E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri

28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri

E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım atacak girişimciler için bir başlangıç aşaması olarak düşünülmelidir ve zaman içerisinde bu fikirler geliştirilerek daha büyük bir işletme modeline geçilebilir.

Küçük işletme fikirleri niş iş modellerinden, geniş kitlelere hitap edebilecek iş modellerine kadar geniş bir yelpazede ele alınabilir. Ancak niş pazarlar küçük işletmeler için daha karlı ve kolay olabilir; çünkü geniş kitlelere ulaşan yatay e-ticaret modelinde yer alan birçok büyük firma olduğu için, küçük işletmeler bu rekabette ciddi zarar görebilir. Bu yazımızda da girişimciler için küçük işletme fikirlerini ele alacağız.

İlgili rehber: Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?

Girişimciler için küçük işletme fikirleri

Birkaç ürünü paket haline getirerek satın

Bundle olarak adlandırılan ve birkaç ürünü bir araya getirerek satılan ürünler üzerinden bir iş modeli geliştirebilirsiniz. Bu yöntem genelde e-ticaret şirketlerinde sıklıkla kullanılır ve ortalama sepet tutarını artırmak için kullanılır. Ancak bu pazarlama yöntemi bir iş modeli olarak geliştirilerek, kullanıcıların sık ve beraber kullandığı ürünler üzerinde geliştirilebilir.

Paket halinde bu ürünleri satmak hem tüketicilerin gerekli ihtiyaçlarını karşılamalarını sağlarken hem de paket halinde ürünlerle sepet ortalamasını yükselterek satış yapabilirsiniz.

Güzellik ve bakım ürünleri

Son dönemlerde girişimciler ve arasında popüler olan iş modellerinden biri de güzellik ve bakım ürünlerinin internetten satışının yapılması. Güzellik ürünlerini temin ederek kendi online mağazanız üzerinden satışlarınızı yapabilirsiniz. En büyük endüstrilerden biri olması, geniş bir kitleye ulaşma ihtimalinizi artırır; ancak sektörün büyük olması rekabeti de ciddi şekilde artırdığını da unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de daha niş bir kitleye hitap edecek ve büyük markaların çok fazla girmediği alanlara yönelmeniz alacağınız sonuçları artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler - 2019

Takı ve aksesuar ürünleri

Küçük işletme fikirleri arasında tercih edilen iş modellerinden biri de takı ve aksesuarlarının online satışını yapmak. Kendi el işçiliğinizle takı ve mücevher ürünlerinizi üretebilir ve bunların internetten satışını yapabilir ya da bu ürünleri toptan olarak tedarik ederek, kendi e-ticaret siteniz ya da online pazar yerleri üzerinden satabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem

Kişiye özel tasarım ürünler

Küçük işletme fikirleri söz konusu olduğunda kişiye özel tasarımları da göz önünde tutabilirsiniz. Kişiye özel aksesuar ürünleri, tişört, parfüm, takı veya tekstil ürünleri gibi kişiye özel tasarlanan ürünleri de siparişe özel olarak hazırlayabilirsiniz.

Özel tasarım ve kişiye özel hazırlanan ürünler, niş bir kitleye hitap etse de özel günler ve kendi özel koleksiyonlarını oluşturmak isteyenler için iyi bir alternatiftir. Bunun yanı sıra yaptığınız ürünlere ve ürünlerin kalitesine göre ürün fiyatlandırmasında da daha özgür olabilirsiniz.

Baskılı tişörtler

Kendi e-ticaret sitenizde kullanabileceğini iş fikirlerinden biri de baskılı tişört satışları. Küçük işletmeler, yukarıdaki maddede belirttiğimiz gibi kişiye özel tasarımlı baskılı tişört satışları yapabilecekleri gibi toptan tişört alımları yaparak da bu ürünlerin satışlarını gerçekleştirebilirler.

Farklı yaş ve cinsiyetlere göre kendi tişört baskılarınızı yaparak kendi tasarım markanızı da oluşturabileceğinizi hatırlatalım.

İlgili rehber: İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler

El yapımı ürünler

Son dönemlerde popülerliği artan ürün gruplardan biri el yapımı ürünler oldu. Tüketiciler fabrikasyon ürünler yerine el yapımı ürünlere yönelmeye başladıkları ve girişimciler de el yapımı ürünleri internet üzerinden satarak kendilerine gelir yaratmak istedikleri için bu sektör geçtiğimiz yıllar içerisinde büyümeye başladı.

Küçük işletme fikirleri arasında el yapımı ürün satımını da bu sebeple ekleyebiliriz. Yine kendi ürünlerinizi üretebileceğiniz gibi el yapımı üretimi yapan kişi ya da firmalarla anlaşarak onların da ürünlerini internet üzerinden satabilirsiniz.

İlgili rehber: El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?

Siz de kendi online mağazanızı açarak internetten satış yapmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Markethinkers
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın