KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

18 Kasım 2016
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor.

Bu sorunun üstesinden gelmek için de girişimcileri destekleyen kurumlar bulunuyor. KOSGEB de bu kurumlardan biri. KOSGEB’in girişimciler, yeni girişimciler ve kadın girişimciler için birçok farklı destek planı bulunuyor. Girişimciler KOSGEB’e başvurarak kendi işleri için destek kredisi alabiliyorlar.

KOSGEB, girişimcilerden işlerini kurmalarını, tüm harcamalarını faturalandırıp, yaptıkları masrafların yüzde 70’ini KOSGEB’den geri almalarını sağlayan bir kurumdur. Tabii ki bu oran, bölgelere ve cinsiyete göre farklılık gösterebiliyor. KOSGEB erkek girişimcilere yüzde 70’e varan destekler sunarken, kadın girişimcilere ise yüzde 90’a göre destek sunabiliyor. Bu oranlar da yine bölgelere göre değişebiliyor.

KOSGEB’in hibe kredi vermediği sektörler nelerdir?

Girişimcilik kredilerini incelemeden önce KOSGEB’in hangi sektörlere hibe kredi vermediğini de bilmeniz gerekiyor. KOSGEB:

  • Hayvancılık için küçük ve büyük baş hayvan alımı
  • Rent a car için araç alım kredisi
  • Otobüs filosu kurmak için otobüs kredisi
  • Emlakçılık
  • Muhasebecilik
  • Alkollü içecek hizmeti sunan sektörler

için hibe kredisi sunmamaktadır.

KOSGEB destek kredileri nelerdir?

KOSGEB’in sunduğu çeşitli destek kredileri bulunuyor. Kendi işini kurmuş olan kişiler KOSGEB’e başvurarak bu kredilerden yararlanabilirler.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

50.000 TL hibe, 100.000 TL geri ödemeli Yeni Girişimci Desteği

KOSGEB’in sunduğu destek kredilerinden biri girişimcilere 50 bin TL’si hibe, 100 bin TL’si ise geri ödemeli kredi desteği. Buradaki hibe edilen 50 bin TL, sadece iş için verilmemektedir ve farklı kalemlere bölünmektedir.

Bu kalemleri aşağıdaki tabloda daha detaylı bir şekilde görebilirsiniz.

Ekran Resmi 2016-11-17 12.57.54

Bu girişimden yararlanabilmek için girişimcinin başvuru tarihi itibariyle son bir yıldır bir şahıs firmasının olmaması ve aynı kişinin tüzel kişi statüsünde herhangi bir işletmede yüzde 50’den fazla ortaklığının olmaması gerekmektedir.

Kurulan ya da kurulacak olan girişimin Türk Ticaret Kanunu’nda tanımlı gerçek ve tüzel kişi statüsünde olması da gerekmektedir. Bu destek sürecine işletme/kurum ya da kuruluşun SGK hükümlerine tabi olarak çalışmaması gerekir. Fakat İnkübatör’lerde yer alacak olan öğretim elemanları için bu şart aranmamaktadır.

İş Geliştirme Merkezi (İŞGEM) Desteği

KOBİ’Lere iş geliştime koçluğu sağlayacak, destek ağlarına ulaşım imkanı sunacak, uygun koşullu iş yeri ve ortak ofis ekipmanı ile hizmeti sunacak olan İş Geliştirme Merkezleri için de KOSGEB destek sağlamaktadır.

Bu desteğe;

  • Belediyeler
  • Yüksek Öğretim Kurumları
  • Özel İdareler
  • Meslek Kuruluşları
  • ve İnkübatörler başvurabilmektedir.

İŞGEM kuruluş süresindeki destek en fazla 18 ay olarak belirlenmiştir. İşletme Desteği ise en fazla 36 ay olarak belirlenmiştir. Aşağıdaki tabloda kredi destekleri ile ilgili daha detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

Ekran Resmi 2016-11-17 13.09.42

Kadın Girişimcilere Kredi Destekleri

KOSGEB kadın girişimcileri destekleyen destek kredileri de sunmaktadır. 2016 yılında yürürlüğe giren bu destek ile, kadın girişimcilere devlet destekli 50 bin TL’lik hibe kredi verilmektedir.

Genç kadın girişimci şartlarını sağlayan kadın girişimciler bu desteklerden faydalanabilmekteler. Bu kredinin desteklediği iş kolları:

  • Ev yemekleri lokantası
  • Pastahane
  • Kafeterya
  • Hamur işleri üretimi yapan işletmeler
  • Ayakkabıcı dükkanı
  • Giyim mağazası
  • Güzellik merkezleri
  • Kuaför ve benzeri sektörler bu destek kapsamında desteklenmektedir.

Bu destek ile kadın girişimcilere geri ödemesiz 50 bin TL, sıfır faizli 100 bin TL’de geri ödemeli kredi imkanları sunulmaktadır.

KOSGEB, sıfırdan iş kurmak için girişimcilere bir kredi imkanı sunmamakta. Bu nedenle bu kredilere başvurabilmek için öncelikle bir işletmeniz veya bir işinizin olması gerekiyor. İnternet üzerinden kendi işinize başlaymayı düşünüyorsanız bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olacaktır. E-ticaret sitesi kurulumu ve altyapı hizmetleri hakkında bilgi almak için İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir, dilerseniz ücretsiz demo hesabı oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin