Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri

15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri

Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da önemli. Doğru hedef kitleye doğru ürünleri ulaştırmak ve ürün ile marka bilinirliğini artıracak pazarlama çalışmalarıyla sadık müşteri kitleleri oluşturmak, uzun vadede başarılı olunmasını sağlar.

Kozmetik ürün satışı yapan sitelerinin kullanabileceği birçok farklı pazarlama yöntemi ve kanalı bulunduğu için, hedef kitlenize en uygun alternatifleri bularak, bu kanal ve yöntemler üzerinde çalışmak doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bu rehberimizde de kozmetik ürün satışı yapan firmaların kullanabileceği pazarlama taktiklerinden öne çıkanları paylaşacağız.

Güçlü bir sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturun

Kozmetik ürünlerinin pazarlama çalışmaları için sosyal ağlar oldukça etkili kanallar. Sosyal ağlar üzerinde güçlü bir şekilde yer almanız, buradaki tüketici kitleleriyle iyi bir bağ kurmanızı sağlar. Bu da yeni ürün tanıtımları ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça önemli.

Sosyal medya pazarlama stratejisi ve içerik takvimi oluşturarak, buradaki çalışmalarınızı belli bir plan ve düzen içerisine sokmanız önemlidir. Düzenli içerik paylaşımları yapmak, takipçilerle iletişim kurmak ve onların sorularına yanıtlar vererek etkileşimlerinizi artırmanız, bu kanal üzerinde başarılı olmanızı sağlayacaktır. Sosyal medya stratejisi oluşturma hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Kapsamlı bir sosyal medya stratejisi nasıl oluşturabilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Kapsamlı bir sosyal medya stratejisi nasıl oluşturabilirsiniz? 2. Bölüm

Tüketicilere ürünlerinizin nasıl işe yaradığını gösterin

Kozmetik ürünleri üzerinde pazarlama stratejileri belirlerken, yapmanız gerekenlerden biri de bu ürünlerin nasıl işe yaradığını tüketicilere göstermek olacaktır. Uzun zamandır markalar bu çalışmaları TV reklamlarında zaten yapmaktalar. Bir kullanıcı gözünden ürünlerin kullanım ve sonuçları anlatılmakta.

Siz de hedef kitlenizin ilgisini çekmek ve ürünlerinizi iyi bir şekilde tanıtarak talep yaratmak için ürün kullanımlarını ele alan blog yazıları, video paylaşımları ve sosyal medya içerikleri paylaşabilirsiniz. Bu içerik üretimini yapmak ve ürünleriniz üzerinde tanıtım çalışmaları yapmanız, ürünlere olan talebin artmasını sağlama da önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Özellikle geçtiğimiz yıllarda kozmetik ürünleri özelinde içerik üretimi yapan Instagram ve Youtube kanallarının sayısı bir hayli arttı. Bu hesaplarla iş birliği yaparak ürün tanıtımlarınızı yapacak çalışmalar üzerinde anlaşmanız da hem yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar hem de ürünlerinizin yeni kitleler tarafından görülmesini sağlar.

Influencer pazarlama çalışmaları son dönemlerde hem etkileşim yaratmak hem de ürün bilinirliğini artırmak için etkili çalışmalar arasında yer aldığı için, tüketicilere ulaşmak için bu çalışmalara da yatırım yapmayı denemelisiniz.

İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Doğru dili kullanın

Kozmetik ürün satışlarında tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onlara doğru bir şekilde ulaşarak, talep yaratabilmek için hedef kitlenizi uygun bir dil kullanmanız da önemlidir. Hedef kitlenizi anlamak ve tanımak bu noktada iyi bir yaklaşımdır. Çok kurumsal bir dil yerine daha samimi ve arkadaşça bir dil kullanmak bu tür ürünlerin satışında daha etkili olabilir. Kozmetik ürün satışlarından çok bir tavsiye hissini vermek ve tüketicilere samimi bir şekilde yaklaşmak, iletişiminizi güçlendirebilir.

Tabii ki bu nokta satışını yaptığınız ürünlerin hangi yaş kitlelerince daha çok tercih edildiği de kullanacağınız dili etkileyecektir. Bu nedenle de öncelikle ürünlerinizi analiz ederek, bu ürünlerin hangi hedef kitlenin ilgisini çekeceğini belirlemeli ve sonrasında da pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız dili belirlemelisiniz.

Çapraz satış taktiklerini kullanın

Kozmetik ürün satışlarında çapraz satış taktiklerini de satışlarınızı ve ortalama sepet tutarını artırmak için kullanabilirsiniz. Birbiriyle ilgili olabilecek ve beraber kullanılabilecek olanları bir paket haline getirerek (bundle), bu ürün paketlerinin alımlarında indirimli fiyatlar sunarak, tüketicilere daha cazip fiyatlar sunabilirsiniz.

Buna ek olarak ürün sayfalarınızın altında ilgili olabilecek ürünleri de eklemeniz ve kullanıcıları bu ürünlere yönlendirmeniz de çapraz satış yapma ihtimalinizi artıracaktır. Özellikle paket olarak yapılan ürün gruplarında ortalama sepet tutarınızı artırmanız daha kolay olabilir.

Sürekliliğinizi koruyun

Kozmetik ürün satışı yapan markaların sürekliliğe ihtiyaçları vardır. Kendilerini devamlı olarak tüketicilere hatırlatmaları ve ürünlerini onlara göstermeleri gerekir. Rekabetin yüksek olması ürün alternatiflerinin de çok olmasına neden olduğu gibi tüketicilere de kendinizi hatırlatmanız gerekir.

Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınızı belli bir plan içerisine koyarak, düzenli olarak paylaşımlar yapmanız veya reklam çalışmalarıyla markanızı tüketicilere hatırlatmanız faydalı olacaktır.

Kişiselleştirilmiş e-posta pazarlama çalışmaları yapın

Tüketiciler memnun kaldıkları kozmetik ürünleri uzun vadede kullanmaya devam edeceklerdir. Bu nedenle de hizmetlerinizden memnun kalmaları durumunda bu kullanıcıları sadık müşterilere dönüştürebilirsiniz.

Onlara belli aralıklarla önceki alışverişleri üzerinden kişiselleştirilmiş ürün önerileri ve fırsatları sunabilirsiniz. Özellikle ürünlerin kullanım ve tüketim sürelerini ele alarak, onların daha önce satın aldıkları ürünleri tekrar hatırlatacak e-posta pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Onları sadık müşterilere dönüştürmek için kişiselleştirilmiş öneriler sunmak bu çalışmalarınızdan alacağınız verimi de artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır?
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır?
Ticaret açısından her ülke farklı bir prosedür izler. Bu nedenle uluslararası ticarette evrak işleri biraz karışıktır. Ticaret yapılan ülke değiştikçe belgelerde artış ya da azalış olması mümkündür. Bu duruma çözüm olarak...
5 Nisan 2022
Markethinkers
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
Dijital belgeler, görseller ve bilgisayar ortamında kullanılan daha birçok dosya ya da veri türü, günümüz koşullarında çalışma hayatının olmazsa olmazları arasında yer alır. Gerek e-ticaret gerekse diğer sektörlerde ihtiyaç...
14 Şubat 2022
Markethinkers
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternette En Çok Satılan Ürünler
İnternette En Çok Satılan Ürünler
E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade...
14 Eylül 2021
Markethinkers
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın