Konum bazlı reklamlar neden önemli?

17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça önemli.

Belli konumlardaki tüketicilere fırsatlar sunma imkanı

Özellikle fiziki mağazası bulunan firmalar için konum bazlı reklamların bir takım avantajları bulunuyor. Bu firmalar, kendi konumlarını içeren bir çevrede kendi reklamlarını oluşturabilirler ve tüketiciler bu konum menzili içerisine girdiklerinde onların telefonlarına bildirimler gösterilebilir.

Bu bildirimler sayesinde de bu konum dahilindeki kullanıcılara reklamlar gösterebilir, indirim kuponları sunabilir ve onları fiziki mağazanıza yönlendirebilirsiniz.

Türkiye’de tüketicilerin büyük bir çoğunluğu halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bu durumda da konum bazlı reklamlar aracılığı ile tüketicileri kendi fiziki mağazanıza çekebilirsiniz.

Akıllı telefonlar üzerinde gösterilen bu konum bazlı reklamlar, tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Özellikle indirim kuponu ya da fırsatlar sunulması durumunda tüketiciler kendilerine yakın olan bu mağazaları ziyaret ederek ürünleri yakından incelemek isteyebilirler. Böylelikle onları mağazanızda satışa yönlendirmek için fırsatınız olmuş olur.

Kendilerine özel fırsat sunulduğunda kullanıcılar konumlarını paylaşıyor

Konum bazlı reklamların çalışabilmesi için tüketicilerin, akıllı telefonlarından konumlarını aktif etmeleri gerekiyor. Tabii ki bu birçok güvenlik endişesi yaratsa da yapılan araştırmalara göre tüketicilerin yüzde 70’lik bir bölümünün, kendilerine özel indirim veya fırsat sunulacaksa konumlarını paylaşmaktan çekinmediğini gösteriyor.

Tüketicilerin bu iyi niyetini suistimal etmemek için, konum bazlı reklamlardan yararlanan firmaların spam yapmaktan kaçınmaları gerekiyor. Spam yapılması durumunda tüketiciler akıllı telefonları üzerinden konum paylaşımını kapatabilirler.

Gerçekten kullanıcıların ilgisini çekebilecek fırsatlar sunulması durumunda, e-ticaret firmaları ve fiziki mağaza sahipleri konum bazlı reklamlardan yararlanabilirler. Bu tür çalışmalar tüketicileri fiziki mağazayı ziyaret etmeye yönlendirebilir.

Mağazaya gelen tüketicilerin sayısını artırabilirsiniz

Fiziki mağaza sahipleri bu reklam çalışmalarıyla, mağazalarına gelen tüketicilerin sayısını artırabilirler. E-ticaretin aksine, fiziki mağazalarda tüketiciyle bire bir iletişim kurma fırsatı bulunduğu için, tüketicileri bir ürünü satın almaya yönlendirmeleri daha kolay olacaktır.

Tüketicilerle iletişim kurulmasının yanı sıra, kampanya haricindeki ürünler de mağazayı ziyaret eden bu kullanıcılara sunulabilir ve böylelikle farklı ürünler de gösterilerek tüketiciler satın almaya yönlendirilebilir.

Tüketiciler alışverişlerini yapmadan önce akıllı telefonları üzerinden ürün araştırması yapmaktadırlar. Konum bazlı reklamlar hem tüketicilere alışveriş öncesinde bir ürün araştırması imkanı sağlar hem de reklam veren mağaza tüketicilere yakın bir mesafede olduğunda ürünleri denemek için dahi mağazayı ziyaret edebilirler. Bu da fiziki mağazalar için, geri dönüşümü artırmak ve tüketiciyi mağazadayken alışveriş yapmaya yönlendirmek için bir fırsat sağlamış olur.

Eğer iş yerinizi internete taşımak isterseniz İdeasoft e-ticaret paketlerine bakabilir ve ihtiyacınız uygun çözümlerimizden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda, hizmetlerimiz deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin oranı...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın