Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?

5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?

Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi firmaları da ciddi şekilde etkilemeye başlıyor. Özellikle son haftalarda Türkiye’de de uygulanmaya başlayan ve insanları evde kalmaya yönlendiren çalışmalar nedeniyle de tüketiciler internetten alışveriş yapmaya daha fazla yöneldiler.

Fiziki mağazalara gitmeyen kullanıcılar ihtiyaçlarını internet üzerinde alışveriş yaparak çözüyor. Bu süreçte de firmaların reklam verme ve pazarlama yöntemlerini değiştirmeleri de bu sağlık krizinin neden olduğu olumsuz durumları biraz daha iyi yönetmelerine yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

Kriz dönemleri için pazarlama ve reklam verme ipuçları

Hedef kitlenizin beklentilerini anlayın

Öncelikli olarak tüketicilerin ve hedef kitlenizin beklentilerini anlamanız da yarar var. Böyle bir süreçte tüketici alışkanlıkları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörler değişiklik gösterecektir. Bu durumda da tüketicilerin öncelikleri ve bir ürünü satın alma yöntemleri de değişecektir. E-ticaret şirketi olarak bu beklentiler anlamanız, pazarlama ve reklam verme sürecinizi de daha iyi yönetmenizi sağlar.

Ne tür ürünlere ilginin olduğunu, ödeme ve teslimat yöntemlerindeki beklentileri anlamak, onların önceliklerine yönelik çalışmalar yapmak, bu süreci daha etkili bir şekilde yönetmenize de yardımcı olur.

Mevcut reklam ve pazarlama planınızı elden geçirin

Bu kriz öncesinde uygulamakta olduğunuz pazarlama ve reklam stratejilerinizi elden geçirerek, yeniden düzenlemeniz gerekecektir. Tüketici davranış ve beklentilerinin değişmesi nedeniyle reklam verme sürecinde, tüketicilerin beklentilerini daha iyi karşılayacak kampanyalara yönelmeniz gerekir.

Bu süreçte yeni bir strateji belirlemeniz ve tüketicilerin ihtiyaçlarını ele alacak ürünlere ve hizmetlere yönelik tanıtım çalışmaları yapmanız, kampanyalarınızın da daha etkili olmasına yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Başarılı bir pazarlama kampanyası hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Kısa, orta ve uzun vadeli hedefler

Pazarlama ve reklam verme sürecini 3 aşamalı olarak ele alabiliriz. Bu süreçler ise:

  • Kısa vadeli planlar: 1 ile 3 ay arasındaki planlardır. Bu kriz döneminde öncelikli olarak değiştirebileceğiniz planlardır. Yaşanan kriz dönemini en az zararla geçirmek için 1 ile 3 aylık süreç içerisindeki planlarınızı revize edebilirsiniz.
  • Orta vadeli planlar: 3 ile 9 aylık süreç ise orta vadeli bir plan olarak ele alınabilir. Kriz döneminin ne kadar uzayacağı bilinmediği için şirketinizin orta vadeli planlarını yapmanız ve bu süreç içerisinde pazarlama ve reklam verme için gerekli olan planları ve bütçeleri de belirlemeniz gerekir.
  • Uzun vadeli planlar: 1 ile 3 yıllık planlar uzun vadeli planlar olarak ele alınabilir. Tabii ki şu anki sürecin ne kadar sürede çözümleneceği bilinemediği için şirketlerin uzun vadeli planlarını biraz daha askıya almaları ve yaşanan gelişmelere göre uzun vadeli adım atmalarında da yarar vardır. Bu tabi ki uzun vadeli planları tamamen rafa kaldırmak anlamına gelmemekte. Geçici bir süreliğine bu planları askıya alarak, gündemi iyi değerlendirmek ve kısa ve orta vadeli planlara odaklanmak daha doğru bir yaklaşım olur.

Ekibinizi bilgilendirin ve önlemlerinizi alın

Bu süreçte ekibinizi bilgilendirmeniz ve onları koruyucu önlemler almanız da önemli. Özellikle evden çalışma modeline geçiş yapmak, evden çalışma için gerekli olan koşul ve ortamı onlara sağlamanız da işlerinizin en az sorunla ilerlemesine yardımcı olacaktır.

Uzaktan çalışma modeline geçiş yaparak, çalışanlarınızı bu salgın sürecinde koruyabilirsiniz. Bunu sağlayarak, onlara verdiğiniz değeri gösterirken, daha da önemlisi onların sağlıklarını da korumuş olursunuz.

İlgili rehber: Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları

Bu süreçte çalışanlarınıza karşı transparan ve onlara karşı dürüst olmanız, iletişiminizi iyi bir şekilde sağlayarak, onların yanında olduğunuzu göstermeniz de önemlidir.

Müşterilerinize karşı sorumluluklarınızı hatırlayın

Kriz döneminde hiç olmadığı kadar müşterilerinize karşı dürüst ve transparan olmanız gerekir. Çünkü bu süreçte tüketicilerde de belli bir panik hali ve ne yapacaklarını bilememe durumu olduğu için bir güven sorunu ortaya çıkacaktır. E-ticaret firması olarak onlara karşı dürüst davranmanız ve onlara verdiğiniz sözleri tutacağınızın garantisini vermeniz gerekir.

Salgın nedeniyle oluşan koşullar nedeniyle bazı hizmetlerinize ara vermeniz gerekebilir. Bunları da pazarlama ve reklam verme süreçlerine dahil ederek tüketicilere bilgi vermeniz gerekir. Bunların sağlanmaması durumunda tüketicilerin güvenini kaybedeceğiniz için marka imajınıza zedelenecektir.

Kriz anında tüketicilere yanlış bilgi vermekten kaçınmalı, onların sorunlarını çözecek yeni adımlar atmalı ve onlara bazı fırsatlar sunmanız gerekir. Bir e-ticaret firması olarak hangi önlemleri almanız gerektiğini aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?

Öncelikli ürün ve hizmetler odağında reklamlarınızı oluşturun

Salgın hastalık nedeniyle tüketicilerin öncelikli olarak satın aldıkları ürünler değiştiği için reklam verme sürecinde sitenizde bu öncelikli ürünleri öne çıkartacak kampanyalar oluşturabilirsiniz. Bu ürünlerde fırsat ve indirimler sunarak tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilir ve onların bütçelerine de yardımcı olabilirsiniz.

Bunlara ek olarak ödeme yöntemleri konusunda da kapıda ödeme seçeneğini geçici bir süreliğine iptal etmeniz gerekecektir. Kargo firmaları teslimat sırasındaki insan temasını en aza indirgeyerek hem çalışanların hem de tüketicilerin sağlıklarını korumak isterler. Kapıda ödeme seçeğini geçici olarak kaldırarak ve bu konu hakkında gerekli açıklamalarınızı pazarlama çalışmalarınızda yaparak, tüketicileri bilgilendirebilir ve onların sağlıklarını da koruyabilirsiniz.

Güven duygusunu öne çıkartın

Pazarlama ve reklam verme süreçlerinizde tüketicilerinize güven duygusunu da aşılamanız da gerekecektir. Verdiğiniz sözleri yerine getirmek için ne tür çalışmalar yaptığınızı onlara göstermeniz gerekir. Bunun için gerekli duyuruları ve tanıtımları pazarlama kanallarınız üzerinde yaparak onları her konuda bilgilendirmeniz oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin