Konu anlatımları

Müşteri Menüsü
Konu anlatımları
Hepsiburada Entegrasyonu
Ürünlerinizi hepsiburada.com üzerinde satışa sunmak için bu entegrasyonu kullanabilirsiniz. Hepsiburada entegrasyonu Platinium paketimize dahil bir modüldür. Diğer paketlerde ise ek modül olarak paketinize eklenebilmektedir. Detaylı bilgi ve paketinize eklenmesi için 0216 326 04 77 numaralı telefonumuzdan satış yetkiliniz ile görüşebilirsiniz.
 

Hangi ürünlerin güncelleneceğinin seçilmesi

Sitenizdeki ürünlerden hangilerinin hepsiburada mağzasanıza aktarılacağını belirlemek için ürün bazlı olarak ürünlerin detaylı düzenleme bölümünden giriş yaparak diğer sekmesi altında HB Entegrasyonu Kullanımı seçeneğini evet olarak seçmelisiniz.
hepsiburada3
Varyantlı ürünlerde her bir varyant içinde bu seçim yapılmalıdır. Hepsiburada tarafına her varyant bir ürün olarak aktarılır hepsiburada tarafındaki müşteri temsilciniz bu eşleştirmeleri yapmaktadır.

Çoklu ürün güncelleme ile ürünlerin belirlenmesi

Ürünler >> Çoklu Ürün Güncelleme >> Kategori Taanlı Güncelleme Bölümünden istenilen kategori marka seçimi yapıldıktan sonra (tüm ürünleri göndermek için kategori ->Tümü , Marka-> Tümü olarak seçilebilir) HB entegrasyonu kullanımı seçeneğinin başındaki kutucuk işaretlenerek evet seçip kaydedebilrsiniz. Seçtiğiniz kategori ve markadaki tüm ürünlerde HB entegrasyon seçimi aktif olacaktır.
hepsiburada4

Ürünlerin Hepsiburada paneline aktarım işlemleri

Ürünleri ilk ekleyeceğiniz zaman, hepsiburada panelinde satışa çıkaracağınız her bir kategori için ayrı bir excel indirip ürünlerinizi excele ekledikten sonra, satıcı destek bölümünden talep oluşturarak dosyaları göndermeniz gerekiyor talebinizde ideasoft ile çalıştığınızı belirtmelisiniz.
Excelleri doldururken Satıcı Stok Kodu alanı sitenizdeki ürün stok kodu ile aynı olmalıdır.

Hepsiburada ürünlerinizi manuel eşleştirme yaparak ekliyor. Ardından size bir merchant ID bilgisi gönderecekler. Bu bilgi geldikten sonra admin panelinizde Entegrasyonlar >> Hepsiburada Entegrasyonu bölümüne eklemelisiniz ardından site üzerinden stok fiyat güncellemesi yapabilirsiniz.

Ürünlerin güncellenmesi

Entegrasyonlar >> Hepsiburada Entegrasyonu bölümüne geldiğimizde Hepsiburada Erişim Bilgileri bölümünde yer alan Merchant Id bilgisini gelen mailden kopyalayarak ekleyebilirsiniz..
 
hb2
Satış fiyatı bölümü ise ürünleri hepsiburada üzerinde satmak istediğiniz fiyatı seçeceğiniz fiyattır. Fiyat1 ila fiyat 5 arasında ürünlere eklediğiniz istediğiniz fiyatı gönderebilirsiniz. Belirdiğiniz fiyat üzerinden oran yada + - seçeneklerini seçerek fiyatı değiştirerek de gönderebilirisiniz.
Örnek olarak fiyat3 değerini seçtiniz ama bu fiyat üzerinde %15'luk bir artış yaparak göndermek istiyorsunuz;

hepsiburada2

Bu şekilde fiyat3 değerini seçip, X 1.15 yazdığımızda fiyat3 değerinin üzerine %15 ekleyerek hepsiburada tarafına güncellenmiş olacaktır.
Bu aşamadan sonra göndermiş olduğunuz ürünlerin stok adetlerini ve fiyatlarını "Ürünlerimi Güncelle" butonunu tıklayarak güncelleyebilirsiniz. "Güncelleme başlatıldığında Hepsiburada aktarım isteğiniz alınmıştır. Aktarım tamamlandığı zaman tarafınıza mail ile bilgi verilecektir." mesajı karşınıza gelecektir.
hepsiburada6
Güncelleme işlemi tamamlandığında ise Ayarlar >> Tanımlamalar bölümünde yazmış olduğunuz email adresinize mail ile bilgilendirme gelecektir. Güncelleme süresi ürün sayınıza bağlı olarak değşiklik gösterebilir.

Dikkat edilmesi gerekenler

 
  • Hepsiburada mağazasına gönderceğiniz ürünlerde barkod kodları olması zorunludur. Hepsiburada da barkod zorunlu olduğundan barkodu olmayan ürünler aktarılmayacaktır.
  • Ürünün stok adedi 0 ise hepsiburada tarafında ürün satıştan kaldıralacaktır.
  • Bir ürün için belli bir fiyat aralığının dışında ürün fiyatı gönderildiğinde hepsiburada tarafından onaylanmayabilir. Bir örnekle açıklayalım, Iphone 7 telefon ürünü ortalama olarak satış fiyatı 2800 - 3250 TL fiyat aralığında satıştaysa ve bu ürün için 1000 TL gibi çok farklı bir fiyat gönderirseniz bu ürün satışa alınmayabilir konuyla ilgili olarak kriterleri hepsiburada daki müşteri temsilcinizle görüşerek öğrenebilirsiniz.
  • Hepsburada entegrasyonunda güncelleme yapıldığında ürün silme yapılmamaktadır. Daha önce siteniz üzerinden bir ürünü hepsiburadaya aktardıysanız ve daha sonra kendi sitenizden bu ürünü silerseniz, ürün hepsiburada'dan silinmeyecektir bu ürünü hepsiburada da manuel silme işlemi yapmalısınız.
 

Şu anda okuduğunuz makale

  • Hepsiburada Entegrasyonu

Destek talebi oluştur

Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.

Müşteri Merkezi

IdeaAkademi eğitimleri

Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.

Eğitim Programı

Sık sorulan sorular

E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular