KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

18 Kasım 2016
Sinan Oypan

Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor.

Bu sorunun üstesinden gelmek için de girişimcileri destekleyen kurumlar bulunuyor. KOSGEB de bu kurumlardan biri. KOSGEB’in girişimciler, yeni girişimciler ve kadın girişimciler için birçok farklı destek planı bulunuyor. Girişimciler KOSGEB’e başvurarak kendi işleri için destek kredisi alabiliyorlar.

KOSGEB, girişimcilerden işlerini kurmalarını, tüm harcamalarını faturalandırıp, yaptıkları masrafların yüzde 70’ini KOSGEB’den geri almalarını sağlayan bir kurumdur. Tabii ki bu oran, bölgelere ve cinsiyete göre farklılık gösterebiliyor. KOSGEB erkek girişimcilere yüzde 70’e varan destekler sunarken, kadın girişimcilere ise yüzde 90’a göre destek sunabiliyor. Bu oranlar da yine bölgelere göre değişebiliyor.

KOSGEB’in hibe kredi vermediği sektörler nelerdir?

Girişimcilik kredilerini incelemeden önce KOSGEB’in hangi sektörlere hibe kredi vermediğini de bilmeniz gerekiyor. KOSGEB:

  • Hayvancılık için küçük ve büyük baş hayvan alımı
  • Rent a car için araç alım kredisi
  • Otobüs filosu kurmak için otobüs kredisi
  • Emlakçılık
  • Muhasebecilik
  • Alkollü içecek hizmeti sunan sektörler

için hibe kredisi sunmamaktadır.

KOSGEB destek kredileri nelerdir?

KOSGEB’in sunduğu çeşitli destek kredileri bulunuyor. Kendi işini kurmuş olan kişiler KOSGEB’e başvurarak bu kredilerden yararlanabilirler.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

50.000 TL hibe, 100.000 TL geri ödemeli Yeni Girişimci Desteği

KOSGEB’in sunduğu destek kredilerinden biri girişimcilere 50 bin TL’si hibe, 100 bin TL’si ise geri ödemeli kredi desteği. Buradaki hibe edilen 50 bin TL, sadece iş için verilmemektedir ve farklı kalemlere bölünmektedir.

Bu kalemleri aşağıdaki tabloda daha detaylı bir şekilde görebilirsiniz.

Ekran Resmi 2016-11-17 12.57.54

Bu girişimden yararlanabilmek için girişimcinin başvuru tarihi itibariyle son bir yıldır bir şahıs firmasının olmaması ve aynı kişinin tüzel kişi statüsünde herhangi bir işletmede yüzde 50’den fazla ortaklığının olmaması gerekmektedir.

Kurulan ya da kurulacak olan girişimin Türk Ticaret Kanunu’nda tanımlı gerçek ve tüzel kişi statüsünde olması da gerekmektedir. Bu destek sürecine işletme/kurum ya da kuruluşun SGK hükümlerine tabi olarak çalışmaması gerekir. Fakat İnkübatör’lerde yer alacak olan öğretim elemanları için bu şart aranmamaktadır.

İş Geliştirme Merkezi (İŞGEM) Desteği

KOBİ’Lere iş geliştime koçluğu sağlayacak, destek ağlarına ulaşım imkanı sunacak, uygun koşullu iş yeri ve ortak ofis ekipmanı ile hizmeti sunacak olan İş Geliştirme Merkezleri için de KOSGEB destek sağlamaktadır.

Bu desteğe;

  • Belediyeler
  • Yüksek Öğretim Kurumları
  • Özel İdareler
  • Meslek Kuruluşları
  • ve İnkübatörler başvurabilmektedir.

İŞGEM kuruluş süresindeki destek en fazla 18 ay olarak belirlenmiştir. İşletme Desteği ise en fazla 36 ay olarak belirlenmiştir. Aşağıdaki tabloda kredi destekleri ile ilgili daha detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

Ekran Resmi 2016-11-17 13.09.42

Kadın Girişimcilere Kredi Destekleri

KOSGEB kadın girişimcileri destekleyen destek kredileri de sunmaktadır. 2016 yılında yürürlüğe giren bu destek ile, kadın girişimcilere devlet destekli 50 bin TL’lik hibe kredi verilmektedir.

Genç kadın girişimci şartlarını sağlayan kadın girişimciler bu desteklerden faydalanabilmekteler. Bu kredinin desteklediği iş kolları:

  • Ev yemekleri lokantası
  • Pastahane
  • Kafeterya
  • Hamur işleri üretimi yapan işletmeler
  • Ayakkabıcı dükkanı
  • Giyim mağazası
  • Güzellik merkezleri
  • Kuaför ve benzeri sektörler bu destek kapsamında desteklenmektedir.

Bu destek ile kadın girişimcilere geri ödemesiz 50 bin TL, sıfır faizli 100 bin TL’de geri ödemeli kredi imkanları sunulmaktadır.

KOSGEB, sıfırdan iş kurmak için girişimcilere bir kredi imkanı sunmamakta. Bu nedenle bu kredilere başvurabilmek için öncelikle bir işletmeniz veya bir işinizin olması gerekiyor. İnternet üzerinden kendi işinize başlaymayı düşünüyorsanız bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olacaktır. E-ticaret sitesi kurulumu ve altyapı hizmetleri hakkında bilgi almak için İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir, dilerseniz ücretsiz demo hesabı oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan