fbpx

Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?

16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?

Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar görmektedir ve bu olayları engelleyemeyen e-ticaret firmalarının marka imajları da ciddi zarar görmektedir. Kredi kartı sahteciliğini önlemek ve bu konuda e-ticaret sitenizi daha güvenli bir hale getirebilmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de tüketicilere daha güvenli bir alışveriş ortamı sunabilmek ve kredi kardı dolandırıcılığından etkilenmemek için neler yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar

Kredi kartı dolandırıcılığı nasıl önlenir?

İnternetten alışverişlerde, kötü niyetli kişiler bireysel ya da yazılımsal çalışmalarla sahte kimlik ve kredi kartı bilgileriyle e-ticaret firmalarından alışveriş yaparak, bu firmaları dolandırmaya çalışırlar. Her ne kadar web sitede gerekli güvenlik önlemleri alınmış olsa da bazı sahtecilik işlemleri bu güvenlik önlemlerini aşabilir. Bu durumda da e-ticaret firmalarının farklı yaklaşımlar sergilemeleri gerekir. Bu durumda da yapabileceğiniz çalışmalardan bazıları şöyle olacak.

Kargo ve fatura adreslerinin farklı olduğu durumlarda:

Sahtecilik işlemlerinin görüldüğü ve fark edildiği alanlardan biri kargo ve fatura adresinin farklı olduğu durumlardır. Tabii ki bu her zaman bir sahtecilik olduğu anlamına gelmez, tüketiciler bir hediye almış olabilir ve fatura adresini farklı göstermiş olabilirler.

Fakat yüksek meblağlı alışverişlerde ve birden fazla ürünün dahil olduğu alışverişlerde, tüketiciyi arayarak kargo ve fatura adreslerinin farklı olduğunu belirterek onlardan onay almanız gerekebilir.

IP adresi ile kredi kartı adresinin uyuştuğundan emin olun

Kredi kartı dolandırıcılığı söz konusu olduğunda, kötü niyetli kişiler farklı IP adresleri ile e-ticaret firmalarını zorlayacakları için, IP adresinin kontrolünü yapmak da olası bir sahtecilik durumunu anlamanıza yardımcı olabilir. Kargo için girilen adres ile IP adresinin karşılaştırılmalarını yaparak, şüpheli bir durum olup olmadığından emin olun.

Şüpheli e-posta adreslerini araştırın

E-ticaret sitesinden alışveriş yaparken, kullanıcıların e-posta adreslerinin girilmesi de istenir. Sipariş takibinizi yaparken, kullanıcıların girdikleri e-posta adreslerini de kontrol etmeniz gerekir. Şüpheli ve gerçek gibi görünmeyen (Örnek: [email protected]) e-posta adreslerini takip etmeli ve kontrol etmelisiniz. Bu tür e-posta adresi kullanımları da sahtecilik işlemlerinin yapılmakta olduğuna işaret edebilir.

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

3D Güvenlik kullanın

Kredi kartı dolandırıcılığı söz konusu olduğunda, tüketicinin kredi kartı bilgileri çalınmış olur ve kötü niyetli kişiler de bu bilgileri kullanarak sahtecilik işlemlerini yaparlar. 3D Güvenlik sistemi, internetten alışverişlerde 2 aşamalı onay süreci gerektirdiği için hem firmaları hem de tüketicileri koruma altına almaktadır. Kullanıcı internetten siparişini verdiğinde 3D Güvenlik alternatifini seçtiğinde banka tarafından kullanıcının cep telefonuna bir onay kodu gönderilir. Kullanıcı bu kodu internet sitesi üzerindeki ilgili bölüme girmediği sürece kredi kartından ödeme alınmaz ve sipariş tamamlanmaz.

Kullanıcının kart bilgileri çalınmış olsa dahi e-ticaret sitenizde 3D Güvenlikli ödemeyi zorunlu tuttuğunuzda, kullanıcıya gönderilen kod aktive edilmediği sürece alışveriş işlemi tamamlanmaz. 3D Güvenlik ile ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: 3D güvenlik (3D Secure) nedir? E-ticaret şirketleri için neden önemlidir?

İptal edilen işlemler için bir limit belirleyin

Kredi kartı dolandırıcılığı sırasında kötü amaçlı yazılımlar kullanılabilmekte ve bu yazılımlar birden fazla kredi kartını arka arkaya deneyerek, sitede bir açık bulmaya çalışabilir. Bu durumda da alışverişler sırasında kredi kartı bilgilerinin giriş ekranında belli sayıda reddedilen işlem gerçekleştiğinde, IP adresini ve kullanıcıyı engelleyebilirsiniz. Bu limitin aşılması durumunda mevcutsa kullanıcı telefon ile aranarak işlemi kendilerinin mi gerçekleştirdiğini sorarak, süreci daha iyi yönetebilirsiniz.

Yüksek meblağ ve çok adetli siparişleri kontrol edin

Kredi kartı dolandırıcılığı sırasında, kötü niyetli kişiler mümkün olduğunca yüksek tutarlı alışverişler gerçekleştirmeye çalışabilir. E-ticaret siteniz üzerinde belli bir ortalama sepet tutarı bulunur ve sipariş başına ortalama satılan ürün adetlerini bellidir. Bu standartların dışında yüksek meblağlı ve çok fazla ürün adedinin yer aldığı siparişler aldığınızda siparişi onaylamadan önce kullanıcı ile iletişime geçmeniz ve verdiklerin siparişin doğruluğunu teyit etmeniz oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan