Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri

15 Nisan 2019
Sinan Oypan

Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da önemli. Doğru hedef kitleye doğru ürünleri ulaştırmak ve ürün ile marka bilinirliğini artıracak pazarlama çalışmalarıyla sadık müşteri kitleleri oluşturmak, uzun vadede başarılı olunmasını sağlar.

Kozmetik ürün satışı yapan sitelerinin kullanabileceği birçok farklı pazarlama yöntemi ve kanalı bulunduğu için, hedef kitlenize en uygun alternatifleri bularak, bu kanal ve yöntemler üzerinde çalışmak doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bu rehberimizde de kozmetik ürün satışı yapan firmaların kullanabileceği pazarlama taktiklerinden öne çıkanları paylaşacağız.

Güçlü bir sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturun

Kozmetik ürünlerinin pazarlama çalışmaları için sosyal ağlar oldukça etkili kanallar. Sosyal ağlar üzerinde güçlü bir şekilde yer almanız, buradaki tüketici kitleleriyle iyi bir bağ kurmanızı sağlar. Bu da yeni ürün tanıtımları ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça önemli.

Sosyal medya pazarlama stratejisi ve içerik takvimi oluşturarak, buradaki çalışmalarınızı belli bir plan ve düzen içerisine sokmanız önemlidir. Düzenli içerik paylaşımları yapmak, takipçilerle iletişim kurmak ve onların sorularına yanıtlar vererek etkileşimlerinizi artırmanız, bu kanal üzerinde başarılı olmanızı sağlayacaktır. Sosyal medya stratejisi oluşturma hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Kapsamlı bir sosyal medya stratejisi nasıl oluşturabilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Kapsamlı bir sosyal medya stratejisi nasıl oluşturabilirsiniz? 2. Bölüm

Tüketicilere ürünlerinizin nasıl işe yaradığını gösterin

Kozmetik ürünleri üzerinde pazarlama stratejileri belirlerken, yapmanız gerekenlerden biri de bu ürünlerin nasıl işe yaradığını tüketicilere göstermek olacaktır. Uzun zamandır markalar bu çalışmaları TV reklamlarında zaten yapmaktalar. Bir kullanıcı gözünden ürünlerin kullanım ve sonuçları anlatılmakta.

Siz de hedef kitlenizin ilgisini çekmek ve ürünlerinizi iyi bir şekilde tanıtarak talep yaratmak için ürün kullanımlarını ele alan blog yazıları, video paylaşımları ve sosyal medya içerikleri paylaşabilirsiniz. Bu içerik üretimini yapmak ve ürünleriniz üzerinde tanıtım çalışmaları yapmanız, ürünlere olan talebin artmasını sağlama da önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Özellikle geçtiğimiz yıllarda kozmetik ürünleri özelinde içerik üretimi yapan Instagram ve Youtube kanallarının sayısı bir hayli arttı. Bu hesaplarla iş birliği yaparak ürün tanıtımlarınızı yapacak çalışmalar üzerinde anlaşmanız da hem yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar hem de ürünlerinizin yeni kitleler tarafından görülmesini sağlar.

Influencer pazarlama çalışmaları son dönemlerde hem etkileşim yaratmak hem de ürün bilinirliğini artırmak için etkili çalışmalar arasında yer aldığı için, tüketicilere ulaşmak için bu çalışmalara da yatırım yapmayı denemelisiniz.

İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Doğru dili kullanın

Kozmetik ürün satışlarında tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onlara doğru bir şekilde ulaşarak, talep yaratabilmek için hedef kitlenizi uygun bir dil kullanmanız da önemlidir. Hedef kitlenizi anlamak ve tanımak bu noktada iyi bir yaklaşımdır. Çok kurumsal bir dil yerine daha samimi ve arkadaşça bir dil kullanmak bu tür ürünlerin satışında daha etkili olabilir. Kozmetik ürün satışlarından çok bir tavsiye hissini vermek ve tüketicilere samimi bir şekilde yaklaşmak, iletişiminizi güçlendirebilir.

Tabii ki bu nokta satışını yaptığınız ürünlerin hangi yaş kitlelerince daha çok tercih edildiği de kullanacağınız dili etkileyecektir. Bu nedenle de öncelikle ürünlerinizi analiz ederek, bu ürünlerin hangi hedef kitlenin ilgisini çekeceğini belirlemeli ve sonrasında da pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız dili belirlemelisiniz.

Çapraz satış taktiklerini kullanın

Kozmetik ürün satışlarında çapraz satış taktiklerini de satışlarınızı ve ortalama sepet tutarını artırmak için kullanabilirsiniz. Birbiriyle ilgili olabilecek ve beraber kullanılabilecek olanları bir paket haline getirerek (bundle), bu ürün paketlerinin alımlarında indirimli fiyatlar sunarak, tüketicilere daha cazip fiyatlar sunabilirsiniz.

Buna ek olarak ürün sayfalarınızın altında ilgili olabilecek ürünleri de eklemeniz ve kullanıcıları bu ürünlere yönlendirmeniz de çapraz satış yapma ihtimalinizi artıracaktır. Özellikle paket olarak yapılan ürün gruplarında ortalama sepet tutarınızı artırmanız daha kolay olabilir.

Sürekliliğinizi koruyun

Kozmetik ürün satışı yapan markaların sürekliliğe ihtiyaçları vardır. Kendilerini devamlı olarak tüketicilere hatırlatmaları ve ürünlerini onlara göstermeleri gerekir. Rekabetin yüksek olması ürün alternatiflerinin de çok olmasına neden olduğu gibi tüketicilere de kendinizi hatırlatmanız gerekir.

Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınızı belli bir plan içerisine koyarak, düzenli olarak paylaşımlar yapmanız veya reklam çalışmalarıyla markanızı tüketicilere hatırlatmanız faydalı olacaktır.

Kişiselleştirilmiş e-posta pazarlama çalışmaları yapın

Tüketiciler memnun kaldıkları kozmetik ürünleri uzun vadede kullanmaya devam edeceklerdir. Bu nedenle de hizmetlerinizden memnun kalmaları durumunda bu kullanıcıları sadık müşterilere dönüştürebilirsiniz.

Onlara belli aralıklarla önceki alışverişleri üzerinden kişiselleştirilmiş ürün önerileri ve fırsatları sunabilirsiniz. Özellikle ürünlerin kullanım ve tüketim sürelerini ele alarak, onların daha önce satın aldıkları ürünleri tekrar hatırlatacak e-posta pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Onları sadık müşterilere dönüştürmek için kişiselleştirilmiş öneriler sunmak bu çalışmalarınızdan alacağınız verimi de artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan