Konu anlatımları

Müşteri Menüsü
Konu anlatımları

OtoPilot Akıllı Reklam Uygulaması

Otopilot Nedir?

Google ile birlikte geliştirdiğimiz OtoPilot Akıllı Reklam Otomasyonu Modülü, Google’ın e-ticaret firmaları için en etkili reklam modelleri olan Google Alışveriş, Akıllı Alışveriş, Arama Ağı, Dinamik Arama Ağı, Görüntülü Reklam Ağı ve Yeniden Pazarlama Reklamlarını IdeaSoft paneli üzerinden kolay bir şekilde yönetmenizi sağlar.

Akıllı Alışveriş Reklamları içerisinde Remarketing ve Görüntülü Reklamlar’a da imkan tanıyan Otopilot ürünüyle IdeaSoft müşterileri birkaç dakika içerisinde reklamlarını kurabilir hale geliyor.

IdeaSoft Otopilot Akıllı Reklam Otomasyonu Sizin İçin Ne Yapar?

IdeaSoft Otopilot Akıllı Reklam Otomasyonu sizin için:

  • Google reklam hesabınızı kurar,
  • Google Merchant Center hesabınızı otomatik olarak kurar,
  • Google Ads ve Merchant hesaplarınızı otomatik olarak bağlar,
  • Ürünlerinizi Merchant Center’a aktarır ve Google onayına gönderir
  • Reklamlar için gereken takip kodlarını oluşturur ve IdeaSoft paneline otomatik olarak yükler.
  • Reklam kampanyalarınızı oluşturur ve sizin için en optimize alışveriş reklamlarını yayına alır.

ve bunların hepsini sadece bir “Tık” ile gerçekleştirir.

Otopilot'u Kullanmaya Başlamadan Önce Yapılması Gerekenler

Daha önce kullandığınız bir Merchant Center hesabınız varsa OtoPilot uygulamasının tek tıkla açtığı Merchant Center hesabı ile çakışmaması için kapatmanız gerekmektedir.

  • Admin panelinde İçerik Yönetimi >> Sayfalar bölümünde ki iade ve teslimat şartları, mesafeli satış sözleşmesi, garanti şartları ile Ayarlar >> Tanımlamalar bölümündeki iletişim bilgileri eksiksiz doldurulmuş ve site ön yüzünde ulaşılabilir olmalıdır.
  • Ödeme seçenekleri sitede yer almalıdır. Kredi kartı ve diğer ödeme seçenekleri açık olduğundan emin olunuz. Aksi takdirde satış oranı düşük olacaktır.
  • Üyeliksiz alışveriş sistemi açık olması gerekmektedir.
  • Sipariş aşamasında ziyaretçilerin seçebileceği en az bir kargo firması olmalıdır. Tüm Türkiye'ye gönderim yapabiliyor olmalıdır.
  • Ürün bilgilerinde barkod ve marka bilgisi mutlaka eklenmiş olmalıdır. Barkod (GTIN) markalı ürünlerde zorunludur. Özel üretim yapılan bir ürün satıyorsanız zorunlu değildir.
  • Ürün isminin tamamı büyük harfle yazılmamalıdır.
  • Ürün resimlerinde filigran kullanılmamalıdır ve Google önerilen ürün görseli boyutlarında olmalıdır. (600 x 314 px den küçük olmamalıdır)
  • Ürün açıklamalarında görsel kullanılmaması önerilmektedir. Ayrıca özel karakter ve semboller kullanılmamalıdır.
  • Merchant Center'da ürünler onay aşamasındayken IdeaSoft panelinde ürün durumları değiştirilmemelidir.

Otopilot Kurulumu Nasıl Yapılmaktadır?

Admin panelinizde OtoPilot sekmesine tıkladıktan sonra açılan ekranda sizleri doğru reklam bütçesini belirleyebilmeniz adına bir "Sektör" bilginiz ve reklam için başlamayı düşündüğünüz bütçeyi girerek istatistiksel verilere erişebileceğiniz bir ekran karşılayacaktır.

Hizmet verdiğiniz Sektör'ü seçip, minimum 1300 TL olacak şekilde "Google Ads Bütçe"nizi girdikten sonra "Hesapla" butonuna tıklayarak sektörünüzde OtoPilot kullanan IdeaSoft müşterilerinin reklam istatistiklerine ulaşabilirsiniz.

     

Bütçe Belirleme ve İstatistik Ekranı

"Hesapla" butonuna tıklamanızın ardından girmiş olduğunuz Sektör ve Google Ads Bütçe bilgilerine göre bir istatistik ekranı açılıyor olacak. Bu görseldeki bilgiler sizlerin sektördeki rakiplerinizle kendi dijital reklam faaliyetlerinizi karşılaştırmanız için önemli bir fırsat sunmaktadır.

Görselde örnek olarak "Elektrik" sektörü ve "1500 TL" bütçe bilgileri kullanılmıştır. "Elektrik" sektöründe OtoPilot kullanan IdeaSoft müşterilerinin Ortalama olarak Aylık Reklamlar için Harcadığı Bütçe, Ortalama Tıklama Sayıları gibi bilgileri edinerek kendi analizinizi yapabilirsiniz."

 

Kampanyalar ve Toplam Kredi Tutarı

Harcamayı planladığınız bütçeye karar vermenizin ve istatikleri incelemenizin ardından, Dijital Performans Uzmanlarımızın reklam bütçenizi en verimli kullanmak adına belirlediği kampanya türlerini ve reklamların yayınlanabilmesi adına harcanacak bütçeye uygulanan vergilerle birlikte toplam bütçenizin bilgisini görüntüleyebilirsiniz.

Ödemeyi tamamlamak için "Kredimi Yükle" butonuna tıklayarak Ödeme Ekranına ilerleyebilirsiniz.

Ödeme Ekranları

Belirlediğiniz reklam bütçesine göre ödeme ekranı gelecektir, buradan kart bilgilerinizi girerek ödeme işlemini tamamlayabilirsiniz.

 

Kuponum Varsa Ne Yapmalıyım?

Satış temsilciniz tarafından size verilmiş olan Otopilot ürününde geçerli bir kupon kodunuz var ise, Reklam Merkezi sekmesinin altında Reklam Kuponum var tuşuna tıklayıp, kupon kodunuzu girmeniz ve devam etmeniz gerekmektedir. Bu adımları uygulayarak ödeme ekranını atlayarak Hizmet Şartları & Reklam Ayarları bölümüne geçebilirsiniz.

Hesabınızın kurulumları gerçekleştikten sonra Dijital Performans Uzmanlarımız tarafından hediye kuponunuz tanımlanarak reklamlarınız başlamaya hazır duruma gelecektir.

 

Hizmet Şartları

Google'ın Hizmet Şartlarını onayladıktan sonra bir sonraki adım olan Reklam Ayarları bölümüne geçebilirsiniz.

Reklam Ayarları Nasıl Yapılmaktadır?

Hizmet Şartlarını kabul edildikten sonra Reklam Ayarları ile ilgili, Günlük Harcama Limiti, Ürünlerin Reklama Dahil Edilmesi, Ürünlerin Varyant Değerlerinin Ayarlanması ve Açıklama Alanı Tercihlerinizi ayarlayabilirsiniz.

  • Günlük Harcama Limiti: Seçtiğiniz aylık bütçeyi 30'a bölerek günlük limit belirleyebilirsiniz. Örneğin 1500 TL'lik bir bütçe belirlediyseniz günlük bütçe 50 TL belirlenebilir. Günlük bütçenizi 50 TL den fazla belirlemeniz durumunda 30 günden önce reklam bütçeniz bitmiş olacaktır.
  • İlk aktarımda ürünler reklama dahil edilsin mi?: Aktif olarak seçildiğinde reklamların onaylanmasından sonra tüm ürünler reklama açılmış olacaktır. Pasif seçtiğinizde ise hangi ürünlerin reklama dahil olacağını manuel seçebilirsiniz.
  • Ürünlerin varyant değerlerini gönder: Aktif edildiğinde ürünlerin varyant seçenekleri de reklama dahil olacaktır.
  • Açıklama alanı tercihi: Burada 3 seçenek yer almaktadır. Ürün açıklaması(ürün detaylı bilgi alanı), Ürün adı ve ürün SEO açıklamalarından birini seçebilirsiniz.

Bir sonraki adıma geçerek kampanya oluşturabilirsiniz.

Cep Telefonu Doğrulaması

Reklam ayarlarınızı belirledikten sonra, firma yetkilisi olarak cep telefon numaranızı doğrulayıp kampanya kurulumlarını tamamlayabilirsiniz.

Otopilot Cep Telefon Doğrulaması

IdeaSoft - Reklam Merkezi Nedir?

Tüm verileri takip edebileceğimiz alan Reklam Merkezi bölümüdür. Bu sayfada reklam ve ürün verilerinizi takip edebilirsiniz.

Tarih aralığı filtresi seçerek seçilen tarihte reklamın görüntülenme, tıklama, tıklama başı maliyeti, toplam maliyet ve toplam satış verilerini görebilirsiniz.

Bakiye Yükle butonu ile satın almış olduğunuz paket dışında dilediğiniz miktarı yükleyebilirsiniz.

Ürün Listesi Yönetimi Nedir?

Ürünlere ve Alışveriş Reklamlarına ait detaylı bilgileri görüntüleyebileceğiniz, ürün reklamlarının değerlerini kontrol edebileceğiniz bölümdür.

Görselde yer alan başlıkların açılımı aşağıdaki gibidir.

  • Fiyat TL : Ürünün sitenizdeki satış fiyatıdır.
  • Tıklamalar: Ürünün reklam üzerinden aldığı tıklanma sayısıdır.
  • Gösterimler: Ürünün reklam alanındaki gösterim sayısıdır.
  • TO: Tıklama sayısını gösterim sayısına bölerek elde edilen tıklama oranıdır.
  • Ort. TBM(TL) : Bir ürün için harcanan tıklama başı maliyetlerin ortalamasıdır. Örnek vermek gerekirse; bir ürünün bir tıklaması 20krş. diğer bir tıklaması 40krş. ise ortalama TBM 30krş. olacaktır.
  • Maliyet (TL): Bir ürün için toplam yapılan harcama değeridir.
  • Dönüşümler: Bir ürünün reklam üzerinden kaç adet sipariş edildiğini gösterir.
  • Dönüşüm Değeri (TL): Alınan siparişlerin TL karşılığıdır.
  • Dönüşüm Oranı: Dönüşüm sayısının, tıklama sayısına bölünmesi ile hesaplanır.

Ürün Reklamları Nasıl Aktif/Pasif Edilebilmektedir?

Bu alanda tüm ürünleriniz listelenecektir. Google tarafından reklamı onaylanan ürünlerin durumu aktif olacaktır. butonuna tıklayarak pasif yapabilirsiniz.

Arama bölümünde kategori marka filtresi yaparak, örneğin bir kategorideki tüm ürünleri listeleyerek toplu olarak aktif/pasif yapabilirsiniz.

Ürün Kategori Yönetimi Nedir?

Bu bölümde reklamların Google tarafından onay durumlarını, uyarıları ve alınan hataları görüntüleyebilirsiniz.

 

Ürün hataları bölümünde yer alan Sarı uyarı alanları ürünün reklamda gösterilmesine engel değildir, düzeltilmesi önerilir. Kırmızı ile belirtilen hatalar ise ürünlerinizin reklamının yayınlanmasına engel bir durum olduğunu gösterir ve mutlaka düzeltilmesi gerekmektedir. Bu uyarı mesajlarının yanında yer alan ? simgesine tıklandığında hata ile ilgili bilgi alabilirsiniz.

Ürün/Kategori Yönetimi bölümünde ki buton, ürünlerinizi yalnızca reklamdan değil, feed içerisinden de pasif etmenizi sağlamaktadır.

Reklam Ayarları İçin Hesap Bilgilerime Nasıl Erişebilirim?

IdeaSoft Reklam Ayarları >> Hesap Bilgileri menüsünden GoogleAds ve Merchant Center ID bilgilerini görüntüleyebilir ve kampanya durumunu aktif/pasif olarak düzenleyebilirsiniz.

     
OtoPilot uygulaması ile ilgili sorularınız için 0 850 532 0 333 numaralı hattımızdan uzmanlarımızla görüşerek bilgi alabilirsiniz.

Şu anda okuduğunuz makale

  • OtoPilot Akıllı Reklam Uygulaması

Destek talebi oluştur

Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.

Müşteri Merkezi

IdeaAkademi eğitimleri

Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.

Eğitim Programı

Sık sorulan sorular

E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular
Detaylı Bilgi İçin Arayın