SEO İpuçları

 
Genel SEO Mantığı sürekli bir beslenme ve yapılandırma silsilesi içerisinde açıklanabilir. Yani yapacağınız işlemlerin etkilerinin yarattığı sonuçlar, bir sonraki hamlenizi belirleyecektir. Strateji, SEO için anahtar unsurdur.
 
Tüketici, içgüdüsel olarak bir "arayıcı" dır. Başlıca çıkış noktanız kendi arama alışkanlıklarınız olmalıdır. Eticaret SEO stratejisi oluşturma işinde anahtar nokta yine kendinizdir. Öncelikle kendinize şu soruyu sormalısınız; "Ben bu ürünü arıyor olsam ne yapardım?" Misal bir Cep Telefonundan bahsediyoruz. Pahalı bir marka olduğunu düşünelim. Markamız "X" olsun. Hedef kitleniz bu ürünü İnternetten aradığına göre muhtemelen en ucuz olanı veya garantili olanı almayı isteyecektir. Bu sebeple "Ucuz X Cep Telefonu" veya "Garantili X telefonu" kelime kombinasyonlar bizim temel hedefimiz olmalıdır. Tüm stratejimiz bunun üstüne gelişmelidir. Sadece "X Cep Telefonu" üstüne gidecek olursanız aynı marka telefondan satan bir çok Eticaret sitesiyle kıran kırana bir mücadeleye girmiş olursunuz. SEO mücadelesinde, mantıklı ve alternatif arama sonuçları sizi mücadelede ön planlara çıkartacaktır. Ancak öncelikle SEO çalışmalarının tek başına hiç bir anlam ifade etmeyeceğini söylememiz gerekir. Yaptığınız SEO çalışması sağlam bir temelin üstüne inşa edilmelidir.
 
 
Çalışmalarınızın tümü temel olarak bu piramit üstünde görülen yapı üzerine inşaa edilmelidir.

Temel: Dolgun İçerik

İstediğiniz kadar, anahtar kelime girişi yapın, ürün sayfalarınızın detayları boş ise arama motorları sizi görmezden gelecektir. Öncelikle sitenizin içeriğini doldurmanız gerekir. Bir Eticaret sitesi için içerik nedir? SEO çalışmasına gidecek bir Eticaret sitesi öncelikle , satışını yapacağı ürünleri,markaları ve bunlara bağlı kategorilerini oluşturmuş olmalıdır.
Ürünlerin isimleri ve detaylı bilgileri , kesinlikle arama motorlarındaki tüketici eğilimine endeksli olmalıdır. Yani sattığınız ürünün arama motorlarında hangi kelimelerle arandığına hakim olmalısınız. Hangi kelimelerle ürünlerinizin arandığını tespit ettikten sonra ürün ve kategori adlarınızı , marka adlarınızı belirlemekte fayda vardır.
 
Örnek verecek olursak; güneş gözlüğü sektöründe gözlükler markaların uluslar arası düzeyde belirlediği kod numaralarıyla aranır. Eğer güneş gözlüğü satıyorsanız bu kod numaralarına hakim olmalasınız. Yani diyelim ki güneş gözlüğünün markası "X" olsun kod numarası da 123456 olsun. Ürün adınız "Siyah X Gözlük" olmamalı, "X 123456" olmalıdır. Bu sayede o güneş gözlüğünü internette arayan kişi için en muhtemel hedef olursunuz.
Ürün açıklamalarını mümkün olduğunca doğru ve ürüne bağlı bilgilerle doldurun. Tüm bunların içerik sayfalarını da bir silah olarak kullanabilirsiniz. Bu sayfalara sattığınız ürünlere, yaptığınız işe yönelik içerik bilgileriyle doldurmaya özen gösterin.

Zemin: Sağlam Linkler

"Kırık Link" bu terimi bir çok kez duymuşunuzdur. Google başta olmak üzere arama motorları, kırık linki çok olan siteleri arama sonuçlarından "sürgün" etme eğilimindedirler. Bu sebeple, sitenizdeki linklerin sağlam ve tutarlı olmasına özen göstermeniz gerekir. Yani ürünlerinizi sürekli silip yerlerine yenilerini oluşturma yolunda olmayın. Sürekli değişen linklerin indexlenmesi zor olacağı için arama motorları sizi takip edemez noktaya gelebilir. Bu sebeple oluşturduğunuz Marka, Kategori ve Ürün vitrin sayfalarının sağlam, stabil bir şekilde sitenizde barınmasına dikkat edin. SEO çalışmanızın sağlıklı olabilmesi için, yayınladığınız URL'lerin uzun vadeli olarak Internet ortamında yayınlanıyor olmasına özen göstermelisiniz.

Orta Kat: Dinamizm

Sitenizi yeni içeriklerle beslemeyi asla kesmeyin. Eski içerikleri yok etmeden üstüne koyacağınız her yeni içerik sizin sitenizin arama motorları tarafından "canlı" olarak algılanmasını sağlar. Canlı Eticaret sitelerinin arama sonuçlarında gelecekleri nokta sürekli gelişir. Aynı yerde saymak istemiyorsanız, sitenizde dinamizmi yaratmalısınız. Yeni içeriklerle, yeni sayfalarla sitenizi besleyerek, sitenizin faaliyette olduğunu arama motorlarına hissettirmelisiniz. SEO çalışmalarınızın kısır döngüye girmemesi için dinamik olmak zorundasınız.
 
Bu konuda sitenizde birçok farklı sayfalar oluşturabilirsiniz. Eğer parfüm satıyorsanız sitenize,
 
  • Parfüm satın alınırken dikkat edilecekler.
  • Bu senenin en popüler erkek parfümleri
  • Stil sahibi iş kadınları için parfümler
 
gibi sayfalar ekleyebilirsiniz.

Üst Kat: Sosya Medya

SEO çalışması yapacak bir Eticaret sitesinin, Twitter ve Facebook sayfalarının aktif bir şekilde yayında olması ve bu sayfalardan site içeriğinin düzenli olarak yayınlanıyor olması gerekir. Sosyal Medya sayfalarının arama sonuçlarında giderek daha güçlü bir şekilde yer almaya başladığı günümüzde, bu kuvveti görmezden gelmemeniz gerekir. Sosyal Medyada ne kadar etkin olursanız, sayfalarınız dilden dile profilden profile o kadar hızlı yayılır ve "bilinilirlik" gücünüze o kadar katkıda bulunmuş olursunuz.

Çatı: Seo

SEO çalışması tek seferlik yapılacak, peşi bırakılacak bir iş değildir. V6'nın gelişmiş SEO ayarları paneli size çok güçlü SEO çalışmaları yapma imkanı sunacaktır;

  • Gelişmiş Adres Biçimlendirmesi.
  • Anasayfa , Marka, Kategori ve Ürün için ayrı anahtar kelimeler ve açıklamalar girme imkanı.
  • Vitrinlere özel anahtar kelime ve açıklama tanımlama imkanı
  • SEO + Etiketleriyle trend kelimeleri yakalama imkanı.
  • Meta Tag ile Google Webmasters tanımı yapma imkanı.
  • Google Rich Snippets ile ürün bazlı aramalarda bir adım önde olma imkanı.

gibi SEO çalışmalarınızı en basit ve etkili şekilde yapabileceğiniz tüm özelliklere hükmedebileceksiniz. Bu şekilde yapacağınız çalışmalar, sizin oluşturduğunuz temeli etkin bir SEO gücüne dönüştürecektir.

Kullanıcı Menüsü



Konu Anlatımları