fbpx

E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri

28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri

E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım atacak girişimciler için bir başlangıç aşaması olarak düşünülmelidir ve zaman içerisinde bu fikirler geliştirilerek daha büyük bir işletme modeline geçilebilir.

Küçük işletme fikirleri niş iş modellerinden, geniş kitlelere hitap edebilecek iş modellerine kadar geniş bir yelpazede ele alınabilir. Ancak niş pazarlar küçük işletmeler için daha karlı ve kolay olabilir; çünkü geniş kitlelere ulaşan yatay e-ticaret modelinde yer alan birçok büyük firma olduğu için, küçük işletmeler bu rekabette ciddi zarar görebilir. Bu yazımızda da girişimciler için küçük işletme fikirlerini ele alacağız.

İlgili rehber: Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?

Girişimciler için küçük işletme fikirleri

Birkaç ürünü paket haline getirerek satın

Bundle olarak adlandırılan ve birkaç ürünü bir araya getirerek satılan ürünler üzerinden bir iş modeli geliştirebilirsiniz. Bu yöntem genelde e-ticaret şirketlerinde sıklıkla kullanılır ve ortalama sepet tutarını artırmak için kullanılır. Ancak bu pazarlama yöntemi bir iş modeli olarak geliştirilerek, kullanıcıların sık ve beraber kullandığı ürünler üzerinde geliştirilebilir.

Paket halinde bu ürünleri satmak hem tüketicilerin gerekli ihtiyaçlarını karşılamalarını sağlarken hem de paket halinde ürünlerle sepet ortalamasını yükselterek satış yapabilirsiniz.

Güzellik ve bakım ürünleri

Son dönemlerde girişimciler ve arasında popüler olan iş modellerinden biri de güzellik ve bakım ürünlerinin internetten satışının yapılması. Güzellik ürünlerini temin ederek kendi online mağazanız üzerinden satışlarınızı yapabilirsiniz. En büyük endüstrilerden biri olması, geniş bir kitleye ulaşma ihtimalinizi artırır; ancak sektörün büyük olması rekabeti de ciddi şekilde artırdığını da unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de daha niş bir kitleye hitap edecek ve büyük markaların çok fazla girmediği alanlara yönelmeniz alacağınız sonuçları artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler - 2019

Takı ve aksesuar ürünleri

Küçük işletme fikirleri arasında tercih edilen iş modellerinden biri de takı ve aksesuarlarının online satışını yapmak. Kendi el işçiliğinizle takı ve mücevher ürünlerinizi üretebilir ve bunların internetten satışını yapabilir ya da bu ürünleri toptan olarak tedarik ederek, kendi e-ticaret siteniz ya da online pazar yerleri üzerinden satabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem

Kişiye özel tasarım ürünler

Küçük işletme fikirleri söz konusu olduğunda kişiye özel tasarımları da göz önünde tutabilirsiniz. Kişiye özel aksesuar ürünleri, tişört, parfüm, takı veya tekstil ürünleri gibi kişiye özel tasarlanan ürünleri de siparişe özel olarak hazırlayabilirsiniz.

Özel tasarım ve kişiye özel hazırlanan ürünler, niş bir kitleye hitap etse de özel günler ve kendi özel koleksiyonlarını oluşturmak isteyenler için iyi bir alternatiftir. Bunun yanı sıra yaptığınız ürünlere ve ürünlerin kalitesine göre ürün fiyatlandırmasında da daha özgür olabilirsiniz.

Baskılı tişörtler

Kendi e-ticaret sitenizde kullanabileceğini iş fikirlerinden biri de baskılı tişört satışları. Küçük işletmeler, yukarıdaki maddede belirttiğimiz gibi kişiye özel tasarımlı baskılı tişört satışları yapabilecekleri gibi toptan tişört alımları yaparak da bu ürünlerin satışlarını gerçekleştirebilirler.

Farklı yaş ve cinsiyetlere göre kendi tişört baskılarınızı yaparak kendi tasarım markanızı da oluşturabileceğinizi hatırlatalım.

İlgili rehber: İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler

El yapımı ürünler

Son dönemlerde popülerliği artan ürün gruplardan biri el yapımı ürünler oldu. Tüketiciler fabrikasyon ürünler yerine el yapımı ürünlere yönelmeye başladıkları ve girişimciler de el yapımı ürünleri internet üzerinden satarak kendilerine gelir yaratmak istedikleri için bu sektör geçtiğimiz yıllar içerisinde büyümeye başladı.

Küçük işletme fikirleri arasında el yapımı ürün satımını da bu sebeple ekleyebiliriz. Yine kendi ürünlerinizi üretebileceğiniz gibi el yapımı üretimi yapan kişi ya da firmalarla anlaşarak onların da ürünlerini internet üzerinden satabilirsiniz.

İlgili rehber: El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?

Siz de kendi online mağazanızı açarak internetten satış yapmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan