Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri

14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri

Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef kitlelere ulaşabilir ve markaları ile ürünlerini tanıtarak, geri dönüşümlerini artırabilirler. Bu rehberimizde de küçük işletmelerin yararlanabileceği pazarlama yöntemlerini ele alacağız.

Küçük işletmeler için pazarlama yöntemleri

Marka kimliğinizi oluşturu

Pazarlama çalışmalarının planlanması ve bir strateji oluşturulabilmesi için öncelikle marka kimliğinizi oluşturmanız gerekir. Marka kimliğiniz, pazarlamada kullanacağınız metinleri, fotoğrafları ve dilinizi belirleyeceği için öncelikle markanızın kişiliğini ve kimlere ulaştığını belirlemeniz gerekir.

Hedef kitlenizi belirleyin

Pazarlama yöntemleri üzerine çalışmadan önce yapmanız gerekenlerden biri de hedef kitlenizi belirlemek. Marka kimliğinizi oluştururken hedef kitlenizi de göz önünde bulundurmanız gerektiği için bu iki çalışmayı beraber yürütmeniz önemlidir. Hedef kitlenizi ve ulaşmak istediğiniz müşteri profilini belirledikten sonra da pazarlama stratejileriniz üzerine çalışmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

SEO çalışmalarına yatırım yapın

Küçük işletmeler düşük bütçelerle, kendi SEO çalışmalarını yapabilirler. Tabii ki profesyonel bir destek almak bu çalışmaların verimliliğini artıracaktır; fakat kendi imkanlarınızla da bu çalışmaları yapabilirsiniz. Ürün, kategori ve varış sayfalarının yanı sıra içerik pazarlama çalışmaları üzerinde de SEO çalışmaları yaparak, arama motorlarından organik olarak trafik çekerek, marka ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri

İçerik pazarlama çalışmaları yapın

İçerik pazarlama da küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Blog bölümü üzerinde marka, ürünler, sektör ile ilgili blog yazıları paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra organik trafik çekmek için SEO odaklı içerik fikirleri üreterek, organik trafik çekerek, sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Anahtar kelime fırsatlarını araştırın

Kullanılabilecek pazarlama yöntemleri arasında anahtar kelime fırsatlarını araştırmak da yer alıyor. Anahtar kelime fırsatlarını araştırarak, hem ürünleriniz özelinde çalışmalar yapabilir hem de blog içerikleriniz için fikirler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

Sosyal medya stratejinizi geliştirin

Sosyal mecralar, pazarlama çalışmalarında en sık tercih edilen platformlar arasında ye aldığı için küçük işletmeler bu kanallar üzerinde durmalı. Sosyal medya stratejisini geliştirmek de bu süreçteki ilk adımınız olabilir. Sosyal mecralarda nasıl bir dil kullanacağınız, ne sıklıkta içerik yayını yapacağınız, ne tür içerikler paylaşacağınız, haftanın kaç günü aktif bir şekilde paylaşım yapacağınız ve sosyal ağlar üzerindeki müşteri hizmetleriniz nasıl olacak belli olmalı. Bunun için de stratejinizi oluşturmanız çok önemlidir. Aşağıdaki rehber serimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

Fotoğraf ve video içerikler üzerinde testler yapın

Pazarlama yöntemleri üzerinde çalışırken sosyal mecraları da göz önünde bulundurmanız oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden mevcut takipçilerinizle etkileşime girerken, yeni hedef kitlelere de ulaşabilirsiniz. Bunu sağlamak için içerik planı oluşturmanız öncelikli adımınız olmalı.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sosyal ağlar günümüzde görsellik üzerine yoğunlaştığı için de fotoğraf ve özellikle de video içerik üzerinde testler yapmanız oldukça önemli. Video içerikler sosyal ağlarda etkileşimi artırmak için önemli içerik türleri arasında yer aldığı için videolar üzerine yoğunlaşmanız, bu platformlardaki etkileşimleri artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

E-posta pazarlama çalışmalarına odaklanın

Başlangıçta düşük bütçe gerektiren pazarlama yöntemleri arasında e-posta pazarlama da yer alıyor. Web sitenizi ziyaret eden ve listenize abone olan kişilere özel fırsat, kampanya ve indirimler sunabilirsiniz. E-posta pazarlama günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama kanallarından biri olduğu için, bu çalışmaları kendi e-ticaret sitenizde de uygulayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

İlgili rehber: E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın