Konum bazlı reklamlar neden önemli?

17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça önemli.

Belli konumlardaki tüketicilere fırsatlar sunma imkanı

Özellikle fiziki mağazası bulunan firmalar için konum bazlı reklamların bir takım avantajları bulunuyor. Bu firmalar, kendi konumlarını içeren bir çevrede kendi reklamlarını oluşturabilirler ve tüketiciler bu konum menzili içerisine girdiklerinde onların telefonlarına bildirimler gösterilebilir.

Bu bildirimler sayesinde de bu konum dahilindeki kullanıcılara reklamlar gösterebilir, indirim kuponları sunabilir ve onları fiziki mağazanıza yönlendirebilirsiniz.

Türkiye’de tüketicilerin büyük bir çoğunluğu halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bu durumda da konum bazlı reklamlar aracılığı ile tüketicileri kendi fiziki mağazanıza çekebilirsiniz.

Akıllı telefonlar üzerinde gösterilen bu konum bazlı reklamlar, tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Özellikle indirim kuponu ya da fırsatlar sunulması durumunda tüketiciler kendilerine yakın olan bu mağazaları ziyaret ederek ürünleri yakından incelemek isteyebilirler. Böylelikle onları mağazanızda satışa yönlendirmek için fırsatınız olmuş olur.

Kendilerine özel fırsat sunulduğunda kullanıcılar konumlarını paylaşıyor

Konum bazlı reklamların çalışabilmesi için tüketicilerin, akıllı telefonlarından konumlarını aktif etmeleri gerekiyor. Tabii ki bu birçok güvenlik endişesi yaratsa da yapılan araştırmalara göre tüketicilerin yüzde 70’lik bir bölümünün, kendilerine özel indirim veya fırsat sunulacaksa konumlarını paylaşmaktan çekinmediğini gösteriyor.

Tüketicilerin bu iyi niyetini suistimal etmemek için, konum bazlı reklamlardan yararlanan firmaların spam yapmaktan kaçınmaları gerekiyor. Spam yapılması durumunda tüketiciler akıllı telefonları üzerinden konum paylaşımını kapatabilirler.

Gerçekten kullanıcıların ilgisini çekebilecek fırsatlar sunulması durumunda, e-ticaret firmaları ve fiziki mağaza sahipleri konum bazlı reklamlardan yararlanabilirler. Bu tür çalışmalar tüketicileri fiziki mağazayı ziyaret etmeye yönlendirebilir.

Mağazaya gelen tüketicilerin sayısını artırabilirsiniz

Fiziki mağaza sahipleri bu reklam çalışmalarıyla, mağazalarına gelen tüketicilerin sayısını artırabilirler. E-ticaretin aksine, fiziki mağazalarda tüketiciyle bire bir iletişim kurma fırsatı bulunduğu için, tüketicileri bir ürünü satın almaya yönlendirmeleri daha kolay olacaktır.

Tüketicilerle iletişim kurulmasının yanı sıra, kampanya haricindeki ürünler de mağazayı ziyaret eden bu kullanıcılara sunulabilir ve böylelikle farklı ürünler de gösterilerek tüketiciler satın almaya yönlendirilebilir.

Tüketiciler alışverişlerini yapmadan önce akıllı telefonları üzerinden ürün araştırması yapmaktadırlar. Konum bazlı reklamlar hem tüketicilere alışveriş öncesinde bir ürün araştırması imkanı sağlar hem de reklam veren mağaza tüketicilere yakın bir mesafede olduğunda ürünleri denemek için dahi mağazayı ziyaret edebilirler. Bu da fiziki mağazalar için, geri dönüşümü artırmak ve tüketiciyi mağazadayken alışveriş yapmaya yönlendirmek için bir fırsat sağlamış olur.

Eğer iş yerinizi internete taşımak isterseniz İdeasoft e-ticaret paketlerine bakabilir ve ihtiyacınız uygun çözümlerimizden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda, hizmetlerimiz deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin