İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme

1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme

İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar bankalarına internetten alışverişlerde kredi kartlarını kullanabilmeleri için onay vermeleri gerekecek.

BDDK’nın kararına göre, 17 Ağustos’tan itibaren yeni gönderilen kredi kartları, online alışverişlere kapalı olacak. Kullanıcıların, kredi kartlarının online alışverişlere açılması için bankalarla iletişime geçmeleri gerekecek.

Mevcut kredi kartları içinse, tüketicilerin çalıştıkları bankalarla iletişime geçerek, kredi kartlarının internetten alışverişlere açık olmasını sağlamaları gerekiyor. Müşteri onayının olmaması durumunda, kredi kartı internetten alışverişe kapalı kalacak ve tüketici kredi kartıyla online harcamalar yapamayacak.

Tüketicileri bilgilendirmek önemli

E-ticaret firmaları kendi müşterilerine ulaşarak, konu ile ilgili bilgilendirme yaparak yeni düzenlemeyi duyurmalılar. Tüketiciler yeni düzenlemeyi detaylı bir şekilde bilmiyor olabilirler ve e-ticaret firması olarak, bu açıklamaları yapmanız ve müşterilerinizi konu hakkında bilgilendirmeniz şu aşamada oldukça önemli bir hal alıyor.

E-posta pazarlama çalışmalarıyla, müşterilerinize ve abonelerinize bilgilendirme mailleri gönderebilir; kredi kartı ile e-ticaret sitenizden alışveriş yapmaya devam etmeleri için bankalarıyla iletişime geçerek, onay vermeleri gerektiğini belirtebilirsiniz.

E-posta çalışmalarının yanı sıra sosyal medya hesaplarınızdan da bilglendirici paylaşımlar yaparak, takipçilerinizi yeni düzenleme hakkında bilgilendirebilirsiniz. Buna ek olarak, e-ticaret sitenizde bir pop-up ya da banner ile de yeni düzenleme hakkında bilgi vererek, site ziyaretçilerinize yeni düzenlemeyi duyurabilirsiniz.

Müşterilerinize iletebileceğiniz örnek e-mail metni:

Merhabalar;

17 Ağustos 2017 itibariyle bireysel kredi kartları ve banka kartları internetten alışverişe kapatılıyor. Alışveriş keyfinize ara vermeden devam etmek için mevzuat gereği bankanızı arayıp onay vermeniz gerekiyor.

İlgili tarihe kadar bankanızla iletişime geçerek onay vermeyi unutmayın!

Keyifli alışverişler dileriz.

Yeni düzenleme e-ticaret firmalarına nasıl yansıyacak?

Yeni düzenleme, internet üzerinden kullanıcıların bilgisi dahili olmadan alışveriş yapılmasını ve kredi kartı sahteciliklerini önlemek amacıyla yapılıyor olsa da, bilinçli olarak online alışveriş yapan tüketicileri ve e-ticaret firmalarını etkileyecek. Kullanıcı onayının olması bir nevi müşterilerinizin kredi kartlarını kendi rızalarıyla kullandığı izlenimi oluştursa; e-ticaret firmalarının yine de olası fraud durumlarına karşı hazırlıklı olmaları ve gereken önlemleri almaları gerekiyor.

Yeni düzenleme sonrasında, kredi kartını online alışverişlere açmayan tüketicilerin e-ticaret sitelerinden alışveriş yapamayacak olması da e-ticaret firmalarını bir hayli etkileyecek. Tüketicilerin kredi kartlarının kapalı olması nedeniyle, dönemlik olarak e-ticaret firmalarının satışlarında bir düşüş görünebilir. Bu nedenle de tüketicileri internetten kredi kartı ile alışverişlerdeki yeni düzenlemeyle ilgili bilgilendirmeleri ve müşterilerine yeni düzenlemeyi açıklamaları bir hayli önemli bir rol alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin