fbpx

Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri

15 Nisan 2019
Sinan Oypan

Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da önemli. Doğru hedef kitleye doğru ürünleri ulaştırmak ve ürün ile marka bilinirliğini artıracak pazarlama çalışmalarıyla sadık müşteri kitleleri oluşturmak, uzun vadede başarılı olunmasını sağlar.

Kozmetik ürün satışı yapan sitelerinin kullanabileceği birçok farklı pazarlama yöntemi ve kanalı bulunduğu için, hedef kitlenize en uygun alternatifleri bularak, bu kanal ve yöntemler üzerinde çalışmak doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bu rehberimizde de kozmetik ürün satışı yapan firmaların kullanabileceği pazarlama taktiklerinden öne çıkanları paylaşacağız.

Güçlü bir sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturun

Kozmetik ürünlerinin pazarlama çalışmaları için sosyal ağlar oldukça etkili kanallar. Sosyal ağlar üzerinde güçlü bir şekilde yer almanız, buradaki tüketici kitleleriyle iyi bir bağ kurmanızı sağlar. Bu da yeni ürün tanıtımları ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça önemli.

Sosyal medya pazarlama stratejisi ve içerik takvimi oluşturarak, buradaki çalışmalarınızı belli bir plan ve düzen içerisine sokmanız önemlidir. Düzenli içerik paylaşımları yapmak, takipçilerle iletişim kurmak ve onların sorularına yanıtlar vererek etkileşimlerinizi artırmanız, bu kanal üzerinde başarılı olmanızı sağlayacaktır. Sosyal medya stratejisi oluşturma hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Kapsamlı bir sosyal medya stratejisi nasıl oluşturabilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Kapsamlı bir sosyal medya stratejisi nasıl oluşturabilirsiniz? 2. Bölüm

Tüketicilere ürünlerinizin nasıl işe yaradığını gösterin

Kozmetik ürünleri üzerinde pazarlama stratejileri belirlerken, yapmanız gerekenlerden biri de bu ürünlerin nasıl işe yaradığını tüketicilere göstermek olacaktır. Uzun zamandır markalar bu çalışmaları TV reklamlarında zaten yapmaktalar. Bir kullanıcı gözünden ürünlerin kullanım ve sonuçları anlatılmakta.

Siz de hedef kitlenizin ilgisini çekmek ve ürünlerinizi iyi bir şekilde tanıtarak talep yaratmak için ürün kullanımlarını ele alan blog yazıları, video paylaşımları ve sosyal medya içerikleri paylaşabilirsiniz. Bu içerik üretimini yapmak ve ürünleriniz üzerinde tanıtım çalışmaları yapmanız, ürünlere olan talebin artmasını sağlama da önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Özellikle geçtiğimiz yıllarda kozmetik ürünleri özelinde içerik üretimi yapan Instagram ve Youtube kanallarının sayısı bir hayli arttı. Bu hesaplarla iş birliği yaparak ürün tanıtımlarınızı yapacak çalışmalar üzerinde anlaşmanız da hem yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar hem de ürünlerinizin yeni kitleler tarafından görülmesini sağlar.

Influencer pazarlama çalışmaları son dönemlerde hem etkileşim yaratmak hem de ürün bilinirliğini artırmak için etkili çalışmalar arasında yer aldığı için, tüketicilere ulaşmak için bu çalışmalara da yatırım yapmayı denemelisiniz.

İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Doğru dili kullanın

Kozmetik ürün satışlarında tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onlara doğru bir şekilde ulaşarak, talep yaratabilmek için hedef kitlenizi uygun bir dil kullanmanız da önemlidir. Hedef kitlenizi anlamak ve tanımak bu noktada iyi bir yaklaşımdır. Çok kurumsal bir dil yerine daha samimi ve arkadaşça bir dil kullanmak bu tür ürünlerin satışında daha etkili olabilir. Kozmetik ürün satışlarından çok bir tavsiye hissini vermek ve tüketicilere samimi bir şekilde yaklaşmak, iletişiminizi güçlendirebilir.

Tabii ki bu nokta satışını yaptığınız ürünlerin hangi yaş kitlelerince daha çok tercih edildiği de kullanacağınız dili etkileyecektir. Bu nedenle de öncelikle ürünlerinizi analiz ederek, bu ürünlerin hangi hedef kitlenin ilgisini çekeceğini belirlemeli ve sonrasında da pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız dili belirlemelisiniz.

Çapraz satış taktiklerini kullanın

Kozmetik ürün satışlarında çapraz satış taktiklerini de satışlarınızı ve ortalama sepet tutarını artırmak için kullanabilirsiniz. Birbiriyle ilgili olabilecek ve beraber kullanılabilecek olanları bir paket haline getirerek (bundle), bu ürün paketlerinin alımlarında indirimli fiyatlar sunarak, tüketicilere daha cazip fiyatlar sunabilirsiniz.

Buna ek olarak ürün sayfalarınızın altında ilgili olabilecek ürünleri de eklemeniz ve kullanıcıları bu ürünlere yönlendirmeniz de çapraz satış yapma ihtimalinizi artıracaktır. Özellikle paket olarak yapılan ürün gruplarında ortalama sepet tutarınızı artırmanız daha kolay olabilir.

Sürekliliğinizi koruyun

Kozmetik ürün satışı yapan markaların sürekliliğe ihtiyaçları vardır. Kendilerini devamlı olarak tüketicilere hatırlatmaları ve ürünlerini onlara göstermeleri gerekir. Rekabetin yüksek olması ürün alternatiflerinin de çok olmasına neden olduğu gibi tüketicilere de kendinizi hatırlatmanız gerekir.

Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınızı belli bir plan içerisine koyarak, düzenli olarak paylaşımlar yapmanız veya reklam çalışmalarıyla markanızı tüketicilere hatırlatmanız faydalı olacaktır.

Kişiselleştirilmiş e-posta pazarlama çalışmaları yapın

Tüketiciler memnun kaldıkları kozmetik ürünleri uzun vadede kullanmaya devam edeceklerdir. Bu nedenle de hizmetlerinizden memnun kalmaları durumunda bu kullanıcıları sadık müşterilere dönüştürebilirsiniz.

Onlara belli aralıklarla önceki alışverişleri üzerinden kişiselleştirilmiş ürün önerileri ve fırsatları sunabilirsiniz. Özellikle ürünlerin kullanım ve tüketim sürelerini ele alarak, onların daha önce satın aldıkları ürünleri tekrar hatırlatacak e-posta pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Onları sadık müşterilere dönüştürmek için kişiselleştirilmiş öneriler sunmak bu çalışmalarınızdan alacağınız verimi de artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan