İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme

1 Ağustos 2017
Sinan Oypan

İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar bankalarına internetten alışverişlerde kredi kartlarını kullanabilmeleri için onay vermeleri gerekecek.

BDDK’nın kararına göre, 17 Ağustos’tan itibaren yeni gönderilen kredi kartları, online alışverişlere kapalı olacak. Kullanıcıların, kredi kartlarının online alışverişlere açılması için bankalarla iletişime geçmeleri gerekecek.

Mevcut kredi kartları içinse, tüketicilerin çalıştıkları bankalarla iletişime geçerek, kredi kartlarının internetten alışverişlere açık olmasını sağlamaları gerekiyor. Müşteri onayının olmaması durumunda, kredi kartı internetten alışverişe kapalı kalacak ve tüketici kredi kartıyla online harcamalar yapamayacak.

Tüketicileri bilgilendirmek önemli

E-ticaret firmaları kendi müşterilerine ulaşarak, konu ile ilgili bilgilendirme yaparak yeni düzenlemeyi duyurmalılar. Tüketiciler yeni düzenlemeyi detaylı bir şekilde bilmiyor olabilirler ve e-ticaret firması olarak, bu açıklamaları yapmanız ve müşterilerinizi konu hakkında bilgilendirmeniz şu aşamada oldukça önemli bir hal alıyor.

E-posta pazarlama çalışmalarıyla, müşterilerinize ve abonelerinize bilgilendirme mailleri gönderebilir; kredi kartı ile e-ticaret sitenizden alışveriş yapmaya devam etmeleri için bankalarıyla iletişime geçerek, onay vermeleri gerektiğini belirtebilirsiniz.

E-posta çalışmalarının yanı sıra sosyal medya hesaplarınızdan da bilglendirici paylaşımlar yaparak, takipçilerinizi yeni düzenleme hakkında bilgilendirebilirsiniz. Buna ek olarak, e-ticaret sitenizde bir pop-up ya da banner ile de yeni düzenleme hakkında bilgi vererek, site ziyaretçilerinize yeni düzenlemeyi duyurabilirsiniz.

Müşterilerinize iletebileceğiniz örnek e-mail metni:

Merhabalar;

17 Ağustos 2017 itibariyle bireysel kredi kartları ve banka kartları internetten alışverişe kapatılıyor. Alışveriş keyfinize ara vermeden devam etmek için mevzuat gereği bankanızı arayıp onay vermeniz gerekiyor.

İlgili tarihe kadar bankanızla iletişime geçerek onay vermeyi unutmayın!

Keyifli alışverişler dileriz.

Yeni düzenleme e-ticaret firmalarına nasıl yansıyacak?

Yeni düzenleme, internet üzerinden kullanıcıların bilgisi dahili olmadan alışveriş yapılmasını ve kredi kartı sahteciliklerini önlemek amacıyla yapılıyor olsa da, bilinçli olarak online alışveriş yapan tüketicileri ve e-ticaret firmalarını etkileyecek. Kullanıcı onayının olması bir nevi müşterilerinizin kredi kartlarını kendi rızalarıyla kullandığı izlenimi oluştursa; e-ticaret firmalarının yine de olası fraud durumlarına karşı hazırlıklı olmaları ve gereken önlemleri almaları gerekiyor.

Yeni düzenleme sonrasında, kredi kartını online alışverişlere açmayan tüketicilerin e-ticaret sitelerinden alışveriş yapamayacak olması da e-ticaret firmalarını bir hayli etkileyecek. Tüketicilerin kredi kartlarının kapalı olması nedeniyle, dönemlik olarak e-ticaret firmalarının satışlarında bir düşüş görünebilir. Bu nedenle de tüketicileri internetten kredi kartı ile alışverişlerdeki yeni düzenlemeyle ilgili bilgilendirmeleri ve müşterilerine yeni düzenlemeyi açıklamaları bir hayli önemli bir rol alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan