İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme

1 Ağustos 2017
Ferad Osman Sali
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme

İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar bankalarına internetten alışverişlerde kredi kartlarını kullanabilmeleri için onay vermeleri gerekecek.

BDDK’nın kararına göre, 17 Ağustos’tan itibaren yeni gönderilen kredi kartları, online alışverişlere kapalı olacak. Kullanıcıların, kredi kartlarının online alışverişlere açılması için bankalarla iletişime geçmeleri gerekecek.

Mevcut kredi kartları içinse, tüketicilerin çalıştıkları bankalarla iletişime geçerek, kredi kartlarının internetten alışverişlere açık olmasını sağlamaları gerekiyor. Müşteri onayının olmaması durumunda, kredi kartı internetten alışverişe kapalı kalacak ve tüketici kredi kartıyla online harcamalar yapamayacak.

Tüketicileri bilgilendirmek önemli

E-ticaret firmaları kendi müşterilerine ulaşarak, konu ile ilgili bilgilendirme yaparak yeni düzenlemeyi duyurmalılar. Tüketiciler yeni düzenlemeyi detaylı bir şekilde bilmiyor olabilirler ve e-ticaret firması olarak, bu açıklamaları yapmanız ve müşterilerinizi konu hakkında bilgilendirmeniz şu aşamada oldukça önemli bir hal alıyor.

E-posta pazarlama çalışmalarıyla, müşterilerinize ve abonelerinize bilgilendirme mailleri gönderebilir; kredi kartı ile e-ticaret sitenizden alışveriş yapmaya devam etmeleri için bankalarıyla iletişime geçerek, onay vermeleri gerektiğini belirtebilirsiniz.

E-posta çalışmalarının yanı sıra sosyal medya hesaplarınızdan da bilglendirici paylaşımlar yaparak, takipçilerinizi yeni düzenleme hakkında bilgilendirebilirsiniz. Buna ek olarak, e-ticaret sitenizde bir pop-up ya da banner ile de yeni düzenleme hakkında bilgi vererek, site ziyaretçilerinize yeni düzenlemeyi duyurabilirsiniz.

Müşterilerinize iletebileceğiniz örnek e-mail metni:

Merhabalar;

17 Ağustos 2017 itibariyle bireysel kredi kartları ve banka kartları internetten alışverişe kapatılıyor. Alışveriş keyfinize ara vermeden devam etmek için mevzuat gereği bankanızı arayıp onay vermeniz gerekiyor.

İlgili tarihe kadar bankanızla iletişime geçerek onay vermeyi unutmayın!

Keyifli alışverişler dileriz.

Yeni düzenleme e-ticaret firmalarına nasıl yansıyacak?

Yeni düzenleme, internet üzerinden kullanıcıların bilgisi dahili olmadan alışveriş yapılmasını ve kredi kartı sahteciliklerini önlemek amacıyla yapılıyor olsa da, bilinçli olarak online alışveriş yapan tüketicileri ve e-ticaret firmalarını etkileyecek. Kullanıcı onayının olması bir nevi müşterilerinizin kredi kartlarını kendi rızalarıyla kullandığı izlenimi oluştursa; e-ticaret firmalarının yine de olası fraud durumlarına karşı hazırlıklı olmaları ve gereken önlemleri almaları gerekiyor.

Yeni düzenleme sonrasında, kredi kartını online alışverişlere açmayan tüketicilerin e-ticaret sitelerinden alışveriş yapamayacak olması da e-ticaret firmalarını bir hayli etkileyecek. Tüketicilerin kredi kartlarının kapalı olması nedeniyle, dönemlik olarak e-ticaret firmalarının satışlarında bir düşüş görünebilir. Bu nedenle de tüketicileri internetten kredi kartı ile alışverişlerdeki yeni düzenlemeyle ilgili bilgilendirmeleri ve müşterilerine yeni düzenlemeyi açıklamaları bir hayli önemli bir rol alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Ferad Osman Sali
Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Savaş Çetinkaya
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Ferad Osman Sali
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara