Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?

16 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar görmektedir ve bu olayları engelleyemeyen e-ticaret firmalarının marka imajları da ciddi zarar görmektedir. Kredi kartı sahteciliğini önlemek ve bu konuda e-ticaret sitenizi daha güvenli bir hale getirebilmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de tüketicilere daha güvenli bir alışveriş ortamı sunabilmek ve kredi kardı dolandırıcılığından etkilenmemek için neler yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar

Kredi kartı dolandırıcılığı nasıl önlenir?

İnternetten alışverişlerde, kötü niyetli kişiler bireysel ya da yazılımsal çalışmalarla sahte kimlik ve kredi kartı bilgileriyle e-ticaret firmalarından alışveriş yaparak, bu firmaları dolandırmaya çalışırlar. Her ne kadar web sitede gerekli güvenlik önlemleri alınmış olsa da bazı sahtecilik işlemleri bu güvenlik önlemlerini aşabilir. Bu durumda da e-ticaret firmalarının farklı yaklaşımlar sergilemeleri gerekir. Bu durumda da yapabileceğiniz çalışmalardan bazıları şöyle olacak.

Kargo ve fatura adreslerinin farklı olduğu durumlarda:

Sahtecilik işlemlerinin görüldüğü ve fark edildiği alanlardan biri kargo ve fatura adresinin farklı olduğu durumlardır. Tabii ki bu her zaman bir sahtecilik olduğu anlamına gelmez, tüketiciler bir hediye almış olabilir ve fatura adresini farklı göstermiş olabilirler.

Fakat yüksek meblağlı alışverişlerde ve birden fazla ürünün dahil olduğu alışverişlerde, tüketiciyi arayarak kargo ve fatura adreslerinin farklı olduğunu belirterek onlardan onay almanız gerekebilir.

IP adresi ile kredi kartı adresinin uyuştuğundan emin olun

Kredi kartı dolandırıcılığı söz konusu olduğunda, kötü niyetli kişiler farklı IP adresleri ile e-ticaret firmalarını zorlayacakları için, IP adresinin kontrolünü yapmak da olası bir sahtecilik durumunu anlamanıza yardımcı olabilir. Kargo için girilen adres ile IP adresinin karşılaştırılmalarını yaparak, şüpheli bir durum olup olmadığından emin olun.

Şüpheli e-posta adreslerini araştırın

E-ticaret sitesinden alışveriş yaparken, kullanıcıların e-posta adreslerinin girilmesi de istenir. Sipariş takibinizi yaparken, kullanıcıların girdikleri e-posta adreslerini de kontrol etmeniz gerekir. Şüpheli ve gerçek gibi görünmeyen (Örnek: [email protected]) e-posta adreslerini takip etmeli ve kontrol etmelisiniz. Bu tür e-posta adresi kullanımları da sahtecilik işlemlerinin yapılmakta olduğuna işaret edebilir.

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

3D Güvenlik kullanın

Kredi kartı dolandırıcılığı söz konusu olduğunda, tüketicinin kredi kartı bilgileri çalınmış olur ve kötü niyetli kişiler de bu bilgileri kullanarak sahtecilik işlemlerini yaparlar. 3D Güvenlik sistemi, internetten alışverişlerde 2 aşamalı onay süreci gerektirdiği için hem firmaları hem de tüketicileri koruma altına almaktadır. Kullanıcı internetten siparişini verdiğinde 3D Güvenlik alternatifini seçtiğinde banka tarafından kullanıcının cep telefonuna bir onay kodu gönderilir. Kullanıcı bu kodu internet sitesi üzerindeki ilgili bölüme girmediği sürece kredi kartından ödeme alınmaz ve sipariş tamamlanmaz.

Kullanıcının kart bilgileri çalınmış olsa dahi e-ticaret sitenizde 3D Güvenlikli ödemeyi zorunlu tuttuğunuzda, kullanıcıya gönderilen kod aktive edilmediği sürece alışveriş işlemi tamamlanmaz. 3D Güvenlik ile ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: 3D güvenlik (3D Secure) nedir? E-ticaret şirketleri için neden önemlidir?

İptal edilen işlemler için bir limit belirleyin

Kredi kartı dolandırıcılığı sırasında kötü amaçlı yazılımlar kullanılabilmekte ve bu yazılımlar birden fazla kredi kartını arka arkaya deneyerek, sitede bir açık bulmaya çalışabilir. Bu durumda da alışverişler sırasında kredi kartı bilgilerinin giriş ekranında belli sayıda reddedilen işlem gerçekleştiğinde, IP adresini ve kullanıcıyı engelleyebilirsiniz. Bu limitin aşılması durumunda mevcutsa kullanıcı telefon ile aranarak işlemi kendilerinin mi gerçekleştirdiğini sorarak, süreci daha iyi yönetebilirsiniz.

Yüksek meblağ ve çok adetli siparişleri kontrol edin

Kredi kartı dolandırıcılığı sırasında, kötü niyetli kişiler mümkün olduğunca yüksek tutarlı alışverişler gerçekleştirmeye çalışabilir. E-ticaret siteniz üzerinde belli bir ortalama sepet tutarı bulunur ve sipariş başına ortalama satılan ürün adetlerini bellidir. Bu standartların dışında yüksek meblağlı ve çok fazla ürün adedinin yer aldığı siparişler aldığınızda siparişi onaylamadan önce kullanıcı ile iletişime geçmeniz ve verdiklerin siparişin doğruluğunu teyit etmeniz oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan