İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme

1 Ağustos 2017
Sinan Oypan

İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar bankalarına internetten alışverişlerde kredi kartlarını kullanabilmeleri için onay vermeleri gerekecek.

BDDK’nın kararına göre, 17 Ağustos’tan itibaren yeni gönderilen kredi kartları, online alışverişlere kapalı olacak. Kullanıcıların, kredi kartlarının online alışverişlere açılması için bankalarla iletişime geçmeleri gerekecek.

Mevcut kredi kartları içinse, tüketicilerin çalıştıkları bankalarla iletişime geçerek, kredi kartlarının internetten alışverişlere açık olmasını sağlamaları gerekiyor. Müşteri onayının olmaması durumunda, kredi kartı internetten alışverişe kapalı kalacak ve tüketici kredi kartıyla online harcamalar yapamayacak.

Tüketicileri bilgilendirmek önemli

E-ticaret firmaları kendi müşterilerine ulaşarak, konu ile ilgili bilgilendirme yaparak yeni düzenlemeyi duyurmalılar. Tüketiciler yeni düzenlemeyi detaylı bir şekilde bilmiyor olabilirler ve e-ticaret firması olarak, bu açıklamaları yapmanız ve müşterilerinizi konu hakkında bilgilendirmeniz şu aşamada oldukça önemli bir hal alıyor.

E-posta pazarlama çalışmalarıyla, müşterilerinize ve abonelerinize bilgilendirme mailleri gönderebilir; kredi kartı ile e-ticaret sitenizden alışveriş yapmaya devam etmeleri için bankalarıyla iletişime geçerek, onay vermeleri gerektiğini belirtebilirsiniz.

E-posta çalışmalarının yanı sıra sosyal medya hesaplarınızdan da bilglendirici paylaşımlar yaparak, takipçilerinizi yeni düzenleme hakkında bilgilendirebilirsiniz. Buna ek olarak, e-ticaret sitenizde bir pop-up ya da banner ile de yeni düzenleme hakkında bilgi vererek, site ziyaretçilerinize yeni düzenlemeyi duyurabilirsiniz.

Müşterilerinize iletebileceğiniz örnek e-mail metni:

Merhabalar;

17 Ağustos 2017 itibariyle bireysel kredi kartları ve banka kartları internetten alışverişe kapatılıyor. Alışveriş keyfinize ara vermeden devam etmek için mevzuat gereği bankanızı arayıp onay vermeniz gerekiyor.

İlgili tarihe kadar bankanızla iletişime geçerek onay vermeyi unutmayın!

Keyifli alışverişler dileriz.

Yeni düzenleme e-ticaret firmalarına nasıl yansıyacak?

Yeni düzenleme, internet üzerinden kullanıcıların bilgisi dahili olmadan alışveriş yapılmasını ve kredi kartı sahteciliklerini önlemek amacıyla yapılıyor olsa da, bilinçli olarak online alışveriş yapan tüketicileri ve e-ticaret firmalarını etkileyecek. Kullanıcı onayının olması bir nevi müşterilerinizin kredi kartlarını kendi rızalarıyla kullandığı izlenimi oluştursa; e-ticaret firmalarının yine de olası fraud durumlarına karşı hazırlıklı olmaları ve gereken önlemleri almaları gerekiyor.

Yeni düzenleme sonrasında, kredi kartını online alışverişlere açmayan tüketicilerin e-ticaret sitelerinden alışveriş yapamayacak olması da e-ticaret firmalarını bir hayli etkileyecek. Tüketicilerin kredi kartlarının kapalı olması nedeniyle, dönemlik olarak e-ticaret firmalarının satışlarında bir düşüş görünebilir. Bu nedenle de tüketicileri internetten kredi kartı ile alışverişlerdeki yeni düzenlemeyle ilgili bilgilendirmeleri ve müşterilerine yeni düzenlemeyi açıklamaları bir hayli önemli bir rol alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan