Konum bazlı reklamlar neden önemli?

17 Şubat 2017
Sinan Oypan

Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça önemli.

Belli konumlardaki tüketicilere fırsatlar sunma imkanı

Özellikle fiziki mağazası bulunan firmalar için konum bazlı reklamların bir takım avantajları bulunuyor. Bu firmalar, kendi konumlarını içeren bir çevrede kendi reklamlarını oluşturabilirler ve tüketiciler bu konum menzili içerisine girdiklerinde onların telefonlarına bildirimler gösterilebilir.

Bu bildirimler sayesinde de bu konum dahilindeki kullanıcılara reklamlar gösterebilir, indirim kuponları sunabilir ve onları fiziki mağazanıza yönlendirebilirsiniz.

Türkiye’de tüketicilerin büyük bir çoğunluğu halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bu durumda da konum bazlı reklamlar aracılığı ile tüketicileri kendi fiziki mağazanıza çekebilirsiniz.

Akıllı telefonlar üzerinde gösterilen bu konum bazlı reklamlar, tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Özellikle indirim kuponu ya da fırsatlar sunulması durumunda tüketiciler kendilerine yakın olan bu mağazaları ziyaret ederek ürünleri yakından incelemek isteyebilirler. Böylelikle onları mağazanızda satışa yönlendirmek için fırsatınız olmuş olur.

Kendilerine özel fırsat sunulduğunda kullanıcılar konumlarını paylaşıyor

Konum bazlı reklamların çalışabilmesi için tüketicilerin, akıllı telefonlarından konumlarını aktif etmeleri gerekiyor. Tabii ki bu birçok güvenlik endişesi yaratsa da yapılan araştırmalara göre tüketicilerin yüzde 70’lik bir bölümünün, kendilerine özel indirim veya fırsat sunulacaksa konumlarını paylaşmaktan çekinmediğini gösteriyor.

Tüketicilerin bu iyi niyetini suistimal etmemek için, konum bazlı reklamlardan yararlanan firmaların spam yapmaktan kaçınmaları gerekiyor. Spam yapılması durumunda tüketiciler akıllı telefonları üzerinden konum paylaşımını kapatabilirler.

Gerçekten kullanıcıların ilgisini çekebilecek fırsatlar sunulması durumunda, e-ticaret firmaları ve fiziki mağaza sahipleri konum bazlı reklamlardan yararlanabilirler. Bu tür çalışmalar tüketicileri fiziki mağazayı ziyaret etmeye yönlendirebilir.

Mağazaya gelen tüketicilerin sayısını artırabilirsiniz

Fiziki mağaza sahipleri bu reklam çalışmalarıyla, mağazalarına gelen tüketicilerin sayısını artırabilirler. E-ticaretin aksine, fiziki mağazalarda tüketiciyle bire bir iletişim kurma fırsatı bulunduğu için, tüketicileri bir ürünü satın almaya yönlendirmeleri daha kolay olacaktır.

Tüketicilerle iletişim kurulmasının yanı sıra, kampanya haricindeki ürünler de mağazayı ziyaret eden bu kullanıcılara sunulabilir ve böylelikle farklı ürünler de gösterilerek tüketiciler satın almaya yönlendirilebilir.

Tüketiciler alışverişlerini yapmadan önce akıllı telefonları üzerinden ürün araştırması yapmaktadırlar. Konum bazlı reklamlar hem tüketicilere alışveriş öncesinde bir ürün araştırması imkanı sağlar hem de reklam veren mağaza tüketicilere yakın bir mesafede olduğunda ürünleri denemek için dahi mağazayı ziyaret edebilirler. Bu da fiziki mağazalar için, geri dönüşümü artırmak ve tüketiciyi mağazadayken alışveriş yapmaya yönlendirmek için bir fırsat sağlamış olur.

Eğer iş yerinizi internete taşımak isterseniz İdeasoft e-ticaret paketlerine bakabilir ve ihtiyacınız uygun çözümlerimizden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda, hizmetlerimiz deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan