Ürün SEO Analizi Kullanımı

Versiyon 6.3.7 de gelen ürün düzenleme bölümünde ki SEO Analizi ile eklediğiniz bir ürünü SEO için uyumluluğunu kontrol edebilirsiniz. Bu uygulama ile ürüne eklenen resimler, ürün detayları, seo açıklama, seo başlık gibi bölümler analiz edilebilmektedir.

Genel SEO

seoanaliz1

Detaylı Bilgi Alanı

  • Ürün açıklaması: Ürün detayları bölümünde yazılan ürün detaylı bilgi alanıdır.
  • Minimum 300 karakter ürün açıklaması: Ürün detayları bölümünde yazılan detaylı bilgi alanının en az 300 karakter uzunluğunda olmasını kontrol eder. Bu alan arama motorları sonuçlarında için fayda sağlamaktadır özgün olarak yazılmalıdır.
  • Ürün açıklamasında görsel kullanımı: Ürün detay bölümünde ürün ekstra resim eklenmesini kontrol eder.
  • Ürün açıklamasında kullanılan göresele alt metin eklenmesi: Ürün detayda editör üzerinden eklenilen resimlere başlık eklenmesini kontrol eder. Editör üzerinde resmi eklerken başlık satırına aşağıdaki örnekte gösterldiği gibi resme alt başlık ekleyebilirsiniz.
  • seoanaliz2

    Ürün Resimleri

  • Ürün görseli kullanımı: Diğer sekmesi altından ürüne resim eklenip eklenmediğini kontrol eder.
  • SEO Bilgileri

  • Meta başlık (title) Kullanımı: SEO sekmesinde ürüne başlık eklenip eklenmediğini kontrol eder. Burada dikkat edilmesi gereken bu alanı yeşil onaylı görebilmeniz için Ayarlar >> SEO Menüsündeki Ürün sayfası sekmesinde {urun_baslik} değişkeninin kullanılması gerekmektedir.
  • seoanaliz3
  • Minimum 10 Maximum 70 karakterlik meta başlık (title) kullanılmaı: Başlık alanın 10 ila 70 karakter uzunluğunda olmasını kontrol eder. Arama motorları için önerilen başlık uzunluğundur.
  • Anahtar kelime kullanımı ve en az 2 anahtar kelime kullanılması: Anahtar kelimelerin yazılmış olmasına ve en az 2 kelime yazılmış olduğunu kontrol eder. Bununla ilgili hatırlatmak isteriz ki Google anahtar kelime eşleştirmesi yapmadığından Google için anahtar kelime kullanmanız SEO için fayda sağlamamaktadır.
  • Meta açıklama description kullanımı: SEO sekmesinde ürüne açıklama yazılmış olmasını kontrol eder, bu alanda yeşil onaylı görünmesi için Ayarlar >> SEO Menüsündeki Ürün sayfası sekmesinde {urun_aciklama} değişkeninin kullanılması gerekmektedir.
  • Arama Sonuçları görünümü bölümünde ürünün bir arama motorunda nasıl görüneceğini görebilirsiniz. Bu alanda Sonuçların görünebilmesi içinde Ayarlar >> SEO sekmesinde {urun_baslik} ve {urun_aciklama} değişkenlerinin eklenmiş olması gerekmektedir.
    seoanaliz5

    Hedef Kelime

    Hedef kelime eklediğiniz üründe arama motorlarında arama yapıldığında hangi kelime ile sonuçlarda çıkılması isteniyorsa bu kelimenin üründe hangi alanlarda kullanıldığını kontrol etmektedir.
    seoanaliz4

    Detay Bilgi Alanı

  • Ürün açıklamasında hedef kelime kullanımı ve belirli oranlarda bu kelimenin kullanılması: Belirlediğiniz hedef kelimenin ürün detaylı bilgi alanında kullanılmış olması ve yazılan ürün detayı uzunluğuna göre bu kelimenin kullanılma oranını gösterir.
  • Resim Alanı

  • Ürün görselinde hedef kelime kullanımı: Belirlenen hedef kelimenin diğer sekmesinden eklenen ürün resmi isminde kullanılmış olmasını kontrol eder.
  • SEO Bilgileri

  • Meta başlık alanında hedef kelime kullanımı: Belirlediğiniz hedef kelimenin SEO sekmesinde ki başlık alanında kullanılmasını kontrol eder.
  • Anahtar kelime olarak hedef kelimenin kullanılması: SEO sekmesinde ki anahtar kliemlerde hedef kelimenin kullanılmasını kontrol eder.
  • Meta açıklama (description) alanında hedef kelime kullanılması: SEO sekmesindeki açıklama bölümünde belirlenen hedef kelimenin kullanılmasını kontrol eder.
  • Kullanıcı Menüsü



    Konu Anlatımları