Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri

15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri

Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da önemli. Doğru hedef kitleye doğru ürünleri ulaştırmak ve ürün ile marka bilinirliğini artıracak pazarlama çalışmalarıyla sadık müşteri kitleleri oluşturmak, uzun vadede başarılı olunmasını sağlar.

Kozmetik ürün satışı yapan sitelerinin kullanabileceği birçok farklı pazarlama yöntemi ve kanalı bulunduğu için, hedef kitlenize en uygun alternatifleri bularak, bu kanal ve yöntemler üzerinde çalışmak doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bu rehberimizde de kozmetik ürün satışı yapan firmaların kullanabileceği pazarlama taktiklerinden öne çıkanları paylaşacağız.

Güçlü bir sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturun

Kozmetik ürünlerinin pazarlama çalışmaları için sosyal ağlar oldukça etkili kanallar. Sosyal ağlar üzerinde güçlü bir şekilde yer almanız, buradaki tüketici kitleleriyle iyi bir bağ kurmanızı sağlar. Bu da yeni ürün tanıtımları ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça önemli.

Sosyal medya pazarlama stratejisi ve içerik takvimi oluşturarak, buradaki çalışmalarınızı belli bir plan ve düzen içerisine sokmanız önemlidir. Düzenli içerik paylaşımları yapmak, takipçilerle iletişim kurmak ve onların sorularına yanıtlar vererek etkileşimlerinizi artırmanız, bu kanal üzerinde başarılı olmanızı sağlayacaktır. Sosyal medya stratejisi oluşturma hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Kapsamlı bir sosyal medya stratejisi nasıl oluşturabilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Kapsamlı bir sosyal medya stratejisi nasıl oluşturabilirsiniz? 2. Bölüm

Tüketicilere ürünlerinizin nasıl işe yaradığını gösterin

Kozmetik ürünleri üzerinde pazarlama stratejileri belirlerken, yapmanız gerekenlerden biri de bu ürünlerin nasıl işe yaradığını tüketicilere göstermek olacaktır. Uzun zamandır markalar bu çalışmaları TV reklamlarında zaten yapmaktalar. Bir kullanıcı gözünden ürünlerin kullanım ve sonuçları anlatılmakta.

Siz de hedef kitlenizin ilgisini çekmek ve ürünlerinizi iyi bir şekilde tanıtarak talep yaratmak için ürün kullanımlarını ele alan blog yazıları, video paylaşımları ve sosyal medya içerikleri paylaşabilirsiniz. Bu içerik üretimini yapmak ve ürünleriniz üzerinde tanıtım çalışmaları yapmanız, ürünlere olan talebin artmasını sağlama da önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Özellikle geçtiğimiz yıllarda kozmetik ürünleri özelinde içerik üretimi yapan Instagram ve Youtube kanallarının sayısı bir hayli arttı. Bu hesaplarla iş birliği yaparak ürün tanıtımlarınızı yapacak çalışmalar üzerinde anlaşmanız da hem yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar hem de ürünlerinizin yeni kitleler tarafından görülmesini sağlar.

Influencer pazarlama çalışmaları son dönemlerde hem etkileşim yaratmak hem de ürün bilinirliğini artırmak için etkili çalışmalar arasında yer aldığı için, tüketicilere ulaşmak için bu çalışmalara da yatırım yapmayı denemelisiniz.

İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Doğru dili kullanın

Kozmetik ürün satışlarında tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onlara doğru bir şekilde ulaşarak, talep yaratabilmek için hedef kitlenizi uygun bir dil kullanmanız da önemlidir. Hedef kitlenizi anlamak ve tanımak bu noktada iyi bir yaklaşımdır. Çok kurumsal bir dil yerine daha samimi ve arkadaşça bir dil kullanmak bu tür ürünlerin satışında daha etkili olabilir. Kozmetik ürün satışlarından çok bir tavsiye hissini vermek ve tüketicilere samimi bir şekilde yaklaşmak, iletişiminizi güçlendirebilir.

Tabii ki bu nokta satışını yaptığınız ürünlerin hangi yaş kitlelerince daha çok tercih edildiği de kullanacağınız dili etkileyecektir. Bu nedenle de öncelikle ürünlerinizi analiz ederek, bu ürünlerin hangi hedef kitlenin ilgisini çekeceğini belirlemeli ve sonrasında da pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız dili belirlemelisiniz.

Çapraz satış taktiklerini kullanın

Kozmetik ürün satışlarında çapraz satış taktiklerini de satışlarınızı ve ortalama sepet tutarını artırmak için kullanabilirsiniz. Birbiriyle ilgili olabilecek ve beraber kullanılabilecek olanları bir paket haline getirerek (bundle), bu ürün paketlerinin alımlarında indirimli fiyatlar sunarak, tüketicilere daha cazip fiyatlar sunabilirsiniz.

Buna ek olarak ürün sayfalarınızın altında ilgili olabilecek ürünleri de eklemeniz ve kullanıcıları bu ürünlere yönlendirmeniz de çapraz satış yapma ihtimalinizi artıracaktır. Özellikle paket olarak yapılan ürün gruplarında ortalama sepet tutarınızı artırmanız daha kolay olabilir.

Sürekliliğinizi koruyun

Kozmetik ürün satışı yapan markaların sürekliliğe ihtiyaçları vardır. Kendilerini devamlı olarak tüketicilere hatırlatmaları ve ürünlerini onlara göstermeleri gerekir. Rekabetin yüksek olması ürün alternatiflerinin de çok olmasına neden olduğu gibi tüketicilere de kendinizi hatırlatmanız gerekir.

Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınızı belli bir plan içerisine koyarak, düzenli olarak paylaşımlar yapmanız veya reklam çalışmalarıyla markanızı tüketicilere hatırlatmanız faydalı olacaktır.

Kişiselleştirilmiş e-posta pazarlama çalışmaları yapın

Tüketiciler memnun kaldıkları kozmetik ürünleri uzun vadede kullanmaya devam edeceklerdir. Bu nedenle de hizmetlerinizden memnun kalmaları durumunda bu kullanıcıları sadık müşterilere dönüştürebilirsiniz.

Onlara belli aralıklarla önceki alışverişleri üzerinden kişiselleştirilmiş ürün önerileri ve fırsatları sunabilirsiniz. Özellikle ürünlerin kullanım ve tüketim sürelerini ele alarak, onların daha önce satın aldıkları ürünleri tekrar hatırlatacak e-posta pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Onları sadık müşterilere dönüştürmek için kişiselleştirilmiş öneriler sunmak bu çalışmalarınızdan alacağınız verimi de artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin