi paylaşımı yerine video çekimi yaptırmak ve Youtube gibi video platformları üzerinde bunları yayınlatmak SEO açısından daha etkilidir.

Bunun yanı sıra blog yazıları için de influencer yayıncılardan yararlandığınızda, arama sorgularından sitenize trafik çekmenizi sağlayacak ve yönlendirme trafiğinizi artıracak yeni kanallar yaratmış olursunuz. Markanızla ilgili internet üzerindeki içerik sayısını artırmaya başladığınızda da marka ve ürün bilinirliğinizi de doğal olarak artırmaya başlarsınız.

Haftada 1-2 saatinizi Google Analytics üzerinde harcayın

Google Analytics, profesyonel SEO çalışmalarınız için en önemli aracınız olacaktır. Siteniz üzerindeki faaliyetleri takip etmek için bu aracı haftada en az 1-2 saat kullanmanız gerekiyor.

İlgili rehber: Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular

Google Analytics üzerinde, blog yazılarınızın ne kadar trafik aldığını görebilir, hangi anahtar kelimeler ve hangi kanallar üzerinden trafik aldığınızı, bu trafiğine ne kadarının organik ne kadarının yönlendirme olduğunu da görebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunlara ek olarak ürün sayfalarınızla ilgili araştırmalarınızı yaparak, bu sayfalardan hangilerinin trafik alıp hangilerinin almadığını görebilir ve bu doğrultuda da yeni anahtar kelime ve hedeflemeler yaparak, bu içerikleri yeniden elden geçirebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

Haftada 1-2 saatinizi mevcut içeriklerinizi düzenlemeye ayırın

Profesyonel SEO çalışmalarında üzerinde durmanız gerekenlerden biri de sitenizdeki mevcut içeriklerdir. SEO çalışmaları bir kez yapılıp sonrasında da bırakılan işler değildir. Düzenli olarak takip edilerek, yeri geldiğinde güncellenerek yeniden yapılan işlerdir.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik

Google Analytics üzerinde yaptığınız araştırma ve analizlerden sonra sayfalarınızın gelen performanslarını öğrenebilirsiniz. Bu noktada da hangi sayfaların geliştirmeye ihtiyacı olduğunu bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Sayfa başlığını değiştirmek, meta açıklamalarına el atmak, ürün açıklama ve fotoğraf alt etiketlerini düzenlemek, yeni açıklama metinleriyle yeni anahtar kelimelere yönelmek gibi birçok çalışmayı mevcut içerikleriniz üzerinde yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
IdeaSoft
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan