Arama Motoru Servisleri

Ayarlar >> S.E.O  sekmesi içerisinde karşınıza ilk gelen ayarlar Arama Motoru servisleridir. Sırasıyla 7 menü sizi karşılayacaktır.
  • Google Sitemap Oluşturma
  • Meta Tag ile Site Doğrulama
  • Google Analytics & Remarketing Kodu
  • Google Sipariş Takibi Kodu
  • Sepet Takip Kodu
  • Ürün Takip Kodu
  • Google Üyelik Takibi Kodu
  • Robots.txt

Google Sitemap Oluşturma

Google Web Yöneticisi araçlarına kayıt olduktan sonra, sitenizin Google üzerinde gözükebilmesi için site haritasını bu alandan oluşturup gönderebilirsiniz. Google Web Yönetici araçlarına kayıt ve diğer işlemleri hakkında bilginiz yok ise, konu ile ilgili hazırladığımız konu anlatımı için Site haritası Oluşturma ve Site Doğrulama sayfamızı inceleyebilirsiniz.

Meta Tag ile Site Doğrulama

Google Web Yöneticisi araçlarına kayıt olduğunuz zaman, eklenen sitenin sizin olup olmadığını teyid etmek için Google sitenize eklenmek üzere size bir kod verecektir. O kodun ekleneceği alandır. Google Web Yönetici araçlarına kayıt ve diğer işlemleri hakkında bilginiz yok ise, konu ile ilgili hazırladığımız konu anlatımı için Site haritası Oluşturma ve Site Doğrulama sayfamızı inceleyebilirsiniz.
Benzer şekilde diğer arama motorları veya benzer servislerin de meta kodları bu alana eklenmelidir. 2 meta etiketini eklenecek ise (Örnek: Google ve Bing) boşluk bırakmadan 2 etiket yanyana yazılmalıdır.

Google Analytics & Remarketing Kodu

Google Analytics servisine kayıt olduğunuzda, sitenizdeki ziyaretçileri takip etmek için size bir kod verilecektir. Bu kodları ekleyeceğiniz alan bu 2 kutucuklardır. Google Analytics hakkında bilginiz yok ise ne işe yaradığı ve kayıt işlemleri ile ilgili hazırladığımız Google Analytics Servisine Kayıt Olmak sayfamızı inceleyebilirsiniz.
Aynı şekilde farklı ziyaretçi takip yazılımlarının kodlarını da bu alana ekleyebilirsiniz. Buraya eklenen bir kod tüm sayfalarda çıkacaktır.

Google Sipariş Takibi Kodu

Siparişler için dönüşüm takibi yapmanıza imkan sağlayan alandır. Bu alana eklenen bir kod sadece siparişin başarıyla tamamlandığı sayfada çıkacaktır. Bu bölümün işlevi, verdiğiniz reklamlardan gelen ziyaretçilerin alışveriş yapıp yapmadığını takip etmekdir. Buraya bir kod eklenek zorunda değildir, eklenecek bir kod sadece reklem verdiğiniz altyapı tarafından size iletilmelidir.
Örnek: Google Adwords üzerinden reklam kapmanyanız olduğunu düşünelim, google adwords sipariş takip kodları oluşturup sisteminizde bu alana yapıştırırsanız, Google reklamlarınıza tıklayan bir kişinin sitenizde alışveriş yapıp yapmadığını ayırt etmenize imkan sağlayan alandır.

Sepet Takip Kodu

Alışveriş sepetine atılan ürünleri takip için kullanılan kod alanıdır. Bu bölüme eklediğiniz kod sepet sayfasında çalışacaktor. Alışverişi tamamlanmayan ve sepet aşamasında kalan işlemleri takip edebilirsiniz.

Google Üyelik Takibi Kodu

Google Adwords kullanıldığında üyelik işlemleri ile ilgili geri dönüşüm raporları almak için yani reklamınıza tıklayarak sitenize giren bir kişinin sitenize üye olup olmadığını anlayabilmek için Google tarafından verilen kodların yerleştirildiği bölümdür. Bu alana eklenen bir kod sadece üyeliğin tamamlandığı ekranda gözükecektir.

Ürün Takip Kodu

Ürün ziyaretlerini takip etmek için ürün takip kodunu ekleyeceğiniz bölümdür. Bu alanı facebook pixel yada Google Yeniden Pazarlama vb. araçları kullanıyorsanız sitenize gelen ziyaretçilerin hangi ürünlerle ilgilendiğini takip etmek için kullanabilirsiniz.
Eğer Google Adwords ve benzeri reklam ağlarını kullanmıyorsanız, Google sipariş takibi ve Google üyelik takibi alanlarını boş bırakabilirsiniz, ihtiyaç duymayacağınız bir alandır.

Robots.txt

Robots.txt dosyası sitenin ana dizininde bulunan Google botları tarafından ziyret edildiğinde sitenize ilk uğradıkları alandır. Standart olarak sitenizdeki admin paneli linkleri gibi urllerin indekslenmeyecektir. Siteniz içinde yer alan ve indexlenmemesini istediğiniz farklı urlleri de bu alandan ekleyebilirsiniz. www.siteadresi.com/robots.txt yazdığınızda sitenizin robots.txt sayfasını görebilirsiniz.
Google dinamik yeniden pazarlama yada Facebook Pixel gibi araçlar üzerinden bu alanları nasıl kullanılması gerektiği ile ilgili olarak hazırladığımız https://www.ideasoft.com.tr/konu/seo-ve-sosyal-medya/ bölümündeki sayfaları da inceleyebilirsiniz.

Kullanıcı Menüsü



Konu Anlatımları