fbpx

Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir şekilde yapılmalıdır. Bir tarafa daha fazla yatırım yapmak, diğer tarafın dengesiz gitmesine ya da büyüyememesine neden olabilir. Bu sebeple de iyi bütçe yönetimi ve planlaması e-ticaret firmaları için gereklidir.

Bütçe yönetimi nasıl yapılır?

Bütçenin asıl macının ne olduğunu unutmayın

Bütçe yönetimi yaparken, bütçenin asıl amacının ne olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Bütçe sadece kasaya giren ya da oradan çıka para değildir. Başka birçok anlama gelmektedir.

Bütçe;

  • şirketin genel finansal durumunu kontrol etmeyi sağlar
  • şirketin hedeflerini yerine getirip getiremeyeceğinin belirlenmesinde rol oynar.
  • şirketin genel mali durumunu göstererek, nelere yatırım yapılıp, nelere yapılamayacağını gösterirç.
  • yaklaşmakta olan projeler için şirketin elindeki kaynakları gösterir.

Bu kavramaları iyi bir şekilde anlamanız ve detaylandırmanız, bütçenizi daha iyi planlamanıza da yardımcı olacaktır.

Giderlerinizi her zaman yüksek hesaplayın

Bütçe yönetimi yaparken, gelir ve giderlerinizi de detaylı bir şekilde hesaplamanız gerekir. Gelir kalemlerinizi belirlediğiniz gibi giderlerinizin de hesabını tutmanız önemli. Giderlerinizi takip ederken de bunları her zaman olduğundan biraz daha yüksekmiş gibi göstermenizde de fayda vardır.

Bunun sebebi ise, şirket olarak iş yaptığınzıda beklemediğiniz giderler çıkabilimesi. Donanımsal tarafta, web sitenizde, şirket içinde, ofisle ilgili giderlerde beklenmedik maliyetler karşınıza çıkabilir. Bunun yanı sıra ekonomide dalgalanma nedeniyle sabit giderlerinizin bedeli artış gösterebilir. Buna uyum sağlamak ve bütçe yönetiminde eksiye geçmemek için giderlerinizi olduğundan yüksek göstermeniz sizin yararınıza olacaktır.

İlgili rehber: Gelir gider hesaplama nasıl yapılır?

Muhasebenizi kusursuz bir şekilde tutun

Bütçe yönetimi yaparken, muhasebeniz de kusursuz olmalı. Elinizdeki bütçeyi verimli bir şekilde kullanmak, harcamalarınızı takip etmek, ödemelerinizi vaktinde yapmak, gelir kalemlerinizi tutmak ve bunları analiz edebilmek için muhasebe yönetimi de yapmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler

Bir mali müşsavirle çalışıyor olsanız dahi mali raporlarınız sizin de elinizin altında olmalıdır. Bu verileri analiz ederek, şirket giderlerinizi takip edebilir, harcamalarınızı analiz edebilir, vergi ödemelerinizi inceleyebilir ve bu alanlarda nasıl geliştirmeler yapacağınızı bu analizlerle beraber bir plana oturtabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Planınızı hazırlayın

Elinizdeki bütçeyi nasıl ve hangi kanallara dağıtacağınızın planını da yapmanız bu süreçte önemli. 3, 6 aylık ve yıllık planlar yapmanız, elinizdeki sermayeyi daha iyi kontrol etmenizi sağlar. Operasyonel tarafa, şirket içine, Ar-Ge ve pazarlama ile reklam çalışmalarına ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı yıl başında planlamanız doğru bir yaklaşım olacaktır.

Tüm bu farklı alanlar için belli bir bütçe ayırmanız ve yıl içerisinde bu alanlardan geliştirilmesi gereken bölümleri belirleyerek, ek bütçelerle bu alanları kuvvetlendirmelisiniz. Böylelikle şirketinizi eşit bir şekilde güçlendirerek, uzun vadede daha başarılı bir firma haline de getirebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

Önemli olan konulara odaklanın

Bütçe yönetimi yaparken, bir önceliğinizde şirketiniz için en önemli olan konulara odaklanmak olacaktır. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi şirketinizin bazı alanlarının, diğerlerine kıyasla daha fazla geliştirilmesi gerekebilir. Bu sebeple de SWOT analizi yapmanız ve şirketiniz için önemli ve geliştirilmesi gereken alanları belirlemeniz ilk etapta önemlidir.

İlgili rehber: SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi

Geliştirilmesi gereken ve önem arz eden alanları belirledikten sonra da elinizdeki bütçeden bu alanlar için belli bir para ayırmanız ve geliştirmeleri yapmanız gerekir. Zayıf olduğunuz alanlar, rekabette sizi bir adım geriye taşıyacağı gibi şirketinizin gelişmesine de engel olur. Bu sebeple de önemli konulara para ayırı gerekli geliştirmeleri yapmayı ertelememelisiniz.

Herşeyi detaylandırın

Bütçe yönetimi, herşeyi detaylandırarak yapılması gereken bir çalışmadır. Bütçe ayrılmış bütün alanlarda yapılan çalışmaları, gelirler, giderler, yapılan çalışmalardan elde edilen yatırım getirileri, geri dönüşüm oranları hesaplanarak detaylı bir şekilde bu plana dahil edilmelidir.

Hem gelir açısından hem gider açısından herşeyin kalem kalem yazılması gerekir. Bunlara ek olarak pazarlama ve reklam çalışmalarınızın performans analizlerini yapmanız ve bunların sonuçlarını da bütçe planınıza not etmeniz gerekir. Hangi kanallar yaptığınız hangi çalışmaların iyi sonuç verdiğini hangilerinin vermediğini ve bunlara ne kadarlık harcama yapıldığını takip ederek, ilerleyen zamanlardaki bütçe dağıtımlarınızda bu çalışmaların performanslarını artıracak kararlar almanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette finans ve muhasebeye ilişkin önemli ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan