Konu anlatımları

Müşteri Menüsü
Konu anlatımları
YKB Sanal POS Hata Kodları

 KOD MESAJ AÇIKLAMA
 0095 RED-ONAYLANMADIKart bilgilerinden ( KK No, SKT, CVV) biri yada birkaçı hatalı girilmiş veya Worldcard'lar için bankaca tanımlanmış günlük limitler aşılmış olabilir.

Kart bilgilerinin doğru girildiğinden emin olmak amacıyla, Posnet Yönetici Ekranlarındaki  sayfasından bir deneme işlemi yapılabilir. Bu işlemde de bu hatanın alınması kart bilgilerinin doğru gönderildiği anlamına gelir.

Bu hatanın bir diğer nedeni de, kart sahibi banka tarafından belirlenen internetten günlük işlem yapma limitinin kart için dolmasıdır. Bu limit her bankaya göre değişmektedir ve YKB kredi kartları için 3'tür; yani bir YKB kredi kartı günde en fazla 3 internet alışverişinde kullanılabilir. Bu limit aşıldıysa, kart sahibi kendi bankasının kredi kartı müşteri hizmetlerini arayarak bu limiti sıfırlamalıdır.
 0100 HOST RECEIVE PROBLEMBu hata bazen banka sistemlerimizde anlık sorunlar olduğunda alınabilmektedir. Tekrar deneyin, sorun devam ederse [email protected] adresiyle iletişime geçin.

Test ortamında bu hata alınıyorsa, sorunun nedeni kullanılan test kartının tanımlarının silinmesi olabilir. Bu olasılığı ortadan kaldırmak için birkaç farklı test kartıyla işlem denemeniz gerekebilir.
 0110 RED-YETERSIZ BAKIYEKartın bakiyesi yetersiz. Kartı veren bankayı arayın.
 0122 DATABASE DE ISTENILEN KAYIT YOKİptal işleminde hata. İptal işlemi provizyon işleminden 1 hafta sonrasına kadar yapılabilir. Finansallaştırma yapılmadan finansallaştırma iptal yapıldığında da bu hata alınabilir.
 0122 MID DOES NOT MATCHBu hatanın nedeni daha önce firmanıza ait bir mid ile yaptığınız bir işlemi, firmanıza ait başka bir mid kullanarak finansallaştırmak veya iptal etmek istemenizdir. Bunun en sık rastlanan yolu, bir mid kullanılarak yapılmış bir işlemin programsal olarak başka bir mid kullanılarak finansallaştırılması veya iptal edilmesidir.
 0123 ORJINAL ISLEM BULUNAMADI
Finansallaştırma, iptal veya iade edilmeye çalışılan işlem bulunamadı. Muhtemelen yanlış YKB ref.no veya sipariş no ile finansallaştırma/iptal yapmaya çalışıyorsunuz. Finansallaştırmaya/iptal etmeye çalıştığınız işlem Posnet sistemine hiç gönderilememiş de olabilir.
VFT işlemlerinin iptalinde YKB ref.no ile iptal yapılıyorsa onay kodu (authCode) kontrolü de yapılmaktadır. Bu iptallerde bu hata alınıyorsa YKB ref.no ile birlikte onay kodu da kontrol edilmelidir.

Bir işlem için Posnet sisteminden yanıt alınamadığında, otomatik olarak iptal gönderilmesi üzerine bu hata alınması normaldir; bu durum, işlemin Posnet sistemine hiç ulaşmadığını gösterir.
 0124 HOST SESSION OPEN PROBLEMBu hata, bankamızın ortamlarından kaynaklanmaktadır. Bazen bankamız ortamlarındaki çalışmalar nedeniyle anlık kesintiler yaşanabilmektedir. Bu hata alındığında işlem bir süre sonra tekrar denenmeli, sorun devam ederse [email protected] adresiyle irtibata geçilmelidir.
 0125 ORDERID VAR HOSTLOGKEY YOK DB ERRYKB'yi arayın.
 0126 ORDERID VAR KK SIFRELEME HATASIYKB'yi arayın.
 0127 ORDERID DAHA ONCE KULLANILMISKullandığınız sipariş no (orderId) daha önce kullanılmış. Yeni bir sipariş no ile tekrar deneyin.
 0129 KREDI KARTI MERCHANT BLACKLIST TEBu kredi kartı işyeri karalistesine alınmış. Kartın bu işyeri tarafından kullanılabilmesi için önce karalisteden çıkarılması gerekiyor.
 146* HATALI SIFRELEME : KULLANICI ISMI & SIFRE veya NO GENERATED     RECORD
Kullanıcı adı, şifre veya şifreleme anahtarı yanlış girilmektedir. Ayrıntılı bilgi için StubF1Class.setUserName, StubF1Class.setPassword,
StubF1Class.setEncKey metodlarına bakınız. Posnet Yönetici Ekranlarının ana menüsündeki "Anahtar Yarat" linki kullanılarak yeni kullanıcı adı, şifre ve anahtar oluşturulup, bu bilgilerle işlem tekrar denenmesi gerekir.
 146* CRYPTO HATASI : KULLANICI ISMI & SIFRE146 hatasının açıklamalarına bakın.
 147* HATALI KULLANICI ISMI & SIFRE146 hatasının açıklamalarına bakın.
 148* CRYPTO HATASI : MID
Web sunucunuzun tarihi, saati veya TimeZone bilgisi yanlış olabilir. Bu bilgilerde bir sorun yoksa Teknik Destek birimimize başvurulmalıdır.

Gönderdiğiniz bilgileri karşılayan Posnet Servisi, bazı şifreli bilgilerin açılmasında tarih ve saatten faydalanmaktadır. Sunucunuzun tarih veya saatinin yanlış olması durumunda bu bilgiler servis tarafından çözümlenememektedir.
 148* HATALI MIDÜye işyeri no bulunamadı. Üye işyeri no (MID) parametresi yanlış.
 148* MID,TID,IP HATALI: X.X.X.X
Bağlantı yaparken kullandığınız mid (üye işyeri no) yanlış veya izin verilmemiş bir ip'den bağlantı yapmaya çalışıyorsunuz. Yanlış ortama (örneğin üretim ortamı mid'i ile test ortamına) işlem göndermeniz de bu soruna neden olur.
Test ortamı için http://setmpos.ykb.com/PosnetWebService/XML, üretim ortamı için https://www.posnet.ykb.com/PosnetWebService/XML adresine işlem göndermelisiniz. Bkz: XML servis dokümantasyonu

İşleminizi doğru ortama gönderdiğinizden eminseniz, hata mesajında X.X.X.X şeklinde belirtilen istek ip'nizi [email protected] adresine mid/tid bilgisiyle birlikte göndererek ip tanımınızın değiştirilmesini sağlayabilirsiniz.

Ayrıntılı bilgi için bkz: IP Bazlı Hatalar
 150 PAKET HATALIYanlış CVC no kullanılmış. Üretim ortamında, test ortamında kullanılan XXX kullanılmışsa bu hata alınır. Üretim ortamında CVC kodları müşteriniz tarafından girilmelidir. Ayrıca test ortamında XXX dışında anlamsız bir CVC (xxx gibi) girilmesi de bu hataya neden olur.
 150 INVALID MID TID IPYanlış bir ip'den veya yanlış bir mid/tid ile işlem yapmaya çalışıyorsunuz. IP Bazlı Hatalar sayfasındaki bilgiler sorunu çözmenize yardımcı olabilir.
 0170 BANKANIZI ARAYINBu hatanın nedeni kartı veren (issuer) bankanın YKB provizyon sistemine gönderdiği bozuk verilerdir. Kartı veren banka aranmalı ve bir sanal pos işleminde bu hatanın alındığı belirtilmelidir. Hata çözümleninceye kadar sorunun geçici çözümü amacıyla, işlem mail order yoluyla YKB'ye gönderilebilir. Mail order yapmak için üye işyeri servisimizi arayınız.
 0173 RED-ONAYLANMADIBu hata, işlemde kullanılan kredi kartının internetten işlem yapma yetkilerinde bir sorun olduğu durumda alınır. Kart sahibi kredi kartını aldığı bankanın kredi kartları servisiyle görüşüp kredi kartını e-ticarette kullanamadığını belirtmelidir.
 0200 GECERSIZ ISLEMGeçersiz bir işlem gönderdiğinizde alınır. Örneğin zaten finansallaştırılmış bir işlemi tekrar finansallaştırmaya veya provizyon durumundaki bir işlemi iade etmeye çalışmak. Bu tür hatalı işlemlere Posnet Yönetici Ekranlarında zaten izin verilmez, ancak programsal olarak gönderilen (ASP gibi bir teknoloji kullanılarak) işlemlerde bu kontrol yapılmaktadır.
 0205 GECERSIZ TUTAR
Bu hata şu koşullarda alınmaktadır:
Yapılan işlemin tutarı maksimum işlem tutarını (99.999,99 YTL) aştığında.
Posnet sisteminde bir defada en fazla 99.999,99 YTL'lik işlem yapılabilir.
Finansallaştırma işlemi yapılırken gönderilen işlem tutarı, provizyon işlem tutarını "provizyon aşım yüzdesi"nden fazla aştığında
Tüm iade işlemlerinde, gönderilen işlem tutarı iade edilebilecek işlem tutarını aştığında
 0211 GRUP KAPAMA YAPILMISBu hata finansallaşma veya satış iptal işlemini yaparken alınır. İptal etmek istediğiniz işlemin finansallaştırıldığı için artık iptal edilememektedir. Yapmış olduğunuz finansallaştırma veya satışı iade etmek için iade işlemi yapmalısınız.
 0213 RED-YETERSIZ BAKIYEKartın bakiyesi yetersiz. Kartı veren bankayı arayın.
 0217 RED-KARTA EL KOYUNÇalıntı kart. Kullanıcı ve kart no YKB?ye bildirilmelidir.
 0220 RED GECERSIZ TUTARBu hatanın nedeni 1 YTL'den az bir tutarla taksitli işlem yapılmaya çalışılmasıdır. Taksitli işlemler ancak 1 YTL'nin üstündeki tutarlarla yapılabilirler.
 0220 IPTAL ISLEMI YAPILMISZaten iptal edilmiş bir işlem tekrar iptal edilmeye çalışıldığında alınır.
 0223 ONAYLANMADIFinansallaştırma yapılmadan finansallaştırma iptal yapılmak isteniyor.
 0225 RED-KART NO HATALIKart no hatalı
 0229 RED-GECERSIZ ISLEM
 Bu hatanın en sık rastlanan nedeni, yanlış miktarda taksit sayısıyla taksit yapmaya çalışmanızdır. En fazla kaç taksit yapabileceğinizi öğrenmek için 444 0 448'i aramalısınız. Eğer test kartlarıyla işlem yapıyorsanız, bu bilgiyi [email protected] adresinden öğrenebilirsiniz. Genellikle normal işlemler için en fazla 12 taksit yapılabilmektedir.

229 almanızın bir diğer nedeni de kullanılan kartın müsaade etmediği bir işlem yapmanızdır. Örneğin başka bankaya ait bir kredi kartına taksit yapmaya çalıştığınızda bu hatayı alırsınız.

Bu adımlar sorunu çözmenize yardımcı olamadıysa, bankamızdaki üye işyeri tanımlamalarınızda sorunlar olabilir. Üye işyeri servisimizi arayıp üye işyeri no.nuzu ve hangi işlemi yaparken bu hatayı aldığınızı bildirmeniz gerekmektedir.
 0232 KREDIKARTI IŞLEM SINIRI AŞILDIPosnet sisteminde Üye İşyeri tarafından tanımlanmış, belli bir periyotta bir kredi kartı ile işlem yapılabilecek maksimum sayı aşıldığı vakit ilgili hata oluşur. Bkz. İşlem Kısıtlama
 0267/0363 RED-KART GECERLI DEGILKart no hatalı
 0277 BANKANIZI ARAYINKredi kartının para çekme limiti aşıldığında verilen bu hata, normal durumlarda sanal pos işlemlerinde dönülmemelidir. Bu hatanın alınması durumunda kartı veren (issuer) banka aranmalı, bir sanal pos işleminde bu hatanın alındığı belirtilmelidir. Hata çözümleninceye kadar sorunun geçici çözümü amacıyla, işlem mail order yoluyla YKB'ye gönderilebilir. Mail order yapmak için üye işyeri servisimizi arayınız.
 0291 İŞYERİ STATÜSÜ HATALIÜye işyeri aktif değil. Bilgi için üyeişyeri müşteri hizmetleri 444 0 448 i arayınız.
 0360 BANKANIZI ARAYINKart bu tip işleme izin vermiyor veya kartın kredisi yetersiz. Kartı veren bankayı arayın.
 0362 ISL. YAPILAMIYORYKB'yi arayın.
 0370 ISLEM IPTALI YAPILMISİptal işlemi zaten yapılmış.
 0400 DB ERRORPosnet sunucu teknik bir sorun yaşıyor. Tekrar deneyin, sorun tekrar ederse teknik destek ile iletişim kurun.
 0411 ISLEM HENUZ FINANSALLASMAMISİade yaparken alınan bu hata, finansallaştırma işleminde belirtilen tutarın henüz karttan tahsil edilip hesabınıza yansımadığını gösterir. Bu nedenle iade işlemi yapmanıza gerek yoktur, finansallaştırma iptal yapmalısınız.
 0444 BANKANIZI ARAYINYKB?yi arayın.
 0450 IADE ISLEMI YAPILAMIYORİşlem posnet yönetici ekranları dışından iade edilmiş olabilir. İşlemi daha önce üye işyeri servisimizi arayarak iade etmiş olabilirsiniz. Eğer böyle bir iade talebiniz olmadıysa, üye işyeri servisimizi aramanız gerekmektedir.
 0534 GEÇERSİZ KART TİPİ -XYapılan işlem, kullanılan kart tipi ile yapılamaz (Debit/kredi). Örnek: POSNET?ten debit kartla (ATM'lerden para çekmek için kullanılan banka kartları) işlem yapılamaz. Hata mesajında ?X? olarak belirtilen yerde, işlemin yapıldığı kartın tipi belirtilir (D: Debit/K: Kredi kartı).
 0551 KRD KARTI DEGILNumara bir kredi kartına ait değil.
 0787 PROVIZYON BULUNAMADIProvizyon alınmamış. Provizyon iptal edilmiş olabilir. Tekrar provizyon almalısınız.
 0788 FINANSAL ISLEM YAPILMISFinansallaştırma yapılmış. Provizyon iptal edilmek isteniyorsa önce finansallaştırma iptal edilmeli.
 0789 PROVIZYON TUTARI YETERSIZGirilen tutar finansallaştırma işleminde provizyon tutarından, iade işleminde de finansallaştırma tutarından büyük olamaz.
 0800 LUTFEN 4440448 I ARAYIN
Sorunun nedeni işlemde kullanılan kredi kartının YKB provizyon sisteminde tutulan çalıntı kredi kartı listesinde bulunmasıdır. İşlem kart sahibi bankaya iletilmeden reddedilmektedir.
Sanal POS işlemlerinde kullanılan kredi kartları, çeşitli nedenlerle YKB tarafından karaliste benzeri bir listeye alınabilmektedir. Eğer kartın çalıntı listesinde bulunmasının yanlış olduğunu (kartın güvenilir bir kart olduğunu) düşünüyorsanız, YKB Üye İşyeri Operasyon Servisi'ni (444 0 448) aramalısınız.
 0876 ONAYLANMADI İŞLEM YAPILAMIYOR
Kart bilgilerinden ( KK No, SKT, CVV) biri yada birkaçı hatalı girilmiş veya Worldcard'lar için bankaca tanımlanmış günlük limitler aşılmış olabilir.
Kart bilgilerinin doğru girildiğinden emin olmak amacıyla, Posnet Yönetici Ekranlarındaki  sayfasından bir deneme işlemi yapılabilir. Bu işlemde de bu hatanın alınması kart bilgilerinin doğru gönderildiği anlamına gelir. Bu durumda [email protected] adresiyle irtibata geçilmelidir.
 0877 ONAYLANMADI İŞLEM YAPILAMIYORCVC no girilmeli.
 0995 ISLEM YAPILAMIYORKartı veren (issuer) banka ile iletişimde zaman aşımı oldu (bankadan zamanında yanıt alınamadı). Tekrar deneyin; sorun devam ederse, kartı veren bankayı arayıp, bir sanal pos işleminde bu hatanın alındığını belirtin.
 


 KOD KISA AÇIKLAMA AÇIKLAMA
 100 OKPosnet sunucuyla iletişim başarıyla kuruldu. Ancak bu sonuç kodu, işlemin başarılı olduğu anlamına gelmez. İşlemin başarılı olup olmadığını anlamak için sunucudan alınan yanıtı kontrol etmeniz gerekmektedir. Bu kontrolü nasıl yapacağınızı programlama yardımında bulabilirsiniz.
 101 CONNECT_ERRORBağlanılan sunucu ip’si yanlış olabilir.
 103 PACKET_ERRORPosnet sunucu aldığı paketi çözümleyemediğinde bu hata dönülür. Çözümleme işleminde kaynak ip (ownIP) kullanıldığından, bu parametrenin internete çıkış ip'niz ile aynı olduğundan emin olun. IP Bazlı Hatalar sayfasındaki bilgiler de sorunu çözmenize yardımcı olabilir.
 112 SOCKET_ERRORDLL sunucuya soket açamadı. Bu sorunun nedeni eski sürüm bir YKB POS Communication DLL'i kullanmanızdır. Yönetici ekranlarına ana menüsündeki "Posnet Dokümantasyonu" linkini tıklayarak DLL'lerin son sürümlerini indirip sisteminizi güncellemeniz gerekmektedir.
 113 CONNECT_CONNECT
Posnet sunucuya bağlanılamadı. Yanlış bir sunucu adresi belirtiyor olabilirsiniz. Hostname parametresini kontrol edin.

Doğru hostname girdiğinize eminseniz internet bağlantınızda bir sorun olabilir. Hostname parametresine girdiğiniz adrese telnet çekerek, internet bağlantınızı kontrol edebilirsiniz (Örneğin komut satırından: telnet 193.254.228.53 2222). Telnet çekerken, port parametresine girilen değerin (dokümantasyonda aksi belirtilmedikçe 2222) telnet komutuna da girildiğinden emin olun (Posnet sunucuya ancak doğru porttan bağlanabilirsiniz, bu telnet için de geçerlidir).

Posnet sunucusuna telnet de çekemiyorsanız internet bağlantınızda bir sorun vardır. Örneğin firewall ayarlarınızda, posnet sunucuya doğru porttan çıkış verildiğinden emin olmalısınız. Birçok firewall sadece http (80) ve https (8080) portundan çıkış yapılmasına izin vermektedir. Bu durumda izin verilen portlar arasına 2222'nin (veya dokümantasyonda belirtilen bağlantı portunun) eklenmesi gerekir.

İnternet bağlantınızda da bir sorun yoksa test destek grubuyla iletişim kurmalısınız.
 115 CONN_REFUSEDPosnet sunucu bağlantı isteğinizi reddetti. Firmanızın Posnet sistemine işlem gönderebileceği IP'ler listesinde bulunmayan bir ip'den işlem denemiş olabilirsiniz. IP Bazlı Hatalar sayfasındaki bilgiler sorunu çözmenize yardımcı olabilir.
 120 CGI_SERVLET_ERRORBağlantı açıldı, ancak paket gönderilemedi.
 121 EXCHANGE_TIMEOUTPosnet sunucudan yanıt alınamadı. Internet bağlantınızda bir sorun olabilir. Internet bağlantınızda bir sorun yoksa tekrar deneyin, sorun devam ederse test destek birimini arayın.
 131 ERROR_CCNOKart No parametresi hatalı. Parametre açıklamalarına bakın.
 132 ERROR _HOSTLOGKEYHostlogkey parametresi hatalı. Parametre açıklamalarına bakın.
 133 ERROR _AUTHOnay kodu parametresi hatalı. Parametre açıklamalarına bakın.
 134 ERROR _HOSTNAMEHostname parametresi hatalı. Parametre açıklamalarına bakın.
 135 ERROR _PORTPort parametresi hatalı. Parametre açıklamalarına bakın.
 136 ERROR _OWNIPOwnip parametresi hatalı. Parametre açıklamalarına bakın.
 137 ERROR _AMOUNTTutar parametresi hatalı.Tutar bilgisini göndermeden önce son iki hanenin mutlaka kuruş olduğundan ve kuruş veya binler ayracı gibi ayraçlar kullanılmadığından emin olmalısınız. Örneğin 5,12 YTL göndermek için 512 değerini, 5 YTL göndermek için 500 değerini girmelisiniz.
 138
 ERROR _EXPDATE
Kredi kartı son kullanım tarihi parametresi hatalı. Parametre açıklamalarına bakın.
 139 ERROR _CVCKredi kartı güvenlik numarası (CVC) parametre hatalı. Parametre açıklamalarına bakın.
 140 ERROR _TAKNUM
Taksit parametresi hatalı. Taksit parametresi 2 karakter uzunluğunda ve numerik olmalıdır. Ör: 02. Eğer taksit yapılmayacaksa 00 veya 01 girilmelidir.

Taksitli olması zorunlu işlemlerde (örneğin VFT) taksit parametresinin 00 veya 01 girilmesi de bu hataya neden olur.
 142 ERROR _MIDNOÜye İşyeri numarası (MID) parametresi hatalı. Parametre açıklamalarına bakın.
 143 ERROR _TIDNOTerminal numarası (TID) parametresi hatalı. Parametre açıklamalarına bakın.
 144 ERROR _ORDERID
Sipariş numarası (ORDERID) parametresi hatalı. 24 karakter uzunluğunda ve sadece harf ve rakamlardan oluşmalıdır. Bkz: Parametre açıklamaları.

Eğer girdiğiniz parametrede bir sorun yoksa (24 kar ve doğru karakterlerden oluşuyorsa) boşluk içermediğine emin olmalısınız. Yine de bir sorun göremiyorsanız [email protected] adresine aldığınız hatayı ve kullandığınız parametreyi tam olarak gönderiniz.
 146 ENCRYPTION ERRORŞifreleme hatası. [email protected] 'a mail atın.
 147 CURRENCY CODE ERRORPara birimi parametresi hatalı. CurrencyCode parametresine "TL" veya "YT" değerleri dışında bir değer girildiğinde alınır. Bu hatanın en sık nedeni parametre olarak "YTL" girilmesidir.
 156 ERROR_VFT_CODEVFT Kampanya Kodu hatalı. Fix 4 karakter uzunluğunda olması gerekiyor.
 180 KATLI VE EKSTRA PUANAynı işlemde hem kat hem ekstra puan belirtilemez. Ya kat puan parametresini 00, ya da ekstra puan parametresini 000000 girmelisiniz.
 181 ERROR_TXNSEQNOTranSeqNo parametresi hatalı. Parametre açıklamalarına bakın.
 184 ERROR_TRANTYPEİşlem tipi parametresi hatalı. Parametre açıklamalarına bakın.
 185 ERROR_BONUSPuan işlem tipi hatalı.
 186 ERROR_EXTRAPOINTEkstra puan parametresi hatalı. Parametre açıklamalarına bakın.
 187 ERROR_MULTIPLEKatlı puan parametresi hatalı. Parametre açıklamalarına bakın.
 188 ERROR_POINTExtra ve katlı puan parametreleri aynı anda kullanıldığında bu hata oluşur.
 999 PARAMETER_ERRORParametreler hatalı. Parametreleri kontrol edin.

Şu anda okuduğunuz makale

  • YKB Sanal POS Hata Kodları

Destek talebi oluştur

Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.

Müşteri Merkezi

IdeaAkademi eğitimleri

Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.

Eğitim Programı

Sık sorulan sorular

E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular