KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

18 Kasım 2016
Sinan Oypan

Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor.

Bu sorunun üstesinden gelmek için de girişimcileri destekleyen kurumlar bulunuyor. KOSGEB de bu kurumlardan biri. KOSGEB’in girişimciler, yeni girişimciler ve kadın girişimciler için birçok farklı destek planı bulunuyor. Girişimciler KOSGEB’e başvurarak kendi işleri için destek kredisi alabiliyorlar.

KOSGEB, girişimcilerden işlerini kurmalarını, tüm harcamalarını faturalandırıp, yaptıkları masrafların yüzde 70’ini KOSGEB’den geri almalarını sağlayan bir kurumdur. Tabii ki bu oran, bölgelere ve cinsiyete göre farklılık gösterebiliyor. KOSGEB erkek girişimcilere yüzde 70’e varan destekler sunarken, kadın girişimcilere ise yüzde 90’a göre destek sunabiliyor. Bu oranlar da yine bölgelere göre değişebiliyor.

KOSGEB’in hibe kredi vermediği sektörler nelerdir?

Girişimcilik kredilerini incelemeden önce KOSGEB’in hangi sektörlere hibe kredi vermediğini de bilmeniz gerekiyor. KOSGEB:

  • Hayvancılık için küçük ve büyük baş hayvan alımı
  • Rent a car için araç alım kredisi
  • Otobüs filosu kurmak için otobüs kredisi
  • Emlakçılık
  • Muhasebecilik
  • Alkollü içecek hizmeti sunan sektörler

için hibe kredisi sunmamaktadır.

KOSGEB destek kredileri nelerdir?

KOSGEB’in sunduğu çeşitli destek kredileri bulunuyor. Kendi işini kurmuş olan kişiler KOSGEB’e başvurarak bu kredilerden yararlanabilirler.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

50.000 TL hibe, 100.000 TL geri ödemeli Yeni Girişimci Desteği

KOSGEB’in sunduğu destek kredilerinden biri girişimcilere 50 bin TL’si hibe, 100 bin TL’si ise geri ödemeli kredi desteği. Buradaki hibe edilen 50 bin TL, sadece iş için verilmemektedir ve farklı kalemlere bölünmektedir.

Bu kalemleri aşağıdaki tabloda daha detaylı bir şekilde görebilirsiniz.

Ekran Resmi 2016-11-17 12.57.54

Bu girişimden yararlanabilmek için girişimcinin başvuru tarihi itibariyle son bir yıldır bir şahıs firmasının olmaması ve aynı kişinin tüzel kişi statüsünde herhangi bir işletmede yüzde 50’den fazla ortaklığının olmaması gerekmektedir.

Kurulan ya da kurulacak olan girişimin Türk Ticaret Kanunu’nda tanımlı gerçek ve tüzel kişi statüsünde olması da gerekmektedir. Bu destek sürecine işletme/kurum ya da kuruluşun SGK hükümlerine tabi olarak çalışmaması gerekir. Fakat İnkübatör’lerde yer alacak olan öğretim elemanları için bu şart aranmamaktadır.

İş Geliştirme Merkezi (İŞGEM) Desteği

KOBİ’Lere iş geliştime koçluğu sağlayacak, destek ağlarına ulaşım imkanı sunacak, uygun koşullu iş yeri ve ortak ofis ekipmanı ile hizmeti sunacak olan İş Geliştirme Merkezleri için de KOSGEB destek sağlamaktadır.

Bu desteğe;

  • Belediyeler
  • Yüksek Öğretim Kurumları
  • Özel İdareler
  • Meslek Kuruluşları
  • ve İnkübatörler başvurabilmektedir.

İŞGEM kuruluş süresindeki destek en fazla 18 ay olarak belirlenmiştir. İşletme Desteği ise en fazla 36 ay olarak belirlenmiştir. Aşağıdaki tabloda kredi destekleri ile ilgili daha detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

Ekran Resmi 2016-11-17 13.09.42

Kadın Girişimcilere Kredi Destekleri

KOSGEB kadın girişimcileri destekleyen destek kredileri de sunmaktadır. 2016 yılında yürürlüğe giren bu destek ile, kadın girişimcilere devlet destekli 50 bin TL’lik hibe kredi verilmektedir.

Genç kadın girişimci şartlarını sağlayan kadın girişimciler bu desteklerden faydalanabilmekteler. Bu kredinin desteklediği iş kolları:

  • Ev yemekleri lokantası
  • Pastahane
  • Kafeterya
  • Hamur işleri üretimi yapan işletmeler
  • Ayakkabıcı dükkanı
  • Giyim mağazası
  • Güzellik merkezleri
  • Kuaför ve benzeri sektörler bu destek kapsamında desteklenmektedir.

Bu destek ile kadın girişimcilere geri ödemesiz 50 bin TL, sıfır faizli 100 bin TL’de geri ödemeli kredi imkanları sunulmaktadır.

KOSGEB, sıfırdan iş kurmak için girişimcilere bir kredi imkanı sunmamakta. Bu nedenle bu kredilere başvurabilmek için öncelikle bir işletmeniz veya bir işinizin olması gerekiyor. İnternet üzerinden kendi işinize başlaymayı düşünüyorsanız bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olacaktır. E-ticaret sitesi kurulumu ve altyapı hizmetleri hakkında bilgi almak için İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir, dilerseniz ücretsiz demo hesabı oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan