Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir şekilde yapılmalıdır. Bir tarafa daha fazla yatırım yapmak, diğer tarafın dengesiz gitmesine ya da büyüyememesine neden olabilir. Bu sebeple de iyi bütçe yönetimi ve planlaması e-ticaret firmaları için gereklidir.

Bütçe yönetimi nasıl yapılır?

Bütçenin asıl macının ne olduğunu unutmayın

Bütçe yönetimi yaparken, bütçenin asıl amacının ne olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Bütçe sadece kasaya giren ya da oradan çıka para değildir. Başka birçok anlama gelmektedir.

Bütçe;

  • şirketin genel finansal durumunu kontrol etmeyi sağlar
  • şirketin hedeflerini yerine getirip getiremeyeceğinin belirlenmesinde rol oynar.
  • şirketin genel mali durumunu göstererek, nelere yatırım yapılıp, nelere yapılamayacağını gösterirç.
  • yaklaşmakta olan projeler için şirketin elindeki kaynakları gösterir.

Bu kavramaları iyi bir şekilde anlamanız ve detaylandırmanız, bütçenizi daha iyi planlamanıza da yardımcı olacaktır.

Giderlerinizi her zaman yüksek hesaplayın

Bütçe yönetimi yaparken, gelir ve giderlerinizi de detaylı bir şekilde hesaplamanız gerekir. Gelir kalemlerinizi belirlediğiniz gibi giderlerinizin de hesabını tutmanız önemli. Giderlerinizi takip ederken de bunları her zaman olduğundan biraz daha yüksekmiş gibi göstermenizde de fayda vardır.

Bunun sebebi ise, şirket olarak iş yaptığınzıda beklemediğiniz giderler çıkabilimesi. Donanımsal tarafta, web sitenizde, şirket içinde, ofisle ilgili giderlerde beklenmedik maliyetler karşınıza çıkabilir. Bunun yanı sıra ekonomide dalgalanma nedeniyle sabit giderlerinizin bedeli artış gösterebilir. Buna uyum sağlamak ve bütçe yönetiminde eksiye geçmemek için giderlerinizi olduğundan yüksek göstermeniz sizin yararınıza olacaktır.

İlgili rehber: Gelir gider hesaplama nasıl yapılır?

Muhasebenizi kusursuz bir şekilde tutun

Bütçe yönetimi yaparken, muhasebeniz de kusursuz olmalı. Elinizdeki bütçeyi verimli bir şekilde kullanmak, harcamalarınızı takip etmek, ödemelerinizi vaktinde yapmak, gelir kalemlerinizi tutmak ve bunları analiz edebilmek için muhasebe yönetimi de yapmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler

Bir mali müşsavirle çalışıyor olsanız dahi mali raporlarınız sizin de elinizin altında olmalıdır. Bu verileri analiz ederek, şirket giderlerinizi takip edebilir, harcamalarınızı analiz edebilir, vergi ödemelerinizi inceleyebilir ve bu alanlarda nasıl geliştirmeler yapacağınızı bu analizlerle beraber bir plana oturtabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Planınızı hazırlayın

Elinizdeki bütçeyi nasıl ve hangi kanallara dağıtacağınızın planını da yapmanız bu süreçte önemli. 3, 6 aylık ve yıllık planlar yapmanız, elinizdeki sermayeyi daha iyi kontrol etmenizi sağlar. Operasyonel tarafa, şirket içine, Ar-Ge ve pazarlama ile reklam çalışmalarına ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı yıl başında planlamanız doğru bir yaklaşım olacaktır.

Tüm bu farklı alanlar için belli bir bütçe ayırmanız ve yıl içerisinde bu alanlardan geliştirilmesi gereken bölümleri belirleyerek, ek bütçelerle bu alanları kuvvetlendirmelisiniz. Böylelikle şirketinizi eşit bir şekilde güçlendirerek, uzun vadede daha başarılı bir firma haline de getirebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

Önemli olan konulara odaklanın

Bütçe yönetimi yaparken, bir önceliğinizde şirketiniz için en önemli olan konulara odaklanmak olacaktır. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi şirketinizin bazı alanlarının, diğerlerine kıyasla daha fazla geliştirilmesi gerekebilir. Bu sebeple de SWOT analizi yapmanız ve şirketiniz için önemli ve geliştirilmesi gereken alanları belirlemeniz ilk etapta önemlidir.

İlgili rehber: SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi

Geliştirilmesi gereken ve önem arz eden alanları belirledikten sonra da elinizdeki bütçeden bu alanlar için belli bir para ayırmanız ve geliştirmeleri yapmanız gerekir. Zayıf olduğunuz alanlar, rekabette sizi bir adım geriye taşıyacağı gibi şirketinizin gelişmesine de engel olur. Bu sebeple de önemli konulara para ayırı gerekli geliştirmeleri yapmayı ertelememelisiniz.

Herşeyi detaylandırın

Bütçe yönetimi, herşeyi detaylandırarak yapılması gereken bir çalışmadır. Bütçe ayrılmış bütün alanlarda yapılan çalışmaları, gelirler, giderler, yapılan çalışmalardan elde edilen yatırım getirileri, geri dönüşüm oranları hesaplanarak detaylı bir şekilde bu plana dahil edilmelidir.

Hem gelir açısından hem gider açısından herşeyin kalem kalem yazılması gerekir. Bunlara ek olarak pazarlama ve reklam çalışmalarınızın performans analizlerini yapmanız ve bunların sonuçlarını da bütçe planınıza not etmeniz gerekir. Hangi kanallar yaptığınız hangi çalışmaların iyi sonuç verdiğini hangilerinin vermediğini ve bunlara ne kadarlık harcama yapıldığını takip ederek, ilerleyen zamanlardaki bütçe dağıtımlarınızda bu çalışmaların performanslarını artıracak kararlar almanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette finans ve muhasebeye ilişkin önemli ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin