fbpx

İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme

1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme

İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar bankalarına internetten alışverişlerde kredi kartlarını kullanabilmeleri için onay vermeleri gerekecek.

BDDK’nın kararına göre, 17 Ağustos’tan itibaren yeni gönderilen kredi kartları, online alışverişlere kapalı olacak. Kullanıcıların, kredi kartlarının online alışverişlere açılması için bankalarla iletişime geçmeleri gerekecek.

Mevcut kredi kartları içinse, tüketicilerin çalıştıkları bankalarla iletişime geçerek, kredi kartlarının internetten alışverişlere açık olmasını sağlamaları gerekiyor. Müşteri onayının olmaması durumunda, kredi kartı internetten alışverişe kapalı kalacak ve tüketici kredi kartıyla online harcamalar yapamayacak.

Tüketicileri bilgilendirmek önemli

E-ticaret firmaları kendi müşterilerine ulaşarak, konu ile ilgili bilgilendirme yaparak yeni düzenlemeyi duyurmalılar. Tüketiciler yeni düzenlemeyi detaylı bir şekilde bilmiyor olabilirler ve e-ticaret firması olarak, bu açıklamaları yapmanız ve müşterilerinizi konu hakkında bilgilendirmeniz şu aşamada oldukça önemli bir hal alıyor.

E-posta pazarlama çalışmalarıyla, müşterilerinize ve abonelerinize bilgilendirme mailleri gönderebilir; kredi kartı ile e-ticaret sitenizden alışveriş yapmaya devam etmeleri için bankalarıyla iletişime geçerek, onay vermeleri gerektiğini belirtebilirsiniz.

E-posta çalışmalarının yanı sıra sosyal medya hesaplarınızdan da bilglendirici paylaşımlar yaparak, takipçilerinizi yeni düzenleme hakkında bilgilendirebilirsiniz. Buna ek olarak, e-ticaret sitenizde bir pop-up ya da banner ile de yeni düzenleme hakkında bilgi vererek, site ziyaretçilerinize yeni düzenlemeyi duyurabilirsiniz.

Müşterilerinize iletebileceğiniz örnek e-mail metni:

Merhabalar;

17 Ağustos 2017 itibariyle bireysel kredi kartları ve banka kartları internetten alışverişe kapatılıyor. Alışveriş keyfinize ara vermeden devam etmek için mevzuat gereği bankanızı arayıp onay vermeniz gerekiyor.

İlgili tarihe kadar bankanızla iletişime geçerek onay vermeyi unutmayın!

Keyifli alışverişler dileriz.

Yeni düzenleme e-ticaret firmalarına nasıl yansıyacak?

Yeni düzenleme, internet üzerinden kullanıcıların bilgisi dahili olmadan alışveriş yapılmasını ve kredi kartı sahteciliklerini önlemek amacıyla yapılıyor olsa da, bilinçli olarak online alışveriş yapan tüketicileri ve e-ticaret firmalarını etkileyecek. Kullanıcı onayının olması bir nevi müşterilerinizin kredi kartlarını kendi rızalarıyla kullandığı izlenimi oluştursa; e-ticaret firmalarının yine de olası fraud durumlarına karşı hazırlıklı olmaları ve gereken önlemleri almaları gerekiyor.

Yeni düzenleme sonrasında, kredi kartını online alışverişlere açmayan tüketicilerin e-ticaret sitelerinden alışveriş yapamayacak olması da e-ticaret firmalarını bir hayli etkileyecek. Tüketicilerin kredi kartlarının kapalı olması nedeniyle, dönemlik olarak e-ticaret firmalarının satışlarında bir düşüş görünebilir. Bu nedenle de tüketicileri internetten kredi kartı ile alışverişlerdeki yeni düzenlemeyle ilgili bilgilendirmeleri ve müşterilerine yeni düzenlemeyi açıklamaları bir hayli önemli bir rol alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan