Otopilot Akıllı Reklam Uygulaması

Otopilot Nedir?

Google ile birlikte geliştirdiğimiz Otopilot akıllı reklam otomasyonu modülü; Google’ın e-ticaret firmaları için en etkili reklam modeli olan Alışveriş Reklamlarını IdeaSoft paneli üzerinden kolay bir şekilde yönetmenizi sağlar. Akıllı Alışveriş Reklamları içerisinde Remarketing ve Görüntülü Reklamlar’a da imkan tanıyan Otopilot ürünüyle IdeaSoft müşterileri birkaç dakika içerisinde reklamlarını kurabilir hale geliyor.

IdeaSoft Otopilot Akıllı Reklam Otomasyonu Sizin İçin Ne Yapar?

IdeaSoft Otopilot Akıllı Reklam Otomasyonu sizin için;
  • Google reklam hesabınızı kurar,
  • Google Merchant Center hesabınızı otomatik olarak kurar,
  • Google Ads ve Merchant hesaplarınızı otomatik olarak bağlar,
  • Ürünlerinizi Merchant Center’a aktarır ve Google onayına gönderir
  • Reklamlar için gereken takip kodlarını oluşturur ve IdeaSoft paneline otomatik olarak yükler.
  • Reklam kampanyalarınızı oluşturur ve sizin için en optimize alışveriş reklamlarını yayına alır.
Ve bunların hepsini sadece bir “Tık” ile gerçekleştirir.

Otopilot'u Kullanmaya Başlamadan Önce Yapılması Gerekenler;

Daha önce kullandığınız bir Merchant Center hesabınız varsa OtoPilot uygulamasının tek tıkla açtığı Merchant Center hesabı ile çakışmaması için kapatmanız gerekmektedir.
  1. Admin panelinde İçerik Yönetimi >> Sayfalar bölümünde ki iade ve teslimat şartları, mesafeli satış sözleşmesi, garanti şartları ile Ayarlar >> Tanımlamalar bölümündeki iletişim bilgileri eksiksiz doldurulmuş ve site ön yüzünde ulaşılabilir olmalıdır.
  2. Ödeme seçenekleri sitede yer almalıdır. Kredi kartı ve diğer ödeme seçenekleri açık olduğundan emin olunuz. Aksi takdirde satış oranı düşük olacaktır.
  3. Üyeliksiz alışveriş sistemi açık olması gerekmektedir.
  4. Sipariş aşamasında ziyaretçilerin seçebileceği en az bir kargo firması olmalıdır. Tüm Türkiye'ye gönderim yapabiliyor olmalıdır.
  5. Ürün bilglerinde barkod ve marka bilgisi mutlaka eklenmiş olmalıdır. Barkod(GTIN) markalı ürünlerde zorunludur. Özel üretim yapılan bir ürün satıyorsanız zorunlu değildir.
  6. Ürün isminin tamamı büyük harfle yazılmamalıdır.
  7. Ürün resimlerinde filigran kullanılmamalıdır ve Google önerilen ürün görseli boyutlarında olmalıdır. (600 x 314 px den küçük olmamalıdır)
  8. Ürün açıklamalarında görsel kullanılmaması önerilmektedir. Ayrıca özel karakter ve semboller kullanılmamalıdır.
  9. Merchant Center'da ürünler onay aşamasındayken IdeaSoft panelinde ürün durumları değiştirilmemelidir.

Otopilot Kurulumu Nasıl Yapılmaktadır?

İdeasoft Alışveriş Reklamları sekmesine tıkladıktan sonra açılan ekranlardan kurulum için Hemen Başla butonuna tıklanır.      

Paket Seçimi

Paket seçimi için karşınıza çıkan ekranlarda paket seçimi gerçekleştirilmektedir. Burada size uygun bir paket seçerek ödeme ekranlarına geçiş yapabilirsiniz.  

Ödeme Ekranları

Paket seçimi yaptıktan sonra, seçtiğiniz reklam bütçesine göre ödeme ekranı gelecektir, buradan kart bilgilerinizi girerek ödeme işlemini tamamlayabilirsiniz.  

Hizmet Şartları

Google'ın Hizmet Şartlarını onayladıktan sonra bir sonraki adım olan Reklam Ayarları bölümüne geçebilirsiniz.

Reklam Ayarları Nasıl Yapılmaktadır?

Hizmet Şartlarını kabul edildikten sonra Reklam Ayarları ile ilgili, Günlük Harcama Limiti, Ürünlerin Reklama Dahil Edilmesi, Ürünlerin Varyant Değerlerinin Ayarlanması ve Açıklama Alanı Tercihlerinizi ayarlayabilirsiniz.
  • Günlük harcama limiti: Seçtiğiniz aylık bütçeyi 30'a bölerek günlük limit belirleyebilirsiniz. Örneğin 1500 TL'lik paketi seçtiyseniz günlük bütçe 50 TL belirlenebilir. Günlük bütçenizi 50 TL den fazla belirlemeniz durumunda 30 günden önce reklam bütçeniz bitmiş olacaktır.
  • İlk aktarımda ürünler reklama dahil edilsin mi?: Aktif olarak seçildiğinde reklamların onaylanmasından sonra tüm ürünler reklama açılmış olacaktır. Pasif seçtiğinizde ise hangi ürünlerin reklama dahil olacağını manuel seçebilirsiniz.
  • Ürünlerin varyant değerlerini gönder: Aktif edildiğinde ürünlerin varyant seçenekleri de reklama dahil olacaktır.
  • Açıklama alanı tercihi: Burada 3 seçenek yer almaktadır. Ürün açıklaması(ürün detaylı bilgi alanı), Ürün adı ve ürün SEO açıklamalarından birini seçebilirsiniz.
Bir sonraki adıma geçerek kampanya oluşturabilirsiniz.

İdeasoft- Reklam Merkezi Nedir?

Tüm verileri takip edebileceğimiz alan Reklam Merkezi bölümüdür. Bu sayfada reklam ve ürün verilerinizi takip edebilirsiniz. Tarih aralığı filtresi seçerek seçilen tarihte reklamın görüntülenme, tıklama, tıklama başı maliyeti, toplam maliyet ve toplam satış verilerini görebilirsiniz. Bakiye Yükle butonu ile satın almış olduğunuz paket dışında dilediğiniz miktarı yükleyebilirsiniz.

Ürün Listesi Yönetimi Nedir?

Ürünlere ve Alışveriş Reklamlarına ait detaylı bilgileri görüntüleyebileceğiniz, ürün reklamlarının değerlerini kontrol edebileceğiniz bölümdür. Görselde yer alan başlıkların açılımı aşağıdaki gibidir;
  • Fiyat TL : Ürünün sitenizdeki satış fiyatıdır.
  • Tıklamalar: Ürünün reklam üzerinden aldığı tıklanma sayısıdır.
  • Gösterimler: Ürünün reklam alanındaki gösterim sayısıdır.
  • TO: Tıklama sayısını gösterim sayısına bölerek elde edilen tıklama oranıdır.
  • Ort. TBM(TL) : Bir ürün için harcanan tıklama başı maliyetlerin ortalamasıdır. Örnek vermek gerekirse; bir ürünün bir tıklaması 20krş. diğer bir tıklaması 40krş. ise ortalama TBM 30krş. olacaktır.
  • Maliyet (TL): Bir ürün için toplam yapılan harcama değeridir.
  • Dönüşümler: Bir ürünün reklam üzerinden kaç adet sipariş edildiğini gösterir.
  • Dönüşüm Değeri (TL): Alınan siparişlerin TL karşılığıdır.
  • Dönüşüm Oranı: Dönüşüm sayısının, tıklama sayısına bölünmesi ile hesaplanır.

Ürün Reklamları Nasıl Aktif/Pasif Edilebilmektedir?

Bu alanda tüm ürünleriniz listelenecektir. Google tarafından reklamı onaylanan ürünlerin durumu aktif olacaktır. butonuna tıklayarak pasif yapabilirsiniz. Arama bölümünde kategori marka filtresi yaparak, örneğin bir kategorideki tüm ürünleri listeleyerek toplu olarak aktif/pasif yapabilirsiniz.

Ürün Kategori Yönetimi Nedir?

Bu bölümde reklamların Google tarafından onay durumlarını, uyarıları ve alınan hataları görüntüleyebilirsiniz.   Ürün hataları bölümünde yer alan sarı uyarı alanları ürünün reklamda gösterilmesine engel değildir, düzeltilmesi önerilir. Kırmızı ile belirtilen hatalar ise ürünlerinizin reklamının yayınlanmasına engel bir durum olduğunu gösterir ve mutlaka düzeltilmesi gerekmektedir. Bu uyarı mesajlarının yanında yer alan ? simgesine tıklandığında hata ile ilgili bilgi alabilirsiniz.
Ürün/Kategori Yönetimi bölümünde ki buton, ürünlerinizi yalnızca reklamdan değil, feed içerisinden de pasif etmenizi sağlamaktadır.

Reklam Ayarları İçin Hesap Bilgilerime Nasıl Erişebilirim?

İdeasoft Reklam Ayarları >> Hesap Bilgileri menüsünden GoogleAds ve Merchant Center ID bilgilerini görüntüleyebilir ve kampanya durumunu aktif/pasif olarak düzenleyebilirsiniz.                
OtoPilot uygulaması ile ilgili sorularınız için 0 850 532 0 333 numaralı hattımızdan uzmanlarımızla görüşerek bilgi alabilirsiniz.

Kullanıcı Menüsü



Konu Anlatımları