fbpx

Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri

14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri

Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef kitlelere ulaşabilir ve markaları ile ürünlerini tanıtarak, geri dönüşümlerini artırabilirler. Bu rehberimizde de küçük işletmelerin yararlanabileceği pazarlama yöntemlerini ele alacağız.

Küçük işletmeler için pazarlama yöntemleri

Marka kimliğinizi oluşturu

Pazarlama çalışmalarının planlanması ve bir strateji oluşturulabilmesi için öncelikle marka kimliğinizi oluşturmanız gerekir. Marka kimliğiniz, pazarlamada kullanacağınız metinleri, fotoğrafları ve dilinizi belirleyeceği için öncelikle markanızın kişiliğini ve kimlere ulaştığını belirlemeniz gerekir.

Hedef kitlenizi belirleyin

Pazarlama yöntemleri üzerine çalışmadan önce yapmanız gerekenlerden biri de hedef kitlenizi belirlemek. Marka kimliğinizi oluştururken hedef kitlenizi de göz önünde bulundurmanız gerektiği için bu iki çalışmayı beraber yürütmeniz önemlidir. Hedef kitlenizi ve ulaşmak istediğiniz müşteri profilini belirledikten sonra da pazarlama stratejileriniz üzerine çalışmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

SEO çalışmalarına yatırım yapın

Küçük işletmeler düşük bütçelerle, kendi SEO çalışmalarını yapabilirler. Tabii ki profesyonel bir destek almak bu çalışmaların verimliliğini artıracaktır; fakat kendi imkanlarınızla da bu çalışmaları yapabilirsiniz. Ürün, kategori ve varış sayfalarının yanı sıra içerik pazarlama çalışmaları üzerinde de SEO çalışmaları yaparak, arama motorlarından organik olarak trafik çekerek, marka ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri

İçerik pazarlama çalışmaları yapın

İçerik pazarlama da küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Blog bölümü üzerinde marka, ürünler, sektör ile ilgili blog yazıları paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra organik trafik çekmek için SEO odaklı içerik fikirleri üreterek, organik trafik çekerek, sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Anahtar kelime fırsatlarını araştırın

Kullanılabilecek pazarlama yöntemleri arasında anahtar kelime fırsatlarını araştırmak da yer alıyor. Anahtar kelime fırsatlarını araştırarak, hem ürünleriniz özelinde çalışmalar yapabilir hem de blog içerikleriniz için fikirler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

Sosyal medya stratejinizi geliştirin

Sosyal mecralar, pazarlama çalışmalarında en sık tercih edilen platformlar arasında ye aldığı için küçük işletmeler bu kanallar üzerinde durmalı. Sosyal medya stratejisini geliştirmek de bu süreçteki ilk adımınız olabilir. Sosyal mecralarda nasıl bir dil kullanacağınız, ne sıklıkta içerik yayını yapacağınız, ne tür içerikler paylaşacağınız, haftanın kaç günü aktif bir şekilde paylaşım yapacağınız ve sosyal ağlar üzerindeki müşteri hizmetleriniz nasıl olacak belli olmalı. Bunun için de stratejinizi oluşturmanız çok önemlidir. Aşağıdaki rehber serimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

Fotoğraf ve video içerikler üzerinde testler yapın

Pazarlama yöntemleri üzerinde çalışırken sosyal mecraları da göz önünde bulundurmanız oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden mevcut takipçilerinizle etkileşime girerken, yeni hedef kitlelere de ulaşabilirsiniz. Bunu sağlamak için içerik planı oluşturmanız öncelikli adımınız olmalı.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sosyal ağlar günümüzde görsellik üzerine yoğunlaştığı için de fotoğraf ve özellikle de video içerik üzerinde testler yapmanız oldukça önemli. Video içerikler sosyal ağlarda etkileşimi artırmak için önemli içerik türleri arasında yer aldığı için videolar üzerine yoğunlaşmanız, bu platformlardaki etkileşimleri artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

E-posta pazarlama çalışmalarına odaklanın

Başlangıçta düşük bütçe gerektiren pazarlama yöntemleri arasında e-posta pazarlama da yer alıyor. Web sitenizi ziyaret eden ve listenize abone olan kişilere özel fırsat, kampanya ve indirimler sunabilirsiniz. E-posta pazarlama günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama kanallarından biri olduğu için, bu çalışmaları kendi e-ticaret sitenizde de uygulayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

İlgili rehber: E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
IdeaSoft
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan