Konum bazlı reklamlar neden önemli?

17 Şubat 2017
Sinan Oypan

Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça önemli.

Belli konumlardaki tüketicilere fırsatlar sunma imkanı

Özellikle fiziki mağazası bulunan firmalar için konum bazlı reklamların bir takım avantajları bulunuyor. Bu firmalar, kendi konumlarını içeren bir çevrede kendi reklamlarını oluşturabilirler ve tüketiciler bu konum menzili içerisine girdiklerinde onların telefonlarına bildirimler gösterilebilir.

Bu bildirimler sayesinde de bu konum dahilindeki kullanıcılara reklamlar gösterebilir, indirim kuponları sunabilir ve onları fiziki mağazanıza yönlendirebilirsiniz.

Türkiye’de tüketicilerin büyük bir çoğunluğu halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bu durumda da konum bazlı reklamlar aracılığı ile tüketicileri kendi fiziki mağazanıza çekebilirsiniz.

Akıllı telefonlar üzerinde gösterilen bu konum bazlı reklamlar, tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Özellikle indirim kuponu ya da fırsatlar sunulması durumunda tüketiciler kendilerine yakın olan bu mağazaları ziyaret ederek ürünleri yakından incelemek isteyebilirler. Böylelikle onları mağazanızda satışa yönlendirmek için fırsatınız olmuş olur.

Kendilerine özel fırsat sunulduğunda kullanıcılar konumlarını paylaşıyor

Konum bazlı reklamların çalışabilmesi için tüketicilerin, akıllı telefonlarından konumlarını aktif etmeleri gerekiyor. Tabii ki bu birçok güvenlik endişesi yaratsa da yapılan araştırmalara göre tüketicilerin yüzde 70’lik bir bölümünün, kendilerine özel indirim veya fırsat sunulacaksa konumlarını paylaşmaktan çekinmediğini gösteriyor.

Tüketicilerin bu iyi niyetini suistimal etmemek için, konum bazlı reklamlardan yararlanan firmaların spam yapmaktan kaçınmaları gerekiyor. Spam yapılması durumunda tüketiciler akıllı telefonları üzerinden konum paylaşımını kapatabilirler.

Gerçekten kullanıcıların ilgisini çekebilecek fırsatlar sunulması durumunda, e-ticaret firmaları ve fiziki mağaza sahipleri konum bazlı reklamlardan yararlanabilirler. Bu tür çalışmalar tüketicileri fiziki mağazayı ziyaret etmeye yönlendirebilir.

Mağazaya gelen tüketicilerin sayısını artırabilirsiniz

Fiziki mağaza sahipleri bu reklam çalışmalarıyla, mağazalarına gelen tüketicilerin sayısını artırabilirler. E-ticaretin aksine, fiziki mağazalarda tüketiciyle bire bir iletişim kurma fırsatı bulunduğu için, tüketicileri bir ürünü satın almaya yönlendirmeleri daha kolay olacaktır.

Tüketicilerle iletişim kurulmasının yanı sıra, kampanya haricindeki ürünler de mağazayı ziyaret eden bu kullanıcılara sunulabilir ve böylelikle farklı ürünler de gösterilerek tüketiciler satın almaya yönlendirilebilir.

Tüketiciler alışverişlerini yapmadan önce akıllı telefonları üzerinden ürün araştırması yapmaktadırlar. Konum bazlı reklamlar hem tüketicilere alışveriş öncesinde bir ürün araştırması imkanı sağlar hem de reklam veren mağaza tüketicilere yakın bir mesafede olduğunda ürünleri denemek için dahi mağazayı ziyaret edebilirler. Bu da fiziki mağazalar için, geri dönüşümü artırmak ve tüketiciyi mağazadayken alışveriş yapmaya yönlendirmek için bir fırsat sağlamış olur.

Eğer iş yerinizi internete taşımak isterseniz İdeasoft e-ticaret paketlerine bakabilir ve ihtiyacınız uygun çözümlerimizden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda, hizmetlerimiz deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan