Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?

16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?

Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar görmektedir ve bu olayları engelleyemeyen e-ticaret firmalarının marka imajları da ciddi zarar görmektedir. Kredi kartı sahteciliğini önlemek ve bu konuda e-ticaret sitenizi daha güvenli bir hale getirebilmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bugünkü rehberimizde de tüketicilere daha güvenli bir alışveriş ortamı sunabilmek ve kredi kardı dolandırıcılığından etkilenmemek için neler yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar

Kredi kartı dolandırıcılığı nasıl önlenir?

İnternetten alışverişlerde, kötü niyetli kişiler bireysel ya da yazılımsal çalışmalarla sahte kimlik ve kredi kartı bilgileriyle e-ticaret firmalarından alışveriş yaparak, bu firmaları dolandırmaya çalışırlar. Her ne kadar web sitede gerekli güvenlik önlemleri alınmış olsa da bazı sahtecilik işlemleri bu güvenlik önlemlerini aşabilir. Bu durumda da e-ticaret firmalarının farklı yaklaşımlar sergilemeleri gerekir. Bu durumda da yapabileceğiniz çalışmalardan bazıları şöyle olacak.

Kargo ve fatura adreslerinin farklı olduğu durumlarda:

Sahtecilik işlemlerinin görüldüğü ve fark edildiği alanlardan biri kargo ve fatura adresinin farklı olduğu durumlardır. Tabii ki bu her zaman bir sahtecilik olduğu anlamına gelmez, tüketiciler bir hediye almış olabilir ve fatura adresini farklı göstermiş olabilirler.

Fakat yüksek meblağlı alışverişlerde ve birden fazla ürünün dahil olduğu alışverişlerde, tüketiciyi arayarak kargo ve fatura adreslerinin farklı olduğunu belirterek onlardan onay almanız gerekebilir.

IP adresi ile kredi kartı adresinin uyuştuğundan emin olun

Kredi kartı dolandırıcılığı söz konusu olduğunda, kötü niyetli kişiler farklı IP adresleri ile e-ticaret firmalarını zorlayacakları için, IP adresinin kontrolünü yapmak da olası bir sahtecilik durumunu anlamanıza yardımcı olabilir. Kargo için girilen adres ile IP adresinin karşılaştırılmalarını yaparak, şüpheli bir durum olup olmadığından emin olun.

Şüpheli e-posta adreslerini araştırın

E-ticaret sitesinden alışveriş yaparken, kullanıcıların e-posta adreslerinin girilmesi de istenir. Sipariş takibinizi yaparken, kullanıcıların girdikleri e-posta adreslerini de kontrol etmeniz gerekir. Şüpheli ve gerçek gibi görünmeyen (Örnek: [email protected]) e-posta adreslerini takip etmeli ve kontrol etmelisiniz. Bu tür e-posta adresi kullanımları da sahtecilik işlemlerinin yapılmakta olduğuna işaret edebilir.

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

3D Güvenlik kullanın

Kredi kartı dolandırıcılığı söz konusu olduğunda, tüketicinin kredi kartı bilgileri çalınmış olur ve kötü niyetli kişiler de bu bilgileri kullanarak sahtecilik işlemlerini yaparlar. 3D Güvenlik sistemi, internetten alışverişlerde 2 aşamalı onay süreci gerektirdiği için hem firmaları hem de tüketicileri koruma altına almaktadır. Kullanıcı internetten siparişini verdiğinde 3D Güvenlik alternatifini seçtiğinde banka tarafından kullanıcının cep telefonuna bir onay kodu gönderilir. Kullanıcı bu kodu internet sitesi üzerindeki ilgili bölüme girmediği sürece kredi kartından ödeme alınmaz ve sipariş tamamlanmaz.

Kullanıcının kart bilgileri çalınmış olsa dahi e-ticaret sitenizde 3D Güvenlikli ödemeyi zorunlu tuttuğunuzda, kullanıcıya gönderilen kod aktive edilmediği sürece alışveriş işlemi tamamlanmaz. 3D Güvenlik ile ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: 3D güvenlik (3D Secure) nedir? E-ticaret şirketleri için neden önemlidir?

İptal edilen işlemler için bir limit belirleyin

Kredi kartı dolandırıcılığı sırasında kötü amaçlı yazılımlar kullanılabilmekte ve bu yazılımlar birden fazla kredi kartını arka arkaya deneyerek, sitede bir açık bulmaya çalışabilir. Bu durumda da alışverişler sırasında kredi kartı bilgilerinin giriş ekranında belli sayıda reddedilen işlem gerçekleştiğinde, IP adresini ve kullanıcıyı engelleyebilirsiniz. Bu limitin aşılması durumunda mevcutsa kullanıcı telefon ile aranarak işlemi kendilerinin mi gerçekleştirdiğini sorarak, süreci daha iyi yönetebilirsiniz.

Yüksek meblağ ve çok adetli siparişleri kontrol edin

Kredi kartı dolandırıcılığı sırasında, kötü niyetli kişiler mümkün olduğunca yüksek tutarlı alışverişler gerçekleştirmeye çalışabilir. E-ticaret siteniz üzerinde belli bir ortalama sepet tutarı bulunur ve sipariş başına ortalama satılan ürün adetlerini bellidir. Bu standartların dışında yüksek meblağlı ve çok fazla ürün adedinin yer aldığı siparişler aldığınızda siparişi onaylamadan önce kullanıcı ile iletişime geçmeniz ve verdiklerin siparişin doğruluğunu teyit etmeniz oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için bir...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin oranı...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha fazla...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın