
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef kitlelere ulaşabilir ve markaları ile ürünlerini tanıtarak, geri dönüşümlerini artırabilirler. Bu rehberimizde de küçük işletmelerin yararlanabileceği pazarlama yöntemlerini ele alacağız.
Küçük işletmeler için pazarlama yöntemleri
Marka kimliğinizi oluşturu
Pazarlama çalışmalarının planlanması ve bir strateji oluşturulabilmesi için öncelikle marka kimliğinizi oluşturmanız gerekir. Marka kimliğiniz, pazarlamada kullanacağınız metinleri, fotoğrafları ve dilinizi belirleyeceği için öncelikle markanızın kişiliğini ve kimlere ulaştığını belirlemeniz gerekir.
Hedef kitlenizi belirleyin
Pazarlama yöntemleri üzerine çalışmadan önce yapmanız gerekenlerden biri de hedef kitlenizi belirlemek. Marka kimliğinizi oluştururken hedef kitlenizi de göz önünde bulundurmanız gerektiği için bu iki çalışmayı beraber yürütmeniz önemlidir. Hedef kitlenizi ve ulaşmak istediğiniz müşteri profilini belirledikten sonra da pazarlama stratejileriniz üzerine çalışmaya başlayabilirsiniz.
İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu
İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
SEO çalışmalarına yatırım yapın
Küçük işletmeler düşük bütçelerle, kendi SEO çalışmalarını yapabilirler. Tabii ki profesyonel bir destek almak bu çalışmaların verimliliğini artıracaktır; fakat kendi imkanlarınızla da bu çalışmaları yapabilirsiniz. Ürün, kategori ve varış sayfalarının yanı sıra içerik pazarlama çalışmaları üzerinde de SEO çalışmaları yaparak, arama motorlarından organik olarak trafik çekerek, marka ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.
İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
İlgili rehber: E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
İçerik pazarlama çalışmaları yapın
İçerik pazarlama da küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Blog bölümü üzerinde marka, ürünler, sektör ile ilgili blog yazıları paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra organik trafik çekmek için SEO odaklı içerik fikirleri üreterek, organik trafik çekerek, sitenize trafik sağlayabilirsiniz.
İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
Anahtar kelime fırsatlarını araştırın
Kullanılabilecek pazarlama yöntemleri arasında anahtar kelime fırsatlarını araştırmak da yer alıyor. Anahtar kelime fırsatlarını araştırarak, hem ürünleriniz özelinde çalışmalar yapabilir hem de blog içerikleriniz için fikirler bulabilirsiniz.
İlgili rehber: Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Sosyal medya stratejinizi geliştirin
Sosyal mecralar, pazarlama çalışmalarında en sık tercih edilen platformlar arasında ye aldığı için küçük işletmeler bu kanallar üzerinde durmalı. Sosyal medya stratejisini geliştirmek de bu süreçteki ilk adımınız olabilir. Sosyal mecralarda nasıl bir dil kullanacağınız, ne sıklıkta içerik yayını yapacağınız, ne tür içerikler paylaşacağınız, haftanın kaç günü aktif bir şekilde paylaşım yapacağınız ve sosyal ağlar üzerindeki müşteri hizmetleriniz nasıl olacak belli olmalı. Bunun için de stratejinizi oluşturmanız çok önemlidir. Aşağıdaki rehber serimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.
İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Fotoğraf ve video içerikler üzerinde testler yapın
Pazarlama yöntemleri üzerinde çalışırken sosyal mecraları da göz önünde bulundurmanız oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden mevcut takipçilerinizle etkileşime girerken, yeni hedef kitlelere de ulaşabilirsiniz. Bunu sağlamak için içerik planı oluşturmanız öncelikli adımınız olmalı.
İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal ağlar günümüzde görsellik üzerine yoğunlaştığı için de fotoğraf ve özellikle de video içerik üzerinde testler yapmanız oldukça önemli. Video içerikler sosyal ağlarda etkileşimi artırmak için önemli içerik türleri arasında yer aldığı için videolar üzerine yoğunlaşmanız, bu platformlardaki etkileşimleri artırmanıza yardımcı olur.
İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-posta pazarlama çalışmalarına odaklanın
Başlangıçta düşük bütçe gerektiren pazarlama yöntemleri arasında e-posta pazarlama da yer alıyor. Web sitenizi ziyaret eden ve listenize abone olan kişilere özel fırsat, kampanya ve indirimler sunabilirsiniz. E-posta pazarlama günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama kanallarından biri olduğu için, bu çalışmaları kendi e-ticaret sitenizde de uygulayabilirsiniz.
İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
İlgili rehber: E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler