
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça önemli.
Belli konumlardaki tüketicilere fırsatlar sunma imkanı
Özellikle fiziki mağazası bulunan firmalar için konum bazlı reklamların bir takım avantajları bulunuyor. Bu firmalar, kendi konumlarını içeren bir çevrede kendi reklamlarını oluşturabilirler ve tüketiciler bu konum menzili içerisine girdiklerinde onların telefonlarına bildirimler gösterilebilir.
Bu bildirimler sayesinde de bu konum dahilindeki kullanıcılara reklamlar gösterebilir, indirim kuponları sunabilir ve onları fiziki mağazanıza yönlendirebilirsiniz.
Türkiye’de tüketicilerin büyük bir çoğunluğu halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bu durumda da konum bazlı reklamlar aracılığı ile tüketicileri kendi fiziki mağazanıza çekebilirsiniz.
Akıllı telefonlar üzerinde gösterilen bu konum bazlı reklamlar, tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Özellikle indirim kuponu ya da fırsatlar sunulması durumunda tüketiciler kendilerine yakın olan bu mağazaları ziyaret ederek ürünleri yakından incelemek isteyebilirler. Böylelikle onları mağazanızda satışa yönlendirmek için fırsatınız olmuş olur.
Kendilerine özel fırsat sunulduğunda kullanıcılar konumlarını paylaşıyor
Konum bazlı reklamların çalışabilmesi için tüketicilerin, akıllı telefonlarından konumlarını aktif etmeleri gerekiyor. Tabii ki bu birçok güvenlik endişesi yaratsa da yapılan araştırmalara göre tüketicilerin yüzde 70’lik bir bölümünün, kendilerine özel indirim veya fırsat sunulacaksa konumlarını paylaşmaktan çekinmediğini gösteriyor.
Tüketicilerin bu iyi niyetini suistimal etmemek için, konum bazlı reklamlardan yararlanan firmaların spam yapmaktan kaçınmaları gerekiyor. Spam yapılması durumunda tüketiciler akıllı telefonları üzerinden konum paylaşımını kapatabilirler.
Gerçekten kullanıcıların ilgisini çekebilecek fırsatlar sunulması durumunda, e-ticaret firmaları ve fiziki mağaza sahipleri konum bazlı reklamlardan yararlanabilirler. Bu tür çalışmalar tüketicileri fiziki mağazayı ziyaret etmeye yönlendirebilir.
Mağazaya gelen tüketicilerin sayısını artırabilirsiniz
Fiziki mağaza sahipleri bu reklam çalışmalarıyla, mağazalarına gelen tüketicilerin sayısını artırabilirler. E-ticaretin aksine, fiziki mağazalarda tüketiciyle bire bir iletişim kurma fırsatı bulunduğu için, tüketicileri bir ürünü satın almaya yönlendirmeleri daha kolay olacaktır.
Tüketicilerle iletişim kurulmasının yanı sıra, kampanya haricindeki ürünler de mağazayı ziyaret eden bu kullanıcılara sunulabilir ve böylelikle farklı ürünler de gösterilerek tüketiciler satın almaya yönlendirilebilir.
Tüketiciler alışverişlerini yapmadan önce akıllı telefonları üzerinden ürün araştırması yapmaktadırlar. Konum bazlı reklamlar hem tüketicilere alışveriş öncesinde bir ürün araştırması imkanı sağlar hem de reklam veren mağaza tüketicilere yakın bir mesafede olduğunda ürünleri denemek için dahi mağazayı ziyaret edebilirler. Bu da fiziki mağazalar için, geri dönüşümü artırmak ve tüketiciyi mağazadayken alışveriş yapmaya yönlendirmek için bir fırsat sağlamış olur.
Eğer iş yerinizi internete taşımak isterseniz İdeasoft e-ticaret paketlerine bakabilir ve ihtiyacınız uygun çözümlerimizden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda, hizmetlerimiz deneme şansı da bulabilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler