Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri

14 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef kitlelere ulaşabilir ve markaları ile ürünlerini tanıtarak, geri dönüşümlerini artırabilirler. Bu rehberimizde de küçük işletmelerin yararlanabileceği pazarlama yöntemlerini ele alacağız.

Küçük işletmeler için pazarlama yöntemleri

Marka kimliğinizi oluşturu

Pazarlama çalışmalarının planlanması ve bir strateji oluşturulabilmesi için öncelikle marka kimliğinizi oluşturmanız gerekir. Marka kimliğiniz, pazarlamada kullanacağınız metinleri, fotoğrafları ve dilinizi belirleyeceği için öncelikle markanızın kişiliğini ve kimlere ulaştığını belirlemeniz gerekir.

Hedef kitlenizi belirleyin

Pazarlama yöntemleri üzerine çalışmadan önce yapmanız gerekenlerden biri de hedef kitlenizi belirlemek. Marka kimliğinizi oluştururken hedef kitlenizi de göz önünde bulundurmanız gerektiği için bu iki çalışmayı beraber yürütmeniz önemlidir. Hedef kitlenizi ve ulaşmak istediğiniz müşteri profilini belirledikten sonra da pazarlama stratejileriniz üzerine çalışmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

SEO çalışmalarına yatırım yapın

Küçük işletmeler düşük bütçelerle, kendi SEO çalışmalarını yapabilirler. Tabii ki profesyonel bir destek almak bu çalışmaların verimliliğini artıracaktır; fakat kendi imkanlarınızla da bu çalışmaları yapabilirsiniz. Ürün, kategori ve varış sayfalarının yanı sıra içerik pazarlama çalışmaları üzerinde de SEO çalışmaları yaparak, arama motorlarından organik olarak trafik çekerek, marka ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri

İçerik pazarlama çalışmaları yapın

İçerik pazarlama da küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Blog bölümü üzerinde marka, ürünler, sektör ile ilgili blog yazıları paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra organik trafik çekmek için SEO odaklı içerik fikirleri üreterek, organik trafik çekerek, sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Anahtar kelime fırsatlarını araştırın

Kullanılabilecek pazarlama yöntemleri arasında anahtar kelime fırsatlarını araştırmak da yer alıyor. Anahtar kelime fırsatlarını araştırarak, hem ürünleriniz özelinde çalışmalar yapabilir hem de blog içerikleriniz için fikirler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

Sosyal medya stratejinizi geliştirin

Sosyal mecralar, pazarlama çalışmalarında en sık tercih edilen platformlar arasında ye aldığı için küçük işletmeler bu kanallar üzerinde durmalı. Sosyal medya stratejisini geliştirmek de bu süreçteki ilk adımınız olabilir. Sosyal mecralarda nasıl bir dil kullanacağınız, ne sıklıkta içerik yayını yapacağınız, ne tür içerikler paylaşacağınız, haftanın kaç günü aktif bir şekilde paylaşım yapacağınız ve sosyal ağlar üzerindeki müşteri hizmetleriniz nasıl olacak belli olmalı. Bunun için de stratejinizi oluşturmanız çok önemlidir. Aşağıdaki rehber serimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

Fotoğraf ve video içerikler üzerinde testler yapın

Pazarlama yöntemleri üzerinde çalışırken sosyal mecraları da göz önünde bulundurmanız oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden mevcut takipçilerinizle etkileşime girerken, yeni hedef kitlelere de ulaşabilirsiniz. Bunu sağlamak için içerik planı oluşturmanız öncelikli adımınız olmalı.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sosyal ağlar günümüzde görsellik üzerine yoğunlaştığı için de fotoğraf ve özellikle de video içerik üzerinde testler yapmanız oldukça önemli. Video içerikler sosyal ağlarda etkileşimi artırmak için önemli içerik türleri arasında yer aldığı için videolar üzerine yoğunlaşmanız, bu platformlardaki etkileşimleri artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

E-posta pazarlama çalışmalarına odaklanın

Başlangıçta düşük bütçe gerektiren pazarlama yöntemleri arasında e-posta pazarlama da yer alıyor. Web sitenizi ziyaret eden ve listenize abone olan kişilere özel fırsat, kampanya ve indirimler sunabilirsiniz. E-posta pazarlama günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama kanallarından biri olduğu için, bu çalışmaları kendi e-ticaret sitenizde de uygulayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

İlgili rehber: E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan